eitaa logo
کانال‌حوزه‌علمیه‌خواهران‌استان‌البرز
1.3هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
1.7هزار ویدیو
312 فایل
کانال‌مدیریت‌حوزه‌علمیه‌خواهران‌استان‌البرز منتظر ارسال اخبار شما هستیم اطلاع رسانی ☎️شماره تماس : 📞 02634995630
مشاهده در ایتا
دانلود
✨کارگاه آموزشی تربیت مبلغ ✨موضوع:شیوه های تبلیغ در رابطه با جوانان در آموزه های قرآنی با حضور استاد حوزه و دانشگاه حجت السلام و المسلمین دکتر جغتایی زمان:شنبه 27فروردین1401 🕰ساعت:11 🕌مکان:چهار راه هنرستان کوچه 407شرقی حوزه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها
🌸حضور مبلغین مدرسه علمیه فاطمه الزهرا در غرفه کودک امامزاده طاهر علیه السلام به مناسبت جشن رمضان 🌸🌸🌸🌸
🔻 پیام های جزء سیزدهم قرآن کریم ❇️ سی سحر سی پیام 💢اکثر ایمانها، آلوده به شرک است ⬅️ فراز اول:،وَ مَا یُؤْمِنُ أَكْثرَُهُم بِاللَّهِ إِلَّا وَ هُم مُّشْرِكُونَ(106- یوسف علیه السلام) اکثر آنها كه ایمان مى‏آورند، ایمانشان آمیخته با شرك است و مشرک هستند. مراد از این شرک آن شرک آشکار بت پرستان نیست؛ زیرا هیچ مومنی اهل پرستش بت نیست و بر آن سجده نمی کند؛ بلکه منظور، شرک پنهان است(1) که امام هادی علیه السلام در توصیف آن فرمود: الْإِشْرَاكُ فِی النَّاسِ أَخْفَى مِنْ دَبِیبِ النَّمْلِ عَلَى الْمِسْحِ الْأَسْوَدِ فِی اللَّیْلَةِ الْمُظْلِمَة(2)؛ نفوذ شرك در ضمیر مردم، پنهان‏تر از آنست كه مورچه سیاهى در شب تیره و تار بر روى گلیم سیاهى راه برود. وقتى انسان در آن شرائط متوجه راه رفتن مورچه نشود قطعا از این شركی كه پنهان‏تر از آنست هم آگاه نخواهد شد.شرک آن است که انسان در اداره امور عالم به منشا اثری غیر از خداوند متعال عقیده پیدا کند و او را شریک خدا قرار دهد.(3) امام صادق علیه السلام در توضیح این آیه فرمود: شِرْكُ طَاعَةٍ وَ لَیْسَ شِرْكَ عِبَادَةٍ(4)؛  شرک در این آیه شرک در طاعت است؛ نه شرک در عبادت.(5) 💢تغییر سرنوشت در گرو خواست و حرکت خود ملت هاست ⬅️ فراز دوم: إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیرُِّ مَا بِقَوْمٍ حَتىَ‏ یُغَیرُِّواْ مَا بِأَنفُسِهِم‏(11- رعد) خداوند اوضاع هیچ ملتى را تغییر نمى‏دهد، مگر آنكه در خود دگرگونى ایجاد كنند. این جمله یك قانون كلى و عمومى را بیان مى‏كند، قانونى سرنوشت ساز و حركت آفرین و نیز هشدار دهنده! این قانون كه یكى از پایه‏هاى اساسى جهان بینى و جامعه‏شناسى در اسلام است به ما مى‏گوید: مقدرات شما قبل از هر چیز و هر كس در دست خود شما است و هر گونه تغییر و دگرگونى در خوشبختى و بدبختى اقوام در درجه اول به خود آنها برمی گردد. شانس و اقبال و مانند اینها همه بی اساس است و آن چیزی که پایه دارد این است كه ملتى خود بخواهد سربلند و پیشرو باشد و یا به عكس، خودش تن به ذلت و شكست دهد، پس این اراده و خواست ملتها و تغییرات درونى آنهاست كه آنها را مستحق لطف یا مستوجب عذاب الهی مى‏سازد. 💢 آدرس مهمی که همه به دنبال آنند ⬅️فراز سوم: الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ تَطْمَئنِ‏ُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللَّهِ  أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئنِ‏ُّ الْقُلُوبُ(28- رعد) کسانی اند که ایمان آورده اند و دل‏هایشان به یاد خدا آرام مى‏گیرد. آگاه باشید! که دل‏ها فقط به یاد خدا آرام مى‏گیرد. آیه در وصف کسانی است که در آیه قبل آنها را «مَنْ أَنَابَ» نامید یعنی کسی که به سوی خدا بازگردد و رو به او کند. آرامش و آسایش دو عنوان جدای از هم هستند که در بین انسانهای بیگانه با فرهنگ قرآن این دو به یک معنا و یا به جای هم گرفته می شوند. آسایش مفهومی مرتبط با جسم و تن دارد برخلاف آرامش که با روح و جان در ارتباط است. پی نوشت ها: (1) المیزان ج‏11 ص 276 (2) تحف العقول ص 487 (3) ر.