eitaa logo
حرف اولی
151 دنبال‌کننده
888 عکس
2.4هزار ویدیو
10 فایل
ادمین @sydalisajjadi شبکه‌های دیگر https://t.me/harfavaly
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 اگه همین الان برای زندگی به بتونی کنی، اینکار رو می کنی ؟ 🔺 مسائلی که ریشه واحدی دارد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصورات رویایی از تحصیل و زندگی در وجود دارد ، و... !!! برای مثال بد نیست بدانیم بدهی وامهای دانشجویی در آمریکا به بیش از 1.6تریلیون دلار رسیده و حدود 42میلیون وام گیرنده بطور متوسط بیش از 30000دلار بدهی دارند که بسیاری ازونا توان پرداخت اقساطشون رو هم ندارند و حتی به فروش اموال و وسایلشان برای پرداخت این قسطها اقدام می کنند. یکی از علل این بحران، افزایش 25 تا 30درصدی هزینه های تحصیل در این کشوره. در بین افراد بدهکار، اشخاصی با بیش از ۲۰۰هزار دلار بدهی هم دیده میشوند که برای درک بدهی بدهی به متوسط حقوق ماهیانه یک فرد شاغل در امریکا باید توجه کرد که حدود ۳تا ۴هزار دلار است. از نظر سنی بیشتر این افراد در بازه سنی ۲۴تا ۵۰ساله هستند ولی بیش از دو میلیون نفر بدهکار بالای شصت و دو سال هم در آمارها مشاهده میشود. شکل گیری این نظام که بر اساس در چن دهه اخیر بسیار شدت گرفته. سعی بسیار شد تا این نظام در قالب دانشگاه های غیرانتفاعی در ایران پیاده شود. لینک منبع👇: https://b2n.ir/554006 https://b2n.ir/678528 @menba_aval
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ که ماندگار شد حدود ۴۵ سال پیش وقتی ماموران شهرداری زنجان برای ساماندهی محله مسگر‌ها می‌آیند، یکی از این ماموران، دوچرخه‌اش را که خراب بود در گوشه‌ای جا گذاشت و رفت که بعدا بیاید دنبالش. حاج حسن نعلچگر ۴۵ سال به امید برگشت دوباره آن مامور، از دوچرخه‌اش نگهداری کرد. اما آن مامور شهرداری هرگز نیامد. دوچرخه‌ای که بعد از گذشت ۴۵ سال حتی یک بار هم کسی سوار آن نشد.
قبل‌ش هم كيسه ادرارش را خالى كرده بودم. بنده خدا شرمنده شده بود نمی‌توانست مدام به چشم‌م نگاه كند. می‌دانست نیروی داوطلب هستم.آرام جملاتی بر زبان جاری می‌کرد .یک دفعه نیرویش را جمع کرد و گفت: دردت بخوره تو سر هرچی ! از پشت ماسک لبخند زدم. نمی‌دانستم چه بگويم. خانم پرستار از آن طرف صدا زد : این‌هایی که ده روز است این جا کمکتون می‌کنند همه شان آخوند هستند! دلم برایش سوخت که در این شرایط قرار گرفت. گفت: حاج آقا ببخشید منظورم آخوندهای بد هستند. مردم ما میدون‌ند هم آخوند خوب هست هم بد. 😉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارشناس فرانس 24: همه توریستها تصورات کارت پستالی از پاریس دارن مثل پارکهای زیبا، کافه های عاشقانه و ... اما واقعیت اینه که شهر پاریس یک شهر کثیفه که همه جا بوی ادرار حس میشه و پر از مدفوع سگ، زباله، ته سیگار و موش شده، جریمه ها هم نتونستن شرایط رو بهتر کنند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: گوش کنید جای شعار دادن نیست. چیه چکار می خواهد بکند. بحث سربازی ست ... در کجا؟ چجوری به وجود می آید.؟ فقط بحث آموزش نیست. در این سند قرار است مردم را با بار بیاورند. آموزش هم در آن پیش‌بینی شده. پ‌ن: ۱- در سند 2030 فقط نیست. ۲- آموزش جنس در مدارس لازم است و در سند تحول آموزش و پرورش پیش‌بینی شده. مشکل جای دیگر است. شعاری از مسئله رد نشویم. @menbar_aval
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رئيس پیشین دفاع موشکی اسرائیل: . دکترین نظامی ایران خیره کننده است. با حسادت، هوش عالی راهبردی آن‌ها را تحسین میکنم...! . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیل جالب کارشناسان روس از شکست آمریکا در شورای امنیت و تحریم ایران . .
