هدایت شده از سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
⚫️ #با_کاروان| تفڪر یزیدی میوه ی شجره ی #تحریف‼️
◾️ آن عالم جاهلی که افق دیدش محدود است بایست مقیاس گودال قتلگاه را با ارض و مرزی محدود و در زمانی معین خلاصه کند! چرا که هرگز نمیخواهد بپذیرد که وسعت مرز کربلا به پهنای نبرد حق و باطل است و بایست از تابلوی عاشورا برای هر روز خود درس ها و عبرت ها بگیریم. او میخواهد در دفتر تاریخ فقط یک یزید و شمر ببیند و بس!
🔹 اما آنی که میخواد در مکتبخانه ارباب ، تلمّذ کند باید از خود بپرسد: چگونه منبری که منزلگاه رسول الله(ص) بود توسط معاویه و یزید بوزینه باز غصب شد و خواص مدعی سکوت کردند و عوام تمکین!! چرا آب از آب تکان نخورد؟
🔹آیا اگر یزید بلافاصله پس از رحلت پیامبر(ص) ادعای فتنه گری و خلافت اسلامی میکرد مردم می پذیرفتند؟ مسلما خیر؛ پس چرا اینگونه شد؟ چون میوه ی تلخ یزید ثمره شجره ی تحریف بود. در حقیقت یزید بر صدر منبری نشست که برخی شیوخ قبلاً در پله اول و دوم و سوم به صورت گام به گام اسباب تحریف و فتنه را فراهم کرده بودند.. شیوخی و شریح ها و کاسبان تحریفی که در پوستین نفاق تکاثری، نفاق تفاخری و نفاق تجاهلی با تغییر حب و بغض و مهندسی ادراکات ، امامت را تبدیل به خلافت و سلطنت را جایگزین خلافت کردند!
🔹 آری؛ کربلا میخواهد به عاشورائیان درس بدهد که اگر افق دید را وسیع نکنیم خزه ی تحریف بر دیوار جهالت و غفلت و بی بصیرتی ملت رشد خواهد کرد. علت انحراف عوام، انحراف میلیمتری خواصی بود که بنای فتنه عاشورا را در سقیفه و در برخی تریبون ها بنا نموده و در هر دوره در پوشش لفاظی های زیبا بخشی از ارزش ها را تحریف و قربانی مطامع سیاسی خود کردند.
🔹البته در هر زمان عده ای دلال! که فقط رقص موسمی خوشه های فتنه را دیده و از آفت ریشه بی خبرند ممکن است خریدار هر خرمنی و هر منبری باشند و پای هر سفره ای نشسته و برای هر نطق و پستی لایک بفرستند. همانطور که عده ای غافل از فتنه آن شیخ اکبر و خلیفه دوم فقط بر ساده زیستی او رشک بردند ولی نمی دانستند خشت اول که گذاشت آن شیخ کج تا کربلاها می رود دیوارها کج!! ؛
🔻 سخن آخر؛
🔹 آسیبی که اسلام از تحریف و فتاوای شاذ ابوهریره هاو ابوموسی ها و عمروعاص و شریح ها خورده است بسیار سنگین تر است از ضربه ی ابوجهل ها و ابولهب ها و تحریم قریشیان!
🔹 یادمان باشد در بدرها و احدها شاید جسم اسلام از ناحیه کدخدانمایان وقت و نوچه هایشان آسیب ببیند ولی خطر بیشتر آنجاست که در کربلاها بواسطه ی تحریف روح اسلام قربانی جسم اسلام شود. در مقابل سیوف احد، بسیارند آنانی که لباس رزم پوشند ولی در کربلاها چه بسا راه بلدان دیروزی که عامدانه یا جاهلانه پرچمدار یا اسیر دام تحریف شوند و با ترور شخصیت آقا و تحریف شعائر و آرمان انقلاب اسلامی پیامبر (ص)، بستر را برای تراژدی شهادت فرزند فاطمه در قربانگاه کربلا را فراهم آورند..!
