eitaa logo
حرف حساب
7.2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
31 ویدیو
13 فایل
برش‌هایی از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم | گروه مطالعاتی هیئت امام جعفر صادق علیه السلام ارتباط با مدیر: @Einizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
نماز مالیات نیست! 🔻 نماز، به آن صورتی که به بچه‌ها در کوچکی تعلیم داده می‌شود و در ذهن ما بزرگ‌ها هم حتی هست، که این نماز وظیفه‌ای است در مقابل خدا و مالیاتی است که انسان به خدا می‌پردازد، این غلط است. نماز واقعا مناجاتی است و درد دلی است و کمک خواستنی است، و پناه بردنی است و تفکر و تأمل و خلوت و صحبت با خدای بزرگ است، و در نتیجه انسان از نماز کمک فراوان می‌گیرد. با نماز خواندن انسان احساس می‌کند که به خدا نزدیک است و نزدیکی خدا و ایمان به خدا با این نزدیکی، وضوح و جلوۀ خاصی پیدا می‌کند و در نتیجه در زندگیِ سخت و تلخ انسان، به کمک انسان می‌شتابد. 👤 📚 از کتاب «این‌طور نیست بابا؟» گفتارهای پدرانۀ امام موسی صدر با فرزندانش 📖 صفحات ۱۴۹ و ۱۵۰ 📖 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ چهار هزار غیبت در یک لحظه! 🔻 خیلی‌ها وقتی به «آخرت» می‌آیند، می‌بینند از آثار خبری نیست. فرد آن‌جا می‌گوید: خدایا حج رفتم، نماز خواندم، روزه گرفتم و... می‌گویند: چون «غیبت» کردی همه رفت در نامهٔ عمل کسی دیگر. ⚠️ ایام «انتخابات» نزدیک است و غیبت، نقل مجالس است. ما خیال می‌کنیم حرفی گفتیم، تمام شد و رفت. غیبت خیلی وحشتناک است. برای تخریب همدیگر هر حرفی را می‌زنیم. وای به کسانی که این‌ها را نقل می‌کنند. [در فضای مجازی] چیزی را برای یک گروه می‌فرستند و در یک لحظه چهار هزار غیبت می‌کنند! 👤 📝 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ چرا گریه در منا؟ 🔻 : «در زندگى ائمّه (علیهم‌السّلام)، آنجایى که گریه تحریض شده، بر امام حسین (ع) است که روایات متقنِ مسلّمِ قطعى دارد؛ چرا، حضرت رضا در هنگام حرکتشان [عدّه‌ای را] جمع کردند که بر ایشان گریه کنند که یک حرکت کاملاً سیاسى و جهت‌دار و معنى‌دارى بود [امّا] در مورد [گریه بر] شهادتشان جای دیگری بنده یادم نمی‌آید جز در مورد امام باقر (علیه‌السّلام) که حضرت وصیّت می‌کنند و هشتصد درهم از مال خودشان را می‌گذارند که این کار را در بکنند. منا با فرق دارد، با فرق دارد، با خود فرق دارد؛ مکّه شهر است و مردم متفرّقند و مشغول کارشانند؛ 🔸 در عرفات یک صبح تا عصر بیشتر نیستند، صبح که مى‌آیند خسته‌اند و عصر هم با عجله دارند می‌روند که به جاهاى دیگر برسند؛ و در مشعر [فقط] چند ساعتى در شب هستند و یک گذرگاهى است در راه منا؛ امّا منا سه شبِ متوالى است؛ کسانى که در این سه شبانه‌روز- در آن زمان و با وسایل آن روز- بخواهند روزها خودشان را به مکّه برسانند و شب برگردند، کمند و آنجا می‌مانند؛ در حقیقت سه شبانه‌روز هزارها انسان آنجا هستند که از اکناف عالم اسلام آمده‌اند و انسان می‌بیند که جاى مناسبى است براى اینکه آنجا تبلیغات کند؛ هر حرفى که بخواهیم به دنیاى اسلام برسد، جایش آنجا است؛ با وضع آن روز که رادیو و تلویزیون و روزنامه و وسایل ارتباط‌جمعى نبوده. آنجا وقتى یک عدّه‌اى بر از اولاد پیغمبر گریه می‌کنند، همه قاعدتاً سؤال خواهند کرد که چرا گریه می‌کنید؟ انسان که برای هر مرده‌اى گریه نمی‌کند، مگر به او ظلم شده بود؟ مگر کشته شده؟ چه کسی به او ظلم کرده؟ چرا به او ظلم کردند؟ و سؤال‌هاى فراوانى از این قبیل دنبالش مى‌آید؛ این همان حرکت سیاسى مبارزى بسیار دقیق و حساب‌شده است. (۱۳۶۵/۴/۲۸) ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ آن لقمه‌های پاک... 🔻 گاهی در حد وسواس برای پاکی لقمه‌ای که در دهان فرزندانش می‌گذاشت دقت می‌کرد. یکی از اهالی، گوسفندی سر بریده و مقداری گوشت برای فاطمه آورده بود. مش حسن که دیده بود آن گوسفند روزی رفته در باغ یکی از همسایه‌ها و از درختان او خورده، با قاطعیت گفت: «فاطمه! از این گوشت نخور، به بچه‌ها هم نده!» 📚 از کتاب | داستانی مستند از کودکی، نوجوانی و جوانی 📖 ص ۲۸ ✍ پ.ن: مش حسن و فاطمه، پدر و مادر حاج قاسم سلیمانی هستند که هر دو به رحمت خدا رفته‌اند. ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ شما هم این بازی رو انجام می‌دید؟ 📜 پس صحبت‌های امیرالمؤمنین علیه السلام رو در خطبهٔ ۱۱۳ نهج‌البلاغه یک بار باهم مرور کنیم. ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ مباهلهٔ حسینی 🔻 کارى را امام حسین علیه‌السلام می‌کند که به نقل آیهٔ «مباهله» در قرآن کریم، پیغمبر اکرم با نصارا کرد؛ یعنى اولادش را، نسائش را، اَنفُسش را آورد میدان؛ یعنى عزیزترین سرمایه‌هایش و همهٔ موجودى خودش را برداشت، آورد براى دفاع از حقیقت و براى قیام لله‌... 👤 | ۸۰/۱۲/۲۱ ❤️ پ.ن: ۸ ذی الحجه؛ سالروز حرکت امام حسین علیه السلام از مکه به‌سوی کربلا (سال ۶۰ هجری) ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ خدایا از ثواب‌هايم بگذر! 🔻 من گاهى كه مى‌خواهم از خودم جمع‌بندى نمايم، مى‌گويم خدايا! گناهانم كه گناه است براى خودت، ولى تو از ثواب‌هايم بگذر. از طاعاتم بگذر! اين را بدون شوخى مى‌گويم، كه خدايا! تو از اين‌ها بگذر! چون ما مغرور همين طاعات هستيم. 🔸 به حقّ حق قسم! خوبى‌هاى ما، بد است. اين همان تعبيرى است كه اباعبداللّه (علیه‌السلام) با عرفان در روز عرفه مى‌گفتند: «اِلهِى مَنْ كَانَتْ مَحَاسِنُهُ مَسَاوِىَ فَكَيْفَ لاتَكُونُ مَسَاوِيهِ مَسَاوِىَ»؛ كسى كه خوبى‌هايش بدى است، پس چطور بدى‌هايش بدى نباشد. 🔺 كارهاى خوب ما مثل كارها و خوبى‌هاى بچّه‌هاست، كه مى‌خواهند كارى بكنند، چيزى بياورند، ولى براى ما رنج‌آور است و مى‌گوييم: بس است. پس واى به بدى‌هاشان! 