eitaa logo
حرم
2.6هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
6.2هزار ویدیو
622 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
😓😢به ما خبری نرسیده است که از آن دو راضی شده باشد رُوِیَ‏ أَنَّ رَجُلاً مِنْ أَوْلَادِ الْبَرَامِكَةِ عَرَضَ لِعَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا علیه السلام فَقَالَ لَهُ: مَا تَقُولُ فِي أَبِي بَكْرٍ؟ قَالَ لَهُ: سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ. فَأَلَحَّ السَّائِلُ عَلَيْهِ فِي كَشْفِ الْجَوَابِ، فَقَالَ علیه السلام: كَانَتْ لَنَا أُمٌّ صَالِحَةٌ، مَاتَتْ وَ هِيَ عَلَيْهِمَا سَاخِطَةٌ، وَ لَمْ يَأْتِنَا بَعْدَ مَوْتِهَا خَبَرٌ أَنَّهَا رَضِيَتْ عَنْهُمَا. (الطرائف، ج‏1، ص252) مردی از فرزندان برامکه به حضرت رضا علیه السلام عرض کرد: درباره ابوبکر چه می فرمایید؟ فرمود: سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ. آن مرد در گرفتن پاسخ از حضرت اصرار کرد، پس آن حضرت فرمود: ما مادر صالحه ای داشتیم. او از دنیا رفت در حالی که از آن دو نفر (اوّلی و دومی) خشمگین بود و بعد از فوتش، خبری به ما نرسیده است که از آن دو راضی شده باشد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🔥👣😢روز بیعت، ضربه ای زد که جنینش را سقط نمود ابواسحاق، إبراهيم بن سیّار، مشهور به نظّام (م 231 ق) از متکلّمین و بزرگان مکتب اعتزال در اهل سنّت در قرن دوم و سوم هجری است. ابوالفتح محمّد بن عبدالکریم شهرستانی (م 548 ق) در کتابش «الملل و النّحل» دیدگاه ها و اعتقادات نظّام را بیان و شرح می دهد. بنابر نظر شهرستانی، یکی از اعتقادات نظّام چنین بوده است: قال: إنَّ عُمَرَ ضَرَبَ بَطْنَ فاطِمَةَ يَوْمَ البَيْعَةِ حَتَّى ألقَتِ الْجَنينَ مِنْ بَطنِها. وَ كانَ يَصيحُ: اَحْرِقُوا دارَها بِمَنْ فيها، وَ ما كانَ فِي الدّارِ غَيْرُ عَلِيٍّ وَ فاطِمَةَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ. (الملل و النحل، ج‏1، ص71) نظام می گوید: همانا عمر در روز بیعت، ضربه ای به شکم فاطمه زد به گونه ای که فاطمه آن جنین را سقط کرد. در آن هنگام عمر فریاد می زد: خانه فاطمه را با هر کس در آن است آتش بزنید، و در آن خانه، جز علی و فاطمه و حسن و حسین نبودند. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😓👊اظهارات ابوبکر پس از خطبه حضرت زهرا علیهاالسلام رَوَى ابْنُ أَبِي الْحَدِيدِ فِي سِيَاقِ أَخْبَارِ فَدَكَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ‏ عَبْدِ الْعَزِيزِ الْجَوْهَرِيِّ: أَنَّ أَبَا بَكْرٍ لَمَّا سَمِعَ خُطْبَةَ فَاطِمَةَ (عَلَيْهَا السَّلَامُ) فِي فَدَكَ شَقَّ عَلَيْهِ‏ مَقَالَتُهَا، فَصَعِدَ الْمِنْبَرَ فَقَالَ: أَيُّهَا النَّاسُ! مَا هَذِهِ الرِّعَةُ إِلَى كُلِّ قَالَةٍ! أَيْنَ كَانَتْ هَذِهِ الْأَمَانِيُّ فِي عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ)؟ أَلَا مَنْ سَمِعَ فَلْيَقُلْ، وَ مَنْ شَهِدَ فَلْيَتَكَلَّمْ، إِنَّمَا هُوَ ثُعَالَةٌ شَهِيدُهُ‏ ذَنَبُهُ‏، مُرِبٌّ بِكُلِ‏ فِتْنَةٍ. (شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏16، ص214-215) ابن ابی الحدید معتزلی در جایی که به اخبار فدک می رسد، از کتاب «السّقیفة و فدک» جوهری نقل می کند: پس از آن که ابوبکر، خطبه حضرت فاطمه علیهاالسلام را در مورد فدک شنید، سخنان آن بانو بر وی سنگین تمام شد، لذا به منبر رفت و گفت: ای مردم! این چه ضعف و ناتوانی است که در برابر هر سخنی دارید؟ این آرزوها در زمان رسول خدا صلّی الله علیه و آله کجا بود؟ هر کس (از رسول خدا) شنیده، بگوید، و هر که شاهد بوده، سخن بگوید. آن زن، روباه ماده ای است که شاهدش دمش می باشد. او باعث و بانی هر فتنه ای است. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🍯حضرت مهدی علیه السلام در همان ظرف مادر غذا می خورد حضرت باقر عليه السّلام فرمود: حضرت زهرا علیهاالسلام به على بن ابیطالب علیه السلام ضمانت داد كه كار و امور خانه را از قبيل: خمير كردن، نان پختن، آب و جاروی خانه را به عهده بگيرد. حضرت على علیه السلام نیز ضمانت داد كه امور خارج از خانه از قبيل: آوردن هيزم و طعام را عهده ‏دار شود. يكى از روزها اميرالمؤمنين علیه السلام به حضرت فاطمه عليها السّلام فرمود: آيا غذایى نزد تو موجود است؟ فرمود: قسم به حقّ آن خدایی كه مقام تو را بزرگ قرار داده است، مدت سه روز است غذایی نزد ما موجود نيست كه براى تو بياورم. اميرالمؤمنين علیه السلام فرمود: پس چرا مرا آگاه ننمودی؟ گفت: پدرم رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله مرا نهى كرد كه از تو چيزى بخواهم، می فرمود: اگر چيزى براى تو آورد بپذير، وگرنه مبادا از او چيزى درخواست کنی! حضرت علی عليه السّلام از خانه خارج شد. در بين راه با شخصى مواجه گرديد و مبلغ يك دينار از او قرض كرد تا غذایی براى اهل خانه خود تهيه نمايد. در بين راه با مقداد بن اسود مواجه شد. به او فرمود: براى چه در اين موقع از خانه خارج ‏شده ‏ای؟ گفت: ای اميرالمؤمنين! به حق آن خدایی كه اين جاه و جلال بزرگ را به تو عطا كرده، گرسنگى سبب شد که از خانه خارج شوم. راوى می گويد: به حضرت باقر عليه السّلام گفتم: آيا در آن موقع پيامبر اسلام صلّى اللَّه عليه و آله زنده بود؟ فرمود: آرى زنده بود. اميرالمؤمنين علیه السلام به مقداد فرمود: من نيز به همين علت از خانه بيرون آمده و يك دينار قرض كرده ‏ام، اكنون اين دينار را به تو می دهم و تو را بر خويشتن مقدم می دارم. على عليه السّلام آن دينار را به مقداد داد و به طرف خانه خويش رهسپار شد. در آنجا مشاهده کرد رسول خدا صلّی الله علیه و آله نشسته و حضرت زهرا علیهاالسلام مشغول نماز است و يك ظرف سر پوشيده ما بين ايشان است. هنگامى كه حضرت زهرا علیهاالسلام از نماز فارغ شد، آن ظرف را جلو كشيد. ديدند كاسه‏اى است پر از نان و گوشت. اميرالمؤمنين علیه السلام فرمود: ای فاطمه! اين غذا را از كجا آورده‏اى‏؟ گفت: از طرف خدا آمده، خدا هر كسى را كه بخواهد بدون حساب، رزق و روزى می دهد. رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: ای علی! آيا دوست داری براى تو و زهرا يك مثالى بزنم؟ گفت: آرى. فرمود: تو مثل حضرت زكريا عليه السّلام هستى، زيرا آن حضرت هم وقتى در محراب عبادت حضرت مريم می رفت، و غذایی نزد او می يافت به مريم فرمود: اين غذا را از كجا آورده‏ ای؟ و مریم می گفت: از طرف خدا آمده است، و خدا به هرکس که بخواهد، بدون حساب رزق و روزى می دهد. حضرت باقر علیه السلام فرمود: پس به مدت يك ماه از غذاى آن كاسه می خوردند. وَ هِيَ الْجَفْنَةُ الَّتِي يَأْكُلُ مِنْهَا الْقَائِمُ علیه السلام وَ هِيَ عِنْدَنَا. (بحار الأنوار، ج‏43، ص31 به نقل از تفسیر عیاشی) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
*⃣رسول خدا صلّی‌ اللّه علیه و آله: شَرُّ الْبِقَاعِ دُورُ الْأُمَرَاءِ الَّذِینَ لَا یَقْضُونَ بِالْحَقِّ بدترین جاها، خانه‌های فرمانروایان [پادشاهان] است، چون به حق حکم نمی‌کنند!!! 📚بحارالانوار ج۷۲ ص۳۸۲ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
*⃣مولانا امیرالمؤمنین علیه‌السّلام: تُعرَفُ حَماقَةُ الرّجُلِ بِالأشَرِ فِی النِّعمَةِ وَ كَثْرَةِ الذُّلِّ فِی المِحْنَةِ حماقت انسان از اين راه شناخته مى‌شود كه در هنگام برخوردارى، سرمست شود و در تنگدستى، خود را بسيار خوار كند. 📚غررالحكم ح۴۵۲۰ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
