eitaa logo
حرف حساب📚
164 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
298 ویدیو
11 فایل
📌 ﷽حرفی که بدون تعصب نسبت به گوینده اش و فقط بنابر عیار حقانیت شنیده شود حرف حساب است، حرفی که در ذائقه عقل مزمزه شده و آنگاه بر زبان و قلم جاری گردد. ارتباط با ادمین کانال @moslehin @has_abbasi
مشاهده در ایتا
دانلود
مرگ بر دولت جنایتکار آمریکا ریشه در بینش شیطانی این دولت دارد. 35هزار نفر کشته در مقابل چشمشان و دوربینهای خبرگزاریهایشان را نمی خواهند ببینند تشکیل دولت فلسطین را از مذاکره باگرگ صهیونیزم انتظار دارند. ✍ حرف حساب در ویراستی https://virasty.com/harfehessab/ ✍ حرف حساب در ایتا 📚 @harfehessab 🖌 🌹🍃🌻🍃🌺🍃🌸
فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا ✍ حرف حساب در ویراستی https://virasty.com/harfehessab/ ✍ حرف حساب در ایتا 📚 @harfehessab 🖌 🌹🍃🌻🍃🌺🍃🌸
در حاشیه برخی عدد سازیها در شهادت رئیس جمهور محترم! « ما در اسلام شعار عددی هم نداریم، یعنی یك عدد معین كه از نظر اسلام، ما باید برای آن احترام قائل باشیم. مثلاً كلمه‌ی مباركه لا اله الّا اللّه به یك حساب 135 است، اگر لام را مشدّد حساب كنیم می شود 195. آیا عدد 135 یا 195 برای ما یك عدد مقدسی است؟ نه. عدد 92 مساوی است با اسم مبارك محمّد صلی الله علیه و آله، آیا عدد 92 برای ما یك عدد مقدسی است؟ اگر ما یك جمعی تشكیل دادیم، خوب است 92 نفر باشد نه 93 نفر و نه 91 نفر؟ نه. عدد 110 مساوی است با اسم مبارك علی علیه السلام، آیا این عدد از نظر اسلام یك تقدسی دارد؟ 110 با 111 و با 109 فرق می كند؟ نه، اسلام از این بازی‌ها خوشش نمی‌آید. برای این جور چیزها یك حدیث ضعیف هم شما نمی‌توانید پیدا كنید. ممكن است شما بگویید من كه این كار را می‌كنم فقط می‌خواهم وابستگی خودم را به پیغمبر، به لا اله الّا اللّه، به امیرالمؤمنین نشان بدهم. می‌گویم راست است ولی اسلام راه‌های دیگر نشان داده كه از آن راه‌ها شما وابستگی خودتان را نشان بدهید. شما چرا شعارهایی را كه خود اسلام آنها را شعار انتخاب كرده است كنار می‌گذارید بعد شعاری از پیش خودتان انتخاب می كنید؟ حساب ابجد كه یك حساب و رمز واقعی و یكی از قوانین حقیقی عالم نیست. اساساً ما نباید به این حساب‌ها ترتیب اثر بدهیم، در هیچ جا ولو به عنوان شعار.» مجموعه آثار شهید مطهری . ج25، ص:۳۸۷ ✍️ حرف حساب در ویراستی https://virasty.com/harfehessab/ ✍️ حرف حساب در ایتا 📚 @harfehessab 🖌 🌹🍃🌻🍃🌺🍃🌸
📘یادداشتهای انتخاباتی ✍ حسن عباسی 1⃣قسمت ۱ إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ با شهادت رییس جمهور محترم وتلاشگر، سید ابراهیم رئیسی بحث انتخابات یکسال زودتر از موعد مقررش مطرح گردیده و بازار رقابت انتخابات در حال داغ شدن. اولین انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال۵۸ در حالی برگزار شد که میزان باسوادی جامعه ۴۱٪ بوده. با سیاستهای جمهوری اسلامی و توسعه