ای ولی عصــــــــر و امام زمان
ای سبــــب خلقت کون و مکان
حجّت حــق حامیِ دین العجل
شیعه گـــــــــرفتارُ ببین العجل
ای بـــــــــه ولای تـــو تولّای ما
مهـــــــر تـــــــو آیینهٔ دلهای ما
تا تـــــو ز ما روی نهان کردهای
غم بـه دل پیر و جوان کردهای
ما که نداریم به غیر از تو کس
ای شه خوبان تو به فریاد رس
جهت سلامتی و تعجیل در فرج موفور السّرور ولیّ امر مسلمین جهان، یگانه وارث غدیر، آقا صاحب العصر و الزّمان، حضرت بقیّة اللّه الاعظم، مهدی موعود، عجّل اللّه تعالیٰ فرجه الشّریف، صلوات بر محمّد و آل محمّد🌷
57.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با سلام وعرض تبریک وتهنیت خدمت یکایک اعضای محترم کانال جذاب حرم ....
آنان كه بر تبرّى ما انگ مى زنند
چون آهن اند و طىِّ زمان زنگ مى زنند
با اهل بدعت اند به صلح و مصالحه
آن وقت با من و تو دم از جنگ مى زنند!
بايد كه تيغ را به روى دشمنان كشيد
اينان چرا به صورت ما چنگ مى زنند؟!
وحشت زده،عريضه ى وحدت زده شدند
حالا قلم به شيوه ى نيرنگ مى زنند!
بر ما كه بر طريق ولاييم استوار
طعنه شبيه خلقِ نظر تنگ مى زنند
باور بكن ولايتشان صادقانه نيست
آنان كه در برائت خود لنگ مى زنند!
دوشنبتون امام حسنی ومعطر بعطر خاک بقیع، تربت پاک چهار امام غریب
عیدتون مبارک
🌻🌺🌻🌺🌻
📢دوسـتان خـود را جـهـت اسـتفـاده از معـارف ناب اهـل الـبیـت علیهـم السـلام بـه کانـال دعوت کـنید
🌸به کانال جذاب خوش آمدید🌸
@haram110
علامه امینی رحمت الله علیه قصد کرده بودند تمام اشعار در مدح مولا امیر المومنین علیه السلام را جمع آوری کنند.
روزی به او خبر دادند که یکی از اساتید اهل عامه دانشگاه بغداد شعری در مدح مولا سروده است. لذا عازم بغداد شد.
وقتی که به آنجا رسید با کاخ زیبا و مجللی برخورد کرد.
جلو رفت و در زد، خدمتکار منزل درب را باز کرد و گفت چه میخواهی!
علامه فرمود :
استاد منزل هستن؟
استاد دانشگاه آمد و تا چشمش به یک شیخ شیعی افتاد از تعجب چهره اش برافروخته شد و گفت چه میخواهی؟
علامه فرمود:
برای بحث و مناظره نیامده ام. آمدم تا شعری را که در مدح امیر المومنین علی علیه السلام گفته ای بشنوم.
استاد دانشگاه از این حرکت علامه خشنود شد و او را به داخل دعوت کرد و پس از مدتی شعر را به علامه ارائه نمود و گفت:
من این شعر را پس از سه سال بررسی روایت علی مع الحق و الحق مع علی و یدور الحق مع علی حیث دارسروده ام.
علامه ناگهان خندید و گفت:
پس با این حساب سه سال از عمر خود را تباه کردی.
استاد دانشگاه با چهره ای در هم گفت چطور؟
علامه فرمود:
چون این روایت تنها در حق علی علیه السلام نیامده است بلکه در وصف عمار هم آمده است. می توانی به کتب خودتان مراجعه کنی آنگاه خواهی دید که در روایت آمده که:
عمار مع الحق والحق مع عمار و یدور عمار مع الحق حیث دار.
استاد دانشگاه پس از مراجعه و دیدن روایت دو دستی بر سرش زد و گریان شد.
در این حال علامه خندید و گفت:
نالان مشو که میان این دو روایت تفاوت از زمین تا آسمان است.