* 💞﷽💞 ❤️ بہ دور و برم نگـاه میکنم... چیــزے بہ ذهنم نمے رسد...چـکار کنم؟! چــشـمانم را ریز میکـنم و بہ صورتت زل میزنم با حالت پیروزمـندانہ اے نگـاهم میکنے...همــانطور چــشم هایم را مے بنــدم و خــودم را بہ سـمتت پرت میـکنم! احـتمالا فکرش را هم نمیڪردے دیوانہ تر از تو ام! مــرا محڪم میگیرے و باهم روے زمیـن مے افتیـم... متعـجب نگاهم میکنے و چـیزے نمے گویی...لبــخند شیـطنت آمیزے میزنم و از رویـت بلنـد مـیشوم ، بلــند میشوے و پشـتت را تمــیز میڪنے _وااااے محـمد خیلے کثیف شدے... _بہ لطف شمـا _مـن کہ بد جــایی نیافتادم! با حالتـے نگـاهم میڪنی و میـگویی : چـقد رو دارے! مے خندم و بہ لباست میزنم...با هم بہ سـمت بقیہ میرویم...در راه میگویم : میاے مسابقہ؟ بدون ایـنکہ منتظر جــوابت باشم با تمــام وجـــودم می دوم و تـو هم پـشت سرم بہ دنــبالم مے آیی آنـقدر مے دوم کہ پاهایم سـست میـشوند اما در همــان حالت میخـندیم...باز هم با تمــام وجـودمان! آنـقدر مــیخندیم کہ گـونہ هایمان هم سـست میشـوند!میــدوے تا بہ من برســے چــادرم را میـگیـرم تا زیر پاهایم گــیر نڪند مـدت ها بود کہ اینـگونہ خوش نمے گذشـت بہ من و تو... روز خــوبے بــود...براے مــن و تـــو... نہ نہ...مــن و تـــــو و ڪودکمان! نـویسنده: خادم الشهــ💚ــدا بامــــاهمـــراه باشید
* 💞﷽💞 ❤️ نــزدیڪ جمعیت کہ میشـویم صــدایم میــزنے می ایستم ... نفــس نفـس زنان بہ من میرسے شانہ هایم را میگــیرے و میگـویی : وایــس...وایستــا... خم میـشوے و دستت را بہ زانو هایت تکیہ میدهے...ڪمے کہ آرام میشوے دستم را میگیرے و با لبـخند میگویی : نـدو خانومے...میبینن زشتہ... از غیرتے شدنت خوشـم مے آید نمے خواهے حتے ڪوچکترین رفتـار هاے سبڪے از من ببینے... * * * * * * پـنج روز از پانزده روزت گذشتہ اسـت و فقط ده روز تا رفتنـت باقے مانده... امروز خانواده ات را براے شام دعوت ڪرده اے...لیـست بلند بالایے را بـرایت نوشتہ ام تا تهیہ اش ڪنے... همیشہ از این کارها حـرص مے خورے...اما براے سر بہ سر گذاشـتنت بهانہ ے جالبے است! خانہ را مرتـب کرده ام...شستنے هارا شـستم و تمـام در و دیوار هارا غـبار روبے ڪردم... هـنوز هیچڪس قضیہ ے کودکمان را نمے داند! مے خواهے امـشب خانواده ات را مـطلع ڪنے...فقط نمے دانم با خـجالتش چہ ڪنم؟!!صـدای زنگ خانہ بلند میشـود ڪنار آیفون می روم و تـصویر ڪوچکی از تو کہ در دسـتانت چـند پلاستیڪ دارے ظاهر مے شود لبـخند مے زنم و در را باز میکنـم...بـعد از چند دقیقہ در را باز میکنے و خوراڪے ها را روے زمیـن مے گذارے... ڪفش هایت را جـفت کفشم روے جاکفشی میگذارے و سلام میڪنے بہ سمتت مے آیم و جـوابت را میدهم...لـیست خـرید را روبـروے صورتم می گیرے و با خـستگے می گویی : ماموریت انـجام شد...امـر دیگہ اے نیسـت؟! کاغذ را می گیرم و با خـنده میگویم : نہ فعلا...مے تونی بشینے تا ماموریت بعدے... نـفسے از روے آسودگے میکشی و پـاڪت هاے خرید را روے اوپـن آشپـزخانہ میگذارے...از میـوه هایت چـندتایی را آب میزنم و در بـشقابے میچـینم چـشمم بہ ڪاغذ خرید مے افتد...با دسـت ڪج و کولہ اے نوشتہ اے : خـستہ نباشے همـــســرم! آرام میـخندم و ظرف میـوه را روبرویت روے میـز میگذارم! شـبکہ هاے تلوزیـونے را مدام عـوض میکنے...پـرتقالے را بر میدارم و بـرایت پوسـت میکنم تکہ تکہ اش میکنم و یڪے را جلوے دهانت میگیرم رویـت را از تلوزیون بہ سـمتم می کنے می خواستے پـرتقال را از دستم بگیرے کہ مانع میـشوم تا خـودم در دهانت بگذارم... _اَ ڪن! با حالـت خنده دارے دهانت را باز می کنے و می گویے : اااااههههههه مے خنـدم و تکہ ے پرتقال را داخـل دهانت قرار میـدهم! بـعد از مزه ڪردنش صورتت در هم میرود مـعلوم بود تـرش مزه بود از قـیافہ ات خـنده ام مـیگیرد بعـد از چـند ثانیہ می گـویم : مـحمـــدم بیا تــلوزیونو ببـریـــم اونــــــور... دستے بہ موهایـت میکشی و میگویی: بیـخیال خانومے حسش نیسـت بلنـد میشـوم تا خـودم دسـت بہ ڪار شوم امـا با دیدن حـرڪتم فورا از جـایت بلند میشوے و میگویی : دسـت نزن...بشین سرجـات خودم میـکنم... نـویسنده : خادم الشهـ💚ــدا بامــــاهمـــراه باشــید
