eitaa logo
حضرت زهرا(س)
141 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
224 فایل
🌹بسم رب الشهدا🌹 هروقت میخواست برای بچه ها یادگاری بنویسد این جمله را مینوشت: ((من کان لله, کان الله له)) هر که با خدا باشد خدا با اوست.....❤❤ 💕شهید ابراهیم همت💕 ادمین کانال: @ammar_rahbar1
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
13موردازاعمال ظاهری دهه اول محرم.MP3
16.88M
حجت‌الاسلام غفاری م 13موردازاعمال دهه اول محرم جلسه 787 مکان مدرسه بانوصادقی درجمع هیئت رزمندگان اسلام https://eitaa.com/eslam20
🔻انفعال در مسجد، اغتشاش در محله (۲): محله‌گردی به‌مثابه روایتِ امروزینِ از طبیب دوّار 🖊 نویسنده: مهدی جمشیدی ۱. سخن حاج‌قاسم دربارۀ این‌که باید امام جماعت، «امام محله» باشد و نه‌فقط «امام محراب»، و او باید دایره و دامنۀ کنشگریِ خود را «محله» تعریف کند و نه‌تنها «شبستانِ مسجد»، سخن پخته و دقیقی بود. او در این گفته، تجربۀ خود را در «جنگ نظامی»، مبنا قرار داد و از آن زاویه به «مسجد» به‌مثابه «قرارگاه فرهنگی» نگریست. چه در «جنگ نظامی» و چه در «جنگ فرهنگی»، ما محتاج «امام» هستیم و امام، کسی‌ است که تنها در «محراب» نمی‌نشیند، بلکه در «میدان» می‌ایستد. و هرچه که میدانِ خویش را گسترده‌تر تعریف کند، فتوحات و توفیقاتش نیز بیشتر خواهد شد. این امر، وابسته به «افقِ فکریِ امام» است؛ اگر امام جماعت، کوته‌نگر و سطحی و اداری باشد، در همان محراب می‌نشیند و فاصلۀ میان دفتر و محراب را طی می‌کند و فقط به آنانی که برای مصافحه و سئوال و طلب دعا و استخاره «نزد او» می‌آیند، نظر می‌کند. در مقابل، «امامِ میدانی»، همچون «طبیب دوّار» است؛ یعنی «محله‌گرد» است و می‌رود تا دردهای معنوی و رنج‌های فرهنگی را علاج کند. ۲. «امامِ میدانی» نمی‌نشیند تا به نزدش بیایند، بلکه می‌رود تا به مسجد بیایند؛ یعنی می‌کوشد با «تعامل‌های عینی» و «ارتباط‌های میدانیِ» خویش، ظرفیّت انسانی برای مسجد پدید بیاورد و از مسجد، یک «پاتوقِ قدسی» و «چهارراه انقلابی» بسازد. او باید «نقطۀ آغاز» باشد و نه نوجوانان و جوانان. او باید به سراغ آنان برود و خود را عرضه کند و آنچنان جذابیّتی بیافریند که این آهوانِ گریزپا، صیدِ مسجد شوند. اگر چنین نباشد، هیچ اتّفاقِ تازه‌ای در مسجد روی نخواهد داد و همچنان، حضور نوجوانان و جوانان در مسجد، به «روندهای نامنظم» و «مناسبات غیرساختاری»، محدود خواهد شد. «منطقِ جذب» باید از چهارچوب‌های از پیش ‌طرّاحی‌شده تبعیّت کند و این منطق، جز با «حضورِ ساختاریافته» و «فاعلیّتِ هوشمندانۀ» امام جماعت در صحنۀ میدانِ محله، تحقّق نمی‌یابد. وضع شبستانِ مسجد، نمایانگرِ کنشگریِ امام جماعت در عرصۀ محله است و تلاش‌های بیرونی و مجاهدت‌های میدانی او را روایت می‌کند. هر اندازه که او در میدان محله، توفیق کسی کند، حاصل آن را در مسجد مشاهده خواهد کرد. پس انتخاب در معرکۀ دوگانۀ «محراب/ محله»، نشان می‌دهد که ما با «امام» مواجه هستیم یا «پیش‌نماز». ۳. این خصوصیّتِ عامّۀ مردم است که سخت، دلبستۀ «مواجهه‌های عینی» و «ارتباط‌های مستقیم» هستند و از این نوع تعامل، اثر جدّی می‌پذیرند. مردم باید «مشاهده» و «حس» کنند که