🖌 #محمدصادق_سلطانزاده
🇮🇷
#نهج_البلاغه
📚📚در محضر نهج البلاغه:خطبه 176:
«آگاه باشيد ظلم بر سه قسم است: ظلمى كه آمرزيده نمى شود، و ظلمى كه باز خواست می شود، و ظلمى كه آمرزيده شده باز خواست نمى شود، امّا ظلمى كه آمرزيده نمى شود شرك به خدا است، خداوند سبحان مى فرمايد: «إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ» يعنى خدا نمى آمرزد كسی را كه به او شرك آورد، و امّا ظلمى كه آمرزيده می شود ظلم بنده است بر نفس خود در به جا آوردن برخى گناهان كوچك (در صورتي كه اصرار بر آن نداشته باشد، زيرا اجتناب و دورى از كبائر و گناهان بزرگ كفّاره ای ست كه گناه كوچك را پوشانده جلوه نمى دهد) و امّا ظلمى كه باز خواست می شود ظلم بنده است بنده ديگر را، قصاص و تلافى در آخرت سخت و دشوار است، و قصاص در آنجا با زخم كاردها و زدن تازيانه ها نيست، ولى قصاصى است كه زخم و تازيانه نزد آن كوچك شمرده می شود (از اين بيان فهميده می شود آنان كه به آل محمّد، عليهم السّلام، ظلم نموده اند به سختى باز خواست شده به عذاب گرفتار خواهند شد.)پس از دو رنگى و دو روئى در دين خدا بپرهيزيد (اين جمله اشاره است به گروهى كه در بيعت نمودن با آن حضرت متوقّف بودند، و آنان كه بيعت را شكستند) زيرا اجتماع (دست به دست دادن و يكى شدن) در آنچه حقّ است و آن را ميل نداريد بهتر است از تفرقه و جدائى در آنچه باطل است و آن را دوست مى داريد، و خداوند سبحان بر اثر تفرقه و جدائى به هيچ كس از گذشتگان و باقى ماندگان خير و نيكوئى عطاء نفرموده.( ترجمه فیض الاسلام)
#نهج_البلاغه
🔔🔔 زنگ تأمل و اندیشه:
«اگر هر گروهى رنگى به خود بگيرد و برنامه اش را از ديگران جدا سازد، خواه در برنامه هاى عقيدتى باشد يا عملى، اين تلون و رنگارنگ شدن، سبب پراكندگى صفوف و به هدر رفتن نيروها و گاه جنگهاى داخلى مى شود و سرنوشت جامعه و منافع آن را به خطر مى اندازد. هرگاه- همان گونه كه امام عليه السّلام در سخن ياد شده فرموده- افراد جامعه در مسائل ساده انعطاف به خرج دهند و در امورى كه بر خلاف سليقه آن هاست دندان بر جگر بگذارند و تحمل پيشه كنند به يقين وحدت حاكم مى شود و آرامش و عظمت به جامعه باز مى گردد.» پیام امام امیر المومنین علیه السلام، ج 6، ص601
رضایی:
🌼 داستانی خواندنی از حجت الاسلام قرائتی در مورد قمه زنی
(با استناد به آیه قرآن)
حجت الاسلام قرائتی:
در یکی از شهرها با وجود توصیه های مبلغین بزرگوار مبنی بر پرهیز از قمهزنی، مردم به خاطر اعتقادات خود دست برنمی داشتند. به ما گفتند به آنجا برویم و آنها را از این کار باز داریم. ایام ماه محرم بود و چون اعلام کرده بودند فلانی می آید و مردم ما را در تلویزیون دیده بودند، در مسجد جمع شدند.
وقتی وارد شدم گفتند: آقای قرائتی آمدهای برای قمهزنی بگویی.
گفتم: شغل من چیست؟
گفتند: تو معلم قرآن هستی.
گفتم: به عنوان معلم قرآن قبولم دارید؟
گفتند: بله قبولت داریم، ولی حرف قمه نزنی، فقط قرآن بگو.
من روی تخته نوشتم: «بسم الله الرحمن الرحیم - یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» (سوره بقره آیه ۱۰۴)؛
«ای کسانی که ایمان آورده اید! "راعنا" نگویید، بلکه بگویید: "انظرنا".» و بعد توضیح دادم که:
«یا ایها الذین آمنوا» یعنی: ای مؤمنین.
«لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» یعنی: راعنا نگویید بلکه انظرنا بگویید. راعنا نگویید یعنی چه؟ این قصهای دارد و قصه اش این است که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در حال سخنرانی بود، یک نفر از پای سخنرانی گفت: راعنا، یعنی مراعات ما را هم بکن.
یعنی آرامتر صحبت کن یا به این طرف و آن طرف نگاه کن.
این کلمه راعنا مثل کوکو است که هم می شود آن را با سیب زمینی درست کرد و هم با سبزی.
«راعنا» را هم می شود از ریشه «رعی» گرفت و هم از ریشه «رعن». اگر از «رعی» گرفته شود به معنای «مراعات ما را بکن» است، ولی اگر از ریشه «رعن» گرفته شود، رعونت به معنای خر کردن است! و «راعنا» یعنی «خرمان کن.»!
