eitaa logo
حرم
2.6هزار دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
6.3هزار ویدیو
625 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
💎😄💎 اميدوارم پيغمبر صلّی الله علیه و آله هم هنگام مُردن، ما را خوشحال کند و نظر لطفش را به ما بيندازد مرحوم آیت الله تولاّیی در سخنرانی خود در شام میلاد رسول خدا صلّی الله علیه و آله در مسجد النّبیّ قزوین در سال 1382 قمری می فرمود: ابولهب يک کنيز زرخريدی به نام «ثُوَيْبه» داشت. مثل امروزي(روز 17 ربیع الأوّل)، ثويبه پيش ابولهب آمد. گفت: آقا! آقا! چشمت روشن! بشارت باد! ابولهب گفت: چه شده؟ گفت: بچه برادرت عبدالله، امروز متولد شده است. حضرت عبدالله علیه السلام، برادر ابولهب است. هنگامي كه حضرت عبدالله به مدينه تشريف بردند كه از قوم و خويشانشان خبر بگيرند، همان جا رحلت کردند. حضرت خاتم الانبياء صلّی الله علیه و آله در حالي كه پدرشان رحلت كرده بودند، به دنيا تشريف آوردند. اين بود که عموهاي حضرت، از جمله ابولهب، چشم به راه بودند. ثويبه امروز آمد و گفت: آقا! آقا! بشارت! چشم شما روشن! بچه برادرت عبدالله، به دنيا آمد. ابولهب خوشحال شد. گفت: به خاطر اين مژده‌ اي که به من دادي، تو را آزاد کردم! برو. بعد هم همين ثويبه، يک مقداري شير به پيغمبر صلّی الله علیه و آله داد. جناب عباس، برادر ابولهب، عموي پيغمبر صلّی الله علیه و آله و پدر بني‌العباس، مدتي بعد از مرگ ابولهب، خواب او را ديد. گفت: داداش! احوالت چطوره؟ ابولهب گفت: من در جهنّم هستم و در آتش مي ‌سوزم؛ امّا شب ‌هاي دوشنبه که مي‌‌ شود، به پاسِ اين خوشحالي که در روز ولادتِ پسرِ برادرم عبدالله، پيدا کردم و ثويبه را آزاد کردم، به پاس آن خوشحالي و آن جايزه ‌اي که دادم، هر شب دوشنبه، آتش از من برداشته مي ‌شود و از بين اين دو تا انگشتم يک آب گوارايِ خنک و شيريني ظاهر مي ‌شود و مي ‌نوشم؛ براي اين که در شب ولادت او، من خوشحال شدم و کنيزم را آزاد کردم. يکي از علماي عامه مي ‌گويد: وقتي بنا شود ابولهب کافر که در قرآن خدا نفرين کرده است: تَبَّتْ يَدا أَبي‏ لَهَبٍ، به واسطه خوشحالي در ولادت پيغمبر صلّی الله علیه و آله و بذل مال کردن، خدا در دوزخ او را هر شب دوشنبه راحت بدارد، آيا مسلماناني که در شب ولادت پيغمبر صلّی الله علیه و آله خوشحالي مي ‌کنند و بذل مال خواهند کرد، خدا با آن ‌ها چه مي ‌کند؟ زهي سعادت شما مؤسّسين مجلس که ديشب، هم خوشحال بوديد و هم ديگران را خوشحال کرديد و هم بذل مال فرموديد. خدايا به حقّ پيغمبر صلّی الله علیه و آله ، به مؤسّسين و مستمعين، به علما و روحانيين، سرور و نشاط بي‌‌پايان در اين دنيا عطا بفرما. اين خوشحالي ديشب شما به ولادت پيغمبر صلّی الله علیه و آله يک اثري دارد. اميدوارم پيغمبر صلّی الله علیه و آله هم هنگام مُردن، ما را خوشحال کند و نظر لطفش را به ما بيندازد. بگويد: عزرائيل! اين‌‌ ها آن ‌هايي بودند که شب هفدهم ربيع چراغان کردند، شيريني دادند، جشن گرفتند. به برکات اين پيغمبر صلّی الله علیه و آله اميدواريم لحظه مُردن در راحتي باشيم. (سخنرانی های مسجد النّبیّ قزوین، سال 1382 قمری، شب 18 ربیع الاول) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