امام جماعت در میان آنها و در کنارشان است. مردم باید «زندگیِ روزمرّۀ امام جماعت» را لمس کنند و بسنجند که دعاوی و خطبه‌ها و منبرها و مواعظ او، چه اندازه در واقعیّت زندگیِ خودش، متجلّی است؛ اگر تطابق ببینند و بیابند، شیفته و دل‌داده خواهند شد و او را به‌راستی و در مقام عمل، امامِ محلۀ خویش خواهند دانست. پس امامت محله، حاصل یک «اتّفاقِ طبیعی» و «انتخاب خودجوش» است و نه «انتصاب رسمی» و «حکم قانونی». کسی‌که نتواند در متن محله، مقبولیّت به دست آورد و دل‌ها را مجذوب خویش سازد و در عمق باورهای مردم نفوذ کند، از جانب مردم به‌عنوان امام، پذیرفته نشده است. مردمان محله باید به این جمع‌بندی دست یابند که او، شایستۀ «پیشتازیِ معنوی» و «جلوداریِ اخلاقی» است. این «جمع‌بندیِ اجتماعی» نیز، از «چگونگیِ ارتباط‌ها»ی امام جماعت با محله برمی‌خیزد و «سفارشی» و «دستوری» نیست. ازاین‌رو، همۀ این واقعیّت‌های فرهنگی، فرع بر آن است که امام جماعت، «میدانی» و «مواجهه‌ای» باشد و از «محراب» و «شبستان»، پا فراتر بنهد و قدرت قدسی و اقتدار ایمانیِ خویش را در پهنۀ محله بگستراند. ۴. تجویزهای پیش‌گفته، مبالغه‌آمیز و آرمانی نیستند، بلکه حاصل تجربۀ تاریخیِ روحانیّت شیعه است. در دوره‌های گذشته، روحانیّت به معنای واقعی کلمه، «در میان مردم» بود و هیچ «گسست» و «فاصله»‌ای احساس نمی‌شد. ازاین‌رو، روحانیّت، فقط منبر و محراب را در اختیار نداشت، بلکه چون امام محله بود، در تمام شئون و ساحات زندگیِ روزمرّۀ مردم، حضور داشت. این حضور، حاصل یک انتخاب طبیعی و مهندسی‌نشده بود و به پاره‌ای از فرهنگ و هویّتِ جمعیِ ایرانیان تبدیل شده بود. حضورِ «همه‌جایی» و «همه‌گیرِ» روحانیّت، او را به «نیروی پیشرانِ اجتماعی» تبدیل کرده بود که از سطح خُرد و حریم خصوصی زندگیِ مردم تا سطح کلان و ساختارهای اجتماعی، «حیات کارکردی» داشت. 🕌به سوی مسجد طراز انقلاب اسلامی https://eitaa.com/hazratehzahra
چی نخوره‌؟! (گفت و شنود) گفت‌: بعد از حماسه بزرگ میهمانی ۱۰کیلومتری غدیر در تهران و ابراز شادی ده‌ها میلیون ایرانی شیفته حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام در سراسر کشور، شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال که تحت مدیریت موساد اداره می‌شود و برخی از غربگرایان، زبان به اعتراض گشودند و گفتند این شادی چه معنایی دارد؟! و ادعا کردند که میهمانی ۱۰ کیلومتری دولتی بوده است! گفتم: اولاً عشق به حضرت امیر علیه‌السلام با جان و دل مردم ایران آمیخته است و ثانیاً وقتی دولت می‌تواند ده‌ها میلیون انسان را در یک روز مشخص به میدان بیاورد، نشانه آن است که مردمی‌ترین دولت تاریخ است. گفت: همین اجق وجق‌ها که به شادی مردم در عید غدیر اعتراض می‌کردند، حالا با شروع محرم و عزاداری ده‌ها میلیونی مردم در سراسر کشور، اعتراض می‌کنند که چرا مردم را به‌ گریه و عزاداری کشانده‌اید؟! بگذارید مردم شاد باشند! گفتم: یارو برای معالجه رفیقش که خیلی پرت و پلا می‌گفت به پزشک مراجعه کرد. دکتر بعد از معاینه چندتا قرص و آمپول تجویز کرد. یارو پرسید؛ آقای دکتر! غذا چی بخوره؟ چی نخوره؟! دکتر گفت؛ هرچی دلش میخواد بخوره ولی فقط فلان نخوره!
