✍️ پاسخ استاد حوزه به یکی از شبهات جریان تحریف و تکفیر درباره حضرت زهرا (س)
◻️حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر طبسی در یادداشتی با عنوان «غضبناکبودن حضرت فاطمه(س) تا آخرین لحظه عمرشان از خلیفه وقت» آورده است:
◼️ یکی دیگر از شبههافکنیهای جریان تحریف و تکفیر در شبکههای وهابی در ایام فاطمیه(س) موضوع رضایت حضرت فاطمه(س) در اواخر عمرشان از عملکرد خلیفه اول و دوم است.
💭 این شبکهها به روایتی از ابن سعد استناد میکنند که شخصی به نام عامر میگوید: "ابوبکر نزد فاطمه(س) هنگام بیماری او آمد و اجازهی ورود گرفت. علی(ع) به فاطمه(س) فرمود: این ابوبکر است که پشت در است. اگر میخواهی به او اجازه دهی. فاطمه(س) فرمود: "آنچه شما اراده کنید و دوست بدارید. " علی(ع) فرمود: آری! پس ابوبکر بر فاطمه(س) وارد شد و از او (س) عذر خواهی کرد و با آن حضرت(س) سخن گفت. پس فاطمه(س) از ابوبکر راضی و خشنود شد. " (الطبقاتالکبری، ج ۸، ص ۲۷ عن عامر قال جاء ابوبکر الی فاطمه(س) حین مرضت...)
◻️ این حدیث از دو جهت قابل نقد و مورد اشکال است:
ایراد نخست در سند آن است که مرسل است. زیرا "عامر" که این قضیه را نقل کرده، متولد (۲۰ ق) و متوفای (۱۰۶ق) است. یعنی هفت سال پس از مرگ ابوبکر به دنیا آمده است. با این حساب، عامر که هرگز ابوبکر را ندیده، چگونه میتواند چنین رخدادی را نقل کند!؟
اشکال دوم مربوط به محتوای روایت است؛ زیرا مضمون آن با حدیث مسند "صحیح بخاری" تعارض دارد.
بخاری در کتابش مینویسد: "پس فاطمه(س) بر ابوبکر به خاطر بازنگرداندن میراثش (فدک) خشمناک شد و دیگر با او سخن نگفت تا آنکه آن حضرت(س) از دنیا رفت. " (صحیح بخاری، ج۵، ص۲۹ فوجدت فاطمه علی ابیبکر فی ذلک فهجرته فلم تکلمه حتی توفیت...؛ ج۴، ص۴۲ فَغَضِبَت فاطمه بنت رسولالله(ص) فهجرت ابابکر فلم تزل مهاجرته حتی توفیت ...؛ صحیحمسلم، ج۵، ص۱۵۳)
◻️ واقعا چگونه میتوانیم میان جمله "فرَضِیَت راضی شد" و جملهی "فَغَضِبَت غضبناک گردید" جمع کنیم؟ به گفته بخاری، غضب و خشم و ناراحتی حضرت فاطمه(س) از خلیفه اول تا آخر عمر آن بانوی پاک و بهشتی ادامه داشت؛ پس هیچ صحبتی از راضی شدن و رضایت دادن حضرت فاطمه(س) در میان نیست.
بیشتر بخوانید:👇
hawzahnews.com/news/939228
➕ کانال خبرگزاریحوزه
🏴 دومین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلاماللهعلیها با حضور رهبر معظم انقلاب
➖➖
🎬 فیلم | سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین عالی در حضور رهبر انقلاب
hawzahnews.com/news/939210
🎬 فیلم | مداحی حجتالاسلام ناصر شهیدی در حضور رهبر معظم انقلاب
hawzahnews.com/news/939203
📸 تصاویر:
https://hawzahnews.com/x9ZbF
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | برشی از آخرین جلسه درس اخلاق مرحوم آیتالله انصاری شیرازی
« جوان های عزیز و محترم؛ حالا وقت این است که، دقت بفرمایید؛
به مقام آرامش برسید، آرامش الی الله
فَفِرُّوا إِلَی اللَّهِ إِنِّی لَکُمْ مِنْهُ نَذِیرٌ مُبِینٌ ( سوره ذاریات آیه 50)
از حوادث زندگی به سوی خدا فرار کنید
أَلَا إِلَی اللَّهِ تَصِیرُ الْأُمُورُ (سوره شورا آیه 53)
إِلَیْهِ یُرْجَعُ الْأَمْرُ کُلُّه ( سوره هود آیه 123)
هیچ کنجی بی دد و بی دام نیست
جز به خلوت گاه حق آرام نیست
( مثنوی معنوی، دفتر دوم، بخش 16) »
➕ کانال خبرگزاریحوزه
🔻 گزارشی از جلسه دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با امیرالحجاج؛
🔹شهریاری: هم افزایی لازمه تشکیل امت واحده اسلامی است
🔹نواب: دیپلماسی فرهنگی توسعه یابد
https://hawzahnews.com/x9Zdd
🔻دکتر حسین پور عضو هیئت علمی پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی:
❇️ ابعاد علمی، فلسفی و عرفانی حضرت امام(ره) ناشناخته مانده است
◻️ معتقدم که چهره #علمی، فلسفی و عرفانی امام(ره) همچنان مغفول مانده است و آن قدری که چهره سیاسی ایشان گسترده شده، چهره عرفانی امام(ره) شناسانده نشده است.
