eitaa logo
حرم
2.6هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
6.7هزار ویدیو
638 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
13 ذی الحجّه 1 ـ شقّ القَمَر در شب 14 ذی الحجّه واقعه ی شقُّ القَمَر به اعجاز پیامبر صلّی الله علیه و آله درمکّه رخ داد. (1) بعضی این واقعه را در شب 18 این ماه گفته اند. (2) قریش از آن حضرت معجزه طلب کردند، و حضرت با انگشت اشاره به ماه کرد، و به قدرت الهی دو نیم شد و باز به هم پیوست و آیه نازل شد : اقتَرَبَتِ السّاعَةُ وَ انشَقَّ القَمَرُ. (3) ابو جهل گفت : «این سحر است ! بفرستید از شهرهای دیگر هم بپرسند که آیا آن ها هم دیدند که ماه دو نیم شد. چون از اهل شهرهای دیگر پرسیدند آن ها نیز خبر دادند که نیمی از ماه پشت خانه ی کعبه و نیمی بر کوه ابو قبیس افتاد. (4) 📚 منابع : 1. بحار الأنوار : ج 17، ص 352. فیض العلام : ص 120. 2. وقائع الشهور : ص 231. 3. سوره ی قَمَر : آیه ی 1. 4. حقّ الیقین : ص 28. و ... .
┄┄┄┅═✧❁﷽❁═┅┄┄ 🔰◻️▫️پژوهشی در باب علیه السلام ☑️ 🔻 عاشورا از نگاه برخی عمریان قسمت • یکم ✔️ شیعه امامیه، همیشه مورد حملات و تهاجمات مخالفین واقع می‌شده و می‌شود. دشمنان شیعه دائم سعی در تحریف و تضعیف معارف ما داشته‌اند. بیشترین حملات آنان ذیل بحث "امامت" است. تقریبا هر مسئله‌ای که به بحث امامت مربوط شود، از طرف عمریان مورد تحریف و تضعیف واقع شده‌ست و تنها به بحث غدیر محدود نمی‌شود. عاشورا و شهادت حضرت سیدالشهدا حسین بن علی علیه السلام از بحث‌های مهم در این زمینه است. سُنّیان در طول تاريخ درباره این بحث دو دیدگاه و تحلیل داشته‌اند. گروهی شهادت حضرت را محکوم و قاتلین ایشان را لعن و نفرین می‌کنند. و گروهی دیگر سعی در تطهیر و تبرئه یزید لعنه الله دارند و دلیل شهادت حضرت را اشتباه ایشان، و خروج بر حاکم زمان می‌دانند. ( نستجیر بالله ) که روی بحث ما با گروه دوم است. 👈🏻 در میان سُنّیان، صوفیه نیز در بحث مذکور اظهار نظراتی کرده‌اند که ابتدا به مرور سخنان آنان می‌پردازیم. ➖ شيخ عبدالقادر گيلانی، از علماى عامّه و بزرگان صوفيه است كه قبر او در بغداد به عنوان زيارتگاه معروف است. او در بخشی از کتاب خود، ابتدا أخباری جعلی مبنی بر اینکه حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله روز عاشورا را روز عید و زینت‌کردن و شادی و سرور معرفی کردند نقل می‌کند، سپس می‌نویسد: «بعضى به اهل سنت اشكال كرده‌اند كه چرا روز عاشورا را روزه می‌گيرید؟ اين كار صحيح نيست. چرا كه در اين روز حسين بن على (عليهما السلام) به شهادت رسيده و سزاوار است در روز مصيبت فرزند رسول الله (صلي اللّه عليه و آله) جميع مردم اقامه عزا كنند و شما كه اهل سنّت هستيد، چرا اين روز را روز سُرور و فرح قرار داده‌ايد و مردم را به برپايی مجالس سُرور و پوشيدن لباس نو و خوردن غذاهايی كه متناسب عيد است دعوت مى‌كنید؟ و اين كار صحيح نيست.» آنگاه پاسخ می‌دهد: «اشكال كننده به اشتباه رفته و اعتقادش فاسد است. چرا كه خداوند متعال شهادت را براى سبط پيامبر (صلي اللّه عليه و آله) برگزيده است... و روز عاشورا را نبايد روز مصيبت قرار داد. چرا كه عاشق به معشوق رسيده است. از اين روی، اين روز بايد روز سُرور باشد. اگر بنا شد روز عاشورا را روز عزا و ماتم قرار دهيم، بهتر آن است كه روز دوشنبه را كه پيامبر و ابوبكر از دنيا رفته‌اند، روز عزا و غم معرفى كنيم.» 📙 الغنية لطالبی طریق الحق، ط_ بیروت، طبعة الأولي، ص ٣١٨ _ ٣١٩ ✅ حقیر گویم: از مطلب فوق چند نکته مهم روشن می‌شود: اول: روز عاشورا برای گروهی از سُنّیان مانند عید بوده و اظهار سُرور و شادی می‌کرده‌اند و لباس نو و غذاهای مناسبِ عید تدارک می‌دیده‌اند، و این مسئله چنان مشهور و واضح بوده که عبدالقادر گیلانی ملعون نه تنها انکار نکرده که بلکه پذیرفته و توجیه نموده!!! در حالی که می‌دانیم هم روزه در روز عاشورا، هم اظهار سرور و شادی، سنت بنی امیّه ملعونه بوده است. 📚الکافي، ج ۴ ص ١۴۶ دوم: از سخن نامبرده واضح می‌گردد که نزد او و مریدان و هم‌فکرانش، حتی روز شهادت حضرت رسول اکرم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله نیز روز مصيبت نیست!!! ای کاش می‌دانستیم پس چه روزی روز مصیبت است؟! در حالی که آن روز از أعظم مصائب است و کتب فریقین به این مسئله إشاره و تصریح کرده‌اند که به مناسبتی خواهد آمد. سوم: در کتب سُنّیان مطالب فراوانی مربوط به عزاداری و حزن و اندوه برای حضرت سیدالشهدا حسین بن علی علیه السلام نقل شده _ که برخیش در مطالب گذشته موجود است _ و حتی برخی از آن گزارشات مربوط به قبل از شهادت حضرت سیدالشهدا حسین بن علی علیه السلام است که حضرت رسول اکرم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله از شهادت ایشان خبر داده و اظهار حزن و ماتم فرموده‌اند. بعنوان نمونه: المعجم الکبیر، طبرانی، ج ٣ ص ١٠٨ - ١١٠ _ تاریخ مدینه دمشق، ج ١۴ ص ١٩۶ _ البداية و النهاية، ج ٨ ص ٢١٧ 🟢ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🟢 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
༻⃘⃕▒⃟🕊️﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•✦༻⃘⃕ ◼️▪️ • قسمت -صد بیستم نهم✔️ 📝..اعتقادِ من به شما , باوری است که به تحقیق جُسته ام …✏️ 📕📗🔍🔎📘📙 ✔"حضرت حجت بن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف فرزند حضرت سیدالشهدا حسین بن علی علیه السلام است. " ✍..اولین روایت ذیل این عنوان ، از منابع جماعت عمریه 👳 بیان میگردد : ...👥..حذیفه گوید : حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله برای ما خطبه ای درباره وقایع آینده ایراد نمود ؛ سپس فرمودند : ❇️ لَو لَم يَبقَ مِنَ الدُنيا إلّا يَومٌ واحِدٌ لَطَوَّلَ اللهُ ذلكَ اليَومَ حَتَّى يَبعَثَ فيهِ رَجُلاً مِن وُلدي ، اسمُهُ اسمي ، فقامَ سَلمانُ الفارسي فقالَ : مِن أيِّ وُلدِكَ ؟ قالَ : هُوَ مِن وَلَدي هذا ؛ وَ ضَرَبَ بِيَدِهِ إلي الحُسَينِ. ✴️ اگر از دنیا جز یک روز باقی نماند ، خدا آن روز را آنقدر طولانی می کند تا اینکه مردی از فرزندانم را که نام او نام من است در آن روز برانگیزد ؛ سلمان فارسی برخاست و گفت : ای رسول خدا ، از کدامیک از فرزندانتان؟ فرمود : او از این فرزند من است - و با دست خود به پشت حسین زد - . 📕📗🔍🔎📘📙 ✔️ عقدالدرر ص۲۴،۲۵ ب۱ ✔️ ذخائر العقبی ص۱۳۶،۱۳۷ ✔️ ینابیع الموده ص۴۸۸،۴۹۰ ب۹۴ ✔️ فرائدالسمطين ج۲ ص۳۲۵،۳۲۶ ح۵۷۵ ✔️ لسان المیزان ۲۳۸/۳