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
حماسه حسینی وایه 195سوره بقره.MP3
15.65M
حجت‌الاسلام غفاری م حماسه حسینی وایه ۱۹۶سوره بقره جلسه 788 مکان مدرسه بانوصادقی درجمع هیئت رزمندگان اسلام https://eitaa.com/eslam20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 عجب استدلالی در دفاع از حجاب 🍃🌹🍃 ❌ حاج آقا نمیشه یه کم بی‌خیالِ مسئله بشید؟!🙄🤔 🎙 حجت الاسلام ماندگاری               @hazratehzahra ❁═┄ 🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ ❁
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
حکم سینه زدن وزنجیرزدن طبق فتوای ایت الله مکارم شیرازی.MP3
13.05M
حجت‌الاسلام غفاری م حکم سینه زدن وزنجیرزدن طبق فتوای ایت الله مکارم شیرازی جلسه 789 مکان مدرسه بانوصادقی درجمع هیئت رزمندگان اسلام https://eitaa.com/eslam20
روزمان را با آغاز کنیم ✅مبانی نهضت عاشورا(۵) [سوره يونس (10): آيه 71] وَ اتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ نُوحٍ إِذْ قالَ لِقَوْمِهِ يا قَوْمِ إِنْ كانَ كَبُرَ عَلَيْكُمْ مَقامِي وَ تَذْكِيرِي بِآياتِ اللَّهِ فَعَلَى اللَّهِ تَوَكَّلْتُ فَأَجْمِعُوا أَمْرَكُمْ وَ شُرَكاءَكُمْ ثُمَّ لا يَكُنْ أَمْرُكُمْ عَلَيْكُمْ غُمَّةً ثُمَّ اقْضُوا إِلَيَّ وَ لا تُنْظِرُونِ (71) سرگذشت نوح را بر آنان تلاوت کن، هنگامی که به قومش گفت:‌ای قوم اگر توقفم در بین شما و یادآوری آیات الهی برای شما سخت است [و غیرقابل تحمل، هرکاری از دستتان ساخته است انجام دهید و کوتاهی نکنید؛ چرا که] من بر خدا تکیه نموده و توکل کرده‌ام [ و از غیراو هراسی ندارم]. سپس مىگوید: اگر مىتوانید برخیزید، و به زندگى من پایان دهید و لحظهاى مرا مهلت ندهید.»(یونس/ 71) 🌳پيام ها: 1⃣- ايمان به هدف، بزرگترين اهرم مقاومت انبيا و مبارزه طلبى آنان است. «إِنْ كانَ كَبُرَ عَلَيْكُمْ مَقامِي» ... «فَأَجْمِعُوا أَمْرَكُمْ» 2⃣- انبيا مخالفان خود را به مبارزه مىطلبيدند. «فَأَجْمِعُوا أَمْرَكُمْ» 3⃣- انبيا با توكّل به خدا، قدرتهاى مخالف را تحقير مىكردند و به مؤمنان شجاعت مى دادند و همه ى قدرتها را پوچ مى دانستند«فَأَجْمِعُوا أَمْرَكُمْ» ... «ثُمَّ اقْضُوا» 4⃣- ارزيابى درست، جمع آورى قوا و تصميم قاطع، از اصول مبارزه است. «أَمْرَكُمْ وَ شُرَكاءَكُمْ ثُمَّ لا يَكُنْ أَمْرُكُمْ عَلَيْكُمْ غُمَّةً» 5⃣- مومنان حقیقی از از کشته شدن در را حق نمى ترسند. «ثُمَّ اقْضُوا إِلَيَّ وَ لا تُنْظِرُونِ» https://eitaa.com/hazratehzahra
🏴 منم مثل امام حسین(ع) عاشق قرآنم 💠 رزمایش ثبت نام در ۳۰مین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج 📆 ۳۱ تیرماه لغایت ۷ مردادماه 🎁 اهدای ۱۰ قاب فرش حرم امام رضا(ع) به قید قرعه 👈 جهت شرکت در این رزمایش، پس از ثبت نام در مسابقات، از صفحه تکمیل ثبت‌نام عکس گرفته و همراه با نام و نام خانوادگی و شماره تماس به شناسه زیر ارسال کنید: 🆔 @quranbsj_media @quranbsjef
🔅 آیا میدانید؟ 💎 کودکان زیر ۷سال با حفظ ۵ آیه تصویر بالا میتوانند در مسابقات قرآن بسیج شرکت کنند.😉 •| همین حالا ثبت نام کنید: ✓ event.quranbsj.ir @quranbsjef
🔅 آیا میدانید؟ 💎 آزمون رشته های «مفاهیم سوره اعلی», «مفاهیم سوره مومنون»، «کتاب صراط»، «مفاهیم دعای ۲۰ صحیفه سجادیه» به صورت مجازی آنلاین برگزار میشود و مستقیما به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا میکنید. •| همین حالا ثبت نام کنید: ✓ event.quranbsj.ir @quranbsjef
🏴 منم مثل امام حسین(ع) عاشق قرآنم 💠 رزمایش ثبت نام در ۳۰مین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج 📆 ۳۱ تیرماه لغایت ۷ مردادماه 🎁 اهدای ۱۰ قاب فرش حرم امام رضا(ع) به قید قرعه 👈 جهت شرکت در این رزمایش، پس از ثبت نام در مسابقات، از صفحه تکمیل ثبت‌نام عکس گرفته و همراه با نام و نام خانوادگی و شماره تماس به شناسه زیر ارسال کنید: 🆔 @quranbsj_media @quranbsjef