eitaa logo
حیات طیبه
161 دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
10.7هزار ویدیو
151 فایل
🔆خانواده، کلمه‌ای طیبه است. ↫ کلمه‌ی طیبه هم خاصیتش این است که وقتی یک جایی به وجود آمد، مرتب از خود برکت و نیکی می‌تراود . (مقام معظم رهبری) کانال حیات طیبه، کانالی است برای ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی ارتباط با ادمین https://eitaa.com/Smh14
مشاهده در ایتا
دانلود
ما انسان ها مثل مدادرنگی هستیم.. شایدرنگ موردعلاقه یکدیگرنباشیم اماروزی.. برای کامل کردن نقاشیمان دنبال هم خواهیم گشت به شرطی که اینقدر نتراشیم همدیگر را تا حد نابودی..
صحرا کریمی فیلم ساز افغان با انتشار این تصویر نوشت: جهانی که به ما پشت کرد
{ • عَلےٖ اَڪْبَر • } °• زَخْم‌ هایَت یِکٔ طَرَفْ، زَخمِ سَرِ تو یِکْ طَرَف ، بُغضِ نٰامَت لَشگَریٖ رٰا « اِبنِ مُلْج‍َمْ » کَرده اَسْت • 🥀
بسم الله الرحمن الرحیم 🏴 حاج محمد اسماعیل دولابی: "در ایام سوگواری اهل بیت و خصوصاً امام حسین علیهم السّلام چند شب درون خانه‎تان پرچم یا پارچه‎ی سیاهی بزنید و لباس سیاه به تن بچّه‎ها بکنید و دور هم بنشینید و خودتان چند بیت از همان نوحه‎های ساده‌ی قدیمی‎ بخوانید که به نزدیک‌تر است و سینه بزنید. آن‎وقت ببینید خدا و اهل بیت علیهم السّلام از فضل و عنایت، با شما و خانواده‎تان چه‎ها می‎کند...." 📘مصباح الهدي ص ٣٠٦ علیهم السلام تربیت نسل مهدوی💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🖤السلام علیک یا اباعبدالله🖤 🏴 مداحی بسیار زیبا و دوست داشتنی کودک ایرانی در بین الحرمین... مرحبا به این تربیت حسینی و تعادل طبعی و مزاجی این کودک... ماشاء الله لاقوه الا بالله العلی العظیم 🏴
637035423662079725.mp3
14.47M
🎙 بالا بلند بابا گیسو کمند بابا 🔴 🔳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنرانی از دختر بچه افغانستانی در مجلس این کشور که این روزها بیشتر درک می‌شود
🌸🍃 🍃 🔖امام حسين عليه السلام: إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ همانا مردمان بنده دنيايند و دين لقلقه زبان آنهاست و هر جا منافعشان [به وسيله دين ] بيشتر تأمين شود زبان مى چرخانند و چون به بلا آزموده شوند آنگاه دين داران اندك اند 📚تحف العقول صفحه 245 ♦️لطفا انتشار بدهید👌
تستی که توسط یک دانشمند ژاپنی طراحی شده بسیار جالب✅ حیات طیبه👇 https://eitaa.com/hayate313 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🦋 با ما همراه باشید و کانال حیات طیبه را به آنهایی که دوستشان دارید با ارسال این لینک، معرفی کنید: حیات طیبه👇 https://eitaa.com/hayate313 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
⭕️ روند نزولی ارزش سهام فایزر ادامه دارد ♦️با انتشار گزارش ها و نتایج پژوهش های جدید درباره کاهش اثربخشی و حتی عدم کارایی واکسن فایزر در برابر گونه های جدید ویروس کرونا، روند کاهش ارزش سهام مرتبط با این واکسن ادامه دارد.
🔴 کاریکاتور العربی الجدید 🔵 یکی از سیاه‌ترین لحظات تاریخ!
