eitaa logo
حیات طیبه
172 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
10.8هزار ویدیو
139 فایل
❤اللهم عجل لولیک الفرج ❤اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️هشدار به نامزدهای انتخاباتی و نمایندگان نامزد‌های انتخاباتی !! ❌ از هر روشی برای جلب آرای مردم استفاده نکنید ✅تقوای سیاسی داشته باشید ✅ بروید وظایف نمایندگان را بخوانید. ✅قائل به قانون تفکیک قوا باشید. 🎙بیانات حجة الاسلام والمسلمین باقری بنابی امام جمعه پارس آباد مغان در خطبه های نماز جمعه 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
مقایسه جمهوری اسلامی و حکومت امیر المومنین آیت الله جوادی آملی.mp3
14.73M
. ♻️ آیت الله جوادی آملی: مقایسۀ جمهوری اسلامی با حکومت امیر المومنین 🔹جمهوری اسلامی از حکومت امیر المومنین بهتر است... 🔰 از دید آیت الله جوادی آملی- حفظه‌الله تعالی-: این مسلّم است که احدی با اهل بیت- علیهم‌السّلام- قابل مقایسه نیست اما بحث بر روی حکومت و تمام ارکان آن است و نه صرفاً شخصیت و ویژگی‌های شخص حاکم‌.... چهار تا و چهارصد تا و چهل‌هزار تا فساد چیزی نیست که انسان بخواهد با آن اساس حکومت را بزند چرا که فساد در همهٔ حکومت‌ها وجود داشته، مهم اصل آن نظام، ارکان آن و تلاش برای رفع اشکالات است که در این نظام وجود دارد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو فیلم از حاج آقای عالی را با هم ترکیب کرده ام. حتما ببینید... 🔸 هر دو سخنرانی در یک‌ مکان(بیت رهبری) بوده است. 🔸 فیلم اول برای امسال و فیلم دوم برای شش سال قبل است. 🔸 در هر دو فیلم مقایسه بین حکومت امیرالمؤمنین(ع) و ج.ا‌.ا صورت گرفته است. 🔺 بعضی برای فیلم اول فریاد وا اسلاما سر می دهند... 🔺 ولی برای فیلم دوم چنین فریادی سر نمی دهند!! 🔸 اگر اصل مقایسه اشکال دارد، پس چرا برای فیلم دوم، اشکال نگرفتند و وا اسلاما نگفتند؟ 🔸 به نظر شما به این دلیل نیست که چون در فیلم اول مقایسه برای دفاع از حکومت ج.ا‌.ا هست پس «وا اسلاما»؛ ولی در فیلم دوم چون مقایسه برای انتقاد از ج.ا.ا هست پس «طیب الله انفاسه»!؟😏 پ.ن۱: ما مقایسه می کنیم تا هم عیوب و ایرادات ج.ا.ا که مدعی پیروی از حکومت علوی است را بدانیم و مسیر به سمت آن قله را گم نکنیم، و هم در صورت لزوم از روش یا مبنای صحیحی که از سیره سیاسی و اجتماعی امام(ع) آموخته ایم و در ج.ا.ا به آن عمل می کنیم، دفاع کنیم. پ.ن۲: منظور بنده از بعضی ابدا ناظر به جناب استاد علیدوست نیست چرا که ایشان را به تقوا می شناسیم. بلکه منظورم برخی زاویه داران با نظام هستند... یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیسی: منتقد، بی‌شناسنامه نیست 🔹کسی که به دولت نقد وارد می‌کند او را بی‌شناسنامه و بی‌هویت خطاب نمی‌کنیم. دولت آماده است نقد‌ها را بشنود. 🔹دولت در میدان عمل و اقدام است و تبیین آنچه دولت عمل می‌کند در دست رسانه است. 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
