📕 کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت»✌🏼 منتشر شد
🖌 آيين رونمايي از كتاب امروز يكشنبه ۱۳ مهر در مقتل شهدای ۷۲تن با حضور دکتر وحید یامین پور، دکتر ساعی و استاد وحید جلیلی برگزار میشود.
🖌 کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت به قلم حجت الاسلام علی مهدیان به نگارش در آمده است.
📙 این کتاب نوعی اندیشه پشتیبان برای دوران امروز انقلاب اسلامی است که سعی دارد با رویکردی عمیق و مبنایی انقلاب اسلامی را معرفی کند و با رفت و آمد بین لایه های فکری و صحنه پیش روی انسان، پرسش های او را در خصوص تحلیل وقایع روز و راهبرد رهبر امت پاسخ دهد.
ضمنا مراسم رونمایی به صورت زنده از طريق صفحه اینستاگرام خانه طلاب رأس ساعت ۱۴ پخش خواهد شد.
Instagram.com/khanetolab_ir
#طرح_کلی_اندیشه_مقاومت
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_student
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
Defae_Moghadas_990710.mp3
36.37M
🎙 #صوت سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: دفاعِ همچنان مقدس ادامه دارد...
✨ یادواره شهدای بسیج مسجد رضوی
🗓 ۱۰ مهر ۹۹
📍 شهرری، مسجد رضوی
📹 مشاهده در یوتیوب:
youtu.be/tHsJlnNEmtI
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
🔰 اصحاب تسلیم را بشناسید
💢 اصحاب تسلیم کسانی هستندکه همچون ستون پنجم دشمن ملت خود را به پذیرش شکست دعوت می کنند.
اینان، همان خوی شخصیت معروف کارتون گالیور را دارند که مدام نق می زد: " میدونم! نمیتونیم. کارمون تمومه. "
🔺 اینان که خائنانه از مذاکرات منتهی به برجام در باغ سبز نشان میدادند ، حالا مدعیاند که خدا را شکر کنید که بدتر نشد.
🗯 شعار این گروهک که قبلا توسط پدرام سلطانی از زالوهای اتاق بازرگانی هشتگ شد این است : " شکست را بپذیریم ."
➖ حالا یک عنصر مشکوک دیگر که از مدافعان برجام بود و اکنون باید پاسخگوی اوضاع کنونی باشد ، طلب کار شده و مدعی است که برجام عهدنامه گلستان است و تا تبدیل به ترکمانچای فاصله دارد.
آنچه مهم است این که نقش اصحاب تسلیم همچون ستون پنجم دشمن بسیار خطرناک است.
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 در صورت درگیری دو گروه در جامعه اسلامی، هنگامی که رهبر جامعه آنها را دعوت به صلح و ترک درگیری کند، هر کس به درگیری ادامه دهد، دچار بَغی شده است.
🔹 آیتالله میرباقری در درس تفسیر خود در شام چهارشنبه ۲مهر ۱۳۹۹ به تفسیر آیه ۹ سوره حجرات پرداخت که چکیده آن از این قرار است:
🔸 "وَإِنْ طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا فَإِنْ بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَىٰ فَقَاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّىٰ تَفِيءَ إِلَىٰ أَمْرِ اللَّهِ فَإِنْ فَاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ".
🔺 اگر در جامعه اسلامی، بین دو گروه از مؤمنان، نزاع و درگیری ایجاد شود، به صِرف این درگیری آنها دچار "بَغی" نمیشوند؛ بلکه باید میان آنها اصلاح شود. هدف از این اصلاح، بازگرداندن وحدت به جامعه اسلامی و جلوگیری از تفرق است. در حقیقت این اصلاح، تلاش برای بازگرداندن گروههای طرف نزاع به گِرد محور اتحاد جامعه است.
❓ حال پرسش این است که مخاطب این "فَأَصْلِحُوا" کیست و چه کسی صلاحیت اقدام برای اصلاح میان طرفهای نزاع را دارد؟ قطعاً کسی باید برای این کار اقدام کند که رشته امر در دست اوست و محور جامعه است؛ وگرنه بقیه چطور میخواهند بین دو گروه درگیر صلح ایجاد کنند؟ کسی میتواند مصلح باشد که محور جامعه است و صلاحیت دارد که افراد جامعه را حول خودش جمع کند؛ وگرنه مگر افراد از هر کسی اثر میپذیرند؟
🔺 اما اگر پس از تلاش امام جامعه برای اصلاح، یکی از گروههای درگیر باز هم از درگیری دست نکشید و به مدار وحدت بازنگشت، در این مرحله "باغی" شده است. براساس این آیه، باید با این گروه باغی درگیر شد تا اینکه به مدار تبعیت از امام بازگردد و به امر پروردگار گردن نهد.