در روایت عمار می گوید:
عمار با حق است و حق با عمار است و این عمار است که به دور حق می گردد
(و یدور العمار مع الحق حیث دار)
اما در روایت امیر المومنین علی علیه السلام می فرماید:
این حق است که به دور امیر المومنین می چرخد.
(و یدور الحق مع علی حیث دار)
در همان حال پس از اندکی که علامه از فضائل مولا صحبت نمود
استاد دانشگاه فریاد زد
اشهد ان علیا ولی الله.
🌻🌺🌻🌺🌻
📢دوسـتان خـود را جـهـت اسـتفـاده از معـارف ناب اهـل الـبیـت علیهـم السـلام بـه کانـال دعوت کـنید
🌸 @haram110
امام محمد باقر صلوات الله علیه :
والله ما اُسِّسَت مِن بَلِیَّة ولا قضیَّة تَجری علَینا اهلَ البیتِ الّا هُما اسَّسا اوَّلها ، فعلیهما لعنة اللهِ والملائکة والناس اجمعین.
🔸به خدا قسم ، اندوه و مصیبتی پایه گذاری نشده است و حکمی علیه ما اهل بیت جاری نشده است ، مگر آنکه آن دو نفر (ابوبکر و عمر) بنیان آن را گذاشتند ؛
پس لعنت خدا ، فرشتگان و مردم بر آن دو باد.
📚
کافی ج۸ ص۲۴۵ .
🌻🌺🌻🌺🌻
📢دوسـتان خـود را جـهـت اسـتفـاده از معـارف ناب اهـل الـبیـت علیهـم السـلام بـه کانـال دعوت کـنید
🌸
#تبری_نشانه_ی_کمال_دین
✅ جناب محمد بن ابی بکر نجابت را از مادر به ارث برده بود نه از پدرش؛
✅ اعتراف جناب محمد بن ابی بکر به جهنمی بودن پدرش
➖▪️🔵➖🔴¤¤¤
👥👥 شیخ کشی و مفید رضوان الله علیهما روایت کردهاند:
١١٣- محمد بن مسعود، قال حدثنی علی بن محمد القمی، قال حدثنی أحمد بن محمد بن عیسی ، عن زحل عمر بن عبد العزیز، عن جمیل بن دراج ، عن حمزة بن محمد الطیار، قال ذکرنا محمد بن أبی بکر عند أبی عبد الله عليه السلام فقال : أبو عبد الله عليه السلام رحمه الله وصلی علیه ، قال لأمیر المؤمنین عليه السلام یوما من الأیام : أبسط یدک أبایعک ، فقال أو مافعلت ؟ قال : بلی ، فبسط یده ، فقال : أشهد أنک إمام مفترض طاعتک ، و أن أبی فی النار . فقال أبو عبد الله عليه السلام : کان النجابة من قبل أمه أسماء بنت عمیس رحمة الله علیها ، لا من قبل أبیه .
🔸 محمد طیار گفت: نزد امام صادق علیه السلام از محمد بن ابی بکر یاد کردیم.
حضرت فرمود: درود و رحمت خدا بر او؛ همانا روزی از روزها محمد بن ابی بکر به امیر المومنین علیه السلام گفت:
دستت را باز کن تا با تو بیعت کنم. حضرت فرمودند مگر نکردی؟ گفت چرا. حضرت دستشان را باز کردند و محمد بن ابی بکر گفت :
شهادت میدهم که تو امامی هستی که اطاعتت واجب است و پدر من در آتش است.
سپس امام صادق علیه السلام فرمودند: نجابت محمد بن ابی بکر از طرف مادرش اسماء بنت عمیس بود نه پدرش.