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۲۰۴ و ۲۰۵ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ و هو الجواد الواسع 🔻 ساعت نزدیک سه بعدازظهر است. چیزی به شروع مراسم نمانده. خودم هم باورم نمی‌شود چطور شد که پایم به این‌جا رسید؛ به این قطعه از بهشت که خدا آن را در ایران گسترانده است. امروز عرفه است. روز شناخت. خودت را اگر بتوانی بشناسی، به هدف خلقتت که شناخت خدا و بعد، اطاعت اوست می‌رسی. و هو الجواد الواسع... سخنران مراسم دارد از خدا برای پناهندگان به امام مهربانشان می‌گوید. می‌گوید او بسیار بخشنده و وسعت‌دهنده است... بسیار بخشنده است، یعنی هنگامی که می‌خواهد ببخشد، به بزرگی و کرم خودش نگاه می‌کند؛ نه به ظرف ما... و بعد ماجرای حاتم طائی را تعریف می‌کند که نیازمندی با پیاله‌ای پیشش آمده بود که حاتم از خرماهایش در آن بریزد و او هم گفته بود بروند و جعبهٔ خرما را بیاورند و بعد هم گفته بود که زشت است کسی با پیاله‌ای خرما از در خانهٔ حاتم برود... سخنران ادامه می‌دهد... و خدا وسعت‌دهنده است یعنی چه؟ یعنی خدا ما را تا روز قیامت توسعه می‌دهد. و چیزی که ظرف انسان را توسعه می‌دهد، شکر است. و بعد، این آیه را می‌خواند که «لئن شکرتم لازیدنکم» اگر شکر کنید، خداوند خودتان را زیاد می‌کند. و شکر کردن هم یعنی نعمت‌های خدا را هزینهٔ خدا بکنیم. بعد هم وارد روضه می‌شود... ای به قربان اباعبدالله که همه‌چیزش را هزینهٔ خدا کرد؛ چشمش را هزینهٔ خدا کرد؛ پیشانی‌اش را هزینهٔ خدا کرد؛ استخوان‌های سینه‌اش را هزینهٔ خدا کرد؛ دندان مبارکش را هزینهٔ خدا کرد و... ✍ پ.ن: دیروز در حرم امام رئوف نایب‌الزیاره همهٔ حرف‌حسابی‌های بزرگوار بودم https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ وقتی حقیقت روشن می‌شود... 🔻 اگر مردم بیدار شدند، حکومت‌ها به‌هم می‌خورد. اگر می‌بینید قدرت‌های شرق و غرب پیدا شده است، به‌خاطر جهالت بشر است. اگر بشر چیزفهم شود، حکومت‌ها ساقط می‌شوند. 🌑 گزندگان و درندگان هم فضای تاریک می‌خواهند. روزها از خانه بیرون نمی‌آیند، چون می‌دانند اوضاع خراب است. شبگردی شرق و غرب بدتر از شبگردی گزنده و درنده است. شب شرق و غرب، جهالت مردم است. مردم را اغفال می‌کنند. 🔺 سازمان ملل آن‌ها دروغ را افتخار می‌داند، جنایت و سیاست‌بازی‌های شرق و غرب را افتخار می‌داند. اسلام است که با این فجایع مخالف است. بشر اگر روشن شد، زمینه‌ای برای حکومت شرق و غرب باقی نمی‌ماند؛ یعنی با حقیقت آشنا می‌شوند و دروغ‌های این‌ها را می‌فهمند. 👤 (ره) 📚 از کتاب 📖 ص ۹۷ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ دو شرط بهره‌بردن از عنایت‌های معصومین 🔻 برای گرفتن فیض و بهره‌برداری از الطاف معصومین علیهم‌السلام دو شرط وجود دارد. شرط اول: مختصری با آن بزرگواران سنخیت داشته باشد؛ گرچه از باب لَا يُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ؛ هیچ‌کس با ما اهل بیت مقایسه نمی‌شود، احدی نمی‌تواند مشابهت و سنخیت حقیقی با آن وجودات مقدس پیدا کند، ولی حداقل یک عطر و بویی از آن بزرگواران داشته باشد. 