در انتخاباتهای ریاست جمهوری آمریکا #جریان_اصلاحات در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ از اوباما، در سال ۲۰۱۶ از کلینتون و برای ۲۰۲۰ هم، از بایدن حمایت شده است. پهلوی حامی جمهوریخواهان بود و جریان اصلاحات انگار حامی دموکراتها هست. جریان اصلاحات ستاد انتخاباتی حزب دموکرات آمریکا در ایران هست؟
روح الله
🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻
@Haazer_javab1
🔸 قال امام محمد باقر علیه السلام:
📖|ما شيب شي ء بشي ء احسن من حلم بعلم|
چيزي با چيزي نياميخته است كه بهتر از #حلم با #علم باشد.
▫️بحار الانوار ، جلد ۷۵
🏴 سالروز شهادت امام محمد باقر علیه السلام را خدمت حضرت بقیه الله عجل الله و جمیع شیعیان تسلیت عرض مینماییم
✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا
▫️ @reba_ir
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔂 جنگ نامتقارن چیست!؟
🔖 #اختصاصی
📸 ydac.ir/lnbw9
🔸 تقارن و عدم تقارن در جنگ اصطلاحی است پر کاربرد که از سابقه طولانی برخوردار است و شاید یه اندازهی خود مفهوم جنگ قدمت داشته باشد. همانطور که در دوره جدید میبینیم، این مفهوم از عرصه نظامی خارج شده و وارد حوزههای رقابتی و عمومیتر مثل ورزش، سیاست، اقتصاد، بازی و ... شده است.
🔸 از زمان رونق نظریه بازیها در جهان نیز، علمای این رشته سعی کردند «تقارن و عدم تقارن» را «کمی» کنند که انتقاداتی را متوجه خود کرد؛ بدین مضمون که اگر مفهوم آن را کمی کنیم، کارکردش مثل اقتصاد تحتالشعاع قرار میگیرد. مثلا در تعریف علم اقتصاد میگفتند که علمی است جهت تخصیص منابع محدود به نیازهای نامحدود، اما مصرفگرایی را چنان افسارگسیخته رواج دادند که تنها چیزی که گویا محدود نیست منابع است.
معنای این مقایسه آن است که فلسفه و حکمت میتواند همان پاسخی را به ما دهد که ریاضیات میدهد، بدون آنکه از مفهوم و کارکرد آن دور شویم.
🔸 خب برای طراحی یک درگیری دو مورد مطرح است؛ یکی چگونگی اقدام و دیگری زمین اقدام است. در واقع طراح یا فرمانده و یا استراتژیست باید بداند که اولا چگونه میخواهد بجنگد!؟ و ثانیا کجا میخواهد بجنگد!؟
کجا جنگیدن ناظر بر چگونه جنگیدن است و چگونه جنگیدن ناظر بر کجا جنگیدن.
🔸 تقارن و عدم تقارن از جایی در ذهن متبادر میشد که بین خود و دشمن، خطی میکشیدند که جدا کننده زمینهای استقرار برای نبرد یا همان عملیات بود. این خط در اصطلاح نظامی «لجمن» نامیده شد، به معنای «لبهی جلویی منطقه نبرد».
بعد از جدا کردن زمین، جدا کردن روش مطرح شد. سوال این بود که «آیا ما باید همانگونه که دشمن عمل میکند، عمل کنیم!؟».
🔸 همین تفکیکِ مکان و روشِ خود از دشمن جایی است که عدم تقارن را رغم میزند. سپس بعد از تغییر زمین و استراتژی، میتوان در سایر ارکان نیرو از جمله سازماندهی، لجستیک، تسلیحات و ... نیز مطرح شود.
🔸 نامتقارن عمل کردن در جنگ به دو صورت اتفاق میافتد:
1⃣ تغییر زمین
2⃣ تغییر قاعده
🔸 حال گاهی امکان تغییر زمین نیست. در واقع محیط نبرد خود را به فرمانده تحمیل میکند و هیچ چارهای نیست جز آن که عملیات در یک زمین بهخصوص انجام شود. در چنین شرایطی تنها میتوان با قاعده بازی کرد و زمین ثابت است.
🔸 چهار حالت زمین و قاعده را میتوان برای خود متصور بود:
1⃣ متقارن مثبت؛ با قاعده خود در زمین خود با دشمن بجنگیم
2⃣ نامتقارن مثبت؛ با قاعده خود در زمین دشمن با دشمن بجنگیم
3⃣ متقارن منفی؛ با قاعده دشمن در زمین دشمن بجنگیم
4⃣ نامتقارن منفی؛ با قاعده دشمن در زمین خود بجنگیم
🔸 بهترین حالتی که برای انتخاب زمین و قاعده وجود دارد، حالت شماره ۲ است. البته گاهی ممکن است دشمن جنگ را به خانه ما بکشاند اما ایدهآلترین و منطقیترین حالت، نامتقارن مثبت است. در #علم_مبارزه_اسلام تاکید شده که باید به سراغ تهدید بریم و آن را در نطفه خفه کنیم، پیش از آن که آن به سراغ ما بیاید.
✅ امیرالمؤمنین، علیبن ابی طالب-علیهالسلام- در بخشی از خطبه ۲۷ نهجالبلاغه اینگونه بر این موضوع تاکید میکنند:
«به خدا سوگند، مردمی كه در خانههاشان نشينند تا دشمن به سراغشان آيد، قطعاً ذليل و خوار شوند. شما آن قدر امروز و فردا كرديد و به اين و آن پاس داديد تا سيل غارتگران، شما را درنورديد و شهرتان سقوط كرد.»
