eitaa logo
حرم
2.6هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
6.5هزار ویدیو
630 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌸🍃 زهرا نبود زُهره دگر نُه فلك نداشت زهرا نبود سفره ي خلقت نمك نداشت هر بانويي كه بانوي محشر نميشود هركس براي شيعه كه مادر نميشود 🍃🌸🍃 🌺 2⃣ روز تا ولادت باسرسعادت انسیه ی کبری ،حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها.... 💚اللهم عجل لولیک الفرج💚
19 جمادی الثانی 1 ـ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪالله ﻭ ﺁﻣﻨﻪ ﻋﻠﻴﻬﻤﺎ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ شب ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪﺍلله ﻭ ﺁﻣﻨﻪ ﻋﻠﻴﻬﻤﺎ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﺍﺭ ﺷﺪﻥ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻛﺮﻡ ﺻﻠّﻰ الله ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺍﺳﺖ. (1) ﺳﺰﺍﻭﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻣﺆﻣﻨﻴﻦ ﺁﻥ ﺷﺐ ﺭﺍ ﺗﻌﻈﻴﻢ ﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺍﺣﻴﺎﺀ ﻛﻨﻨﺪ. (2) قول دیگر شب عرفه (3) یا روز عرفه هنگام عصر است. (4) 📚 منابع : 1. بحار الأنوار : ج 97، ص 168. و ... . 2. اقبال : ج 3، ص 162. ﻓﻴﺾ ﺍﻟﻌﻠﺎﻡ : ﺹ 272. 3. وقائع الشهور : ص 226، از «إثبات الوصیّة» و «خیرات حسان». 4. مناقب آل ابی طالب علیهم السلام : ج 1، ص 53. بحار الأنوار : ج 15، ص 115.
* 💞﷽💞 ♥️ ✍بہ قلمِ 🍃 #۱۵۳   سکوتم که طولانی شد ژانت پرسید: حرفهات تموم شد؟ گفتم: نه... راستش میخوام درباره کس دیگه ای حرف بزنم ولی نمیدونم چطوری و از کجا! ژانت بلند شد تا آبمیوه بیاره: خب تا یه لیوان آبمیوه بخوریم فکر کن ببین چطور باید بگی! نفس عمیقی کشیدم چند بار آیه شرح صدر رو زیر لب زمزمه کردم خدایا چقدر گفتن ازش سخته بهم توان بده! کمی از آبمیوه م خوردم و بعد بالاخره طوری که فکر میکردم بهتره شروع کردم: یادتونه گفتم تمام خلقت بر اساس محبت و علاقه و عشق خدا به موجودات بنا شده و خدا این عشق رو بین ما هم جاری کرده؟ _آره خب _خب علاقه حقیقی و غایی و نهایی، مختص خداست که مثبت بی نهایته و چون بی پایان و نامحدوده و همیشه چیز جدیدی برای کشف کردن داره شبیه شنا کردن توی دریا نه مثل لذت های مادی شناخته شده سیری پذیره و نه زدگی ایجاد میکنه هرچی هم توش عمیق بشی شدت بیشتری پیدا میکنه اما مسئله همون پنهان شدن خداست! واقعیت اینه که ما خدا رو نمیبینیم و با حواس پنجگانه درک نمیکنیم خدا هدف رو پیدا کردن خودش قرار داده و نشانه هایی طراحی کرده به عنوان راهنما و جهت یاب که مسیر حصول به خودش رو هموارتر میکنن و جهت رو نشون میدن بهتر بگم، هدف یافتن و عاشق شدن و حل شدن در خداست و این دنیا بستری برای این هدفه و با هدف دیگه ای توجیه نمیشه موجودیتش اما انسان که خدا رو نمیبینه سختشه که عاشق خدا بشه! برای همین خدا وجه الله رو طراحی کرده یعنی کسی که هم انسانه و موجودات درکش میکنن و میتونن ببیننش و هم تجلی گاه صفات خداست هر صفتی که در خدا هست در ابعاد کوچکتر در این فرد هم هست پس کسی که عاشق این انسان ها که نماد و تجسم اون صفات هستن میشه در واقع عاشق اون صفات خداگونه و در نهایت عاشق خدا شده و برعکس کسی که با اونها دشمنی کنه و دوستشون نداشته باشه به این معناست که با اون صفات زاویه داره و درونیاتش با جهت الهی همسو نیست چون این افراد چیزی از خودشون ندارن تماما آینه ی خدانما هستن که خدا خالص کرده برای مجسم کردن خودش در ابعاد کوچک و متجلی شدن آیه تطهیر یادتونه؟ فلسفه معصومیت همینه پس خدا این امکان رو خلق کرده تا ما راحتتر پیداش کنیم به عنوان آدرس و نشونه و از همین جهته که واسطه بین خدا و مخلوقات هستن و ما هم چون ذاتا کشش داریم به خدا چون مبدا و خاستگاه ماست، ذاتا این افراد رو هم دوست داریم پس یک امر ذاتیه و الگو قرارشون میدیم چون اونها حالت ایده آل همون صفات ما هستن و ما هم دوست داریم اون صفات رو درونمون کامل کنیم پس فاکتوری که عنصر اصلی و پایه اعتقاد یعنی ولایت رو جامیندازه و برپا میکنه محبته میخوام بگم اون عشق حقیقی که همه عالم به دنبالشن اینجاست! عشق به انسان کامل به عدل محض به مهربانی و دلسوزی محض به محبت و خلوص محض به شجاعت و استحکام محض پس عشق به ولی خدا نماد و تابلو و تجلی قابل نمایشِ عشق به خداست حالا ما توی مکتبمون کسی رو داریم که در خلق عشق در طول تاریخ بشر بی نظیره کسی که بیشترین اشعار احساسی جهان در وصف او سروده شده، بیشترین نواها در وصفش ساخته و پرداخته شده، بیشترین قطرات اشک که پاک ترین و ارزشمند ترین تبلور احساسات انسانی هستن برای او ریخته شده کسی که بزرگترین اجتماع بشری به بهانه او و برای دیدن مزار و بارگاه او شکل گرفته متشکل از 25 میلیون نفر با نژاد ها و حتی مذاهب مختلف! هیچ انسانی روی کره زمین تا این حد عشق و محبت تولید و متصاعد نکرده تا امروز! کسی که آدمها حاضرن بخاطرش از جیب خرج کنن بیشترین نذری ها و غذاهای رایگان بخاطر او و از طرف او به مردم هدیه میشه خب به نظر شما این طبیعیه؟ یک نفر دیگه توی دنیا میتونید مثال بزنید در طول کل تاریخ، که این حجم از محبوبیت رو درک کرده باشه؟ اگر هست مثال بزنید خب به نظر شما علتش چیه؟ ژانت صورتش رو با کنجکاوی جمع کرد: منظور تو...؟! _امام حسین امام سوم شیعیان فوری گفت: همه اینایی که گفتی واقعی بود؟ _بله _خب... چرا تا این حد محبوبه؟! _منم همینو پرسیدم ازتون چی میشه که یک انسان تا این حد متمایز میشه چرا در مورد کس دیگه ای به این حجم رخ نداده؟! سکوت شد و باز خودم شکستمش: خیلی خب خودم توضیح میدم امام حسین فرزند دوم امیرالمومنین و حضرت زهرا و نوه پیغمبر بود بعد از شهادت امام حسن مجتبی امام دوم شیعیان، ایشون به امامت رسید و تا زمانی که معاویه خلیفه بود سکوت کرد چون پیشتر بر سر جبر سیاسی اجتماعی امام حسن مجتبی با شخص معاویه مصالحه کرده بود ولی وقتی معاویه مرد و پسرش یزید خلیفه شد علم قیام برداشت تا حاکمیتی که غصب شده بود رو پس بگیره و خلافت حقیقی اسلامی رو برای بشر احیا کنه کتایون به حرف اومد: خب چرا؟ شما میگید که امام بوده و حکومت اسلامی شایسته امام صالحه پس چرا از اول مبارزه نکرد؟
