eitaa logo
کانال‌حوزه‌علمیه‌خواهران‌استان‌البرز
1.3هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
1.7هزار ویدیو
312 فایل
کانال‌مدیریت‌حوزه‌علمیه‌خواهران‌استان‌البرز منتظر ارسال اخبار شما هستیم اطلاع رسانی ☎️شماره تماس : 📞 02634995630
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید: «خَیرُ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ مَرْیمُ بِنْتُ عِمْرَانَ وَ آسِیةُ بِنْتُ مُزَاحِمٍ وَ خَدِیجَةُ بِنْتُ خُوَیلِدٍ وَ فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ؛ بهترین زنان تـمام عـالم عبارتند از: مریم دختر عـمران، آسـیه دختر مزاحم، خدیجه دختر خویلد و فاطمه دختر محمد صلی الله علیه و آله  اسد الغابه، ابن اثیر، ج 5، ص 537 به مناسبت وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها حوزه علمیّه فاطمیّه سلام الله علیها برگزار نمود: ♦️ حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا موسوی امام جمعه محترم شهرستان ♦️محفل انس قرآن با حضور قاریان برجسته شهرستان ♦️حضور قاریان محترم حوزه علمیّه فاطمه المعصومیه سلام الله .هشتگرد ♦️ روز سه شنبه ۲۳ فروردین از کلیه عزیزانی که حضور بهم رسانیدند تقدیر و تشکر می کنیم. اجرکم عند الله 🤲 _انس با قرآن حضرت_خدیجه(سلام الله علیها )
🔰مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) در دهمین روز از ماه مبارک رمضان نشست فرهنگی با عنوان فضیلت ماه نزول قرآن و مقام والای حضرت خدیجه (س) برگزار کرد. ❇سخنران : حجت الاسلام والمسلمین (شیخ) مجتبی حاجی ایمانی س
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀زنی مانند تو دیگر نخواهد دید این هستی... 🥀گواهی می‌دهد تاریخ تو امّ‌المؤمنین هستی ▪️برگزاری مراسم افطار بمناسبت وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها▪️ 🔳قرائت قرآن 🔳سخنرانی 🔳مداحی 🔳پذیرایی افطار به همراه شام
💢 مباحث ارائه شده در نشست فرهنگی مدرسه و موسسه آموزش عالی زینبیه با عنوان خدیجه سلام الله علیها الگوی زن معاصر توسط سرکار خانم عظیمی بدین شرح است: 👇👇👇 🔹دشمنان اسلام همواره تلاش نموده‌اند، چهره‌ی الگوهای بی‌بدیل زن کامل و تمام عیار را مخفی نگه دارند. هدف استکبار جهانی در این خصوص، به انحراف کشاندن و بی‌اثر کردن حضور زنان و جریان سازی های مصلحانه آنان است و در هر عصر و زمان با شیوه‌های مختلف به این امر مبادرت می‌کنند. 🔹از جمله هویت زدایی از زن مسلمان، بی‌اهمیت جلوه دادن جایگاه و کرامت زن و نقش ارزنده‌ی او در خانواده و اجتماع، تقلیل دادن افق نگاه زنان و سرگرم کردن آنان با مسائل کم اهمیت، ترویج بی حیایی و بی حجابی و ده‌ها راهبرد دیگر. 🔹 بنابراین نگاه هستی شناسانه و کلان زنان مورد هدف قرار گرفته است که یکی از راههای مقابله با این ترفندهای دنیای استکبار، معرفی زنان نمونه از گذشته تا امروز است. 🔹خدیجه سلام الله علیها نمونه‌ی عالی از برترین فضایل اخلاقی بوده و توجه به ابعاد مختلف زندگی آن حضرت، خط روشنی برای زن امروز در به عینیت رسانیدن توحیدباوری ترسیم می‌نماید. 