وقتی که مسلمانان می گفتند «راعنا» هدفشان مقدس بود و معنای «مراعاتمان کن» را اراده می کردند، ولی یهودیها از این کلمه استفاده کرده و گفتند: مسلمانها به پیغمبرشان میگویند خرمان کن. در اینجا آیه نازل شد که: «یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»؛ «ای کسانی که ایمان آورده اید، "راعنا" نگویید بلکه "انظرنا" بگویید.»
یعنی کلمهای را که دشمن از آن سوء استفاده می کند به کار نبرید.
بعد از این که این آیه را تفسیر کردم، گفتم: شما که قمه می زنید هدفتان مقدس است و به عشق امام حسین علیه السلام این کار را می کنید، ولی تلویزیون کشورهای اروپایی این کار شما را دوازده مرتبه نشان داده و گفته است که شیعه ها دچار مرض خودآزاری هستند. دشمن از این کار شما چنین سوء استفاده می کند.
این کار امروز شما مثل همان «راعنا» گفتن مسلمانان صدر اسلام است که دشمن از آن سوء استفاده می کرد و قرآن کریم با آیه مورد بحث به مسلمانان آن روز و امروز هشدار می دهد که: از هر کاری که دشمن از آن سوء استفاده میکند پرهیز کنید. پس، چون امروز دشمنان از قمه زنی شما سوء استفاده می کنند، شما دیگر قمه نزنید.
گفتند: حالا فهمیدیم و دیگر قمه نمیزنیم.
منبع: مجله مبلغان، شماره ۳۹
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅
ولایت گریزی کوفیان:
سست عنصری و تزلزل شخصیت و عدم ثبات در قول و فعل کوفیان مهم ترین نمونه ولایت ناپذیری در ایجاد رخداد عاشوراست. مردمی که مشتاقانه امام را دعوت کرده بودند و در نامه های خود از انتظار مردم و باغستانه ای به سبزه آراسته و میوه های رسیده و گیاهان روییده و برگهای سبز درختان و سپاه مجهز و آماده برای امام دم زده بودند، ناجوانمردانه و خائنانه رأی و عقیده خود را پس گرفتند و در صف دشمنان حضرت اباعبدا... حاضر شدند. این لکه ننگ تا ابد بر دامان کوفیان باقی خواهد ماند. بهتر آن است که وصف کوفیان را از زبان حضرت زینب (س) بگوئیم. حضرت زینب(س) در توصیف کوفیان چنین میفرماید:
«ای مردم کوفه! ای صاحبان مکر و خدعه! آیا بر ما گریه میکنید؟ هرگز آب دیدگان شما فرو نایستد و ناله های شما ساکت نگردد. مَثَل شما، مَثَل زنی است که رشته های خود را نیکو ببافد و سپس از هم باز کند. شما ایمان خود را مایه مکر و خیانت در میان خود ساختید و رشته ایمان را بستید و دو مرتبه باز کردید. در میان شما، جز خودستایی و فساد و سینه های پرکینه و چاپلوسی و تملقی چون تملق کنیزان و غمّازی با دشمنان، خصلتی نیست. شما مانند گیاههای زباله دان ها هستید که قابل خوردن نیستند و به نقره ای می مانید که زینت قبور باشد و از آن استفاده درست نمی گردد و عذاب جاویدان برای شما آماده شد. آیا پس از کشتن ما بر ما گریه می کنید و خود را سرزنش مینمایید؟ آری به خدا قسم زیاد گریه کنید و کم بخندید. همانا شما لکه عار روزگار را به دامان خود افکندید که به هیچ آبی نمیتوان شست و شویش داد.»
غربت حضرت مسلم: تنهایی و سرگشتگی حضرت مسلم در کوچه های کوفه، شعاعی از تنهایی و غربت مولایش ابا عبدا... علیه السلام است. پس از شنیدن خبر قتل هانی، مسلم با افرادی که با او بیعت کرده بودند، برای جنگ با ابن زیاد از خانه خارج شد، چون اصحاب مسلم با خبر آمدن لشگرهای شام تهدید شدند، اندک اندک پراکنده شدند.
#ثامن
#شعور_حسینی
14.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑موشن گرافي
✍️ آمریکای تنهای تنهای تنها
🔷موضوع: شکست آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران
#ثامن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بشنوید
🔰موضوع: #حماسه_حسینی
⚫️ این حسین بن علی است که ما رو نگه داشته است نه اینکه ما او را نگه داشته باشیم.