⭕️ برای نخستین‌ بار در تاریخ جمهوری اسلامی و با حکم فرمانده کل قوا، یک فرمانده ارشد نظامی ارتش، از جامعه اهل تسنن ایران انتخاب شد.
📍تعبیر بسیار عجیب و عاشقانه مجری‌ تلویزیون‌ ملی‌ عراق در وصف سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی 🔻نمیدانم در کدام روز از محرم تو را یاد کنم ▪️روز مسلم بن عقیل چون تو فرستادهٔ (رهبرت)، ومیهمان ما بودی!؟ ▪️یا روز حبیب بن مظاهر، چون تو بهترین دوست قدیمی مابودی!؟ ▪️یا روز قاسم چون اسمت قاسم بود!؟ ▪️یا روز علی اکبر چون قطعه قطعه شدی!؟ ▪️یا روز عباس چون حامل علم و پرچم بودی و دو دستت قطع شد!؟ ▪️چیزی که واضح است اینست که گریه بر تو تمامی ندارد و از غیبت تو حیران و دلتنگیم ▪️سردار دلها بعد از شهادتت، هر وقت به عبارت "سلام بر حسین(ع) و اصحاب حسین(ع)" می‌رسیم تو را یاد می کنیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽❀ ⃟⃟ ⃟ ⃟ ⃟✤══════ 🗯برخی آداب و احکام قربانی ✔️ امام موسی کاظم(علیه السلام) فرمودند: شخصی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) پرسید: من پول برای قربانی ندارم؛ می توانم قرض کنم و قربانی ذبح کنم؟ رسول خدا فرمودند: این عمل را انجام بده و بدان که خداوند قرض تو را ادا خواهد کرد. ✔️ اگر چند نفر با هم شریک شده و یک قربانی را انجام دهند جایز است؛ همانطور که از امام صادق(علیه السلام) سوال شد: اگر ۷ نفر با هم شریک شویم و قربانی کنیم آیا کفایت خواهد کرد؟ امام فرمود: اگر ۷۰ نفر هم با هم شریک شوید و قربانی کنید کفایت می کند. ✔️ دادن پول قربانی به جای صدقه به محرومان صحیح نیست؛ بنابراین شخصی که می خواهد قربانی کند؛ یا خود قربانی کند و یا وکیل بگیرد و قربانی کند؛ تا گوشت آن قربانی در میان محرومان توزیع شود؛ نمی توان پول را به جای گوشت به محرومان داد. ✔️ خوردن گوشت قربانی برای صاحب قربانی مستحب است در حالی که خوردن گوشت عقیقه برای والدین مکروه است و کراهت این عمل برای مادر بیشتر عنوان می شود. ✔️ کسانی که می خواهند قربانی کنند بهتر است که این عمل را با نیت احسان به اهل بیت(علیهم السلام) انجام دهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراض استاد پناهیان به کم‌رنگ بودن نقش طب سنتی در درمان کرونا ⭕️ چرا اطباء سنتی برای نجات جان بیماران کرونایی قیام نمی‌کنند؟ بچه‌های مردم دارند می‌میرند! ⭕️ چرا ایران تبدیل شده به آزمایشگاه درمان بسیاری از داروهایی که خیلی از جهانیان نپذیرفتند؟ ⭕️ مجلس به وزیری که متعهد به طب سنتی نیست، رأی ندهد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قانعی: پول مملکت را صرف خرید داروهای بی‌اثر کردیم/ یک سال فریادمان به جایی نرسید رئیس اسبق کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا: 🔸در یک سال گذشته در شرایط بحرانی پول مملکت را صرف خرید داروهای بی‌اثری همچون فاویپیراویر کردیم. 🔸یک سال فریادمان به جایی نرسید و پولی که باید صرف اولویت‌ها می‌شد هدر دادیم.