🔸 شرط دوم: عایق و مانع نداشته باشد؛ بعضی از افکار و عقاید و بعضی از اعمال و معاصی مانع بهره‌مندی و استفاضه می‌شود. یک مثال بسیار ساده: آهن‌ربای قوی، ذراتی را به‌سوی خود جذب می‌کند که اولاً با آهن‌ربا سنخیت داشته باشد؛ یعنی آهن باشد نه شیشه و خورده‌سنگ و چیز دیگر و ثانیاً: عایق و مانعی نداشته باشد؛ مثلاً چرک فراوان و یا مانع دیگری جلوی جذب‌شدن او را نگیرد. با توبه و پرهیز از گناه و انجام وظیفه می‌توانیم خود را به آن بزرگواران که معدن فیض و کمال و رحمت هستند نزدیک کرده و بهره‌مند شویم. 👤 📚 از کتاب «نکته‌ها از گفته‌ها»| ج۱ 📖 ص ۱۳۶ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ به دل‌سوختگان ما بگویید برای من دعا کنند 🔻 یکی از کسانی که خیلی علاقه به جمکران دارد و در آنجا کرامت‌ها دیده است، می‌گفت: در مسجد بودیم، ایشان [امام زمان (عج)] را دیدم و صحبت‌هایی فرمود. حتی به من فرمود: شما یزدی هستید و یک حرف‌هایی راجع به یزدی بودن ما زد؛ در حالی که کم پیدا می‌شود کسی او را بشناسد که اصلش از یزد است. مدت‌هاست قم هستند. بالاخره آخرش فرمود: «به دوستان ما، به دل‌سوختگان ما بگویید برای من دعا کنند.» ❗️همه می‌روند و او را وسیله برای حاجات خودشان می‌گیرند، و نمی‌دانند که ایشان از آن‌ها التماس دعا دارد، بیش از این که آن‌ها از او التماس دعا دارند. منتها ما غافلیم! 📚 از کتاب | مجموعه بیانات و اشارات آیت‌الله بهجت پیرامون حضرت ولی عصر (عج) 📖 ص ۳۴۴ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ صراط مستقیم، راهِ علی است 🔻 علی علیه‌السلام پیشوای ماست و همهٔ ما، عالم و غیر عالم، رهبر و ملت، ثروتمند و فقیر، باید خود را با علی بسنجیم. صراط مستقیم، راهِ علی است. علی حق است. علی همان میزانی است که در تفسیر آیهٔ شریفهٔ «وَزِنُوا بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ» (و با ترازوی درست وزن کنید) (شعراء، ١٨٢) به آن اشاره شده است. میزان، علی است. مصداق کامل این میزان، علی است. ما نیز اگر می‌خواهیم بفهمیم که در هدایت و یا در گمراهی هستیم، نباید با میزان خویش این امر را بفهمیم. نباید منافع و عواطف و تمایلات خویش را میزان قرار دهیم. باید ببینیم چه مقدار شباهت میان ما و علی وجود دارد. 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۱۶۰ #⃣ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