_ دلیل مصالحه امام مجتبی رو که گفتم جبر سیاسی اجتماعی بود از یک طرف سرحدات روم آماده مبارزه با کلیت حکومت اسلامی بود
* 💞﷽💞 ♥️ ✍بہ قلمِ 🍃 #۱۵۴  و درگیری داخلی بیش از این به صلاح نبود مشابه شرایط صدر اسلام از طرفی هم مردم برای جهاد آماده نبودن پشت امام معصوم رو خالی کردن معاویه فرمانده سپاه امام حسن رو خرید و 8 هزار نفر از سپاه 12 هزار نفره! باهاش رفتن عملا جنگیدن ممکن نبود چون معاویه آدم ظاهر الصلاحی بود و نمیشد با خون رسواش کرد توی مبارزه باید میزان اثرگذاری رو هم سنجید! قصد خودکشی که نداریم برای همین هم وقتی امام حسین به امامت میرسه در برابر معاویه قیام نمیکنه چون اولا قبلا مصالحه کردن با شخص معاویه و ثانیا قیام چیزی رو ثابت نمیکنه چون معاویه تو لاک نفاقه و نمیشه کفرش رو به مردم اثبات کرد ولی یزید اینطور نبود کفرش علنی بود و همه امت هم میدونستن که حدود اسلامی رو رعایت نمیکنه و ابایی هم از بیانش نداشت! و از طرفی معاویه شرط مصالحه رو نقض کرده بود چون شرط این بود که بعد از خودش جانشین تعیین نکنه ولی کرد پس اینجا قیام مقبولیت و منطق هم داره کتایون_یه سوال شما میگید امام علم کائنات رو در دست داره و از غیب آگاهه پس اگر اینطوره و امام حسین میدونه که شهید میشه پس چرا قیام میکنه این یه جور خودکشی نیست؟ _ خودکشی یعنی کار بی حاصل و بی منطق و هیجانی اولا مردم کوفه چندین هزار نفر براش نامه نوشتن که بیا اعلام حکومت کن ما باهات بیعت میکنیم کنارت میجنگیم خلافت رو پس میگیریم چون خون مردم هم از بی دینی یزید به جوش اومده بود خب حالا امامی که مردم به قیام دعوتش میکنن و قول پشتیبانی میدن چه توجیهی داره که قیام نکنه؟ که بگن عافیت طلب بود شجاعت قیام نداشت با این که ادعاش رو داشت؟ اصلا منطق امامت همینه مگه میتونه متضاد با موجودیت خودش عمل کنه؟ کار دین که با غیبیات پیش نمیره قبلا گفتم اینکه امام علم داره نافی محک مردم نیست مردم در این قضیه باید آزمونشون رو میدادن که دادن میتونستن موفق باشن ولی نبودن که اگر بودن حکومت اسلامی حقیقی شکل میگرفت گفتم خدا برای اون نصرت عظیم همیشه آماده ست منتظر مردمه این مردم هستن که هنوز رشد پیدا نکردن و به حد کافی و آماده نیستن اینجا همون قضیه هزینه رشد مطرح میشه این قیام فقط یه هدف نداشت کلی اثرات داشت که چندتاش رو من میدونم و میگم مهمترینش همین که قبام عاشورا و شهادت امام حسین و یارانش بزرگترین هزینه رشد بشر بوده قبلا منطقش رو براتون توضیح دادم انگشت سبابه و جسم داغ! هدف مقدس قربانی... به قول حافظ که میگه عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد، یک نفر اینطور بلاکش یک تاریخ میشه در نمایان کردن و متجلی کردن حق پیش چشم انسانها حالا اینکه چطوری رو توضیح میدم ببین یزید در اسلام یک پارادوکس ساخت: خلیفه حکومت اسلامی که ضد اسلام و قوانین اسلامیه! و کفر جهر و علنی داره خب این تمسخر دین و حاکمیت دینیه یعنی اینجا اگر این مدل تخریب و متوقف نمیشد خیلی زود اون حکومت به ظاهر اسلامی پوست مینداخت و میشد حکومت نژادی و میراث پیامبر برای همیشه از دست میرفت اباعبدالله این خدمت بزرگ رو به دین کرد که اجازه نداد ساختار دین به کفر برگرده و چارچوب رو حفظ کرد یادته گفتم حقیقت دین مقابل اون فرهنگ جنگ و غارت و پادشاهی که به نام اسلام شکل گرفت قیام کرده؟ برای همینه که رسول الله (ص) میفرماید حسین و منی و انا من الحسین حسین منی که واضحه حسین نوه منه و از نسل من ولی انا من الحسین یعنی چی؟ یعنی سنت و شریعت من به واسطه حسین حفظ و احیا میشه! حسین اجازه نمیده حکومت سکولار شاکله حاکمیت دینی رو هضم کنه میگه بیعت نمیکنم ولو به بهای جان در خطبه ای که ایراد میکنن میفرمایند: "اسلام مرده و اکنون مرگ گواراتر است من مرگ را جز حیات نمیبینم و زندگی با ظالمین را جز ننگ نمیبینم مردم برده ی دنیا شده اند و دین لغلغه ی زبان آنهاست ولی اگر دنیایشان به خطر افتد خواهید دید چه اندکند دینداران پس ای شمشیر ها مرا دربرگیرید که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است!" اسلام مدل یزیدی رو امضا نمیکنه اسلام مدل یزیدی یعنی هیچی یه پارادوکس که خیلی زود پوست میندازه و میشه یه حکومت نژادی و اساس اسلام رو تغییر میده وقتی سر اباعبدالله رو برای یزید میبرن چه شعری میخونه؟ میگه کاش پدرانم که در بدر مردن(مشرکینی که با پیامبر جنگیدن و از بنی امیه بودن!) اینجا بودن و میدیدن که چطور از بنی احمد(فرزندان پیامبر) انتقام گرفتم! نگاه کاملا نژادی و تلافی جویانه به پیامبر و اسلام! برای کسی که جایگاه پیامبر رو اشغال کرده و خلیفه حکومت اسلامیه! بعد هم میگه بنی هشم با حکومت بازی کردن نه وحی ای اومد و نه خبری بود! امتی که یک کافر خلافت دینی و جایگاه پیامبرش رو غصب میکنه و حرکتی نمیکنه عقب گرد داشته! این امت همون مهاجر و انصار زمان حیات پیامبره؟ نه این امت به لحاظ اعتقادی و تربیتی با برنامه اسلام در حال احتضاره به شوک احتیاج داره
اباعبدالله با پذیرش این بلای بزرگ و قربانی شدن در راه خدا این شوک رو به پیکره امت وارد کرد
* 💞﷽💞 ♥️ ✍بہ قلمِ 🍃 #۱۵۵   همون قربانی که برای رشد بشر به ودیعه گذاشته شده بود و حسین پذیرفت ماجرای ذبح اسماعیل یادتونه؟ خدا در آیه رهایی اسماعیل میفرماید "و فدیناه بذبح عظیم" نمیخواد اسماعیل رو قربانی کنی اون رو به ضبح عظیم بخشیدم! میشه گفت اون ذبح عظیم یه قوچه؟ پس اساسا ارزش کارش وقتی معلوم میشه که میفهمیم اینکار رو کرد با اینکه علم داشت به اینکه چه بلایی به سرش میاد! کاملا آگاهانه به قربانگاه میره نه فقط خودش بلکه خانواده و عشیره و همه چیزش رو فدا میکنه برای حفظ دین و رشد مردم برای عاقبت بخیری ما همون چراغ راه  و کشتی نجاتی که پیامبر فرمود همون نشانه هایی که گفتم خدا میگذاره برای اینکه پیداش کنیم یک تقابل و مصاف بین تمام خیر و تمام شر، تمام عقل و تمام جهل شکل میده که تا ابد حجت تمام کنه و درست و غلط رو بشناسونه که ثابت کنه اون مدل ظالمانه بود و مدل ما حق با گوشت و پوست و استخون، با خون اثباتش میکنه ذبح میشه برای اینکه ظلم رو ثابت کنه بچه شیش ماهه قربانی میکنه برای اثبات ظلم که ثابت کنه ببینید فقط دعوای سیاسی نبود! بچه که گناهی نکرده پس چرا بچه رو میکشن؟ پس ظالم بودن پس حق با ما بود موج تاریخی میسازه برای اینکه اسلام حقیقی فراموش نشه تا ابد حقیقت دین برای کسانی که دنبالش میرن حفظ بشه اگر در گام اول حقیقت اسلام و تشیع مدیون فداکاری حضرت زهراست در گام دوم هم مدیون اباعبدالله و عاشوراست اگر عاشورا شکل نمیگرفت و امت اسلامی تکون نمیخورد بنی امیه اسلام رو هضم میکرد چه برسه به تشیع! این خدمتیه که به هدف حقیقی خلقت میکنه و از طرفی یک خطکش میسازه برای تمام آزادگان جهان و برای همیشه در طول تاریخ سکوت در برابر ظالم رو حرام اعلام میکنه هر چی فریاد که قرآن زد در دفاع از حق و تقابل با ظلم رو اباعبدالله جامه عمل پوشوند و عینا پیش چشم مردم جهان ترسیم کرد که با سختترین شرایط هم میشه خب این چطور حاصل شد؟ با فداکاری با پذیرش اون بلای عظیم و رسالت تولید موج اجتماعی که هزینه ش رو تمام و کمال پرداخت با جان و مال و خانواده و آبروش ژانت کنجکاو لب باز کرد: میشه دقیقتر بگی چه اتفاقی افتاد وقتی که قیام کرد؟ _امام با خانواده از مدینه به سمت کوفه که دعوتش کرده بودن با یه کاروان کوچیک، نه با لشکر، حرکت کرد منتها قبل از اینکه برسه به کوفه والی یزید در کوفه ابن زیاد؛ با عملیات روانی و تطمیع مالی مردم و قبایل رو ساکت کرد که قصه ش مفصله ، و همه ساکت شدن و نامه ها و بیعت ها فراموش شد بعد هم ابن زیاد به دستور یزید سپاهی فراهم کرد که در نزدیکی کوفه جایی به اسم کربلا جلوی این کاروان کوچک رو گرفتن و تمام مردانشون رو قتل عام کردن به بدترین شکل ممکن! که جزئیاتش در تواریخ نقل شده زن و بچه ها رو هم به اسارت گرفتن و بردن به شام بارگاه یزید ژانت با چشمهای گرد شده گفت: چقدر عجیب یعنی مردم رهاش کردن؟ با وجودی که دعوتش کرده بودن به قیام؟ _عجیب نیست! مردم رفاه طلب همیشه امامشون رو به مسلخ میبرن _خب تو که گفتی حکم اسیر فقط مربوط به کافر حربیه یعنی کسی که کافر باشه و بجنگه ولی اونها به هر حال مسلمون بودن دیگه! نفس عمیقی کشیدم: به فتوای اونا چون علیه خلیفه حکومت اسلامی قیام کرده خارجی تلقی میشه یعنی کافر! اگر چه خود خلیفه کافر باشه وفسق آشکار داشته باشه! آخه یه فتوایی دارن که میگن حق با غالبه هر کی به حکومت رسید حق با اونه و قیام علیهش جایز نیست! این قانون دقیقا زاینده فساد و از بین برنده روحیه ظلم ستیزیه که با حقیقت قرآن و اسلام در تضاده اباعبدالله عدالت خواهی و ظلم ستیزی رو برای اسلام حفظ کرد با شکستن این قاعده کتایون متفکر گفت: ولی به هر حال اونا بیعت نکرده بودن و قصد شورش داشتن با منطق اون حکومت سرکوب شورشی ها منطقی بود فکر نمیکنی این فقط یه دعوا بر سر حکومت و خلافته که مثل همیشه یه برنده و یه بازنده داره؟ _اولا بیعت نکردن جرم نیست مثل اینه که الان کسی رو به جرم اینکه حکومتی رو قبول نداره صرفا، اعدام کنن! مگه نمیگید آزادی اندیشه؟ ثانیا اباعبدالله برای قیام پشتوانه مردمی داشت 25 هزار امضا پای نامه های دعوتش بود اگر دموکراسی رو مبنا قرار بدیم هم باز محق بود ثالثا گفتم حکومت یزید با منطق خودش بی مفهوم و پارادوکس بود کافری که پیغمبر رو قبول نداره نباید جانشین پیامبر در خلافت باشه مردم حق دارن به این اعتراض کنن! رابعا که باز یکی دیگه از اثرات قیام عاشورا بود نحوه برخورد با اونها بود حذف مخالف سیاسی اگرچه پدیده مزمومیه ولی مرسومه و میشه فهمیدش اما کشتار و نسل کشی و زن کشی و کودک کشی و آب بستن و هتک حرمت و سم کوب کردن پیکرها و حمل سرها و... اینها که قابل توجیه نیست