ک به لسان العرب، ج10 ص450 (4) الكافی ج2 ص 397 (5) شرک در عبادت: یعنی انسان در عالم به منشاء اثری مستقل از خدا معتقد باشد و  او را عبادت کند. بت پرستی و شیطان پرستی از این قبیلند. شرک در طاعت: یعنی اطاعت از دستوراتی که خدایی نیستند. مرکز صدور تمام این دستورها که در مخالفت با اوامر الهی صادر می شوند یا نفس خود انسان است و یا شیاطین جن و انس.
بسم الله الرحمن الرحیم با سخنرانی استاد فرهیخته سر کار خانم موسوی در جمع طلاب و اساتید و کارکنان حوزه علمیه شهید مطهری «ره» موضوع سخنرانی : تبیین جایگاه ایمانی حضرت خدیجه(س) و نقش آن در رسالت پیامبر اکرم (ص) خانم موسوی در ابتدا فرمودند: یکی از مطالب جدیدی که اخیراً در غرب در موردش خیلی بحث میشود،  بحث نگاه به دین است،  نگاه حداقلی و نگاه حداکثری   نگاه حداقلی حاکی از این هست که دین فقط برای سعادت اخروی انسان آمده و توانایی ندارد که در همه امورات زندگی انسان ، مثل سیاست، فرهنگ و اقتصاد بهداشت دخالت کند. در واقع دین فقط برای امور اخروی است ، همان سکولاریزم که در غرب مطرح است. وی افزودند: اما نگاه حداکثری این هست که ایمان گرایان مسیحی معتقدند که هر چیزی که برای زندگی انسان لازم باشد در کتاب مقدس آمده ، و ما هیچ احتیاجی به هیچ چیزی نداریم . هر دو تای این نگاه  دچار افراط و تفریط هستند. در ادامه ایشان گفتند: اسلام یک نگاه جامع و یک نگاه منطقی نسبت به دین دارد و معتقد است که دین برنامه زندگی انسان هست و علاوه بر اینکه علوم دیگه در جای خودشان محترم هستند، دین می تواند برای خیلی از ابعاد زندگی دنیوی انسان هم برنامه داشته باشد. چون بر اساس این که پیامبر خاتم النبین هست، وآخرین دین  و کاملترین و جهانی ترین و جاودانه ترین دین رو آورداست، پس دین باید جوابگوی تمام نیازهای معنوی ، عاطفی و ... بشری در تمام عمر انسان در روی زمین باشد . این نگاه که انسان یک نگاه جامع نگر داشته باشد، باید دید که در زندگی معصومین ما چگونه بوده است. وی در ادامه افزود: یکی از شخصیت های مهم تاریخ اسلام حضرت خدیجه سلام الله علیها هست که ایشان با انتخاب پیامبر ص به عنوان همسر در واقع در سرنوشت اسلام اثرگذار بودند و یک نگاه جامع نسبت به دین داشتند. در واقع ایشان میتوانست که فقط یک دیندار معمولی باشد و اعتقادات خودش را داشته باشد و این ثروت افسانه‌ای خودش را خرج آرزوها و آمال خودش بکند،  اما ایشان تصمیم میگیرد که با پیغمبر ازدواج کند و بر تمام آرزوهای مادی و دنیوی خودش خط بکشد و تمام ثروت خودش را صرف تقویت دین بکند. که پیامبر فرمودند که دین من با دارایی خدیجه و شمشیر علی قدرت گرفت و تقویت شد. ایشان در پایان خاطر نشان کردند: نگاه ما هم بدین باید مثل حضرت خدیجه(س) باشد،  یعنی علاوه بر اینکه برای خودمان برنامه‌هایی داریم، از آنچه که دارایی‌های خود ما هست برای اشاعه دین و تقویت دین استفاده بکنیم و مثل حضرت خدیجه (س) یک زندگی دنیوی و اخروی را داشته باشیم و تک‌بعدی به دین نگاه نکنیم.