🔺 به محض اینکه گروه باغی به مدار برگشت و دست از نزاع درگیری با طرف مقابل کشید، باید میان آنها اصلاح شود. نکته مهم در اینجا آن است که در این اصلاح باید جانب عدل و قسط رعایت شود؛ به این معنا که مثلاً نباید چون یک گروه قدرت بیشتری دارد، به او امتیاز بیشتری داده شود و یا برای اینکه آتش این درگیری بخوابد، به هر قیمتی به یک طرف یا هر دو طرف باج داده شود.
❓بعد از جلسه از استاد پرسیدم: با توجه به فرمایش شما که فرمودید اصلاح فقط به دست کسی است که محور جامعه است و چیزی از رشته امر به دست اوست، آیا اگر در عصر غیبت چنین درگیریهایی ایجاد شود، این شأن اصلاح برای ولیّ فقیه و حاکم جامعه است؟ پاسخ ایشان به این پرسش مثبت بود.
💬 در ادامه پرسیدم: آیا براساس این آیه، به این مطلب فتوا هم میدهید؟ ایشان فرمود: برای افتاء قطعاً باید دقت بیشتری به خرج داد و جوانب بیشتری را بررسی کرد، ولی حتماً این برداشت از این آیه، باب تأمل و بررسی را برای صدور چنین فتوایی باز میکند.
پرسیدم: پس معتقدید که این مسئله، میتواند یک فرع جدید قابل طرح در فقه سیاسی باشد؟ ایشان تأکید کرد که قطعاً همینطور است و ادامه داد که بنده ندیدهام که تا کنون مفسران و فقها چنین برداشتی از این آیه داشته باشند، در حالیکه آیه ظرفیت طرح چنین بحثی را دارد.
#فقه_حکومتی
#فقه_سیاسی
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
📃شکایت : خیانت در امانت
جهت شکایت از خلق پول بانکی و کاهش ارزش ریال، یک #طومار تهیه شده که با امضای شما ، در مجلس و قوۀ قضائیه پیگیری خواهد شد.
📝لطفا طومار را امضا بفرمائید https://www.karzar.net/gold-value
🔍طبق ماده یک بند ب از قانون پولی و بانکی کشور (با آخرین تغییرات در ۱۳۹۹/۰۲/۱۰) ارزش هر ریال باید معادل ۰.۰۱ گرم طلای خالص باشد.
براساس این قانون، هر کیلوگرم #طلای_خالص باید ده هزار تومان باشد.
ما خواستار جبران خسارت و توقف رویۀ مذکور هستیم.
🏅لطفا طومار را امضا بفرمائید https://www.karzar.net/gold-value
@MataNevesht
_______
✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا
📡 @reba_ir
🔰 تحقق عدالت در مقیاس ملی در گرو تحقق عدالت در مقیاس جهانی است
🔹 آیت الله میرباقری: عدالت بايد در مقياس جهاني محقق شود و ما تا آن را دنبال نکنیم، نمیتوانیم عدالتِ در #مقياس_ملي را هم محقق کنيم.
🔸 تغییر موازنۀ قدرت در جهان به نفع پرچم اسلام و به نفع کلمۀ حق، معناي حقيقي عدالت و عدالتِ محوری است. اين، عدالتخواهيِ اصلی است. تا اين رشد ایجاد نشود، ما در داخل هم نمیتوانيم عدالت را محقق کنيم.
🔹 مقصود این نیست که اينها امور متوالی هستند؛ ممکن است متوازی و همزمان برنامهريزی شوند؛ ولي باید برنامۀ اصلی، تغيير موازنه به نفع اسلام باشد؛ ذيل این تغییر موازنه، عدالت محقق ميشود.
🔸 عدالت در مقياس ملی، وابسته به تحقق عدالت در مقياس جامعۀ جهانی است و تغيير موازنۀ قدرت در مقياس جامعۀ جهانی، امکان تحقق عدالت در مقیاس ملی را هم فراهم میکند. اگر این امکان فراهم شد، بايد سعی کنيم متناسب با موازنۀ قدرت، دولتسازی کنيم؛ یعنی حکمرانی را اسلامی کنيم. البته اسلاميت حکمرانی بيش از هر چیز، محتاج به نرمافزارهاست؛ انسانهای صالحی که پیگیر عدالتاند و از انگيزۀ تمامی برخوردارند، بايد دنبال طی اين فرايند باشند تا انشاءالله به عدالت مطلوب برسیم».