محتاج مدد تو هستیم... ای علی! تو را اول مظلوم اسلام و امام مظلومان عالم می‌خوانند. تاریخِ شرمسار و شرمنده‌ی چند هزارساله، خود شاهد و گواهی روشن است که چه بر سر شیعیانت آمد، اما این آرمان‌ها، و تعالیم و ذکر وجودت بود که چون اکسیر اعظم عمل کرد و از تهِ چاه سختی و دشواری‌ها، این ستم‌کشان عالم و مغلوبان مظلوم را بر قله‌های فتح نشاند و آنان را نام‌آوران تاریخ کرد. پیروانت، در پهنای پرتب و تاب تاریخ، به جرم محبت، ارادت و تأسی به خودت، منش‌ات و سیره‌ات از تیغ برّانِ حجاج‌بن یوسف در کوفه تا زندان‌های هارون‌الرشید در بغداد را تحمل کردند، از تکه‌تکه شدن شهید اول و ثانی تا حمله وهابیان به کربلا را دیدند، از خفقان مدعیان مدرنیسم در ایران تا بریدن سرها در سوریه و عراق را تجربه کردند و سرآخر؛ از این کشاکش تاریخ، پیروز بیرون آمدند و نام تو را فریاد زدند. ای علی! ای یاری رساننده به مضطر و ابن‌السبیل ای داعی فمن یمت یرنی ای امیر عدالتی که برایت پیرمرد کورِ نصرانی با حسن(ع)، آن میوه دل تو و فاطمه فرقی نداشت و تو از او نیز دستگیری کردی ای مظلوم و امام مظلومان و ای یاور ستم‌کشان این‌بار به نسل من بنگر و دست یاری‌ات را، آن دستان پرتوان که نیروی ایمان موجب شد در خیبر را از جا بکنند، به سمت جوانان ِ شهر و دیار من دراز کرده و آنان را از جا بلند کن که محتاج مدد تو هستند. آنان را در ظاهر وفاداران پر جوش و خروش نمی‌یابی؛ اما نه... آنان سالیانی است که با نام تو خو گرفته‌اند؛ این مسیر تلخ آخرالزمانی آنان را ناخواسته از تو دور کرده است. با آنان سخن بگو و همنشینشان باش نسل سرگردان من؛ نسل بی‌کس و تنهای من؛ در وحشت‌خانه‌ی تاریک دنیا، در این ارض خیانت به ارزش‌ها که بستری برای ظلم به تو و فرزندانت شد؛ متحیر و جاهلانه به دور خود می‌گردند تا بلکه مخدری پیدا کنند و چندصباحی آرام شوند؛ اما پس از آن باز کابوس حیرت به سراغشان می‌آید و آنان را آواره می‌کند. ای علی! ای علیِ بی‌کسان و تنهایان.. نسل من نیز تنها و غریب است. مگر تو خود نفرمودی که «به خدا سوگند! داد مظلوم را از ظالم مى گیرم و افسار ظالم را مى کشم » این نسل، این نسل مطرود و بی‌کس، این نسل که ناخواسته لبیک گفته است به دوری از حقیقت الهی، مظلوم به دو ظلم است: مظلوم به ظلم ریاسالاریِ داعیان دروغین آن تحول عظیم بشری و از آن سو مظلوم به ظلم دعوت‌های ضدفطری و شیطانی. مگر نه اینکه تو، تو که شهید هستی و به حکم قرآن زنده و دست‌باز؛ می‌توانی آنان را توانایی بخشی و یاری‌شان کنی؟ ای علی! ای که نام تو شعار مردان میدان است و ذکر تسکین‌آور مسکینان در شداید... آن شاعر خوش ذوق به خوبی درباره تو نوشت: سَل سبیلاً لسلسبیل علی فعلی الابن السبیل قصدالسبیل(از سلسبیل علی راهی بجو، چرا که شخص گرفتار راه باید چاره‌ای بجوید) ای طریق هدایت؛ ما نسل بی‌کس و تنها را از حیرت به درآ و این ابناالسبیل را با دست امامت خود به امت رستگارانِ مفلِح رهنمون ساز. ✍ محمدمهدی اسکندری ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ جنگ گفتمان‌ها! 🔻 جنگ واقعا بین دو گفتمان است؛ گفتمان علوی و گفتمان سرمایه‌داری لیبرال. 