eitaa logo
حرم
2.7هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
6.8هزار ویدیو
641 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
10.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بی تفاوت بنشینید‍! استاد محمد حسین یوسفی علیه‌السلام ✨ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @haram110 | انتشارباشماعزیزان
سخن مولا به طرفدارانِ... قال سیدنا و مولانا امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه: تَزْكِيَةُ الْأَشْرَارِ مِنْ أَعْظَمِ الْأَوْزَارِ 🔸مولانا امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه می فرماید: پاكيزه نمودن و تزكيه بَدان، از بزرگترين گناهان است. عيون الحكم و المواعظ صفحه 202 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• دین فروش ها قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: شرُّ النَّاسِ مَنْ بَاعَ آخِرتَهُ بَدُنْيَاهُ، وَشَرٌّ مِنْ ذَلِك مَنْ بَاعَ آخِرَتَهُ بِدُنْيا غَيْرِه 🔸رسول خدا صلی الله علیه و آله: بدترین مردم کسی است که آخرتش را به خاطر دنیای خود بفروشد و بدتر از آن کسی است که آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران بفروشد. من لایحضرالفقیه ج٤ ص٣٥٣ @haram110
5.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از دل ما سخن میگویی شیخ ✅
🔸ببخش تا بخشیده شوی 🎧 زیبایی از سیره امام سجاد علیه‌السلام در شب آخر ماه رمضان 📚 إقبال الأعمال ج‏۱، ص ۲۶۰.
46.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 واکنش آیت الله شیخ جعفر فاضل نسبت به جسارت و هتک حرمت محضر مبارک پیامبر خدا و امیرمومنان صلوات الله علیهما ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💞عشاق الرضا علیه السلام داستان علامه امینی و مستجاب نشدن دعا 🎙استاد عالی @haram110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زمان آشنایی ما بر میگردد به بچگی ام وقتی زمین خوردم و مادر گفت بگو یاعلی @hsram110
🪩 مؤمن هنگام مرگ آن دو آقا را می‌بیند :: 😍 عقبه نقل کرده: من و معلّی بن خنیس وارد بر امام صادق (علیه السلام) شدیم؛ حضرت فرمود: ای عقبه! خداوند در روز قیامت چیزی از بندگان قبول نمی کند ، مگر آنچه شما بدان اعتقاد دارید [از ولایت اهلبیت (علیهم السلام)] و فاصله‌ای بین یکی از شما با اینکه ببیند آنچه چشمش را روشن می‌کند ، نیست مگر اینکه جانش به اینجا برسد و با دست به رگ گردنش اشاره فرمود. 🔻 پرسیدم که در وقت مردن چه چیز دیده می‌شود؟؟ حضرت در تمام جوابهای خود فقط می‌فرمود: «دیده می‌شود» و چیزی بر آن نمی‌افزود! سپس در آخرین مرتبه نشست به من مهربانی کرد و فرمود: بخدا قسم که محتضر آن دو را می‌بیند!عرض کردم: پدر و مادرم بفدایت ، آن دو کیستند؟ ❤️فرمود: آن دو رسول خدا و امیرالمومنین علی علیهم السلام هستند! ای عقبه! هیچ مؤمنی هرگز نمی‌میرد تا آن دو را ببیند. هر دو با هم بر مؤمن وارد می‌شوند و رسول خدا نزد سر او و امیرالمومنین علی نزد پای او می‌نشینند ؛ رسول خدا بر روی او خم می‌شود و می‌فرماید: ای دوست خدا! بر تو بشارت باد که من رسول خدا هستم و من برای تو بهترم از آنچه داری از دنیا ترک می‌کنی! سپس رسول خدا بر می‌خیزد و امیرالمومنین علی بلند می‌شود و بر روی او خم می‌شود و می‌فرماید: ای دوست خدا! بر تو بشارت باد که من همان علی بن ابی طالبی هستم که دوستم می‌داشتی! بدانکه من بتو نفع رسانم! سپس امام صادق (علیه السلام) فرمود: بدانید که این مطلب در کتاب خدای عزّ و جلّ نیز هست! آنجا که فرمود: در سوره یونس سخن خدای تبارک و تعالی در این خصوص است که فرمود: «الَّذینَ آمَنُوا وَ کانُوا یَتَّقُونَ لَهُمُ الْبُشْری فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ فِی الْآخِرَةِ لا تَبْدیلَ لِکَلِماتِ اللَّهِ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظیمُ.» همانها که ایمان آوردند ، و [از مخالفت با فرمان خدا] پرهیز می‌کردند ، در زندگی دنیا و در آخرت، شاد [و مسرور] هستند ؛ وعده‌های الهی تخلّف «ناپذیر است! این است آن رستگاری بزرگ!»[سورۀ یونس: آیات ۶۳ و ۶۴] 📚البرهان في تفسير القرآن: جلد۳ ؛ص۴۰. 📚اصول الكافی جلد ۳ ، صفحه ۱۲۸ ، ح۱. 📚بحارالانوار مجلسی جلد ۶ ، ص ۱۸۵.