⬛️ اهانت به حسین بن علی(ع) است که این ایام را دنبال تفریح و تفنن برویم...
#صدای_استاد #محرم #استاد_شهید
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
💔شهید تاسوعا
#شهید_حاج_عبدالله_باقری:
میان پیرهن دلبرم مرا دفن کنید
که بهترین کفن یک شهید لباس عزاداری اوست☝️
#وصیت #شهید_عبدالله_باقری:
برایم شب هفت و چهلم نگیرید
و هزینه اش را به فقرا بدهید...👌
پیراهني که با آن برای امام حسین ( علیه السلام ) عزاداری کرده ام را روی پیکرم داخل قبربگذارید.💔
#تاسوعای_حسینی۹۴
@khodaya_Shahidam_kon
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳
🏴
⭕️آثار و #بركات_مجالس_عزاداری و #گريه_بر_سیدالشهداء(ع) حفظ رمز نهضت حسينی است.
🔷براستي چرا در دوران منحوس سلاطين و پادشاهان جور از برپايي مجالس عزاي اهل بيت عليهم السلام به خصوص #سالار_شهيدان جلوگيري ميشد؟ آيا نه اين است كه #عزای_حسيني و دیگر امامان شيعه، سبب ميشود كه سخنوران و دانشمندان متعهد و انقلابي، مردم را از ظلمهاي حكومتها آگاهي دهند و انگيزه قيام آن حضرت كه #امر_به_معروف و #نهی_از_منكر است به اطلاع مردم برسد. آری، اينگونه مجالس، آموزشگاهها و دانشگاههايي است كه به بهترين روش و زيباترين اسلوب مردم را به سوي دين خوانده و عواطف را آماده ميكند و جاهلان و بيخبران را از خواب سنگين غفلت بيدار ميسازد و نيز #در_اين_مجالس است كه مردم، #ديانت را #همراه_با_سياست، از #مكتب #حسين_بن_علی(ع) ميآموزند.
🔷گريه بر سيدالشهداء(ع) و تشكيل #مجالس_عزای_حسينی نه تنها #اساس_مكتب را حفظ ميكند، بلكه باعث ميگردد شيعيان با حضور در اين مجالس از #والاترين_تربيت_اسلامي برخوردار شده و در جهت #حسينی_شدن رشد و پرورش يابند. كدام اجتماعي است كه در عالم چنين اثري را از خود بروز داده باشد؟ كدام حادثه اي است مانند #حادثه_جانسوز_كربلا كه از دوره وقوع تاكنون و بعدها بدينسان اثر خود را در جامعه بشريت گذارده، و روز به روز دامنه آن وسيعتر و پيروي و تبعيت از آن بيشتر گردد؟ از اين رو بايد گفت كه در حقيقت #مراسم_عزاداری، حافظ و #زنده_نگهدارنده #نهضت_مقدس #امام_حسين(ع) و در نتيجه حافظ اسلام و ضامن بقاي آن است.
🔷«موريس دوكبري» اندیشمند فرانسوی مينويسد: «اگر مورخين ما، حقيقت اين روز را ميدانستند و درك ميكردند كه #عاشورا چه روزي است، اين عزاداري را مجنونانه نمي پنداشتند. زيرا پيروان #حسين(ع) به واسطه عزاداري حسين ميدانند كه پستي و زير دستي و استعمار را نبايد قبول كنند، زيرا شعار پيشرو و آقاي آنان تن به زير بار ظلم و ستم ندادن است. قدری تعمق و بررسي در #مجالس_عزاداری_حسين(ع) نشان ميدهد كه چه نكات دقيق و حيات بخشي مطرح ميشود، در مجالس عزاداري حسين(ع) گفته مي شود كه #حسين(ع) #برای_حفظ_شرف و ناموس مردم و بزرگي مقام و مرتبه اسلام، از #جان و مال و فرزند گذشت و زير بار استعمار و ماجراجويي يزيد نرفت؛ پس بياييد، ما هم شيوه او را سرمشق قرار داده از زير دستي استعمارگرايان خلاصي يابيم و #مرگ_با_عزت را بر زندگي با ذلت ترجيح دهيم...»
منبع: وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳
🏴
⭕️فرمول شناسایی دوست از دشمن
🔷یکی از #نشانه_های_دوست_خوب را #امام_حسین(ع) این چنین بیان فرمودند: «کسی که تو را دوست دارد، تو را نهی میکند و کسی که با تو دشمنی دارد، تو را فریب میدهد.»
