eitaa logo
حرف اولی
153 دنبال‌کننده
892 عکس
2.4هزار ویدیو
11 فایل
ادمین @sydalisajjadi شبکه‌های دیگر https://t.me/harfavaly
مشاهده در ایتا
دانلود
تمجید از یک !!! نشریه اصلاح طلب «صدا» نوشت: آيا اقداماتي از جنس كنش رييس‌جمهور را بايد مايه شرمساري او دانست؟ فرض كنيم سياستمدار صرب همچون متهمي در اتاق بازجويي و حتي يک در مقابل همتای آمریكایی خود نشسته است؛ اگر منافع صربستان چنين اقتضايي كند، بايد اقدام رييس‌جمهور اين كشور را تمسخر كرد يا بايد آن را عقلانيتی سياسی خواند؟! ووچيچ در بلندمدت سياستمداري خواهد بود سرافراز و متعهد به منافع ملي، حتی اگر در كوتاه‌مدت بی‌هنران مدعی او را به باد تمسخر گيرند! پ‌ن : 🔻الان نمی دانم چرا این جنابان این موضوع را بخودشان گرفته اند و اینقدر ناراحتند!؟ 🔻ثانیا گویا صفت گدایی و کسب وجهه و جایگاه طریق در مقابل مستکبران گویا در خون این آقایان است!؟ شاید هم مشکل ژنی است !؟ هیچ ملتی اینگونه به یا واقعی خود دست نیافته که هیچ منافع ملی‌اش را از دست داده. برای سیاستمداران بی اراده زبون تان که منافع کشور را به پای آمریکا میریزند القاب قشنگ نتراشید. .
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند. ✅چند نکته در این رابطه: 🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟ 🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور. 🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است. جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟ 🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند. 🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است. 🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟ 🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است. 🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟ 🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟ @mahdian_mohsen
🌺مردی به امام سجاد (علیه‌السّلام ) عرض کرد: 🔻من شما را شدیدا برای خدا دوست دارم حضرت سر بزیر انداخت و لحظاتی تأمّل کرد و سپس فرمود : پروردگارا پناه می برم به تو، از اینکه مرا به خاطر تو دوست داشته باشند در حالی که تو مرا دشمن باشی . (تحف العقول ،ص 289) 🌺 سپس حضرت به آن مرد فرمود من هم تو را دوست دارم بخاطر آنچه که مرا در باره آن دوست داری.نكته اساسى كه در اين بيان وجود دارد و درس بزرگى براى ما است، توجه فورى به خطرى است كه در برابر چنين پديده‏اى (محبوب بودن نزد مردم بخاطر خدا) انسان را تهـديد مي كند. لذا وقتى آن مرد به حضـرت عـرض مى‏ كند كـه شما را بـراى خـدا دوست دارم نمى‏ فرمايند: از تو متشكرم، يا خدا را بر اين محبوبيت سـپاس مي گويم ، 🌺 بلـكه مى‏ فرمايند: «پرودگارا پناه مى ‏برم به تو از اين كه مردم مرا به خاطر تو دوست داشته باشند ولى تـو مـرا دشمن داشته‏ باشى» و اين خطر بزرگى است براى ما، نكند كه مردم فكركنند ما مخلصانه براى خدا كارمى‏ كنيم و در راه او قدم مى‏ زنيم اما حقيقتاًً ما، اين طور نباشيم، و ظاهر و باطنمان يكى نباشد و مـوجبات غضب الـهى را در خـود بوجود آورده باشيم. و در اين صورت است كـه مردم به خـاطر خـدا ما را دوست‏ دارند ولى خداوند - نعوذ باللّه - دشمن ما مى ‏باشد. شرح حدیث از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (حفظه الله) 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 💠@sahife_zendegi
