eitaa logo
💚🌦 حسنات 🌦💚
169 دنبال‌کننده
995 عکس
1.6هزار ویدیو
36 فایل
🌦گلچینِ مجازی💚 🔍 عموماً با زمینه‌ی مذهبی و اعتقادی ✍️ مدیرِ «حسنات»: «سیدمحمدحسن صدری شال»، نمی از چشمه‌سار زلال حوزه‌‌ی علمیه‌‌ی قم @SADRI_SMH 🔻 إن‌شاءالله پاسخگوی سؤالات و شبهات مرتبط با معارف دینی و انقلابی خواهم بود.
مشاهده در ایتا
دانلود
👉۱👈 ✍️ حجةالإسلام «سیدمحمدمهدی صدری» ⭕️ تحدی و هم آوردی ❓منم می‌تونم جملاتی مثلِ قرآن بنویسم و بگم؛ مثلاً «قلمعس» که مثلِ آیه‌ی اولِ سوره‌ی مریم یعنی «کهیعص» هست. پس چرا قرآن گفته «اگه همه‌ی جن و انس جمع بشن نمی‌تونن یه آیه مثلِ قرآن بیارن؟» منظور از هم‌آوردی [تحدی] تویِ قرآن چیه؟🙏 ✉️طرح سؤال و شبهه در: http://eitaa.com/joinchat/2763194382Caab40ace76 📝 پاسخ: ⛔️ قرآن برای مبارزه‌طلبی و تحدی، هیچ‌جا نگفته که «یک آیه» مشابهِ قرآن بیارید تا شما بگین کارِ سختی نیس منم بگم «قلمعس»! تحدی و همانندخواهی در قرآن: 👈 یا به سوره است «فأتوا بسورة مِن مثله». سوره‌ی بقره، آیه‌ی ۲۳ 👈 یا به ده سوره است: «فأتوا بعشرِ سور». سوره‌ی هود، آیه‌ی ۱۳ 👈 یا به کلِ قرآن است: «یأتوا بمثلِ هذا القرآن». سوره‌ی اسراء، آیه‌ی ۸۸ 👈 یا به «حدیث» است که حدیث یعنی یک کلامِ «کامل»، «جدید» و «دارای مفهوم». سوره‌ی طور، آیه‌ی ۳۴ ⛔️ تحدی به معنایِ تقلید از قرآن و ادایِ قرآنو در آوردن نیس تا یکی به اسم «مُسلیمه‌ی کذاب» با تقلید از لحنِ قرآن بگه: «الفیل، ما الفیل، وما أدراک ما الفیل، له خرطوم طویل». 😳 ❌ بعدشم با اعتماد به نفس فک کنه این جملاتِ جلف و بی‌محتوا جلدِ دومِ قرآنه!😂 و بعدترش خودش و جملاتِ عجیب و غریبش ملحق بشن به زباله‌دانیِ تاریخ و امروز اون قرآنِ ساختگیش فقط ابزارِ خنده‌ی خلق‌الله هست.😁 ✅ تحدی و هم‌آوردی، یعنی آوردنِ متنی با این ویژگی‌ها: ادامه در👇👇👇 ☁️🌦@HASANAAT🌦☁️
👉۲👈 ادامه‌ی پاسخ به شبهه👆👆👆 1️⃣ تقلید ممنوع: تحدی‌کننده باید یک سبک و روشِ ابتکاریِ هم‌طراز یا فراتر از قرآن بیاره. مثلاً «حافظِ شیرازی» دارایِ یک سبک و منشِ ادبی بود. اگه من بیام با پیروی از حافظ، یک دیوان بنویسم، اینجا من سبکِ جدیدی ابداع نکردم فقط «تقلید» کردم. 👈 اما اگه کسی مثلِ «نیما یوشیج» بیاد هم‌طرازِ حافظ، سبکی اختراع کنه به نامِ «شعرِ نو» که از حیث قالب و محتوا، قد و قواره‌ی دیوان حافظ رو داشته باشه، این می‌شه هم‌آوردی و تحدی. 2️⃣ شبیهِ پیامبر بودنِ تحدی‌گَر: دقت کنید به آیه‌ی ۲۳ سوره‌ی بقره: «إن كنتم في ريبٍ ممّا نزّلنا على عبدِنا فأتوا بسورةٍ من مثْله». تویِ این آیه، ضمیرِ کلمه‌ی «مثله» طبقِ قاعده‌ی «الأقرب فالأقرب» به واژه‌ی «عبدنا» یعنی پیامبر می‌خوره. پس کسی که داره تحدی می‌کنه: 👈 اولاً باید مثلِ حضرتِ رسول امی و درس‌ناخوانده باشه تا معلوم شه این آیات رو از خودش نبافته. 👈 و ثانیاً باید امانتِش و راستگوئیش مثلِ «محمدِ امین» شُهره‌ی شهر باشه تا ما باور کنیم که کلماتِ صادره از دهانش از جانبِ خداست. 