eitaa logo
هیئت حضرت قمر منیر بنی هاشم عباس ابن علی علیه السلام
87 دنبال‌کننده
6هزار عکس
6.9هزار ویدیو
14 فایل
هیئت حضرت عباس ابن علی علیه السلام به یادشهدا شهیدمجیدپیمبری شهیدعباس تریوه شهیدسیدمصطفی موسوی شهیدمحمد غلامی شهید فتحی شهیداصغرهدایت آزاد شهیدغلام هاشمخانی شهیدمحمدعلی بهرمند شهیدسررشته شهیدعلیرضا جعفرنواز شهیدمقصودصدری ودیگرشهداعزیز @heatabasali
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روز مباهله بنابر اشهر، روزی است که مباهله کرد رسول خدا(ص) با نصارى نجران و پیش از آنکه خواست مباهله کند، عبا بر دوش مبارک گرفت و حضرت امیر المؤ منین (ع) و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام را داخل در زیر عبا نمود و گفت: پروردگارا! هر پیغمبرى را اهل بیتى بوده است که مخصوص ترین خلق خدا بوده اند به او، خداوندا این ها اهل بیت من اند. پس از ایشان برطرف کن شک و گناه را و پاک کن ایشان را پاک کردنى! پس جبرییل نازل شد و آیه تطهیر در شأن ایشان آورد. پس حضرت رسول (ص) این چهار بزرگوار را بیرون برد از براى مباهله. چون نگاه نصارا بر ایشان افتاد و حقیقت آن حضرت و آثار نزول عذاب مشاهده کردند، جرأت مباهله ننمودند و استدعاى مصالحه و قبول جزیت نمودند. در این روز، حضرت امیر المؤ منین علیه السلام در رکوع انگشتر خود را به سائل داد و آیه (انما ولیکم الله)"1" در شأنش نازل شد. در این روز سنه 232ه‍، واثق الله خلیفه نهم عباسى ، پسر معتصم به علت استقا در (سرّ من راى) وفات کرد"3". پس از فوت او جامه اى بر روى او کشیدند و مردم مشغول شدند به بیعت کردن با برادرش متوکل و از جنازه واثق غفلت نمودند. از بستان خانه، چند موشى بیرون آمد و چشمان واثق را از کاسه بیرون آوردند و کسى نفهمید تا گاهی که او را غسل دادند. و نیز در این روز سنه 511ه‍، وفات کرد در اصفهان محمد بن ملکشاه بن آلب ارسلان سلجوقى"4" "1-مائده/55. 2-اقبال الاعمال،ص515-516. 3-تاریخ بغداد،ج14،ص16. 4-البدایه و النهایه،ج12،ص223"
مباهله به این معناست که دو یا چند نفر که در مساله مهم دینی با یکدیگر اختلاف دارند، در یک جا جمع شوند و با اصرار و تضرع به درگاه خداوند، از او بخواهند آن را که بر باطل است، رسوا و مجازات کند. در روز مباهله بنا بود مسلمانان و مسیحیان نجران یکدیگر را نفرین کنند، تا خدا آن طرف را که دروغگوست، عذاب کند. اما بزرگان مسیحی چون عزیزترین اشخاص پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) را همراه او دیدند، از مباهله منصرف شدند و موافقت کردند که با رسول خدا صلح کنند و جزیه بپردازند. در سال‌های پایانی حیات رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) آوازه اسلام به تمامی نقاط دنیای آن روز رسیده بود رسول گرامی اسلام با ارسال نامه به سران کشورها و مناطق مختلف، سعی داشت دین اسلام را گسترش دهد. یکی از نامه‌هایی که رسول مکرم اسلام به مناطق مختلف و سران کشورها نوشت، نامه‌ای است که طبق قول برخی در سال نهم هجری «عام‌الوفود» و طبق نظر برخی در دهم هجری برای نصارای نجران ارسال کرد. در این نامه آمده است: «من شما را از پرستش بندگان به پرستش خدا و از سرپرستی بندگان به سرپرستی خدا دعوت می‌کنم. اگر امتناع کردید، باید جزیه بپردازید و گرنه شما را به جنگ بخوانم.»