قُبح نسخه پیچی از موضع حیرت؛ چند ملاحظه درباره الزام قانونی حجاب - ۱ 🔹یک فعال فرهنگی اخیرا برای چندمین بار از قانون الزامی بودن حجاب انتقاد کرده و گفت این قانون موفق نبوده بلکه از عوامل ترویج بی حجابی بوده است. ایشان همچنین ادعا کرده هفتاد درصد مردم مخالف این الزام هستند. او در عین حال، قائل به این است که عصر غیبت امام زمان (عج)، "عصر حیرت" است. ♦️ابهام اول: انسانی که احساس حیرت می کند، باید توقف کند و برای دیگران نسخه نپیچد؟ یا باید تهور به خرج بدهد و نسخه تجویز کند؟ کسی می تواند بگوید فلان کار درست نیست و بهمان کار درست است که یقین دارد، نه حیرت. مگر این که گفته شود دیگران متحیرند و من موقن و مطمئن! 🔹محتمل است انسان دچار تشکیک و تردید و شبهه شود. اما در همان حال نمی تواند حکم و امر و نهی کند و با قاطعیت درباره رفتار دیگران قضاوت نماید. "شبهه و پرسش" را باید پاسخ داد؛ اما شبهه، افاده علم نمی کند. برخی منتقدان، شک و شبهه را متهوّرانه در قالب یقین و حکم اجرایی تجویز می کنند! ♦️منتقد محترم ابتدا باید برای حیرت خود چاره اندیشی کند و سپس آدرس به دیگران بدهد. مگر این که از گارد و قالب حیرت بیرون آمده باشد و به این ژست پایان دهد. یا بگوید ادعای مطلقیت عصر حیرت را پس گرفته و خود را استثنا می داند. در این صورت زیر بنای ادعای خود را سست کرده است. 🔹سوال دوم: حد یقف این دعوت به عقب نشینی از احکام دین کجاست؟ و این نسخه چه تفاوتی با آرزو و دیکته دشمنان دین (و گروهک هایی مانند بهائیت و انجمن حجتیه) درباره تعطیل کردن احکام الهی دارد؟ آیا این نسخه، بازی نقشه دشمن نیست؟ رفتار پاس و آبشاری با "غیر متخاصم"، نه معقول است و نه مشروع و غیرتمندانه. ♦️سوم: ادعای مخالفت 70 درصدی با الزام حجاب هیچ سندیتی ندارد. مرکز مورد استناد منتقد محترم (پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد) با رد این ادعا اعلام کرده "بر اساس نتایج پیمایش این موسسه، 53.1 درصد مردم موافق الزام حجاب بوده اند و تنها 22.2 درصد با آن مخالفت کرده­اند". 🔹اما حتی اگر نگاه اکثریت گرایانه محض داشته باشیم و از الزام شرعی اغماض کنیم، باز هم هر حاکمیتی، مسئولیت های الزام آور اجتماعی دارد که با تصور اکثریت گرایی تعطیل نمی شود. ♦️از این منظر، اغلب قانون گذاری ها، معطوف به اعمال مضیقه و محدودیت نسبت به آزادی است و طبعامخالفت بسیاری از مردم (و گاه اکثریت آنها) را موجب می شود. آیا حکومت ها به صرف این، از اعمال مسئولیت های حاکمیتی چشم می پوشند؟! 💢ادامه دارد💢 @IMANI_mohammad
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻تفاوت حجاب اجباری با حجاب قانونی 🔻چرا آمار 70 درصد کذب بود؟ مهدی نصیری در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد 70 درصد مردم مطابق پیمایش ملی ایرانیان مخالف الزام قانونی حجاب هستند. وزارت ارشاد اما به عنوان متولی این پیمایش این ادعا را تکذیب کرد. بر اساس شناختی که از آقای نصیری داشتیم انتظار بود تصحیح و عذرخواهی کنند. اما چنین نکردند. آقای نصیری دچار چند ادعای کذب شدند. اول اینکه آمار مخالفان حجاب اجباری را با آمار افراد بی طرف جمع زدند و جای مخالف اعلام کردند. و از همه مهمتر اینکه بجای حجاب اجباری از حجاب قانونی و الزامی نام بردند. اما ایندو چه تفاوتی دارند؟ به همین پیمایش رجوع کنیم. 53 درصد مردم معتقدند حتا اگر کسی اعتقاد به حجاب ندارد باید در عموم باحجاب باشد و تنها 22 درصد مخالف این گزاره اند. جمع ایندو چگونه است؟ چطور مردم معتقد به الزام عمومی حجاب اند اما با حجاب اجباری هم مخالفند؟ بین حجاب اجباری با حجاب قانونی تفاوت است. اجبار مترادف با عملی از سر اکراه است و مقابل آزادی است. فرض کنید به کشوری سفر می کنید و آنجا به شما بگویند باید لائیک شوید. حتما واکنش نشان می دهید. اما اگر بگویند در این کشور اجرای قوانین یک حکومت لائیک الزام آور است آنرا منطقی می دانید. اساسا اجبار در حوزه احکام فردی است. افراد مختارند هر دینی خواستند انتخاب کنند. حتا دینی که انتخاب کردند را در حوزه امور فردی عمل نکنند. مثلا نماز نخوانند. البته گرفتار عقوبت اخروی می شوند که محل بحث ما نیست. اما الزام برای احکام اجتماعی است. وقتی که بین آزادی فرد با آزادی جامعه تعارض ایجاد شود.اینجاست که قانون الزام آورست به نفع حق اکثریت. بنابرین در الزام قانونی، شما ممکن است به قانون اعتقاد نداشته باشید اما به قاعده بازی حقوق اکثریت تن دهید. این نیز قاعده ای همه زمانی و همه مکانی است. در آزاد ترین کشورها نیز به نفع اکثریت قانون دارند؛ حالا یا به نفع عفاف یا به نفع برهنگی. اما امروز اکثریت جامعه ایران چه می خواهند؟ اسلام. حجاب نیز مثل خمس و زکات و نماز جزئی از اسلام است. دین بدون احکامش که دین نیست. با این حال ممکن است خیلی ها بگویند این الزام موثر نبوده است. این حرف در مخالفت با الزام نیست، بلکه دغدغه کارامدی است. اما ایندست افراد باید چند سوال را جواب دهند. یکم. آیا قانون اشکال داشته است یا روش اجرا؟ مثلا در کنار الزام حجاب 26 نهاد مسوولیت دارند که به وظیفه شان عمل نکردند. دوم. رشد بدحجابی ناشی از چیست؟ ناشی از الزام است یا هجمه های بی امان فرهنگی و تمدنی ناشی از غربزدگی؟ سوم هدف از الزام حجاب چه بوده است؟ الزام حجاب برخلاف تصور رایج برای باحجاب کردن نبوده و نیست که با بی حجابی متر شود بلکه برای حفظ حدود شرعی و صیانت از خواست اکثریت مسلمانان است. چهارم اینکه آیا رشد بی حجابی به معنای بی اعتقادی است؟ مثلا اگر کسی دروغ گفت یعنی بی اعتقاد به صداقت است؟ پنجم و مهمتر اینکه اگر الزام حجاب نبود آیا وضع بهتر بود؟ حتا یک نمونه در دنیا نداریم که چنین ادعایی را ثابت کند. به همین جهت بسیاری از کشورها در حوزه اعتقادی و گرایشی خود محدودیت در حوزه برهنگی دارند؛ هرچند ممکن است این محدودیت متفاوت از محدودیت دینی باشد.اما اصل محدودیت را پذیرفتند. اگر هم جائی از رشد حجاب خواندید ناشی از رشد معنویت ودین گرائی در غرب است نه برداشتن محدودیت. @mahdian_mohsen
خط دشمن علیه حجاب؛ بیانات سال ۹۶ رهبر انقلاب 🔹من می خواهم مسئله‌ حجاب را ذکر کنم و اشاره کنم: پولهای زیادی خرج میکنند، فعّالیّت زیادی میکنند، صدها رسانه را -از انواع و اقسام رسانه‌ها- به کار می گیرند برای اینکه بتوانند روی این نقطه‌ حسّاس، نقطه‌ هویّت مستقلّ فرهنگیِ زنِ مسلمان، اثر گذاری کنند؛ دشمنان ما واقعاً خودشان را در خارج از کشور می کشند؛ ♦️از طُرق مختلف؛ حالا چقدر پول خرج میشود برای اینکه بتوانند این تلویزیون‌ ها و این رادیو ها و این فضای مجازی و این سایت‌های اینترنتی را به کار بیندازند -مدام تبلیغ بکن، بگو، بگو، صد بار- که چه بشود؟ که نتیجه‌اش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند. 