🔸 علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام در یکی از سخنرانی‌هایشان فرمودند: به خدا سوگند در تمام دوران حکومت و مبارزات، من حتی یک دروغ به مردم نگفتم و هیچ‌چیزی که به مردم مربوط بود، از آنان پنهان نکردم. این گفتمان علوی است و در برابرش گفتمانی است که آن را فلسفه‌ سیاسی مدرن می‌نامند و پدرش ماکیاولی است. ❗️ماکیاولی در کتاب شهریار، در دستورالعمل حکومتی خود خطاب به حاکمان مدرن ( و این عهدنامه را باید دربرابر عهدنامه مالک اشتر گذاشت) می‌گوید: این اخلاقی که تاکنون انبیا از آن حرف زدند، اخلاق پیرزن‌هاست؛ اخلاق خصوصی است و به درد حکومت نمی‌خورد! سپس به شاهان، آموزش مناسک ورود به مدرنیته می‌دهد که تفکیک دین از حکومت و تفکیک اخلاق از سیاست، اذن دخول در آن است. ‼️ می‌گوید: دربرابر ده فرمان موسی و عیسی علیهم‌السلام که «دروغ نگویید»، «سرقت نکنید» و ... من ده فرمان جدیدی آورده‌ام. ازجمله این ده فرمان، این‌هاست که می‌گوید: «دشمنانت را بکش و اگر می‌توانی دوستانت را نیز». همچنین می‌گوید: «به حاکمان سفارش می‌کنم که دروغ بگویید و وانمود کنید که راست می‌گویید». 👤 📚 از کتاب «علی و شهر بی‌آرمان» 📖 صفحات ۱۱ و ۱۲ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 قطعه موسیقی «وَ ناگهان» خواننده: محمد معتمدی شاعر: محمدمهدی سیار آهنگساز: عماد توحیدی تنظیم و میکس و مستر: آرش صفدری طراح: انوشیروان مانی تولید مرکز موسیقی حوزه هنری به مناسبت عید غدیر ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
ای کاش که آسمان دری بگشاید خالق به وطن عنایتی فرماید تا هشتم تیر، از دلِ صندوق رای آنکس که شبیه توست بیرون آید ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
به دلیل اهمیت ، لطفا دومطلب ونظرسنجی دقیق وتحلیلِ آخرین وضعیتِ اجماعِ دانشگاه تهران را👆درسطح وسیع،به کانالها وهرعزیزی که مرتبط هستید،درتهران، شهرستانها، روستاها ،دوستان ،بستگان وآشنایان ارسال کنید. برادرانم،خواهرانم ،شرایط سخت ونگران کننده است وامروز به اطلاع رسانیِ گسترده ومجاهدتِ خستگی ناپذیرتان نیاز است. ایدکم الله
🚨تو رو خدا در ملاحظهٔ این مطلب نگاه طرفدارانه نداشته باشید. 😔لعنت بر پدر و مادر من اگر هدفم طرفداری از کاندیدای مورد نظر خودم باشه(عزیز تر از اینها کسی رو ندارم که فدای انقلاب کنم😔😔) نتیجه نظرسنجی سراسری دیروز دانشگاه تهران برنده دوقطبی جلیلی پزشکیان = پزشکیان برنده دوقطبی قالیباف پزشکیان =قالیباف دوستان این همه تکاپوی مسؤولین نظام برای قانع کردن جلیلی رو چی تحلیل می‌کنید؟ آیا میدونن جلیلی دو قطبی رو می‌بره و ممکنه نخوان جلیلی برنده بشه؟ یا احتمال میدن نتونه دوقطبی رو ببره که اصرار به انصرافش می‌کنند. 💯ضمنا بنده مطلع‌ام که قالیباف سه روز پیش انصراف داد ولی عناصر مهم نظام مجبورش کردند که بماند. بماند اینکه دیروز سردار قاآنی پیام چه عزیزی رو به جلیلی رسوند و ایشون نپذیرفت. چه خطری در پیش است که همهٔ عناصر نظام به تکاپو افتادند که جلیلی کنار برود. فاعتبروا یا اولی الابصار م.مرادی
داد از این همه بلاهت .... به جای اینکه برای مردم گفتمان شهید رئیسی را تبیین کنند و خطرات تفکر جریان مقابلش را گوشزد کنند.. به جای اینکه به تفکر و گفتمان غربگرای لیبرال مسلک جبهه مقابل حمله ور باشند ... هنوز هم دارند به قالیباف و هوادارانش لگدپراکنی میکنند!! داد از این همه بلاهت ... پزشکیان رئیس جمهور شد رفت ... ما هنوز درگیر این هستیم که ثابت کنیم کارنامه مهم است یا برنامه؟!! دعوا را کشاندیم به درون جبهه انقلاب .. و ندیدیم مردمی را که فریب شعارهایی را خوردند که سال ۹۲ خوردند!! چرا ؟ چون هنوز هم نفهمیدیم که نباید شخص محور بود بلکه باید شاخص محور بود! چون تفکر شهید رئیسی را برای مردم تبیین نکردیم ... چون اشکالات جبهه مقابل را .. اشکالات گفتمان جبهه لیبرال را برای مردم تبیین نکردیم... به جای اینکه گفتمان مان را غالب کنیم؛ کوشیدیم کاندید مورد نظر خودمان را قالب کنیم! به جای اینکه اشکالات گفتمان مقابل را مطرح کنیم ؛ زوم کردیم روی اشکالات شخصی نفرات جبهه خودی !!که چه میدانم آن یکی کارنامه ندارد.. این یکی سیمسونی خریده .. و آن یکی فلان و بهمان... وقتی کار را سپردیم دست یک مشت خرده پایی که تنها رزومه شان مشهور شدن در فضای مجازی است... بیش از این هم نباید انتظار داشت... نوش جانِ خودمان .. خودمان کردیم که خودمان ... احتمالا پس فردا از همین جا باید ریاست جمهوری پزشکیان را به شما تبریک عرض کنم!
✍خیلی بده فضا رو انقدر سنگین میکنن که اگر شما به جلیلی رای بدی انگار مرتکب سیئه و ذنب لایغفر و بی بصیرت شدی و اگر به قالیباف رای بدی انگار ضدانقلابی و نمیتونی اولویت و اصلح رو تشخیص بدی. عزیزان یک بار برای همیشه این نگاه صفر و صدی که قطعا غلطه رو باید کنار گذاشت. نه قالیباف صده نه حلیلی. اینجا مهم انقلاب است. قالیباف و جلیلی موضوعیت ندارند طریقیت دارند. تعصب روی افراد نداریم. من در این چند روز با دوستان مختلف و مطلعی که هر دو گروه هم انقلابی و دلسوز نظام هستند صحبت و گفتگو کردم ان شالله تا امشب هم به جمع بندی نهایی میرسم . سال هاست روی این قابلیت دارم کار میکنم که هر جا مستدل قانع شدم تغییر برام سخت نباشه . شما هم در تله تعصبات گیر نکنید. من به خودم یاد دادم به انتخاب دیگران احترام بگذارم چون همه دوستان را دلسوز کشور و نظام می دانم. دوستانی داشتم سالها رفاقتشان پای این انتخابات ها از بین رفت چون نتوانستند به نظر هم احترام بگذارند و هنر اتفاق روی اشتراکات و درک اختلافات را یاد بگیرند. میدان جنگ که نیست. در این چند هفته هم به قدری فضا بین طرفداران گفتمان قالیباف و جلیلی رو سنگین کردند که نگرانم اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود هفته اینده برخی به لج همدیگر نتوانند به کاندیدای جریان انقلاب رای بدهند. این خیلی بد است.