توقیف حساب بانکی ۱۹۷ واحد صنعتی در قم در سال ، نمایندگان بیدارید ؟ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم در خرید جلو هستند، هم بالاست. اما هستند فروشندگانی که حاضر نیستند اجناس ایرانی عرضه کنند و گاها تبلیغات منفی بر علیه کالای ایرانی و متاسفانه هنوز در فروشندگان وجود دارد. فروشندگان نسبت به فضای جدید کشور و خواست مردم درک درستی ندارند. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخر .رئیس‌جمهور که مانند یک منشی رده پایین در کنار میز ترامپ نشسته بود بعدازینکه ترامپ اعلام کرد سفارت صربستان از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل خواهد شد!!! رفتارش تغییر کرد و بهت زده شد !؟؟ کاربران نوشتن که احتمالا الکساندر ووچیچ اونقدر از دیدن اربابان غربی‌ش ذوق کرده بوده که اصلاً نفهمیده چیو امضا کرده و بعد متوجه موضوع شده. .
حرف اولی
مردم در خرید #نوشت_افزار_ایرانی جلو هستند، #کیفیت #تولیدات_داخلی هم بالاست. اما هستند فروشندگانی که
پوستر ، پ ن : این لیست قدیمی است و به حمدوالله محصولات جدید دیگری هم روانه بازار شده است. لینک پوستر 👇 : http://uupload.ir/files/h6vn_nevesht_afzar.jpg 🔹جهت خرید مجازی لوازم تحریر ایرانی همچنین اطلاع از آدرس فروشندگان لوازم تحریر ایرانی در هر استان می توانید به سایت زیر مراجعه کنید👇👇 🌐 https://irannevesht.ir/
. 🔹️نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل و فرماندار کنونی کارولینای جنوبی گفته است: "کالیفرنیا گرفتار خاموشی‌های پیوسته است. چرا ثروتمندترین ایالت آمریکا با مسئله‌ای مواجه است که نوعا کشورهای فقیر دچار آن هستند؟" 🖊شبکه برق کالیفرنیا بسیار قدیمی است و سرمایه‌گذاری برای تأمین نیاز مستمر به تجدید شبکه‌ها کافی نبوده است. کالیفرنیا بیشترین مالیات را به بودجه فدرال اختصاص می‌دهد (472 میلیارد دلار). آنها می‌توانند پول خود را برای منافع خود خرج کنند! پ‌ن: باورش سخت است . اما زیرساخت برق رسانی آمریکا بیش از یک قرن است که اصلاح و تغییر نکرده. .
39.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه هفتم باید تکلیف نقش دولت در اقتصاد را مشخص کند، هدف‌گذاری‌های اقتصاد کلان را کنار گذاشته و منابع کشور را به مسائل اولویت دار پیوند بزند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر : اوضاع اقتصادی امروز کشور حاصل جستجوی راه حل مشکلات در است . مشکل اصلی، عدم بکارگیری ست عدم مهار و مدیریت سرگردان است. در هفت سال گذشته دولت به جز پالایشگاه که آن هم ثمره دولت قبل بود کار جدیدی نکرده است. پ‌ن : ، ما مقصریم. افزایش ربطی به خودرو سازی کشور ندارد. مشکل، عدم وجود مدیریت ست. چرا در این شرایط که نقدینگی مثل یک گرگ در حال زخم زدن به اقتصاد کشور و معیشت مردم است آن را با پروژه‌ها و برنامه های بزرگ اقتصادی مهار نکنیم. خصوصا در شرایط کنونی کشور که اقتصاد مان نیاز مبرم به سرمایه دارد . چه بهتر از سرمایه مردمی . و مگر نه آنکه به دنبال مردمی کردن اقتصاد کشوریم ؟
، ما مقصریم. افزایش به علت، عدم مدیریت ست. چرا در این شرایط که نقدینگی مثل یک گرگ در حال زخم زدن به اقتصاد کشور و معیشت مردم است آن را با پروژه‌ها و برنامه های بزرگ اقتصادی مهار نکنیم. خصوصا در شرایط کنونی کشور که اقتصاد مان نیاز مبرم به سرمایه دارد . چه بهتر از سرمایه مردمی . و مگر نه آنکه به دنبال مردمی کردن اقتصاد کشوریم ؟ آیا در شرایط فعلی اولویت اول کشور نیست ؟!
