🔰 شهدای مدافع حرمی که در روز تاسوعا به شهادت رسیدند
🌷شهید عبدالله باقری
🌷شهید مصطفی صدرزاده
🌷شهید پویا ایزدی
🌷شهید امین کریمی
🌷شهید حجت اصغری
🌷شهید ابوذر امجدیان
🌷شهید سجاد طاهر نیا
🌷شهید روح الله طالبی اقدم
🌷سید محمد حسین میردوستی
🌷شهید محمد جاودانی
📿 شادی ارواح طیبه شهدا صلوات
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کاخ سفید که هیچ،
کل آمریکا را حسینیه می کنیم،
بحول قوه الهی 🌹🤲💪
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 در خیابانهای لندن و... دستههای امام حسین (ع) راه میافتند، اما پلیس فقط حاملان پرچم فلسطین را ضرب و شتم میکند!
🔹 پرچم حضرت حسین پرچم مبارزه با طاغوت است. ما شاید ندانیم امروز کدام پرچم چنین معنایی دارد، اما پلیس انگلیس خوب میداند...
❌ هیئت سکولار، بیمعناست.
#نه_به_هیات_غیر_سیاسی
@Hasanabbasi_students
🔰 نه دختر جان! مشکل تو اینه که خدا رو نمی پرستی و به اقرار خودت، حسین (ع) رو می پرستی، این یعنی تو مشرک هستی.
🔹 تو حتی حسین (ع) را نمی پرستی، بلکه با اقرار به فسق و فجور و پارتی و عرق خوری، تو هوی نفسات رو گرفتی خدای خودت، و خدا به رسول (ص) گفته اینا که هوس شون رو گرفتن خدای خودشون، اینا از حیوان گمراه تر هستند، پس ولشون کن به حال خودشون.
🔹 اگه مداح یا منبری خاصی به تو گفته «هر گناهی خواستی، آزادی، انجام بده، فقط مدعی عشق به امام حسین (ع) باش، همه گناهانت بخشیده می شه» اینا دروغه. خدا در قرآن گفته کثیری از انسان ها میرن جهنم، چون قلبی ندارن که با اون تفقه کنن، در نتیجه از حیوان گمراه تر هستن.
🔹 تو قلبی نداری که با اون بتونی تفقه کنی، از اینه که به فسق و فجور خودت افتخار می کنی، و این یعنی با قلب ات توهم می کنی نه تفقه.
🔹 البته به برکت عاشورای حسینی، خدا تو رو میبخشه، اگه توهم رو از قلبات بزدایی، و اونو برای تفقه آماده کنی و به جای پرستش هوی و هوس، خدای امام حسین (ع) رو بپرستی که خدای تو هم میتونه باشه. ان شاء الله
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سخنان تکان دهنده حجت الاسلام انصاریان پیرامون وضعیت حجاب در جامعه
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 عزاداری پرشور دسته موکب الاحزان در شارع الرشید کربلا
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اجتماع عزاداران حسینی در میدان عالیقاپوی اردبیل
@Hasanabbasi_students
🔰 قرائت زیارت ناحیه مقدسه با نوای استاد میرباقری در آستان مقدس مسجد جمکران
🏴 عصر عاشورا، ساعت ۱۳
@Hasanabbasi_students
🔰 برپایی حسینیه اقبال در پارکینگ سینما رنگین کمان
🔹 دهه۴۰ جوانان محله اقبال دور هم جمع شدند و در خانه یکی از پیرغلامان،هیاتی جمع و جور هفتگی برپا کردند. جلسات هیات که رونق گرفت، آن خانه کوچک دیگر جوابگوی تعداد مهمانان نبود.
🔹 همهجا صحبت از دست خالی اهل هیات برای دست و پا کردن یک فضای مناسب برای برپایی مجالس دهه محرم بود.
🔹 یک شب آرمن آوانسیان، صاحب ارمنی سینما رنگینکمان میدان امام حسین(ع) به سراغ بچههای هیات رفت.