🔸 در هیچ نبردی نباید اجازه داد که دشمن به سراغ ما آید، بلکه باید به سراغ او برویم. خواه که این جنگ نظامی باشد یا اقتصادی و یا فرهنگی...جنگ نامتقارن مثبت سنت دینی ما است.
🔰جنگ جهانی چهارم
📡 @worldwar4_ir
هدایت شده از اختاپوس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 معرفی فیلم، سهگانه پدرخوانده
📽سهگانه پدرخوانده، ساخته فرانسیس فورد کاپولا (Francis Ford Coppola) در سالهای ١٩٧٢ ،١٩٧۴ و ١٩٩٠ داستان ظهور، صعود و سقوط خانواده کورلئونه (Corleone) به عنوان یک خانواده مافیایی را به تصویر میکشد
📽 تماشای این فیلم ما را با ویژگیهای یک خانواده و گروه مافیایی و در نهایت با یک جامعه مافیایی آشنا میکند.
📽 اداره شدن بصورت خانوادگی، مخالفت با شفافیت و روشن شدن مناسبات، استفاده از ابزار تهدید، تطمیع و یا حذف مخالفان خود، نفوذ و ارتباط با عناصر درون قدرت و حکومت، داشتن تیم حقوقی و مسلط بر قانون از ویژگیهای مافیاست که در این فیلم به نمایش درآمده است.
#مستند_اختاپوس
#اختاپوس_ها_قابل_شکارند
🦑 @octopus_auto
🦑 @octopus_auto
🔔 رسانه اختاپوس را دنبال کنید
اینستاگرام | تلگرام | آپارات | سایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 از آدام اسمیت تا جرج سوروس
[📽🎦 جنبش مقاومت در جنگ ارزی
](https://t.me/currency_war/5388)🌀 آدام اسمیت، بنیانگذار علم اقتصاد و یکی از پدران لیبرالیسم است که میگوید عرضه و تقاضا را «دست نامرئی بازار» متعادل میسازد. دست نامرئی بازار، شامل دو وجه بالا و پایین است؛ یک وجه، دست تبلیغات است و دیگری دست پول که تبلیغات، ذائقه سازی میکند تا تقاضا ایجاد شود.
🌀 این مدل میگوید که برای مدیریت اقتصاد میبایست از تبلیغات و کنترل پول بهره جست. فارغ از اینکه دکترین #آدام_اسمیت در خود غرب سرمایهگرا هم جواب نداده است و به اعتقاد #جرج_سوروس این فرآیند محملی شده برای غارت جهان، باید دانست که در اسلام با ایجاد نیاز کاذب و جو روانی برای خرید کالا یا کارنسی بیش از نیاز طبیعی به شدت مخالفت شده است و تعابیر سیاهی برای روشن کردن آتش طمع در مردم برشمرده شده.
🔺 وظیفه اصلی نهادهای اقتصادی حکومتی که به اسم اسلام بر سر کارآمد و دستگاه تبلیغاتی آن حکومت، باید جلوگیری از رشد حس طمع ورزی مردم باشد نه آن که خود در آن بدمند.
#بازار_آزاد
✊جنبش مقاومت در جنگ ارزی
▫️ @currency_war
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
⭕️ با لجبازی بر مسأله سربازی، سرمایه اجتماعی نظام را از بین نبریم
📝📝 جنبش مردمی حلالزادهها
📌 همه میدانیم جامعهی ما چند سالی است که بر اثر تهاجم فرهنگی و برخی خیانتها درگیر یک #انقلاب_جنسی خطرناک شده است که پیامدهای آن تنها به #فروپاشی_خانواده محدود نخواهد بود. جمعیت جوان شیعه کشور رو به پیری گذاشته است که این امر نیز باعث بحرانهای امنیتی کوتاه مدت در مناطق مرزی و حتی شهری خواهد شد و از طرفی هم #کیفیت_جمعیت یا به نوعی سرمایه ایمانی، مردمِ تنها حکومت دینی جهان را نیز تحت تأثیر منفی قرار میدهد!
📛 مشکلات دیگر از قبیل افسردگی، عصبانیت، فساد، فحشا و... نیز معضلات رده دوم این موضوع قرار دارند. در واقع عدم تشکیل خانواده هم امنیت ملی را به خطر انداخته و هم فلاح امت مسلمان در آخرت را با مخاطراتی روبهرو کرده است.
📌 باید رودربایستیها را کنار بگذاریم. جوانی که نیاز جنسیاش در فضای شهوت زده امروز، باید هفتگی ارضا شود، سالهاست که فرصت ارضا کردن حلال نیاز خود را پیدا نکرده است.
مشخصا تنها یک راه برای خنثی کردن این ابر تهدید وجود دارد و آن تسریع در امر #ازدواج است. اما ازدواج امروز به یکی از سختترین امور تبدیل شده است.
✴️ جوانی که در ۱۶سالگی احساس نیاز عاطفی و جنسی پیدا میکند، جامعه و خانواده طبق یک فرهنگ غلط مجبورش میکنند تا ۲۴سالگی کارشناسی بخواند و سپس تا ۲۶سالگی کارشناسی ارشد!!
📍تا اینجا بیش از یکدهه از #بلوغ_جنسی وی گذشته است. حال که میخواهد وارد بازار کار شود، بخشی از ساختار نظامی نیروهای مسلح که همچنان قدیمی مانده و سنت رضاخان بوده است، در شرایطی که «لحظهها» در عصر تکنولوژی و آموزش تعیین کننده هستند، میگوید دو سال دیگر از عمر خود را بگذار و برو بالای برجک، دیدبانی بده...