🗣💎🌑 دوستان و سروران گرامی! به اطلاع می رساند که سایت الکفیل، به مناسبت شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام در 13 جمادی الأولی، جهت زیارت آن بانوی مکرّمه در مدینه منوّره، در آدرس زیر ثبت نام می کند: https://alkafeel.net/zyara/ با ثبت نام در این آدرس، بانوی دو سرا را به نیابت از مولایمان، حضرت صاحب الزّمان علیه السلام زیارت نماییم. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✦༻⃘⃕▒⃟🕊️﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•✦༻⃘⃕ ➖بخشی از خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها، که خطاب به مردم فرمودند: ... کُلَّما اَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ اَطْفَأَهَا اللَّهُ، اَوْ نَجَمَ قَرْنُ الشَّیْطانِ، اَوْ فَغَرَتْ فاغِرَةٌ مِنَ الْمُشْرِکینَ، قَذَفَ اَخاهُ فی لَهَواتِها، فَلا یَنْکَفِی‏ءُ حَتَّى یَطَأَ جِناحَها بِأَخْمَصِهِ، وَ یَخْمِدَ لَهَبَها بِسَیْفِهِ، مَکْدُوداً فی ذاتِ اللَّهِ، مُجْتَهِداً فی اَمْرِ اللَّهِ، قَریباً مِنْ رَسُولِ‏اللَّهِ، سَیِّداً فی اَوْلِیاءِ اللَّهِ، مُشَمِّراً ناصِحاً مُجِدّاً کادِحاً، لا تَأْخُذُهُ فِی اللَّهِ لَوْمَةَ لائِمٍ. وَ اَنْتُمَ فی رَفاهِیَّةٍ مِنَ الْعَیْشِ، و ادِعُونَ فاکِهُونَ آمِنُونَ، تَتَرَبَّصُونَ بِنَا الدَّوائِرَ، وَ تَتَوَکَّفُونَ الْاَخْبارَ، وَ تَنْکُصُونَ عِنْدَ النِّزالِ، وَ تَفِرُّونَ مِنَ الْقِتالِ. ✍🏻 هرگاه آتش جنگ برافروخته شد، خداوند خاموشش نموده، یا هر هنگام که شیطان سر برآورد یا اژدهائى از مشرکین دهان باز کرد، پیامبر اکرم، برادرش را در کام آن افکند، و او تا زمانى که سرآنان را به زمین نمى‌‏کوفت و آتش آنها را به آب شمشیرش خاموش نمى‌‏کرد باز نمى‏‌گشت، آزاردیده در راه خداوند، کوشیده در امر او، نزدیک به پیامبر خدا، سرورى از اولیاء الهى، دامن به کمر بسته برای جهاد، نصیحت‏گر، تلاشگر و استوار، و کوشش‏کننده بود، و در راه خداوند از ملامتِ ملامت‏‌کننده نمى‏‌هراسید. و این در هنگامه‏‌اى بود که شما در آسایش زندگى مى‏‌کردید و خوشحال و در امنیت بودید، و در انتظار بسر مى‌‏بردید تا ناراحتى‌‏ها ما را در بر گیرد، و اخبار مصائب و فتنه‌ها را دنبال می‌کردید، و هنگام جنگ عقب‌گرد مى‌‏کردید، و به هنگام نبرد فرار می‌نمودید ... ➖ علامه مجلسی رحمه الله‌: "تتربّصون بنا الدوائر" الدّوائر: صروف الزّمان و حوادث الأیام و العواقب المذمومة، و أکثر ما تستعمل الدائرة فی تحوّل النعمة إلی الشّدة، أی کنتم تنتظرون نزول البلایا علینا و زوال النعمة و الغلبة عنّا. ✍🏻 "الدوائر" یعنی حوادث و مشکلات روزگار و سرانجامهای ناپسند، و" الدائرة" اغلب در خصوص تبدیل شدن نعمت به شدت و سختی کاربرد دارد، یعنی: شما منتظر نازل شدن بلاها بر ما و زوال نعمتمان و پیروزی بر ما بودید. ➖ "و تَنْکِصُونَ عِنْدَ النِّزَال" النُّکُوص: الإحجام و الرّجوع عن الشّیء، و النزال- بالکسر- أن ینزل القرنان عن إبلهما إلی خیلهما فیتضاربا، و المقصود من تلک الفقرات أنهم لم یزالوا منافقین لم یؤمنوا قط. ✍🏻 "النکوص" امتناع و خودداری کردن از انجام امری، و "النِزال" یعنی دو جنگجو که از شتر پایین بیایند و سوار اسب شوند و با همدیگر بجنگند، و منظور از این عبارات این است که آنها از ابتدا منافق بودند و هرگز ایمان نیآوردند. 📚 بحارالانوار، ج ٢٩ ص ٢٦٩ عليها السلام 🏴ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🏴 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5801029889381371204.mp3
6.01M
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج} مناجات با امام زمان علیه السّلام: قرار بود زمستان شود بهار، چه شد؟😭 🎤استاد شیخ محمدحسین یوسفی؛
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج} ما هر چه داریم، از فاطمیه است...