🔷نهی کردن از کاری، معمولا ناخوشایند است و یا بچه ها از ممنوعیت های والدین خسته و ناراحت هستند و این درحالی است که وقتی کسی ما را دوست دارد، دلش نمی خواهد ما گرفتار شویم و به مشکلات بیافتیم و وظیفه دارد ما را از کاری که به صلاحمان نیست باز دارد.
🔷اما آنچه دیده می شود وقتی کسی به جرمی دستگیر می شود در اعترافش می گوید فریب دوستم را خوردم، او نمیدانسته که هیچوقت یک دوست خوب انسان را فریب نمی دهد و به کار زشت دعوت نمی کند.
🔷لذا کسانی که گرفتار دوست بد شوند در فردای قیامت هم از این دوستی حسرت میخورند و میگویند: «اى واى بر من! کاش فلانى را دوستِ خود نگرفته بودم.»[۱] پس سعی کنیم از دوستانی که خیر خواهمان هستند و ما را از انجام کارهایی که به نفعمان نیست باز میدارند، خسته و رنجور نشویم.
پی نوشت:
حلوانی، نزهة الناظر و تنبيه الخاطر، ج۱، ص۷۷
[۱] فرقان، ترجمه آیه۲۸
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️عدم ایمان، مانع #بصیرت
🔶چه رابطه اى بین ایمان و بصیرت وجود دارد؟
🔷مسأله مهم در زندگى انسان، این است که: #واقعیات را آنچنان که هست درک کند، و در برابر آن موضع گیرى صریح داشته باشد، پندارها، پیشداورى ها، و تمایلات انحرافى، حب و بغض ها، مانع از درک و دید واقعیات ـ آنچنان که هست ـ نگردد، و مهمترین تعریفى که براى فلسفه شده است همین است، «درک حقایق اشیاء آنچنان که هست». به همین دلیل، یکى از مهمترین تقاضاهائى که معصومین از خدا داشتند این بود: «اللّهُمَّ أَرِنِى الأَشْیاءَ کَما هِىَ»؛ «خداوندا واقعیت ها و موجودات را آن گونه که هست به من نشان ده» تا ارزش ها را به درستى بشناسم و حق آن را ادا کنم. و این حالت بدون #ایمان میسر نیست، چرا که هوا و هوس هاى سرکش، و تمایلات نفسانى، بزرگترین حجاب و سدّ این راه است، و رفع این حجاب، جز در پرتو #تقوا و #کنترل_هواى_نفس، امکان پذیر نیست.
🔷لذا در آیه ۴ سوره «نمل» میخوانیم: «إِنَّ الَّذِینَ لا یُؤْمِنُونَ بِالآخِرَةِ زَیَّنّا لَهُمْ أَعْمالَهُمْ فَهُمْ یَعْمَهُون»؛ «کسانى که به آخرت ایمان ندارند، اعمال زشتشان را براى آنها زینت مى دهیم، و سرگردان مى شوند». آلودگى در نظر آنها پاکى، زشتى ها نزد آنها زیبا، پستى ها افتخار، و بدبختى ها و سیه روزى ها سعادت و پیروزى محسوب مى شود. آرى، چنین است حال کسانى که در طریق غلط گام مى نهند و بر آن ادامه مى دهند، واضح است وقتى انسان کار زشت و نادرستى را انجام داد، تدریجاً قبح و زشتیش در نظر او کم مى شود، و به آن عادت مى کند، پس از مدتى که به آن خو گرفت، توجیهاتى براى آن مى تراشد، کم کم به صورت زیبا و حتى به عنوان یک وظیفه در نظرش جلوه مى کند، و چه بسیارند افراد جنایتکار و آلوده اى که به راستى به اعمال خود افتخار مى کنند و آن را نقطه مثبتى مى شمرند.
🔷این دگرگونى ارزش ها، و به هم ریختن معیارها در نظر انسان، که نتیجه اش سرگردان شدن در بیراهه هاى زندگى است از بدترین حالاتى است که به یک انسان دست مى دهد. جالب اینکه در آیه مورد بحث و یکى دیگر از آیات قرآن[۱] این «تزیین» به «خدا» نسبت داده شده است، در حالى که در هشت مورد به «شیطان»، و در ده مورد به صورت فعل مجهول (زُیِّنَ) آمده است، و اگر درست بیندیشیم، همه بیانگر یک واقعیت است. اما اینکه به خدا نسبت داده شده است به خاطر آن است که او «مسبب الاسباب» در عالم هستى است، و هر موجودى تأثیرى دارد که به خدا منتهى مى شود، آرى این خاصیت را خداوند در تکرار عمل قرار داده که انسان تدریجاً به آن خو مى گیرد، و حس تشخیص او دگرگون مى شود، بى آنکه مسئولیت انسان از بین برود و یا براى خدا ایراد و نقصى باشد (دقت کنید). و اگر به شیطان یا هواى نفس نسبت داده شود، به خاطر این است که عامل نزدیک و بدون واسطه، آنها هستند. و اگر گاه به صورت فعل مجهول آمده، اشاره به این است که طبیعت عمل چنین اقتضا مى کند که بر اثر تکرار، ایجاد «حالت»، «ملکه»، «عشق» و «علاقه» مى کند.
