🥀 ما بچههای مادر پهلو شکستهایم ...
#شهادت_حضرت_زهرا سلام اللهعلیها
#راه_زهرا_ادامه_دارد
#شهدای_گمنام
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
17.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱 اندکی درنگ
⁉️چقدر به این جمله ایمان داریم؟
خدا معجزه میکنه،
دقیقا همون لحظه که فکر میکنیم
همه چیز تموم شده
به میزان ایمانی که به خدا داریم، معجزه های خدا رو می بینیم.
#خداباوری
#درنگ
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
📚 وحدت حوزه و دانشگاه
🔘 آن عزیز(شهید مفتح) در زندگیاش هم همین طور بود؛ کم نمود و کم تظاهر، اما پرحضور و پرتحرک. اسمش کمتر برده میشد، اما آثارش خیلی جاها بود.
#عکس_نوشت
#هفته_پژوهش
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
#شبهات_فاطمیه
💢آیا امیرالمومنین حضرت علی(ع) در هنگام هجوم به خانه اش #گریخت ؟
✅ طرح شبهه
« هنگامیکه ابوبکر و عمر به خانه حضرت علی هجوم بردند حضرت علی همسر و فرزندان خود را در خانه #تنها گذاشت و به بیرون از مدینه به سمت منطقه العالیه #گریخت که در آنجا ثابت بن قیس یکی از اصحاب پیامبر حضرت علی را دید و علت را جویا شد حضرت علی در پاسخ فرمود: عمر به خانه ام #حمله کرده است ثابت بن شماس در پاسخ به حضرت علی گفت : من تو را پناه می دهم
زمانیکه ثابت بن قیس حضرت علی را به منزلش رساند دید که حضرت فاطمه کنار منزلش ایستاده است.
📚أمالي المفيد : ص 49 / 50
✅پس از آنکه غصب خلافت صورت گرفت دستگاه خلافت برای مشروعیت بخشیدن به خلافتش ناگزیر از گرفتن بیعت علی برای ابوبکر بود لذا تصمیم به هجوم به خانه حضرت علی گرفتند.
✅طبری می نویسد:
« عمربن خطاب به خانه علی آمد در حالی که گروهی از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند .عمر رو به آنان کرد و گفت به خدا سوگند خانه را به آتش می کشم مگر اینکه برای بیعت بیرون بیایید .زبیر از خانه بیرون آمد در حالی که شمشیر کشیده بود ناگهان پای او لغزید و شمشیر از دستش افتاد و دیگران بر او هجوم آوردند و او را گرفتند»
📚تاریخ طبری ج2 ص443
همین مضمون را دیگران از علمای اهل سنت نیز نقل می کنند؛
📚انساب الاشراف بلاذری ج1 ص586
📚الامامه و السیاسه، ابن قتیبه ص12
✅این مضمون در روایات ما نیز آمده است؛
✅مرحوم طبرسی نقل می کند؛
« عمر با جماعتی به منزل علی آمدند و گفتند با ابوبکر بیعت کنید .زبیر با شمشیر بر آنان حمله کرد اما شکست خورد »
📚الاحتجاج یک جلدی ص43-47
✅در روایت دیگر آمده است:
« عمر آتش خواست و آن را بر در خانه شعله ور ساخت و سپس در را با فشار باز کرد و داخل شد .زهرا پیامبر را ندا داد او با غلاف شمشیر بر پهلوی فاطمه زد .فاطمه دو مرتبه پیامبر را ندا داد عمر تازیانه را بلند کرد و بر بازوی فاطمه کوبید .علی خود را به عمر رساند و گریبان او را بگرفت و او را با شدت بر زمین زد و چنان ضربتی بر بینی و گوش او نواخت که گویی خواست او را بکشد»
📚کتاب سلیم بن قیس ص568
پس از این بر علی هجوم آوردند و او را به زور برای بیعت به مسجد بردند.
✅ امام صادق(ع) فرمود:
« علی را به زور در حالی که پیراهنش را به گردنش آویخته و او را می کشیدند برای بیعت به مسجد بردند»
📚الاختصاص ص274
✅ امام باقر فرمود:
« علی را در حالی به مسجد می بردند که ریسمان بر گردن او آویخته بودند»
📚رجال کشی ص7 رقم16
در روایت دیگر آمده است؛
« عمر با ضربتی درب خانه را شکست و داخل شدند و علی را در حالی که پیراهنش را به گردنش آویخته بودند خارج کردند و زهرا اعتراض می کرد»
📚تفسیر عیاشی ج2 ص67
✅ابن قتیبه از علمای اهل سنت هم نقل می کند:
« عمر با گروهی علی را خارج کردند و نزد ابوبکر بردند و به او گفتند بیعت کن که اگر نکنی گردنت را می زنیم»
📚الامامه و السیاسه ص13
✅ حضرت امیر در نهج البلاغه نیز اشاره به این جریان کرده است و خطاب به معاویه می نویسد:
« تو گفته ای که مرا همچون شتر افسار زده ای می کشیدند تا بیعت کنم به خدا سوگند خواسته ای مذمت کنی ولی مدح و ثنا گفته ای و خواسته ای رسوا کنی ولی خودت رسوا شده ای این امر برای یک مسلمان عیب نیست که مظلوم واقع شود مادام که در دین خود تردید نداشته باشد و در یقین خود شک نکند»
📚نهج البلاغه نامه 28
✅ بنابراین روشن میشود که علی از صحنه هجوم نگریخت بلکه او را به زور به مسجد بردند.