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
📢 #اطلاع_رسانی
برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: اقتصاد اربعینی؛ جهاد متنعمین و محرومین
➖استاد حسن عباسی
➖دکتر روح الله ایزدخواه
➖دکتر سید احسان خاندوزی
🗓 سه شنبه ۱۵ مهرماه ۹۹- ساعت ۱۷
📍 فرهنگسرای عترت
♨️ بدون حضور جمعیت و پخش بصورت زنده
Instagram.com/emookeb
Instagram.com/Hasanabbasi.ir1
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ فرق بین اقتصاد مردمی با انواع اقتصادهای غیر مردمی، در امکانِ تولید پول است.
مردم نمیتوانند پول چاپ یا خلق کنند، اما دولتها یا بانکها هر جا لازم دیدند پول چاپ یا خلق میکنند.
💵 تا وقتی پول در اقتصاد نقش مرکزی دارد، هیچ وقت اقتصاد مردمی شکل نمیگیرد. باید نقش و جایگاه پول در اقتصاد مهار شده و کاهش یابد تا امکان تحقق اقتصاد مردمی ایجاد شود.
💬 استاد حسن عباسی در موکب اشتغال محرومان - ۱۵ مهر ۹۹
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
🔰 ۴۰ ویژگی سیاسی یک انسان مسلمان ایرانی
✍ محمد وارسته
۱. تصمیمات سیاسی خود را منطبق با اصول دیانت خود می گیرد
۲. تمامی مولفه ها را با امام خود تعریف می کند، مولفه های عدالت، مواسات، مبارزه با فساد و...
۳. می داند حفظ دین بر منفعت ، علی الخصوص منافع ملی ارجحیت دارد.
۴. طبق قواعد کفار تصمیم نمی گیرد و تصمیم نمی سازد.
۵. آمریکا را همیشه دشمن می داند و هیچ مصلحتی را نمی پذیرد.
۶. جذب حداکثری را به معنای دخالت دادن منافقین در حکومت نمی داند.
۷. هر سال در راه پیمایی های روز قدس، ۲۲ بهمن و ... شرکت می کند
۸. طوری عمل می کند که دشمنان خدا از دست او در امان نباشند.
۹. خود را ملعبه دست سیاسیون نمیکند.
۱۰. مبانی فکریاش را از قرآن و روایات میگیرد.
۱۱. هیچ انتخاباتی را تحریم نمیکند و هر دوره آراء صحیح میدهد.
۱۲. چون آینده را روشن می بیند افسرده سیاسی نمی شود.
۱۳. ایران را برای همه ایرانیان نمی داند.
۱۴. از مدافعان حرم است زیرا جمهوری اسلامی را حرم می داند.
۱۵. ایران را برای اسلام می خواهد نه اسلام را برای ایران.
۱۶. انقلاب اسلامی را با استقرار جمهوری اسلامی تمام شده نمی داند و برای انقلابهای پی در پی اسلامی در تمام مولفه ها تلاش می کند.
۱۷. باور دارد ولی فقیه نائب امام عصر است و پیوسته در اطاعت از او میکوشد.
۱۸. هر جا که باشد خود را مرکز عالم میداند لذا به بهترین وجه عمل میکند.
۱۹. تعلیم،تهذیب ورزش را سرلوحه امور خود قرار میدهد.
۲۰. اعمال و گفتار سایرین را اگر با اعمال و نظرات ولی فقیه مغایر ببیند نمیپذیرد.
۲۱. منادی دین را امام جامعه و ولی فقیه میداند لذا عمل خود را با او میسنجد حتی اگر هوای نفس مردم آن را نخواهد.
۲۲. در برابر مظلوم و مستضعف مهربان اما در برابر ظالم و مستکبر درشتی میکند.
۲۳. به قیمت از دست دادن جان، حامی مستضعفان عالم خواهد بود.
۲۴. در ارتقاء سطح بصیرت خود و اطرافیان تلاش میکند.
۲۵. خود را دائم به تبعیت از امام تمرین میدهد.
۲۶. جهاد را با نفس مدام انجام میدهد.
۲۷. همیشه به خدا توکل میکند و همه چیز را در ید قدرت او میبیند
۲۸. با جنگ مخالف است اما آن را با کفار و منافقین مقدس میداند.
۲۹. با دشمن عهد نمیبندد اما با هر کس دیگر بست متعهد به آن می ماند.
۳۰. تمام دختران سرزمین را ناموس خود میداند و برای آسایش آنها جانفشانی میکند.
۳۱. روز و شب خود را به محبت آنان که دل در گرو ائمه و پیامبر دارند وادار میکند.
۳۲. به هر نحو به قدرت نمیرسد و به هر نحو در قدرت نمی ماند.
۳۳. خدا را در تمام شئون لحاظ میکند
۳۴. تاریخ را فرا میگیرد تا بر ملتش تکرار نشود.
۳۵. به دشمن خود اعتماد بلکه اعتنا هم نمیکند.