⚫️ فاطميه اول ويژه ى آقايان 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 چهارشنبه ١٦ تا جمعه ١٨ آذر از ساعت ١٩ 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 👈توسل: 🔹آقايان: مهدى صدقى،محمد ايرانى 👈 سخنران: 🔹 حجه الاسلام والمسلمين شيخ اسماعيل اوجى شيرازى 👈 ذكر مصيبت و عزادارى : 🔹 آقايان: على پاك دامن، محمد فصولى 👈 مكان: دروس ، بلوار شهرزاد ، خ هدایت ، خ حجت سوری ( نیستان هفتم) ، پلاک ۷۲ عزيزانى كه مايلند برنامه را به صورت مجازى دنبال كنند از طريق لينك زير مراسم را دنبال بفرمايند: www.mesbaholhoda.ir
🔸دعای حجت خدا برای نجات زنی که در هنگام زمین خوردن به یاد مصایب صدیقه کبری سلام الله علیها قاتلین آن حضرت را لعن نمود و... ... بشار مکاری میگوید: در کوفه خدمت امام صادق علیه السلام مشرف شدم حضرت مشغول خوردن خرما بودند، فرمودند: بشار بنشین با ما خرما بخور! عرضه داشتم: فدایت شوم در راه که می‌آمدم صحنه‌ای را دیدم که سخت غمگین شدم و نمیتوانم از ناراحتی چیزی بخورم؛ امام فرمودند: چه دیدی بشار؟ - «داشتم میامدم دیدم یکی از مامورین زنی را میزنند و کشان کشان به زندان میبرند هرقدر استغاثه نمود کسی بدادش نرسید» امام فرمودند: مگر آن زن چه کرده بود؟ - «مردم میگفتند آن زن پایش لغزید و بر زمین خورد در آن حال گفت لعن الله ظالمیک یافاطمه» ←تا امام این‌ را شنیدند ناله‌ای سردادند و شروع به گریه کردند طوری که دستمال و محاسن شریفشان تر شد ؛ سپس فرمودند: بشار برخیز به مسجد سهله برویم و برای نجات آن زن دعا کنیم و کسی را بفرست دربار سلطان تا خبری بیاورد؛ وارد مسجد شدیم حضرت نماز خواندند و برای آزادی زن دعا کردند سر از سجده برداشتند و فرمودند برویم که آن‌ زن را آزاد کردند. 📕 بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث ۳۸۰/۴۷
🏴السلام علیک یا اباصالح المهدی علیه السلام اعظم الله اجورنا و اجورکم بمصابنا بفاطمةالزهراءسلام‌الله‌علیها🏴 🔺شهادت مظلومانه صدّیقه طاهره، بَضعَة المُصطَفی، عِصمَة الله الکبری، حضرت فاطمة الزهراء سلام الله علیها، خدمت ولیّ امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی اباصالح المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و همه شیعیان و محبّان اهل‌بیت (علیهم السلام) تسلیت و تعزیت باد. ⚫️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ⚫️
✴️ پنجشنبه 👈17 آذر /قوس 1401 👈 13 جمادی الاول 1444👈8 دسامبر 2022 🕋 مناسبت های دینی و اسلامی . 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها دختر گرامی رسول خدا صلی الله علیه و آله و حلقه اتصال رسالت و ولایت (11 هجری قمری )روایت اول. 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🎇 امور دینی و اسلامی . ⛔️صدقه اول صبح برا رفع اثر نحوست مطلوب است. 🤒 مریض امروز زود خوب می شود . 👶 زایمان خوب نیست. 🚘 مسافرت :خوب نیست و در صورت ضرورت همراه صدقه باشد. 💑مباشرت امروز: مباشرت هنگام زوال مستحب و فرزند حاصل از آن عاقل و سیاستمدار و آقا و بزرگوار خواهد شد.ان شاءالله. 🔭احکام نجوم . 🌗 امروز قمر در برج جوزا و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است: ✳️آغاز تحصیل و کارهای تعلیماتی. ✳️آغاز نوشتن کتاب مقاله و پایان نامه. ✳️جامه مشکی به تن کردن. ✳️خرید رفتن. ✳️خط نوشتن. ✳️و شکار و دام و صید نیک است. 