🚨 شناسایی و دستگیری عاملین ضرب و شتم آمر معروف با اقدام ضربتی پلیس 🔹️به دنبال حمله و ضرب و شتم یکی از آمران معروف در شهر شاندیز پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل سازمان اطلاعات فراجای شهرستان طرقبه قرار گرفت. 🔹 با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی محل سکونت متهمین در روستای ابرده سفلی شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه علیرغم مقاومت و حمله به مأمورین، نفرات دستگیر و تحویل مرجع قضایی گردیدند. 🔹گفتنی است در بررسی به عمل آمده، مادر یکی از متهمین سابقه دستگیری به جرم همکاری با سازمان در اویل انقلاب را داشته است. 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔰اردو برای عملیات/ بخش اول 🔹 دکتر سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی، با حضور در جمع دانشجویان حاضر در طرح ولایت دانشگاه فردوسی به ایراد سخنرانی پرداخت اردو خوب است، اما برای عملیات، عملیات شما چیست؟ 🔸چهل و چند سال پیش، زمان دفاع مقدس نیز افرادی به اردو می‌رفتند، آن اردو برای یک آمادگی نظامی در آن زمان بود چون قرار بود بعد از آن عملیاتی صورت بگیرد؛ اردو برای این بود که بعد از آن وارد عملیات شویم، خرمشهر آزاد شود، کربلای چهار و پنج شود. در آن صحنه دشمن به شکل نظامی وارد شده بود، شما نیز اگر می‌خواستید فعال باشید و منفعل نشوید باید آمادگی را می‌داشتید تا در آن میدان با اندک حرکت جسمانی خسته نشوید، این آمادگی می‌خواست. بعد از اردو تازه اول کار بود، اردو برای یک عملیات بود، اردو برای یک حضور جدی و موثر در صحنه بود. امروز هم که جنگ، جنگ نرم است و دشمن با همین ابزارها و اقتضائات جنگ نرم حمله کرده است، باید در این عرصه هم یک حضور فعال داشت، این نیز آمادگی می‌خواهد، اردو می‌خواهد. 🔸اردو خیلی خوب است اما بعد از این اردو می‌خواهید چه عملیاتی بکنید؟ بله، این عملیات نظامی نیست؛ طبق فرمایش حضرت آقا کار فرهنگی تمیز می‌خواهد. اما آن کار فرهنگی تمیز، تمیز بودن یعنی چه؟ یعنی برنامه داشتن، یعنی همه چیز مشخص بودن، یعنی معلوم باشد هر یک از ما در این عرصه چه نقشی قرار است ایفا کنیم. اگر امروز ما با یک جنگ ترکیبی مواجهیم که بخشی از آن هم جنگ نرم است، باید جبهه‌ای شکل بگیرد و در این جبهه هریک از ما باید نقش خود را متناسب با توانمندی‌هایمان تعریف کنیم. لازمۀ این تعریف نقش این است که متناسب با آن جنگ نرم و جنگ فرهنگی، آمادگی لازم را داشته باشیم. تعبیر مقام معظم رهبری است که «خرمشهرها در پیش است»، چه کسی باید آن را آزاد کند؟ همین جوانان، پس باید برای این جنگ آمادگی داشته باشید، دست کم بتوانید خوب دفاع کنید. هم برای دفاع باید آماده باشیم، هم در جهت اهدافی که داریم برنامه داشته باشیم، عملیات داشته باشیم. اگر چهل روز این دوره را می‌گذرانید، آخر اردو احساس آمادگی می‌کنید و تازه و سرحال آمادۀ عملیاتید، اما آن عملیات چیست؟ در همین چهل روز، در همین دوران بلکه بیشتر، طرف مقابل نیز دارد خودش را آماده می‌کند، بیکار ننشسته است، طرح‌های جدید، سوالات جدید، شبهه‌های جدید، به میان میدان می‌آورد، «مَن نامَ لَم یُنَم عَنه‌: اگر چشم ببندید چشم از شما نمی‌بندند» اگر او با برنامه آمده به میان میدان، ما اینجا امروز باید چه کار کنیم؟ تمایزها و امتیازات اندیشۀ اسلام را بشناسید تا دوباره در نبرد تمدنی عقب نمانید 🔸سؤال این است حالا که در همین اردوها فهمیدیم در اندیشه، انسان این است، هستی این است، معرفت این است، چه فایده‌ای داره؟ آیا اینها بحثهای لازمی هست یا نیست؟ این بحث‌ها حتماً لازم است؛ اما به به این شرط که بدانیم الزامات و امتداد این حرفها چیست و چه تمایزی بین اندیشۀ ما با اندیشۀ طرف مقابل می‌آفریند و آن تمایز چه امتیازی می‌آورد. 