آرزو میکنم تو زندگی فقط یه بار سر دوراهی قرار بگیرین ! اونم بین الحرمین که ندونی پیش حسین زانو بزنی یا عباس ‎‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‎ ‌ 😔😔🏴 تاسوعای حسینی را به همه ی عزاداران تسلیت عرض میکنم 🖤
📝 یکی از زیاراتی که به خواندن آن توصیه زیادی شده ایم می باشد. زیارت عاشورا منقول از حضرت امام باقر علیه السلام می باشد و اصل آن حدیث قدسی است ، یعنی امر و فرمان خداوند عزوجل می باشد. گرچه این زیارت را در روز عاشورا باید خواند ، همانند دعای « اللهم کن لولیک » که این دعا خاصتاً از اعمال شب ۲۳ ماه مبارک رمضان می باشد ؛ ولی در متن حدیث فرمودند در غیر ۲۳ ماه رمضان بخوانید ، در رکوع و سجود بخوانید ، در هر زمان که به یاد آوردید ، این دعا را بخوانید!! در مورد زیارت عاشورا هم در مقدمه حدیث از معصوم علیه السلام داریم که : در هر روز از سال این دعا را بخوانید؛ گرچه این دعا مربوط به روز عاشورا است ، ولی استحباب خواندن آن در یکایک ایام سال صراحت روایی دارد . یکی از علت‌هایی که مردم این دعا را گاهی نمی خوانند این است که ، صد لعن و صد سلام این دعا می باشد ، که وقت زیادی می برد. 🔰زیارت عاشورا را به ۵ روش می توان خواند🔰 آن می باشد و آن می باشد . ۱۰۰ لعن و ۱۰۰ سلام را تسبیح دست بگیریم و به ترتیب بگوییم ، بعد هم دو رکعت نماز زیارت بخوانیم که حدود یک ساعت به طول می انجامد . ✍ روایتی از امام هادی علیه السلام داریم که مستند خواندن این زیارت به روش دوم و سوم می باشد ؛ امام هادی علیه السلام می فرمایند : 🔹در ۱۰۰ لعن و ۱۰۰ سلام ، یک بار لعن را به طور کامل بگویید و در بار دوم ۹۹ بار عبارت آخر لعن را تکرار کنید ، نه کل آن را «اللهم العنهم جمیعاً» 🔹در سلام نماز هم یکبار سلام نماز را به طور کامل بگو و در بار دوم ۹۹ بار عبارت آخر سلام را تکرار کن «السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین» این شیوه که صراحت روایی هم دارد ، حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد . مستند روایت همان حدیث از امام هادی علیه السلام است ،اما متن حدیث به گونه ای است که دو برداشت از آن می‌توان داشت : 🔹این که لعن یکبار بطور کامل گفته شود و بعد گفته شود « اللّهم العَنهم جمیعاً تسعاً و تسعینَ مرّة» یعنی خدایا این لعنت ضربدر ۹۹ یک بار هم که قبلا گفته بودی می شود ۱۰۰بار 🔹 در سلام هم یک بار سلام کامل را بخوان و بار دوم بگو « السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین تسعاً و تسعین مرّة» و بعد هم بقیه دعا و دو رکعت نماز زیارت دارد ؛ به این شیوه خواندن ۵ دقیقه طول می کشد. که . بعضی این عمل را انجام می دهد که می باشد. زیارت عاشورا را که می خوانند ، لعن را که می خوانند می گویند «مائة مرّة» که این روایت نمی باشد . که باز هم نادرست و بی سند می باشد، این که لعن و سلام را بخوانیم و بعد از آن هیچ چیزی نگوییم ، و از صد بار که امر شدیم به یکبار اکتفا کنیم. 🔘 مرحوم علامه امینی در کتاب ادب الزائر در آداب زیارت سیدالشهداء این سه روش را در آنجا توضیح مفصل دادند . 🔘در کتاب شرح ارزشمند زیارت عاشورای مرحوم کلانتر تحت عنوان شفاء الصدور این سه روش را با ذکر سند آورده است. بنابراین از خواندن زیارت عاشورا غافل نباشیم! چرا که یکی از راههای تقرب به خداوند و به شخص سیدالشهداء سلام الله علیه و مشمول شفاعت ایشان در دنیا و هنگام مرگ و عالم برزخ و در قیامت قرائت زیارت عاشورا می باشد .
