1_124581719763327091.mp3
589.8K
🔴مگه میشه با یه قطره اشک بر #امام_حسین کُل گُناهانت پاک بشه!!
⬅️بسیار #شنیدنی..
🎤حجت الاسلام #دارستانی
#نشر_دهید..
انتشار دهید
🌸فوق العاده زیبا و شنیدنی 🌸
4_5944860145031840416.mp3
33.08M
مقتل خوانی جانسوز؛روز عاشورا
حجت الاسلام دارستانی
لطفا با حال مناسب روضه گوش کنید..
روز عاشوراست/کربلا غوغاست
تسلیت یاصاحب الزمان
33.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد دارستانی
عاشورا.. حضرت زینب..رقیه
با دقت گوش بدین و نگاه کنین
#از_سقیفه_تا_کربلا
✅✅✅ امام حسین علیه السلام در روز سقیفه کشته شد!!
➖▪️▪️➖➖〰〰
حادثه عاشورا و شهادت حضرت سید الشهداء(علیه السلام) مصائب ، اسارتها و جنایات خونباری که در صحرای کربلا و سپس کوفه و شام انجام شد اینگونه نیست که تنها یک فاجعه نو ظهور و به دست افرادی معین و در زمانی خاص صورت گرفته باشد ،
بلکه این جنایت عظیم تاریخ بشریت از زمان انحراف مسیر امامت و ولایت، پس از شهادت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و به دست عاملین سقیفه شوم بنی ساعده آغاز و صورت گرفت.
با تحقیق و جستجو در تاریخ و با توجه به روایات و زیارات صادره از ائمه معصومین (علیهم السلام) نشان میدهد که عامل اصلی شهادت حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) و جنایات عظیم آن، در حقیقت به شورای شوم سقیفه بنی ساعده و عاملین آن ، خلیفهء اول و دوم باز میگردد ؛
و آن دو بودند که این خیانتهای بی شرمانه را برای پدید آورندگان صحنه کربلا، یزید و یزیدیان، طرح و برنامه ریزی کردند.
به بیان دیگر ؛ در واقع سنگ زیرین این جنایات به دست آن دو بنا نهاده شد ، چرا که معاویه و فرزند ناپاکش یزید در ابتدا هیچ جایگاهی در بین مسلمین نداشتند و این دو بودند که در عهد خلافت غاصبانهشان حکومت شام را به معاویه سپردند و او را برای روی کار آمدن و تصاحب خلافت آماده ساختند ؛
و از همین جا بود که پایههای حکومت و خلافت امویان بنا نهاده شد.
☑️ خوارزمی یکی از علمای اهل سنت در کتاب مقتل الحسین علیه السلام خود چنین اعتراف می کند:👇
💠 فَوَقَفَ یَسْتَرِیحُ وَ قَدْ ضَعُفَ عَنْ الْقِتَالِ فَبَیْنَا هُوَ وَاقِفٌ إِذْ أَتَاهُ حَجَرٍ فَوَقَعَ عَلَى جَبْهَتِهِ فَسَأَلْتُ الدِّمَاءَ مِنْ جَبْهَتِهِ فَأَخَذَ الثَّوْبِ لیسمح عَنْ جَبْهَتِهِ فَأَتَاهُ سَهْمٌ مُحَدَّدٌ مَسْمُومٌ لَهُ ثَلَاثُ شُعَبٍ فَوَقَعَ فِی قَلْبِهِ فَقَالَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلَامُ بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ عَلَى مِلَّهِ رَسُولِ اللَّهِ وَ رَفَعَ رَأْسَهُ إِلَى السَّمَاءِ وَ قَالَ إِلَهِی إِنَّکَ تَعْلَمُ أَنَّهُمْ یَقْتُلُونَ رَجُلًا لَیْسَ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ ابْنُ نَبِیٍّ غَیْرُهُ ثُمَّ أَخَذَ السَّهْمَ وَ أَخْرَجَهُ مِنَ وَرَاءِ ظَهْرِهِ فَانْبَعَثَ الدَّمِ کَالْمِیزَابِ فَوَضَعَ یَدَهُ عَلَى الْجُرْحِ فَلَمَّا امْتَلَأَتْ دَمًا رَمَى بِهِ بِهَا إِلَى السَّمَاءِ فَمَا رَجَعَ مِنْ ذَلِکَ قَطْرَهً وَ مَا عَرَفْتَ الْحُمْرَهُ فِی السَّمَاءِ حَتَّى رَمَى الْحُسَیْنِ بِدَمِهِ إِلَى السَّمَاءِ ثُمَّ وَضَعَ یَدَهُ عَلَى الْجُرْحِ ثَانِیًا فَلَمَّا امْتَلَأَتْ لَطَخَ بِهَا رَأْسُهُ وَ لِحْیَتِهِ وَ قَالَ هَکَذَا وَ اللَّهِ أَکُونَ حَتَّى أَلْقَى جَدِّی مُحَمَّداً وَ أَنَا مَخْضُوبٌ بِدَمِی وَ أَقُولُ 👈یَا رَسُولَ اللَّهِ قَتَلَنِی فُلَانٌ وَ فُلَان👉
▪️چون بر بدن مبارک امام حسین علیه السلام ۷۲ زخم وارد شد ایستادند تا اندکى استراحت کنند، ضعف بر بدنشان غالب شده بود، به طوری که دیگر توان جنگ را نداشت، در این هنگام ناگاه سنگى آمد و بر پیشانیش خورد و خون جاری شد، پس پیراهنش را بالا گرفت تا خون را از پیشانیش پاک کند که ناگاه تیر تیز سه شعبه و مسمومى آمد و بر قلب حضرت نشست. امام حسین علیه السلام گفت: بسم اللّه و باللّه و على مله رسول اللّه. آنگاه سر به آسمان بلند کرد و عرضه داشت: خداى من! تو مىدانى که اینان کسى را مىکشند که روى زمین فرزند پیامبرى جز او نیست. امام تیر را از پشت سر بیرون آورد و خون مانند ناودان جارى شد. دستش را زیر محل زخم گرفت و چون پر از خون شد به آسمان پاشیدند. که قطره ای از این خون به زمین بازنگشت و پیش از آن سرخى در آسمان دیده نشده بود. دو مرتبه دسته مبارک را زیر زخم گرفت و چون از خون پر شد به صورت و محاسنش مالید و فرمود: اینگونه به خون خضاب خواهم بود تا جدّم محمدصلی الله علیه و آله را دیدار کنم و بگویم :
اى رسول خدا! فلانى و فلانى ( ابوبکر و عمر ) مرا کشتند.
📕📓مقتل الحسین ، خوارزمی [م. ۵۶۸]، جلد ۲، صفحه ۳۹ .
📸اسکن کتاب :
http://s3.picofile.com/file/8219912300/Picture.jpeg
📌 تمامی کسانی که در علم حدیث و رجال شناسی کار کرده اند همه به اتفاق گویند مراد از فلان و فلان یعنی:
ابوبکر بن ابی قحافه و عمر بن خطاب👉
⁉️حالا سوال پیش می آید که چرا خوارزمی از لفظ فلان استفاده کرد و مستقیما نگفت ابوبکر و عمر؟؟؟
بگذارید برای پاسخ ، مثالی
بزنیم👇
ظهیر اردبیلی یکی از علمای اهل سنت بوده است ؛
ظهیر اردبیلی اعتقاد داشته است که مدح صحابه بر روی منبر واجب نیست.
👈 و به خاطر این اعتقاد گردن ایشان را قطع کردند!!!!
ابن عماد حنبلی در کتاب الشذرات این مطلب را آورده است.
📓شذرات الذهب جلد ۱۰ صفحه ۲۴۰ .
📸اسکن کتاب :
http://s3.picofile.com/file/8219912900/Picture.jpeg
✅ حالا فکر کنید با چنین نگرشی اگر خوارزمی ، مستقیما نام ابوبکر و عمر را می برد ، چه می شد ؟
او قطعا جانش را از دست میداد.