فرهنگی اجتماعی میزان سواد اموزی جامعه با سرعت زیادی رو به افزایش رفت و ناگفته پیداست که هرچه تحصیلات افراد جامعه بیشتر گردد پیچیدگی انتخابات و جلب حمایت مردم دشوار تر می گردد. نگاه تاریخی به انتخابات اول تا پنجم ریاست جمهوری ایران نشان می دهد کاندیداهای شناخته شده و مشهورتر که مصداق قوی تر رجل سیاسی بودند انتخاب میشدند. و غیر از ریاست جمهوری اول در۴ انتخابات بعدی روسای جمهور منتخب مورد اجماع تمام طیفهای سیاسی کشور بوده اند. معروف هست که در دومین انتخاب آیت الله خامنه ای در سال۶۴ حتی رقیب انتخاباتی اش در پای صندوق، به ایشان رای داد. در دو دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی هم به واسطه شهرت بالا و نفوذ ایشان اکثریت طیفهای چپ و راست به او رای دادند اگرچه در دولت دومش در رقابت با احمد توکلی دچار شوک مقبولیت و ریزش سنگین آراء شد اما بازهم به سختی رای پیروزی را کسب کرد. ادامه.... ✍ حرف حساب در ویراستی https://virasty.com/harfehessab/ ✍ حرف حساب در ایتا 📚 @harfehessab 🖌 🌹🍃🌻🍃🌺🍃🌸
38.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ حرف حساب در ویراستی https://virasty.com/harfehessab/ ✍ حرف حساب در ایتا 📚 @harfehessab 🖌 🌹🍃🌻🍃🌺🍃🌸
تجربه تلخ انتخاباتی شهید مطهری؛ سبحان الله! بشر چه موجودی است من یک درس شخصی را برای شما می‌‌گویم. در سال ۱۳۲۵ که مرحوم آقا سید ابوالحسن فوت کرد و آقای بروجردی مرجع شد من در فاصله چند روز گفتم تمام مشکلات من در باب «خلافت» حل شد، یعنی گذشته را در پرتو حال شناختم. آقای آقا سید ابوالحسن «مرجع کل فی الکل» بود و من حدود هشت سال بود که در قم بودم و افراد زیادی را می‌شناختم که آدم‌های خوبی بودند. در آن چند روز یک‌مرتبه می‌خواست یک قدرت بزرگ روحانی از مقامی به مقام دیگر منتقل شود، یک امتحان بسیار بزرگ. من یک‌مرتبه دیدم مثل اینکه حوزه قم زیرورو شد. یک حالت هول عجیبی به افراد افتاد. حال، هرکسی گرایشی به یک آقا داشت. در راه گرایش به این آقا و کوبیدن بقیه آقایان همه چیز فراموش شده بود. مثل اینکه موقتاً همه، همه چیز را فراموش کرده بودند. یک حالت جنون‌آمیزی به وجود آمده بود. این آن را تعدیل می‏‌کرد و آن یکی را تفسیق، و دیگری به عکس. گفتم سبحان الله! بشر چه موجودی است! پس اگر روزی پیغمبری بخواهد بمیرد و یک خلافت به آن عظمت بخواهد منتقل شود، می‏‌بیند آن عادل‌ترین عادل‌ها تبدیل می‌‏شود به فاسق‌ترین فاسق‌ها. از امتحان‌هایی که در زمان حاضر برای بشر پیش می‌‏آید انسان می‌‏تواند طبیعت بشر در گذشته را بفهمد، که می‌فهمد. همین ماها هم اگر بودیم از همین کارها می‌کردیم. چیز عجیبی نیست که انسان فکر می‌کند آدم‌های خیلی استثنایی آمدند خلافت علی علیه السلام را غصب کردند. نه، اگر ماها هم بودیم همین کارها را می‌کردیم. 📙 استاد مطهری، فلسفه تاریخ، ج۱، ص۱۸۰. ⭕️ به پویش بصیرت و بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/2438660128C8e56fae07a