🔸عرصه کمی بزرگتر از این حرف‌هاست! بزرگ‌ترین فرصت ما همین جمهوری اسلامی‌ و انقلاب اسلامی‌ست. اندیشۀ غرب چهار پنج قرن عملیات کرده است و اندیشه را در تمدنی که به اصطلاح می‌گوییم تمدن غرب امتداد داده و آورده است در سیاست، در اجتماع، در اقتصاد، در تربیت، در خانواده. با همین حرکت جلوتر افتاد است و توانسته برای خودش فرصت‌های جدید ایجاد کند و بر اون مبنا فرصت‌ها را برای شما تنگ کند. در این چند قرن که آن‌ها چنین کردند، ما متأسفانه علی‌رغم مبناهای خوب و مبانی نظریه قوی، این فرصت را نداشتیم که این را تبدیل کنیم به حکومت، تبدیل کنیم به یک دولت، تبدیل کنیم به جامعه سازی، تبدیل کنیم به تمدن‌سازی. امروز به برکت انقلاب اسلامی است که بعد از چند قرن توانستیم به این فرصتی که آرزوی مؤمنان بوده برسیم. اکنون باید تمایزات خودتان را بشناسید و بر اساس این تمایزات، امتیازات را بشناسید تا دوباره عقب نمانید. امروز فرصت بزرگی نه فقط برای پدآفند بلکه برای آفند است. یک دلیل آن که می‌بینید امروز طرف مقابل دارد اینگونه شدید علیه شما متمرکز می‌شود و برنامه‌ریزی می‌کند این است که احساس می‌کند بعد از چهار پنج قرن یکه‌تازی، یک رقیب تمدنی جدی دارد پیدا می‌کند که آمده در صحنه، تا مرحله‌ای که آن تمایزات خودش را به شکل امتیاز به جامعۀ بشری نشان بدهد. یکی از آن تمایزات و امتیازا چیست؟ مسئله ی زن؛ طرف مقابل می فهمد، حرکتی که در موضوع زن چند قرن دارد دنبال می‌کند به چه فرجامی رسیده، به چه بن بستی رسیده است، نگرانی اواین است که امروز شما در این قضیه بیایید و یک الگوی متعالی نشان دهید. ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔰اردو برای عملیات/ بخش دوم 🔸در همین صد سال گذشته مثلا در همین موضوع آزادی راجع به خانم‌ها، رأی دادن که یک آزادی ابتدایی‌ست، از چه زمانی در اروپا شروع کردند به زنان اجازه اظهار نظر در سیاست دادند؟ عمده‌اش بعد از هزار و نهصد و بیست است، بعضی بعد از هزار و نهصد و چهل، بعضی بعد از هزار و نهصد و چهل و پنج، بعضی بعد از هفتاد؛ اینها را بخوانید! در همین سوییس، در انگلیس، در فرانسه. بعد شما در آیات قرآن دارید که «إِذَا جَاءَكَ الْمُؤْمِنَاتُ» که خانم‌ها می‌آیند با تو بیعت می‌کنند. او احساس خطر داره می‌کند چون می‌بیند تمدنی دارد خودش را به رخ می‌کشد. این را باید با جنگ، با ترور، با تحریم مقابله کرد، دید این جواب نداد، جنگ ترکیبی را به کار گرفته است. این است که عرض کردم این زمان کم‌اهمیت‌تر از دوران دفاع مقدس نیست. برنامه‌ریزی کنید تا از دشمن پیشی بگیرید و انحصارهای عرصه‌های قدرت آینده را بشکنید 🔸هنر این است که ما باید در این اردوها، در این برنامه‌ریزی‌ها، در این عملیات از آن چه می‌خواهد پیش بیاید پیشی بگیریم و پیش‌بینی داشته باشیم. همین دو سه هفتۀ گذشته می‌بینید دارند می‌گویند اگر مناسبات قدرت بر این مبنای جدید قرار است در آینده، در چند دهۀ آینده، شکل بگیرد، باز من باید انحصار را ایجاد کنم و دوباره نباید بگذارم دیگران در این عرصه بیایند. مثلاً بعد از جنگ جهانی دوم، آمد برای خودش تقسیم کرد گفت چند کشور امتیاز وتو دارند، بقیه نباید داشته باشند. همین بندهای ان پی تی را بخوانید، این چند قدرت می‌توانند این را داشته باشند، بقیه نباید داشته باشند؛ اگر بد است که هیچ‌کس نباید داشته باشد! آن وقت الان دارد همین را در عرصه‌های جدید قدرت مطرح میکند می‌گوید ما در این عرصه‌های جدید نیز باید دوباره این انحصار را داشته باشیم؛ یکیش چیست؟ هوش مصنوعی. می‌خواهند دوباره بگویند در اینجا که من جلو افتادم، یک قلعه درست کردم و دیگر کسی وارد نشود! این زمزمه‌ها به گوش می‌رسد. این که گفته می‌شود «العالِمُ بِزَمانِهِ»، یعنی شما باید بدانید اقتضائات امروز چیست؛ اینکه مقام معظم رهبری اخیراً روی همین موضوع هوش مصنوعی دارند تأکید می‌کنند، می‌فرمایند نباید در این قضیه عقب بمانیم، برای چیست؟ یکی برای پیشرفت در خود آن است، یکی برای آن چیزهایی است که به تبع این حادث می‌شود. این که می‌گوییم باید هوشیار باشیم، دانشجو باید وسط میدان باشد، باید فعال باشد برای چیست؟ برای این است که اینجا باید بیاید ایفای نقش کند، این می‌شود یکی از آن میدان‌ها. 🔸تعبیر یکی از اندیشه‌ورزان غربی است که بیان می‌کند امروز هوش مصنوعی آن کانت و دکارت خودش را نیاز دارد، باید متناسب با آن بتوانی فرهنگ‌سازی هم بکنی، اگر شما وارد این عرصه می‌خواهید بشوید، باید بدانید الزامات آن چیست. 🔸در همین هوش مصنوعی می‌گوید فقط این نیست که فناوری جدید است، بلکه مثلا می‌گوید «نگرانی این است که اگر کودکان شما در این فضا دستیارهای دیجیتالی پیدا کرد، با گذشت زمان این دستیارها بر این انسان‌ها ترجیح پیدا خواهند کرد و بر درک کودک از جهان و روند اجتماعی شدن او تأثیر می‌گذارند؛ آن وقت برداشت این کودک از جهان در گفتگویی با این هوش مصنوعی شکل می‌گیرد.» یا می‌گوید «این هوش مصنوعی پاسخ‌ها و اطلاعاتی را که انسان می‌خواهد و دوست دارد را به شما می‌دهد، نه آن چیزی که حقیقت است، با ارایۀ تصویری وارونه از واقعیت.» این مطلبی که خواندم خوب است از که باشد؟ این نوشتۀ «کیسینجر» است؛ یعنی کسی که در غرب است، او امروز احساس می‌کند که این فناوری می‌تواند تا این حد این تاثیرات را در نگاه به انسان، به هستی داشته باشد، حالا مایی که این نگاه خودمان را داریم، ما آن موقع چقدر باید حساسیت داشته باشیم؟ با درک اقتضائات زمانه صحنه را باید شناخت تا به درستی نقش ایفا کرد 🔸یا اخیراً ملاحظه کردید در این بحث کنگرۀ امریکا راجع به تیک تاک و مباحثی که پیش آمد، می‌گفتند «این یک ظرفیتی‌ست که می‌تواند اطلاع‌رسانی نادرست تعمدانه را در یک شکل بزرگ صورت بدهد؛ می‌تواند اطلاعات معتبر را، حرفهای درست را در یک مقیاس بزرگ سرکوب کند، اطلاعات درست شما را سرکوب کنند، اطلاعات نادرست را متعمدانه رواج بدهند»، اینجا می‌شود آن میدان. این تعابیر، تعابیر من نیست، اینها عین ترجمۀ تعابیری‌ست که آن‌ها دارند، تحت عنوان «اطلاعات نادرست متعمدانه در مقیاس بزرگ، سرکوب اطلاعات معتبر». 🔸حالا اگر چنین میدانی شکل بگیرد، بحث این است که اگر من آمدم در چنین اردویی و اکنون آمادگی دارم، بعد از آن در این میدان چه نقشی دارم؟ چه عملیاتی باید ایفا کنم؟ چیزهای عمیقاً غلطی دارد رواج پیدا می‌کند که هر حرف درست دارد سرکوب می‌شود، دارد در درک جوان شما، نوجوان شما، حتی کودک شما از انسان، درک او از نقشی که دارد، تاثیر می‌گذارد؛ این می‌شود میدان عملیات. ✅ @saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔰اردو برای عملیات/ بخش سوم 🔸آن وقت اینجاست که آن بحث تعالی، آن بحثی که تو برای هدفی در هستی آمدی به کمالی برسی، مهم می‌شود. اینجاست که اگر میدان را نشناسید، بعضی‌وقت ها چه بسا در میدان او بازی می‌کنید. 