==================
@haram110
4_6012846625469236920.mp3
4.94M
🎙 حجت الاسلام دارستانی
🎵 ماجرای شنیدنیِ پیرمرد کربلایی که در نقش شمر تعزیه میخواند
◾️ 🌿 ◾️ 🌿 ◾️ 🌿 ◾️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری
🖥 دردناکترين صحنه كربلا از ديد مالخاز سونگیو لاشفیلی(كشيش مسيحى)
حرم
🌸✨✨🌸 #فرازی_از_تاریخ⏳ #وقایع_قبل_از_عاشورا📜 #ورودعمربنسعد👹 #بهکربلا عمر بن سعد روز سوم محرم،
🌸✨✨🌸
#فرازی_از_تاریخ⏳
#وقایع_قبل_از_عاشورا📜
#آغازگفتگوهایامامحسینعلیهالسلاموعمربنسعد
عمر بن سعد پس از آمدن به کربلا خواست پیکی سوی امام بفرستد تا از او بپرسد «...برای چه به این سرزمین آمده است و چه میخواهد؟» و این کار را به عزره بن قیس احمسی و دیگر بزرگانی که نامه دعوت به آن حضرت(ع) نوشته بودند، پیشنهاد کرد؛ اما آنان از انجام این کار خودداری کردند. اما کثیر بن عبدالله شعیبه پذیرفت و به سوی اردوگاه امام حسین(ع) حرکت کرد. اما چون ابوثمامه صائدی نگذاشت کثیر همراه با سلاح خود نزد حسین(ع) برود، بینتیجه پیش عمر بن سعد بازگشت.
پس از بازگشت کثیر بن عبداللَّه، عمر سعد از قرة بن قیس حنظلی خواست تا نزد امام حسین(ع) برود و او پذیرفت. امام حسین(ع) در جواب پیام عمر سعد به قره فرمود: «مردم شهرتان به من نامه نوشتند که بدین جا بیایم. اکنون اگر مرا نمیخواهند باز میگردم.» عمر سعد از این پاسخ شاد شد. پس نامهای به ابن زیاد نوشت و او را از سخن حسین(ع) آگاه کرد.عبیداللَّه بن زیاد در جواب نامه عمر سعد، بیعت حسین(ع) و یارانش با یزید را خواست.بین امام حسین(ع) و عمرسعد گفتگوهای دیگری هم انجام شد.
#ادامه_دارد.....
📗ابناثیر، علی بن محمد، اُسد الغابه فی معرفة الصحابه، دارالفکر، بیروت، ۱۴۰۹ق/۱۹۸۹م
.📒ابنعبدالبر، یوسف بن عبدالله، الاستیعاب فی معرفة الاصحاب، تحقیق علی محمد البجاوی، بیروت، دارالجیل، ۱۹۹۲م/۱۴۱۲ق.
و....
💚الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج💚
حرم
#معرفی_یاران_امام_حسین(ع)📜 #یار_پنجم💕 💙 #وهب_بن_وهب💙 یا #وهببنعبداللهبنحبابکلبی وهب بن وهب
#معرفی_یاران_امام_حسین(ع)📜
#یار_ششم💕
💚 #حارث_بن_امری_القیس_کندی💚
حارث بن امری القیس کندی یکی از کشته شدگان نبرد کربلاست.وی نخست از یاران عمر سعد بود ولی پس از آن که با شروط حسین ابن علی (ع)مخالفت شد به جمع یاران وی پیوست و در جریان حادثه عاشورا شهید شد.
#معرفی
نام کامل وی حارث بن امرء القیس بن عابس بن منذر بن امرءالقیس بن عمروبن معاویة اکرمین کندی است.وی در حادثه کربلا نخست از یاران و سپاهیان عمر ابن سعد بودهاست ولی پس از آن که شرط حسین ابن علی پذیرفته نمیشود وی به سپاهیان حسین ابن علی میپیوندد. در میان منابع به شجاعت وی نیز اشاره شدهاست.سید محسن امین نیز به ویژگی شجاعت وی اشاره کرده و او را از یاران حسین ابن علی در نبرد کربلا دانستهاست.
#ادامه_دارد....
📘 الحسین فی طریقه إلی الشهادة نویسنده: علی بن الحسین الهاشمی جلد: 1 صفحه: 151
📗معالرکب الحسینی (ج4) نویسنده: عزتالله مولایی جلد: 1 صفحه: 183
و.....
💚الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺صحنه ای عجیب در یک تعزیه
🔹سلام بر دلهای شکسته...