12.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◻️▫️ —عیدالله‌الاکبر 5 روز مانده تا عید سعید غدیر خم 🌟کلام چهل و پنجم: از غررالحکم حدیث 2535 ☀️حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طابب علیه السلام فرمودند : اِغتَنِمُوا الشُّکرَ؛ فَأَدنى نَفعِهِ الزِّیادَهُ. شُکر را غنیمت شمارید؛ که کم ترین بهره آن افزایش نعمت است. جانِ جانان آنکه احمد گفت این جان من است ای هزاران جانِ عالم باد قربانش علی است 🟡 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🟡
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ 🔰◻️▫️پژوهشی در باب • قسمت هفتاد • یکم 《 71 》 يا علیهم السلام ☑️ ♦♦➖➖➖➖♦♦ ✍در روايت و تفسير ايات سوره زلزال ميخوانيم هنگام زلزله شهر مدينه حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب عليه السلام به زمين امر ميكند ارام باش و نلرز و زمين با امر حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام ارام ميشود بنابراین حضرات ائمّه طاهرین علیهم السلام هم رکن معنوی شهرها هستند و هم پایه‏ ها و ارکان ظاهری و مادی شهرها و زمین و آرامش زمین فقط به وجود حضرات ائمّه معصومین علیهم السلام صورت می‏گیرد. لذا از لسان مبارك حضرت امام محمد الباقر عليه السلام زیارتی برای حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام نقل شده که در قسمتی از آن به تمامی اهل بیت علیهم السلام خطاب کرده، می‏گوییم: 🍥 «اَنْتُمْ اَهْلُ بَیتِ الرَّحْمَةِ وَ دَعائِمُ الدین وَ اَرْکانُ الاَرْضِ و الشَّجَرَةُ الطَیبَة». 👈شما خاندانِ رحمتید و بنیان‏های دین و ارکان زمین و درخت پاک و طیبه هستید. اركان الارض پر واضح است كه روايت بيان ميدارد 🔸 امام معصوم علیه السلام اصلا باعث نظم گردش زمين است اگر زمين در مدارش ميگردد به امر امام معصوم علیه السلام و وجود اوست. ان نيرويي كه تمام دانشمندان پي ان هستن كه ببين چيست كه اينگونه باعث نظم منظومه شمسی است شیعیان ميداند امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اوست🎈
🍔🍧🍵 پاداش اطعام و انفاق در روز عید سعید غدیر خمّ الف) روز غدیر، روز اطعام مؤمنین 1) عَنْ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا علیه السلام عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام قَالَ فِی خُطْبَتِهِ فِی یَوْمِ الْغَدِیرِ: وَ سَاوُوا بِكُمْ ضُعَفَاءَكُمْ فِي مَآكِلِكُمْ وَ مَا تَنَالُهُ الْقُدْرَةُ مِنِ اسْتِطَاعَتِكُمْ عَلَى حَسَبِ إِمْكَانِكُم ... وَ لْيَعُدِ الْغَنِيُّ عَلَى الْفَقِيرِ وَ الْقَوِيُّ عَلَى الضَّعِيفِ أَمَرَنِي رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله بِذَلِكَ.