📚 اختیار معرفة الرجال معروف به رجال الکشی، صفحه ۶۶-۶۷، چاپ مؤسسة النشر الاسلامی
📃 اسکن روایت:
http://bit.ly/2CCYkaU
📃 پوستر:
http://bit.ly/2CGFccU
📚 الاختصاص، تالیف شیخ مفید، صفحه ۷۷، چاپ مؤسسة الأعلمي للمطبوعات
📃 اسکن روایت:
http://bit.ly/2lSSpEg
📃 پوستر:
http://bit.ly/2EU4H8r
_____
📝 پی نوشت:
از این روایت شریف ثابت میشود که جناب محمد بن ابی بکر بیعت خود با حضرت امیر المومنین علیه السلام را بدون برائت از پدرش ابی بکر که اول ظالم در حق اهل بیت علیهم السلام بود قبول نداشته است.
☑️ جناب محمد بن ابی بکر اسوهی شیعیان در برائت است.
📢دوسـتان خـود را جـهـت اسـتفـاده از معـارف ناب اهـل الـبیـت علیهـم السـلام بـه کانـال دعوت کـنید
🌸
047-soleyman mervazi-88.mp3
1.87M
#معارف_وحیانی
🔴 شرح مناظره امام رضا سلام الله علیه با #سلیمان_مروزی
🔹 توسط بزرگ مدافع حریم ولایت عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت آیت الله حاج #سید_جعفر_سیدان دامت برکاته
🔸(جلسه چهل و هفتم)
تاریخ: ۱۳۸۸/۱۲/۳
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️عملکرد دقیق و بینقص سگ گله🦮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای دایی و خواهر زاده ها تمومی نداره😂
داستان بسیار زیبا
نقل شده دو نفر از شیعیان در گذرگاهی از بغداد به مجلس بزرگی رسیدند.
پرسیدند: این مجلس متعلّق به کیست؟
گفتند: مجلس درس امام اعظم ابوحنیفه است .
راوی حکایت می گوید: رفیق من که اسمش فضل بن حسن بود و مردی متعصّب در مذهب شیعه، و در عین حال آدمی بحّاث و با اطلاع از مبانی مذهب بود، گفت:
من می روم و با این مرد مباحثه می کنم و تا او را ملزم و مجاب نکنم از این مکان نمی روم.
گفتم: این عالم بزرگی است و از عهدۀ بحث با او بر نمی آیی.
گفت: من معتقد به مذهب حقم و حق مغلوب نمی شود.
وارد مجلس شدیم و نشستیم و در یک فرصت مناسب، فضل از جا برخاست و گفت:
ایها العالم، من برادری دارم که رافضی است (یعنی شیعه است) و من هر چه می خواهم به او بفهمانم که ابوبکر بعد از پیامبر اکرم، افضل امّت و خلیفۀ به حق بوده قبول نمی کند و می گوید: علی بن ابیطالب، افضل و خلیفۀ به حق است. شما یک دلیل قاطعی به من یاد بدهید که به او بفهمانم و او را به راه راست بیاورم.
ابوحنیفه گفت: به برادرت بگو بهترین و روشن ترین دلیل این است که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله، همواره در میدان های جنگ، آن دو بزرگوار (ابوبکر و عمر) را کنارخود می نشاند و علی را مقابل نیزه و شمشیر دشمن می فرستاد! و این نشان می دهد که آن دو نفر، محبوب پیامبر بوده اند و چون آن حضرت می خواسته که آنها بعد از خودش جانشین باشند آنها را حفظ می کرد!و چون علی را دوست نمی داشت، طردش می کرد؛ و به میدان می فرستاد تا کشته شود و این بهترین دلیل بر افضلیت ابوبکر و عمر است!
فضل گفت: بله من این را به برادرم می گویم. ولی او از قرآن به من جواب می دهد که خداوند فرموده است:
«خداوند، مجاهدین را بر قاعدین ونشستگان برتری داده و اجری بزرگ برای آنان آماده است»
و به حکم این آیه، علی چون مجاهد بوده افضل از ابوبکر وعمراست که قاعد بوده اند.
ابوحنیفه گفت: به او بگو از این بهتر می خواهی که ابوبکر و عمر قبرشان کنار قبر پیامبر و چسبیده به قبر آن حضرت است؛ در حالی که قبر علی از قبر پیامبر دور افتاده و در عراق است!