التماس دعای ویژه
📢 #کسانی_که_عاشورا_کربلا_نیستند_چه_کنند؟
▪️ﺭﺍﻭﻱ به امام باقر علیه السلام ﻋﺮﺽ ﻛﺮﺩ: ﻓﺪﺍﻳﺖ ﺷﻮﻡ، ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺷﻬﺮﻫﺎﻱ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻛﺮﺑﻠﺎﺳﺖ ﻭ ﺭﻓﺘﻦ ﻧﺰﺩ ﻗﺒﺮ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﺮﺍﻳﺶ ﻣﻤﻜﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﭼه کند؟ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺯﻭﺍﻝ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﺑﻪ ﺻﺤﺮﺍ ﻳﺎ ﺑﺮ ﺑﺎﻡ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﻭﺩ، ﻭ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﺎ ﺳﻠﺎﻡ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺮ ﻗﺎﺗﻠﻴﻦ ﺍﻭ ﻟﻌﻦ ﻭ ﻧﻔﺮﻳﻦ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺩﻭ ﺭﻛﻌﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ. ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺑﺮ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻧﺪﺑﻪ ﻭ ﮔﺮﻳﻪ ﻧﻤﺎﻳﺪ، ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﺵ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﻘﻴﻪ ﻧﻤﻲ ﻛﻨد، ﺑﻪ ﮔﺮﻳﺴﺘﻦ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻭﺍ ﺩﺍﺭﺩ، ﻭ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻱ ﺧﻮﺩ ﻣﺠﻠﺲ ﻋﺰﺍ ﻭ ﻣﺼﻴﺒﺖ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﺮ ﭘﺎ ﻛﻨﺪ. ﻭ ﺑﻪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺗﻌﺰﻳﺖ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ، ﻣﻦ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻳﻦ ﺛﻮﺍﺑﻬﺎ ﺭﺍ ﺿﺎﻣﻨﻢ. ﮔﻔﺘﻢ: ﻓﺪﺍﻳﺖ ﺷﻮﻡ، ﺷﻤﺎ ﺍﻳﻦ ﺛﻮﺍﺑﻬﺎ ﺭﺍ ﺿﺎﻣﻦ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻛﻔﺎﻟﺖ ﻣﻲﻛﻨﻴﺪ؟! ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: ﺁﺭﻱ ﻣﻦ ﺿﺎﻣﻨﻢ ﻭ ﻛﻔﻴﻠﻢ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻋﻤﻞ ﺭﺍ ﺑﺠﺎ ﺁﻭﺭﺩ. ﮔﻔﺘﻢ: ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺗﻌﺰﻳﺖ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: ﺑﮕﻮﺋﻴﺪ: «ﻋﻈﻢ ﺍﻟﻠﻪ ﺃﺟﻮﺭﻧﺎ ﻭ ﺃﺟﻮﺭﻛﻢ ﺑﻤﺼﺎﺑﻨﺎ ﺑﺎﻟﺤﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻭ ﺟﻌﻠﻨﺎ ﻭ ﺍﻳﺎﻛﻢ ﻣﻦ ﺍﻟﻄﺎﻟﺒﻴﻦ ﺑﺜﺎﺭﻩ ﻣﻊ ﻭﻟﻴﻪ ﺍﻟﺎﻣﺎﻡ ﺍﻟﻤﻬﺪﻱ ﻋﺠﻞ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﻓﺮﺟﻪ ﺍﻟﺸﺮﻳﻒ ﻣﻦ ﺁﻝ ﻣﺤﻤﺪ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ». ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺘﻮﺍﻧﻴﺪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﻌﻄﻴﻞ ﻛﻨﻴﺪ، ﺯﻳﺮﺍ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ، ﺭﻭﺯ ﻧﺤﺴﻲ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺣﺎﺟﺖ ﻣﺆﻣﻦ ﺑﺮ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﺩ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺮ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﻣﺒﺎﺭﻙ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺧﻴﺮﻱ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻧﻤﻲ ﺑﺎﺷﺪ. ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻨﺰﻝ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺯ ﭼﻴﺰﻱ ﺫﺧﻴﺮﻩ ﻧﻜﻨﻴﺪ، ﭼﻮﻥ ﺑﺮﻛﺖ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻫﻠﺶ ﻣﺒﺎﺭﻙ ﻧﻤﻲ ﺑﺎﺷﺪ.
📙مصباح المتهجد، طوسی ره، ص ۷۷۲