📛 بعد از چندین سال تلف کردن عمر خود در دانشگاه و پادگان، تازه باید شروع به کار کردن کند؛ با حقوق ماهی سه میلیون تومان (تازه اگر گیرش بیاید) باید چندین سال کار کند تا بتواند یک خانه هفتاد متری با قیمت امروز رهن کند.
⭕️ اگر قرار باشد جشن عروسی نگیرد و وسیلهای هم برای منزلشان تهیه نکند، این جوانی که از ۱۶سالگی نیاز جنسی و عاطفی داشته، ۳۵سالگی میتواند به صورت مشروع آن را ارضا کند.
⭕️ حال توقع داریم این جوان چه دیدی نسبت به جامعه و حاکمیت داشته باشد!؟
🔻 این جوانی که از ۱۶سالگی هربار خواسته به صورت مشروع، عمل جنسی انجام دهد، خانواده، جامعه و حکومت، سنگ جلوی پایش گذاشتند، چطور باید متعالی شود!؟
چطور زمانی که درگیر نیاز اولیه خود است، میتواند از انقلاب دفاع کند!؟
💢 رئیس جمهور لیبرال و دولت گرین کارتی رسماً بارها اظهار موضع کردند که با مسأله افزایش جمعیت مخالف هستند و بعید نیست که بخشی از این اتفاقات اقتصادی تعمدی برای سنگاندازی این هدفگذاری امام خامنهای باشد.
🔻 ولی حداقل از نیروهای مسلح به عنوان پشتیبان نظام و سنگر انقلاب انتظار میرود که زمان آگاه باشد و پای خود را از این مصیبتی که در حال وقوع است کنار بکشند. با حذف قدیمیترین، پوسیدهترین و بیخاصیتترین بخش نیروهای مسلح، یعنی سربازی چهره نظام را بیش از این لکهدار نکند و این مشکل را از پیش روی جوانان بردارد.
🔻 ارتشهای امروز حرفهای شدهاند و دیگر گردان پیاده متعلق به زمان جنگ جهانی دوم، محلی از بحث ندارد. از طرفی هم کشور ما بیست میلیون بسیجی دارد که در هر بحرانی از جمله جنگ، پشتیبان انقلاب هستند.
🔻 اگر نیروی نظامی، خود را از جامعه جدا بداند و واقعیتهای اقتصادی، تکنولوژیکی و اجتماعی امروز زندگی را نبیند، باعث میشود که وجهه خود و آرمانی را که از آن دفاع میکند، خدشهدار کند؛ زمانآگاهی ویژگی بارز یک انسان بسیجی است.
🔻اینکه نیروهای مسلح با پافشاری بر روی مسأله سربازی، در حال از بین بردن سرمایه اجتماعی نظام با دست خود میباشند و در گناهان جنسی جوانان، شریک خواهند بود یا نه، قضاوتش با شما!!
مبادا که در آخرت جلوی شهدا و امام شهدا سرافکنده باشیم.
✌️جنبش مردمی حلالزادهها
▫️ @Halalzadeha
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 چین در ازای نفت به ایران #ریال بدهد...
◀️ بخش یکم
🔹 این روزها جوی که از نظر رسانهای برای #قرارداد_25_ساله ایران با چین ایجاد شده است، فضا را برای نقد و بررسی سازنده و حتی ارائهی پیشنهادهای تکمیلی برای بهینهسازی و ترمیم این قرارداد تنگ کرده است. نه آنهایی که به شدت به این قرارداد حمله میکنند حرفی در مورد حالت ایدهآل یا دستکم بندهای ایدهآل میزنند و نه آنهایی که دفاع میکنند به این فکر میکنند که میتوان توافق بهتری با چین داشت.
🔹 اما فارغ از این دو شیوهی برخورد حاکم، این سوال را میتوان مطرح کرد که «#قرارداد_ایدهآل با چین باید چگونه باشد؟» قطعا این سوال پاسخ مفصلی میطلبد اما دستکم هر کس میتواند به بند یا بندهایی از آنچه ایدهآل میداند فکر کند و آنها را پیشنهاد دهد.
🔹 مثلا یکی از اجزای مهم این قرارداد، موضوع فروش و #تامین_نفت از سوی ایران و در مقابل خرید نفت از سوی چین است. در ازای تامین نفت از سوی ایران، حالت ایدهآل برای چین، این است که به ایران یوآن بپردازد و یا کالاهای مورد نیاز ایران را تامین کند. اما حالت ایدهآل برای ایران چیست؟ احتمالا بسیاری از افراد از جمله دولتمردان فعلی حالت ایدهآل را #دریافت_دلار در ازای نفت فروخته شده میدانند. روالی که در گذشته مرسوم بوده است. اما آیا این واقعا یک حالت ایدهآل است؟
🔹 امروز با توجه به شرایطی که کشور از حیث اقتصادی در آن قرار دارد، میتوان پیشنهادهای بهتر و حالتهای ایدهآلتری را مطرح کرد؛ مثلا این پیشنهاد: «چین در ازای نفت به ایران #ریال بدهد.» بله، چین پول خودمان را به خودمان بدهد! اما گرفتن چیزی که در کشور وجود دارد، و زیادی هم وجود دارد، در ازای فروش نفت به چین چه فایدههایی برای اقتصاد کشور میتواند داشته باشد؟
⬅️ ادامه دارد...
✊ جنبش مردمی کدآمایی، الگوی معیشت ایرانی
📡 @Kadamaei_ir
🔰 چین در ازای نفت به ایران #ریال بدهد...