۳۶. به کارآمدی فارغ التحصیلان از دانشگاه های کشورِ دشمن بدبین است
۳۷. در تمام مسائل همه جانبه نگر، کلان نگر و آینده نگر است.
۳۸. به سازمانها و نهادهای بین المللی بد بین است.
۳۹. در برابر دشمن از سطح تقابل ایدئولوژیک پایین تر نخواهد آمد.
۴۰. شهادت را نه فقط شیوه از دنیا رفتن بلکه روش زندگی می داند لذا مدام مجاهدانه تلاش میکند.
▫️ @mohamad_varasteh
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 راهپیمایی اربعین قدرت نرم شیعه را متجلی میکند
✍ هادی بامهر
1⃣ بخش نخست
🌀 مفهموم پاندمی تا به امروز برای شیوع یک بیماری در سطح جهانی استفاده میشده است. اما به تعبیری دیگر، پاندمی یا همهگیری میتواند یک بیماری یا شیوع و گسترش یک تفکر باشد.
✴️ انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷ شروع یک تفکر در راستای استقرار حکومت اسلامی و در ادامهی مسیر حرکت انبیائ در برپایی قسط بوده است. پاندمیِ تفکر انقلاب و تفکر ناب اسلامی در طول ۴۱ سال پایههای جریان ظلم و استکبار را به لرزه درآورده است و دشمن به جد از این ناحیه احساس خطر میکند.
🔸از جملهی مولفههای قدرت نرم انقلاب اسلامی: اتحاد ملی، اقتدار ولايت فقيه، بصيرت، فرهنگ استقامت، تقويت ايمان، عزم راسخ برای دفاع از انقلاب، آمادگی پاسخ به هر تهديد با قدرت کامل، حفظ و فعال سازی ارزشهای الهی، دفاع ملی، استکبار ستیزی و حمايت از مظلوم است.
بازوهای عملیاتی و ظهور و متجلی شدن قدرت نرم انقلاب در واقع از طریق راهپیماییهای مختلفی است که در طول سال برگزار شدهاند. حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس و اربعین و راهپیماییهای مختلف به عنوان گام بلند در مسیر آرمان مهدویت همواره در انعکاس و گسترش تفکر انقلاب اسلامی در سطح جهانی نقش بسزایی داشته است.
فاصلهی واقعی فیزیکی راهپیماییها با زادگاه تفکرهای ضد انقلاب اسلامی امروز از هر زمانی کمتر شده است و این سبب ایجاد لرزه بر دشمنان شده است. مراسم تشیع سرداران شهید اسلام سردار سلیمانی و سردار ابومهندس المهدی از بزرگترین نمونههای راهپیمایی در سطح دنیای اسلام بوده است. عمق نفوذ پاندمی تفکر انقلاب اسلامی امروز سراسر جهان است.
▫️سان تزو: (معیار اصلی پیروزی در جنگ در به دست آورردن صلح و تسخیر قلوب و احساسات مردم نهفته است)
🔸تسخیر قلوب، مولفهی اصلی در پیچیدهترین جنگهای تاریخ یعنی جنگهای شناختی است. پیروز میدان جنگهای شناختی کسی است که به این مولفه دست یابد. راهپیماییهای انقلاب اسلامی به عنوان قدرت نرم در دستیابی به این مولفه نقش بسزایی داشتهاند. راهپیماییها زبان گویای انقلاب اسلامی بوده است.
🔸اشاعه یا همهگیر شدن تفکر انقلاب اسلامی را میتوان به یک #پاندمی تشبیه کرد. پاندمی انقلاب اسلامی، پاندمی ظلم ستیزی و پاندمی تفکر مقاومت چونان خاری در چشم دشمن هر ساله در حال گسترش بودهاند.
🔴 سان تزو در کتاب هنر جنگ آورده: 《بهترین استراتژی در جنگ حمله به استراتژی دشمن است.》 آری پاندمی در برابر پاندمی.
🔻پاندمی بیولوژیک در برابر پاندمی تفکر و شناختی. اما نقطهی مقابل پاندمی انقلاب اسلامی کجاست؟ امریکا اسراییل. نقطهی مقابل تفکر انقلاب اسلامی که از پاندمی احساس خطر کرده، تفکر صهیونیسم بوده است. فرضیهی پاندمی در برابر پاندمی برای کنترل انقلاب اسلامی با شروع دورهی کرونا اهمیت و رنگ بیشتری به خود گرفت.
