«اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً»
خدایا ، در این لحظه و در تمام لحظات ،
سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان ولىّات ،
حضرت حجّة بن الحسن ،
که درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد ،
باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست ،
و همه از او فرمانبرى مىنمایند ،
ساکن زمین گردانیده ،
و مدّت زمان طولانى در آن بهرهمند سازى ،
God, in this moment and in all moments,
Head and holding and guiding and helpful but your guidance and observers,
Imam Muhammad al-Mahdi,
Who you her greetings and wind fathers,
Keep up to him for his pleasant,
And all their obedience to him,
Inhabitant of the land made,
And a long time benefit in the making,
❤️ 💯 @hazrateshah ❤️
سلامِ خدا، بر مهدی فاطمه؛
آخرین وصی و وارث غدیر...
« اللّهمَّ عَجِّل لِوَلیَّکَ الفَرَج »
.
💯@hazrateshah
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ آغاز کنید🌼
✍ امام رضا علیه السلام : اشك بر حسین علیهالسلام گناهان بزرگ را فرو میریزد.
#محرم
#ما_ملت_امام_حسینیم
ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لولیک الفرج🤲🏻
✿[ @hazrateshah ]✿
══•◇•🌸•◇•══
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام خدمت بزرگواران 🌺🌺🌺
ختم صلوات داریم به نیت شهدای واقعه ی کربلا
🏴🏴🏴🏴
ان شاء الله در این ثواب سهیم باشیم، منتظر استقبال گرمتون هستم
🏴🏴🏴🏴
تعدادصلوات ها تا الان : ۸۷۰۰
تعداد مورد نظرتون به آیدی زیر بفرستین:
@faw_2020
🌺🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂🌺
عنه عليه السلام :
غايَةُ المَكارِمِ الإِيثارُ.
امام على عليه السلام :
نقطه اوجِ خصلت هاى اخلاقى ، ايثار است.
غرر الحكم : 6361
✿[ @hazrateshah ]✿
══•◇•🌸•◇•══
🌺🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بدون_تعارفـــــ✌️
#حاج_مهدے_رسولے❣
الحمداللہ ڪہ از بچگیـــــام 👦
مادر ســـــایہ سرمے🙏
یا فاطمـــــہ زهـرا(س)
#نوڪر_حسیݩ_ناحـــــلہ🖤
@hazrateshah
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
از #علی آموز اخلاص عمل
ترجمه و شرح #حکمت ۱۰۰ نهج البلاغه : واکنش امام در مقابل مدح دیگران
🌺🌹🌺🌹🌺🌹
وَ مَدَحَهُ قَوْمٌ فِي وَجْهِهِ، فَقَالَ (علیه السلام): اللَّهُمَّ إِنَّكَ أَعْلَمُ بِي مِنْ نَفْسِي، وَ أَنَا أَعْلَمُ بِنَفْسِي مِنْهُمْ؛ اللَّهُمَّ [اجْعَلْنِي] اجْعَلْنَا خَيْراً مِمَّا يَظُنُّونَ، وَ اغْفِرْ [لِي] لَنَا مَا لَا يَعْلَمُونَ.
🔸🔹🔸🔹🔸🔹
روش مناجات كردن (معنوى):
و درود خدا بر او، فرمود: (آنگاه كه گروهى او را ستايش كردند فرمود:) بار خدايا تو مرا از خودم بهتر مى شناسى، و من خود را بيشتر از آنان مى شناسم، خدايا مرا از آنچه اينان مى پندارند، نيكوتر قرار ده، و آنچه را كه نمى دانند بيامرز.
ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لولیک الفرج🤲🏻
✿[ @hazrateshah ]✿
══•◇•🌸•◇•══
در برابر مداحان:
این کلام حکمت آمیز را امام(علیه السلام) زمانى فرموده که گروهى او را در مقابلش ستودند، فرمود: «خداوندا! تو به من از خودم آگاه ترى و من آگاه تر به خودم از آنها هستم»; (وَمَدَحَهُ قَوْمٌ فِی وَجْهِهِ، فَقَالَ: اللَّهُمَّ إِنَّکَ أَعْلَمُ بِی مِنْ نَفْسِی، وَأَنَا أَعْلَمُ بِنَفْسِی مِنْهُمْ).
سپس افزود: «خداوند! ما را بهتر از آنچه آنها گمان مى کنند قرار ده و آنچه را نمى دانند بر ما ببخش»; (اللَّهُمَّ اجْعَلْنَا خَیْراً مِمَّا یَظُنُّونَ، وَاغْفِرْ لَنَا مَا لاَ یَعْلَمُونَ).
از جمله امورى که در روایات اسلامى از آن به شدت نهى شده، مدح و ستایش افراد در برابر خود آنهاست، از این رو در روایات دیگرى مدح و ستایش نوعى ذبح شمرده شده است.
در روایتى از پیغمبر(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «إذا مَدَحْتَ أخاکَ فى وَجْهِهِ فَکَأنَّما أمْرَرْتَ عَلى حِلْقِهِ الْمُوسى; هنگامى که برادرت را در برابرش مدح و ستایش کنى مانند این است که کارد بر گلویش مى کشى».(1)
در حدیثى از امام على بن ابى طالب(علیه السلام) مى خوانیم که فرمود: «أجْهَلُ النّاسِ الْمُغْتَرُّ بِقَوْلِ مادِح مُتَمَلَّق یُحْسِنُ لَهُ الْقَبیحُ وَ یُبَغِّضة إلَیْهِ النَّصیحُ; نادان ترین مردم کسى است که به گفته ستایش کننده اى که از راه تملق زشتى ها را در نظرش زیبا و زیبایى ها را مبغوض مى دارد، مغرور شود».(2)
اگر در آثار زیان بار مدح و ستایش هاى افراطى و تملق آمیز خوب بیندیشیم خواهیم دید که اثرات آن فوق العاده مخرب است; از یک سو انسان را مغرور مى کند و همین غرور مانع راه تکامل او مى شود و از سوى دیگر عیوب و نقایص خود را نمى بیند، بلکه گاه آنها را حسن مى شمرد و در مقام اصلاح خویشتن بر نمى آید و از سوى سوم، غالبا به مداحان علاقه پیدا مى کند در حالى که آنان خواسته هاى نامشروعى دارند و او به انجام خواسته هاى نامشروعشان کشیده مى شود و عمل خود را به نوعى توجیه مى کند.
در اینجا سؤال معروفى است که چگونه امام(علیه السلام) با آن مقام عصمت اعتراف به نقص یا گناه در خویشتن مى کند و از خدا آمرزش مى طلبد؟
بعضى در جواب این گونه تعبیرات و تعابیر دیگرى که در دعاها آمده و امامان معصوم(علیهم السلام) با تمام وجودشان از خداوند طلب آمرزش مى کنند مى گویند، این گونه سخنان همه به عنوان سرمشق براى مردم است و خودشان به آن نیازى نداشتند.
این توجیه، توجیه صحیحى به نظر نمى رسد و با لحن دعاها سازگار نیست، به خصوص این که از روایاتى استفاده مى شود آنان هنگام خواندن این دعاها اشک مى ریختند و به خود مى پیچیدند و بى تابى داشتند.