🔹این بانوی بزرگوار التیام بخش درد و رنج های پیامبر در سال های اول بعثت بودند و پیامبر در مورد ایشان فرموده است:« او زنی بود که وقتی همه از من رویگردان بودند و از من می‌گریختند او به من مهربانی و محبت می کرد و وقتی همه مرا تکذیب می‌کردند او مرا تصدیق کرد و او بود که غم و اندوه را از قلبم می‌زدود. 🔹زن مسلمان به تأسی از این بانوی بزرگوار در سختی ها متزلزل نمی‌شود و با ناملایمات فرو نمی‌ریزد بلکه با صبر و درایت، تکیه گاه سایر اعضا خانواده می شود. 🔹حضرت زینب سلام الله علیها از لحاظ صورت و سیرت شبیه جده مکرمه خود بودند. همان‌طور که حضرت خدیجه مونس و انیس و پشتیبان پیامبر اکرم بودند حضرت زینب سلام الله علیها هم مونس و همراه همیشگی برادر بزرگوار خود امام حسین علیه السلام بودند. این دو بانو در عقل و درایت هم شبیه یکدیگر بودند؛ چنانچه در مورد حضرت خدیجه آمده است « اکملهن عقلا و أتمهن رایا» و در تاریخ گفته شده که خطبه حضرت زینب « یدل علی عقل و قوه جنان». ⬅️ جهت مطالعه متن کامل به سایت مدرسه و موسسه آموزش عالی زینبیه مراجعه نمایید👇👇 zeynabiye.whc.ir
🔻پیام های جزء دوازدهم قرآن کریم ❇️ سی سحر سی پیام 💢 کسانی که خداوند در همین دنیا با آن‌ها تسویه حساب می‌کند ⬅️ فراز اول: مَن کاَنَ یُرِیدُ الْحَیَوةَ الدُّنْیَا وَ زِینَتهََا نُوَفّ‌ِ إِلَیهِْمْ أَعْمَالَهُمْ فِیهَا وَ هُمْ فِیهَا لَا یُبْخَسُونَ * أُوْلَئکَ الَّذِینَ لَیْسَ لهَُمْ فیِ الاَْخِرَةِ إِلَّا النَّارُ  وَ حَبِطَ مَا صَنَعُواْ فِیهَا وَ بَاطِلٌ مَّا کَانُواْ یَعْمَلُونَ(15-16/ هود علیه‌السلام) آیه شریفه در صدد بیان این مطلب است که عمل آدمی، تنها آن نتیجه‌ای را پی خواهد داشت که او قصد کرده است؛ که اگر منظورش نتیجه‌ دنیوی باشد نتیجه دنیوی هم نصیبش می‌شود؛ مثلاً وضع مالی‌اش بهتر می‌شود، مشهور می‌شود، به نام و نانی می‌رسد و مانند آن. البته این در صورتی است که سایر عوامل لازم هم کمک بکنند. 💢چرا برخی حرف حق را نمی‌فهمند؟ ⬅️ فراز دوم: قَالُواْ یَاشُعَیْبُ مَا نَفْقَهُ کَثِیرًا مِّمَّا تَقُولُ (91- هود علیه‌السلام) «اکثر چیزهایی که تو می‌گویی ما نمی‌فهمیم» ؛ این جمله، سخن مردم مدین است که به پیامبر خود، حضرت شعیب ع می‌گفتند. وقتی آن حضرت معارف دین و احکام الهی را برای آن‌ها بیان می‌کرد در پاسخ به او چنین می‌گفتند و سخنان آن پیامبر خدا را حرف‌هایی سست و بی سر و ته قلمداد می‌کردند. امروز هم وقتی احکام و بایدها و نبایدهای دین به بهترین . واضح‌ترین بیان برای برخی بازگو می‌شود همین پاسخ شنیده می‌شود کسی که سرکرده جمعیتی شود و آن‌ها را به سوی گمراهی و معصیت رهبری کند در قیامت پیشاپیش آن جمعیت و به همراه آن‌ها وارد آتشی می‌شوند که خود در دنیا افروختند و در آن سوختند قرآن به عنوان دردآشنای دارو شناس این رفتار را این‌گونه تحلیل می‌کند که چون این‌ها عقل و فطرت خود را زیر خروارها خاک شهوت و غضب دفن کردند(1) اکنون که در برابر ندای وحی و فطرت قرار می‌گیرند قادر به درک آن نیستند با اینکه به ظاهر مشکلی در قوای ادراکی آن‌ها وجود ندارد.