بسم الله الرحمن الرحیم مراسم روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ مصادف با یازدهمین روز ماه مبارک رمضان در برنامه عصر جدید قرانی میزبان برنامه، مدرسه علمیه عالی کوثر خواهران شهرستان فردیس ⚘تلاوت قران توسط محمد حسین هزاره ⚘بیان احکام همراه با نمایش ⚘تفسیر کودکانه سوره قدر ⚘جشن روزه اولی ها واهدا جوایز ⚘نمایش سوره کوثر توسط کودکان ۰⚘همخوانی سوره کوثر توسط گروه رضوان اجرای تمام برنامه توسط کودکان طلاب مدرسه علمیه کوثرانجام شد. ⚘دکور برنامه :قطعه ایی از بهشت ومعرفی میوه ها ،ظروف،لباسها،خوراکیهای بهشتی ⚘میز پذیرش سال تحصیلی۱۴۰۱ در بوستان صلات مصلای امام خمینی (ره) همراه با برنامه های قرانی واطعام افطاری
🔅🔅🔅🔅🔅🔅 🌸 ولادت پر نور و سرور امام حسن مجتبی علیه السلام بر تمامی شیعیان آن حضرت تبریک و تهنیت باد🌸 به همین مناسبت، همزمان با شب میلاد کریم اهلبیت علیهم السلام، مراسم جشنی به همت طلاب گرامی برگزار می گردد. زمان: شنبه ۲۷فروردین، ساعت ۱۸:۳۰ مکان: حوزه علمیه حضرت ام البنین سلام الله علیها 💥 افطار مهمان حوزه هستید💥
⚘🍃السلام علیک یا حسن مجتبی علیه السلام ⚘🍃مراسم میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام در روز شنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ مصادف با چهاردهم ماه مبارک رمضان ⚘🍃سخنران :سرکار خانم حاجی زاده مولودی خوانی ⚘🍃قرائت دعای مجیر و دعای یستشیر به همراه سفره افطار
🌙┈••✾• ﷽ •✾••┈🌙 جلسه هم اندیشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هشتگرد و مسئول اموربانوان این سازمان با طلاب مبلغ حوزه علمیه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🔰 جلسه توجیحی وانتخاب هیئت امناء درشاخه ای ازکارهای امورفرهنگی بامسئول فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی 🔰هم اندیشی جهت برگزاری مراسم میلاد حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و شب‌های قدر در سطح شهرستان 🔰 دورهمی دوستانه بانوان ...