💎🗣 زیارت رسول خدا صلّی الله علیه و آله و حضرت صادق علیه السلام در مدینه منوّره و در 17 ربیع الأول به نیابت از مولایمان، حضرت صاحب الامر علیه السلام عزیزان و سروران! به اطلاع می رساند که سایت الکفیل برای زیارت رسول خدا صلّی الله علیه و آله و حضرت صادق علیه السلام در آدرس زیر ثبت نام می کند: https://alkafeel.net/zyara/ این دو بزرگوار را به نیابت از مولایمان، حضرت صاحب الزّمان علیه السلام زیارت کنیم. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏👊🏾 نفرین و لعن دشمنان پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین در قنوت های نماز، یکی از سنّت های رسول خدا(2) عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ هِلَالٍ عَنْ أَبِي عَبْدِاللَّهِ علیه السلام قَالَ‏: إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله قَدْ قَنَتَ وَ دَعَا عَلَى‏ قَوْمٍ‏ بِأَسْمَائِهِمْ وَ أَسْمَاءِ آبَائِهِمْ وَ عَشَائِرِهِمْ وَ فَعَلَهُ عَلِيٌّ علیه السلام مِنْ بَعْدِهِ‏. (السرائر الحاوي لتحرير الفتاوي، ج‏3، ص605) حضرت صادق علیه السلام فرمود: همانا رسول خدا صلّی الله علیه و آله در قنوت نمازش، افرادی را به نامشان و نام پدران و قبیله شان لعن می فرمود و بعد از رسول خدا صلّی الله علیه و آله، این کار را امیرالمؤمنین علیه السلام ادامه دادند. مرحوم ابن ادریس حلّی در «سرائر» می نویسد: ينبغي أن يكون في القنوت على الجملة حمدا للَّه، و الثناء عليه، و الصلاة على نبيه و آله، و هو مخيّر بعد ذلك في ضروب الأدعية، و روي أنّ أفضل ذلك كلمات الفرج‏ و يجوز للقانت أن يدعو لنفسه، و يسأل حاجته في قنوته، و يدعو على أعداء الدين، و الظلمة، و الكافرين، و يسميهم بأسمائهم، فإنّ الرسول صلّى اللَّه عليه و آله، قنت و دعا على‏ قوم‏ من الكافرين، و سمّاهم بأسمائهم، فروي أنّه قال: اللهم انج الوليد بن الوليد، و سلمة بن هشام، (و عياش بن أبي ربيعة) و المستضعفين من المؤمنين، و في بعضها و المستضعفين بمكة، و اشدد وطأتك على مضر، و رعل، و ذكوان‏. (السرائر الحاوي لتحرير الفتاوي، ج‏1، ص228) شایسته است که در قنوت نماز، به طور کلی حمد و ثنای خدا شود، بر پیامبر و خاندانش صلوات فرستاده شود، و انواع دعاها خوانده شود که روایت شده است از برترین آنها کلمات فرج است. همچنین فرد در قنوت برای خودش دعا کند و حاجتش را در قنوتش درخواست کند و دشمنان دین و ظالمین و کافرین را نام برده و آنها را لعنت کند، چرا که رسول خدا صلّی الله علیه و آله در قنوت نماز، کافرین را نام می برد و آنها را لعنت می کرد. روایت شده است که آن حضرت چنین نفرین می کرد: اللهم انج الوليد بن الوليد، و سلمة بن هشام، (و عياش بن أبي ربيعة) و المستضعفين من المؤمنين، (و في بعضها) و المستضعفين بمكة، و اشدد وطأتك على مضر، و رعل، و ذكوان‏. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏👊🏾 نفرین و لعن دشمنان پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین در قنوت های نماز، یکی از سنّت های رسول خدا(3) امیرالمؤمنین علیه السلام در قنوت دو نماز صبح و مغرب، و در بعد از این دو نماز، چه کسانی را لعن می فرمود؟ 