🔸اینجاست که او ناگهان می‌آید در موضوعاتی به این شکل، اطلاعات نادرست را متعمدانه می‌خواد رواج بدهد و اطلاعات معتبر را سرکوب کند، در چه موضوعاتی؟ مثلاً هدف گذاری می‌کند می‌بیند این تمدن در موضوع زن می‌تواند او را به چالش بکشاند، پس پیش دستی می‌کند. یکی از کتاب‌هایی که اخیراً ترجمه شده در داخل کشور، « امپراطوری توهم» است، نوشتۀ یک امریکایی است، بخوانید؛ می‌گوید در چه بن‌بستی در قضیۀ زن رسیدیم. او وقتی می‌بیند با این همه تمدن، این همه حرفها، در اینجا به بن‌بست می‌رسد و یکی می‌آید من را به چالش می‌کشاند، لذاست که او شروع می‌کند اینجا یک همچنین اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی را رقم می‌زند. اینجاست که اگر شما صحنه را بشناسید آن موقع این را در این سطح تحلیل می‌کنید. تمایز پرامتیاز جامعۀ دینی در دفاع از حقوق و کرامت و حریم انسان‌ها 🔸آن موقع شما باید امتیاز خودتان را بشناسید. یکی دیگر از تمایزات ما همین بحث آزادی و حقوق انسان است. حالا زن، مرد، همه، حرمت انسان، کرامت انسان. مطرح می‌کنند نهادهایی ساختیم که از حقوق انسان دفاع کند، همین جان لاک می‌گوید دولت برای چه ساخته شد؟ کارویژه اصلی‌ دولت چیست؟ دفاع از حقوق مالکیت انسان‌ها. بعد گفت نه آقا دولت کافی نیست، باید در برابرش نهادهای اجتماعی هم داشته باشیم، جامعه مدنی. 🔸اما یک تمایز اینجا شما دارید، آن تمایز می‌گوید جدا از دولت، جدا از نهادهای اجتماعی، شما یه امکان بزرگ دیگر دارید که اگر تک تک آحاد یک جامعه حقی دارند، کرامتی دارند، همه وظیفه دارند نسبت به آن متعهد باشند، نه تنها متعهد باشند، بلکه بعد برایشان برنامۀ عمل تعریف می‌کند، عملیات تعریف می‌کند؛ مثلا می‌گوید شما حقوقی دارید، یک حق شما این است که اگه حرفی دوست نداری دربارۀ شما گفته شود، نباید گفته شود، ولو حرف درست باشد، اگه غلط باشه که هیچی؛ که به آن می‌گوییم غیبت. آن موقع فقط دولت نیست، فقط نهادهای اجتماعی نیست، بلکه تک تک آحاد جامعه وظیفه دارند در برابر کسی که خواست راجع به دیگری این کار را انجام بدهد قیام کنند و جلوی اون را بگیرند، بگویند غیبت نکن، نهی کنند. چه برسد به اینکه کسی بخواهد بیاید دروغی بگوید، تهمتی بزند؛ می‌گوید آقا همۀ شما وظیفه دارید. این چه جامعه‌ای خواهد شد؟ حالا این تمایز، امتیاز هست یا نیست؟ آن جامعه‌ای که برای تک تک افراد نقشی تعریف شد که از حقوق سایرین ولو او را نشناسد، باید در حد وسع خود دفاع کند، ببینید برایندش چه می‌شود! آن وقت آن جوامعی که ادعا دارند ما می‌خواهیم از انسان و کرامت انسان و حریم انسان دفاع کنیم می‌توانند با این برابری کنند؟ امر به معروف و نهی از منکر لازمۀ فعالیت بانشاط دانشگاهی 🔸امام حسین برای چی قیام کردند؟ امر به معروف و نهی از منکر. حضرت زهرا سلام الله علیها، هزار و چهارصد و چند سال پیش در مسجد مدینه سخنرانی می‌فرمایند می‌گویند «جعل الله... الْأَمْرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْکرِ مَصلَحَةً لِلعامَّة» می‌گویند مصلحت عمومی یک جامعه در این است. حضرت علی علیه السلام می فرمایند تمام خوبی‌ها « وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللهِ» همۀ این‌ها در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر «عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنْ الْمُنْكَرِ إِلَّا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ» مثل قطره‌ای‌ست در برابر دریا. 