⬅️ بخش یکم
◀️ بخش دوم
🔹 در بخش قبل این نوشتار به موضوع #قرارداد_25_ساله ایران با چین پرداخته شد و اینکه قرارداد در وضعیت ایدهآل چه بندهایی میتواند داشته باشد. همانگونه که گفته شد موضوع #فروش_نفت به چین، هم برای ایران از حیث فروش نفت و هم برای چین از حیث تامین باثبات نیاز خود به نفت اهمیت دارد. اما در ازای نفتی که به فروش خواهد رسید در حالت ایدهآل چه چیزی باید تقاضا کرد؟ آیا دریافت #دلار در ازای فروش نفت، به گونهای که قبل از تحریمها مرسوم بود، بهترین حالت است؟
🔹 با توجه به شرایط اقتصاد کشور، خصوصا از نظر حجم بالای #نقدینگی و کاهش #ارزش_ریال، پیشنهاد دیگری مطرح شد، «چین در ازای فروش نفت به ایران ریال بدهد.» اما دریافت ریال، که توسط بانک مرکزی ایران میتواند چاپ شود، چه مزیتی دارد؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا به سوال دیگری توجه کنیم؛ «چین ریال کافی برای خرید نفت را از کجا تامین کند؟ چین، حجم #واردات گستردهای به ایران دارد، لذا میتواند در ازای #صادرات کالا و خدمات به ایران، ریال دریافت کند و این ریال را برای خرید نفت دوباره به ایران بپردازد.
🔹 در این فرآیند یک چرخه شکل خواهد گرفت، یکم، صادارات کالا از چین به ایران؛ دوم، دریافت ریال از ایران که در قالب جمعآوری ریال از بازار و یا در دریافت از دولت ایران خواهد بود؛ سوم، صادرات نفت از ایران به چین و چهارم، پرداخت ریال از چین به ایران. با شکلگیری این چرخه به تدریج مزیتهای #فروش_نفت_به_ریال خود را نشان خواهد داد.
🔹 در این فرآیند، چین دولت را در #تنظیم_حجم_نقدینگی موجود در بازار کمک میکند، مثلا وقتی یک دستگاه موبایل چینی، در بازار ایران به فروش میرود، پول آن در طی این فرآیند، در اختیار دولت ایران قرار میگیرد، چرا که چین برای اینکه بتواند نفت مورد نیاز خود را از ایران خریداری کند، همان ریال را به ایران خواهد پرداخت.
🔹 علاوه بر این، در جریان این چرخه، نه تنها وابستگی کشور به ارزهای مرجع جهانی به حداقل میرسد بلکه ریال به تدریج به یک ارز بینالمللی بدل خواهد شد، چرا که سایر کشورها نیز مانند چین با استفاده از آن امکان خرید نفت ایران را خواهند داشت و عملا ریال پشتوانهی معتبری به نام نفت خواهد یافت. این روند ریال را در داخل کشور #تقویت و در خارج از کشور #معتبر خواهد کرد.
⬅️ پایان
✊ جنبش مردمی کدآمایی، الگوی ایرانی معیشت
📡 @Kadamaei_ir
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
30.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید| صحنههایی دیده نشده از یمن
🔺از یمن تصویری جز فقر و خون به جهان مخابره نمیشود. اما یمن واقعیتهای دیگری هم دارد.
🔸ساختمانهای چند طبقهای که در مستند نشان داده میشوند قدمت هفتصد الی هشتصد ساله دارند و مردم هنوز در همین ساختمانهای کهن زندگی میکنند!
کانال رسمی اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 الگوی طبابت، منطبق با الگوی معیشت
◀️ بخش یکم
🔹 همانگونه که #الگوی_معیشت، اسلامی، ایرانی و غربی دارد و هر یک کاملا متفاوت و متمایز از یکدیگرند؛ #الگوی_طبابت نیز اسلامی، ایرانی و غربی دارد و هر یک از آنها نیز از هم کاملا متمایزند. #الگوی_طبابت_غربی مانند الگوی معیشت آن، الگویی #پرهزینه میباشد، زیرا #تهدیدمحور است و بعلت آنکه انسان در درون خودش آسیبپذیریهای زیادی دارد، هرگاه تهدیدی در بیرون ظهور کند باید آن را از بین ببرد؛ این درحالی است که الگوی طبابت اسلامی و ایرانی مانند الگوی معیشت متناظر آنها #کمهزینهاند. علت این است که این الگوها آسیبمحورند و به جای تمرکز روی از بین بردن تهدیدهای بیرونی، بهدنبال کاهش آسیبپذیریهای بدن انسان هستند.
🔹 برای فهم تمایز این دو الگوی طبابت بهتر است ابتدا با مکاتب امنیتی و تمایز آنها آشنا شوید؛ اساساً چهار مکتب امنیتی وجود دارد:
1- مکتب آسیبمحور: در این مکتب، مبتنی بر نقاط قوت سیستم، اصالت بر تلاش برای پوشاندن آسیب است، و نه از میانبرداشتن تهدید. بهعبارت دیگر، تهدید، ثابت فرض شده و سعی بر دگرگون کردن و کاهش ضریب آسیبپذیری سیستم است.
2- مکتب تهدیدمحور: در مکتب دوم امنیت، آسیب در درون امکان کاهش ندارد، بلکه باید تهدید را در بیرون خنثی نمود.
3- مکتب فرصتمحور: در این مکتب، ابتدا تهدید را برآورد نموده و سپس آن را تبدیل به فرصت مینمایند.