◻️ حضرت امام(ره) دارای نبوغی در حد اعلاء بوده اند و در سن ۲۷ سالگی اولین کتاب خود را با عنوان شرح دعای سحر و در سن ۲۸ سالگی تعلیقه بر فواید رضویه قاضی سعید را تالیف کرده اند. همچنین حضرت امام(ره) در سن ۲۹ سالگی مصباح الهدایه و در سن ۳۵ سالگی شرح فصوص و مصباح الانس را نگاشته اند که این تالیفات را باید در نبوغ عالی ایشان جستجو کرد.
◻️ حضرت امام(ره) با درک عالی از فلسفه و عرفان پا را فراتر نهاده و به نقد آثار فلاسفه قدیم بصورت کاملا علمی دست زده اند و اشکالات فراوانی از کتب عرفانی و فلسفی بیان فرموده اند که کمتر کسی به این اشکلات توجه داشته است.
بیشتر بخوانید:
hawzahnews.com/news/939312
➕ کانال خبرگزاریحوزه
🔻مدیر حوزه علمیه خراسان در دیدار نماینده مردم نیشابور:
🔳 پاسخگویی حوزه علمیه به نیازها، تحول جامع و همه جانبه میخواهد
◻️ حوزه علمیه باید به عنوان قاعده نظام جمهوری اسلامی پاسخ گوی هزاران نیاز در جامعه و بین الملل و دستگاههای حکومت دینی باشد و این مسئله، #تحولجامع و همه جانبه در اهداف، مسیر و رویکردهای متنوع در عرصه های مخلتلف را ایجاب میکند.
◻️بعد از انقلاب کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته اما کافی نیست.
برای پاسخ گویی و فعالیت در عرصه دانشی، بینشی، ارزشی و روشی، به تحول که یک برنامه و نرم افزار است، در کنار ظرفیت سازی به عنوان کار سخت افزاری، نیاز داریم.
hawzahnews.com/news/939300
5.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 نماهنگ "کلمینی" با نوای مهدی رسولی
➕ خبرگزاریحوزه
🔻نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع طلاب:
⭕️ دلار ۳۰ هزار تومانی دستاورد مذاکره با آمریکاست
◻️ حجتالاسلام فلاحی: عدهای از جهل و از ترس مردم سو استفاده میکنند؛
دشمن بیرونی و خائنان درونی امروز با ایجاد دوگانگی مختلف از جمله
معیشت یا جنگ
و معیشت یا مذاکره
به دنبال زمینهسازی برای مذاکرات مجدد هستند.
◻️عدهای در حالی حرف از #مذاکره میزنند که در مذاکرات قبلی دلار ۳هزار تومانی را به مرز ۳۰ هزار تومان رساندند.
نتیجه مذاکرات قبلی را مردم با تمام وجود حس و با آن دست و پنجه نرم میکنند، بنابراین لازم است مردم مراقب باشند تا با دروغ و تحریف، مذاکرات و وادادگی را پیروزی مطرح نکنند.
◻️ #بودجه کاملا سیاسی و غیر واقعی بسته شده است، متاسفانه دولت به دنبال اصلاح بودجه نیست و اگر مجلس اقدام به اصلاح آن نکند، با یک #بودجهتورمزا مواجه خواهیم شد.
➖حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای جلوگیری از رانت بود.
❓امروز دولتمردان باید به این سوال پاسخ دهنده که ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست چه کسانی رسیده، چراکه هم تولید کننده با مشکل مواجه است و هم مصرف کننده سودی نبرده است.
➕ خبرگزاریحوزه
🏴 تبیین غم نامه حضرت زهرا(س) در نهج البلاغه
🔹 این سخن از آن حضرت روایت شده که هنگام به خاک سپردن سیده زنان، فاطمه (س) بر سر مزار رسول اللّه (ص)، چنانکه گویی با حضرتش راز می گوید، بیان داشته است:
◼️سلام بر تو، ای پیامبر خدا.
ای رسول خدا، بر مرگ دخت برگزیده تو، شکیبایی من اندک است و طاقت و توانم از دست رفته ولی مرا، که اندوه عظیم فراق تو را دیده ام و رنج مصیبت تو را چشیده ام، جای شکیبایی است.
من خود تو را به دست خود در قبر خواباندم و هنگامی که سر بر سینه من داشتی، جان به جان آفرین تسلیم نمودی. «انا لله و انا الیه راجعون».
آن ودیعت بازگردانده شد و آن امانت به صاحبش رسید.
اندوه مرا پایانی نیست.
همه شب خواب به چشمم نرود تا آن گاه که خداوند برای من سرایی را که تو در آن جای گرفته ای، اختیار کند.
بزودی، دخترت تو را خبر دهد که چگونه امتت گرد آمدند و بر او ستم کردند.
اینها در زمانی بود که از مرگ تو دیری نگذشته بود و تو از یادها نرفته بودی.
بدرود تو را و دخترت را.
بدرود کسی که وداع می کند، نه بدرود کسی که رنجیده و ملول است.
اگر از اینجا بازمی گردم نه از روی ملالت است و اگر درنگ می کنم نه به سبب آن است که به وعده ای که خدا به صابران داده است بدگمان شده ام.
بیشتر بخوانید:👇
hawzahnews.com/news/939236
➕ خبرگزاریحوزه