جمع دیگر معتقدند که اینها همه به سبب ترک اولى هایى است که انجام داده اند. معناى ترک اولى این نیست که ـ نعوذ بالله ـ خلافى انجام شده باشد، بلکه ممکن است از مستحب مهم ترى به مستحب کمترى منتقل شده باشند; مثلا اگر کسى در اطراف خانه اش دو مسجد باشد یکى دورتر و پرجمعیت و دیگرى نزدیک تر و کم جمعیت به یقین جماعت پر جمعیت تر از جماعت کم جمعیت تر ثوابش بیشتر است حال اگر در جماعت دوم شرکت کند با این که کار مستحب مهمى انجام داده ولى ترک اولى اى هم از او سر زده که در جماعت پرجمعیت تر شرکت نکرده است. این گونه اعمال براى افراد معمولى و حتى کسانى که در مسیر سیر و سلوک الى الله اند عیب و نقص نیست ولى پیامبران و امامان معصوم آن را براى خود نوعى گناه مى شمردند و از آن استغفار مى کردند.
گاه ممکن است تمام کوشش خود را انجام مى دادند و باز هم اعمال خود را لایق مقام پروردگار نمى دیدند و از آن استغفار مى کردند; مانند کسى که میهمان بسیار محترمى پیدا مى کند و آخرین تلاش خود را براى پذیرایى به خرج مى دهد و بعد مى گوید: از این که توان بیش از این نداشتم عذر خواهى مى کنم و شرمنده ام. اساساً، معصومان(علیهم السلام) با توجه به عظمت مقام پروردگار عبادات خود را لایق او ندیده و مى گفتند: «وَما عَبَدْناکَ حَقَّ عِبادَتِکَ»(3). (4)
*
پی نوشت:
(1). محجة البیضاء، ج 5، ص 283.
(2). غررالحکم، ح 1137.
(3). بحارالانوار، ج 68، ص 23.
(4). سند گفتار حکیمانه: از جمله کسانى که این کلام حکمت آمیز را پیش از مرحوم سیّد رضى نقل کرده اند، بلاذرى در انساب الاشراف است که با بعضى از تفاوت ها آن را آورده است و بعد از سیّد رضى، رشید الدین وطواط در غرر و عرر با اضافاتى که نشان مى دهد از مصدر دیگرى آن را گرفته آورده است. همچنین آمدى در غررالحکم نیز آن را با تفاوتى ذکر کرده است. قابل توجه است که این چهار جمله در خطبه معروف «همام» با تفاوتى ذکر شده است. (مصادر نهج البلاغه، ج 4، ص 93)
💯 @hazrateshah
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام خدمت بزرگواران 🌺🌺🌺
ختم صلوات داریم به نیت شهدای واقعه ی کربلا
🏴🏴🏴🏴
ان شاء الله در این ثواب سهیم باشیم، منتظر استقبال گرمتون هستم
🏴🏴🏴🏴
تعدادصلوات ها تا الان : ۱۳۶۰۰
تعداد مورد نظرتون به آیدی زیر بفرستین:
@faw_2020
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
با خَلق و خُلق و منطق احمد نمای تو
با خشم و دست و بازوی خیبر گشای تو
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ازیک طرف پیمبر و از یک طرف علی
جز تو که قادر است نشیند به جای تو؟
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
برخیز با حسین، غدیری به پا بکن
تا اینکه خصم فاطمه افتد به پای تو
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
در لشگری که اسم تو هم کشته میدهد
صد نسل منقرض کند این حملههای تو
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ترس من از نگاه بد این جماعت است
میخوانم «ان یکاد» همیشه برای تو
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
تا دور میشوی دل من شور میزند
خیره شده سکینه به هر رد پای تو
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
دیگر چرا صدای اذانت نمیرسد؟
پس کو نوای دلکش آن ربنای تو؟
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
اینهای و هوی و هلهله ترسانده خیمه را
وقتی نمیرسد به رقیه صدای تو
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
این حرمله، قسم که ندارد مهارتی
این تیر قصد کرده نشیند به نای تو
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
جز شرق تا به غرب همین دشت نینوا
جایی نرفته پیکر از هم جدای تو
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
برخیزای علی و ببین مادر آمده
زینب شود فدات که اشکت در آمده…
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
✍«محمدرضا رضایی»
ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لولیک الفرج🤲🏻
✿[ @hazrateshah ]✿
══•◇•🌸•◇•══
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