حرف اولی
آخر #مذاکره .رئیس‌جمهور #صربستان که مانند یک منشی رده پایین در کنار میز ترامپ نشسته بود بعدازینکه تر
تمجید 《صدا》 از یک !!! نشریه اصلاح طلب «صدا» نوشت: آيا اقداماتي از جنس كنش رييس‌جمهور را بايد مايه شرمساري او دانست؟ فرض كنيم سياستمدار صرب همچون متهمي در اتاق بازجويي و حتي يک در مقابل همتای آمریكایی خود نشسته است؛ اگر منافع صربستان چنين اقتضايي كند، بايد اقدام رييس‌جمهور اين كشور را تمسخر كرد يا بايد آن را عقلانيتی سياسی خواند؟! ووچيچ در بلندمدت سياستمداري خواهد بود سرافراز و متعهد به منافع ملي، حتی اگر در كوتاه‌مدت بی‌هنران مدعی او را به باد تمسخر گيرند! پ‌ن : 🔻الان نمی دانم چرا این جنابان این موضوع را بخودشان گرفته اند و اینقدر ناراحتند 🔻ثانیا گویا صفت گدایی و کسب وجهه و جایگاه طریق در مقابل مستکبران گویا در خون این آقایان است!؟ شاید هم مشکل ژنی است !؟ .
تمجید از یک !!! نشریه اصلاح طلب «صدا» نوشت: آيا اقداماتي از جنس كنش رييس‌جمهور را بايد مايه شرمساري او دانست؟ فرض كنيم سياستمدار صرب همچون متهمي در اتاق بازجويي و حتي يک در مقابل همتای آمریكایی خود نشسته است؛ اگر منافع صربستان چنين اقتضايي كند، بايد اقدام رييس‌جمهور اين كشور را تمسخر كرد يا بايد آن را عقلانيتی سياسی خواند؟! ووچيچ در بلندمدت سياستمداري خواهد بود سرافراز و متعهد به منافع ملي، حتی اگر در كوتاه‌مدت بی‌هنران مدعی او را به باد تمسخر گيرند! پ‌ن : 🔻الان نمی دانم چرا این جنابان این موضوع را بخودشان گرفته اند و اینقدر ناراحتند!؟ 🔻ثانیا گویا صفت گدایی و کسب وجهه و جایگاه طریق در مقابل مستکبران گویا در خون این آقایان است!؟ شاید هم مشکل ژنی است !؟ هیچ ملتی اینگونه به یا واقعی خود دست نیافته که هیچ منافع ملی‌اش را از دست داده. برای سیاستمداران بی اراده زبون تان که منافع کشور را به پای آمریکا میریزند القاب قشنگ نتراشید. .