🔷با توجه به آیه فوق نمونه آشکار و عینى این معنى را در زندگى گروهى از دنیا پرستان زمان خود به روشنى مى بینیم. آنها به مسائلى افتخار مى کنند، و جزو تمدنش مى شمارند که در واقع چیزى جز ننگ و آلودگى و رسوائى نیست.
👈لجام گسیختگى و بى بند و بارى را نشانه «آزادى».
👈برهنگى و آلودگى زنان را دلیل بر «تمدن».
👈مسابقه در تجمل پرستى را نشانه «شخصیت».
👈غرق شدن در انواع فساد را، مظهر «حرّیت».
👈آدم کشى و جنایت و ویرانگرى را دلیل بر «قدرت».
👈خرابکارى و غصب سرمایه هاى دیگران را، «استعمار» (آباد سازى!).
👈به کار گرفتن وسائل ارتباط جمعى را در مسیر زننده ترین برنامه هاى ضد اخلاقى دلیل بر «احترام به خواست انسان ها».
👈زیر پا گذاردن حقوق محرومان را، نشانه «احترام به حقوق بشر»!.
👈اسارت در چنگال اعتیادها، هوس ها، ننگ ها و رسوائى ها را، «شکلى از آزادى».
👈تقلب و تزویر و به دست آوردن اموال و ثروت از هر طریقى که باشد دلیل بر «استعداد و لیاقت»!.
👈رعایت اصول عدل و داد و احترام به حق دیگران نشانه «بى عرضگى و عدم لیاقت».
👈دروغ و پیمان شکنى دو روئى و تزویر را نشان «سیاست».
🔷خلاصه اعمال سوء و ننگینشان آنچنان در نظرشان زینت داده شده است که نه تنها از آن احساس شرم نمى کنند، که به آن افتخار و مباهات نیز مى کنند، و پیدا است چهره چنین جهانى چگونه خواهد بود، و راهى را که به سوى آن مى رود کدام سو است؟!
پی نوشت:
[۱] سوره انعام، آیه ۱۰۸
📕تفسیر نمونه، دار الکتب الإسلامیه، چاپ بیست و پنجم، ج۱۵، ص۴۲۶ و ۴۲۳
منبع: وبسایت راسخون
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅
جلوتر دیدن خود از ولایت:
برخی دیگر از نزدیکان امام از بنی هاشم از جمله ابن عباس و محمد حنفیه برادر امام با نگاه عقل اندیش خود با توجه به تجارب تلخی که از بی وفایی کوفیان نسبت به امام علی علیه السلام و امام حسن رفته بود امام را از سفر به عراق و قیام بر حذر میداشتند. میتوان گفت این عده عملا بینش و درک و تشخیص خود را حتی از امام زمانه نیز بالاتر میدانستند. البته بر حسب ظاهر و با رویکرد عقل نتیجه گرا و یکسویه نگر شاید سخنان این افراد خالی از منطق و استدلال نیز نبود اما امام ورای این سخنان با علم امامت خود حقایقی بالاتر را میدیدند که آنها از دیدن آن عاجر بودند چنانکه حتی بعد از خبر شهادت مسلم و بر حسب ظاهر درست درآمدن محاسبات این افراد از بنی هاشم و خویشان امام، امام بر عزم خود برای تداوم قیام تاکید کردند و یاران خود را نیز برای خلق حماسه بزرگ آزمودند.
پذیرش ولایت در ظاهر ولی حاضر نشدن به هزینه دادن
عده ای خود را جلوتر از امام، ایشان را نصیحت کردند عده ای امام را حق دانستند اما ترسیدند عده ای نه تنها امام را حق می دانستند که تا آخرین لحظه هم با امام بودند برخی در مقابل امام را حق می دانستند اما خریده شده بودند و برخی هم که مثل بنی امیه معلوم شد اساسا اعتقادی به دین نداشتند و گفتند بنی هاشم با حکومت بازی کرد وگرنه نه دینی آمده و نه وحی نازل شده است.