فضل گفت: بله این را هم به برادرم می گویم. امّا او می گوید: آن ها غاصبانه در کنار پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله، دفن شده اند!
برای این که خداوند فرموده است:
« ای مؤمنان بدون اذن و اجازۀ پیامبر، داخل خانه اش نشوید…»
و می دانیم که رسول اکرم صلی الله علیه وآله در خانۀ خودش دفن شده و آن دو نفر بدون اذن در خانۀ آن حضرت دفن شده اند و محل دفن ایشان غصبی است.
ابوحنیفه که از این گفتگو سخت ناراحت شده بود تأمّلی کرد و سپس با لحنی تند گفت: به این برادر خبیثت بگو آنها غاصبانه در خانة پیامبر صلی الله علیه وآله دفن نشده اند! بلکه عایشه و حفصه که دختران آن دو بزرگوار و همسران پیامبر صلی الله علیه وآله بودند و از پیامبر صلی الله علیه وآله مهریه طلبکار بودند، پدرانشان را در مهریة خودشان دفن کردند!
فضل گفت : بله من این مطلب را هم به برادرم گفته ام ، ولی او باز آیه ای برای من می خواند و می گوید: پیامبر صلی الله علیه و آله به همسرانش بدهکار نبوده است.
برای اینکه خداوند فرموده است:
«ای پیامبر ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته ای برای تو حلال کردیم»
طبق این آیه، پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله مهریۀ زن هایش را داده بود و وقتی که از دنیا رفت به زن هایش بدهکار نبوده است.
ابوحنیفه اندکی تأمّل کرد و گفت: به این برادرت بگو درست است که همسران پیامبر صلی الله علیه واله مهریّه طلبکار نبوده اند، اما سهم الارث که از ماتَرَک پیامبر داشته اند و ماتَرَک (یعنی آنچه پیامبر اکرم بعد از مرگش از خود باقی گذاشته) نیز همین خانه اش بوده و شرعاً سهمی هم از آن خانه به همسرانش می رسد و چون عایشه و حفصه وارث پیامبر صلی الله علیه وآله بوده اند پدرانشان را در سهم الارث خودشان دفن کرده اند و بنابراین غصبی در کار نبوده است!
فضل گفت : بله من این را هم به برادرم گفته ام. ولی او می گوید: شما آقایان سنّی ها مگر نمی گویید: پیامبر ارث نمی گذارد و خودتان حدیث نقل می کنید که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرموده است:
«ما پیامبران اصلاً ارث نمی گذاریم و هر چه از ما باقی مانده صدقه است»
پس طبق گفتة خودتان عایشه و حفصه سهم الارث نداشتهاند. به همان دلیلی که شما حضرت فاطمه علیها سلام را از فدک محروم کردید و گفتید: پیامبر صلی الله علیه وآله، ارث نمی گذارد آن دو همسر نیز نباید ارث ببرند. آیا دختر از پدر ارث نمی برد اما همسر از شوهر ارث می برد؟!
سخن که به اینجا رسید ، ابوحنیفه حسابی از کوره در رفت و با لحنی خشم آلود فریاد کشید:
این مرد را بیرون کنید! این خودش رافضی است و اصلاً برادر هم ندارد!
📚 منابع:
الفصول المختاره، سيّد مرتضي، ص74
🌻🌺🌻🌺🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امتحان زمان غیبت #برائت است .
زمانی که #صیحه_آسمانی می آید #شیطان ندا میکند حق با سفیانی_است و #عثمان_مظلوم کشته_شده_است.
ای والدین گرامی #بغض دشمنان اهلبیت را به فرزندان تان بفهمانید
روزی که #امام_زمان_ظهور_عج_الله_تعالی_فرجه_الشریف کند روز امتحان است که اگر در این امتحان قبول نشویم با او مبارزه میکنیم.
فرزندان خود را به وسیله برائت ادب کنید. که اگر ادب نشوند ايمان به #دجال و #سفیانی می آورند . وازکسانی هستند که روبروی امام عصرعج الله تعالی فرجه الشریف می ایستند در حالیکه او را میشناسند.