(2) برای همین است که اذعان به نفهمیدن حرفی می‌کنند که مؤمنین به راحتی آن را فهمیده و درک می‌کنند 💢سران گمراهی پیشاپیش حزب خود وارد جهنم می‌شوند ⬅️ فراز سوم: فَاتَّبَعُواْ أَمْرَ فِرْعَوْنَ  وَ مَا أَمْرُ فِرْعَوْنَ بِرَشِیدٍ(97) یَقْدُمُ قَوْمَهُ یَوْمَ الْقِیَمَةِ فَأَوْرَدَهُمُ (98- هود علیه‌السلام) این آیات از آیاتی هستند که دلالت بر ظهور باطن اعمال در قیامت می‌کنند البته باطنی که از تناسب خاصی با ظاهرش برخوردار است.   آیه اول می‌گوید عده‌ای برای حفظ دنیایشان، موسی علیه‌السلام را رها کرده و از فرعون و برنامه و سیاست او پیروی کردند. در آیه بعد، وضعیت قیامت آن‌ها را به تصویر کشیده و می‌فرماید: فرعون، پیشاپیش قومش وارد صحنه قیامت می‌شود. اما به جای آنکه این پیشوا، پیروان خود را در آن گرمای سوزان به سوی چشمه گوارایی از آب زلال ببرد؛ آن‌ها را به آتش دوزخ وارد می‌کند.(3) (1)    آیات 14 سوره مطففین و 10 سوره شمس (2)    آیه 179 سوره اعراف (3)    نمونه ج9 ص225
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️ فاطمة الزهرا سَلامُ اللّٰه عَلیهَا: ✨فَرَضَ إللّٰهُ الصِّيامَ تَثبِيتاً لِلإخلاصِ 🌱فاطمه زهرا ‹سلام اللّٰه علیها›خداوند روزه را برای استواری اخلاص ، واجب فرمود . 📚 میزان الحکمة ج ۶ باب ۳ ⚜ سی روز ، سی حدیث 📌 دوازدهمین حدیث ماه مبارک 🎙گوینده:سرکارخانم همراهزاده 🎥 ادیتور:سرکارخانم‌ کرامت -----------------🍃🌺🍃------------------ 🆔 بروی عبارت ضربه بزنید 👇🏻 آدرس صفحه اینستاگرام حوزه کوثر
⏺ مدیر حوزه های علمیه خواهران البرز: ثبت نام حوزه علمیه خواهران استان البرز آغاز شد ⏹ مدیر حوزه های علمیه خواهران استان البرز از ثبت نام پذیرش حوزه های علمیه استان خبر داد. متن کامل خبر 👇🙏🌸 https://basijnews.ir/fa/news/9425330 به  کانال خبرگزاری بسیج در استان البرز بپیوندید🔻🌐 @basijalborz_irankochak
🌷🌷چو بر نیمه رسید ماه مبارک بیامد لطفی از رب تبارک شبر، نیکو خصال و ماه صورت کریم و اسوه در زهد و بلاغت . . 🍀🍀جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) 🔴سخنران ومداح:سرکار خانم مالمیر زمان:شنبه،۲۷فروردین،ساعت۲۱ مکان:کانون فرهنگی هنری ولایت عشق
✨کارگاه آموزشی تربیت مبلغ ✨موضوع:شیوه های تبلیغ در رابطه با جوانان در آموزه های قرآنی با حضور استاد حوزه و دانشگاه حجت السلام و المسلمین دکتر جغتایی زمان:شنبه 27فروردین1401 🕰ساعت:11 🕌مکان:چهار راه هنرستان کوچه 407شرقی حوزه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها
🌸حضور مبلغین مدرسه علمیه فاطمه الزهرا در غرفه کودک امامزاده طاهر علیه السلام به مناسبت جشن رمضان 🌸🌸🌸🌸