#ثامن
#شعور_حسینی
#دهم_محرم
#داستانک | مکن ای صبح طلوع
▫️امشبی را شه دین در حرمش مهمان است
▫️عصر فردا بدنش زیر سم اسبان است
#مکن_ای_صبح_طلوع
#ما_ملت_امام_حسینیم
🔰روشنا
#اخبار_فرهنگی
🔅مدیر موزه آکادمی اسکار به اتهام تجاوز تحت پیگرد قرار گرفت
🔅بازیگر نقش حضرت عباس(ع) در مختارنامه نقش مهمی در سریال سلمان فارسی ایفا میکند
🔅هشتمین قسمت از سری سوم برنامه «مکث»با موضوع نذرهای متفاوتی که تا به حال انجام شده، روی آنتن شبکه دو سیما
🔅نشریه معروف «فیلم کامنت» که از سال ۱۹۶۲ به پوشش اخبار مربوط به سینما پرداخته در خطر تعطیلی و احتمالا انتشار آنلاین
🔅سیه پوش شدن سالنهای سینمای سراسر کشور از جمله تهران، به مناسبت ایام سوگواری محرم، با نصب پرده و بنر
🔅مرگ چادویک بوزمن، بازیگر نقش بلک پنتر در دنیای سینمایی مارول که نامزد و برنده جوایز سینمایی متعددی بود
🔅مستند «آوای شب دهم»: ماجرای تلاشهای دختری است که میخواست مترجم هیات ناشنوایان شود.
🔅پایان تصویربرداری سریال جاسوسی امنیتی تلویزیون به نام «خانه امن» در مهرماه
🔅وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت روز تاسوعا نوشت: تا علمدار بود، غم بود اما غربت نبود
🔅از امشب شنبه هشتم شهریور، سینمای دینی در برنامه «هنر عاشورایی» رادیو نمایش آسیب شناسی میشود.
🔅تعزیه هنری ایرانی که اول غربیها ارزشش را کشف کردند و بعد خودمان!
🔅 درگذشت سیا ارمجانی مجسمهساز و معمار ایرانی الاصل که در زمینه «پابلیک آرت» یا هنر عمومی شهرت داشت در سن ۸۱ سالگی
🔅تعزیه «حضرت ابوالفضل(ع)» مقابل تالار وحدت اجرا میشود
🔅محمود خسرومنش با انتشار تصویری از حضورش در یک تعزیه، صفحه اینستاگرام شخصیاش را به روز کرد.
🔅کتاب «بلکبری هملت» چاپ شد/چگونه با صفحات دیجیتال زندگی کنیم؟
🔅 پرداخت مستند «داستان حضرت عباس(ع)»به زندگی ایشان با نگاهی متفاوت و دوری از کلیشه های رایج
🔻 یادداشت اختصاصی روشنا
👤 محسن احمدی / کارشناس فرهنگی
⚫️ از فرهنگ غفلت کنیم، امامکُش هم میشویم!
🔻 شاید اگر کسی به ما بگوید روزی خودت به دست خودت امامت را خواهی کشت، لبخند تمسخرآمیزی به او بزنیم و بگوییم «قرصهایت را نشسته خوردهای؟!» اما واقعیت آن است عرصه فرهنگ، می تواند ما را به امام کشی هم وادارد!
🔻 عرصه فرهنگ، عرصه جنگ روایتهاست. عرصه کشاکش دیدگاه ها و تقابل نظرهاست. دیدگاه و سخنی که بیشتر پذیرفته شود، فرهنگ سازتر است.
🔻 مردم روزگار امام حسین (ع) حدود نیم قرن (از زمان رحلت حضرت رسول تا واقعه کربلا) زیر رگبار جنگ روایتها بودند و دیدگاه های نخبگان فرهنگی و مذهبی جامعه، جهت دهنده جامعه شده بود.
🔻 معاویه رسما و علناً به عوامل خود در سراسر جهان اسلام اعلام کرده بود که در تمام نمازهای جمعه و جماعت و در هر خطبه و منبر باید علی (ع) و اولاد او لعن و نفرین شوند و در عوض از فضایل دستگاه اموی سخن رانده شود.
🔻 این عملیات فرهنگی و نرم معاویه وقتی با جهالت، بیسوادی، ترسویی و طمعکاری جامعه مسلمانان همراه شد، کشتن امام حسین (ع) که هیچ، حتی پرپر کردن کودک 6 ماهه و اسارت بردن ناموس آل الله را هم توجیه کرد.