@haram110
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام زمان علیه السلام دیوار قبر پیامبر صلی الله علیه و آله را خراب میکند
تا ابوبکر🦊 و عمر🦬 لعنت الله علیهما را از قبر بیرون بکشد
و این اتفاق یکی از بزرگ ترین امتحانات برای اصحاب آن حضرت است کسانی که در دنیا مانع لعن شدند یا با منکران ولایت برادری دارند در این امتحان بازنده هستند.
@haram110
May 11
✅ #حضرت_خدیجه_سلام_الله_علیها اولین زن مسلمان :👇
👤امام علی(ع) در خطبه «قاصعه» می فرماید :
📋«وَلَمْ یَجْمَعْ بَیْتٌ وَاحِدٌ یَوْمَئِذٍ فِی الْاِسْلاَمِ غَیْرَ رَسُولِ اللّه(ص) وَخَدِیجَةَ(س) وَاَنَا ثَالِثُهُمَا!
اَرَی نُورَ الْوَحْیِ وَالرِّسَالَةِ وَ اَشُمُّ رِیحَ النَّبُوَّةِ»
♦️در آن روز در هیچ خانه ای، اسلام راه نیافت، جز خانه حضرت رسول اکرم(ص) و خدیجه کبری(س)!
و من سوّمین آنان بودم، من نور وحی و رسالت را می دیدم و بوی نبّوت را استشمام می کردم.(۱)
👤حذیفه بن یمان می گوید : حضرت رسول اکرم(ص) همواره می فرمود :
📋«خَدِيجَةُ(س) بِنْتُ خُوَيْلِدٍ سَابِقَةُ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ إِلَى الْإِيمَانِ بِاللَّهِ وَ بِمُحَمَّدٍ(ص)»
♦️خدیجه دختر خویلد از سابقین در ایمان به خدا و به محمد(ص) است.(۲)
👤همچنین حضرت رسول اکرم(ص) مکرّر می فرمود :
📋«أَيْ خَدِيجَةُ! وَاللهِ لَا أَعْبُدُ اللَّاتَ وَاللهِ لَا أَعْبُدُ الْعُزَّى أَبَدًا»
♦️به خدا قسم که خدیجه(س) هیچ گاه «لات» و «عُزّی» را نپرستید.(۳)
📚منابع :
۱)نهج البلاغه سید رضی، خطبه۱۹۲
۲)المستدرك حاکم نیشابوری، ج۳، ص۲۰۳
۳)مسند أحمد بن حنبل، ج۲۹، ص۴۶۷
@haram110
✅ جبرائیل، میکائیل و اسرافیل، به اطاعت از امیرالمؤمنین علیه السلام و برائت از دشمنان ایشان و استغفار برای شیعیانش اختصاص یافته اند
عَنْ سُلَيْمٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي ذَرٍّ: حَدِّثْنِي رَحِمَكَ اللَّهُ بِأَعْجَبَ مَا سَمِعْتَهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله يَقُولُهُ فِي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام. قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله يَقُولُ: إِنَّ حَوْلَ الْعَرْشِ لَتِسْعِينَ أَلْفَ مَلَكٍ لَيْسَ لَهُمْ تَسْبِيحٌ وَ لَا عِبَادَةٌ إِلاَّ الطَّاعَةُ لِعَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام وَ الْبَرَاءَةُ مِنْ أَعْدَائِهِ وَ الِاسْتِغْفَارُ لِشِيعَتِهِ. إِنَّ اللَّهَ خَصَّ جَبْرَئِيلَ وَ مِيكَائِيلَ وَ إِسْرَافِيلَ بِطَاعَةِ عَلِيٍّ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِهِ وَ الِاسْتِغْفَارِ لِشِيعَتِه.(بحار الأنوار، ج40، ص95-96 به نقل از کتاب سلیم)
سليم بن قيس گفت: به ابو ذر گفتم: خدا تو را رحمت كند، عجيب ترين مطلبى كه از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله در باره على بن ابى طالب عليه السّلام شنیده ای برایم نقل کن. ابو ذر گفت: از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله شنيدم كه فرمود: در اطراف عرش نود هزار فرشته هستند كه تسبيحى و عبادتى جز اطاعت از على بن ابى طالب علیه السلام و برائت از دشمنانش و طلب مغفرت براى شيعيانش ندارند. خداوند متعال، جبرئيل و ميكائيل و اسرافيل را به اطاعت از علىّ علیه السلام و برائت از دشمنان او و استغفار براى شيعيانش اختصاص داده است.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ یکی از درهای جهنّم به نام یزید بن معاویه ثبت شده است
عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ آبَائِهِ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: لِجَهَنَّمَ سَبْعَةُ أَبْوَابٍ- وَ هِيَ الْأَرْكَانُ- لِسَبْعَةِ فَرَاعِنَةَ: نُمْرُودُ بْنُ كَنْعَانَ فِرْعَوْنُ الْخَلِيلِ، وَ مُصْعَبُ بْنُ الْوَلِيدِ فِرْعَوْنُ مُوسَى، وَ أَبُو جَهْلِ بْنُ هِشَامٍ، وَ الْأَوَّلُ، وَ الثَّانِي، وَ يَزِيدُ قَاتِلُ وَلَدِي، وَ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِ الْعَبَّاسِ يُلَقَّبُ بِالدَّوَانِيقِيِّ اسْمُهُ الْمَنْصُورُ. (بحار الأنوار، ج30، ص410 به نقل از کتاب الاستدراک از ابن بطریق- م600هجری)
حضرت صادق علیه السلام از پدران گرامی خویش علیهم السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل می کنند که فرمود: جهنم، هفت در دارد که شاخص هفت تن از فراعنه می باشد که عبارتند از: نُمرود بن کنعان که فرعون زمان حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام بود، مُصعَب بن ولید که فرعون زمان حضرت موسی علیه السلام بود، ابوجهل، اوّلی، دومی، یزید قاتل فرزندم، و مردی از فرزندان عبّاس به نام منصور دوانیقی.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ بعضی از ویژگی های یزید بن معاویة در روایات
1)دعبل از حضرت رضا علیه السلام از پدران گرامیش از حضرت سجاد علیهم السلام نقل می کند که اسماء به آن حضرت عرض کرد: وقتی حسین بن علی علیه السلام به دنیا آمد، رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود:
تَقْتُلُهُ فِئَةٌ بَاغِيَةٌ كَافِرَةٌ مِنْ بَنِي أُمَيَّةَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ لَا أَنَالَهُمُ اللَّهُ شَفَاعَتِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ. يَقْتُلُهُ رَجُلٌ يَثْلِمُ الدِّينَ، وَ يَكْفُرُ بِاللَّهِ الْعَظِيمِ. (بحار الأنوار، ج44، ص251 به نقل از امالی طوسی)
گروهی ستمگر و کافر از بنی امیّه که خداوند لعنتشان کند، او را می کشند. هرگز خداوند شفاعت مرا روز قیامت نصیبشان نکند. مردی او را می کشد که به دین، آسیب می زند و به خداوندِ عظیم، کفر می ورزد.
2)فرشته ای از فرشتگان آسمان اعلی، نزد رسول خدا صلّی الله علیه و آله آمد و گفت:
اعْلَمْ يَا مُحَمَّدُ! أَنَّ رَجُلاً مِنْ أُمَّتِكَ اسْمُهُ يَزِيدُ زَادَهُ اللَّهُ لَعْناً فِي الدُّنْيَا وَ عَذَاباً فِي الْآخِرَةِ، يَقْتُلُ فَرْخَكَ الطَّاهِرَ ابْنَ الطَّاهِرَةِ وَ لَمْ يَتَمَتَّعْ قَاتِلَهُ فِي الدُّنْيَا مِنْ بَعْدِهِ إِلَّا قَلِيلا وَ يَأْخُذُهُ اللَّهُ مُقَاصّاً لَهُ عَلَى سُوءِ عَمَلِهِ وَ يَكُونُ مُخَلَّداً فِي النَّارِ. (بحار الأنوار، ج45، ص315)
بدان ای محمّد! همانا مردی از امّتت که نامش یزید است، و خداوند در دنیا، لعنت و در آخرت بر عذابش بیفزاید، فرزند پاک، پسر آن بانوی طاهره را می کشد، و قاتلش پس از آن در دنیا جز اندکی بهره نمی برد، و خداوند به تلافی کار بسیار بدش، جان او را می گیرد ودر آتش جاویدان خواهد بود.