💑 مباشرت امشب : امشب (شبِ جمعه ) ،امید است فرزند پس از فضیلت نماز عشاء از ابدال و یاران امام زمان علیه السلام گردد.ان شاءالله. 💇‍♂💇 اصلاح سر و صورت : طبق روایات، (سر و صورت) در این روز ماه قمری ، خوب نیست. 💉حجامت فصد خون دادن. یا و فصد سلامتی در پی دارد. 🙄 تعبیر خواب: خوابی که (شب جمعه) دیده شود تعبیرش طبق ایه ی 14سوره مبارکه "ابراهیم علیه السلام " است. و لنسکننکم الارض من بعد هم ذالک لمن خاف... و مفهوم آن این است که کسی دوست یا دشمن خواب بیننده باشد به او برسد و چیزی همانند آن.ان شاءالله و شما مطلب خود را دراین مضامین قیاس کنید . 💅 ناخن گرفتن: 🔵 پنجشنبه برای ، روز خیلی خوبیست و موجب رفع درد چشم، صحت جسم و شفای درد است. 👕👚 دوخت و دوز: پنجشنبه برای بریدن و دوختن روز خوبیست و باعث میشود ، شخص، عالم و اهل دانش و علم گردد . ✴️️ وقت استخاره : در روز پنجشنبه از طلوع فجر تا طلوع آفتاب و بعد از ساعت ۱۲ ظهر تا عشاء آخر ( وقت خوابیدن) ❇️️ ذکر روز پنجشنبه نیز: لا اله الا الله الملک الحق المبین ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۳۰۸ مرتبه موجب رزق فراوان میگردد . 💠 ️روز پنجشنبه طبق روایات متعلق است به . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌸 زندگیتون مهدوی 🌸
هدایت شده از حرم
🕯پنجشنبه است و دلم برای آنهایی که دیگر ندارمشان تنگ است... 🕯پنجشنبه است و جای خالی عزیزان را دوباره احساس میکنیم ... 🕯پنجشنبه است و بوی حلوایی خیرات یاد آدم های رفته ... 🕯پنجشنبه است و ثانیه هایم بوی دلگرفتگی میدهد ... 🕯چه مهمانان بی دردسری هستند رفتگان نه به دستی ظرفی را آلوده میکنند و نه به حرفی دلی را, تنها به فاتحه ای قانعند 🌸روزپنجشنبه اموات چشم به راهند🌸 🍁🚩زیارت اهل قبور🚩🍁 ✨بسم اللهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ✨ السَّلامُ عَلي اَهْلِ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ مِنْ اَهْلِ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ يا اَهْلَ لا اِلهَ اللهُ بِحَقَّ لااِلهَ اِلَّا اللهُ كَيْفَ وَجَدْتُمْ قَوْلَ لا اِلهَ الَّا اللهُ مِنْ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ يا لااِلهَ اِلَّا الله بِحَقَّ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ اِغْفِرْلِمَنْ قالَ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ وَاحْشُرْنا في زُمْرَهِ منَ قالَ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ مُحَمَّدا رَسُولُ اللهِ عَليٌّ وَلِيُّ الله.🌟 🕊نثار اروح مطهراهل البیت(علیهم السلام) اولیاءالله،رجال الغیب،مراجع تقلید بخوانیم الفاتحه مع الاخلاص والصلوات🕯🌹
هدایت شده از حرم
👌دوستان و سروران گرامی! شب جمعه است. با ثبت نام در دو آدرس زیر، حضرت سیدالشهدا علیه السلام و حضرت اباالفضل علیه السلام را در این شب جمعه به نیابت از مولایمان حضرت ولی عصر علیه السلام زیارت کنیم. زیارت حضرت سیدالشهدا علیه السلام: http://www.imamhussain.org/arabic/enaba/ زیارت حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام: http://alkafeel.net/zyara/ توجه: از طرف سایت، یک نفر زیارت می کند و نماز می خواند و سپس برای کسانی که ثبت نام کرده اند، اتمام زیارت اعلام می شود. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امروز صد صلوات هدیه جهت سلامتی و فرج آقا امام زمان علیه السلام بفرستید .