🔹 پاکتی حاوی یک کلید و مبلغی پول به آن جوانان داد و گفت: این کلید پارکینگ سینماست.این پول هم هزینه برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر.
🔹 به پیشنهاد صاحب ارمنی سینما رنگینکمان، حسینیه اقبال در پارکینگ این سینما پا گرفت و در تمام ایام محرم و صفر از عاشقان اباعبدالله (ع) میزبانی کرد.
🔹 هر سال، آوانسیان کلید پارکینگ سینما را به جوانان میداد تا چادرهای هیاتشان را آنجا برپا کنند. اولین نفری هم که دست به جیب میشد، همین ارمنی باصفا بود.
🔹 هنوز هم، اولین ظرف غذای نذری هیات در تاسوعا و عاشورا، برای خانواده مرحوم آوانسیان فرستاده میشود.
@Hasanabbasi_students
🔰 شاعر مکن ای صبح طلوع که بود؟
🔹 یادی کنیم از پدر آیتالله بهجت؛ مرحوم کربلایی محمود بهجت فومنی؛ شاعر شعر معروف و قدیمی:
"امشبی را شه دین در حرمش مهمان است
عصر فردا بدنش زیر سم اسبان است
مکن ای صبح طلوع"
🌹 رحمت خدا بر ایشان و فرزند صالح او العبد محمد تقی بهجت ...
@Hasanabbasi_students
48.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊انتقاد شدید آیتالله میرباقری از نحوۀ تقسیم اَنفال در کشور!
🔺️یکی از مهمترین دلایل حمله به ایشان همین مواضعشان علیه نظام سرمایهداری و حمایت از مردم بر مبنای اسلام است!
➕️آیت الله میرباقری:
🔸️غارت منابع سرزمینی کشور به نفع سرمایه داران با تصمیم سازی های غلط نظامات کارشناسی
🔸️به سرمایه داران در سواحل مکران و جاهای دیگر هزاران هکتار زمین میتوانند بدهند اما برای تامین مسکن مردم و نیازمندان میگویند زمین نیست و نمیشود!
🔸️انفال نباید براساس «الگوی توسعۀ سرمایهداری» توزیع شود.
@muntezari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 این جمعیت عظیم زنان محجبه و عزادار حسینی در قم و نجف و کربلا نیست اینجا لندن پایتخت انگلیس است
@Hasanabbasi_students
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
64.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هوالحکیم
جنگ ناتمام؛
📜 پذیرش اماننامه یا شهادت و گرسنگی؟!
👤 | ارائهای از محمدجواد خواجهوند
📥 | کیفیت اصلی: آپارات | یوتیوب
تولید شده در کانال
🔬 | پاتولوژی فرهنگی
@cupathology
🔰 یکی از مطالب زیبای زنده یاد دکترعلی شریعتی در باره امام حسین(ع)، تبیین شخصیتهای حاضر در واقعه کربلاست.
💬 او می گوید: در حادثه کربلا با سه نمونه شخصیت روبرو میشویم.
1⃣ اول: حسین(ع)
🔹 حاضر نیست تسلیمِ حرفِ زور شود.
تا آخر میایستد.
خودش و فرزندانش کشته میشوند.
هزینه انتخابش را میدهد و به چیزی که نمیخواهد تن نمیدهد.
از آب میگذرد، از آبرو نه.
2⃣ دوم: یزید
🔹 همه را تسلیم میخواهد.
مخالف را تحمل نمیکند.
سرِ حرفش میایستد.
نوه پیغمبر را سر میٔبرد.
بی آبرویی را به جان می خرد و به چیزی که میخواهد میرسد.
3⃣ سوم: عمرِ سعد
🔹 به روایتِ تاریخ تا روز ۸ محرّم در تردید است.
هم خدا را میخواهد هم خرما را،
هم دنیا را میخواهد هم آخرت را.
هم میخواهد حسین را راضی کند هم یزید را.
هم امارتِ کوفه را میخواهد،هم احترامِ مردم را.
نه حاضر است از قدرت بگذرد،نه از خوشنامی.
هم آب میخواهد هم آبرو.