🔹این‌ همه خرج، این‌ همه زحمت، این‌ همه فکر، پشت سر این کار است، دارند تلاش می کنند، [امّا] تلاششان عقیم است؛ نتیجه‌اش این است که چهار نفر -حالا چهار دختر در گوشه کناری- فریب بخورند یا انگیزه‌های گوناگونی پیدا کنند؛ بعضی‌شان هم ممکن است پول بگیرند -حالا من نمی دانم، نمی توانم قطعاً بگویم- و این روسری را از سرشان بردارند یعنی مثلاً ما چه شدیم! نتیجه‌ همه‌ی آن تلاش، خلاصه می شود در این نتیجه‌ی کوچکِ حقیر. ♦️خب، تا اینجا مسئله‌ ای نیست؛ [امّا] آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله‌ «حجاب اجباری» مطرح می شود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ ای نادانسته -حالا من می گویم نادانسته؛ ان‌ شاء الله نادانسته است- همان خطّی را دنبال می کنند که دشمن با آن‌ همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ 🔹در بین اینها روزنامه‌نگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [می گویند] «امام که فرمودند باید زنها با حجاب باشند، همه‌ زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آن‌وقت، ما خبر داریم؛ چطور این‌ جور است؟ ♦️امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه‌ منکرات، امام همین‌جور محکم ایستاد. 🔹همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرف‌نظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند. ♦️امام قرص‌ و محکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار می‌ایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود. حالا آقا از آن طرف درآمده [میگوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ‌ تر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمی کنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد‌ یا بی‌حجاب باشد، تعقیب می کنید». 🔹ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج میبرد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانه‌ خودش در مقابل نامحرم روسری‌ اش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمی کنیم، در خانه‌ خودش است، کار شخصی می کند. ♦️آن کاری که در ملأ انجام می گیرد، در خیابان انجام میگ یرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد.۱۳۹۶/۱۲/۱۷ @IMANI_mohammad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهر دیربورن ایالت میشگان 👌مردم تر شده اند. 👌👌بیمار گونه بر طبل مردم نکوبید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺رئیس جمهورمجارستان اورپای غربی رابخاطربی بندوباری تهدیدبه قطع رابطه کرد. 🔺غرب هنوز موفق به جذب همه کشورهای اروپایی هم برای برنامه آموزشی نشده. 🔺با ۲۰۳۰ شعاری برخورد نکنیم, مطالعه کنیم . پ‌ن: ۱- آموزش جنسی لازم است و در سند تحول آموزش و پرورش آموزش هم در نظر گرفته شده. ۲- مشکلات سند صرفا آموزش جنسی نیست. ۳- در 2030 آموزش هم وجود دارد تا دشمن راحت به نتیجه برسد. با 2030 قرار است برای دشمن تربیت شود. همین
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
این فضا را خط کشی کنید 🔹پوستر جدید سایت رهبر انقلاب از جدیدترین بیانات امام خامنه‌ای درباره فضای مجازی @TasnimNews
27.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باور نکردنیه! کلیپ ارسالی از مخاطبان رودست. اگر دستت شکسته باشه بهت خبر میدهیم!! باورتون میشه 9 روز بعد بهش گفتند دستت شکسته حالا خودت برو آتل بخر و وقت عمل برای بیمارستان بگیر!! (یادمه 20 سال پیش در ایران دستم شکست ساعت 3 نصفه شب گچ گرفتند یادش بخیر)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انا لله و انا الیه راجعون برشی از صحبت‌های ارزشمند، خانم دکتر ، بزرگوار، ارزشمندی و دانشمندی که از دستش دادیم. که جایگزین به واقع ندارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ووواقعا یارو جک هست واکنش کاربران عربی به امضاتفاهم نامه عادی سازی روابط میان توسط وزیرامورخارجه بعید نیست که این یارو وزیره نمیدونه چی راداشته امضا میکرده اینها دشمنان منطقه ای ایران اند. .