3️⃣ جامعیت: کتابی که مدعیِ زورآزمائی با قرآن هست باید هم‌وزنِ قرآن باشه از همه جهت. من برخی از ویژگی‌های قرآن رو لیست می‌کنم در ادامه و شما بگین کدوم کتاب قد و قواره‌ش به قرآن می‌رسه از همه‌ی جهاتِ زیر و حتی از یکی از جهات: 👈 فصاحت و بلاغت در حدی که عربِ فصیح رو زمین‌گیر کرد!! 👈 لحن و وزن 👈 عدم وجودِ تناقض و پارادوکس 👈 هماهنگی با درون و فطرت آدمی 👈 نظمِ ریاضی 👈 تصریح به حقایق علمی 👈 پیش‌بینیِ برخی از وقایع آینده 👈 ایجاد بسترِ تکامل 👈 در بر دارنده‌ی قوانینِ مدنی، اقتصادی، قضائی، اخلاقی و تأمین‌کننده‌ی مصالح بشری در عرصه‌ی فردی، خانوادگی، اجتماعی و حکومتی 👈 اثرپذیری و نفوذ در عمقِ جان ⛔️ «هم‌آوردنمایان» 👈 «اَصعمی» و «مُسیلمه‌» در مبارزه با قرآن جملاتِ سَبُک و رکیکی آوردن که «عمرو عاص» با وجودِ خباثتی که داشت، با شنیدن برخی از این سوره‌های ساختگی، گفت: «من و خودت مى‌دانيم كه دروغگويى»! 👈 «عبدالله بن مقفع» تلاش داشت مثلِ قرآن بیاورد اما بعدِ مدتی منصرف شد و همه رو نابود کرد. یا «باقلانی» تلاش کرد برای تحدی، اما وقتی به آیه‌ی ۴۴ از سوره‌ی هود رسید، به ناتوانى بشر درآوردن مثل قرآن اعتراف كرد و از اين كار منصرف شد. 👈 «ابن‌ابی‌العوجاء»، «ابوشاكر ديصانى» و «عبدالملك بصرى» نيز براى هم‌آوردى با قرآن تلاش، ولى سرانجام به عجز خودشون اعتراف كردن. ✍️پاسخ شبهه از حجةالإسلام «سیدمحمدمهدی صدری» منبع: @SadriSmm ☁️🌦@HASANAAT🌦☁️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 درباره‌ی امام‌جمعه‌ای که شب قدر به شهادت رسید. حجةالإسلام والمسلمین محمد خرسند، امام‌جمعه‌ی کازرون، در شب ۲۳ ماه رمضان ۱۳۹۸، پس از بازگشت از مراسم احیاء، در مقابل منزل خود توسط قاتل مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفت که به علت شدت جراحت وارده در بیمارستان کازرون جان به جان آفرین تسلیم کرد. خوش به سعادتش یادش گرامی ☁️🌦@HASANAAT🌦☁️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
30.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ مداحی زیبای حاج محمود کریمی در رثای مولای متقیان و امیرمؤمنان حضرت علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام 😭حیدر حیدر اول و آخر حیدر 😭حیدر حیدر ساقی کوثر حیدر 😭حیدر حیدر ای مظلوم فاتح 😭حیدر حیدر فاتح خیبر حیدر ☁️🌦@HASANAAT🌦☁️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سیاه‌مشقی از «مجتبیٰ لشکربلوکی» تحت عنوان: «خدا علی را نیامرزد!» زنی مراجعه کرد به معاویه و با او بر سر موضوعی بحث و جدل کرد. معاویه از این گستاخی و جسارت زن در گفتگوی بی‌محابایش ناراحت شد و به او گفت «خدا علی را نیامرزد» که او این رسم را فراگیر کرد. منظور او چه بود؟ رسم هم‌ترازی حاکم و شهروند، پارادایم نقدپذیری حاکمان، آیین اعتراض بدون لکنت به حاکم و رسم بدهکاری حاکم و طلبکاری شهروند. این روایت را که در یک سخنرانی شنیدم و به فکر فرورفتم. آیا علی(ع) فقط همین هنجارشکنی را انجام داد؟ جواب این بود: هنجارشکنی‌های او بیش از اینهاست! به ۷ نمونه اشاره می‌کنم. 1️⃣ به روایت محققان تاریخ، در دوران حکومت ایشان زندانی سیاسی گزارش نشده است. آن هم آن زمانی که امیر مالک جان و مال و ناموس مردم بود و زندانی سیاسی امری رایج. 2️⃣ امروزه می‌شنویم که مدیران ارشد کشورها شامل نخست‌وزیران و رؤسای جمهور، به خاطر تخلفات مالی در زمان مسؤولیت یا بعدش محاکمه می‌شوند و این را نشانه آزادی و عدالت می‌دانیم. ایشان به دادگاه فراخوانده شد. از طرف یک جایگاه والا؟ نه! به شکایت یک فرد عادی. یک رئیس قبیله؟ نه یک شهروند معمولی! یک مسلمان؟ نه یک اقلیت! و جالب اینجاست محکوم شد و جالب‌تر اینکه پذیرفت! اعتراف می‌کنم همین که او توسط یک شهروند معمولی اقلیت غیرمسلمان به دادگاه فراخوانده می‌شود و در دادگاه حاضر می‌شود هنوز برای من قابل هضم نیست. چه برسد به محکوم شدنش! 3️⃣ خود را بدهکار مردم می‌دانست نه طلبکار. حتما شنیده‌اید در خانه زنی که همسرش را در یکی از جنگ‌ها از دست داده بود به صورت ناشناس رفته بود و برایشان نان می‌پخت و با بچه‌ها بازی می‌کرد و آن زن هم پیاپی علی را نفرین می‌کرد. و در انتها که متوجه شد که او همان علی است حاکم سرزمین‌های پهناور. علی خاضعانه گفت: شما ببخشید که تا کنون مشکلات شما را حل نکرده بودم، از درگاه خدا بخواهید که على را ببخشد. 4️⃣ به گواهی تاریخ، مخالفینش در مسجد علیه او و رو در روی سخن می‌گفتند و چند ساعت بعد برای گرفتن حق خود از بیت‌المال می‌آمدند. هنوز هم باور کردنش سخت است. 5️⃣ زمانی که در جنگ‌های عرب، مثله کردن (بریدن گوش یا بینی و اعضا) امری رایج بود او دستور نظامی شدید می‌داد (و نه اینکه صرفا توصیه اخلاقی نرم کند) که کشتگان را مثله نکنید، فراریان را تعقیب نکنید و مجروحان را نکشید و ... . 6️⃣ کافیست امروز در گوگل جستجو کنید «تصویر حضرت علی» تصویری که می‌‌آید فردی جدی و مقتدر در کنار شیر و شمشیر (ذوالفقار). این تصویر سال‌هاست در ذهن من و شما نشسته چه بخواهیم چه نخواهیم. اما به ما نگفتند که در یکی از جنگ‌ها، ۱۲ هزار نفر از متعصب‌ترین افراد اعلام جنگ کردند. صبورانه با آن‌ها گفت‌وگو کرد و آن قدر مدارا و نرمش و تعامل کرد که ۱۲ هزار نفر به ۴ هزار نفر رسید سپس به ۱۵۰۰ نفر. هنر استراتژیست‌های جنگی آن است که در جنگ با کمترین خونریزی فاتح شوند و علی اینگونه بود. منتهی برای من و شما ذوالفقار علی بیش از گفتگوی علی تبلیغ و ترویج شده. زمانی که او برای گفتگو، تعامل، مکاتبه، محاجه، توافق، مذاکره گذاشت بسیار بسیار بیشتر از جنگ بوده است اما ... . 7️⃣ او با زندانیان (البته گفتم که زندانی سیاسی نداشتند) مانند یک انسان برخورد کرد. گفته می‌شود تا قبل از او زندانیان در چاه‌های عمیق و به شیوه‌ای غیرانسانی نگه داری می‌شدند. او برای اولین بار برای زندانیان، فضای مناسبی برای طی کردن دوران محکومیت فراهم کرد و برای حقوق زندانیان مانند یک انسان، ارزش قائل شد. هنجارشکنی‌های او بسیار بیشتر از این حرف‌هاست. ☑️‌ تجویز راهبردی: شاید بد نباشد که امسال فقط برای فرق شکافته علی گریه نکنیم. برای خود گریه کنیم. اصلا فرق علی شکافت که ترک در دانسته‌های من و تو ایجاد شود. که فرق ذهنیت‌ها، تعصب‌های و جاهلیت‌های من و تو شکافته شود. عجیب است ما برای کسی گریه می‌کنیم که هیچ شباهتی به او نداریم. بیش از شمشیر علی، به منطق علی (ایجاد توافق از طریق مفاهمه) و بیش از عدالت اقتصادی علی به عدالت سیاسی (برابری حاکم و شهروندان فارغ از جنسیت و نژاد و مذهب) و بیش از جنگ علی به آشتی او تمرکز کنیم. باشد که به برکت آن حضرت آمرزیده شویم. پاسخ و تحلیل در کانال «حسنات»👇 ☁️🌦@HASANAAT🌦☁️
👉۱👈 تحلیل و پاسخ متن فوق: 🔹انتخاب تیترش اینو می‌رسونه که به شدت نیاز به دیده شدن داره! اونم تو زمینه‌ای که ظاهراً تخصصی نداره! 🔹امیرالمؤمنین یک شخصیت بسیار بزرگ و دارای ابعاد مختلف وجودی، اخلاقی، شخصیتی و به تمام معنا یک خلیفةالله بر روی زمین و انسان کامل است. معلومه که همچین شخصیتی با افراد مختلف برخوردهای مختلف داره. همان‌قدر که با آن زن بیوه و فرزندانش مهربان و متواضعه و با همسر و فرزندانش مهربان و تمام هستیشو براشون می‌ذاره اما با دشمن خدا تعارف نداره و به راحتی و با قدرت و صلابت تمام و فقط به خاطر خدا دشمنان رو به درک واصل می‌کنه! نمونه‌اش عمرو بن عبدود و مرحب خیبری و... . امیرالمؤمنین با افرادی مدارا کرد که بدترین افراد بر روی زمین بودند اون هم به خاطر حفظ دین خدا. وقتی کسی دردانه و یگانه‌ی رسول‌الله رو به شهادت می‌رسونه و دین نوپای اسلام رو از ریل اصلی منحرف می‌کنه کننده‌ی درب افسانه‌ای خیبر چرا باهاشون مدارا می‌کنه؟ جز به خاطر اسلام؟ پس معلوم می‌شه که برای مولا علی علیه‌السلام ملاک بقا و تقویت دینه. و با این ملاک دیگه تفاوتی بین خشم و غضب و مهر و محبت و مدارا و سایر برخوردها وجود نداره و همه‌ی این برخوردها در راستای ملاک بقا و تقویت دینه! و با هر روش و برخوردی هم لازم باشه این وظیفه‌ی خطیر رو به سرانجام می‌رسونه. یه روز با تمام وجود جنگیدن در رکاب حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله و به درک واصل کردن دشمنان درجه‌ی یک پیامبر و دین به طوری که نوای «لافتیٰ...» از ملایک آسمان بلند می‌شه. یه روز با خانه‌نشینی و کتک‌خوردن و حفظ وحدت به قیمت بقای اصل اسلام! یه روز با جنگ‌های متعدد با مخالفین متعدد و پراکنده...! یه روز حتی با مذاکره با دشمنان ولی بسیار هوشمندانه! ✅دستور مثله نکردن هم به خاطر اعتقاد دینی امیرالمؤمنین بود و ایشون چون این روش رو انسانی و اسلامی نمی‌دونستن ازش منع می‌کردند. 