📚یادداشتهای انتخاباتی ✍حسن عباسی 2⃣قسمت ۲ با پایان یافتن دولت دوم هاشمی رفسنجانی کم کم تنور انتخابات ریاست جمهوری هفتم گرمتر میشد و چهره جامعه انتخاباتی تر. ناطق نوری که رئیس مجلس وقت، و رجل شناخته شده کشور قلمداد میشد باید براساس همان انگاره‌های قبلی، ردای ریاست جمهوری را به تن می کرد. با همین محاسبه،از جامعه روحانیت و نیروهای حزب اللهی گرفته تا ائمه جمعه و حتی برخی مراجع تقلید رسما از او حمایت کردند. گویی در پیروزی ناطق نوری همه می‌خواستند شریک باشند. در طرف مقابل اما روحانی ناشناخته ای برای نسل جوان و بیشتر مردم آن زمان، بنام سید محمد خاتمی قرار داشت که مجمع روحانیون مبارز و محدود طیفهای چپ حامی او بودند البته در یک حرکت عجیب، حزب نوظهور کارگزاران سازندگی که عمده تربیت شدگان مکتب هاشمی رفسنجانی بودند عَلَم حمایت از خاتمی را بلند کردند گرچه خودِ هاشمی ظاهرا بی طرف بود و بعدها گفته بود به ناطق نوری رأی داده است. انتخابات ریاست جمهوری، در ادوار گذشته به شکل تبیین برنامه ها و خط مشی ها توسط کاندیداها و هوادارانشان بود؛اما از این دوره یک سنت جدید، که توسط نشریه یالثارات و شلمچه(زیرنظر مسعود ده نمکی)پایه گذاری شد و آن افشاگری از کاندیدای جناح مقابل بود.یعنی به جای معرفی خود، به حریف مقابل پرداختن. برخی طرفداران ناطق نوری (که بعدها اصولگرا خوانده شدند) به جای تبیین کاندیدای خود به تخریب کاندیدای مخالف می پرداختند. و متقابلا جبهه مقابل. این هشدارها زیاد بین متدینین رد و بدل میشد که اگر خاتمی انتخاب شود: _بی حجابی و ولنگاری در جامعه فراگیر خواهد شد _باز شدن پای آمریکا به ایران _خون شهدا پایمال خواهد شد و .... این تبلیغات به حدی برای هواداران خاتمی سنگین بود که برای ترمیم اعتبار خود،تصویر معروفی منتشر کردند با این شعار: درود بر سه سید فاطمی خمینی و خامنه ای، خاتمی ناطق نوری با تمام حامیانش مطمئن از پیروزی بودند و خاتمی و طرفدارانش نیز تقریبا شکست را پذیرفته بودند. تا اینکه روزهای آخر اردیبهشت برخی افراد که شامه قویتری داشتند بوی جدیدی از لایه های درونی جامعه استشمام می کردند. بالاخره جمعه دوم خرداد رسید. ادامه دارد.... ✍ حرف حساب در ویراستی https://virasty.com/harfehessab/ ✍ حرف حساب در ایتا 📚 @harfehessab 🖌 🌹🍃🌻🍃🌺🍃🌸
یکشنبه ها همراه با صحیفه سجادیه فرازی از دعای بیستم صحیفه سجادیه خدایا بر محمد و خاندانش درود فرست و مرا در برابر آن كس كه بر من ستم مى‌كند، توانايى ده، و در مقابل آن كس كه با من به ستيز برخاسته، زبان گويا بخش، و بر آن كه با من دشمنى مى‌ورزد، پيروزى ده، ودر برابر آن كس كه مرا مى فريبد، چاره‌سازى عنايت كن ✍️ حرف حساب در ویراستی https://virasty.com/harfehessab/ ✍️ حرف حساب در ایتا 📚 @harfehessab 🖌 🌹🍃🌻🍃🌺🍃🌸