کشتن بچه نوزاد و شیرخوار که دیگه جدل سیاسی و دعوای حکومت نیست همه سلسله وقایع دردناکی که حادثه کربلا رو رقم زدن فقط نشانه بیرحمی و ظلم و نامسلمانی اون جماعته که حسین رو کافر خطاب کردن و با لباس دین کشتن
* 💞﷽💞 ♥️ ✍بہ قلمِ 🍃 #۱۵۶   همون چیزی که اباعبدالله به دنبال اثباتش به مردم بود و بخاطرش به قربانگاه رفت اگر حکومت خواهی بود چرا زن و بچه ش رو توی مدینه نگه نداشت و با خودش برد؟ برای اینکه حجت رو به مردم کوفه تمام کنه که خانواده خودم رو تو آسایش نگذاشتم وقتی خانواده شما در خطر تهاجم ابن زیاد قرار داره من عافیت طلب نیستم همراه شمام! اما رفتار اونها چیه؟! اگر حکومت خواهیه چرا وقتی پای جون وسط میاد عقب نمیکشه؟ اصلا کی وقتی تو مدینه نمیتونه یه سپاه چند هزار نفری فراهم کنه با یه کاروان کمتر از صد نفر راه میفته سمت یه شهر دیگه؟ مقابل پاسخ یزید بجای لشکر زن و بچه میبره و امید داره به کوفه برسه؟ پس چرا تو این شرایط دست به قیام میزنه؟ جز اینکه داره به تکلیفش مقابل درخواست مردم عمل میکنه؟ چرا وقتی توی کربلا کاروانش رو نگه میدارن بیعت نمیکنه عقل آدم میگه اول باید جونت رو نجات بدی که بعدا حالا شاید تونستی حکومت رو به دست بیاری دیگه هر چی هم باشه از جون که عزیزتر نیست همه اینها به شرط حیات معنی پیدا میکنه اول باید اونو حفظ کرد! چرا دیگران قیام نکردن؟ خیلی ها پشتوانه اجتماعی داشتن! چون احتمال موفقیت ظاهری نبود ولی برنامه امام فراتر از این حرفا بود پیروزی تاریخی که به دست آورد... منطقا این چیزی که داریم میبینیم قابل توجیهه؟ هزار و چهارصد سال پیش یه عده عرب سر حکومت و دینی که اونجا ظهور کرده بود اختلاف سیاسی پیدا میکنن و حکومت معترضین رو قتل عام میکنه حالا هر چقدر هم که اون کشتار فجیع بوده باشه این حجم از بازتاب رسانه ای و عمومی شدنش منطقیه طبیعیه که در طول تاریخ تا این حد معروفیت پیدا کنه؟ کلی نمونه تاریخی دیگه از کشتارها و فجایع میشه پیدا کرد که جز توی کتابهای تاریخ جایی پیدا نمیشه خیلی هاش هم اصلا ثبت نشده اما چه چیزی به این واقعه تا این حد عمومیت و مهمتر محبوبیت داده؟ اصلا عمدا این تعداد کم رو که مردم هم ترکشون کردن تو یه بیابونی کشتن که صدا و خبرش هم به جایی نرسه اونوقت الان بعد از 1400 سال بزرگترین اجتماع بشری، بخاطر اون واقعه و اون آدمها تو همون بیابون برگزار میشا واقعا طبیعیه؟ بدون اینکه سالها رسانه داشته باشن تو طول اینهمه سال نه تنها این واقعه پشتوانه رسانه ای نداشته همیشه از جانب قدرت ها مورد کتمان و مضیقه قرار گرفته سالها دست زائرین اباعبدالله قطع میشده بارها حرم مطهر رو به آب بستن که رودخانه از اونجا عبور کنه و مزار ناپدید بشه چندین بار بنا و بارگاهش تخریب شده پس در طول اینهمه سال چه چیزی این خبر، این موج، این غم شگفت انگیز رو زنده نگه داشته با این حرارتی که در دلهای ماست که اینطور دوستش داریم و براش اشک میریزیم؟ کتایون_پاسداشت یه شخصیت ضد ظلم و دینی به عنوان مناسک آیینی معقول و خوبه ولی چرا انقد شلوغش میکنید؟ اینهمه اشک و ناله و زاری دیگه چیه؟ مگه شما نمیگید که بهشت و جهنمی هست و امام حسین و یارانش رفتن بهشت و دشمنانشون هم جهنم پس همه چی تموم شده دیگه شما واسه چی گریه میکنید؟ _اول تو بگو اصلا این همه گریه از کجا میاد؟ مگه میشه این همه سال مردم بخاطر یک غم گریه کنن و اشکی هم باقی بمونه مگه یک غم چقدر میتونه گریه مردم رو دربیاره؟ اونم عمومیت! آدم برای سختترین دردها هم یکی دوسال گریه کنه سبک میشه 1400 سال! یک تاریخ! چرا جای دیگه این دیده نمیشه؟ ولی درباره بخش دوم سوالت بله حسین و یارانش صاحبان بهشتن و یزید و ایادی ش هم مالک دوزخ ولی مثل حسین و مثل یزید هنوز اینجا روی زمین در تقابل و کنش هستن بازیکن ها عوض میشن ولی بازی هنوز تموم نشده درجریانه... وقتی بهش میگن با یزید بیعت کن میفرماید "مثلی لایبایع مثله" یکی مثل من با یکی مثل یزید بیعت نمیکنه شابلون ساخته شده بحث تربیت تاریخی بشر درباره این موضوع مهمه مثل حسین یا مثل یزید؟! ما هنوز هم گریه میکنیم چون هنوز عاشورا تموم نشده چون در حقیقت اون واقعه هر سال تکرار میشه چون تمامیت بشریت امامش رو ذبح کرده و تا وقتی با فهم این اشتباه و برای یاری کردن دین خدا اظهار ندامت نکنه هنوز روی همون موضعه پس ما با این اشکها میخوایم اعلام کنیم ما با اونا نیستیم ما تو تیم توئیم حسین! ما اگر جای اونا بودیم اون کار رو نمیکریم ما از این اتفاق متاسفیم! ما راضی به این اتفاق نبودیم این یه جور اعلام نارضایتی از اتفاق پیش اومده و وضع موجوده که انسانها رقم زدن دلایل مهم دیگه ای هم هست درسته که کشتارهای زیادی در طول تاریخ وجود داشته که قلب انسان رو به درد میاره ولی مصبیت و غم امام برای ماموم خیلی متفاوته محبت به ولایت در همه انسان ها وجود داره تو یه تیم ورزشی یه مربی برای بازیکناش چقدر اعتبار داره؟ حالا تصور کن کسی در سبک زندگی و اعتقاد و تفکر و دورنمای زندگیت الگو و مربیت باشه، کسی که حلقه واسط تو با خداست
کسی که انسان کامله جز خوبی توش نمیبینی کسی که تو رو دوست داره براش اهمیت داری
زینت بود بر منزل من پرچم نصر وارث بود بر مظهر من صاحب عصر این جان عالم بر فدای جان زهرا دار و ندار ما همه قربان زهرا (س)💖 💞 💖
4.mp3
8.75M
🌸 (س) 💐تو قلبم خود خدا میدونه چه خبره 💐قانون دلم اینه هر روز 🎤 👏 👌فوق زیبا
مداحی آنلاین - مهربون ترین مادر دنیا دنیا اومده - سیب سرخی.mp3
2.63M
🌸 (س) 💐مهربون ترین مادر دنیا دنیا اومده 💐دلرباترین دلبر دنیا دنیا اومده 🎤 👏 👌فوق زیبا
پیش از ازدواج نورانی و مقدس حضرت عبدالله و سلام الله علیهما، سرزمین عربستان دچار خشکسالی شدید شده بود ولی پس از آنکه حضرت آمنه بنت وهب حامل نور مقدس «رحمة للعالمين» گردید ، باران شدیدی بارید و در آن سال مردم از نعمت‌های فراوانی بهره‌مند شدند، به گونه‌ای که آن سال را سنةالفتح(=سال گشایش) نامیدند. 📔 بحارالانوار ج۱۵ص۲۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ زمین نداشٺ لیاقٺ،ڪه تو درآن باشے اراده ڪرد ، خدا ڪه در آسمان باشے تو گنـج مخفـے پـروردگـار مـے ‌مـانـے اراده ڪرده ڪه بانوے بے‌نشان باشے بہ عشــق « اَشْهَـدُ اَنّ عَلــے وَلــےُّ الله » خودٺ نخواستے اصلا ڪه در اذان باشے 🍃🌸 🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جبریــل بہ عرش نقش ڪوثر زده اسٺ طوبــے گل تسبیـح بہ پیڪر زده اسٺ از خانہ‌ے ڪوچڪ محمد (ص) امشب خورشید زمین و آسمـــان سر زده اسٺ 💐 💐 💐 💓 🎊