1) ابن ابی الحدید معتزلی، از علمای اهل سنت، در «شرح نهج البلاغه» می نویسد: علی بن ابی طالب، بعد از ماجرای حکمیّت، بعد از دو نماز صبح و مغرب چنین دعا می کرد: «اللَّهُمَّ الْعَنْ مُعَاوِيَةَ، وَ عَمرواً، وَ أَبَا مُوسَى، وَ حَبِيبَ بْنَ مَسْلَمَةَ، وَ عَبْدَ الرَّحْمَنِ بْنَ خَالِدٍ، وَ الضَّحَّاكَ بْنَ قَيْسٍ وَ الْوَلِيدَ بْنَ عُقْبَةَ».(شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏2، ص260)‏ 2) عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَعْقِلٍ، عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلَامُ: أَنَّهُ قَنَتَ فِي الصُّبْحِ فَلَعَنَ‏ مُعَاوِيَةَ وَ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ وَ أَبَا مُوسَى وَ أَبَا الْأَعْوَرِ وَ أَصْحَابَهُمْ. (فضائل أمير المؤمنين عليه السلام از ابن عقده کوفی- م332 هجری- ص98/امالی طوسی، ص725) عبدالله بن مَعقِل گفت: امیرالمؤمنین علیه السلام در قنوت نماز صبح، معاویه، عمرو عاص، ابا موسی اشعری، ابا اعور اسملی و یاران ایشان را لعنت می فرمود. 3) عَنْ ذَرِيحٍ الْمُحَارِبِيِّ قَالَ: قَالَ لَهُ الْحَارِثُ بْنُ الْمُغِيرَةِ النَّصْرِيُ‏ أَيْ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ  علیه السلام: إِنَّ أَبَا مَعْقِلٍ الْمُزَنِيَّ حَدَّثَنِي عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام أَنَّهُ صَلَّى بِالنَّاسِ الْمَغْرِبَ، فَقَنَتَ فِي الرَّكْعَةِ الثَّانِيَةِ، فَلَعَنَ‏ مُعَاوِيَةَ وَ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ وَ أَبَا مُوسَى الْأَشْعَرِيَّ وَ أَبَا الْأَعْوَرِ السُّلَمِيَّ. قَالَ الشَّيْخُ علیه السلام: صَدَقَ، فَالْعَنْهُم‏. (الاصول السّتّة عشر، اصل محمّد بن المثنی الحضرمی، ص88/ مستدرك الوسائل، ج‏4، ص410) حارث بن مغیره گفت: به حضرت صادق علیه السلام عرض کردم: روایت شده است که ابا مَعقِل مُزَنی نقل می کند که امیرالؤمنین علیه السلام در قنوت نماز مغرب، معاویه، عمرو عاص، اباموسی اشعری، ابا اعور سُلَمی را لعنت می کرده است. حضرت صادق علیه السلام فرمود: راست گفته است، پس تو هم ایشان را لعنت کن. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👊هرگاه سوره تبّت را خواندید، ابولهب را لعنت کنید عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: إِذَا قَرَأْتُمْ تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ، فَادْعُوا عَلَى أَبِي لَهَبٍ، فَإِنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الَّذِينَ يُكَذِّبُونَ بِالنَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله، وَ بِمَا جَاءَ بِهِ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ. (وسائل الشيعة، ج‏6، ص73 به نقل از ثواب الاعمال) حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرگاه سوره تبّت را خواندید، ابولهب را لعنت کنید، زیرا او از کسانی بود که رسول خدا صلّی الله علیه و آله و آورده او از جانب خدا را تکذیب نمود. ✅ پس سوره تبّت را همین الان بخوانید: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏.  