‏(بحارالأنوار، ج 97،ص117-118 به نقل از مصباح الزّائر) حضرت رضا علیه السلام از پدران گرامی خویش علیهم السلام نقل می کنند که امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ای که روز غدیر خواند، چنین فرمود: در روز غدیر در خوردنی ها، به قدر توانائى و استطاعت خود، ضعفایتان را با خود همسان سازید ... باید در روز غدیر، افراد ثروتمند بر فقیران، و توانمندان بر ناتوانان رسیدگی نمایند، و رسول خدا صلّی الله علیه و آله به این عمل به من دستور داده است. 2) قَالَ الرِّضَا علیه السلام: مَنْ أطْعَمَ مُؤْمِناً كانَ كَمَنْ أطْعَمَ جَمِيعَ الأنْبِياءِ وَ الصِّدِّيقِينَ.(اقبال الاعمال، ص778 به نقل از کتاب النّشر و الطّی) حضرت رضا علیه السلام فرمود: هرکس در روز غدیر، مؤمنی را اطعام کند، گویا همه انبیاء و صدّیقین را اطعام داده است. ب) روز غدیر، روز انفاق 1) عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ الْعَبْدِيِّ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقَ علیه السلام يَقُولُ: الدِّرْهَمُ فِيهِ بِأَلْفِ أَلْفِ دِرْهَمٍ.(وسائل‏الشيعة، ج8،ص89 به نقل از تهذیب/ تهذيب‏ الأحكام، ج3، ص143-144) حضرت صادق علیه السلام فرمود: یک درهم انفاق در روز غدیر، برابر با یک میلیون درهم است. 2) عَنْ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا علیه السلام عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام قَالَ فِی خُطْبَتِهِ فِی یَوْمِ الْغَدِیرِ: فَالدِّرْهَمُ فِيهِ بِمِائَتَيْ أَلْفِ دِرْهَمٍ، وَ الْمَزِيدُ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.(بحارالأنوار،ج97، ص117 به نقل از مصباح الزّائر) حضرت رضا علیه السلام از پدران گرامی خویش علیهم السلام نقل می کنند که امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ای که روز غدیر خواند، چنین فرمود: یك درهم انفاق در روز غدیر برابر با انفاقِ دویست هزار درهم است، و زيادتر از این مقدار نیز از جانب خداوند عزّوجلّ امکان دارد. 3) عن عَلِيِّ بْنِ الْحَسَنِ الْعَبْدَلِيُّ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ الصَّادِقَ عَلَيْهِ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ وَ عَلَى آبَائِهِ وَ أَبْنَائِهِ يَقُولُ: الدِّرْهَمُ فِيهِ بِمِائَةِ أَلْفِ دِرْهَمٍ.(بحارالأنوار، ج98، ص303 به نقل از اقبال الاعمال) حضرت صادق علیه السلام فرمود: یک درهم انفاق در روز غدیر برابر با صد هزار درهم می باشد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌟🌟🌟 روز غدیر، بزرگ ترین روز خلقت عن عَلِيِّ بْنِ الْحَسَنِ الْعَبْدَلِيُّ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ الصَّادِقَ عَلَيْهِ الصَّلاةُ وَ السَّلامُ وَ عَلَى آبَائِهِ وَ أَبْنَائِهِ يَقُولُ: لَعَلَّكَ تَرَى أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَلَقَ يَوْماً أَعْظَمَ حُرْمَةً مِنْهُ؟!  لا وَ اللَّهِ، لا وَ اللَّهِ، لا وَ اللَّهِ. (بحارالأنوار،ج98، ص303 به نقل از اقبال الأعمال/ روایت مشابه: بحارالأنوار،ج98، ص322 به نقل از العدد القويّة) علی عَبدَلی گفت: از حضرت صادق علیه السلام شنیدم که فرمود: شاید گمان می کنی که خداوند، روزی را آفریده که حرمت آن از روز غدیر، عظیم تر باشد؟ نه به خدا سوگند، نه به خدا سوگند، نه به خدا سوگند. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅😉 معنای ولایت در ماجرای روز غدیر 1) قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّی الله عَلَیهِ وَ آلِهِ فِی یَوْمِ غَدِیرِ خُمٍّ: وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ قَدْ نَصَبَهُ‏ لَكُمْ وَلِيّاً وَ إِمَاماً مُفْتَرَضَ الطَّاعَةِ [مُفْتَرَضاً طَاعَتُهُ‏] عَلَى الْمُهَاجِرِينَ وَ الْأَنْصَارِ وَ عَلَى التَّابِعِينَ، وَ عَلَى الْبَادِي وَ الْحَاضِرِ، وَ عَلَى الْعَجَمِيِّ وَ الْعَرَبِيِّ، وَ عَلَى الْحُرِّ وَ الْمَمْلُوكِ، وَ عَلَى الْكَبِيرِ وَ الصَّغِيرِ، وَ عَلَى الْأَبْيَضِ وَ الْأَسْوَدِ، وَ عَلَى كُلِّ مُوَحِّدٍ ... وَ لا يَحِلُّ إِمْرَةُ الْمُؤْمِنِينَ لِأَحَدٍ بَعْدِي غَيْرِه.  (بحارالأنوار، ج37، ص132 به نقل از اقبال الأعمال) ‏رسول خدا صلّی الله علیه و آله در روز غدیر فرمود: بدانید که خداوند علیّ علیه السلام را به عنوان سرپرست و امام شما نصب کرده است و اطاعت او را بر مهاجرین، انصار، تابعین، بادیه نشینان و شهر نشینان، بر غیر عرب و عرب، بر آزاده و برده، بر بزرگ و کوچک، بر سفید و سیاه، و بر هر موحّدی واجب نموده است ... فرمانروایی مؤمنین، بعد از من برای هیچ کس جز او جایز نیست. 2) عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ قَالَ: قُلْتُ لِعَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ علیه السلام: مَا مَعْنَى قَوْلِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله: «مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلاهُ»، قَالَ: أَخْبَرَهُمْ أَنَّهُ الْإِمَامُ بَعْدَهُ. (بحارالأنوار، ج37، ص223 به نقل از امالی صدوق) ابو اسحاق گفت: به حضرت سجّاد علیه السلام عرض کردم: معنی سخن رسول خدا صلّی الله علیه و آله:«هرکس من مولای او هستم، علیّ مولای اوست» چیست؟ فرمود: یعنی به آن ها خبر داد که علی علیه السلام بعد از پیامبر صلّی الله علیه و آله، امام است. 3) عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ رَجَاءٍ الشَّيْبَانِيِّ قَالَ‏: قِيلَ لِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیه السلام: مَا أَرَادَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله بِقَوْلِهِ لِعَلِيٍّ يَوْمَ الْغَدِيرِ: «مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلاهُ، اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ، وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ»؟ قَالَ: فَاسْتَوَى جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ علیه السلام قَاعِداً ثُمَّ قَالَ: سُئِلَ وَ اللَّهِ عَنْهَا رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله، فَقَالَ: اللَّهُ مَوْلايَ أَوْلَى بِي مِنْ نَفْسِي، لا أَمْرَ لِي مَعَهُ، وَ أَنَا مَوْلَى الْمُؤْمِنِينَ، أَوْلَى بِهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ، لا أَمْرَ لَهُمْ مَعِي، وَ مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ‏ أَوْلَى‏ بِهِ مِنْ نَفْسِهِ لا أَمْرَ لَهُ مَعِي، فَعَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام مَوْلاهُ‏، أَوْلَى‏ بِهِ مِنْ نَفْسِهِ، لا أَمْرَ لَهُ مَعَه. (بشارةالمصطفى، ص51) ‏ابراهیم شیبانی گفت: از حضرت صادق علیه السلام سؤال شد: رسول خدا صلّی الله علیه و آله از فرموده اش به علیّ علیه السلام در روز غدیر:« هرکس من مولای او هستم، پس علی مولای اوست؛ بارالها! دوست بدار هرکس او را دوست داشته، و دشمن بدار هرکس او را دشمن دارد»، چه اراده کرده است؟ ابراهیم گفت: ناگهان حضرت صادق علیه السلام تکانی خورده، نشسته و فرمود: به خدا قسم، این سؤال، سؤالی است که از رسول خدا صلّی الله علیه و آله پرسیده شد و رسول خدا صلّی الله علیه و آله این گونه پاسخ فرمود: خداوند مولای من است، یعنی او به من از نفسم، أولی است، لذا هیچ امری برای من در کنار امر او معنا ندارد. من مولای مؤمنین هستم، یعنی من به ایشان از خودشان أولی هستم، لذا هیچ امری برای ایشان در کنار امر من معنا ندارد. پس وقتی من گفتم «هر کس من مولای اویم»؛ یعنی من از او به نفس خودش، أولی هستم و امری برای او در کنار امر من مطرح نیست،  پس وقتی گفتم علیّ بن أبی طالب علیه السلام مولای اوست؛ یعنی علی علیه السلام نسبت به آن فرد از او به خودش أولی است، و امری برای او در کنار امر علیّ علیه السلام معنا ندارد. 4) عَنِ الصَّادِقِ علیه السّلام قالَ:‏ «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي»‏ بِوِلَايَتِنَا أَيْ تَسْلِيمَ النَّفْسِ لِأَمْرِنَا. (المناقب، ج‏3، ص23) حضرت صادق علیه السلام ذیل فرموده الهی که: «امروز دین شما را کامل کردم و نعمتم را بر شما تمام کردم» فرمود: به ولایت ما این کار انجام شد؛ یعنی تسلیم شدن نفس برای امر ما (اهل بیت). ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
*⃣امام باقر عليه‌السّلام: إيّاکَ و الكَسَلَ وَ الضَّجَرَ فإنّهُما مِفتَاحُ كُلِّ شَرٍّ مَن كَسِلَ لَم يُؤَدِّ حَقّا وَ مَن ضَجِرَ لَم يَصبِر عَلَى حَقٍّ از تنبلى و بى حوصلگى بپرهيز، زيرا اين دو كليد هر بدى مى‌باشند و كسى كه تنبل باشد، حقّى را نگزارد و كسى كه بى حوصله باشد، بر حق شكيبايى نورزد. 📚تحف‌العقول ص۲۹۵ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
*⃣رسول خدا صلّی‌ اللّه علیه و آله: مَنْ أَسَرَّ سَرِيرَةً رَدَّاهُ اَللَّهُ رِدَاءَهَا إِنْ خَيْراً فَخَيْراً وَ إِنْ شَرّاً فَشَرّاً هر كه در دل نيّتى داشته باشد، خداوند لباس مناسب نيّتش به او مى‌پوشاند، اگر خوب باشد، خوب و اگر بد باشد، بد است. 📚بحارالانوار ج۶۸ ص۳۶۸ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
┄┄┄┅═✧❁﷽❁═┅┄┄ 🔰◻️▫️پژوهشی در باب علیه السلام ☑️ 🔻 عاشورا از نگاه برخی عمریان قسمت • دوم ✔️ سوم: در کتب سُنّیان مطالب فراوانی مربوط به عزاداری و حزن و اندوه برای حضرت سیدالشهدا حسین بن علی علیه السلام نقل شده _ که برخیش در مطالب گذشته موجود است _ و حتی برخی از آن گزارشات مربوط به قبل از شهادت حضرت سیدالشهدا حسین بن علی علیه السلام است که حضرت رسول اکرم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله از شهادت ایشان خبر داده و اظهار حزن و ماتم فرموده‌اند. بعنوان نمونه: المعجم الکبیر، طبرانی، ج ٣ ص ١٠٨ - ١١٠ _ تاریخ مدینه دمشق، ج ١۴ ص ١٩۶ _ البداية و