«هیاتی از نصاری نجران مرکب از ۶۰ نفر برای دیدار پیامبر و مذاکره با آن حضرت وارد مدینه شدند. در میان ایشان، ۱۴ نفر و در میان ۱۴ نفر، ۳ نفر بودند که سمت ریاست و بزرگی بر سایرین داشتند. و مورد احترام مسیحیان آن زمان بودند. یکی ملقب بود به «عاقب» که در آن زمان نامش «عبدالمسیح» بود. دیگری ملقب بود به «سید» و نام او «ایهم» بود. و سومی «اسقف» بود و نامش «ابو حارثه بن علقمه»  آنان با لباس‌های فاخر ابریشمی و انگشتر طلا به دست بر پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) در مسجد وارد شدند. پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) با آنان سخن نگفت. آنان در جستجوی علت این رفتار، نزد علی (علیه‌السّلام) راهنمایی شدند. حضرت فرمود: «با همان لباس‌های سفر، نزد پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) روید.» آنان چنین کردند و هنگام ملاقات با پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)، ایشان فرمود: «به خدا سوگند! بار نخست شیطان همراهتان بود.» «مسیحیان در حالی که جامه‌های نقش‌دار و گران‌قیمت و حریر یمنی پوشیده بودند، وارد مسجد شدند و به سوی مشرق نماز گزاردند. پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) به مسلمانان فرمود: آزادشان بگذارید. سپس آن‌ها با همان لباس‌ها نزد پیامبر آمدند. پیامبر آنان را نپذیرفت. روز بعد در جامه رهبانان آمدند و سلام کردند. پیامبر جواب داد و ایشان را به اسلام دعوت نمود. آن‌ها نپذیرفتند و گفتگو و بحث بسیاری شد.»
گروه نجران وارد مدینه شده و با پیامبر صلوات الله علیه دیدار کردند. آنها گفتند: اى محمد، آیا تو صاحب و سرور ما را مى‌شناسى؟ پیامبرفرمودند: «سرور شما کیست؟» گفتند: عیسی بن مریم. پیامبر صلوات الله علیه فرمودند: «او عبد و رسول خدا است.» آنان شگفت‌زده پرسیدند چگونه ممکن است در حالی که همه آدمیان پدری دارند و عیسی (علیه‌السّلام) بدون پدر به دنیا آمده است؟ جبرئیل بر پیامبرصلوات الله علیه این آیه را نازل فرمود: «إِنّ مثل عیسى‌ عنداللَّه کمثلِ آم خلقه من ترابٍ ثمّ قال له کن فیکون؛ مثل عیسى(علیه السلام) در نزد خدا، همچون آدم (علیه السلام) است که او را از خاک آفرید، و سپس به او فرمود: موجود باش. او هم فوراً موجود شد.»  هنگام گفتگو با پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)، آنان ابتدا درباره ماهیت عیسی (علیه‌السّلام) سؤال کردند. پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) از ایشان به عنوان بنده و پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) خدا یاد کرد. مسیحیان در حقانیت دین خود با رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)به مجادله نشستند.   مسیحیان نجران می‌گفتند: عیسی (علیه‌السّلام) خداست و گروهی او را پسر خدا می‌دانستند و دسته سوم، قائل به تثلیث «یعنی به سه خدا قائل بودند؛ پدر، پسر، روح القدس.»  ابن هشام می‌نویسد: «مسیحیان به پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)گفتند: اگر عیسی (علیه‌السّلام) پسر خدا نیست پس پدرش کیست؟ آیات قرآنی نازل شد و خلقت او را همانند خلقت آدم ابوالبشر معرفی کرد.»  مجادله و بحث بین مسیحیان نجران و پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)ادامه یافت. پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) با ادله‌ای روشن و براهینی قاطع گفتارهای باطل آنان را رد می‌کرد و به سؤالات آن‌ها پاسخ می‌گفت. آنها قائل به ربوبیت حضرت عیسی (علیه‌السّلام) بودند و او را فرزند خدا می‌دانستند، از پاسخ به این استدلال درمانده و هم چنان حق را انکار می‌کردند و بر عقاید باطل خویش اصرار می‌ورزیدند. تا آنجا که پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) از رفتار آنان به ستوه آمد.  از محتوای آیات ۲۴ـ ۱۹ آل ‌عمران می‌توان دریافت که پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) برای تفهیم اینکه همه انبیاء در یک مسیر واحد بوده‌اند و دین حق یکی است.  و اختلاف در ظاهر شرایع به دلیل تناسب آن با مراحل تکامل‌ اندیشه بشری است و عیسی (علیه‌السّلام) نیز بنده و فرستاده خداست، تلاش‌های فراوانی کرد و موفق شد، عده‌ای از آنان را به اسلام فرا خواند؛ اما عده‌ای دیگر به مجادله و محاجه با پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) پرداختند و چون سخنان منطقی پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) در آنان اثر نکرد، و از پذیرفتن حقیقت سر باز زدند و لجاجت ورزیدند. به دستور خدا آنان را به مباهله فرا خواند.