4- مکتب موقعیتمحور: مکتب چهارم امنیتی، مکتب اصالت موقعیت یا وضعیت است که برخلاف مکتب سوم، درونگراست. (بعنوان مثال، صدفی که سنگ را تبدیل به مروارید میکند)
🔹 بیماری #کرونا و شیوهی برخورد با آن، یک نمونهی عینی است که میتواند به تمایز این الگوهای طبابت از یکدیگر کمک کند. یکی از اجزای دستورالعملهای #سازمان_بهداشت_جهانی که مطابق با #الگوی_طبابت_غربی است، این است که برای مقابله با تهدید کرونا باید تمام تلاش این باشد که محیط ضدعفونی شود و تهدید ویروس در بیرون از بین ببرد؛ دقیقا مطابق با مکتب امنیتی #تهدیدمحور.
🔹 همین رویکرد باعث زیادهروی در استفاده از مواد ضدعفونیکنندهای شده است که مشکلات متعددی را وجود میآورند. یک نمونه، استفادهی افراطی از مادهی ضدعفونیکنندهی آب ژاول یا همان #وایتکس است. این مادهی اسیدی در حالت عادی آثار مخرب و جبرانناپذیری بر روی محیط زیست و اعضای انسان به خصوص چشمها، ریهها، گلو و دستگاه گوارش انسان می گذارد و باعث سوزش، خارش، التهاب، تحریک و تخریب بافتی شده و #امنیت_زیستی را مختل میکند. برخی معتقدند که بخشی از تلفات کرونا متأثر از استفادهی افراطی از این مواد خصوصا در محیطهای بستهی داخل بیمارستانها میباشد.
🔹 این در حالی است، که در #الگوی_طبابت ایرانی-اسلامی، حتی اگر بنا بر ضدعفونی کردن محیط باشد، گزینههای بهتری برای این امر وجود دارد که این آسیبها را در پی ندارند. برخی از مواد جایگزین عبارتاند از؛ #اسپند، ترکیب سرکه و نمک، جوشانده یا عرق نعنا، اکالیپتوس و به خصوص #گلاب و نانو سیلور (نانو نقره).
🔹 اما نکته مهمتر این است که الگوی طبابت اسلامی-ایرانی مطابق مکتب یکم امنیتی #آسیبمحور است و نه تهدیدمحور؛ لذا بیش از اینکه به #ضدعفونیسازی محیط بپردازد، به سراغ #تقویت_سیستم_ایمنی میرود. اگر سیستم ایمنی بدن تقویت شود، بر فرض وجود تهدید بیرونی، مشکلی پیش نخواهد آمد.
#الگوی_طبابت_اسلامی_ایرانی
⬅️ ادامه دارد...
✊ جنبش مردمی کدآمایی
📡 @Kadamaei_ir
لیبرالیسم و کمونیسم که در صد سال پیش و پنجاه سال پیش برجستهترین ارمغانهای تمدن غرب شمرده میشد، امروز بکلّی از جلوه افتاده و عیوب درمانناپذیر آنها آشکار شده است؛ نظام مبتنی بر آن یک، فروپاشید، و نظام مبتنی بر این دیگری هم درگیر بحرانهای عمیق و در شُرُف فروپاشی است.
#پیام_حج
KHAMENEI.IR | فارسی
🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻
@Haazer_javab1
🔰 الگوی طبابت، منطبق با الگوی معیشت
⬅️ بخش یکم
◀️ بخش دوم
🔹 الگوی طبابت اسلامی ایرانی برای تقویت سیستم ایمنی، دستورالعملها و حتی داروهای ویژهای دارد. یک مثال شاخص که اتفاقا برای پیشگیری و درمان کرونا بسیار مؤثر است، #داروی_امام_کاظم_علیهالسلام است. بنابر روایتی که حسن بن بسطام بن سابور (شاپور) زیّات واسطی معروف به اِبْن بِسْطام (محدث شیعی امامی) نقل کرده؛ روزی امام موسی کاظم علیهالسلام مبتلا به بیماری شدند و طبیبان داروهای مختلفی برای ایشان تجویز کردند، امام فرمودند به کجا میروید؟! از این دارو که سید داروهاست استفاده کنید: «هلیله، رازیانه و شکر در ابتدای تابستان سه ماه و در هر ماه سه مرتبه و در ابتدای زمستان سه ماه در هر ماه سه مرتبه و به جای رازیانه، مصطکی جایگزین کنید، پس تا زمان مرگ مریض نخواهید شد.» (الزیارات ابن سابور، طبالائمه، ص 50)
🔹 بررسیهای آزمایشگاهی انجام شده نشان میدهد، این دارو با #تقویت #سیستم_ایمنی بدن، امکان فعالیت بسیاری از ویروسهای شایع، مثل انواع ویروس آنفولانزا را از بین میبرد. با استفادهی منظم این داروی طبق تجویز امام کاظم علیهالسلام و همچنین نظر اطبای متخصص در این حوزه، فرد با یک #هزینهی_حداقلی، خود را از بسیاری از بیماریها نجات خواهد داد.
🔹 حال، با وجود این مزایا، چرا این روشها توسط الگوی طبابت غربی استفاده نمیشود؟! پاسخ آن است که با استفاده از روشهای پیشگیری و درمانی موجود در الگوی طبابت اسلامی-ایرانی، مقدار استفاده از داروهای مرسوم به شدت پایین میآید و نظام بهداشت و درمان موجود و همچنین شرکتهای داروسازی دچار زیان جدی خواهند شد.
🔹 الگوی بهداشت و درمان فعلی #ذینفعان متعددی دارد که نمیتوانند از #منافع_گسترده و گردش مالی بالای آن چشمپوشی کنند و به همین دلیل با این الگوی طبابت اسلامی-ایرانی، #مقابله و بعضاً دشمنی میکنند و منفعتطلبانه ترجیح میدهند نگاه تهدیدمحور حاکم باشد نه آسیبمحور. به تبع این نوع نگاه، فرد مجبور میشود مدام از یک دارو سراغ دارویی دیگر برود و عمدتاً دورهی درمانی بلندی را تجربه کند.