🔸تعبیر امام باقر علیه السلام که می‌فرمایند «إنَّ الأمرَ بِالمَعروفِ و النَّهیَ عَنِ المُنکَرِ» راه انبیاست، «مِنهاجُ الصُّلَحاءِ» است، یک واجب است، « فریضَةٌ عَظیمَةٌ»، تعبیر ایشان است که « تَحِلُّ المَکاسِبُ، و تُرَدُّ المَظالِمُ، و تَعمُرُ الأرضُ» یعنی اگر می‌خواهیم وضع اقتصادی خوب شود، می‌گویند راهش این است، اگر می‌گویید برخی از فسادها باید کنار برود، راهش این است، اگه می‌گویید پیشرفت «تَعمُرُ الأرضُ» می‌گویند با این است. 🔸با این اردو باید با یک نشاطی وارد میدان عمل بشوید. از الزامات این نشاط این است که شما یک جامعۀ پرنشاط، یک دانشجو، یک تشکل، یه حرکت، یک دانشگاه پرنشاط داشته باشید، لازمه اش چیست؟ این فرمایش حضرت امیر را دقت بفرمایید که بیان می‌کنند که اگر شما آمدید این امر به معروف و نهی از منکر را، این واجب را، این پدیده را، این را از این اندیشه درآوردید، فردی گفت خیلی خب من خیلی کارها را انجام میدم، این یکی را از من نخواه، تعبیر چیه؟ «فَهُوَ مَيِّتٌ بَينَ الأحياءِ» می‌گوید ظاهرش این است که حیاتی دارد، اما این یک جامعۀ مرده است. جای دیگه بیان می فرماید «فَذَلِكَ مَيِّتُ الْأَحْيَاءِ» این یک مرده ایست بین زندگان.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥«گله به امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) 🎤 استاد مسعود عالی 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
30.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شیخ فضل الله نوری که بود و چرا اعدام شد؟ چرا با وجود گذشت 114 سال از اعدام شیخ فضل الله نوری، همچنان جریان روشنفکری و غربگرا از وی کینه دارند؟ نقش «آخوندهای فاسد» و «آخوندهای دلخوش» در اعدام شیخ فضل الله چه بود؟ پاسخ ماندگار وی به پناهندگی به دولت روس و عثمانی چه بود؟ نسبت کسانی که در سال 1288 بر جنازه شیخ فضل الله ادرار کردند با کسانی که در سال 1402 عمامه پرانی کردند، چیست؟ 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
46.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🟢 فیلم کامل بیانات دیروز رهبر انقلاب در دیدار کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران. ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺راهکار دکتر زرشناس برای تدوین نسخه‌ای بومی برای اقتصاد ایران 🔸دکتر شهریار زرشناس (عضو هیات علمی دانشگاه): 🔹همچنان بر مبنای نسخه‌ اقتصاد نئولیبرالی عمل می‌کنیم و هنوز نسخه جایگزینی برای آن ارائه نشده است. 🔹دولت باید فراخوان بدهد و اشخاص و اندیشکده‌ها، طرح‌هایی را ارائه دهند و دولت هم باید اندیشکده و مجموعه‌ای را تشکیل دهد و این ایده‌ها را در کنار تجربه 30 کشور دیگر که می‌خواستند از اقتصاد نئولیبرالی جدا شدند مورد بررسی قرار دهد و با اتکا به نیازهای بومی، بدهد. 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️سخنان کمتر شنیده شده استاد رفیعی در بیت رهبری: ربا جامعه را زمین می‌زند/ مردم به سمت «صدقه و قرض الحسنه دادن» بروند 🔸والله جامعه را زمین می‌زند، نزول خورد هم خودش زمین می خورد هم مال او از بین می رود. 🔸آقایانی که کار اقتصادی انجام می دهید! کار خود را از ربا جدا کنید، به سمت و بروید که ثواب صدقه 10 برابر و قرض الحسنه 18 برابر است. 