دستِ آخر اما عمرِ سعد تنها کسی است که به هیچکدام از چیزهایی که میخواهد نمیرسد.
نه سهمی از قدرت میبرد نه از خوشنامی
ما آدمهایِ معمولی راستش نه جرات و اراده حسین شدن را داریم،نه قدرت و ابزارِ یزید شدن را
اما در درونِ همه ما یک عمرِ سعد هست!
من بیش از همه از عمر سعد شدن میترسم...
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 شهید مرتضی آوینی: اگر واقعیت را بخواهید روز عاشورا هنوز به شب نرسیده است
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دسته عزاداری ناشنوایان در همدان
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پرچم حسین بالاست، بالاتر ... 🚩
🔹 اینجا میشیگان آمریکاست
@Hasanabbasi_students
🔰 گویند روزی ناصر الدین شاه تمام ادیبان را جمع کرد و گفت: تمام اشعارحافظ را خوانده و فهمیدهام اما معنای این بیت را نفهمیدهام که در غزلی گفته است :
🍃بلبلی برگ گلی خوش رنگ در منقار داشت
🥀و اندر آن برگ و نوا خوش نالههای زار داشت
❓اگر این بلبل خوش بوده، پس چرا نالههای زار داشته؟!
🔹 شعرا و ادبای فراوانی آمدند و هرکس از ظن خود توضیحاتی داد، اما پاسخ هیچیک شاه را راضی نکرد.
🔹 بنابراین نامهای برای شاعر بزرگ معاصر خود، وصال شیرازی نوشت و معنای دقیق این غزل حافظ را جویا شد.
🔹 نامه زمانی بدست وصال رسید که او عزادار فرزندش بود. وصال، نامه ناصرالدین شاه را در نیمه شب مطالعه میکند و برای کشف معنای حقیقی این ابیات، رجوعی به اعداد ابجدی حروف الفبا که روح حروف و کلماتست میکند وغزلی برهمان وزن و قافیه میسراید و در میابد که عدد ابجدی بلبلی برگ گلی، با ابجد حروفِ حضرات علی، حسن، حسین علیهم السلام مطابقت دارد، چرا که بلبلی به ابجد میشود 74، برگ 222، گلی 60، جمع اینها: 356 همچنین: علی هم به ابجد110، حسن117، حسین128، جمع 356 به عبارتی حافظ خواسته به استعاره در آن زمانیکه شیعه درخفا بوده این حقیقت را بیان کند.
✍ لذا وصال شیرازی که عزادار فرزند خود نیز بوده است پاسخ پادشاه را بزبان شعر به اینصورت بیان میکند :
🍃صاحبا درحالتی کین بنده را غم یار داشت.
🥀یادم آمد کز سؤالی آن جناب اظهار داشت
🍃درخصوص شعر حافظ گرچه پرسیدی زمن
🥀بلبلی برگ گلی خوشرنگ در منقار داشت
🍃فکرها بسیارکردم هیچ مفهومم نشد
🥀چونکه شعرش درمیان، راز نهان بسیار داشت
🍃نیمه شب غواص گشتم درحروف ابجدی
🥀تا ببینم این صدف چندين گهر در بار داشت
🍃بلبلی برگ گلی شد سیصد و پنجاه و شش
🥀باعلی و باحسین و باحسن معیار داشت
🍃بلبلی باشد علی کزحسرت زین برگ و گل
🥀دائما آه و فغان و ناله بسیار داشت
🍃برگ گل سبز است دارد آن نشانی ازحسن
🥀چونکه در وقت شهادت سبزی رخسار داشت
🍃رنگ گل سرخ است دارد او نشانی از حسین
🥀چونکه هنگام شهادت عارضی گلنار داشت
🍃روز عاشورا حسین بن علی در کربلا
🥀اصغر زار و ضعیف خویش در منقار داشت
🍃🥀السلام علیک یا اباعبدالله الحسین یا قتیل العبرات
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حسین فخری، مداح خوزستانی که در دفاع مقدس در کنار حاج صادق آهنگران، عامل ارتقاء روحیه رزمندگان بود و با نوحه خوانی در مراسم سنتی استان های جنوبی موسوم به سینه زنی واحد، موجب شورآفرینی بود، در باره برکت زدایی از مداحی می گوید.