🔹 قابل توجه است که طبق آمار سازمان جهانی بهداشت و سازمان تجارت جهانی، #صنعت_داروسازی از بین 52 صنعت #سودآور دنیا رتبه سوم را كسب كرده است بهطوری که حجم كل تجارت جهانی دارو 602 میلیارد در سال 2005 و 710 میلیارد دلار در سال 2007 بود. علاوه بر این طبق گزارشهای رسمی #سازمان_جهانی_بهداشت، بین 10 تا 15 درصد داروهای دنیا تقلبی هستند. شبكههای تبهكار از تجارت این داروها سالانه بیش از 45 میلیارد یورو به جیب میزنند.(منبع)
#الگوی_طبابت_اسلامی_ایرانی
⬅️ ادامه دارد...
✊ جنبش مردمی کدآمایی
📡 @Kadamaei_ir
📿 عرفه در کلام رهبری معظم انقلاب
💠 انس با دعای عرفه از اوایل نوجوانی
💚 «آنچه که آن وقت برای من مطرح بود و عملاً وجود داشت، این بود که اهل دعا و ذکر و دعاهای مأثور و اعمالی که وارد شده بود، بودم. مثلاً یادم است هنوز بالغ نبودم که اعمال روز عرفه را بجا آوردم. اعمال آن روز، طولانی هم هست - لابد آشنا هستید؛ خیلی از جوانان با آن اعمال آشنا هستند - چند ساعت طول میکشد. اعمال، از بعد از نماز ظهر و عصر شروع میشود و اگر انسان بخواهد به همه آن اعمال برسد، شاید تا نزدیک غروب - روزهای نه چندان بلند - به طول میانجامد.
✨ آن وقت من یادم است که با مادرم - چون مادرم هم خیلی اهل دعا و توجّه و اعمال مستحبّی بود - میرفتیم یک گوشه حیاط که سایه بود - منزل ما حیاط کوچکی داشت - آنجا فرش پهن میکردیم - چون مستحب است که زیر آسمان باشد - هوا گرم بود؛ آن سالهایی که الان در ذهنم مانده، یا تابستان بود، یا شاید پاییز بود، روزها نسبتاً بلند بود. در آن سایه مینشستیم و ساعتهای متمادی، اعمال روز عرفه را انجام میدادیم. هم دعا داشت، هم ذکر و هم نماز. مادرم میخواند، من و بعضی از برادر و خواهرها هم بودند، میخواندیم. دوره جوانی و نوجوانی من اینگونه بود؛ دوره اُنس با معنویات و با دعا و نیایش.»
▫️ ۱۳۷۶/۱۱/۱۴
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📿 عرفه در کلام رهبری معظم انقلاب 💠 انس با دعای عرفه از اوایل نوجوانی 💚 «آنچه که آن وقت برای من مطر
📿 عرفه در کلام رهبری معظم انقلاب
💠 از فرصت عرفه برای تطهیر روح و صفا دادن به نفس استفاده کنید
🌕 امیدواریم که خداوند متعال، دهه اوّل ذیحجّه و این ایام با برکت را برای همه مسلمین، بخصوص برای مردم عزیز و ملت بزرگ و مؤمن و وفادار ما، مبارک فرماید. بنده امیدوارم که خداوند به شما مردم مؤمن این توفیق را بدهد که از روز عرفه برای نزدیک شدن دلهایتان به خدای متعال هر چه بیشتر استفاده کنید و این روز را قدر بدانید. عرفه روز بزرگی است. تطهیر روح و صفا دادن به نفس، برای یکایک ما در هر جا که هستیم مسأله اساسی و مهمّی است. این فرصتها را کوچک نشمارید و این مسائل را ناچیز ندانید. در راه حرکتِ بزرگ ملت ایران و سازندگی و پیروزی بر دشمنان و ایستادگی در مقابل زورگویان و رسیدن به اهداف عالیه نظام اسلامی، ارتباط با خدا و توجّه و توسّل و تضرّع به پروردگار نقش دارد. فرصت و وقت آن نیز همین اوقاتی است که معیّن شده است و مهمترین آنها، یا از جمله مهمترین آنها، روز عرفه است.
▫️۱۳۷۳/۰۲/۲۸
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
📿 عرفه در کلام رهبری معظم انقلاب
🌕 روز عرفه فرصتی برای اعتراف به گناه نزد پروردگار است
🔰 روز عرفه را قدر بدانید. در روایتی دیدم که «عرفه و عرفات را بدین خاطر چنین اسمی دادهاند که در این روز و آن مکان، موقعیّتی برای اعتراف به گناه در نزد پروردگار پیش میآید.» اسلام، اعتراف به گناه را در پیش بندگان، مجاز نمیداند. کسی نباید گناهی را که انجام داده است بر زبان آورد و پیش کسی به آن اعتراف کند. اما پیش خدا، چرا. بین خودتان و خدا، بین خودمان و خدا، خلوت کنیم و به قصورهایمان، به تقصیرهایمان، به خطاهایمان و به گناهانمان که مایه روسیاهی ما، مایه بسته شدن پروبال ما و مانع پرواز ماست، اعتراف نماییم و از آنها توبه کنیم. اگر فردی بخواهد اصلاح شود، باید گناه و عیب خود را بپذیرد و در پیش خود و خدا، به آن عیب و گناه اعتراف کند. کسانی که برای خودشان هیچ عیب و خطایی قائل نیستند، هرگز اصلاح نخواهند شد. یک ملت هم، اگر بخواهد به راه راست برود، باید بفهمد که کجاها اشتباه کرده است و خطاهای او چیست و به گناه خود اعتراف کند. امروز هم اگر آحاد امّت عظیم اسلامی قبول کنند که در مقابل اسلام کوتاهی کردهاند؛ اگر مسلمانان عالم تصدیق و اعتراف کنند که در دنبالهرَوی از قدرتهای اسلامی، راه را اشتباه پیمودهاند و در پذیرش فرهنگ مفسدِ اغوا کننده غرب، بهخطا رفتهاند، راهشان باز خواهد شد و خواهند توانست خودشان را اصلاح کنند.