تَبَّتْ يَدا أَبي‏ لَهَبٍ وَ تَبَّ (1)  ما أَغْنى‏ عَنْهُ مالُهُ وَ ما كَسَبَ (2)  سَيَصْلى‏ ناراً ذاتَ لَهَبٍ (3) وَ امْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ (4) في‏ جيدِها حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ (5) و بگویید: «اللهم العن أبالَهَب» ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😷💎😷 استحباب روزه روز 17 ربیع الأوّل 1) مرحوم سید بن طاووس در اقبال الاعمال می نویسد: از ائمه علیهم السلام روایت شده است که فرمودند: هرکس روز هفدهم ربیع الاول که روز میلاد سیّد ما، رسول الله صلّی الله علیه وآله می باشد، روزه بگیرد، برای او روزه یک سال نوشته می شود. (بحارالأنوار، ج98، ص358-359 به نقل از اقبال الاعمال) 2) ابواسحاق عُرَیضی می گوید: در قلبم افتاد که چه ایّامی از سال روزه گرفته شود. لذا قصد کردم نزد حضرت هادی علیه السلام بروم. حضرت در منطقه بِصَریا بودند. این امر را به هیچکس نگفتم. نزد حضرت رفتم، وقتی مرا دید فرمود: ای ابواسحاق، آمدی از من از ایامی سؤال نمایی که در آن ایام روزه گرفته می شود. آن ها چهار روز می باشند: روز بیست و هفتم رجب که خداوند رسولش صلّی الله علیه وآله را بر خلقش مبعوث نمود، روز میلاد رسول خدا صلّی الله علیه وآله که هفدهم ربیع الاول است، روز بیست و پنجم ذی القعده که روز گسترده شدن زمین از زیر کعبه است، و روز غدیر که رسول خدا صلّی الله علیه وآله برادرش علی علیه السلام را به عنوان پرچم هدایت برای مردم و امام بعد از خودش اقامه کرد. عرض کردم: فدایت شوم، راست فرمودی، من به همین منظور آمده بودم. شهادت می دهم که تو حجّت خدا بر خلقش می باشی. (تهذيب‏الأحكام، ج4،ص305- 306) 3) از صادقَین علیهماالسلام در فضلیت روزه چهار روز از ایّام سال روایت وارد شده است. آن چهار روز عبارتند از: روز هفدهم ربیع الاول که روز ولادت رسول خدا صلّی الله علیه وآله می باشد. هرکس این روز را روزه بگیرد، خداوند روزه شصت سال را برای وی می نویسد ؛ روز بیست و هفتم رجب که روزی است که رسول خدا صلّی الله علیه وآله در آن روز مبعوث شد. هرکس این روز را روزه بگیرد، روزه اش معادل کفّاره شصت ماه خواهد بود ؛ روز بیست و پنجم ماه ذی القعده که در آن، زمین گسترده شده است ؛ و روز غدیر که رسول خدا صلّی الله علیه وآله، حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام را به امامت نصب کرد. (وسائل ‏الشيعة، ج10، ص456به نقل از الْمُقْنِعَة) 4) مرحوم شیخ مفید در مسارّالشّیعۀ درباره روز هفدهم ربیع الاول می نویسد: این روز، روز میلاد رسول خدا صلّی الله علیه وآله است، و صالحین از آل محمد علیهم السلام از زمان های قدیم، این روز را بزرگ داشته، حقّش را شناخته، و حرمتش را مراعات می کرده اند و آن روز را روزه می گرفته اند. (وسائل ‏الشيعة، ج10، ص456/ مسارّالشیعه، ص50) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🗣💎 ذکر درخواست پاداش برای رسول خدا صلّی الله علیه و آله روایت است که هرکس هر روز چنین بگوید: «جَزَى اللهُ مُحَمَّداً صَلّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ عَنَّا مَا هُوَ أَهْلُهُ» خداوند هفتاد کاتب را می‌گمارد تا برای او تا روز قیامت حسنات بنویسند. (بحار الأنوار، ج‏87، ص7به نقل از مصباح کفعمی) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