@Hasanabbasi_students
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
27.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کلیپ | جامعهی خوکی
❓چه شد که واقعهی عاشورا به وجود آمد؟
💬 امام سجاد علیهمالسلام، پاسخ میدهند...
🏴 شرحی بر جامعهشناسی امام سجاد علیهمالسلام و تحلیل جامعهشناختی ایشان از وقایع صدر اسلام
@Hasanabbasi_ir
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ چه شد که کربلا بوجود آمد⁉️
👇از منظر امام سجاد(ع) بخوانید..
💬 پاسخ این سؤال در نظام ۶ طبقاتی است که امام سجاد(ع) در جامعه شناسی خود به این نحو توصیف نمودند:
📷 yon.ir/SNhVu
1️⃣ شیرها. اینان حاکمان سیاسیاند که همیشه به دنبال راهی برای تسلط بر دیگراناند و نمیخواهند مغلوب شوند. برای دستیابی به مدارج بالا، نیاز نیست تا تقوا داشته باشند، بلکه همان مسیر سیاست قبل از اسلام را اگر بدانند، میتوانند رشد کنند. در جامعهی اسلامی امروز نیز چنین است، هر کسی که بخواهد به مجلس، شورا و ریاست جمهوری راه یابد، کافیست به مردم دروغ بگوید! #فساد_سیاسی
2️⃣ گرگها. تُجاری که هنگام خرید یک کالا مذمت آن را میگویند و هنگام فروش کالا مدحش میکنند.
3️⃣ سگها. مردم از زبان آنها آسایش ندارند (این گروه در واقع نظام رسانهای و امپراتوری رسانهای در همهی جهان است.) #رسانه_بازتابی
4️⃣ روباهها. دینفروشانی که ادیان خود را به قیمت روز میفروشند. (عمروعاصهای زمان، آن چه که به زبان میآورند را باور ندارند.)
5️⃣ خوکها. تودهای از مردم مخنث (خنثی) که در نسبت با حق و باطل خنثی هستند. حق و باطل برایشان فرقی ندارد پس به هر زشتی و فحشایی که دعوت میشوند، اجابت میکنند.
6️⃣ برهها. مؤمنانی هستند که پنج طیف دیگر، پشمشان را میچینند، گوشتشان را میخورند و استخوانشان را میشکنند.»
🔴 زمانی که این ۶ طبقه در یک جامعه شکل گرفتند، واقعه کربلا تکرار خواهد شد و بار دیگر امام حسین(ع) به مسلخ خواهند رفت. وقتی ابا عبدالله (ع) دیدند دین جدشان توسط ۵ طبقه اول مصادره شده است، ایستاد و گفت: «فلان بن فلان مرا بین شمشیر و ذلت مخیر کرده؛ من و ذلت، هیهات!»
⭕️ در جامعهی امروز ما نیز این ۶ طبقه شکل گرفتهاند؛ آیا ادامهی این مسیر در سال پنجاه و نهم انقلاب اسلامی نیز به واقعه سال ۵۹ هجری منتهی خواهد شد؟!
✅ اگر میخواهیم حسینِ زمان خود را ذبح نکنیم، میباید شمر زمانهی خود را بشناسیم؛ شمر، سرباز امام علی(ع) بود، سردار امام حسن(ع) و قاتل امام حسین(ع) بود. مبادا چنین بلایی بر سر ما بیاید! اگر سیاسی هستیم، مراقبت کنیم تا شیر نباشیم؛ اگر تاجر هستیم، گرگ نباشیم؛ اگر رسانهای هستیم، سگ نباشیم؛ اگر عالم دین، منبری و مداح هستیم، روباه نباشیم؛ و اگر از تودهی مردم هستیم، همچون خنزیر (خوک) نباشیم.