▫️ ۱۳۷۳/۰۲/۲۸
🌕 روز عرفه روز دعا و استغفار است
🔰روز عرفه، روز دعا و استغفار و توجه است. دعای سراسر عشق و شور و سوز در روز عرفه، که سیدالشهداء امام حسین (علیهالسّلام) در مراسم عرفات انشاء فرموده است، نشاندهندهی آن روحیهی شیدائی و عشق و شوری است که پیروان اهلبیت در یک چنین ایامی باید داشته باشند. این ایام را قدر بدانید. فرصت مال شماست. همچنان که امروز فرصت پیشرفت، فرصت شکوفائی، فرصت حرکتهای بزرگ سیاسی و انقلابی و اجتماعی مال شما جوانهاست، فرصت توجه به خدای متعال و ذکر الهی و مستحکم کردن رابطهی قلبی با خدا هم متعلق به شماست.
▫️ ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
📿 عرفه در کلام رهبری معظم انقلاب
🌕 بهترین خواستهها برای انسان در دعای عرفه مطرح شده است
💚 دعاهایی که از ائمه رسیده است، بهترین دعاهاست. اولا خواستههایی در این دعاها گنجانده شده است که به ذهن امثال ماها اصلا خطور نمیکند و انسان از زبان ائمه (علیهمالسلام) آنها را از خدا طلب میکند. در دعای ابوحمزه و دعای افتتاح و دعای عرفه بهترین مطالبات و خواستهها برای انسان مطرح میشود؛ که اگر انسان اینها را از خدا بخواهد و بگیرد، میتواند برای او سرمایه باشد. ثانیا در این دعاها مایههای خشوع و تضرع وجود دارد. مطلب، با زبان و لحن و بیانی ادا شده است که دل را خاشع و نرم میکند. با عبارات فصیح و بلیغ، عشق و شیفتگی و شوق در این دعاها موج میزند. انسان باید این دعاها را قدر بداند و از آنها استفاده کند.
▫️ ۱۳۸۴/۰۷/۲۹
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
📿 عرفه در کلام رهبری معظم انقلاب
🌕 دعای عرفه صحیفه سجادیه مانند شرحی بر دعای عرفه امام حسین علیه السلام است
❇️ دعای دیگری مربوط به روز عرفه در صحیفه سجادیه هست، که از فرزند این بزرگوار است. من یک وقت این دو دعا را با هم مقایسه میکردم؛ اوّل دعای امام حسین را میخواندم، بعد دعای صحیفه سجّادیه را. مکرّر به نظر من این طور رسیده است که دعای حضرت سجّاد، مثل شرح دعای عرفه است. آن، متن است؛ این، شرح است. آن، اصل است؛ این، فرع است. دعای عرفه، دعای عجیبی است. شما عین همین روحیه را در خطابی که حضرت در مجمع بزرگان زمان خود - بزرگان اسلام و بازماندگان تابعین و امثال اینها - در منی ایراد کردند، مشاهده میکنید. ظاهراً هم متعلّق به همان سال آخر یا سال دیگری است - من الان درست در ذهنم نیست - که آن هم در تاریخ و در کتب حدیث ثبت است.
💠 به قضیه عاشورا و کربلا برمیگردیم. میبینیم اینجا هم با اینکه میدان حماسه و جنگ است، اما از لحظه اوّل تا لحظه آخری که نقل شده است که حضرت صورت مبارکش را روی خاکهای گرم کربلا گذاشت و عرض کرد: «الهی رضاً بقضائک و تسلیماً لأمرک»، با ذکر و تضرع و یاد و توسّل همراه است. از وقت خروج از مکه که فرمود: «من کان فینا باذلاً مهجته موطناً علی لقاءاللَّه نفسه فلیرحل معنا»، با دعا و توسل و وعده لقای الهی و همان روحیه دعای عرفه شروع میشود، تا گودال قتلگاه و «رضاً بقضائکِ» لحظه آخر. یعنی خود ماجرای عاشورا هم یک ماجرای عرفانی است. جنگ است، کشتن و کشته شدن است، حماسه است - و حماسههای عاشورا، فصل فوقالعاده درخشانی است - اما وقتی شما به بافت اصلی این حادثه حماسی نگاه میکنید، میبینید که عرفان هست، معنویّت هست، تضرّع و روح دعای عرفه هست.
▫️ ۱۳۷۶/۰۹/۱۳
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
📿 عرفه در کلام رهبری معظم انقلاب
🌕 در دعای عرفه معارف فراوانی وجود دارد که فقط با زبان دعا قابل بیان است
💚 در دعاهاى معتبر خیلى معارف وجود دارد که انسان اینها را در هیچ جا پیدا نمىکند؛ جز در خود همین دعاها. از جملهى این دعاها، دعاهاى صحیفهى سجادیه است. در منابع معرفتى ما چیزهایى وجود دارد که جز در صحیفهى سجادیه یا در دعاهاى مأثور از ائمه (علیهمالسّلام) انسان اصلاً نمىتواند اینها را پیدا کند. این معارف با زبان دعا بیان شده. نه اینکه خواستند کتمان کنند؛ طبیعت آن معرفت، طبیعتى است که با این زبان مىتواند بیان شود؛ با زبان دیگرى نمىتواند بیان شود؛ بعضى از مفاهیم جز با زبان دعا و تضرع و گفتگو و نجواى با پروردگار عالم اصلاً قابل بیان نیست. لذا ما در روایات و حتّى در نهجالبلاغه از این گونه معارف کمتر مىبینیم؛ اما در صحیفهى سجادیه و در دعاى کمیل و در مناجات شعبانیه و در دعاى عرفهى امام حسین و در دعاى عرفهى حضرت سجاد و در دعاى ابوحمزهى ثمالى از اینگونه معارف، فراوان مىبینیم. از دعاها غفلت نکنید؛ به دعاها بپردازید. دعا هم بکنید.
▫️ ۱۳۸۴/۰۷/۱۷
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
💠 #سلام_بر_ابراهیم
🔸چهار هزار سال است که تاریخ در طواف این واقعه است...
انتخابی تاریخی، توسط خانوادهای مقدس وقوع یافت و چهار هزار سال است که تاریخ به دور آن واقعه میچرخد. یک سوی ماجرا انتخاب مهم ابراهیم(ص) است که در اثر دیدن خوابی، فرزند خود را به قربانگاه میبرد؛ سوی دیگر آن، انتخاب اسماعیل(ص) است که خاضعانه به حکم خدا گردن مینهد و راضی میشود به خاطر دیدن یک خواب، ذبح شود.
✅ روح سیاست و حکومتداری،#ذبیحاللهی ست
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
▫️اگر «زن و دختر» نماد سرزمین و عقیده است، «پسر» نماد قدرت پدر است. در روایات معصومین(ع) پسر، عضد و بازوی پدر و نماد قدرت در تمدن است. به این ترتیب، پسرکشی نیز نماد محروم ساختن خود از قدرت است
🔸مشهورترین پسرکشیها در غرب، در ایران و اسلام
برای مطالعه:
👈 جلسه ۱۰۹ کلبه کرامت
فلسفهی سیاسی دکترین ذبیح الله - اردیبهشت ۸۷
👈 جلسه ۴۱۰ کلبه کرامت
دکترین ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) - بهمن ۹۱
✅ روح سیاست و حکومتداری،#ذبیحاللهی ست
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
▫️پسر، نماد عضد و بازو و قدرت پدر است.
🔸پسرکشی در افسانهها و در واقعیت، جایگاه ویژهای دارد. یکی از داستانهای مشهور، افسانهای دانمارکی با هزار و پانصد سال قدمت است. پادشاه، با عفریت قدرت آمیزش کرد و اژدهای پسر به دنیا آمد ولی آن پدر نتوانست فرزندش را بکشد؛ منتظر ماند تا منجی (بئوولف) از سوئد بیاد و او را بکشد. او هم وقتی پادشاه شد، با عفریت قدرت همراه شد. و موجب شد اژدهای بزرگتری پدید آید. در نهایت، بئوولف پسر خودش را کشت و خودش نیز در این مبارزه کشته شد. #پسرکشی
اما پادشاه بعدی، هم به عفریت قدرت متمایل شد که همیشه در قالب زن جوانی خودنمایی میکرد.
🔻این افسانهی قدیمی میگوید اگرحاکمان با قدرت درآمیزند، فرزندشان استبداد است که مردم را نابود میکند!
✅ روح سیاست و حکومتداری،#ذبیحاللهی ست
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
✍️ انباشت قدرت فساد میآورد. و استبداد حاصل از آن، به جان و مال مردم میافتد. اما برخلاف قصهی «بئوولف» قدرت مهارشدنیست؛ نیازی به نابودسازی آن نیست؛ فقط باید استکبار درون را ذبح کرد.
✨ شاهکار قرآن کریم در داستان حقیقی «ابراهیم و اسماعیل(ع)» اینجاست
⚡️ زمانی که فردی و یا گروهی مصادر قدرت را به دست میگیرند، آنچه که موجب میشود همچون «بئوولف» روحیهی استکباری درونشان شکل نگیرد، «ذبحت» است؛ یعنی مبارزهی درونی با انباشت قدرت و ثروت در خود.
🔻مال و دارایی مادی، گرچه از ما نیست اما از جان برای ما عزیزتر میشود. مال و نفس خود را با خدا معامله میکنیم و به خدا میفروشیم؛ قدرتمان را هم برای خدا ذبح میکنیم.
این، الگوییست که اسلام و قرآن به ما میآموزد
🔰 هاجر شدن و به روحیهی ذبیحاللهی رسیدن، دو رکن اصلی حج ابراهیمیست. به نظر شما چند سیاستمدار در چهل سالهی نخست جمهوری اسلامی حاضر به ذبح کردن فرزندان خود شدند؟ و چند سیاستمدار آتی، در چهل سالهی دوم جمهوری اسلامی حاضر خواهند بود فرزندان خود را ذبح کنند؟ فهم ما از ذبیحاللهی در سیاستورزی دینی کجاست؟
📚برای مطالعه بیشتر، عنوان جلسه را انتخاب کنید:
👈 جلسه ۱۰۹ کلبه کرامت
فلسفهی سیاسی دکترین ذبیح الله - اردیبهشت ۸۷
👈 جلسه ۴۱۰ کلبه کرامت
دکترین ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) - بهمن ۹۱
✅ روح سیاست و حکومتداری،#ذبیحاللهی ست
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students