🚫فرج با یأس و صبر شیعیان محقق ميشود، نه زمینه‌سازی آنان 💠بزنطى گوید، امام رضا عليه‌السلام فرمودند : صبر و انتظار فرج چه نيكوست، آيا سخن خداى تعالى را نشنيدى كه فرمود: چشم به راه باشيد كه من نيز با شما چشم براهم (هود:۹۳) و فرمود: منتظر باشيد كه من نيز با شما از منتظرانم. (اعراف:۷۱) پس بر شما باد كه صبر كنيد كه فرج پس از يأس(ناامیدی) مى‌‏آيد و پيشينيان شما، از شما صابرتر بودند. ✅مروری بر روایت : در این روایت شریف سخن از صبر و انتظار است برای فرج و ظهور ولی‌عصر عجل‌الله‌فرجه. همان‌طور که مشاهده میفرمایید، امام رضا علیه‌السلام برای انتقال پیام خود به قسمتی از دو آیه از آیات قرآن(۹۳هود و ۷۱اعراف) اشاره فرموده‌ و این اشاره ایشان بر اهمیت مسئله صبر و انتظار می‌افزاید. حضرت در جمله بعدی پس از اشاره به صبر، میفرماید فرج پس از یأس واقع میشود. یأس به معنای ناامیدی است و عده‌ای اینگونه تصور کرده‌اند که منظور از این یأس، نااميدى از واقع شدن ظهور است، به این معنا که ظهور زمانی واقع میشود که انسان از وقوع آن ناامید شده باشد، اما این معنا صحیح به نظر نمی‌رسد، زیرا اولاً شیعه‌ی حقیقی دچار ناامیدی از ظهور نمیشود چراکه به وقوع آن باور قلبی دارد، ثانیاً ناامیدی از واقع شدن ظهور میتواند دارای مفاسد جبران‌ناپذیری باشد، مانند از بین رفتن ایمان و باور قلبی انسان. آنچه صحیح به نظر میرسد اینکه منظور حضرت از این یأس و ناامیدی، یأس و نااميدي از وضع موجود و شرایط حاکم بر جهان و قطع امید از هر چیزی غیر از خدا و ولیِ خداست. یعنی زمانیکه انسان از طرفی به طور کامل از وضع موجود ناامید شده و از سوی دیگر از هر شخص، گروه، تفکر، ایدئولوژی و برنامه‌ای که مدعی سعادت بشر است(چه سعادت دنیوی چه اخروی) و به طور کلی از هر چیزی غیر از خدا، کاملا و حقیقتاً قطع امید کرد و تنها راه فرج و گشایش و سعادت خویش را در دست خدا و ولی‌ِخدا دید و در تحقق این فرج و گشایش نیز صبوری کرده و در اوج گرفتاری‌ها و ناامیدی‌ها متمایل به غیر خدا و ولیِ‌خدا نشد، اینجاست که با وقوع ظهور، برای انسان فرج و گشایش حاصل شده و پاداش صبوری و یأس خود از شرایط حاکم و ناامیدی از غیرخدا و ولیِ‌خدا را دریافت خواهد کرد، إنشاءالله. چنین حدیثی با همین تعابیر از امام صادق علیه‌السلام نیز نقل شده[بحار/ج۵۲/ص۱۱۱] با این تفاوت که امام‌صادق از غربال شیعیان در کنار تعبیر از وقوع ظهور پس از یأس نيز ياد فرموده‌اند. در نتیجه ظهور نیازی به زمینه‌سازی ما ندارد و ما فقط باید به یأس حقيقی از شرایط موجود و انقطاع کامل از غیرخدا رسیده و در این راه صبوری کنیم و این یأس و انقطاع کامل در کنار صبر و انتظار، رمز اصلی گشایش برای ماست.(والله‌العالم) 👇اصل روایت👇 وَ بِهَذَا الْإِسْنَادِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْعُودٍ قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو صَالِحٍ خَلَفُ بْنُ حَمَّادٍ الْكَشِّيُّ قَالَ حَدَّثَنَا سَهْلُ بْنُ زِيَادٍ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَيْنِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ قَالَ قَالَ الرِّضَا ع‌ مَا أَحْسَنَ الصَّبْرَ وَ انْتِظَارَ الْفَرَجِ أَ مَا سَمِعْتَ قَوْلَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‌ وَ ارْتَقِبُوا إِنِّي مَعَكُمْ رَقِيبٌ‌ فَانْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ‌ فَعَلَيْكُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّهُ إِنَّمَا يَجِي‌ءُ الْفَرَجُ عَلَى الْيَأْسِ فَقَدْ كَانَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ أَصْبَرَ مِنْكُمْ. 📖کمال‌الدین‌و‌تمام‌النعمة/ج۲/ص۶۴۵