⚫️ با پاره تن حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله چه کردند؟! شیخ الطائفة طوسی رحمه الله، فصلی از یک کتاب مهم را به بحث مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها اختصاص داده است و این نشان از اهمیت والای این مسئله دارد. از طرفی پاسخ به برخی شُبَهات عامه در این زمینه، قرینه‌ای است بر اینکه در آن عصر نیز تلاش گسترده‌ای برای عادی‌سازی برخی وقایع می‌شده است، و شاید عامه در هیچ واقعه‌ای به مانند بحث مظلومیت صدیقه طاهره و امیرالمؤمنین علیهما السلام، چنین تلاشی نداشته‌اند. اینکه شیخ طوسی رحمه الله با آن همه مشغله‌های متعدد و شرایط حساس، به این بحث ورود می‌کند و عالِمانه و مستند می‌نویسد و پاسخ می‌دهد و دفاع می‌کند و کوتاه نمی‌آید، نشان از آگاهی شیخ به مسائل حساس زمانش می‌باشد، و ایشان نیز مانند علمای دیگر در خط مقدم این جهاد اعتقادی حضور داشته، و با غیرت و همت، مظلومیت امامش و مظلومیت سَرور زنان عالم را به گوش همگان می‌رساند. 🔻 کتاب "الشافی" تألیف استادِ شیخ طوسی یعنی سید مرتضی رحمه الله می‌باشد. ایشان این کتاب را در پاسخ به شبهات یکی از بزرگان معتزله درباره بحث امامت در شیعه نوشته بود. شیخ طوسی این کتاب مهم را خلاصه کرده که "تلخیص الشافی" نام دارد. در فصلی از این کتاب با این عنوان روبرو هستیم: "فيما طعن به على أبي بكر من الأمور الّتي تمنع من عقد الإمامة له" یعنی: فصلی در بیان مواردی که موجب طعن و مذمت ابابکر است و او را از شأنیت امامت ساقط می‌کند. سپس به مواردی می‌پردازد که از آن جمله، منع فدک است. ➖ [و مما طعن عليه: منعه فاطمة فدكا، منحتها من ابيها ايام حياته]: ایشان در این بخش می‌نویسد: ابابکر حق مُسلّم فاطمه سلام الله علیها را غصب کرد در حالی که فدک را رسول اکرم صلی الله علیه و آله به او عطا کرده بود، و این واقعه هنگام نزول آیه "وَ آتِ‌ ذَا الْقُرْبى‌ حَقَّهُ‌" بود که صحابه نیز مانند ابوسعید خدری این را نقل کرده‌‌اند. روشن است که حضرت زهرا سلام الله علیها چیزی را ادعا نمی‌کرده که حق او نبوده، زیرا او عصمت داشته و شأنش بر همگان روشن بوده، و کسی از چنین شخصیتی شاهد طلب نمی‌کند، زیرا ایشان از انجام فعل قبیح و مذموم به دور است. اما ابابکر از ايشان شاهد طلب کرد !!!! ( ج ٣ ص ١٢٢ ) سپس به بحث عصمت حضرت، از آیه تطهیر و حدیث بضعة می‌پردازد: اثبات عصمة الزهراء من آية التطهير، و حديث البضعة. _ ( ج ٣ ص ١٢٣ _ ١٢۵ ) ◾️سپس در ادامه به بحث پاره کردن سند فدک می‌پردازد: [ابو بكر يكتب لفاطمة كتابا في فدك، و عمر يخرقه] شیخ در این بخش مینویسد: بعد از اینکه امیرالمومنین علیه السلام و ام أيمن عليها السلام به مالکیت حضرت زهرا سلام الله علیها نسبت به فدک شهادت دادند، ابابکر دست‌نوشته‌ای را به آن حضرت داد و فدک را تسلیم نمود. حضرت نیز از مجلس خارج شد و عُمَر بین راه ایشان را دید و متوجه قضیه شد. عُمَر سند فدک را به اجبار از ایشان گرفت و نزد ابابکر آمد سپس به ابابکر گفت چرا فدک را بازگرداندی؟! علی به نفع خود شهادت داده و ام أیمن نیز زن است و شهادتش ارزشی ندارد! سپس سند را از بین برد. این مسئله از طُرُق مختلف نقل و ثبت شده که برای تفصیلش باید به کتب مربوطه رجوع نمود. ( ج ٣ ص ١٢۵ _ ١٢۶ ) در ادامه، شیخ به دو شُبهه پاسخ می‌دهد که چون این نوشتار محل بسط آن نیست، خود رجوع نمائید به تفصیل آن: «و ليس لهم أن يقولوا: إنها أخبار آحاد؛ و ليس لهم أن يقولوا: كيف سلم إليها فدك - و هو يروي عن الرسول صلّى اللّه عليه و آله: «أن ما خلفه صدقة» و ذلك أنه لا تنافي بين الأمرين، لأنه إنما سلم إليها - على ما وردت به الرواية - على سبيل النحل، فلما وقعت المطالبة بالميراث روى الخبر في منع الميراث، فلا اختلاف بين الأمرين.» _ ( ج ٣ ص ١٢۶ _ ١٢٧ ) یکی دیگر از قرائن و شواهدی که شیخ در بحث تعلق فدک به حضرت زهرا سلام الله علیها می‌آورَد: [قصة رد عمر بن عبد العزيز فدكا على ولد الزهراء] شیخ نوشته: یکی از قرائن، این است که عمر بن عبدالعزيز فدک را به فرزندان آن حضرت بازگرداند، و اگر فدک حق آنان نبود، او نباید چنین می‌کرد. همچنین مأمون عباسی بمناسبتی مجلسی تشکیل داد و یک وکیل برای حضرت زهرا سلام الله علیها تعیین نمود و یک وکیل برای ابابکر، و قُضاتی نیز برای قضاوت گماشت. سپس با بررسی ادله و شواهد، فدک را به فرزندان آن بازگرداند و حق ایشان دانست. و روشن است که اگر حق آنان نبود، نباید فدک بازگردانده می‌شد. برای مشاهده تفصیل این وقایع که روشن و ثابت است، باید به کتب تاریخ رجوع نمود. ( ج ٣ ص ١٢٨_١٢٩ ) ادامه در بخش بعد 🏴ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🏴 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