AUD-20210818-WA0030.mp3
3.24M
زیارت عاشورا با صدای علی فانی
حدیث | امام باقر(ع): کسی که نمی‌تواند در روز عاشورا به کربلا برود، به «صحرا» برود و عزاداری کند/ این کار ثواب «دو میلیون حج و عمره و جهاد در رکاب رسول خدا»(!) را دارد 📙منبع: کامل الزیارات، ص 174 کسی که نمی‌تواند در روز عاشورا به کربلا برود، به «صحرا» برود و عزاداری کند جناب علقمة و مالک جُهنی می‌گویند امام باقر(ع) فرمودند: کسى در دهمین روز محرم، مرقد حسین(ع) را زیارت کند و روز را تا شب با حالتى گریان نزد آن حضرت بماند، روز قیامت خدا را ملاقات کند در حالى که خداوند متعال ثواب دو میلیون حج و دو میلیون عمره و دو میلیون جهاد را به وى بدهد، مانند ثواب کسی که با رسول خدا حج و عمره و جهاد به جای آورده باشد! مالک گوید از حضرت پرسیدم: فدایت شوم، پس کسی که در شهرهاى دوردست است و نمی‌تواند در چنین روزى  به زیارت حضرت برود، چه بهره‌ای دارد؟ امام فرمودند: او در چنین روزى به صحرا رفته یا به پشت بام بلندى در خانه‏اش برآید و با سلام به حضرت اشاره کرده، سپس در نفرین بر قاتلان آن حضرت سعى و کوشش نموده، و پس از آن دو رکعت نماز بخواند، در وسط روز قبل از ظهر، سپس براى حسین ندبه و گریه نموده، و به کسانى که در خانه‌اش هستند نیز بگوید که براى حضرت بگریند، و در خانه‏اش  مصیبت حضرت را اقامه کند، با اظهار جزع بر حسین(ع). و در خانه‌ها یکدیگر را با گریه ملاقات کنند. و به یکدیگر تعزیت گویند به جهت مصیبت حضرت. پس در صورتی که چنین کنند، من ضامن هستم که خداوند تمام آن ثواب‏ها را به ایشان اعطاء فرماید. عرض کردم: فدایت شوم، شما براى ایشان ضامن این ثوابها مى‏شوید؟! امام فرمودند: هرکسی که این کارها را انجام دهد، من ضامن آنها هستم(که این ثواب‌ها بهشان برسد). (در ادامۀ روایت-که در ادامه خواهد آمد- علقمه از حضرت خواست تا دعایی تعلیم کنند که هنگام زیارت و سلام بر آن حضرت در روز عاشورا، از دور و نزدیک، خوانده شود. امام باقر(ع) در پاسخ، همین «زیارت عاشورا» که در مفاتیح هست را به او تعلیم دادند.) عَنْ عَلْقَمَةُ بْنُ مُحَمَّدٍ و مَالِکٍ الْجُهَنِی‏ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ الْبَاقِرِ ع قَالَ: مَنْ زَارَ الْحُسَیْنَ ع یَوْمَ عَاشُورَاءَ مِنَ الْمُحَرَّمِ- حَتَّى یَظَلَّ عِنْدَهُ بَاکِیاً لَقِیَ اللَّهَ تَعَالَى یَوْمَ الْقِیَامَةِ بِثَوَابِ أَلْفَیْ أَلْفِ حِجَّةٍ وَ أَلْفَیْ أَلْفِ عُمْرَةٍ- وَ أَلْفَیْ أَلْفِ غَزْوَةٍ وَ ثَوَابُ کُلِّ حِجَّةٍ وَ عُمْرَةٍ وَ غَزْوَةٍ کَثَوَابِ مَنْ حَجَّ وَ اعْتَمَرَ وَ غَزَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ مَعَ الْأَئِمَّةِ الرَّاشِدِینَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ أَجْمَعِینَ قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ- فَمَا لِمَنْ کَانَ فِی بُعْدِ الْبِلَادِ وَ أَقَاصِیهَا وَ لَمْ یُمْکِنْهُ الْمَسِیرُ إِلَیْهِ فِی ذَلِکَ الْیَوْمِ قَالَ إِذَا کَانَ ذَلِکَ الْیَوْمُ بَرَزَ إِلَى الصَّحْرَاءِ أَوْ صَعِدَ سَطْحاً مُرْتَفِعاً فِی دَارِهِ وَ أَوْمَأَ إِلَیْهِ بِالسَّلَامِ وَ اجْتَهَدَ عَلَى قَاتِلِهِ بِالدُّعَاءِ وَ صَلَّى بَعْدَهُ رَکْعَتَیْنِ یَفْعَلُ ذَلِکَ فِی صَدْرِ النَّهَارِ قَبْلَ الزَّوَالِ ثُمَّ لْیَنْدُبِ الْحُسَیْنَ ع وَ یَبْکِیهِ وَ یَأْمُرُ مَنْ فِی دَارِهِ بِالْبُکَاءِ عَلَیْهِ وَ یُقِیمُ فِی دَارِهِ مُصِیبَتَهُ بِإِظْهَارِ الْجَزَعِ عَلَیْهِ وَ یَتَلَاقَوْنَ بِالْبُکَاءِ بَعْضُهُمْ بَعْضاً فِی الْبُیُوتِ وَ لْیُعَزِّ بَعْضُهُمْ بَعْضاً بِمُصَابِ الْحُسَیْنِ ع فَأَنَا ضَامِنٌ لَهُمْ إِذَا فَعَلُوا ذَلِکَ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ جَمِیعَ هَذَا الثَّوَابِ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ وَ أَنْتَ الضَّامِنُ لَهُمْ إِذَا فَعَلُوا ذَلِکَ وَ الزَّعِیمُ بِهِ قَالَ أَنَا الضَّامِنُ لَهُمْ ذَلِکَ وَ الزَّعِیمُ لِمَنْ فَعَلَ ذَلِکَ. چگونه به یکدیگر تعزیت بگوییم؟ مالک مى‌‏گوید: عرض کردم: چگونه به یکدیگر تعزیت بگویند؟ حضرت فرمود: بگویند: «عظّم اللَّه اجورنا بمصابنا بالحسین علیه السّلام، و جعلنا و إیّاکم من الطالبین بثاره مع ولیّه الإمام المهدى من آل محمّد صلوات اللَّه علیهم؛ خداوند اجرها و ثواب‏هاى عزادار بودن ما براى حسین(ع) را زیاد گرداند و ما و شما را از جزو طلب‌کنندگان و منتقیمن خود او در رکاب ولیش امام مهدى از آل محمد(ص) قرار دهد» قَالَ قُلْتُ فَکَیْفَ یُعَزِّی بَعْضُهُمْ بَعْضاً قَالَ یَقُولُونَ عَظَّمَ اللَّهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَیْنِ ع وَ جَعَلَنَا وَ إِیَّاکُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ مَعَ وَلِیِّهِ الْإِمَامِ الْمَهْدِیِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ. ادامۀ روایت: یکی دیگر از آداب مهم روز عاشورا و اگر بتوانی در آن روز (عاشورا) به دنبال کارها و نیازمندى‏هایت نروى، نرو. چرا که این روز، روز نحسى است که درآن نیاز و حاجتی روا نمى‏گردد، و اگر هم برآورده شود، برایش مبارک نخواهد بود و از آن خیر نمی‌بیند.  و در آن روز برای خانه‌ات آذو