🖤 وصیتنامه کودک شهید غزه‌ای که وصیت کرده حتما وصیتنامه اش منتشر شود. 🩸وصیت من به شما: ▪️اگر در جنگ مُردم و رفتم و شهید شدم از حکام عرب نخواهم گذشت. ▪️حاکمانی که ما را خوار کردند. ▪️روزگار سختی را بدون آب و غذا سر کردیم، ▪️علی رغم سن کم، موهایم سفید شده است. ▪️خدا شما را نبخشد و از شما نگذرد. ▪️به نزد خدائی که خالق هفت آسمان است از شما شکایت می‌کنم. ▪️مرا ببخش مادر، تو را خیلی دوست دارم. ▪️از دوری من ناراحت و محزون نشوی. ▪️نامه من برای مردم مصر، یمن، اردن، الجزایر، لیبی، لبنان، تونس، سودان، سومالی و مالزی است. 🩸این امانتی از طرف من به شما: ▪️غزه را به حال خود رها نکنید! ▪️غزه را فراموش نکنید! ▪️شما را سوگند می‌دهم و به شما وصیت می‌کنم. ▪️همه‌تان را دوست دارم، 🩸امانتی است بر گردن شما: ▪️ما را خوار نکنید. ▪️هرکس نامه مرا دید بر عهده‌اش است که آن را منتشر کند. ▪️به اذن خدا من شهید هستم. محمد عبدالقادر الحسینی ۲۰۲۴/۳/۲۵ 🏴✍️ حرف حساب در ویراستی https://virasty.com/harfehessab/ ✍️ حرف حساب در ایتا 📚 @harfehessab 🖌 🌹🍃🌻🍃🌺🍃🌸
📚 یادداشتهای انتخاباتی ✍️حسن عباس 3️⃣ قسمت سوم دوم خرداد شگفتی‌ها و عبرتها گرچه از غروب روز دوم خرداد خبرهای رسیده از سراسر کشور حاکی از شگفتی در این انتخابات بود اما اعلام نتیجه رسمی صبح روز سوم خرداد جامعه ایران را در بُهت و حیرت فرو برد. انتخاباتی با مشارکت ۸۰٪ و پیروزی سید محمد خاتمی آنهم با فاصله تقریبا ۳برابری از رقیب خود نتیجه ای که نه برای خوشبین ترین اصلاح طلبها قابل پیش بینی بودد و نه بدبین ترین اصولگرایان آنرا باور می کرد. دوم خرداد پدیده ای پر از درسها و عبرتهاست اگر چشم بینایی باشد و گوش شنوایی. ۱.ازفردای دوم خرداد، طرفداران خاتمی به و هواداران ناطق به معروف شدند؛عناوینی که تا به امروز بر پیشانی هر دو جناح نشسته و با وجود باز تعریفهای مختلف در محافل رسمی و وضع عناوین جدید برای آنها اما در میان عامه مردم همچنان به همین نام مشهور هستند. ۲.اصلاح طلبها با درک و دریافت واقعیت‌های جامعه دقیقا نقطه کانونی مردم را هدف گرفتند اما اصولگرایان با پافشاری بر آرمانها در صدد کسب آراء جامعه بود. مردم ایران زیر فشار تورم بی سابقه دوران هاشمی رفسنجانی ظاهرا دغدغه اقتصادی داشتند اما به اصلاح طلبان که اصلی ترین شعارشان آزادی‌های سیاسی بود و کمتر، برنامه اقتصادی داشتند رأی دادند. ۳. از دوم خرداد به بعد نتیجه هیچ انتخاباتی در ایران قابل پیش بینی قطعی نبوده و نیست و همین امر باعث رقابت جدی تر و تلاش گسترده جناحها در هر انتخاباتی شده و همواره جناحها نگران از نتیجه آن هستند ۴.معروف است که سکوت نشانه رضایت است اما درعالم سیاست و انتخابات همیشه این چنین نیست،ایام تبلیغات انتخابات سال۷۶ (دورانی که از اینترنت و ماهواره و مجازی خبری نبود)مصادف با دهه محرم شده بود و برای اصولگرایان بهترین فرصت تبلیغ در محافل عزاداری،تقریبا قاطبه تبلیغات در این محافل، حمایت از ناطق نوری بود و مردمی که پای این سخنرانیها گوش فرا می دادند و سکوتشان تلقی رضایت و حمایت داشت اما نتیجه صندوقهای رای چیز دیگری شد. ۵.