4_6010184334156240501.pdf
417.6K
اعمال روز 17 ربیع الأول «اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🗣🌺🗣 سلام و صلوات بر رسول خدا صلّی الله علیه و آله، منقول از حضرت رضا علیه السلام «السَّلَامُ عَلَى رَسُولِ اللهِ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا حَبِيبَ اللهِ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا صَفْوَةَ اللهِ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَمِينَ اللهِ، أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ نَصَحْتَ لِأُمَّتِكَ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِ اللهِ وَ عَبَدْتَهُ مُخْلِصاً حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ، فَجَزَاكَ اللهُ أَفْضَلَ مَا جَزَى نَبِيّاً عَنْ أُمَّتِهِ. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَ آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيد». (کامل الزّیارات، ص18) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🗣💎❤️ صلوات بر رسول خدا صلّی الله علیه وآله به نقل از حضرت عسکری علیه السلام این صلوات را به نیابت از مولایمان، حضرت صاحب الزّمان علیه السلام به روح رسول خدا صلّی الله علیه و آله تقدیم نماییم: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا حَمَلَ وَحْيَكَ وَ بَلَّغَ رِسَالَاتِكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا أَحَلَّ حَلَالَكَ وَ حَرَّمَ حَرَامَكَ وَ عَلَّمَ كِتَابَكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا أَقَامَ الصَّلَاةَ وَ أَدَّى الزَّكَاةَ وَ دَعَا إِلَى دِينِكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا صَدَقَ بِوَعْدِكَ وَ أَشْفَقَ مِنْ وَعِيدِكَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا غَفَرْتَ بِهِ الذُّنُوبَ، وَ سَتَرْتَ بِهِ الْعُيُوبَ، وَ فَرَّجْتَ بِهِ الْكُرُوبَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا دَفَعْتَ بِهِ الشَّقَاءَ، وَ كَشَفْتَ بِهِ الْعَمَاءَ، وَ أَجَبْتَ بِهِ الدُّعَاءَ، وَ نَجَّيْتَ بِهِ مِنَ الْبَلَاءِ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا رَحِمْتَ بِهِ الْعِبَادَ، وَ أَحْيَيْتَ بِهِ الْبِلَادَ، وَ قَصَمْتَ بِهِ الجَبَابِرَةَ، وَ أَهْلَكْتَ بِهِ الْفَرَاعِنَةَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا أَضْعَفْتَ‏ بِهِ الْأَمْوَالَ، وَ حَذَّرْتَ بِهِ مِنَ الْأَهْوَالِ، وَ كَسَّرْتَ بِهِ الْأَصْنَامَ، وَ رَحِمْتَ بِهِ الْأَنَامَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا بَعَثْتَهُ بِخَيْرِ الْأَدْيَانِ، وَ أَعْزَزْتَ بِهِ الْإِيمَانَ، وَ تَبَّرْتَ بِهِ الْأَوْثَانَ، وَ عَصَمْتَ بِهِ الْبَيْتَ الْحَرَامَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ الطَّاهِرِينَ الْأَخْيَارِ، وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً.» (بحارالأنوار، ج94، ص73-74 به نقل از جمال الاسبوع) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