🔻 پیام های جزء سیزدهم قرآن کریم ❇️ سی سحر سی پیام 💢اکثر ایمانها، آلوده به شرک است ⬅️ فراز اول:،وَ مَا یُؤْمِنُ أَكْثرَُهُم بِاللَّهِ إِلَّا وَ هُم مُّشْرِكُونَ(106- یوسف علیه السلام) اکثر آنها كه ایمان مى‏آورند، ایمانشان آمیخته با شرك است و مشرک هستند. مراد از این شرک آن شرک آشکار بت پرستان نیست؛ زیرا هیچ مومنی اهل پرستش بت نیست و بر آن سجده نمی کند؛ بلکه منظور، شرک پنهان است(1) که امام هادی علیه السلام در توصیف آن فرمود: الْإِشْرَاكُ فِی النَّاسِ أَخْفَى مِنْ دَبِیبِ النَّمْلِ عَلَى الْمِسْحِ الْأَسْوَدِ فِی اللَّیْلَةِ الْمُظْلِمَة(2)؛ نفوذ شرك در ضمیر مردم، پنهان‏تر از آنست كه مورچه سیاهى در شب تیره و تار بر روى گلیم سیاهى راه برود. وقتى انسان در آن شرائط متوجه راه رفتن مورچه نشود قطعا از این شركی كه پنهان‏تر از آنست هم آگاه نخواهد شد.شرک آن است که انسان در اداره امور عالم به منشا اثری غیر از خداوند متعال عقیده پیدا کند و او را شریک خدا قرار دهد.(3) امام صادق علیه السلام در توضیح این آیه فرمود: شِرْكُ طَاعَةٍ وَ لَیْسَ شِرْكَ عِبَادَةٍ(4)؛  شرک در این آیه شرک در طاعت است؛ نه شرک در عبادت.(5) 💢تغییر سرنوشت در گرو خواست و حرکت خود ملت هاست ⬅️ فراز دوم: إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیرُِّ مَا بِقَوْمٍ حَتىَ‏ یُغَیرُِّواْ مَا بِأَنفُسِهِم‏(11- رعد) خداوند اوضاع هیچ ملتى را تغییر نمى‏دهد، مگر آنكه در خود دگرگونى ایجاد كنند. این جمله یك قانون كلى و عمومى را بیان مى‏كند، قانونى سرنوشت ساز و حركت آفرین و نیز هشدار دهنده! این قانون كه یكى از پایه‏هاى اساسى جهان بینى و جامعه‏شناسى در اسلام است به ما مى‏گوید: مقدرات شما قبل از هر چیز و هر كس در دست خود شما است و هر گونه تغییر و دگرگونى در خوشبختى و بدبختى اقوام در درجه اول به خود آنها برمی گردد. شانس و اقبال و مانند اینها همه بی اساس است و آن چیزی که پایه دارد این است كه ملتى خود بخواهد سربلند و پیشرو باشد و یا به عكس، خودش تن به ذلت و شكست دهد، پس این اراده و خواست ملتها و تغییرات درونى آنهاست كه آنها را مستحق لطف یا مستوجب عذاب الهی مى‏سازد. 💢 آدرس مهمی که همه به دنبال آنند ⬅️فراز سوم: الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ تَطْمَئنِ‏ُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللَّهِ  أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئنِ‏ُّ الْقُلُوبُ(28- رعد) کسانی اند که ایمان آورده اند و دل‏هایشان به یاد خدا آرام مى‏گیرد. آگاه باشید! که دل‏ها فقط به یاد خدا آرام مى‏گیرد. آیه در وصف کسانی است که در آیه قبل آنها را «مَنْ أَنَابَ» نامید یعنی کسی که به سوی خدا بازگردد و رو به او کند. آرامش و آسایش دو عنوان جدای از هم هستند که در بین انسانهای بیگانه با فرهنگ قرآن این دو به یک معنا و یا به جای هم گرفته می شوند. آسایش مفهومی مرتبط با جسم و تن دارد برخلاف آرامش که با روح و جان در ارتباط است. پی نوشت ها: (1) المیزان ج‏11 ص 276 (2) تحف العقول ص 487 (3) ر.ک به لسان العرب، ج10 ص450 (4) الكافی ج2 ص 397 (5) شرک در عبادت: یعنی انسان در عالم به منشاء اثری مستقل از خدا معتقد باشد و  او را عبادت کند. بت پرستی و شیطان پرستی از این قبیلند. شرک در طاعت: یعنی اطاعت از دستوراتی که خدایی نیستند. مرکز صدور تمام این دستورها که در مخالفت با اوامر الهی صادر می شوند یا نفس خود انسان است و یا شیاطین جن و انس.