در این هنگام (آیه‌ی مباهله) آیه ۶۱ سوره آل عمران نازل شد.  و مسیحیان نجران به مباهله دعوت شدند. در این آیه آمده است: «فمن حآجک فیه من بعد ما جاءک من العلم فقل تعالوا ندع ابناءنا وابناءکم ونساءنا ونساءکم وانفسنا وانفسکم ثم نبتهل فنجعل لعنة الله علی الکاذبین؛ هرگاه بعد از علم و دانشی که (درباره مسیح) به تو رسیده (باز) کسانی با تو به محاجه و ستیز برخیزند به آن‌ها بگو: بیائید ما فرزندان خود را دعوت می‌کنیم، شما هم فرزندان خود را، ما زنان خویش را دعوت می‌کنیم، شما زنان خود را، ما از نفوس خود دعوت می‌کنیم، شما هم از نفوس خود. آنگاه مباهله می‌کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار می‌دهیم.» ای پیامبر؛ کسانى که با تو محاجّه و جدال کرده و از قبول حقّ، شانه خالى مى‌کنند، بگو: بیایید با فراخواندن فرزندان و زنان و خودمان (انفس)، خدا را بخوانیم و با حالت تضرّع و ابتهال بر دروغگویان نفرین کنیم و هر نفرینى که دامن گروه مقابل را گرفت، معلوم مى‌شود که راه او باطل است و با این وسیله به این گفتگو و جدال پایان دهیم. درخواست مهلت از پیامبر اما هنگامى که نمایندگان مسیحیان نجران، پیشنهاد مباهله را از رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) شنیدند، به یکدیگر نگاه کرده و متحيّر ماندند. آنان مهلت خواستند تا در این باره فکر و اندیشه و مشورت کنند.  مسیحیان وقتی به بزرگان خود مراجعه کردند و از آنها مشورت خواستند، اسقف گفت: فردا بنگرید اگر محمد با اهل و فرزند خود آمد، از مباهله بپرهیزید و اگر با اصحاب خویش آمد، پس مباهله کنید که کارى از او ساخته نیست. در برخی کتب تاریخی چنین آمده است که؛ مسیحیان نجران پس از آنکه با پیشنهاد مباهله مواجه شدند، ابتدا با آغوش باز پذیرفتند. یکی از آن‌ها گفت: «ای ابوالقاسم انصاف دادی، زیرا مباهله آیتی است که میان ما و شما را فیصله می‌دهد.»  و وعده کردند که مباهله را روز بعد انجام دهند.» همراهان پیامبر [ویرایش] طبق آیه مباهله، پیامبر باید فرزندان و زنان خود و کسانی را که مانند نفس خویش باشند به همراه خود می‌آورد و اینان کسانی نبودند جز حسن بن علی (علیه‌السلام) و حسین بن علی (علیه‌السلام) و فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) و علی بن ابی طالب (علیه‌السلام). ۱۰ - مکان مباهله مباهله، در ماه ذی‌الحجّه و محل آن در روزگار پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) در بیرون شهر مدینه بوده که اکنون داخل شهر قرار گرفته و در آن محل، مسجدى به نام «مسجد الإجابة» ساخته شده است. فاصله‌ى این مسجد تا «مسجد النّبی» تقریباً دو کیلومتر است. زمان وقوع این مباهله را ۲۴ ذی‌الحجه‌الحرام،  سال دهم هجری  ذکر شده است. و مکان مباهله، جایی است که اکنون به عنوان «مسجد الاجابه» در شهر مدینه و در نزدیکی بقیع مشهور است
۱۱ - ماجرای مباهله فردای آن روز ۲۴ یا ۲۵ ذی‌الحجه  دو طرف در بیابانی اطراف مدینه گرد آمدند. پیامبر گرامی برای مباهله آمد در حالى که دست حضرت على (علیه‌السلام) را گرفته بود و حضرت حسن (علیه‌السلام) و حضرت حسین (علیه‌السلام) در جلوی ایشان می رفتند و حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) در پشت سر ایشان می رفت. رسول گرامی اسلام در حالی که دست امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) را در دست داشت، به همراه حضرت علی (علیه‌السلام) و فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) به محل مباهله آمدند. فرمود: «بارالها! اینان اهل بیت من هستند.»  