💠مولا علی علیه‌السّلام: أَلاَ إِنَّ فِیهِ عِلْمَ مَا یَأْتِی وَ الْحَدِیثَ عَنِ الْمَاضِی وَ دَوَاءَ دَائِکُمْ وَ نَظْمَ مَا بَیْنَکُمْ آگاه باشید که همانا در آن (قرآن)، علم آینده و اخبار پیشین و داروى بیمارى‌هاى شما و نظم و سامان دادن به روابط میان شماست. 📚نهج‌البلاغه خطبهٔ ۱۵۸ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
عید زیباى برائت از عدو دارد ربیع عید میلاد دو دلدار نکو دارد ربیع موسم سرمستى دل‌هاى شیدا آمده مصطفى با حضرت صادق به دنیا آمده 💐میلاد پربرکت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی صلّی اللّه علیه و آله و رئیس مکتب تشیّع حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام، به محضر مبارک قطب عالم امکان، آقا صاحب العصر و الزّمان ارواحنا فداه و بر عموم شیعیان جهان مبارک باد/ «اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم وَالعَن اَعدَائَهُم اَجمَعِین»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج} ثواب و فضیلت صلوات/ 🎤استاد شیخ مجتبی اسکندری؛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 بلغ العلی بكماله 🌺 🌺 كشف الدجی بجماله 🌺 🌺 حسنت جمیع خصاله 🌺 🌺 صلوا علیه و آله 🌺 🍀 میلاد پیامبر مهربان، حضرت محمد مصطفی صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله و حضرت امام جعفر صادق علیه‌السّلام مبارک باد. ‌‌🌼 الّلهُـمَّ عَجِّـلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَــرَج ‌‌🌼 •┈┈••••✾•🌿🦋🌿•✾•••┈┈• @shahrenore @meshkatqom •┈┈••••✾•🌿🦋🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در احوالات حضرت ابولؤلؤ رضوان‌ الله علیه قسمت اول 🩸 أبولؤلؤ فیروز ملقّب به بابا شجاع الدین، نهاوندی الاصل، از بزرگان مسلمین و مجاهدین بلكه از خالص ترین پیروان أمیرالمؤمنین علیه‌السلام است. 📚سفینه البحار ج۷ / ص۵۶۱ ، ماده لؤلؤ 🩸 أبولؤلؤ به عمر نوشت جزای كسی كه عصیان مولایش كند و ملك مولایش را غصب كند و خانم مولایش را بزند چیست ؟ پس عمر نوشت بدرستی كه قتل چنین كسی واجب است . وقتی ابولؤلؤ مواجه با او شد تا او را به هلاكت برساند به او فرمود چرا عصیان مولا أمیرالمؤمنین كردی؟ آنگاه ضربه‌هایی پی‌درپی به‌پیكر نحس عمر وارد كرده در حالیکه او را لعن می‌نمود. برای فضل حضرت ابولؤلؤ همین قدر كافی است كه نفرین حضرت زهرا سلام الله علیها در حقّ عمر، موقعی كه ورقه فدك را پاره نمود، به‌دست ابولؤلؤ مستجاب شد. 🩸 أمیرالمؤمنین علیه‌السلام به‌عمر فرمود سیقتلك أبولؤلؤ توفیقاً، یدخل به‌واللهِ الجنان علی الرغم منك. خواهد كشت تو را أبولؤلؤ در حالی كه این توفیق را خداوند تبارك و تعالی به او داده ، به خدا قسم وارد بهشت خواهد شد بر خلاف میل تو. 📚ارشاد القلوب دیلمی ح۲ / ص۲۸۵ 🩸 أحمد بن اسحاق_قمی در فضیلت روز نهم ربیع الاول نقل كرده كه حذیفه گفت پس خداوند تبارك و تعالی مستجاب فرمود دعای مولاتی فاطمة صلوات الله علیها را بر آن منافق به دست قاتل او رحمة الله علیه. 📚 بحارالانوار ج۳۱ / ص۱۲۲