قشر خاکستری جامعه که نتیجه اصلی را رقم می زند که بی سر و صداست و نظاره گر رفتار دوجناح و هوادارانشان هست و همواره پیروزی از آن کسی است که بتواند این جمعیت را جذب، و مدیریت کند. سالها پیش جمله ای نقل قول از یک تحلیلگر سیاسی شنیدم که در مقایسه ایران و فرانسه گفته بود: مردمی ساده و دولتی پیچیده دارد اما دولتش ساده و روان و ملتی پیچیده دارد. یا اینکه ایرانیها گاهی راهنمای چپ می زنند اما به راست می پیچند و گاهی راهنمای راست می زنند به سمت چپ گردش می کنند. ۶.دوم خرداد نشان داد در ایران، تبلیغات تخریبی نتیجه عکس می دهد و باعث تشدید دو قطبی اجتماعی می گردد و تجربه نشان داده انتخابات دو قطبی نتیجه اش به ضرر اصولگرایان هست و به نفع جناح مقابل بویژه اگر مخاطبین را حساس کنیم . بنابراین تبیین واقعی یعنی ارائه علمی برنامه های کاندیداها برای مردم و پرهیز جدی از تخریب رقبا و خودداری از دوقطبی کردن انتخابات. ۷.دوقطبی شدن انتخابات در ایران و شاید در هر کشوری موجب افزایش مشارکت مردم باشد اما در عین حال موجب رأی هیجانی مردم می‌شود و نتیجه مطلوب ندارد و رای هیجانی در هر کاری بویژه در امر انتخابات یک آفت است.مشارکت حداکثری مبتنی بر آگاهی و بصیرت مطلوب است. فاعتبروا یا اولی البصار ادامه دارد.... ✍️ حرف حساب در ویراستی https://virasty.com/harfehessab/ ✍️ حرف حساب در ایتا 📚 @harfehessab 🖌 🌹🍃🌻🍃🌺🍃🌸
☘ روایت شده از امام صادق علیه السلام که رسول خدا فرمودند: خدای تبارک و تعالی میفرمایند: هیچ بنده گنهکاری را وارد بهشت نمیکنم، مگر اینکه: او را به مرض و بیماری مبتلا میکنم تا کفاره گناهانش باشد و اگر گناهانش با آن بیماری پاک نشد و زیادتر از آن بود، کسی را بر او مسلط میکنم که بر او ظلم کند تا کفاره گناهانش باشد. ☘ یا رزق و روزی اش را کم میکنم تا کفاره گناهانش باشد و اگر این نیز برای کفاره گناهانش کافی نبود جان گرفتن او را سخت میکنم و یا در قبر بر او سخت میگیرم تا وقتی که بدون هیچ گناهی نزد من آید و اورا وارد بهشت کنم... ☘ اما کسی را که میخواهم وارد جهنم کنم: او را صحیح و سالم میگذارم، ️رزق و روزی اش را زیاد مى کنم و جان دادن او را آسان می گردانم تا وقتیکه نزد من آید ، هیچ حسنه ای نداشته باشد(و حقی بر من نداشته باشد) ودر همان وقت او را وارد جهنم کنم... 📚 سندالرسول ج۱ ✍ حرف حساب در ویراستی https://virasty.com/harfehessab/ ✍ حرف حساب در ایتا 📚 @harfehessab 🖌 🌹🍃🌻🍃🌺🍃🌸
حرف حساب📚
📚 یادداشتهای انتخاباتی ✍️حسن عباس 3️⃣ قسمت سوم دوم خرداد شگفتی‌ها و عبرتها گرچه از غروب روز دوم خ