3)عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: لَمَّا اشْتَدَّ بِرَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله مَرَضُهُ الَّذِي مَاتَ فِيهِ، ضَمَّ الْحُسَيْنَ علیه السلام إِلَى صَدْرِهِ، يَسِيلُ مِنْ عَرَقِهِ عَلَيْهِ، وَ هُوَ يَجُودُ بِنَفْسِهِ وَ يَقُولُ: مَا لِي وَ لِيَزِيدَ؟! لَا بَارَكَ اللَّهُ فِيهِ. اللَّهُمَّ الْعَنْ يَزِيدَ. ثُمَّ غُشِيَ عَلَيْهِ طَوِيلا! وَ أَفَاقَ وَ جَعَلَ يُقَبِّلُ الْحُسَيْنَ وَ عَيْنَاهُ تَذْرِفَانِ وَ يَقُولُ: أَمَا إِنَّ لِي وَ لِقَاتِلِكَ مُقَاماً بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. (بحار الأنوار، ج44، ص266 به نقل از مثیرالاحزان)
ابن عبّاس گفت: هنگامی که بیماری رسول خدا صلّی الله علیه و آله شدّت گرفت و بر اثر آن، رحلت فرمود، حسین علیه السلام را به سینه گرفت و در حالی که عرقش بر حسین علیه السلام سرازیر می شد و در حال جان دادن بود، می فرمود: مرا با یزید چه کار؟! خداوند در او برکت قرار ندهد. بارالها! یزید را لعنت فرما. سپس مدّتی طولانی از هوش رفت و وقتی به هوش آمد، حسین علیه السلام را بوسید و در حالی که اشک از چشمانش سرازیر بود، فرمود: آگاه باش که برای من و قاتلت در محضر خداوند عزِوجلّ جایگاهی (برای محاکمه) خواهد بود.
4)ابن عباس گفت: بعد از میلاد حسین بن علی علیه السلام، جناب جبرئیل بر رسول خدا صلّی الله علیه و آله نازل شد و چنین گفت: يَا مُحَمَّدُ! يَقْتُلُهُ شِرَارُ أُمَّتِكَ ... أَنَا مِنْهُ بَرِيءٌ وَ هُوَ مِنِّي بَرِيءٌ، لِأَنَّهُ لَا يَأْتِي الْقِيَامَةِ أَحَدٌ إِلَّا وَ قَاتِلُ الْحُسَيْنِ علیه السلام أَعْظَمُ جُرْماً مِنْهُ قَاتِلُ الْحُسَيْنِ، يَدْخُلُ النَّارَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَعَ الَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّ مَعَ اللَّهِ إِلَهاً آخَرَ، وَ النَّارُ أَشْوَقُ إِلَى قَاتِلِ الْحُسَيْنِ مِمَّنْ أَطَاعَ اللَّهَ إِلَى الْجَنَّة. (كمال الدين، ج1، ص283)
ای محمّد! بدترین امّت تو او را می کشد. ... من از او بیزار، و او از من بیزار است، زیرا روز قیامت، کسی نمی آید مگر آن که جرم قاتل حسین علیه السلام از او بیشتر خواهد بود. قاتل حسین، همراه با کسانی که برای خداوند، الهی را شریک قرار داده اند، به آتش وارد می شود، و اشتیاق آتش جهنّم به قاتل حسین علیه السلام، از اشتیاق بندگان مطیع الهی به بهشت، بیشتر است.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»