🔸آنهایی که وضع شان خوب است پول ها را به مراکز قرض الحسنه ببرید و به مردم بدهید تا کار جوانان راه بیافتد. 🔸یک عده هم اعتبار دارند یک امضا می کنند بانک کار را راه می اندازد؛ از اعتبار خود به نفع مردم استفاده کنید. 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کار خونه با علی (ع) یا با فاطمه (س) ؟! 🔻 شما اگر ازدواج کردید و بچه دار شدید، یا کسی را برای کمک به همسرتان در کارهای خانه بیاورید و یا خودتان کمک کنید. این پررویی بعضی مردهاست که دائماً مهمان به خانه می‌برند و خودشان هم هیچ کاری انجام نمی‌دهند! ✴️ در تقسیم بندی کارهای خانه، امیرالمومنین (ع)، آب و هیزم می‌آوردند و خانه را جارو می‌کردند. یعنی تامین گرما، طعام و نظافت در خانه را بر عهده داشتند و فاطمه (س)، گندم را دسداس و از آن آرد و خمیر و نان درست می‌کردند و تقسیم مسئولیتهای خانه در یک محیط کاملا همراه و همکار بود. این در حالی بود که امیرالمومنین نقش‌های اجتماعی سنگینی نیز بر عهده داشتند. "دکتر میثم مطیعی" 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حیات طیبه
﴾﷽﴿✨ 🌿اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿 🌱اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَهِ وَفی کُلِّ ساعَهٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً🌱 🇮🇷@hayatetayebe1
◼️امام على عليه السلام :  ◾️ألا إنَّ الذُّلَّ فِي طاعَةِ اللّه ِ أقرَبُ إلَى العِزِّ مِنَ التَّعاوُنِ بِمَعصِيَةِ اللّه ِ ▪️آگاه باشيد كه خوارى در راه اطاعت خدا به عزّت نزديك تر است از يارى كردن يكديگر براى نافرمانى خدا 📚تحف العقول ، ص 217 ‌🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 👈 خداوند نور خود را كامل خواهد کرد اگرچه کافران خوش نداشته باشند! 🔹 «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» | سوره صف؛ آیه‌ی ۸ 🔹 «می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خداوند گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد کرد.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ※ من خدا رو دوست دارم، ولی یه عالمه فاصله بین خودم و خدا حس می‌کنم! دلم می‌خواد دوستم داشته باشه، بهم فکر کنه، براش ویژه باشم، اما هیچ وقت نتونستم .... 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️ کلیپ منتشره توسط داعش با تیتر «یک پاسدار به اسارت در آمد» به بمب خبری در رسانه های جهان تبدیل شد... 🔹 زمانی که تمام دوربین های جهان بر روی موضوع اسارت یک پاسدار زوم کرده بودند. محسن با اقتدار و صلابت ؛ بدون هیچ ترسی در چهره یا اغماض در رفتار آبروی سپاه و نیروهای مسلح ایران را خرید. 🔹 این کلیپ موج احساسات و عواطف جامعه را برانگیخت و همان روزها هم معلوم بود محسن شهید خواهد شد... 🔹 سپاه با توجه به شرایط حاکم بر جامعه سعی داشت محسن را با اسرای داعشی تبادل کند که این امر محقق نشد و داعش در هجدهم مرداد ماه سر از تن او جدا کرد و وی به فیض شهادت نائل گردید. 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تروریست‌های «ارتش مردمی» کارشان را از آتش‌زدن بنر آغاز کردند و به بمب‌گذاری رسیدند! حالا در چنگ سربازان گمنام امام زمان هستند 🇮🇷حیات طیبه🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0