✅روایت مورد استناد معاند که با تحریف معنا مورد استدلال قرار گرفته است می گوید «علی پس از این جریان جهت اظهار حزن و اندوه به منطقه ای رفت تا تنها باشد و در آنجا ثابت بن قیس را ملاقات کرد. « خرج » یعنی خارج شد نه فرار کرد .
✅ ثابت بن قیس از علی در مورد اتفاقات افتاده سوال کرد .علی در پاسخ عرضه داشت آنان هتک حرمت اهل بیت پیامبر کردند و اراده آتش زدن منزلم را داشتند و ابوبکر بر منبر تقاضای بیعت داشت و همگان من را تنها گذاشته بودند و کسی نبود مرا یاری کند.ثابت گفت من تو را تنها نمی گذارم و با آنان نبرد می کنم .آنان به مدینه بازگشتند و فاطمه بر درب منزل ایستاده و هیچ کس از دستگاه خلافت آنجا نبود و حضرت زهرا خطاب به مهاجمین می گفت من با شما بدان عهد و پیمانی ندارم .شما جنازه رسول خدا را در نزد ما گذاشته و خود جهت غصب خلافت رفتید و در خلافت ما را مد نظر قرار ندادید و حق ما را نادیده گرفتید و کارهای ناشایست دیگری از جمله هجوم به منزل ما و هتک حرمت اهل بیت پیامبر را انجام دادید»
📚امالی مفید ص50
#شهادت_حضرت_زهرا سلاماللهعلیها
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
📚 هفته پژوهش و فناوری گرامی باد.
🔘 علم، پایۀ پیشرفت همه جانبۀ یک کشور است.
#عکس_نوشت
#هفته_پژوهش
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
هدایت شده از حقیق
21.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨معادشناسی✨
✨استاد دکتر عزیزان✨
🍃 قسمت سیزدهم: نظام جزای اخروی(2)
کاری از مرکز فضای مجازی حقیق
#معادشناسی
#استاد_دکتر_عزیزان
#کلیپ_اعتقادی
⛱با حقیق همراه باشید
🔻 @haqiq_center
💠 #یادداشت
📌 چشم طمع به خاک ایران؛ ابتدا جزایر سهگانه و اکنون میدان گازی آرش(بخش 1)
✍️ #محمدصادق_خرسند
🔥 چند روز پیش چهل و چهارمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در دوحه قطر برگزار شد و اعضای این شورا در بیانیه پایانی بر مواردی اشاره کردند که به طور کلی بر خلاف روح همکاری های شکل گرفته اخیر ایران با این کشورها می باشد. شاید مهم ترین نکته این بیانیه که چندان هم مورد توجه واقع نشد، آوردن نام ایران به عنوان اشغال کننده جزایر سه گانه در کنار رژیم صهیونیستی به عنوان اشغالگر سرزمین های فلسطینی باشد. شیطنتی که به طور قطع تصادفی نبوده و برای تحریک افکار عمومی اعراب تدوین شده است.
▪️علاوه بر این مورد، اعضای این شورا با وقاحت هر چه تمام، توان دفاعی جمهوری اسلامی را دغدغه امنیتی خود عنوان کرده و خواستار گنجاندن همه موضوعات از جمله موشک های بالستیک و کروز، پهپادهای ایرانی، امنیت دریانوردی و تاسیسات نفتی در قالب پرونده مذاکرات هسته ای ایران شدند. اما این هم پایان مسئله نبوده و این اعضا بحث میدان گازی آرش و دعوای حقوقی ایران و کویت را هم پیش کشیده و این میدان را متعلق به کویت و عربستان عنوان نمودند.