🌙┈••✾• ﷽ •✾••┈🌙 امشب که فرشتگان سخن میگویند گویا سخن از زبان میگویند  ذکر لبشان شنیدنی تر شده است در ارض و سما حسن حسن میگویند ✾••┈┈🌙 ┈┈••✾ 💫مدرسه علمیه کریمه اهل بیت فاطمه معصومه سلام الله علیها هشتگرد، جشن میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام را برگزار می نماید. 🗓 شنبه ۲۷ فروردین ماه ⏰ ساعت ۱۹ 🔰سخنران :سرکار خانم صادقی ⚜مولودی خوانی: سرکار خانم مهین دهقان 🔰قرائت دعای مجیر: سرکار خانم ماه تابانی ⚜اقامه نماز جماعت 🔰 برپا کردن سفره کرامت امام حسن(ع)
🔻پیام های جزء چهاردهم قران کریم ❇️ سی سحر سی پیام 💢منابع اصلی هر چیز نزد خداست ⬅️ فراز اول: وَ إِن مِّن شیَ‌ْءٍ إِلَّا عِندَنَا خَزَائنُهُ وَ مَا نُنزَِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَّعْلُومٍ(21- حجر) هیچ چیز در جهان وجود ندارد، مگر آنکه منابع آن نزد ماست‌ و ما آن را جز به اندازه معین نازل نمی‌کنیم. بنا بر این آیه چنان نیست که قدرت خداوند محدود باشد، بلکه منبع و مخزن و سرچشمه همه چیز نزد اوست، و او توانایی بر ایجاد هر مقدار در هر زمان را دارد، ولی همه چیز این عالم حساب دارد و ارزاق و روزی‌ها نیز به مقدار حساب شده‌ای از طرف خدا نازل می‌گردد.(1) 💢کسانی که شیطان کاری با آن‌ها ندارد و کسانی که زیر سلطه اویند ⬅️ فراز دوم: قَالَ رَبّ‌ِ بمَِا أَغْوَیْتَنیِ لَأُزَیِّنَنَّ لَهُمْ فیِ الْأَرْضِ وَ لَأُغْوِیَنهَُّمْ أَجْمَعِینَ(39)إِلَّا عِبَادَکَ مِنهُْمُ الْمُخْلَصِینَ(40)قَالَ هذَا صِرَاطٌ عَلیَ‌َّ مُسْتَقِیمٌ(41)إِنَّ عِبَادِی لَیْسَ لَکَ عَلَیهِْمْ سُلْطَنٌ إِلَّا مَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْغَاوِینَ(42- حجر) اگر کسی شخصاً و به سوء اختیار خود به دنبال شیطان افتاد و از او پیروی کرد شیطان به او افسار زده و بر او تسلط می‌یابد ابلیس به خدا عرض کرد: پروردگارا حال که مرا [به دلیل سجده نکردنم بر آدم از رحمتت دور و] به کیفر گمراهی محکوم کردی من نیز برای آنکه بشر را گمراه کنم فساد را در نظرش زیبا جلوه داده و سرانجام همه را گمراه خواهم ساخت؛ مگر آن بندگانی که خالص شده تو هستند. خدا فرمود: این سنت و راه راستی است بر عهده‌ی من‌ که تو هیچ‌گونه تسلط و قدرتی بر بندگان من نداری مگر گمراهانی که شخصاً بخواهند از تو پیروی کنند. از این آیات چند مطلب فهمیده می‌شود: اول اینکه مُخلَصین در مقامی به سر می‌برند که شیطان چون در آن راه ندارد امکان وسوسه و گمراه کردن آن‌ها نیز برایش وجود ندارد. دوم اینکه تمام انسان‌ها بندگان خدا و تحت حمایت او از گزند شیطان در امانند هر چند دچار وسوسه‌های اغواگرانه شیطان می‌شوند اما این‌طور نیست که او کاملاً دستش باز باشد و هر کاری که خواست بکند؛ نهایت کاری که او می‌تواند بکند وسوسه و دعوت است. سوم اینکه اگر کسی شخصاً و به سوء اختیار خود به دنبال شیطان افتاد و از او پیروی کرد شیطان به او افسار زده و بر او تسلط می‌یابد.