فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السَّلَاْمُ عَلَى المُعَذَّبِ فِي قَعْرِ السُّجُونِ
سلام بر آن امامی که در قعر زندان و سیاه چال شکنجه میشد😭😭
شهادت امام کاظم(علیه السلام) تسلیت باد.🖤
❌چرا انتخاب پدران مان را ادامه دهیم؟.❓❗️
✍ابوالحسن حسنی
⭐️اگر نسل قبل تشخیص دادند که حکومت ولایت فقیه مناسب است، به چه دلیل نسل فعلی انتخاب آنان را باید بپذیرد؟
💥این اشکال به دلایل متعدد در هیچ یک از فلسفههای سیاسی پذیرفته نشده است. برخی از ادله چنیناند:
۱) به رفراندم گذاشتن اصل نظام در هر نسل، نظام سیاسی را در وضعیت متزلزل نگاه داشته و مانع اقدامات اساسی برای پیشرفت ملت میشود.
۲) این اشکال، بر فرض درستی، بر کلیهی قوانین خرد و کلان جاری است و این موجب هرج و مرج عمومی و خلأ دائمی قانون میشود.
۳) مهمترین دلیل این است که انتخابات مشروعیتساز نیست، بلکه مشروعیت را در خارج تثبیت میکند.
اما این که مشروعیت از کجا به دست میآید، دیدگاههای مختلفی وجود دارد:
🌺حقوق اساسی انسانی: بر این اساس، تا زمانی که نظام سیاسی به آن دسته از حقوق اساسی انسانی که در مبنای خود پذیرفته، پایبند باشد، مشروعیت باقی است.
🌺پایداری و پیوستگی ارزشهای اساسی: بر این اساس، مشروعیت نظام سیاسی وابسته به پایداری و پیوستگی اصول و ارزشهای اساسی است، نه بر اساس تغییرات مکرر و ناپایداری که ممکن است از رفراندمهای مکرر به وجود آید.
🌺تداوم رضایت: بر این اساس، رفراندم به منزلهی قرارداد اجتماعی اول است و تداوم آن با رضایت اجتماعی و مشارکت مدنی در نظام سیاسی است و نه رفراندمهای مکرر.
🌺نهادها: بر این اساس نهادها و ساختارهای اجتماعی و سیاسی مشروعیت نظام سیاسی را ایجاد میکنند و تا زمانی که نهادها و ساختارها دچار تحولات اساسی نشدهاند، مشروعیت باقی است و نیازی به رفراندم نیست.
🌺حکومت قانون: بر این اساس، حکومت قانون و تعهد به قوانین و مقررات، مشروعیت نظام سیاسی را تضمین میکند، نه لزوماً رفراندمهای مکرر.
🌺و ادلهی دیگر.
💥روشن است که هیچ فیلسوف سیاسی همهی این ادله را همارز نمیداند و حتی ممکن است برخی از ادله را نپذیرد. اما اجمالا همه قبول دارند که مشروعیت نظام سیاسی وابسته به رفراندم مکرر اصل نظام نیست.
✨https://eitaa.com/haqnegar
برای یک امر ضروری جهت یک سید، حدود ۳۵۰ میلیون تومان پول لازم است. بنده به جهاتی تضمین دادهام که این پول را تأمین کنم و اکنون این سید، که به ناحق اموالش را بر باد دادهاند، روی تضمین بنده حساب باز کرده است و چون جز خدا کسی را ندارد، بنده از اینکه نتوانم این پول را تأمین کنم، به شدت میترسم، چون دیدهام که آه او با دیگران چه کرده است. اکنون دست نیاز به همه دراز کردهام تا این مبلغ تا دو سه روز آینده جمع گردد.
اگر هدیه است، به خود ایشان دهید. اگر صدقه لحاظ میکنید، به بنده دهید تا بنده به ایشان هدیه دهم. اگر قرض میدهید، این قرض بر عهدهی بنده است و تا یک سال آینده بنده قرضها را به نوبت پرداخت خواهم کرد.
کمکهای خود را به حساب زیر واریز نمایید:
ابوالحسن حسنی جبل کندی، بانک ملی ایران،
شمارهی کارت: 6037997484289161
شمارهی حساب: 0102932453008
شمارهی شبا:
IR31 0170 0000 0010 2932 4530 08
رسید کمکهای خود را به اینجانب ارسال فرمایید. اگر قرض میدهید، حتماً جداگانه تأکید کنید که به عنوان قرض داده شده است.
تغییر میخواهید؟ تغییر از صدای تو آغاز میشود. حضور در انتخابات، صدایت را میشنواند.
کسی که در زمان انتخاب حاضر نیست، دیگران برایش انتخاب میکنند. حضورتان مهم است!
قدرت در دستان شماست. با حضور در انتخابات، به آرزوهایتان نزدیکتر شوید.
رای دادن حق شماست و صدای شما مهم است. حضور در انتخابات مجلس، تعهد شما به آیندهای بهتر است.
شرکت در انتخابات فخر است. حضور شما، اعتماد به خودتان و کشورتان را نشان میدهد.
حضورتان در انتخابات، نشانه اهمیتی است که به آیندهتان میدهید. با حضور، فرصت تغییری مناسب را از دست ندهید.
با شرکت در انتخابات مجلس، به خودتان فرصتی برای تعیین آیندهی کشور میدهید.
مردم عزیز، با حضور در انتخابات مجلس، میتوانید آیندهی کشور را شکل دهید.
انتخابات، فرصتی است که مردم باید از آن برای تغییر بهبود وضعیت استفاده کنند.
حضور در انتخابات مجلس، به مردم امکان مشارکت فعال در تعیین سرنوشت کشور را میدهد.