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند. ✅چند نکته در این رابطه: 🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟ 🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور. 🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است. جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟ 🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند. 🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است. 🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟ 🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است. 🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟ 🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟ @mahdian_mohsen
🌺مردی به امام سجاد (علیه‌السّلام ) عرض کرد: 🔻من شما را شدیدا برای خدا دوست دارم حضرت سر بزیر انداخت و لحظاتی تأمّل کرد و سپس فرمود : پروردگارا پناه می برم به تو، از اینکه مرا به خاطر تو دوست داشته باشند در حالی که تو مرا دشمن باشی . (تحف العقول ،ص 289) 🌺 سپس حضرت به آن مرد فرمود من هم تو را دوست دارم بخاطر آنچه که مرا در باره آن دوست داری.نكته اساسى كه در اين بيان وجود دارد و درس بزرگى براى ما است، توجه فورى به خطرى است كه در برابر چنين پديده‏اى (محبوب بودن نزد مردم بخاطر خدا) انسان را تهـديد مي كند. لذا وقتى آن مرد به حضـرت عـرض مى‏ كند كـه شما را بـراى خـدا دوست دارم نمى‏ فرمايند: از تو متشكرم، يا خدا را بر اين محبوبيت سـپاس مي گويم ، 🌺 بلـكه مى‏ فرمايند: «پرودگارا پناه مى ‏برم به تو از اين كه مردم مرا به خاطر تو دوست داشته باشند ولى تـو مـرا دشمن داشته‏ باشى» و اين خطر بزرگى است براى ما، نكند كه مردم فكركنند ما مخلصانه براى خدا كارمى‏ كنيم و در راه او قدم مى‏ زنيم اما حقيقتاًً ما، اين طور نباشيم، و ظاهر و باطنمان يكى نباشد و مـوجبات غضب الـهى را در خـود بوجود آورده باشيم. و در اين صورت است كـه مردم به خـاطر خـدا ما را دوست‏ دارند ولى خداوند - نعوذ باللّه - دشمن ما مى ‏باشد. شرح حدیث از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (حفظه الله) 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 💠@sahife_zendegi
قُبح نسخه پیچی از موضع حیرت؛ چند ملاحظه درباره الزام قانونی حجاب - ۱ 🔹یک فعال فرهنگی اخیرا برای چندمین بار از قانون الزامی بودن حجاب انتقاد کرده و گفت این قانون موفق نبوده بلکه از عوامل ترویج بی حجابی بوده است. ایشان همچنین ادعا کرده هفتاد درصد مردم مخالف این الزام هستند. او در عین حال، قائل به این است که عصر غیبت امام زمان (عج)، "عصر حیرت" است. ♦️ابهام اول: انسانی که احساس حیرت می کند، باید توقف کند و برای دیگران نسخه نپیچد؟ یا باید تهور به خرج بدهد و نسخه تجویز کند؟ کسی می تواند بگوید فلان کار درست نیست و بهمان کار درست است که یقین دارد، نه حیرت. مگر این که گفته شود دیگران متحیرند و من موقن و مطمئن! 🔹محتمل است انسان دچار تشکیک و تردید و شبهه شود. اما در همان حال نمی تواند حکم و امر و نهی کند و با قاطعیت درباره رفتار دیگران قضاوت نماید. "شبهه و پرسش" را باید پاسخ داد؛ اما شبهه، افاده علم نمی کند. برخی منتقدان، شک و شبهه را متهوّرانه در قالب یقین و حکم اجرایی تجویز می کنند! ♦️منتقد محترم ابتدا باید برای حیرت خود چاره اندیشی کند و سپس آدرس به دیگران بدهد. مگر این که از گارد و قالب حیرت بیرون آمده باشد و به این ژست پایان دهد. یا بگوید ادعای مطلقیت عصر حیرت را پس گرفته و خود را استثنا می داند. در این صورت زیر بنای ادعای خود را سست کرده است. 🔹سوال دوم: حد یقف این دعوت به عقب نشینی از احکام دین کجاست؟ و این نسخه چه تفاوتی با آرزو و دیکته دشمنان دین (و گروهک هایی مانند بهائیت و انجمن حجتیه) درباره تعطیل کردن احکام الهی دارد؟ آیا این نسخه، بازی نقشه دشمن نیست؟ رفتار پاس و آبشاری با "غیر متخاصم"، نه معقول است و نه مشروع و غیرتمندانه. ♦️سوم: ادعای مخالفت 70 درصدی با الزام حجاب هیچ سندیتی ندارد. مرکز مورد استناد منتقد محترم (پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد) با رد این ادعا اعلام کرده "بر اساس نتایج پیمایش این موسسه، 53.1 درصد مردم موافق الزام حجاب بوده اند و تنها 22.2 درصد با آن مخالفت کرده­اند". 🔹اما حتی اگر نگاه اکثریت گرایانه محض داشته باشیم و از الزام شرعی اغماض کنیم، باز هم هر حاکمیتی، مسئولیت های الزام آور اجتماعی دارد که با تصور اکثریت گرایی تعطیل نمی شود. ♦️از این منظر، اغلب قانون گذاری ها، معطوف به اعمال مضیقه و محدودیت نسبت به آزادی است و طبعامخالفت بسیاری از مردم (و گاه اکثریت آنها) را موجب می شود. آیا حکومت ها به صرف این، از اعمال مسئولیت های حاکمیتی چشم می پوشند؟! 💢ادامه دارد💢 @IMANI_mohammad
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻تفاوت حجاب اجباری با حجاب قانونی 🔻چرا آمار 70 درصد کذب بود؟ مهدی نصیری در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد 70 درصد مردم مطابق پیمایش ملی ایرانیان مخالف الزام قانونی حجاب هستند. وزارت ارشاد اما به عنوان متولی این پیمایش این ادعا را تکذیب کرد. بر اساس شناختی که از آقای نصیری داشتیم انتظار بود تصحیح و عذرخواهی کنند. اما چنین نکردند. آقای نصیری دچار چند ادعای کذب شدند. اول اینکه آمار مخالفان حجاب اجباری را با آمار افراد بی طرف جمع زدند و جای مخالف اعلام کردند. و از همه مهمتر اینکه بجای حجاب اجباری از حجاب قانونی و الزامی نام بردند. اما ایندو چه تفاوتی دارند؟ به همین پیمایش رجوع کنیم. 53 درصد مردم معتقدند حتا اگر کسی اعتقاد به حجاب ندارد باید در عموم باحجاب باشد و تنها 22 درصد مخالف این گزاره اند. جمع ایندو چگونه است؟ چطور مردم معتقد به الزام عمومی حجاب اند اما با حجاب اجباری هم مخالفند؟ بین حجاب اجباری با حجاب قانونی تفاوت است. اجبار مترادف با عملی از سر اکراه است و مقابل آزادی است. فرض کنید به کشوری سفر می کنید و آنجا به شما بگویند باید لائیک شوید. حتما واکنش نشان می دهید. اما اگر بگویند در این کشور اجرای قوانین یک حکومت لائیک الزام آور است آنرا منطقی می دانید. اساسا اجبار در حوزه احکام فردی است. افراد مختارند هر دینی خواستند انتخاب کنند. حتا دینی که انتخاب کردند را در حوزه امور فردی عمل نکنند. مثلا نماز نخوانند. البته گرفتار عقوبت اخروی می شوند که محل بحث ما نیست. اما الزام برای احکام اجتماعی است. وقتی که بین آزادی فرد با آزادی جامعه تعارض ایجاد شود.اینجاست که قانون الزام آورست به نفع حق اکثریت. بنابرین در الزام قانونی، شما ممکن است به قانون اعتقاد نداشته باشید اما به قاعده بازی حقوق اکثریت تن دهید. این نیز قاعده ای همه زمانی و همه مکانی است. در آزاد ترین کشورها نیز به نفع اکثریت قانون دارند؛ حالا یا به نفع عفاف یا به نفع برهنگی. اما امروز اکثریت جامعه ایران چه می خواهند؟ اسلام. حجاب نیز مثل خمس و زکات و نماز جزئی از اسلام است. دین بدون احکامش که دین نیست. با این حال ممکن است خیلی ها بگویند این الزام موثر نبوده است. این حرف در مخالفت با الزام نیست، بلکه دغدغه کارامدی است. اما ایندست افراد باید چند سوال را جواب دهند. یکم. آیا قانون اشکال داشته است یا روش اجرا؟ مثلا در کنار الزام حجاب 26 نهاد مسوولیت دارند که به وظیفه شان عمل نکردند. دوم. رشد بدحجابی ناشی از چیست؟ ناشی از الزام است یا هجمه های بی امان فرهنگی و تمدنی ناشی از غربزدگی؟ سوم هدف از الزام حجاب چه بوده است؟ الزام حجاب برخلاف تصور رایج برای باحجاب کردن نبوده و نیست که با بی حجابی متر شود بلکه برای حفظ حدود شرعی و صیانت از خواست اکثریت مسلمانان است. چهارم اینکه آیا رشد بی حجابی به معنای بی اعتقادی است؟ مثلا اگر کسی دروغ گفت یعنی بی اعتقاد به صداقت است؟ پنجم و مهمتر اینکه اگر الزام حجاب نبود آیا وضع بهتر بود؟ حتا یک نمونه در دنیا نداریم که چنین ادعایی را ثابت کند. به همین جهت بسیاری از کشورها در حوزه اعتقادی و گرایشی خود محدودیت در حوزه برهنگی دارند؛ هرچند ممکن است این محدودیت متفاوت از محدودیت دینی باشد.اما اصل محدودیت را پذیرفتند. اگر هم جائی از رشد حجاب خواندید ناشی از رشد معنویت ودین گرائی در غرب است نه برداشتن محدودیت. @mahdian_mohsen