مسیحیان نیز آمدند در حالی که اسقف در جلویشان بود. وقتی آنها، نبى اکرم را با این افراد دیدند، درخواست کردند که همراهان پیامبر معرفى شوند. به آنها گفته شد: «هذا ابن عمه و زوج ابنته و أحب الخلق إلیه و هذان ابنا بنته من علی و هذه الجاریة بنته فاطمة أعز الناس علیه و أقربهم إلى قلبه؛   این پسر عم و داماد پیامبر و محبوب ترین مردم در نزد وی است و این دو پسر، نوه دخترى پیامبر و از صلب على‌ (علیه‌السلام) هستند و این زن، فاطمه دختر وی است و عزیزترین مردم است نزد پیامبر.» بزرگان مسیحی چون عزیزترین اشخاص پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) را همراه او دیدند.  به قوم خویش گفتند: «ما صورت‌هایی را می‌بینیم که اگر از خدا درخواست از جا برکندن کوه‌ها را کنند، چنین خواهد شد. هرگز با آنان مباهله نکنید که به خدا سوگند او همانند پیامبران به مباهله نشسته است.  که اگر چنین کنید هلاک خواهید شد و تا قیامت، مسیحی‌ای بر روی زمین باقی نخواهد ماند.» در تاریخ یعقوبی آمده است که: یکی از ایشان به ابوحارثه گفت: برای مباهله نزدیک برو. او گفت: من همانا مردی استوار و جدی برای مباهله می‌بینم و به راستی بیم دارم که راستگو باشد و اگر راستگو باشد یک سال نگذرد که یک نفر مسیحی در دنیا نماند. مسیحیان از مباهله منصرف شدند و موافقت کردند که با رسول خدا صلح کنند و جزیه بپردازند. برخی این تصمیم را ناشی از ظهور نشانه‌های عذاب دانسته‌اند.  پیامبر پس از پشیمانی آنان از مباهله فرمود: «به خدا سوگند اگر مباهله می‌کردم، تمام این بیابان پر از آتش می‌شد و در دم هلاک می‌شدید.»   صلح نامه‌ای نوشته شد و مقرر گردید مسیحیان همه ساله تعداد ۲۰۰۰ جامه به عنوان جزیه بپردازند و در این صورت مسیحیان نجران و وابستگان ایشان در پناه خدا و رسولش اهل ذمه خواهند بود، جان و آئین و اموال و زمین‌های ایشان محفوظ خواهد بود.  سپس مسیحیان از پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) خواستند تا با آنان حاکمی فرستد تا میان ایشان حکومت (داوری) کند. پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) «ابو عبیده جراح» را فرستاد.  چندی بعد "عاقب و سید" به مدینه آمدند و اسلام آوردند. دستور الهی مباهله به منظور روشن شدن حقیقت، و آشکار شدن گروه حق و باطل از طرف خداوند متعال تشریع شده است. مباهله میان مسیحیان نجران و رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)، حقانیت دین اسلام را آشکار ساخت. مسیحیان نجران چون به این حقانیت پی بردند، حاضر به مباهله نشدند. علاوه بر این با نزول آیه مباهله بار دیگر یکی از فضائل اهل بیت (علیهم‌السّلام) از زبان قرآن بیان شد و جایگاه عالی خاندان عصمت و طهارت به بشریت معرفی شد. ۱۲ - تبدیل مباهله به مصالحه سپس اسقف به پیغمبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) گفت: اى اباالقاسم ما مباهله نمی‌کنیم؛ لکن به مصالحه حاضریم. با ما مصالحه کن. پیامبر با آنها به دو هزار حلّه هر حلّه‌اى به قیمت چهل درهم مصالحه کرد و این که سى زره و سى نیزه و سى اسب عاریه دهند که اگر در یمن آشوبى و جنگى پیش آمد، مسلمین بکار برند و رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) ضمانت فرمود که عاریه‌ها را سالم به آنها برگرداند و این قرارداد را مکتوب کردند. نقل است این