🙏🏼👌 بوسیدن والدین، عبادتی بی ریا قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام: قُبْلَةُ الْوَالِدَيْنِ عِبَادَةٌ. (مکارم الأخلاق، ص220) امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: بوسیدن پدر و مادر، عبادت است. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
💡 اهمّیّت و اولویّت هزینه کردن برای مادر و پدر نسبت به دیگران 1)قَالَ رَسُولُ اللهِ صلی الله علیه و آله: خَمْسُ تَمَرَاتٍ أَوْ خَمْسُ قُرَصٍ أَوْ دَنَانِيرَ أَوْ دَرَاهِمَ يَمْلِكُهَا الْإِنْسَانُ وَ هُوَ يُرِيدُ أَنْ يُمْضِيَهَا فَأَفْضَلُهَا مَا أَنْفَقَهُ الْإِنْسَانُ عَلَى وَالِدَيْهِ، ثُمَّ الثَّانِيَةُ عَلَى نَفْسِهِ وَ عِيَالِهِ، ثُمَّ الثَّالِثَةُ عَلَى الْقَرَابَةِ وَ إِخْوَانِهِ الْمُؤْمِنِينَ‏، ثُمَّ الرَّابِعَةُ عَلَى جِيرَانِهِ الْفُقَرَاءِ، ثُمَّ الْخَامِسَةُ فِي سَبِيلِ اللهِ وَ هُوَ أَخَسُّهَا أَجْراً.(تحف العقول، ص350) رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: كسى كه پنج دانه خرما يا پنج گرده نان يا چند دينار يا درهم دارد و می ‏خواهد آنها را به مصرف رساند، در درجه‏ اول، برای پدر و مادر خود خرج نمايد؛ در درجه‏ دوم، براى خودش و زن و فرزندش، در درجه‏ سوم، براى خويشاوندان و برادران مؤمنش؛ در درجه‏ چهارم، براى همسايگان فقيرش و در درجه‏ پنجم، در راه خدا به مصرف رساند. مورد پنجم از همه‏ آنها اجر كمترى دارد. 2)َ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله: أَ لَا أُنَبِّئُكُمْ‏ بِخَمْسَةِ دَنَانِيرَ بِأَحْسَنِهَا وَ أَفْضَلِهَا؟ قَالُوا: بَلَى. قَالَ: أَفْضَلُ الْخَمْسَةِ الدِّينَارُ الَّذِي تُنْفِقُهُ عَلَى وَالِدَتِكَ، وَ أَفْضَلُ الْأَرْبَعَةِ الدِّينَارُ الَّذِي تُنْفِقُهُ عَلَى وَالِدِكَ، وَ أَفْضَلُ الثَّلَاثَةِ الدِّينَارُ الَّذِي تُنْفِقُهُ عَلَى نَفْسِكَ وَ أَهْلِكَ، وَ أَفْضَلُ الدِّينَارَيْنِ الدِّينَارُ الَّذِي تُنْفِقُهُ عَلَى قَرَابَتِكَ، وَ أَخَسُّهَا وَ أَقَلُّهَا أَجْراً الدِّينَارُ الَّذِي تُنْفِقُهُ فِي سَبِيلِ اللَّه‏.(مستدرك الوسائل، ج‏7، ص241 به نقل از دُرَر اللّئالی) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: آیا به شما خبر دهم که بهترین و برترین راه برای خرج کردن پنج دینار چیست؟ عرض کردند: بله. فرمود: برترین آن‏ها، نفقه دادن به مادرت می‏باشد. سپس نفقه دادن به پدرت است. در مرتبه‏ سوم برتر آن است که مال را برای خودت و خانواده ‏ات خرج کنی. چهارم بهتر است برای خویشانت نفقه دهی و پست ‏ترین و پایین‏ ترین حالت آن است که آن را در راه خدا انفاق کنی. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»