🔻چند ماه پس از اعلام پاندمی کرونا، فرانک اسنودن استاد تاریخ پزشکی دانشگاه آکسفورد کتاب Epidemics and Society را منتشر کرد. اسنودن در این کتاب به بررسی نقش اپیدمیها در شکلگیری سیاست و شکست انقلابها و شکلگیری بحرانهای اقتصادی پرداخته است. اسنودن همچنین به بررسی راههایی که در آن ساختار یک جامعه سبب بروز و ظهور اپیدمیها میشود پرداخته است. وی معتقد است که ((بیماریهای اپیدمی اتقاقاتی خود به خودی و اتفاقی نیستند که بدون هیچ اخطار و پیش آگهی ناگهان ظهور کنند. اتفاقا برعکس، این ساختار هر جامعه است که آسیبپذیری آن را تعیین میکند. برای مطالعهی اپیدمیها باید ابتدا ساختار اجتماعی و سیاسی یک جامعه را که در آن بیماری شیوع پیدا کرده است بررسی کرد)) .
✔️کتاب اسنودن را باید از این دیدگاه بررسی کرد که ساختار جامعه رابطهی مشخصی با بروز بیماریها دارد. ساختار سیاسی و اجتماعی یک جامعه چه نقشی در شروع یک پاندمی میتواند داشته باشد؟ کلمات کلیدی در سخنان اسنودن (شامل: عدم اتفاقی بودن پاندمیها و وابسته بود بروز بیماری با ساختار سیاسی و نقاط اسیب یک جامعه) بسیار جای تامل دارد. این عبارات با رد کردن گزینههای احتمال و اتفاق فرضیه پاندمی در برابر پاندمی را بیشتر تقویت میکند.
🔹از فصلهای مهم کتاب شکست سپاهیان ناپلئون بناپارت در لشگرکشی برای سرکوب جنبش اعتراضها در هاییتی اشاره کرد. در این مقابله، معترضان هاییتی به دلیل این که از افریقا بودند و سیستم ایمنی آنها به تب زرد مقاومتر از بدن سربازان سفید پوست ناپلئون در برابر بیماری تب زرد بود توانستند لشگر ناپلئون را شکست دهند و اعلام استقلال کنند.
👇ادامه دارد...
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 راهپیمایی اربعین قدرت نرم شیعه را متجلی میکند
✍ هادی بامهر
2⃣ بخش دوم
🌀 برای روشنشدن فرضیهی پاندمی در برابر پاندمی، مستندات سایبری همچنین از ردپای اظهار نظهرهای جنجالی گلدبرگ پرده برداشت. دیوید گلدبرگ، همسر خانم شرلی گلدبرگ از بنیانگزاران فیسبوک است.
🔻در آخرین ویدئوی منتشر شده از آقای گلدبرگ قبل از مرگش، وی از تحت جریان بودن پروژهی مرگبار زیفر و پوگو بر اساس اسناد طبقهبندی شدهای پرده برداشته است. بعد از یک سال از انتشار این ویدئو، طبق گزارش سایت Planet X news تقریبا تمامی اسناد این ویدئو در فیسبوک، یاهو، گوگل، توییتر و یوتیوب حذف شده است اما مقالات مرتبط و متن سخنان گلدبرگ هنوز در سایتها موجود است.
🔹دیوید گلدبرگ ۸ ژوئن ۲۰۲۰ در منزلش به قتل رسید. در آخرین ویدئو، وی میگوید یک مقام آگاه از کاخ سفید اطلاعاتی به وی به منظور حذف افراد مخالف با pogo داده است که طبق آن ترس جهانی از تاسیس یک دولت جهانی در حال افزایش است.
🔹وی ادعا کرده است که تاسیس دولت جهانی صهیونیست و زیفز به منظور حذف افراد مخالف با آمریکا در حال انجام است. این دو پروژه از طریق حذف افراد با یک عفونت شبیه انفلوآنزا و یا حذف مستقیم انجام میشوند و پس از انتخاب مجدد ترامپ در زمستان، این عفونت کاهش خواهد یافت. و همچنین هرج مرج اقتصادی با معرفی یک ارز واحد جهانی دیجیتال و یک دولت واحد کاهش خواهد یافت.
🔻سخنان گلدبرگ اگرچه با اسناد موثقی قابل بررسی نیست اما با واقعیتهای زیادی منطبق است که این امر را به ذهن میرساند سخنان او را نباید رد کرد. از جمله، لقب "پادشاه اسراییل" که به ترامپ داده شده است میتوان اشاره کرد. گلدبرگ میگوید ترامپ یک یهودی سرسخت است که وظیفه سنگینی را در پیش دارد.