🔻 معاویه به پشتوانه ثروت هنگفت بیت المال، گروهی از صحابه منحرف شده و تابعین (مانند ابوهریره، عمرعاص و مغیره) را وادار کرد تا علیه امام علی (ع) و خاندان ایشان حدیث جعل کنند تا حضرت از چشم مردم بیفتد.
🔻 انبوه احادیث جعلی در مجالس مسلمانان زبان به زبان و منبر به منبر چرخید تا آنجا که کشتن اولاد علی (ع) نه عملی مستحب حتی بلکه واجبی دینی برای برخی فرض شده بود.
🔻 شاید 50 سال پیش از واقعه کربلا اگر به هر یک از سرداران سپاه یزید میگفتند روزی دستشان به خون عزیزترین مخلوق خدا آلوده خواهد شد، به هیچ وجه باور نمی کردند اما جنگ نرم فرهنگی خاندان اموی همه آنها را امام کُش کرد.
#عملیات_روانی
#محرم
#جنگ_نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در کار فرهنگی یا راه «هست» یا راه «باز می کنی»!
🔻 کار فرهنگی بن بست ندارد؛ هیچ کاری نشدنی نیست.
🔻 زبان هم نداشته باشی، بی زبانیت خودش کار فرهنگی می شود؛ قدرت شنوایی هم نداشته باشی، نشنیدنت رساترین حرفها را به دلت مخابره می کند.
▪️ کلیپ بالا نشان می دهد کار فرهنگی محدودیت ندارد...
#محرم
#کار_فرهنگی
🔹تبیین جهاد کبیر در نهضت امام حسین (ع) از نگاه حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی
🔸ماه محرم، ماه بازخوانی نهضت سید الشهدا(ع) است. هر سال مسلمان، شعیان، آزادگان جهان، در ماه محرم یک بار دیگر نهضت امام حسین (ع) را مورد بررسی قرار می دهند. حقایق ماه محرم و داستان کربلا تبیین می شود و با سخنرانی، با شعر، با روضه، با گریه، با مداحی، عزاداری به سبک های مختلف، حادثه و حماسه سید الشهدا(ع) زنده نگه داشته می شود و از دل همه این تلاش ها، درس ها و عبرت ها گرفته می شود. ما در این دقایق می خواهیم مراحل نهضت سید الشهدا(ع) را بررسی کنیم، هدف نهضت را عرض کنیم، نتیجه نهضت سید الشهدا(ع) را مطرح کنیم و درس ها و عبرت هایی که برای امروز ما، زندگی ما، زندگی فردی، خانوادگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی ما مورد نیاز است بگیریم.
🔸نهضت سید الشهدا و حماسه امام حسین(ع) هفت مرحله دارد. مرحله اول یا گام اول از نهضت امام حسین(ع) موضوع عدم اطاعت از ظالمان، مستکبران و طاغوت عصر بوده است. یعنی حرکت اول این نهضت از عدم اطاعت از یزید شروع می شود. بارها شنیدیم زمانی که معاویه از دنیا رفت، یزید به خلافت رسید و دستور بیعت گرفتن از امام حسین(ع) را صادر کرد و فرماندار مدینه با کمک دیگران مانند مروان بن حکم آمدند که دستور و فرمان یزید (لعنت الله علیه) را پیاده کنند. گام اول شروع شد، گام اول عدم اطاعت بود. سید الشهدا(ع) زیر بار حکومت و حاکمیت چنین طاغوتی نرفت، بیعت نکرد، اطاعت نکرد، تبعیت نکرد و تسلیم نشد. خود این تسلیم نشدن، خود این اطاعت نکردن، خود این تبیعت نکردن، از ظالم، از طاغوت، از کافر، از مستکبر، قرآن مجید اسم این عدم اطاعت را "جهاد کبیر" می گذارد. یعنی در حقیقت نهضت سید الشهدا(ع) با جهاد کبیر شروع شد. که در آیه 52 سوره فرقان می فرماید: " فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا " یعنی جهاد و نهضت امام حسین(ع) با عدم اطاعت از یزید، از ظالم شروع شد. این مرحله اول نهضت امام حسین(ع) بود.
▪️۱۴۰۰ سال پیش نبودیم، اما ۱۱ سال پیش بودیم و دیدیم که تو عاشورا ۸۸ سوت و کف زدند، دیدیم که هلهله کردند و رقصیدند. همه توهینها و بیحرمتی هارو به چشم دیدیم. به چشم دیدیم که با شعار میرحسین میرحسین، خیمهها و پرچم حسین(ع) رو به آتش کشیدند. والله که حصر لطف بزرگ این نظام بود!