🔹زندان در زمان امیرالمؤمنین بوده، حتی طبق نقل حضرت خودشون زندان جدید و با حفظ حرمت انسانی زندانیان زندان رو بنا کردند. گزارش تاریخی در این باب: ((((در زندان امير المؤمنين، گروه‌هاي مختلفي از مجرمان، حبس بودند، اهمّ اين موارد عبارتند از: ۱ـ اشرار، اراذل و اوباش هر محل: كان علي(ع) اذا كافي القبيلة أو القوم الرجل الاعر حبسه(ابي يوسف، الخراج، ص۱۵۰) ۲ـ اختلاس و دزدی: إن أميرالمؤمنين أتي برجل اختلس درة من اذن جارية فقال: هذه الدغارة المعلنة، فضر به و حبسه(كافي، ج۷، ص۲۶۶) ۳ـ خيانت در اموال مردم: كان علي(ع) لا يحبس في السجن إلا ثلاثة: الغاصب، و من أكل مال اليتيم ظلماً و من أئتمن علي أمانة فذهب بها.(رسائل، ج۱۸، ص۱۸۱) ۴ـ عالمان فاسق و پزشكان بي‌سواد و ورشكستگان: قال علي(ع) يجب علي الإمام ان يحبس الفساق من العلماء، و الجهال من الأطباء و المفاليس من الاكيراء(من لا يحضره الفقيه، ج۳، ص۲۰) ۵ـ گواهی به دروغ: أنه(ع) كان إذا أخذ شاهد زور،... طيف به ثم حبسه أياماً ثم يخلّي سبيله(وسائل الشيعه، ج۱۸، ص۲۴۴) ۶ـ امتناع از ادای حقوق همسر: قال علي(ع): يجبر الرجل علی النفقة علی امرأته فإن لم يفعل حبس(مستدرك، ج۱۵، ص۱۵۷) ۷ـ زنان مرتد: أنّ علياً(ع) قال: إذا ارتدت المرأة عن الاسلام لم قتل ولكن تحبس دائماً(من لا يحضره الفقيه، ج۳، ص۹۰) ۸ـ كارگزاران خائن: ـ ابن هرمه كه در اهواز، ناظر بازار بود.(نهج السعادة، ج۴، ص۳۴) ـ منذر بن جارود، كارگزار در فارس و اختلاس از بيت المال.(ابن ابي الحديد، ج۱۸، ص۵۴) ـ زيد بن حجيه، فرماندار و دزدی از بيت المال.(ابن ابي الحديد، ج۴، ص۸۳) ـ مصقلة بن هبيره، فرماندار محلی در فارس و سوءاستفاده.(همان، ص۱۴۵) ـ مسيب، فرماندار نظامی نالايق.(نهج السعاده، ج۲، ص۵۷۷) ۹ـ دستياران قاتل: مثل كسی كه ديگری را نگهدارد تا قاتل او را به قتل برساند.(كافي،ج۷، ص۲۸۷) ۱۰ـ اسيرانی كه در شورش‌های مسلحانه‌ی اهل بغی دستگير می‌شوند.(مستدرك،ج۱۱، ص۵۷) علاوه بر اين موارد، موارد نادر ديگری هم ديده می‌شود كه حضرت دستور حبس داده‌اند، مثلاً نجاشی شاعر كه در ماه رمضان شرب خمر كرده بوده، يك شب در زندان بود(كافي، ج۷، ص ۲۱۶) و يا زنی كه با اصرار و اقرار خود به زنای محصنه،چون حامله بود تا وضع حمل و اجرای حد، زندانی گرديد.(فقيه، ج۴، ص۲۰) در ايلاء هم شوهری كه قسم می‌خورد از همسر خود كناره‌گيری كند، اگر حاضر به طلاق و يا برگشت به زندگی نباشد، زندانی می‌شود تا طلاق دهد.(كافي، ج۶، ص۱۳۳) )))) 📎با اینکه بعضیا اعتقاد راسخی دارند که امیرالمؤمنین زندانی سیاسی نداشتند اما توی همین گزارشی که آوردم مصداق زندانی سیاسی توشون هست! ادامه در👇 ☁️🌦@HASANAAT🌦☁️
👉۲👈 ادامه‌ی تحلیل و پاسخ 🔹به نظرم بعضی از کسایی که این متنا رو می‌نویسن از زندانی بودن امثال موسوی و حصر افرادی مثل منتظری می‌سوزن و با به اصطلاح احترام به امیرالمؤمنین می‌خوان نظام و حکومت جمهوری‌اسلامی رو بکوبن و ازش ایراد بگیرن! اتفاقاً به نظرم نظام به خاطر مصالح مهمی که وجود داره با این زندانی‌ها و محصورین خیلی مدارا می‌کنه و اگه می‌خواست حکمشونو بزنه تا حالا اقلاً واژه‌ای تحت‌ عنوان «اعدامی‌های سیاسی زنجیره‌ای» هم به اصطلاحات اصلاحات‌چی‌ها اضافه می‌شد! 