بسم الله الرحمن الرحیم با سخنرانی استاد فرهیخته سر کار خانم موسوی در جمع طلاب و اساتید و کارکنان حوزه علمیه شهید مطهری «ره» موضوع سخنرانی : تبیین جایگاه ایمانی حضرت خدیجه(س) و نقش آن در رسالت پیامبر اکرم (ص) خانم موسوی در ابتدا فرمودند: یکی از مطالب جدیدی که اخیراً در غرب در موردش خیلی بحث میشود،  بحث نگاه به دین است،  نگاه حداقلی و نگاه حداکثری   نگاه حداقلی حاکی از این هست که دین فقط برای سعادت اخروی انسان آمده و توانایی ندارد که در همه امورات زندگی انسان ، مثل سیاست، فرهنگ و اقتصاد بهداشت دخالت کند. در واقع دین فقط برای امور اخروی است ، همان سکولاریزم که در غرب مطرح است. وی افزودند: اما نگاه حداکثری این هست که ایمان گرایان مسیحی معتقدند که هر چیزی که برای زندگی انسان لازم باشد در کتاب مقدس آمده ، و ما هیچ احتیاجی به هیچ چیزی نداریم . هر دو تای این نگاه  دچار افراط و تفریط هستند. در ادامه ایشان گفتند: اسلام یک نگاه جامع و یک نگاه منطقی نسبت به دین دارد و معتقد است که دین برنامه زندگی انسان هست و علاوه بر اینکه علوم دیگه در جای خودشان محترم هستند، دین می تواند برای خیلی از ابعاد زندگی دنیوی انسان هم برنامه داشته باشد. چون بر اساس این که پیامبر خاتم النبین هست، وآخرین دین  و کاملترین و جهانی ترین و جاودانه ترین دین رو آورداست، پس دین باید جوابگوی تمام نیازهای معنوی ، عاطفی و ... بشری در تمام عمر انسان در روی زمین باشد . این نگاه که انسان یک نگاه جامع نگر داشته باشد، باید دید که در زندگی معصومین ما چگونه بوده است. وی در ادامه افزود: یکی از شخصیت های مهم تاریخ اسلام حضرت خدیجه سلام الله علیها هست که ایشان با انتخاب پیامبر ص به عنوان همسر در واقع در سرنوشت اسلام اثرگذار بودند و یک نگاه جامع نسبت به دین داشتند. در واقع ایشان میتوانست که فقط یک دیندار معمولی باشد و اعتقادات خودش را داشته باشد و این ثروت افسانه‌ای خودش را خرج آرزوها و آمال خودش بکند،  اما ایشان تصمیم میگیرد که با پیغمبر ازدواج کند و بر تمام آرزوهای مادی و دنیوی خودش خط بکشد و تمام ثروت خودش را صرف تقویت دین بکند. که پیامبر فرمودند که دین من با دارایی خدیجه و شمشیر علی قدرت گرفت و تقویت شد. ایشان در پایان خاطر نشان کردند: نگاه ما هم بدین باید مثل حضرت خدیجه(س) باشد،  یعنی علاوه بر اینکه برای خودمان برنامه‌هایی داریم، از آنچه که دارایی‌های خود ما هست برای اشاعه دین و تقویت دین استفاده بکنیم و مثل حضرت خدیجه (س) یک زندگی دنیوی و اخروی را داشته باشیم و تک‌بعدی به دین نگاه نکنیم.
بسم الله الرحمن الرحیم مراسم روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ مصادف با یازدهمین روز ماه مبارک رمضان در برنامه عصر جدید قرانی میزبان برنامه، مدرسه علمیه عالی کوثر خواهران شهرستان فردیس ⚘تلاوت قران توسط محمد حسین هزاره ⚘بیان احکام همراه با نمایش ⚘تفسیر کودکانه سوره قدر ⚘جشن روزه اولی ها واهدا جوایز ⚘نمایش سوره کوثر توسط کودکان ۰⚘همخوانی سوره کوثر توسط گروه رضوان اجرای تمام برنامه توسط کودکان طلاب مدرسه علمیه کوثرانجام شد. ⚘دکور برنامه :قطعه ایی از بهشت ومعرفی میوه ها ،ظروف،لباسها،خوراکیهای بهشتی ⚘میز پذیرش سال تحصیلی۱۴۰۱ در بوستان صلات مصلای امام خمینی (ره) همراه با برنامه های قرانی واطعام افطاری