(2)   💢تنها گروهی که از رحمت پروردگار نا امیدند ⬅️فرار سوم: وَ مَن یَقْنَطُ مِن رَّحْمَةِ رَبِّهِ إِلَّا الضَّالُّونَ(56- حجر) چه کسی جز گمراهان از رححمت پروردگارش ناامید می‌شود؟! مخلصین کسانی هستند که ابتدا ایشان خود را برای خدا خالص کردند آنگاه خدا هم آنان را برای خود خالص گردانید؛ یعنی غیر خدا کسی در آن‌ها سهم و نصیبی ندارد و در دل‌هایشان محلی که غیر خدا در آن منزل کند باقی نمانده است و آنان جز به خدا به چیز دیگری اشتغال ندارند آیه چنین می‌فهماند که یأس از رحمت پروردگار ویژگی خاص گمراهان است.(3) زیرا گمراهان، خدا را به درستی نشناخته‌اند و پی به قدرت بی‌پایانش نبرده‌اند؛ خدایی که از ذره‌ای خاک، انسانی چنین شگرف می‌آفریند و از نطفه‌ای ناچیز، فرزندی برومند به وجود می‌آورد؛ درخت خشکیده خرما به فرمانش به بار می‌نشیند و آتش سوزانی را به گلستانی تبدیل می‌کند، چه کسی می‌تواند در قدرت چنین پروردگاری شک کند یا از رحمت او مأیوس گردد؟!(4) پی نوشت ها : (1)  ر.ک به نمونه ج11 ص57 (2)  آیه 62 سوره اسراء (3)  المیزان ج12 ص165 (4)  نمونه ج11 ص101-102
﷽ احکام یار: دود و بخار سوال: تنفس بخار آب در حمام، برای روزه‌دار چه حکمی دارد؟ جواب: همه مراجع عظام : بخار آب حمام، روزه را باطل نمی‌کند [مگر آنکه در فضای دهان به‌صورت آب درآید].[1] منبع : [۱]. العروه الوثقی، ج ۲، الفصل الخامس؛ توضیح المسائل مراجع عظام ، م ۱۶۰۵؛ آیت‌الله فاضل، جامع المسائل، ج ۱، س ۵۵۱
رُبَما یوَدُّ الَّذینَ کَفَرُوا لَوْ کانُوا مُسْلِمین‏. سوره حجر، آیه2 چه بسا، کسانى که کفر ورزیدند، مسلمان بودنشان را آرزومندند. [حدیث ذیل آیه 2 سوره حجر] قَالَ جَابِرٌ: قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السّلام: «قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ فِی قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ رُبَما یوَدُّ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوْ کانُوا مُسْلِمِینَ‏[1] قَالَ: هُوَ أَنَا إِذَا خَرَجْتُ‏ أَنَا وَ شِیعَتِی‏، وَ خَرَجَ عُثْمَانُ بْنُ عَفَّانَ وَ شِیعَتُهُ، وَ نَقْتُلُ بَنِی أُمَیهَ، فَعِنْدَهَا یوَدُّ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوْ کانُوا مُسْلِمِینَ‏» مختصر البصائر، ص: 89 جابراز امام باقر (علیه السلام) روایت نقل می کند: امیرالمؤمنین (علیه السلام) در مورد آیه: رُّبَمَا یَوَدُّ الَّذِینَ کَفَرُواْ لَوْ کَانُواْ مُسْلِمِینَ فرمود: «منظور من هستم. آن هنگامی که من با پیروانم و عثمان با یارانش، خارج شویم، ما بنی ‌امیه را می‌کشیم و در این زمان: چه بسا آرزو می‌کنند که ای کاش مسلمان بودند.
🌸🌸این مژده ز عرش کبریا می آید گویند امام مجتبی می آید هر لقمه ز احسانِ حسن روزی شد از خوان علی مرتضی می آید🌸🌸 🍃ویژه برنامه ولادت امام حسن مجتبی(ع) 🌷سخنران:حجت الاسلام دهقان دار 🍀🍀مادحین:سرکارخانم چوپانی_سرکار خانم مالمیر_سرکارخانم نتاج همراه با نمازجماعت_سخنرانی_مولودی خوانی_مناجات (همراه با سفره افطار وشام) زمان:یکشنبه۲۸فروردین همزمان با اذان مغرب مکان:حوزه علمیه نورالهدی