در احوالات حضرت ابولؤلؤ رضوان‌ الله‌ علیه قسمت دوم 🩸 در میان شیعه معروف است كه أبولؤلؤ بعد از زخم زدن آن نابكار به خدمت أمیرالمؤمنین علیه السّلام آمده و قتل عمر را نقل نمود . آن حضرت به اعجاز او را به كاشان فرستاد و دختر قاضی كاشان را به او دادند و از او فرزندان صالحی به هم رسید. 📚شاخه طوبی / ص۱۰۷ 🩸 شیعه را اعتقاد این است كه وقتی أبولؤلؤ دومی را كشت به كاشان آمد . و ابولؤلؤ از شیعیان أمیرالمؤمنین علیه السّلام بود تا از دنیا رفت. مردم كاشان او را در كنار راه فین دفن كردند. 📚 ناسخ التواریخ ، تاریخ الخلفاء ج۳ / ص۴۹ 🩸 به‌درستی‌كه اهل كاشان می‌دانند أبولؤلؤ قاتل عمر است، بعد از قتل وی به‌كاشان فرار كرد از ترس دشمنان أهل‌بیت، و أهالی كاشان كه محبّ أهل البیت بودند او را تكریم نموده و در مقابل دشمنان از او محافظت كرده تا از دنیا رفت و مزار او در خارج كاشان است. 📚 مجالس المؤمنین ج۱ / ص۸۷ 🩸 أبولؤلؤ به‌زعم عامّه، مجوسی یا نصرانی بود. و شیعه او را بابا شجاع الدّین می‌خواند و در سلك اهل اسلام منتظم داند و در كاشان وفات یافت. 📚حبیب السیر ج۱ / ص۴۸۹ 🩸 بعد از اینكه أبولؤلؤ رضوان الله تعالی علیه كارش را انجام داد خدمت مولا أمیرالمؤمنین علیه‌السلام رسید و آن حضرت بر درب خانه نشسته بود بر جای دیگر نشست چون مردم به طلب أبولؤلؤ رفتند مولا فرمود تا من اینجا نشسته ام هیچ كس را ندیده‌ام، و آن شب أبولؤلؤ را بر دُلْدُل (مرْكب مخصوص أمیرالمؤمنین علیه السلام) نشاند و فرمود: هر جا دلدل ایستاد به‌زمین فرود آی، و دلدل ابولولو را به‌كاشان رساند. 📚 كامل بهایی ج۲ / ص۱۰۵
کتب تبری 🔴 کتاب شریفی، فارسی، در۱۶جلد، باعنوان: تشیید المطاعن لکشف الضغائن 🩸 رد باب دهم تحفه اثناعشریه عبدالعزیز دهلوی 🩸 پیشنهاد دانلود به امامت‌پژوهان ودانشجویان 🩸 دانلود باذکر صلواتی بر محمدوآل‌محمد علیهم‌السلام 🔻فهرست اجمالی کتاب: کتاب بنا بر همان ترتیب دهلوی در کتابش در ۶ بخش اصلی است: مطاعن ابوبکر مطاعن عمر مطاعن عثمان مطاعن عایشه مطاعن برخی اصحاب مطاعن معاویه 🩸 نظر علمای شیعه: مؤلف نجوم السماء فی تراجم‌العلماء، میرزا محمدعلی کشمیری می‌نویسد: از مصنفات جناب المفتی العلامه در علم کلام کتاب تشیید‌المطاعن وکشف‌الضغائن است در رد باب هشتم تحفۀ اثناعشریۀ شاه عبدالعزیز دهلوی وآن کتابیست نهایت مبسوط دردومجلد کبیر که مثل آن درحسن بیان ورشاقت ولطف تقریر ومتانت تحریر واستیعاب اقوال وضبط احوال رجال وافحام معاندین وقطع لسان جاحدین واستیصال شبهات مخالفین وایضاح.. این جماعت زائغین از سابق ازمان تا این اوان از تصانیف احدی از علمای اعلام وافاضل عالی‌مقام بظهور نرسیده. 🔘 مرحوم علامه سید محمدقلی لکنهوی والد علامه میرحامدحسین هندی 🌻🌺🌻🌺🌻