✳️ توصیه آیت الله جاودان به مردم جهت پیروزی جبهه انقلاب در انتخابات 🔹 تا قبل از انتخابات سه خط حرز بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف را دائم بخوانید و به حضرتش توسل کنید. ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کلیپ صوتی را در گروه‌ها و به دوستان و نزدیکان خود بفرستید 🔹«حداقل یک نفر» از آشنایان، دوستان و یا نزدیکان خود را که هنوز برای حضور در انتخابات تصمیم نگرفته است، به‌خاطر سرافرازی نهضت و انقلاب اسلامی ملت، ایران قوی و جمهوری اسلامی به رأی‌دادن متقاعد کنید. ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
◀️چرا اکیدا قالیباف؟ ◀️تا ساعات آخر جمعه تلاش کنیم صبر کردیم تا آخرین تلاش ها برای وحدت انجام شود. اما نشد. بماند به وقتش باید درباره اش نوشت. اما به این فهم، قالیباف اصلح است و اکیدا باید تلاش کرد رای بیاورد. از بین ویژگی های قالیباف پنج شاخص برای من اهمیت بیشتری دارد. 1⃣اول توان اجرایی قالیباف است. مهمترین مشکل کشور برخلاف تصور رایج ضعف در مدیریت است. قدر مدیر کارآمد را باید دانست. اغلب کسانی که برای مدیریت وزنی در ارزیابی شاخص ها قائل نیستند افرادی اند که کمتر کار اجرایی کردند و این عرصه را از دور نظاره گرند. در این باره حرف بسیار است و اجمالا تعاریف رهبری انقلاب از ایشان کافیست. پس از این بخش عبور می کنم. 2⃣دوم قدرت تحول خواهی قالیباف است. قالیباف اهل تغییر است. در هر پست و سمتی هم بوده سطح تحولات کاملا چشمگیر است. 3⃣سوم. جامعیت قالیباف. قالیباف به جهت حضورش در راس مجلس در حوزه های مختلف مسلط است و از این جهت می توان انتظار داشت نگاه جامع به مسائل داشته باشد و مسائل حساس کشور را تک وجهی نبیند. 4⃣چهارم توان اجماع سازی. کشور امروز بی اندازه به فردی نیاز دارد که بتواند بین مردم وفاق ملی و بین کارشناسان اجماع ایجاد کند. قالیباف در ریاست مجلس توانست اجرا و تحول را از طریق همدل و همراه کردن نماینده ها با گرایش های مختلف پیش ببرد؛ آنهم بدون تنش و درگیری . خاصیت ریاست مجلس همین است. قالیباف اهل تنزیل و تعامل است. اهل انعطاف و از خودگذشتن است. همین بند باعث میشود قالیباف اهل وحدت و همراهی با دیگر سران قوا و نهادها و گروه ها باشد. 5⃣پنجم مشارکت است. قالیباف از جمله سیاستمدارانی است که توانست مدیریت را مردمی سازی و مشارکت مردم را جلب کند. نمونه اش 110 در پلیس و 137 در شهرداری. قالیباف از جمله مدیرانی بود که برای حل آسیب های اجتماعی تهران سراغ گروه های مردم نهاد رفت و کار را به آنها سپرد. برای مدیریت محله سراغ شورایاری ها و مساجد و هیات ها رفت. درباره فهرست توانمندی های قالیباف حرف بیشتر است. اما اجمالا این پنج شاخص را برای این روزهای جمهوری اسلامی کلیدی می دانم. ◀️در نهایت اینکه به یک دلیل آشکار نیز نباید به جناب جلیلی عزیز رای داد و آنهم ریسک بالا در بازگشت به دولت سوم روحانی است. اگر جلیلی و پزشکیان به دور دوم راه یابند دوقطبی هایی از جنس دوقطبی های سال 92 ایجاد می شود و حتمن به ضرر جبهه انقلاب خواهد بود. ◀️خلاصه اینکه متاسفانه وحدت ایجاد نشد. همه ما نگران بازگشت به دهه نود هستیم. تا جمعه شب فرصت هست. هرچقدر می توانید تلاش کنید آرای مردد به سمت قالیباف متمایل شود. خدا را خوش نمی آید شهید رئیسی را از دست دهیم و روحانی و خاتمی تحویل بگیریم. @mahdian_mohsen
🇮🇷به آقای قالیباف رای می دهم. | آیت الله جاودان در شب انتخابات رای خود را اعلام کرد: ایشان از مومنین خواستند برای آنکه انقلاب اسلامی از این مرحله حساس به سلامت عبور کند حرز امام زمان عجل الله بخوانند. @javedan_ir