📚یادداشتهای انتخاباتی ✍️ حسن عباسی 4️⃣ قسمت چهارم عصر پسا دوم خرداد و تأثیرات یک انتخابات انتخابات دوم خرداد خواسته یا ناخواسته تغییرات شگرفی را در فرهنگ عمومی جامعه پدید آورد. _اولین پیامد انتخابات دوم خرداد ایجاد شکاف اجتماعی و دو قطبی اجتماعی با تشکیل دو جریان بزرگ فکری در کشور که یکی موسوم به اصلاح طلبی و دیگری اصولگرا _گفتمان اصولگرایی و گفتمان اصلاح طلبی با ویژگی‌های خودشان _تغییرات فرهنگی محسوس از جمله: ترویج و توسعه وطن پرستی و ایران گرایی به جای اسلام گرایی و به چالش کشیدن حمایتهای نظام از مظلومان عالم و یا سوت کف زدن که از ۱۲ بهمن جای خود را به تکبیر و صلوات داده بود که با پیروزی اصلاح طلبان دوباره به محافل ایران بازگشت. (حتی اخیرا در حسینیه امام خمینی و در حضور رهبر معظم انقلاب نیز گاهی تشویق‌ها به شکل سوت و کف زدن بروز می کند) _انتقاد از مسئولین که تا قبل از دوم خرداد به سختی و پر هزینه بود پس از دوم خرداد تبدیل به کالای رایج محافل سیاسی و حتی خانوادگی در ایران شده است. آش انتقاد، آنقدر شور شد که حتی عده ای معتقد به انتقاد از معصومین بوده و حتی پا را فراتر نهاده و خواستار تجمع اعتراضی علیه خداوند شدند. _نا آرامی‌ها و اغتشاشات امنیتی_سیاسی که تا قبل از دوم خرداد، گه گاه آنهم به صورت محلی و بیشتر به بهانه های قومیتی رخ می داد از آن سال تاکنون به صورت فتنه گون و با پشتیبانی بیگانگان، به شکلی پرهزینه اتفاق می افتد. _حجاب که نماد دینداری و یک ارزش اجتماعی در ایران قبل و بعد از اسلام بوده متاسفانه با کمرنگ تر شدن در میان اقشاری بویژه تحصیلکردگان با بروز بدحجابی تبدیل به نماد آزادی شده در حالیکه اساسا مقوله آزادی که از اساسی ترین شعارهای انقلاب اسلامی سال۵۷بوده ترجمانی متفاوت از ولنگاری و برهنگی دارد. موهبتی الهی است که خداوند به انسان اعطا کرده و وجه تمایز انسان با سایر مخلوقات هست و از ارزش‌های انسانی. از ابتدای انقلاب، در گفته ها و بیانات معماران انقلاب اسلامی، همچون بهشتی و مطهری آزادی، تعریفی اصیل یافته که مرز آن با ولنگاری و در عین حال انسداد مشخص شده اما تخریبهای پر هجم قبل از انتخابات دوم خرداد به همراه رأی شگفتی ساز مردم به خاتمی زبان عده ای را اینگونه دراز کرد که:"رای به خاتمی داده ایم که آزاد باشیم و هرجوری خواستیم داخل گذر و خیابون بیایم." شعار که مطالبه اصلی مردم در انقلاب اسلامی ۵۷ بود بین دوقطب اصلاح طلب_اصولگرا تقسیم شده. اصولگرایان استقلال و اسلامی را انتخاب و اصلاح طلبان آزادی جمهوری را برداشته اند. تقریبا در سه دهه اخیر در محافل اصولگرایی هیچگاه پیرامون آزادی و متعلقات قانونی آن(آزادی بیان و اندیشه، کرسی‌های آزاد اندیشی،) سخنی گفته نشده بلکه بیشتر به پیاده سازی احکام شرعی اسلام و همچنین مبارزه با استکبار جهانی و اذناب غربی اش اهتمام می گردد. (استقلال.... اسلامی) و برعکس در محافل اصلاح طلب دائما بر طبل جمهوریت و آزادی نواخته می‌شود و هیچگاه دغدغه ای برای ارزش‌های اسلامی مثل حجاب و امر به معروف و نماز و.. دیده نمی‌شود. حتی اگر گاهی عدالتخواهی می کنند بیشتر عدالت سیاسی را مطالبه می کنند تا عدالت اقتصادی و... ادامه دارد.... ✍️ حرف حساب در ویراستی https://virasty.com/harfehessab/ ✍️ حرف حساب در ایتا 📚 @harfehessab 🖌 🌹🍃🌻🍃🌺🍃🌸