مراقب باشیم دادن یک به نمایندگان مارا مشغول نکند. الان خطرات بزرگتری در کمین نمایندگان مجلس است. 🔺احساس دین نسبت به اقشاری از همشهری‌ها یا . 🔺پرداختن به حوزه انتخابیه بجای وظیفه اصلی نمایندگی که باید نماینده کل کشور باشد. 🔺 پرداختن به که واقعاً معضلی در کشور است و مطالبات افراد قشری یا بیمار پر سر و صدا معمولا آن را از آنان مطالبه می‌کند. پ‌ن: متأسفانه مجلس هنوز وارد فاز اصلی خود در بحث و نشده است. .
هدایت شده از قیام
🔻 بی غیرتی اقتصادی یعنی اینکه در شرایط جنگ اقتصادی، کالای دشمن را تبلیغ کنی 🔻 تبلیغ محصولات شرکت معروف آمریکایی توسط روزنامه دنیای اقتصاد اعتراض به روزنامه در روزهای کاری ◀️ 02142710202 ⚜قرارگاه یاوران اقتصاد مقاومتی⚜ 🔸🔸قیام🔹🔹 🆔 @Qiam_ir
حرف اولی
🔻 بی غیرتی اقتصادی یعنی اینکه در شرایط جنگ اقتصادی، کالای دشمن را تبلیغ کنی 🔻 تبلیغ محصولات شرکت م
🔹روایت مخاطبین: باروابط عمومی تماس گرفتم . گفت: 1⃣ باتوجه به اینکه قرار واردات گوشی آمریکایی اپل ممنوع بشه ما خبر رو زدیم!!! پ‌ن: رهبری از واردات گوشی آمریکایی انتقاد کرده بود. 2⃣ماتبلیغ نکردیم خبر زدیم! گفتم کاش پول میگرفتی تبلیغ میکردی دلمون نمیسوخت پ‌ن: اینقدر جوگیر ند مفت مفت با ولع دارید یک مطلب بالاتر از تبلیغ رو به اسم خبر تمام صفحه زدند!!! 🔴 دولت هیچ ، هم خوابه یا مشغول است. یعنی اصلا احساس وظیفه نمیکنند با پیج اعضاء کیسیون فرهنگی سر بزنید... تنها جایی که کاری باهاش ندارند است !!! از آب زایندرود (!؟) گرفته تا آسفالت شهرشون ...!!! به آنان گفتیم چرا طرح نمیدهید ؟ اگر ندارید ما طرح آماده داریم. اما درد فرهنگ وسخن رهبر در آنان نیست. 🔴 دانشجویان، طلاب و جمعهای مدعی حزب‌اللهی هم که هیچ نسبت به موضوع مورد درخواست صریح رهبری ندارند... ✳ به امید گروه‌ها نباشیم، هرکدام وظیفه مان راانجام دهیم. 📞 روزنامه 02142710481 ایمیل: md@den.ir
مشکل گرانی را در جای دیگر جستجو نکنید. فرار بخشی از پول از به ، دلیل آشفتگی در بازار است. در تمام دنیا یک کالای مصرفی است اما در ایران به دلیل ضعف ساختار مدیریت و برنامه نقدینگی ، به یک دارایی تبدیل شده است.. 🔴مشکل عدم مدیریت نقدینگی است نه دولت برای نقدینگی برنامه ای دارد و نه مجلس تاکنون طرحی و برنامه ای برای آن ارائه نموده . مجلس هنوز گیجه ها و موضوعات ی است. .
💲🍶 یک بشکه آبمیوه 15 برابر دارد 🍎 صنعت آبمیوه و کنسانتره طی چهار ماه اول سال 99 بیش از 38 میلیون دلار صادرات داشته صادر شده ایران ظرفیت صادرات و ارزآوری بسیار بالایی در زمینه آبمیوه و کنسانتره وجود دارد، به طوری‌که یک بشکه آبمیوه انار میتواند حدود 15 برابر نفت ارزآوری داشته باشد که از این نظر یک محصول استراتژیک مانند زعفران و پسته به حساب می‌آید. .
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
⚡️تحریم با اقتصاد ایران چه خواهد کرد؟ 🔸️آمریکایی‌ها خوب می‌دانند که در میان مدت، تحریم اقتصادی باعث شکوفایی اقتصاد ایران خواهد شد، چنانکه تحریم نظامی باعث شکوفایی صنعت نظامی ما شد. اما این سوال پیش می‌آید که چرا واشنگتن با علم به این موضوع، اقتصاد ایران را تحریم کرده است؟ پاسخ کاملا روشن است. 🔸️اگر دقت کنیم، شباهت زیادی میان دوران دفاع مقدس و این ایام، و همچنین میان آن جنگ نظامی و این جنگ اقتصادی خواهیم یافت. 🔸️صنعت دفاعی ایران پیش از انقلاب اسلامی، یک صنعت کاملا وابسته به واردات بود. در محاسبات دشمن، معنی این وابستگی این بود که اگر یک جنگ به ایران تحمیل شود و همزمان، جلوی صادرات سلاح به ایران گرفته شود، کار جمهوری اسلامی تمام است. چه، جنگ سلاح می‌خواهد و کشوری که صنعت دفاعی بومی ندارد، در صورت تحریم تسلیحاتی محکوم به شکست در جنگ است. اما آنچه در هشت سال دفاع مقدس رخ داد، همه محاسبات دشمن را بهم ریخت. انقلاب ملت ایران، نه تنها در جنگ شکست نخورد، بلکه همین جنگ فرصتی شد که جهاد خودکفایی نظامی کلید بخورد و ایران طی چند دهه، تبدیل به یک قدرت بزرگ نظامی شود. 🔸️تحریم‌های اقتصادی نیز در همین چارچوب محاسباتی قرار دارند. تصور دشمن این است که الگوی مصرفی جامعه ایران، یک الگوی وابسته به واردات است و اگر با تحریم، این الگوی مصرفی دچار اخلال شود، یک بحران اجتماعی ایجاد خواهد شد، به تقابل مردم و حاکمیت دامن خواهد زد و کار جمهوری اسلامی تمام خواهد شد؛ تا سلطه آمریکا بر ایران که در دوره پهلوی برقرار بود، احیا شود. 🔸️در دوره جنگ اقتصادی، دقیقا مانند دوران جنگ نظامی، پیاده نظام دشمن در داخل وظیفه القای ناامیدی و ما نمی‌توانیم و تجویز مذاکره و عقب‌نشینی را دارد. با رجوع به دهه شصت، می‌توان ادبیات فراوانی از جریان لیبرال به ویژه طیف آقای بازرگان و نهضت آزادی در این حوزه یافت. 🔸️راه پیروزی نیز، همان راه دفاع مقدس است. اولا باید بدانیم دقیقا مانند جنگ نظامی که ما را تبدیل به قدرت نظامی کرد، این جنگ اقتصادی نیز ان‌شاءالله ما را به قدرت اقتصادی تبدیل خواهد کرد. ثانیا فریب جریان لیبرال را نخوریم و اسیر القائات و تجویزهایش برای عقب‌نشینی و مذاکره نشویم. ثالثا دقیقا مانند دفاع مقدس، همه برای این پیروزی بسیج شویم. رابعا یادمان نرود رمز پیروزی در دفاع مقدس، عبور از مدیریت لیبرال بنی‌صدری به مدیریت انقلابی بود. این مورد اخیر، کاملا در حوزه اختیار ما مردم است. @syjebraily
هدایت شده از سیاست نیوز
🔻تبلیغ محصولات شرکت معروف آمریکایی توسط روزنامه دنیای اقتصاد اعتراض ◀️ 02142710202 🔹روایت مخاطبین: باروابط عمومی تماس گرفتم . گفت: 1⃣ باتوجه به اینکه قرار واردات گوشی آمریکایی اپل ممنوع بشه ما خبر رو زدیم!!! پ‌ن: رهبری از واردات گوشی آمریکایی انتقاد کرده بود. 2⃣ماتبلیغ نکردیم خبر زدیم! گفتم کاش پول میگرفتی تبلیغ میکردی دلمون نمیسوخت پ‌ن: اینقدر جوگیر ند مفت مفت با ولع دارید یک مطلب بالاتر از تبلیغ رو به اسم خبر تمام صفحه زدند!!! 🔴 دولت هیچ ، هم خوابه یا مشغول است. یعنی اصلا احساس وظیفه نمیکنند با پیج اعضاء کیسیون فرهنگی سر بزنید... تنها جایی که کاری باهاش ندارند است !!! از آب زایندرود (!؟) گرفته تا آسفالت شهرشون ...!!! به آنان گفتیم چرا طرح نمیدهید ؟ اگر ندارید ما طرح آماده داریم . اما درد فرهنگ وسخن رهبر در آنان نیست. 🔴 دانشجویان ، طلاب و جمعهای مدعی حزب‌اللهی هم که هیچ نسبت به موضوع مورد درخواست صریح رهبری ندارند... ✳ به امید گروه‌ها نباشیم، هرکدام وظیفه مان را انجام دهیم. 📞 روزنامه تلفن: 42710481 ایمیل: md@den.ir 🇮🇷 @nohoomeday
🍐 گلابی به جای دارو از آمریکا 🔹برای ⁧واردات دارو ⁩ و مواد ضروری ۶ میلیارد دلار ارز کم داریم. آن وقت یک عده با همین ارز نایاب از امریکا و ...⁧ گلابی ⁩گوشی آمریکایی وارد کردند! واردکنندگان کیستند که در اوج ⁧ ها⁩ ⁩ و بسته بودن مرزها و ⁧ کمبود ، گلابی وارد کرده! /باشگاه روزنامه نگاران 🔺چرا در این وضعیت ارز مدیریت نمی شود تا دست هرکسی نباشد. 🔺 و بگویند ، پیوند و ارز کی کسس خواهد شد؟ ..
در ایران می‌کنند و پول‌ش را در همین کشور خرج می‌کند سگ‌ش شرف داره به ایرانی که اختلاس نمی‌کنه ولی ارز مملکت را از کشور خارج می‌کند. اگر خارج نشستی و به داخلی حمله می‌کنی بدان به هزار دلیل تو بی‌شرفتر از آن اختلاسگر هستی/ تمام .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فعلا تان نفروشید، صبور باشید، قیمت‌ها الان برای خرید جذاب است . محمد ناطقی: بازار سرمایه بعد از اصلاح ۳۰ درصدی و افزایش ۲۵ درصدی قیمت دلار دوباره جذاب شده است. حمایت از یعنی حمایت از اقتصاد، اگر قصد حمایت از بازار را دارد، موانع کسب و کار را بردارد. بازار سرمایه کشور باید انعکاسی از اقتصاد کشور باشد و تزریق منابع به بازار سرمایه بسیار بیهوده است. مهر ماه ۹۹
آقای زاکانی اقدام مجلس در دریافت دناپلاس را موجه و منطقی دانست !!! وی گفت : کار نمایندگان نباید لنگ بماند. نمی‌دانم کار نمایندگان با مدل پایین تر از خودرو دنده اتوماتیک لنگ می شود !؟ با تمام احترامی که برای ایشان قائل هستیم . باید تذکر دهیم مراقب باشیم روحیه اشرافیگری در مسئولین نباید فرهنگ شود. .
جاسوس موساد به هر دو سفارتخانه زنگ می‌زد... من نقشه‌ای فراهم ساختم که مسیرهای جدیدا پیشنهاد شده برای احداث خطوط لوله جدید [صادرات نفت عراق از طریق عربستان] را نشان می‌داد و نموداری هم درست کردم که احتمال و شانس یک نفتکش را برای عبور سالم از خلیج فارس بررسی می‌کرد. در آن موقع، این شانس حدود ۳۰ درصد بود. سیاست این بود که چنانچه این شانس به بالاتر از ۴۸ درصد می‌رسید، موساد اطلاع دادن موقعیت نفتکش‌های هر یک از طرفین درگیری [ایران و عراق] را به دیگری آغاز می‌کرد. یک نفر را در لندن داشتیم که به سفارت هر دو طرفِ دعوا، تلفن می‌کرد و با گرفتن ژست طرفداری هر یک از آنان، اطلاعات را رد می‌کرد. هر دو طرف خواستار دیدن وی و پرداخت حق‌الزحمه‌اش بودند، زیرا اطلاعات بسیار ذی‌قیمتی به آنها می‌داد. اما وی همیشه اظهار می‌داشت: این کار را نه به خاطر پول، بلکه به خاطر میهن‌دوستی انجام می‌دهد. اجازه می‌دادیم بسیاری از نفتکش‌های دو طرف به سلامت بگذرند، اما به هنگام ضرورت، کاری می‌کردیم که طرفین، محل نفتکش یکدیگر را تشخیص داده و آن‌ را هدف قرار دهند. "به این ترتیب تنور جنگ را گرم نگه می‌داشتیم. تا وقتی طرفین مشغول جنگ با یکدیگر بودند، کسی به سراغ ما نمی‌آمد". راه نیرنگ (By Way Of Deception)_ سال انتشار: 1990 ویکتور استروفسکی (Victor Ostrovsky)_ مأمور سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) محسن اشرفی (چاپ اول، تهران: انتشارات اطلاعات، ۱۳۷۰، صفحات ۱۷۶ و ۱۷۷)
هدایت شده از اهم اخبار
پنج توییت درباره مناظره اول ترامپ بایدن طرفدار ساختار حکمرانی ایران نیستم که باگ‌ها و ناکارآمدیهایش واضح است. اما از دیشب دارم به چند نسل از جوانان ایرانی فکر میکنم که از دهه۷۰ برای استقرار کپی دست سومی از دموکراسی امریکایی در ایران مبارزه کردند. مبارزه برای آرمانشهری که غایتش مناظره بایدن و ترامپ بود. چه اتلاف عمری! مناظره دیشب بایدن-ترامپ اجرای زنده‌ی فروپاشی دموکراسی آمریکایی بود. آنها که ۷۵ سال با تلقین ماشین پروپاگاندای آمریکا خواب حکمرانی مشابه میدیدند دیشب رویاشان به کابوس بدل شد. مثل رابطه باشکوه‌ عاشقانه‌ای که سالها از دور تماشا کرده‌اید و حالا مقابل چشمتان بزک‌اش میفتد و فرومی‌پاشد. دموکراسی آمریکایی در کنار اقتصاد قدرتمند، حکمرانی کارآمد، رفاه عمومی و فرصت‌های برابر ‌بخشهای مختلف پکیجی ۷۵ساله بودند به نام رویای آمریکایی. ناکارآمدی مقابل کرونا دروغ بودن یک بخش را رسوا کرد. شورشهای تابستان بخشی دیگر را و مناظره دیشب هم ابتذال مردم‌سالاری زردش را. مناظره دیشب از بین رفتن ته‌مانده حرمت آمریکا بود و اعلان علنی زوالش. نظم تک قطبی حالا رسما پایان یافته. نظم چندقطبی جدید با بازیگری چین و دیگران عملا آغاز شده. و من مطمئن نیستم ایران، با اینکه در استهلاک آمریکا و تولد این نظم جدید نقش مهمی داشت سهم چندانی در آینده‌اش داشته باشد! افول آمریکا در مقام ابرقدرتی بلامنازع بهیچ وجه به معنای صعود و پیشرفت خود بخود ایران در مقام یک دولت-ملت نیست. رفع خطر دشمن خارجی گرچه شرط لازم اما اصلا کافی نیست. ساختار حکمرانی کارآمد، نیروی اجتماعی مولد، و اعتماد بین حکومت و ملت لازم است. آیا این مولفه‌ها در ایران هزار و سیصد و نود و نه موجود است؟ آیا ایران آماده جهان پسا-آمریکا هست؟ به کانال علی علیزاده در بپیوندید👇 ✅ @Jedaaal@jedaaal