🔹جمع بندی سخنان اسنودن مبنی بر غیراتفاقی بودن شروع پاندمی و شیوع متناسب با ساختار سیاسی جوامع و نظرات گلدبرگ و استفاده از یک عفونت ویروسی برای حذف مخالفان و دامن زدن به اعتراضات، و با در نظر گرفتن پروژه ۲۰۲۰ ای دی که در نوشتارهای قبلی بیان شد میتوان با اعتماد بالاتری گفت که پاندمی #کووید ۱۹ برای مقابله با یک #پاندمی دیگر یعنی #پاندمی_تفکر_انقلابی راهاندازی شده است. در اثبات نقش عفونت ویروسی در ایجاد هرج مرج تا جایی که همه مردم جهان به یک دولت واحد و ارز دیجیتال واحد نیاز پیدا کنند میتوان به مفهوم جدیدی به نام #اینفودمی که توسط سازمان جهانی بهداشت در اوایل شیوع کرونا بیان شد اشاره کرد. اینفودمی در واقع یک گرداب از اطلاعات اشتباه و درست است که توسط بنگاههای خبری هر روز در مورد کووید ارائه میشود. به گونهای که قدرت قضاوت از مردمی که طبق یافتههای اعلامی از همین رسانهها عمل میکنند را دچار مشکل در تصمیم گیری و دامن زدن به اعتراضات و هرج مرج اجتماعی کند.
🔻اما نام COVID-19 که از سوی سازمان جهانی بهداشت اعلام شده است به گفته خاخام Tirzah Firestone یک کلمه عبری باستانی برای شکوه، عزت یا حضور الهی است. در تورات، موسی به خدا التماس میکند "Har'eni na et KVOD-echa لطفا حضور باشکوه خود را به من نشان دهید! چهرهات را به من نشان بده. covid همان اصطلاحات عبری باستانی Cavod یا Kavod ، ars است. در نظر کابالیستها covid یا کاوود همان شچینا یا الهی است که از ۹ نفر الوهیت دریافت میکند و به چشمهها برمیگردد.
💢 شاید بیراه نباشد که بگویم سازمان جهانی بهداشت در این بحران سلامت عمومی نقش فرمانده را دارد اما نه در زمینه گسترش سلامت بلکه در دامن زدن به هرج و تشویش اذهان عمومی بین المللی.
🔰 در پایان لازم است که فرای تمام اتفاقات و احتمالات که در شروع پاندمی نقش داشتهاند این نکته را در نظر داشت که وَلِيُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَمْحَقَ الْكَافِرِينَ (آیه ۱۴۱ سوره ال عمران) کشوری که خودش اتفاقاتی مانند زمستان تاریک و event201 را جهت مقابله با پاندمی برگزار میکند بیشترین آمار مبتلایان و مرگ میر را دارد...
▫️پایان
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
47.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دعوت استاد حسن عباسی برای پیوستن به #موکب_اشتغال_محرومان
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حماسهی شهید نادر مهدوی در خلیج فارس
♨️ آمریکاییها تصویری از خود به جهان القا کرده بودند که فقط کافی بود با زبان تهدید به کشوری بگویند: «ناوهای جنگیمان را به سمت شما حرکت دهیم.» همین تَشر کافی بود تا آن کشور، مقابل آمریکا وادار به تسلیم شود.
✅ شهید نادر مهدوی و دلاوران همراهش، این تصویر و هیمنه را درهم شکستند..
🗓 شانزدهم مهرماه، سالگرد شهادت شهید نادر مهدوی. یادشان گرامی🌹
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 اول باید عدالت را در خودمان محقق کنيم و خودمان عادل بشویم. انسان تا خودش عادل نشود، عدل را نمیتواند محقق کند.
🔹 آیتالله میرباقری: «اگر ما دنبال عدالت هستيم، عدالت مورد نظر ما بايد مبتني بر مکتب خود ما باشد. البته مکتب کافي نيست، بلکه #مکتب [بهمعنای اخلاق، کلام، فقه] باید فرآوری شده و ذیل آن، #علم و فنآوری و #برنامهريزي و امثال اينها شکل بگیرد.
🔸 تحقق عدالت در نظام تکوين براساس فعل الهي است و در نظام اختيارات انساني، بر محور پرستش خداي متعال است. لذا آن اولياء الهي و خلفاي حضرت حق، که معصوم هستند و در پرستش خداي متعال هيچ تخلفي ندارند و ارادهشان محل مشيت خداست، محور تحقق عدالت در حيات انساني هستند. انسان فاعل مختار است و ميتواند جائرانه یا عادلانه عمل کند. تحقق عدالت در معصوم اینگونه؟۰ است که مشيت خدا در او جاري شود و او در مقابل مشيت خدا، از خودش هیچ شأني نداشته باشد، مجراي فعل الهي، باشد، ««وَ ما رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ رَمى»»، ««إِنَّ الَّذينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللَّهَ»»، بیعت با او بيعت با خداست، فعل او فعل خداست.
اما در مادون معصوم، عدالت اینگونه محقق میشود که [انسان] بر محور معصوم حرکت کند و تمام قواي او، ظهور فعل معصوم بشود. اين ویژگیِ جامعۀ دینمحور اماممحور است.
🔹 در طرف دیگر، دستگاه شيطان است که قوايي دارد و صفات رذيله را در عالم بسط ميدهد. شيطان بر محور استکبار حرکت ميکند و جمع و جامعهاي براي خودش درست ميکند که جامعهای استکباری است. این جامعه، جامعۀ جائرانه است.
🔸 بنابراین جايگاه ما در عدالت معلوم است. اگر ما بخواهيم خودمان عادل بشويم، بايد تمام قواي ما ذيل معصوم قرار بگیرد و اگر بخواهيم براي تحقق عدالت حرکت کنيم، بايد با تمام قوا #طرح_معصوم را در عالم محقق کنيم. طرح معصوم هم يک طرح تاريخيِ بزرگ و به بزرگي خود معصوم است و ما باید در ظرف خودمان برای تحقق آن طرح اقدام کنيم.
اول باید عدالت را در خودمان محقق کنيم و خودمان عادل بشویم. انسان تا خودش عادل نشود، کدام عدل را ميخواهد محقق کند؟ در قدم بعد باید تلاش کنيم که با قواي خودمان، طرح معصوم را بهاندازه ظرف وجودی خودمان محقق کنيم. یعنی محور تحقق عدل، ارادههاي انساني و #انسانهاي_عادل هستند. در نظام انسانهاي عادل هم، ارادههای محوري در مدار این نظام قرار میگیرند. لذا در تاريخ، معصوم در محور قرار میگیرد و در نظام اجتماعي، فقيه جامعالشرايط که در ذيل او عمل ميکند، محور میشود».
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
Eghtesad Arbaeeni_990715.mp3
24.17M
🎙 #صوت سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: اقتصاد اربعینی؛ جهاد متنعمین و محرومین
🗓 ۱۵ مهر ۹۹
📍 تهران، فرهنگسرای عترت
📹 مشاهده در یوتیوب:
▫️ youtu.be/O7NHtJEoXk4
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💚 قرائت زیارت اربعین، همنوا با رهبر انقلاب
🌹 به همراه متن زیارت اربعین
🔺 پنجشنبه ۱۷ مهر، ساعت ۱۰
📲 پخش زنده از شبکه یک و شبکههای اجتماعی KHAMENEI.IR
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
🔰 خاطرهنگاری از سالهای اندیشهجویی
✍ مهدی انصاری
1⃣ بخش نخست
بعد از فراغت از کنکور و پیش دانشگاهی، هر هفته چک می کردم که در سایت درج شده بود: پنجشنبه ساعت هشت صبح، دانشگاه تهران، تالار ابن سینا. اما هر چهارشنبه شب اطلاع رسانی می کردند که: جلسه فردا لغو شد.
چندین هفته به این منوال گذشت و من منتظر بودم که بالاخره یک شب خبر لغو درج نشود، و این هم شد، اما با یک تغییر جدید. آدرس عوض شده بود. خ خشی. چشمانم گرد شد. پایین تر از فلکه لوزی. اشک در چشمانم حلقه زد. ساختمان فطرت. فریاد زدم و خانه را روی سرم گذاشتم. باورم نمیشد از پس این همه لغو شدن جلسات، خبری منتشر شود که قرار است جلسه سر کوچه خودمان برگزار شود.
ده سال از آن روز می گذرد. اولین بار که استاد را دیدم، ویدیویی بود که دوم دبیرستان، یکی از بچه های سال پایینی، فرهمند، داده بود. در آن ویدیو مردی را دیدم که مدام فریاد می زند، خانواده جذب حرف ها شدند اما من نه. تا اینکه گذشت و به برکت فتنه، استاد را برای بار دوم در برنامه دیروز امروز فردا دیدم. بحث سکولاریزاسیون دانشگاه ها مطرح بود. از آن جا که در دوره دبیرستان بعضی کتب استاد مطهری را خوانده بودم، خیلی جذب بحث و استاد شدم. از آن جا بود که شروع شد. در آن موقع ما مشغول آمادگی برای کنکور بودیم. فردای برنامه استاد، در مورد نقدی که به استفاده نابجای مولانا از واژه صلح در برابر جنگ داشتن، با فرزند یکی از مدیران رسانه ای آن موقع بحث مفصلی داشتیم. اولین دفاع من از استاد، بدون آشنایی نزدیک با ایشان بود و صرفا از موضع ایشان دفاع کرده بودم.