النهاية، ج ٨ ص ٢١٧ چهارم: گیلانی و برخی دیگر از مشاهیر عامّه، گفته‌اند که چون روز شهادت حضرت سیدالشهدا حسین بن علی علیه السلام روز وصل او به پروردگار است، باید اظهار فرح کرد از این وصال !!! این در حالی‌ست که گیلانی خودش دقیقا چند سطر قبل از بیان مطلب فوق، روایت خبر شهادت حضرت سیدالشهدا حسین بن علی علیه السلام توسط حضرت رسول اکرم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و گریه آن حضرت بر امام حسین علیه السلام را نقل می‌کند!!! بعد می‌گوید عاشورا روز حزن و عزا نیست!!! و این نیست جز از ناصبی‌گری او؛ لذا برخی عارفان شیعی مانند سید هاشم حدّاد و مریدانش که روز عاشورا را روز شادی و فرح می‌دانستند ( روح مجرّد، ص ٧٨ چاپ هشتم ) خواسته یا ناخواسته هم‌نوا با صوفیان سُنّی‌مذهب شده‌اند. چرا حتی یک خبر و گزارش از حضرت رسول اکرم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام درباره اظهار شادی و سرور در روز عاشورا نقل نشده؟! آیا آن انوار إلهی بر فهم این مطلب أولی از دیگران نبودند؟! فتأمل. 🟢ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🟢 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
🌎🌺🍃 🌺 ❇️ تقویم نجومی 🗓 دوشنبه 🔹 ۱۲ تیر/ سرطان ۱۴۰۲ 🔹 ۱۴ ذی الحجه ۱۴۴۴ 🔹 ۳ ژوئیه ۲۰۲۳ 💠 مناسبت‌های دینی و ملی ✈️ حمله تروریستی آمریکا به هواپیمای مسافربری «۱۳۶۷» ☠ روز افشای حقوق بشر آمریکایی 💫 بخشیدن فدک به حضرت فاطمه علیهاالسلام 🌴 امام حسین در منزل ۶ «ذات عرق» 🌎🔭👀 🌓 امروز قمر در برج «جدی» است. ✔️ مناسب برای امور زیر است: آغاز به تحصیل قرض دادن و‌ وام گرفتن دیدار با بزرگان و علما درو و برداشت محصول از شیر گرفتن کودک شرکت زدن جراحی و آغاز درمان صید کندن چاه و کانال 🌎🔭👀 🚘 مسافرت مکروه و‌ در صورت ضرورت، همراه با صدقه باشد. 🤕 مریض مراقبت بیشتری نیاز دارد. منظور مریضی است که امروز مریضیش شروع شود. 👶 زایمان نوزاد ادیب و نویسنده و سلیم القلب باشد. ان‌شاءالله 👩‍❤️‍👨 انعقاد نطفه فرزند پیوسته رو به تنگدستی و نداری برود. 💇‍♂ اصلاح سر و صورت باعث شادی می‌شود. 🔴 حجامت، خون دادن، فصد سلامتی در پی دارد. 🔵 ناخن گرفتن روز مناسبی است و برکات خوبی از جمله قاری و حافظ قران گردد. 👕 بریدن پارچه روز بسیار مناسبی است و آن لباس موجب برکت می‌شود. 🌎🔭👀 😴 تعبیر خواب خوابی که امشب (شب دوشنبه) دیده شود تعبیرش طبق آیه ۱۴ سوره مبارکه "ابراهیم" علیه‌السلام است. ﷽ و لنسکننکم الارض من بعدهم از دوست یا دشمن خواب بیینده، چیزی به او برسد. مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید. 📿 وقت استخاره از طلوع فجر تا طلوع آفتاب از ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۲ از ساعت ۱۶ تا عشای آخر (وقت خوابیدن) 📿 ذکر روز دوشنبه یا قاضی الحاجات ۱۰۰ مرتبه 📿 ذکر بعد از نماز صبح ۱۲۹ مرتبه «یا لطیف» موجب یافتن مال کثیر میگردد. 🌎🔭👀 ☀️ ️امروز متعلق است به علیه‌السلام علیه‌السلام اعمال نیک خود را به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌎🔭👀 ⏳ مدت زمان اعتبار این تقویم از ساعت ۲۴ امشب آغاز و ساعت ۲۴ فردا پایان می‌یابد. 🌺 🌎🌺🍃