➖ بدون شک، در تمامی این موارد ردپای برادر بزرگتر کشورهای عربی یعنی عربستان سعودی مشاهده می شود. طرح دعوا با ایران در مسائل مرزی، اختلافات حقوقی، مسائل دفاعی و امنیتی و سایر موارد مندرج در این بیانیه، به نوعی منعکس کننده اختلافات ریشه دار ایران با عربستان است که با انداختن چند عکس، بازگشایی سفارت و دیدار مقامات دو کشور از بین نمی روند. جدای از اختلافات ایدئولوژیکی ایران و عربستان که یکی از موانع جدی در ایجاد روابط حسنه بین دو کشور است، رقابت منطقه ای نیز بین این دو وجود دارد که از تاریخچه دیرینه ای برخوردار است.
ادامه دارد...🔜
#امنیت
#خلیج_فارس
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
videoplayback (28)_2.mp3
16.62M
⚜️مهاجرت و مشکلات
🔺️در گفتگو با پوریا اذربخت
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
روزگار قائممقامی
پرونده ویژه بنیاد تاریخپژوهی به مناسبت سالروز فوت آقای حسینعلی منتظری
قائم مقام و حمایت از جلاد
مخالفت منتظری با اعزام هیئت تحقیق پیرامون ربایش سیدموسی صدر
نقش باند سیدمهدی هاشمی و بیت منتظری در آشوب دهه شصت افغانستان
حذف آیتالله ربانی املشی، هزینهای که بیت آقای منتظری به انقلاب تحمیل کرد
معرفی کتاب «روزگار قائممقامی» در خبرگزاری کتاب ایران
شگردهای مخدوشسازی اسناد تاریخی توسط بیت منتظری
نامه عزل منتظری
نامه هفت فروردین منتظری به امام
نامه تاریخی 8فروردین امام خمینی به منتظری
چگونگی برخورد نظام با آقای منتظری
روایت مرحوم آیتالله ریشهری ازحمایتهای خلاف قانون آقای منتظری از فامیل خود
نامه امام خمینی به مرحوم آیتالله ریشهری جهت برخورد قاطع با باند سیدمهدی هاشمی
موافقت امام با پیشنهاد مرحوم ریشهری مبنی بر لزوم تبعید داماد آقای حسینعلی منتظری
پاسخ حکیمانه امام به درخواست عفو مشروط داماد آقای حسینعلی منتظری
هشدار آیتالله مشکینی به آقای منتظری
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش اول
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش دوم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش سوم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش چهارم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش پنجم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش ششم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش هفتم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش هشتم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش نهم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش دهم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش یازدهم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش دوازدهم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش سیزدهم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش چهاردهم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش پانزدهم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش شانزدهم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش هفدهم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش هجدهم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش نوزدهم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش بیستم
نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش بیست و یکم
آقای منتظری، برآمدن مجتهدی از دل سیاست
ماجرا و متن نامه اعتراضی حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی، امام جمارانی و مهدی کروبی به منتظری
رنجنامه مرحوم حاج احمد خمینی خطاب به منتظری
برای آشنایی با جریان منتظری چه بخوانیم؟/1
برای آشنایی با جریان منتظری چه بخوانیم؟/2
برای آشنایی با جریان منتظری چه بخوانیم؟/3
برای آشنایی با جریان منتظری چه بخوانیم؟/4
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
🌱 اندکی درنگ
🔺توصیه آیت الله قاضی
برای رهایی از مشغولیت #فکری
🔰ذهن آدمی خیلی زود مسائل را به خود جذب می کند و زود هم به آن مشغول می شود؛ لذا بهترین چیز برای انسان این است که مشغولیت فکری نداشته باشد باشد.
🔰برای رهایی از مشغولیت فکری، بهترین کار، زیاد ذکر گفتن وز یاد صلوات فرستادن است.
#درنگ
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
📚 هفته پژوهش و فناوری گرامی باد.
🔘 پژوهش خیلی مهم است. البته ما پژوهشگاههایی داریم، خوب هم هست اما خود دانشگاهها باید پژوهشمحور بشوند؛ پژوهشگاه درست کنند و خود دانشگاه بشود پژوهش محور.
#عکس_نوشت
#هفته_پژوهش
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center
14.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مگه دلالی کار بدیه؟
دلالی یکی از مشکلات مزمن اقتصاد و عاملی اساسی در اختلال چرخهی اقتصادی کشور است. دلال با قرارگیری بین تولیدکننده و مصرف کننده و یا بین تولیدکننده مواداولیه با سایر تولیدکننده، باعث افزایش قیمت محصولات میشود.
علاوهبر افزایش قیمت، دلالها باعث کمبود و احتکار محصولات نیز میشوند. دلالی مشکلی است که حل آن علاوهبر قانونگذاری و نظارت، نیازمند فرهنگسازی نیز هست.
#اقتصاد
⛱با حقیق همراه باشید
@haqiq_center