کنکور که تمام شد، سخنرانی هایش را دانلود کردم و گوش می کردم. در ماه رمضان آن سال، عمویم مسئولیتی در نمایشگاه قرآن داشت، برای همین زیاد نمایشگاه میرفتم و می آمدم. داشتم از کنار غرفه ها رد می شدم که صدای استاد را شنیدم. جلو رفتم برای خرید سی دی هایش اما، خودش را دیدم. جلسه ای بود با حضور استاد و آقای شاه حسینی در مورد فیلم ملک سلیمان. نفسم بند آمده بود.
برای اولین بار از نزدیک دیده بودمش. یادم می آید در آن سال ها قضیه واکنش آب به اصوات گوناگون، از موسیقی ها گرفته تا قرآن خیلی روی بورس بود و استاد به این مسئله ایراد وارد می کردند. تا آخر جلسه ماندم تا از استاد دلیلش را بپرسم. خیلی دورش شلوغ بود. تا آخرین لحظات نمایشگاه ماند. برخوردش با همه خیلی خوب بود. وقت نمایشگاه تمام شده بود و چراغ ها را خاموش کردند، اما هنوز استاد با آغوش باز به توضیحات جوانان و غرفه هایشان توجه می کرد. بالاخره من هم سوالم را پرسیدم.
لکنت گرفته بودم. انگار فهمیده بود، با آرامش نگاهم می کرد و به نشانه تایید سر تکان می داد تا اینکه آرام تر شوم. بالاخره جانم بالا آمد و سوالم را کامل پرسیدم و استاد نظرشان را در مورد تعمیم نگاه ساینتیستیک با محوریت ابطال پذیری پوپری و انتساب آن به دین گفتند.
از اینکه با آرامش، در میان آن همه شلوغی جوابم را داد، بیش از پیش جذبش شدم. تا اینکه فهمیدم هر هفته، کلاس های کلبه کرامت، سر کوچه ما برگزار می شود... .
ادامه در پست بعدی ...
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🔰 خاطرهنگاری از سالهای اندیشهجویی
✍ مهدی انصاری
2⃣ بخش دوم (پایانی)
گذشت تا اینکه استاد را برای همایش وترِ بسیجِ دانشگاه شهید رجایی، به اردوگاه آبعلی دعوت کردیم. من مسئول استقبال از استاد بودم. از آنجا بود که دیگر استاد من را با نام شهید رجایی صدا می کرد. استاد حافظه عجیبی دارد.
خاطرات زیادی در این بین است. اجازه همراهی استاد در سخنرانی ها و سفرهای استانی. تماشای وضعیت استاد در تلاطم ها و حمله های رسانه ای، زندان و... . انگار همه این ها برای آن بود که ما در کنار استاد تجربه کنیم و یاد بگیریم. در آن اوایل چند تا کلیپ از سخنرانی های استاد تدوین کردم. یکی از آن کلیپ ها با عنوان ربا جنگ با خدا باعث ورود من به تدوین حرفه ای فیلم مستند شد. استاد همیشه می گفتند در تدوین نمان، خودت مستند بساز و ترخیص رقم خورد. به نظر می رسد استاد برای هر کس تایم لاینی در ذهنش متصور شده است و طبق آن تایم لاین هدایتش می کند و مشوق هایی برایش قرار می دهد. رونمایی ترخیص در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با فشارهای زیاد لغو شد. اما استاد ترخیص را در کلبه کرامت رونمایی کردند و مرا هم پشت تریبونی قرار دادند که همیشه خودشان را پشت آن دیده بودیم.
اما گذشت و گذشت، تجربه روی تجربه، آموزه روی آموزه تا اینکه مستند اختاپوس شروع شد. تمام تجربه هایی که در کنار استاد داشتم را حالا خودم در ابعاد کوچک تر تجربه می کردم. حمله های رسانه ای، بازداشت، دادگاه، پرونده، تهمت، فشار و... . تجربه های پیشین در کنار استاد و هدایت ایشان در صحنه بود که مستند اختاپوس مورد توجه خیلی ها قرار گرفت. هم مردم زخم خورده، هم افراد شاخصی چون حاج سعید قاسمی.
ده سال از اولین جلسه حضور من در کلبه کرامت می گذرد. باید یک تشکر ویژه کنم از وحید یامین پور بابت آن برنامه که مسیر زندگیم را مشخص کرد و در واقع آن برنامه بود که زندگی مرا به دو قسمت تقسیم کرد.
و تشکر فراوان از مجید صحراگرد که دست مرا در اندیشکده یقین گرفت. و خانم بهمنی که الگویی عینی برای بانو هستند و البته خود استاد که واقعا هر چه می گذرد بیشتر می فهمم که چقدر نمی شناسمش گر چه هر بار درکم نسبت به شخصیتش بیشتر می شود.
Instagram.com/mahdi.ansari.j
Instagram.com/kolbehkeramat
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students