خط دشمن علیه حجاب؛ بیانات سال ۹۶ رهبر انقلاب 🔹من می خواهم مسئله‌ حجاب را ذکر کنم و اشاره کنم: پولهای زیادی خرج میکنند، فعّالیّت زیادی میکنند، صدها رسانه را -از انواع و اقسام رسانه‌ها- به کار می گیرند برای اینکه بتوانند روی این نقطه‌ حسّاس، نقطه‌ هویّت مستقلّ فرهنگیِ زنِ مسلمان، اثر گذاری کنند؛ دشمنان ما واقعاً خودشان را در خارج از کشور می کشند؛ ♦️از طُرق مختلف؛ حالا چقدر پول خرج میشود برای اینکه بتوانند این تلویزیون‌ ها و این رادیو ها و این فضای مجازی و این سایت‌های اینترنتی را به کار بیندازند -مدام تبلیغ بکن، بگو، بگو، صد بار- که چه بشود؟ که نتیجه‌اش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند. 🔹این‌ همه خرج، این‌ همه زحمت، این‌ همه فکر، پشت سر این کار است، دارند تلاش می کنند، [امّا] تلاششان عقیم است؛ نتیجه‌اش این است که چهار نفر -حالا چهار دختر در گوشه کناری- فریب بخورند یا انگیزه‌های گوناگونی پیدا کنند؛ بعضی‌شان هم ممکن است پول بگیرند -حالا من نمی دانم، نمی توانم قطعاً بگویم- و این روسری را از سرشان بردارند یعنی مثلاً ما چه شدیم! نتیجه‌ همه‌ی آن تلاش، خلاصه می شود در این نتیجه‌ی کوچکِ حقیر. ♦️خب، تا اینجا مسئله‌ ای نیست؛ [امّا] آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله‌ «حجاب اجباری» مطرح می شود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ ای نادانسته -حالا من می گویم نادانسته؛ ان‌ شاء الله نادانسته است- همان خطّی را دنبال می کنند که دشمن با آن‌ همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ 🔹در بین اینها روزنامه‌نگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [می گویند] «امام که فرمودند باید زنها با حجاب باشند، همه‌ زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آن‌وقت، ما خبر داریم؛ چطور این‌ جور است؟ ♦️امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه‌ منکرات، امام همین‌جور محکم ایستاد. 🔹همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرف‌نظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند. ♦️امام قرص‌ و محکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار می‌ایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود. حالا آقا از آن طرف درآمده [میگوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ‌ تر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمی کنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد‌ یا بی‌حجاب باشد، تعقیب می کنید». 🔹ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج میبرد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانه‌ خودش در مقابل نامحرم روسری‌ اش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمی کنیم، در خانه‌ خودش است، کار شخصی می کند. ♦️آن کاری که در ملأ انجام می گیرد، در خیابان انجام میگ یرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد.۱۳۹۶/۱۲/۱۷ @IMANI_mohammad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهر دیربورن ایالت میشگان 👌مردم تر شده اند. 👌👌بیمار گونه بر طبل مردم نکوبید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺رئیس جمهورمجارستان اورپای غربی رابخاطربی بندوباری تهدیدبه قطع رابطه کرد. 🔺غرب هنوز موفق به جذب همه کشورهای اروپایی هم برای برنامه آموزشی نشده. 🔺با ۲۰۳۰ شعاری برخورد نکنیم, مطالعه کنیم . پ‌ن: ۱- آموزش جنسی لازم است و در سند تحول آموزش و پرورش آموزش هم در نظر گرفته شده. ۲- مشکلات سند صرفا آموزش جنسی نیست. ۳- در 2030 آموزش هم وجود دارد تا دشمن راحت به نتیجه برسد. با 2030 قرار است برای دشمن تربیت شود. همین