⚫️ با پاره تن حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله چه کردند بخش • دوم 👆🏻🔘 سپس شیخ، به بحث مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها و منعِ حقش توسط ابابکر و عُمَر می‌پردازد: [تعلن فاطمة غضبها على الشيخين و توصي بدفنها ليلا] شیخ مینویسد: از جمله أدله برای مظلوميت و غصب حق آن حضرت، این است که ایشان بعد از غصب فدک و آن وقایع، تا آخر عمر شریفش دیگر با آنان سخن نگفت و نفرینشان کرد و وصیت کرد تا شبانه دفن شود. أميرالمؤمنين علیه السلام نیز چنین کرد و آنان موفق به نماز بر آن حضرت نشدند! اگر ایشان از ابابکر و عُمَر راضی بود نباید با آنان چنین رفتاری می‌کرد. این مسئله نیز متواتر است و جایی برای إنکارش نیست. ممکن است بگویند که دفن ایشان در شب موجب طعن بر أبابکر نیست. زیرا رسول خدا و برخی صحابه نیز در شب دفن شدند، و اتفاقا برای زنان بهتر است در شب دفن شوند. میگوئیم‌: اما دفن ایشان در شب بطور عادى نبوده، بلکه خود آن حضرت وصیت فرموده که شب دفن شود تا آنان در دفن و نماز بر او حاضر نشوند. چه اینکه آن حضرت هنگامی که ابابکر و عمر برای صحبت با ایشان به منزلش آمدند، از آنان روی برگرداند و با آنان سخن نگفت، و اینها نبود جز برای طعن و نارضایتی از آن دو نفر؛ که این نیز متواتر است و انکار ناپذیر. ( ج ٣ ص ١٣١_ ١٣٢ ) سپس ایشان مفصل به نقل برخی گزارشات از کتب عامه در این‌باره می‌پردازد. در بخش دیگر، شیخ خطبه حضرت، مشهور به "فدکیه" را می‌آورَد: [خطبة الزهراء حين منعها حقها] و مسائل مهم در این خطبه را إشاره نموده و جسارت‌های أبابکر به آن حضرت را در آن مجلس نقل می‌کند و شُبَهات این واقعه را بررسی کرده و پاسخ می‌دهد و مفصل و جامع در جوانب این واقعه قلم می‌زند. ( ج ٣، ص ١٣٩ _ ١۵۶ ) ☑️ در بخش دیگری، به ضرب و جرح حضرت و سقط فرزند ایشان إشاره می‌کند: [و مما انكر على ابي بكر: ضربهم لفاطمة حتى استقطت محسنا] ✍🏻 شيخ می‌نویسد: از جمله إشکالات و مذمت‌هایی که بر ابابکر وارد است، این است که به دستور و تحت نظر او حضرت زهرا سلام الله علیها را کتک زده‌اند. و روایت شده که آن حضرت را با تازیانه زدند، و بین شیعه مشهور است و مخالفی با این مسئله وجود ندارد که عُمَر به شکم حضرت زهرا سلام الله علیها ضربه زد و فرزند ایشان سقط شد که محسن نام داشت. و این مسئله نزد سُنیان نیز مشهور و ثابت است. همچنین است آتش زدن منزل آن حضرت که بین شیعه و سُنی مشهور و ثابت است. ( ج ٣، ص ١۵۶ ) اللهم العن قاتلی فاطمه ( علیها السلام )
▪️◼️ 🥀 - 19 • روز مانده تا شهادت حضرت فاطمةالزهرا سلام الله علیها در پــشــت در فــتــاده، ام الائـــمـــه از پـا دارد فـغــان ز دشـمـن آن گـــوهــر یـگــانـه در خون فتاده زهرا چون مرغ نیم بسمل مـحـسـن فـتاده چـون گـل پر پر در آستانه ⚫️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ⚫️
🔻در چنین روزی بانوی دو سرا در حالی به شهادت می‌رسند که پس از نشر خبر شهادت ایشان شهر مردهْ مدینه یک پارچه ناله و فریاد و شیون می‌شود؛ - مردمان در کنار خانه امیرالمومنین علیه‌‌السلام جمع می‌شوند تا بر پیکر سیدة النساء العالمين نماز بگزارند؛ - جناب از منزل خارج شده و اعلام می‌دارد امشب بیرون آوردن پیکر مطهر انجام نخواهد شد؛ - خلیفه و همراهان نیز با گفتن این عبارت که «بر نماز بر پیکر دختر پیامبر بر ما سبقت نگیرید!❗️» از منزل دور می‌شوند.. - شب هنگام بنا به وصیت بانوی دو عالم، صدیق اکبر , صدیقة الكبرى را غسل می‌دهند و مراسم دفن مخفیانهْ تنها فرزند خاتم پیامبران صلی الله علیه و آله غریبانه پایان می‌پذیرد! 💔عظم الله اجورنا واجوركم بمصاب الجلل باستشهاد سيدتنا ومولاتنا صدیقةالكبرى ، انسيةالحوراء، ام ابيها، فاطمة الزهراء سلام الله عليها و نتقرب إلى الله بالبراءة من قتلتها واعدائها وظالميها وسالبي حقها ، آجَـــــرَکَ ألله یـا بَـقــیَّـة ألله یـا صـــــاحِـــبَ الــزَّمــان في مُصيبتها