واقعه سبب شد پس از مدتی دو تن از بزرگان مسیحیت به نام سید و عاقب، مسلمان شدند و ایمان آوردند. ۱۳ - آیه‌ی مباهله فضیلتی برای اهل‌بیت در آیه شریفه از اهل بیت تعبیر به «انفس» و «نساء» و «ابناء» شده است؛ یعنى از میان همه مردان و زنان و فرزندان، فقط این بزرگواران به این تعابیر خوانده شده‌اند و این از مناقب ارزشمند برای آنان است؛ به خاطر همین، حضرت على (علیه‌السلام) در روز تعیین جانشین برای خلیفه دوم، با این منقبت، بر اهل شورى استدلال کرد که: «شما را سوگند مى‌دهم به خدا که هیچ کدام از شما به رسول در نسب نزدیک‌تر از من هست و غیر از من کسى دیگر در میان شما هست که اولاد او، اولاد رسول اللَّه و نساء او، نساء رسول اللَّه باشد؟» گفتند: نه هیچ کدام از ما این منزلت ندارد. 🗣 مطالب را منتشر کنید، و در افزایش سواد رسانه‌ای جامعه سهیم باشید. کانال جوانترین شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی🔻 @shahidmostafamousavi کانال استیکر🔻 @shahidaghseyedmostafamousavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پازلِ اقــتصاد 📊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️طیب نیا: ظریف ضعیف ترین وزیرخارجه تاریخ است وزیر اقتصاد روحانی در کلاس درسی خود در دانشگاه تهران: 💢 ایشان (پزشکیان) فردا بشود رییس جمهور، ظریف را می خواهد به عنوان وزیر خارجه معرفی کند حتما مجلس رای نخواهد داد بگذریم از اینکه من ظریف رو ضعیف ترین وزیر خارجه بعد از انقلاب می دانم. 🔹 قوی‌ترین کارشناس، هر چیزی جای خودش را دارد. قوی ترین کارشناس، ضعیف ترین وزیر خارجه! 🔹دوره آقای ظریف روابط خارجی ما افتضاح بود خصوصا روابط منطقه‌ای! 🔹ایشان اصلا آدم اجرایی نیست. قائم مقامش هم یک آدم خیلی ضعیفی گذاشته بود. 🔴پ ن: اینا خودشونم با خودشون کنار نمیان؛ بعد میخوان کشور رو هم بدیم دستشون ┏━━━ °•🖌•° ━━━┓ @Economic_puzzle ┗━━━ °•🖌•° ━━━┛
هدایت شده از رادار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسعود پزشکیان، ۶ آذر ۱۳۹۳: اول انقلاب مسئول پاکسازی بودم، هنوز بحث حجاب نشده بود که (من) حجاب را در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها اجباری کردم. با دادگاه انقلاب هماهنگ کردم بخشنامه کردم که همه باید روسری و مانتو و لباس آستین‌بلند بپوشید. دانشگاه را ما بستیم. انقلاب فرهنگی و بستن دانشگاه‌ها را ما شروع کردیم. @Radar_enghelabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 عبدالعلی‌زاده رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان کیست ♦️یکی از عاملین گران شدن مسکن در تهران ♦️و توقف واگذاری زمین به محرومین ⚠️ حقایقی که احتمالا برای اولین بار می‌شنوید 🇮🇷🗳کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 من آیت‌الله نیستم ♦️شهید رئیسی مرا وکیل خود برای ثبت‌نام در انتخابات خبرگان رهبری کرد. وقتی خبردار شد در برگه نام او را آیت‌الله رئیسی نوشته‌ام، نامه‌ای برایم نوشت. 🇮🇷🗳کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸چگونه بیمارستان ها و درمانگاه‌های دولتی از پزشکان حاذق خالی شدند. چه کسی برای اولین بار یک فاصله نجومی بین تعرفه های دولتی و خصوصی ایجاد کرد. دکتر زیوری متخصص قلب و عروق توضیح می دهد. 🔹اولین بار این فاصله جهنمی بین تعرفه های دولتی و خصوصی در دولت خاتمی و در زمان وزارت پزشکیان رخ داد. فیلم را باز کنید و ببینید. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از توییتر انقلابی
همسر رفسنجانی خانه دار همسر خاتمی خانه دار همسر روحانی خانه دار همسر دوم نجفی توسط شوهر به قتل رسیده همسر رئیسی استاد دانشگاه همسر جلیلی پزشک جوک یعنی اینا بیان درمورد جایگاه زن صحبت کنند!! 🗣 توییتر انقلابی @twtenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿇⃟‌‌░⃟‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‎࿇‌‌࿐ྀུ‌✰࿐🌺 به حکمِ امرِ لایزال، پیمبرے؛ مباهله چو نور ِ طلعتِ خدا، منورے؛ مباهله به اوجِ فضل می‌رسد مقام کبریائیت جلالِ خلقتِ عظیمِ حیدرے؛ مباهله به پنج وجود صاحب کرامتِ غدیر قسم! امام و هادی و ولی و رهبرے؛ مباهله به تیغِ آب‌دیده‌‌ے نگاهِ تیزِ منطقت که با طنینِ حیدرے برابرے؛ مباهله شکوهِ بکرِ جارےّّ در آیه «فتلقّی...» بر لب «انــمــا یــریـد....»ِ چو کوثرے؛ مباهله بلندے مقامِ تو ، فضائل علے شده برای طبعِ شعرِ من، چو شکّرے؛ مباهله! نفس‌بگیر! جنگِ نرم، میان رزمِ اعتقاد سپاهِ بی‌سلاح را، تو لشکرے؛ مباهله تجسم شعاعِ نور، صباحِ فرصت صبور بدون شک، حقیقتی مکررے ؛ مباهله شیعه‌ے بی‌تاب علی، شاعرِ شعر آینه! حدیث منزلت نویس! مقدرے: مباهله (بی‌تاب) 🇮🇷🇵🇸 ☘۲۴ ذی‌الحجه روز مباهله گرامی‌باد ☘ ࿇⃟‌‌░⃟‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‎࿇‌‌࿐ྀུ‌✰࿐🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راه نجات.mp3
3.92M
پرچمت عوض شده و زندگیمو عوض کرد اباعبدالله اباعبدالله سینه زنی مسیر بندگیمو عوض کرد اباعبدالله اباعبدالله 🎤 #️⃣ #️⃣ #️⃣ #️⃣ ❇️
352d7b6f0080c5b65eca563e8676c265.mp3
3.23M
اي ساربان اي ساربان (روز اول محرم) اي ساربان اي ساربان آهسته ران اين كاروان اصغر بود در خواب ناز آهسته ران اي ساربان اي ساربان اين اصغراست از برگ گل نازكتر است او از همه كوچكتر است دل مي برد از كاروان اي ساربان چون ره روي خار رهت را جمع كن چون بعد از اين پر خون شود پاهاي ناز كودكان اي ساربان در كاروان يك دختري شيرين... بر چهره و قد و بیان دارد ز زهرا صد نشان ای کاروان روزی رسد اندوه جانسوزی رسد خورشید سوزان می خورد در پیکری بی سایبان ای سایبان تندی مکن با عاشقان رِندی مکن در فکر غارت رفته ای انگشتری چون شد عیان ای ساربان در قتلگه در بین چشمانی سیه افتاده بر روی تو و شرمی نمی سازی از آن ای کاروان پر شرر بر گوش جان تو مگر آیا نیاید ناله ای از مادری قامت کمان ای ساربانِ در کمین بشنو کنون صوتی حزین گوید مَبُر انگشت از این بی سر تر در خون طپا ای ساربان ای ساربان آهسته ران آهسته ران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تحلیل گر سیاسی
🔴زاکانی: آقای پزشکیان یک وزارت‌خانه را نتوانست بچرخاند و در مجلسِ اصلاح‌طلبان استیضاح شد 🔹در متن آن استیضاح دلیل برکناری بی‌کفایتی و بی‌مدیریتی نوشته شده است. سوالات آزمون دستیاری پزشکی در آن دوره به فروش رفت. @Tahlilgharsiasi
هدایت شده از لشکر انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻من یکی از ۹ میلیون طالبانی ای هستم که با افتخار به آقای دکتر سعید جلیلی رای دادم... 🔸 حامیان دکتر سعید جلیلی، پاسخ توهین آذری جهرمی به مردم ایران را دادند. 🛑‍ @lashkare_14
هدایت شده از لشکر انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا از حاکم شدن لیبرال ها بر جمهوری اسلامی احساس نگرانی میکنیم؟ سخنرانی سید محمد حسینی بهشتی 🛑‍ @lashkare_14