#عبرت_های_عاشورا #جامعه_شناسی_امام_سجاد
@Hasanabbasi_ir
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ چه شد که کربلا بوجود آمد⁉️
👇از منظر امام سجاد(ع) بخوانید..
💬 پاسخ این سؤال در نظام ۶ طبقاتی است که امام سجاد(ع) در جامعه شناسی خود به این نحو توصیف نمودند:
@Hasanabbasi_ir
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
جامعهشناسی امام سجاد ع.pdf
146.9K
✅ چه شد که کربلا بوجود آمد⁉️
🔖 از منظر امام سجاد(ع) بخوانید..
🔸 طبقات ششگانه جامعه مسلمین در دوره اُموی به روایت امام سجاد (علیه السلام)
#جامعه_شناسی_امام_سجاد
@Hasanabbasi_ir
🔰 خاطره ای زیبا از شادروان دکتر باستانی پاریزی
🔹 در پاكستان نام های خيابانها و محلات اغلب فارسی و صورت اصيل كلمات قديم است. خيابان های بزرگ دو طرفه را *شاهراه* می نامند، همان كه ما امروز «اتوبان» می گوييم!
🔹 بنده برای نمونه و محض تفريح دوستان، چند جمله و عبارت فارسی را كه در آنجاها به كار می برند و واقعا برای ما تازگی دارد در اينجا ذكر می كنم كه ببينيد زبان فارسی در زبان اردو چه موقعیتی دارد.
🔹 نخستين چيزی كه در سر بعضی كوچهها ميبينيد تابلوهای رانندگی است.
در ايران ادارهی راهنمايی و رانندگی بر سر كوچهای كه نبايد از آن اتومبيل بگذرد مينويسد:« عبور ممنوع» و اين هر دو كلمه عربی است، اما در پاكستان گمان ميكنيد تابلو چه باشد؟
*راه بند*!
🔹 تاكسی كه مرا به کنسولگری ايران در كراچی می برد كمی از کنسولگری گذشت، خواست به عقب برگردد، يكي از پشت سر به او فرمان می داد، در چنين مواقعی ما می گوييم:
عقب، عقب،عقب، خوب!
اما آن پاكستانی می گفت: *واپس، واپس،بس!*
و اين حرفها در خياباني زده شد كه به *شاهراه ايران* موسوم است.
🔹 اين مغازههایی را كه ما قنادی می گوييم( و معلوم نيست چگونه كلمهی قند صيغه ی مبالغه و صفت شغلی قناد برايش پيدا شده و بعد محل آن را قنادی گفته اند؟)
آری اين دكانها را در آنجا *شيرينكده* نامند.
🔹 آنچه ما هنگام مسافرت «اسباب و اثاثيه» می خوانيم، در آنجا *سامان* گويند.
🔹 سلام البته در هر دو كشور سلام است. اما وقتی كسی به ما لطف می كند و چيزی می دهد يا محبتی ابراز می دارد، ما اگر خودمانی باشيم می گوييم: ممنونم، متشكرم، اگر فرنگی مآب باشيم ميگوييم «مرسی» اما در آنجا كوچك و بزرگ، همه در چنين موردی می گويند: *مهرباني*!
🔹 آنچه ما شلوار گوييم در آنجا *پاجامه* خوانده می شود.
🔹 قطار سريع السير را در آنجا *تيز خرام* می خوانند!
🔹 جالبترين اصطلاح را در آنجا من برای مادر زن ديدم، آنها اين موجودي را كه ما مرادف با ديو و غول آوردهايم *خوش دامن* گفتهاند. واقعا چقدر دلپذير و زيباست.
🔹 ضمناً اضافه کنم که در پاکستان و افغانستان به بازنشسته هم *سبک دوش* می گویند.💐🪴
✍ «از پاريز تا پاريس، محمدابراهيم باستانی پاريزی»
@Hasanabbasi_students
🔰 دو قرص نان کوچک گیر آورده بود برای کودکانش ولی...
🔹 لعنت خدا بر اسرائیل و آمریکا
@Hasanabbasi_students