🔹این طیف که سواد دینیشون عمداً یا سهواً خیلی ضعیفه، نمی‌دونن یا نمی‌خوان بدونن که ولی‌فقیه جانشین امام زمانه و این فرمایش شخص حضرت صاحب‌الزمانه. وقتی بالاسر این نظام ولی‌فقیه هست تو موارد مهم این‌چنینی که هزینه‌های سنگینی برای نظام داره قطعاً ولی‌فقیه موافقه با این امر که این امر ادامه پیدا می‌کنه! من نمی‌خوام بگم ما توی نظام مشکل نداریم و خلاف حکومتی نداریم، نه! اتفاقاً متأسفانه داریم و متأسفانه‌تر گاهی اونچه‌که از ولی‌فقیه در این موارد فسادآمیز به گوش مسؤولین ذی‌ربط نمی‌رسه «فریادهای متعدده»!!! هر چند که قضیه‌ی زندانی‌ سیاسی و محصورین از این قبیل نیست! ❗️نکته‌ی دیگه اینکه باید دید منظور از زندانی سیاسی دقیقاً چیه؟! اگر منظور اینه که کسی را به صرف انتقاد و اعلام مخالفت با نظام زندانی کنن که اساساً بعد از انقلاب ما همچین موردی رو نداشتیم و نداریم و تمام موارد زندانی یا مستقیم یا غیر مستقیم اقدام عملی بر ضد نظام، مردم یا مسؤولین داشتن. 🔹از لحاظ زندان و زندانی هم ایران فعلی بسیار داره خوب عمل می‌کنه درسته که یه جاهایی یه ضعف‌هایی هست اما حقوق زندانی‌ها من‌حیث‌المجموع خیلی داره خوب رعایت می‌شه. 🔹اینی که می‌گم نظام مشکلاتی داره رو خود حضرت آقا و مسؤولین انقلابی نظام هم بهش اذعان داشتن و دارن. و این مشکلات به صورت کامل و نهایی فقط با ظهور موعود برطرف می‌شه! مهم اینه که ما حرکتمون به اون سمته. توی زمان حکومت نورانی امیرالمؤمنین هم مشکلات این‌چنینی بوده و برخی از کارگزاران حضرت علی علیه‌السلام هم این مشکلات رو داشتن! ضمن اینکه حضرت علی حتی تو زمان حکومتش حرفش خیلی جاها پیش نمی‌رفت به صورتی که حضرت با چاه درددل می‌کرد و کج‌دارومریز حکومت رو جلو می‌برد! همین بی‌بصیرتی بسیاری از خواص زمان امیرالمؤمنین هم سبب حکومت نافرجام و مظلومیت امام حسن و ماجراهای بعدی شد. 🔹بعدشم نمی‌شه مدیریت شهری اون زمان و جمعیت و شرایط اون زمان رو با الآن مقایسه کرد! امروزه هم در حد خودمون و شرایط روز ما بسیار داشتیم افرادی رو که با ولی‌فقیه راحت حرفاشون رو زدن و انتقاد و اعتراض داشتن. بعضیا هستن که انتظار بیش از این رو دارن که گاه به خاطر مصالح حفاظتی و امنیتی مقدور نیست و گاهی به خاطر اینکه عملا امکان نداره مقدور نیست! 🔹اون دلجویی‌های نرم هم که از خانواده‌های شهدا و مظلومین امروزه هم بوده و هست. ✅بله گاه و بی‌گاه انتقادات شدیدی به بسیاری از دولت‌ها و ارکان مختلف نظام وارد بوده و هست. اما نعمت ولایت‌فقیه نعمتیه که حلال مشکلات جامعه و ارکان نظامه و هیچ‌کجا یافت نمی‌شه! ما هم به لطف الهی و نظر خاص حضرت صاحب ارواحنافداه و مجاهدت‌های امام رحمه‌الله و به برکت خون شهدامونه که داریم از این نعمت بسیار ویژه استفاده می‌بریم و متأسفانه خیلیامون خیلی‌وقتا قدرشو نمی‌دونیم! ❗️القصه انتقادات جدی به این متن دارم! و اصلاً هم به این جور نویسنده‌ها خوش‌بین نیستم! ✍️سیدمحمدحسن صدری ☁️🌦@HASANAAT🌦☁️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا