eitaa logo
ستار هدایتخواه
454 دنبال‌کننده
211 عکس
252 ویدیو
18 فایل
♻ خوش آمدید ✔ اینجا کانالی است برای اطلاع از تحلیل ها، یادداشت ها و عکس نوشت های نماینده دوره های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی و دبیر فعلی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد @hedayatkhah ✔ارتباط با ستارهدایتخواه در ایتا :09122185791
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پایین کشیدن پرچم شیطان بزرگ توسط سازمان بسیج دانشجویان دانشگاه هاروارد آمریکا 🔹 دیگه باید از چین پرچم وارد کنن چون همه پرچم هاشون داره آتیش میگیره ها 🇮🇷 کانال رسمی 👇🏻 @antarnational
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بلاگر آمریکایی: سال‌ها ما را فریب دادند، آمریکا و استعمارگران دوست دارند پای خود را روی گردن دیگران بگذارند! 🔶 به ما گفتند که جنگ از حمله ۷ اکتبر شروع شد اما در حقیقت این جنگ ۷۵ سال پیش با پاکسازی قومی مردم فلسطین و دزدیدن سرزمین آنها توسط اسرائیل آغاز شد. ♻️👇🏻 ⚠️کانال : 🚨 https://eitaa.com/joinchat/2162098380C384345517a
‼️فیلسوفان صهیونیست! ۱- هابرماس فیلسوف آلمانی در مورد کشتار بی‌رحمانه زنان، کودکان و ویران‌سازی مدارس، مساجد، کلیساها و بیمارستان‌ها در غزه به همراه دو فیلسوف صهیونیست دیگر بیانیه‌ای صادر کرده و اقدامات ارتش اسرائیل را «اصولی» دانسته است! او با تردستی خود را به‌عنوان یک اندیشمند چپ‌گرا معرفی کرده است، درحالی‌که همه چپ‌گرایان عالم امروز علیه آمریکا و اسرائیل سازه‌های اصلی تظاهرات میلیونی مردم در 5 قاره را تشکیل می‌دهند. او جانب رژیم اشغالگر قدس را گرفته و حاضر نیست از ظلمی که به ملت فلسطین می‌رود تبری جوید. بیانیه هابرماس یک رونمایی از فیلسوفان سیاسی صهیونیسم است که اندیشه‌های منحط خود را بر بخشی از جامعه دانشگاهی تحمیل کرده‌اند. فیلسوفان صهیونیست معتقدند بشر در موقعیتی از تاریخ است که خدا غایب است لذا هر غلطی و جنایتی را می‌تواند مرتکب شود. در برابر این فیلسوفان، کسانی هستند که معتقدند اسرائیل، محصول روایتی از تاریخ است که واقعیت ندارد. اسرائیل یک «ناداستان» است که براساس توهم، تخیل، تحریف و دروغ نوشته‌شده است. ۲- از بیانیه هابرماس می‌توان فهمید که چرا برخی از اصلاح‌طلبان که سر در آخور «فتنه» علیه نظام، مردم و انقلاب دارند در مورد حمایت از مردم فلسطین تردید دارند و سکوت کرده‌اند و یا بی‌شرمانه از اسرائیل حمایت می‌کنند! برخی اصلاح‌طلبان در ایام فتنه میزبان او در دانشگاه تهران بودند. «اصولی» که هابرماس از آن یاد می‌کند و اسرائیل غاصب را مجاز به ارتکاب جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی می‌کند، همان اصولی است که مدرنیته براساس آن پایه‌گذاری شده است و در نیمه اول قرن بیستم با دو جنگ جهانی میلیون‌ها انسان را به کام مرگ کشاند. جنگ جهانی اول و دوم محصول مناقشات جاه‌طلبانه سه فرزند مدرنیته یعنی «فاشیسم»، «کمونیسم» و «لیبرالیسم» بود. برخی محافل علمی و دانشگاهی ما از عفونت فکری فاشیسم، کمونیسم و لیبرالیسم رنج می‌برد. آن‌ها اجازه نمی‌دهند انقلابیون با اندیشه‌های ناب الهی این گندزدایی را انجام دهند. ۳- خداوند رحمت کند حضرت علامه طباطبایی را؛ او در دهه ۳۰ کمر همت بست و با جمعی از شاگردان خود نقد متأملانه و متفکرانه محصولات فکری مدرنیسم را در دستور کار حوزه علمیه قم قرار داد. اما سرسپردگان عقلانیت مدرن تاب شنیدن نقدهای بنیادین به تفکر غربی را نداشتند و حتی تا چاقوکشی علیه متفکر نامدار معاصر یعنی آیت‌الله شهید مطهری پیش رفتند! رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت علامه طباطبایی فرمودند: «علامه طباطبایی استاد تهاجم به اندیشه‌های مهاجم بود» و نیز فرمودند: «اغلب شاگردان علامه طباطبایی جزو شهیدان انقلاب و نقش‌آفرینان در انقلاب اسلامی بودند.» اینکه در اولین ماه‌های انقلاب دو فیلسوف الهی از شاگردان علامه یعنی آیت‌الله مطهری و آیت‌الله مفتح به تیغ ترور سپرده شدند، نشان از آن می‌داد که هرگونه تحول‌خواهی برای خروج از پارادایم مدرنیته را فیلسوفان صهیونیست کفر می‌دانند و اجازه «افق‌گشایی» فکری را ذیل نام انقلاب اسلامی نمی‌دهند. ۴- جامعه دانشگاهی ما گرفتار یک «دشمن خانگی» است که از آبشخور فیلسوفان صهیونیست در حوزه حقوق، علوم سیاسی و جامعه‌شناسی تغذیه می‌کند. مأموریت این جماعت «انسدادآفرینی» در راه پیشرفت کشور و مسئله‌سازی و شبهه‌پراکنی در برابر حقانیت اسلام، انقلاب و امام (ره) است. این دشمن خانگی اجازه «افق‌گشایی» در حل مشکلات مردم نمی‌دهد تا ثابت کند، اسلام در حل مشکلات انقلاب، عاجز است. لذا امام خامنه‌ای عزیز در همین دیدار با برگزارکنندگان کنگره بزرگداشت علامه طباطبایی فرمودند: «ما نیازمند پایگاه فکری تهاجمی برای پاسخ به شبهات هستیم. تشکیل پایگاه فکری تهاجمی را باید از علامه طباطبایی یاد بگیریم.» ۵- امروز مردم ۵ قاره جهان همگام با ملت ایران در کشورهای خود با هر فکر و ایده و نژادی به خیابان‌ها آمده‌اند. پربسامدترین واژه در اجتماعات بشر امروز «مرگ بر صهیونیسم» است. مردم دنیا «اسرائیل» را نماد و نمود اصلی ارزش‌های مدرنیسم می‌دانند ارزش‌هایی که آمریکا و اشرار جهانی به سرکردگی انگلیس و فرانسه و آلمان از آن دفاع می‌کنند. ارزش‌هایی که برای حفظ آن به طفل شیرخواره رحم نمی‌کند و کودک‌کشی را یک ارزش می‌داند. ارزش‌هایی که مساجد و کلیساها را ویران می‌کند و برای اینکه ثابت کند برای جان انسان‌ها اهمیت قائل نیست بیمارستان‌ها و خانه‌ها را بمباران می‌کند. اسرائیل عالی‌ترین محصول تمدن غرب است. محصول و ماهیت تمدن غرب جز جنگ و خونریزی، نقض حقوق بشر و نقض آزادی‌های اساسی و مردم‌سالاری دینی نیست. امروز شاهد بیداری و حرکت وجدان بشری در برابر تبهکاری‌های فکری فیلسوفان صهیونیست هستیم. هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی این حرکت الهی و انسانی را بگیرد. ✍ محمدکاظم انبارلویی صفحات‌مجازی محمدعلی رامین👇 eitaa.com/maramin splus.ir/mohammadali_ramin
🔶 گویا پس از ۷ اکتبر جهان دارد جهان دیگری می شود اشاره در ارتباط با اتفاقات اخیر؛ آنچه در ادامه می‌خوانید خلاصه‌ای از مهم‌ترین صحبت‌های طارق عبدالقادر یک پزشک اصالتاً مصری‌ست که ۴۰ سال است ساکن آمریکا می‌باشد. دو مسئله پیش آمد که تصور نمی‌کردم آنها را در آمریکا ببینم. تغییری که حالا شکل گرفته غیر عادی‌ست و خدا شما مردم فلسطین را برای آن برگزید. 🔶 مردم دارند به قرآن روی می آورند 🔹اولین مسئله اینکه بعضی از افراد و اغلب خانم‌های ۲۰ ،۳۰ ساله از ایمان فلسطینی‌ها تعجب کردند و گفتند دوست دارند سرچشمه این ثبات قدم و ایمان را بفهمند. باور نمی‌کنید... من به سادگی به شما می‌گویم هزاران نفر شروع به خواندن قرآن کردند، سبحان الله. شروع به خواندن قرآن به زبان انگلیسی کردند و با آنچه خدا به روی آنها گشود با احساسی خاص و گریه شهادتین گفتند. در صورتی که قرآن به زبان انگلیسی در مقایسه با زبان عربی تقریباً تاثیر یا احساس خاصی ندارد. 🔶 فلسطین دوباره مسئله اول جهان شده 🔸دومین مسئله‌ای که پیش آمد تمام تظاهرات‌ها حتی از جهت غیردینی و سیاسی در تایید فلسطین بود اما یک تفاوت جدی داشت. درجه‌ای از تائید برای چند روز نبود. بسیاری از آنها می‌گویند من شروع به مطالعه و تحقیق کردم. از تاریخ خبر دارم. چیزی که به طور مداوم دیده می‌شود این است که همه آنها می‌گویند این بیشتر از ۷۵ سال اشغالگری‌ست. حالا مسئله‌ی فلسطین فراتر از یک احساس معنوی برای همراهی با شخصی‌ست که در موضع ضعف قرار گرفته. یکی از چیزهای قشنگی که دیدم این است که کسی دیگر نمی‌گوید اشغالگری از سال ۱۹۶۷ شروع شده می دانید که؛ این را خیلی‌ها می‌گویند. الان همه می‌گویند این اشغال ۷۵ ساله است. در مورد اسرائیل مثلاً (در گذشته) من این را اصلاح می‌کردم ،وقتی مردم می‌گفتند اسرائیل رژیم آپارتاید است و من دائماً می‌گفتم نه! اسرائیل رژیم آپارتاید نیست، رژیم اشغالگر است. این دو تفاوت بزرگی دارند. چون اصلاح آپارتاید مثل چیزی که در جنوب آفریقا رخ داد، برداشتن آپارتاید و حصول دموکراسی است. این مشکلات فلسطینی‌ها را تمام نمی‌کند. فلسطین اشغال شده است به این معنا اشغالگر باید بیرون برود. این است که مشکلات آنها را تمام می‌کند. من خیلی یادم نمی‌آید الان دیگر کسی از آپارتاید صحبتی بکند. همه آنها می‌گویند اشغالگر... خدا را شکر. به خدا قسم مردمی را می‌بینم که می‌گفتند من ۷ اکتبر صهیونیست بودم اما با چیزی که دیدم همه‌ی نظرم عوض شد. یعنی کسی در طول سه هفته در حالی که در موضع صهیونیست بوده، شروع به تشکیک می کند، مطالعه می کند و نظرش را عوض می کند و به این اقناع رسید که آنها را در یک ویدیو ضبط کند و بگوید. خدا مقلب القلوب است. حتی قضیه‌ی تحریم مک دونالد و استارباکس اینجا مثل دولت های اسلامی در آمریکا رایج شده است. حالا با این وضع اسرائیل نمی‌تواند تا چند روز هم بدون آمریکا دوام بیاورد.‌ وضع خواهران و برادران در فلسطین و غزه را نمی‌توانم تصور کنم اما امیدوارم می دانستند خدا شما را نه فقط برای جهاد و دفاع از امت برگزیده بلکه شما را برای هزاران نفر از افرادی که حالا مسلمان شده‌اند یا قرار است مسلمان شوند انتخاب کرده. من محال بود می‌توانستم تصور کنم این وضع را در آمریکا ببینم.
🔴 آخرین وضعیت مذاکرات آتش بس چیست؟ 🔹 آمریکا به قطر برای تسریع توافق وعده داده در ازای اینکه قطر به حماس برای آزادی تعداد بیشتری از اسرا فشار وارد کند تا تصمیمات سریع تری در نهاد اشغالگر گرفته شود. 🔸 در خصوص زمان، دشمن بر ۳ روز و حماس بر ۵ روز تاکید دارد با توجه به اینکه حتی ۵ روز هم برای سرشماری، جمع‌آوری و انتقال اسرا به اماکن امن کم است. 🔹 حماس پیام داده که حملات بیشتر دشمن توافق را سخت‌تر می‌کند زیرا اولا ممکن است اسرای بیشتری کشته شوند و از طرفی ارتباط رهبری با نگه دارندگان اسرا قطع شود. 🔸 حماس می‌گوید باید کل عملیات هوایی، زمینی و دریایی قطع شود و فضای امنیتی برای اعضای حماس نیز فراهم شود تا توافق را اجرا کنند که این مستلزم توقف پروازهای شناسایی است؛ اسرائیل گفته فقط پروازهای جنوب را قطع می‌کند ولی در شمال تداوم می‌دهد چون شمال، منطقه نظامی است؛ آمریکا به قطر پیشنهاد کرده که ۶ ساعت پرواز در شمال قطع شود تا توافق اسرا اجرا شود که حماس فعلا رد کرده است. 🔹 در خصوص کمک‌ها، توافق این است که در ۵ روز، ۱۰۰۰ کامیون کمک وارد شود، اشغالگر می‌گوید به شمال سوخت وارد نمی‌شود مگر سازمان ملل تضمین کند که فقط برای بیمارستان ها و نانوایی ها به کار می‌رود، حماس رد کرده و گفته نباید تفاوتی بین شمال و جنوب قائل شد چون ۷۵۰ هزار نفر هنوز هم در شمال ساکن‌اند. 🔸 در خصوص اسرا، مقاومت برای آزادی اسرا گفته فقط زنان سالمند، کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال و بیماران سالمند آزاد می‌شود که این‌ها بیشتر از ۵۲ نفر هم نمی‌شوند که این در ازای آزادی همه زندانیان زن مخصوصا آن‌هایی است که اخیرا در کرانه باختری بازداشت شدند؛ همچنین برخی کودکان زیر ۱۸ و برخی بیماران باید آزاد شده و دشمن تعهد به عدم بازداشت مجدد افراد دهد. 🔹مفاد توافق در ۶ صفحه است و گفته می‌شود با تقسیم‌بندی، هر 24 ساعت یکبار دسته دسته اسرای هر دو طرف آزاد می‌شوند. همچنین این توافق نیز از قاعده "تا بر سر همه چیز توافق نشده بر سر هیچ چیز توافق نشده" پیروی می‌کند. 🔸 در حال حاضر دشمن صهیونیستی همچنان در حال دست دست کردن است زیرا به دنبال کسب یک دستاورد ملموس است تا امتیاز کمتری / بیشتری بدهد / بگیرد. ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صهیونیستهای کودک کش در کمین رزمندگان حماس،درود خدا برغیرتتان،ماشاءالله بر شجاعتتان، آفرین بر شما. عزیزان همه به اشتراک بگذارید. 👏👌💐👏👌👏👌👏👌👏
🔴هاآرتص: نتانیاهو به دلیل فشار افکار عمومی مجبور شد همان توافقی را که رد کرده بود بپذیرد! 🔸روزنامه عبری "یدیعوت آحارونوت": این توافق، یکی از الزام‌آورترین توافق‌ها در تاریخ "اسرائیل" است. "اسرائیل" از درایت و فراست سنوار (رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه) چیزی نیاموخته است، او هفتم اکتبر ما را فریب داد و امروز هم طرح خود را هرگونه که می‌خواهد پیش می‌برد. طبق این توافق، پهپاد و هواپیماهای ارتش "اسرائیل" حق پرواز بر فراز غزه را نخواهند داشت و بعضی فرماندهان ارتش "اسرائیل" می‌خواهند اسرائیلی‌ها را با این سخن قانع کنند که راه‌های دیگری هم برای جمع‌آوری اطلاعات وجود دارد، اما حقیقت یک چیز است و آن اینکه هیچ راه جایگزینی وجود ندارد. ▪️ایتامار بن‌غفیر ، وزیر امنیت داخلی: هرگونه توافق برای تبادل اسرا یک فاجعه و نشانه حماقت کابینه جنگ است! 🔴سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل اعلام کرد که وزیران کابینه نتانیاهو به مدت شش ساعت در حال بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص توافق آتش‌بس و تبادل اسرا با حماس بودند. بنا به گزارش منابع عبری همه وزیران کابینه نتانیاهو به جز سه وزیر با این توافق موافقت کرده‌اند. 🔥🔥"بن کسبت" تحلیلگر اسرائیلی: اسرائیل بدون هیچ گزینه‌ای توافقی را با سنوار امضا کرد و تسویه حساب با او به بعد موکول شد و بهای این قرارداد مبادله اسرا بسیار سنگین خواهد بود و سنوار زمان مهمی را بدست آورد. یک چیز کاملا مشخص است، فرصت نمایش تصویر پیروزی قطعی تا حدودی کم‌رنگ شد. 🔸رادیو ارتش اسرائیل: درباره معامله مبادله: تنها چیزی که اسرائیل می‌داند این است که کودکان و زنانی که در غزه در دست حماس هستند آزاد می‌شوند و حماس است که اسامی را تعیین می‌کند و پس از آزادی به خانواده‌هایشان اطلاع داده می‌شود 🔴روزنامه عبری زبان معاریو: هیچ یک از اعضای کابینه نتانیاهو که یک سال پیش بازگشتش به قدرت را جشن گرفت، در بدترین کابوس و رویای خود نمی‌دیدند که در جلسه شب گذشته کابینه دولت  یکی از سخت‌ترین و بدترین گزینه‌ها را از میان چند گزینه سخت و دشوار انتخاب کنند.
خلاصه تحلیل: تن دادن نتانیاهو به آتش بس موقت علی رغم تاکید های چندباره روزانه مبنی بر عدم آتش بس و اجازه ورود سوخت پیش از آزادی تمامی اسرای اسرائیلی، خودش یک پیروزی برای مقاومت است. نسبت آزادی اسرا قابل قبول است‌؛ باید دید آیا تمام اسرای زن را شامل می‌شود یا خیر .و همچنین آیا ۵۰ تنی که حماس آزاد میکند، خارجی ها هم‌ شاملشان می‌شود یا نه‌ . هرچه دو تابعیتی ها بیشتر باشد، یعنی وزنه آتش بس یه سوی حماس سنگین تر و دست برتر داشته حجم کامیون هایی که در عمل وارد می‌شود، در جمع بندی موفق امیز بودن آتش بس اهمیت دارد در کل نفس تحقق آتش بس را با توجه به شرایط اجتماعی و انسانی بحرانی شمال غزه ؛ برای مقاومت یک پیروزی جدی میدانم و از منظر نظامی هم فرصتی برای تنفس مصنوعی و موقت قسام پس از روزهای پرفشار اخیر است البته نتانیاهو هم از آزادی همین اسرا ، فضاسازی جدی ای بهره خواهد برد و بالاخره بعد ۴۶ روز جنگ، یک دستاورد برای نمایش دارد فائضی
⭕️ سلام. به نظر شما: 1. کاهش ۱۱ درصدی شاخص 2. بورس(۴۰میلیارد دلار) 3. توقف کامل صنعت گردشگری 4. توقف کامل بخش بزرگی از صنایع تولیدی 5. توقف کامل سرمایه‌گذاری(داخلی و خارجی) 6. هزینه روزانه ۲۴۰میلیون دلاری جنگ 7. تعطیلی کامل مدارس و شرکت‌ها 8. امتناع روزانه ۴هزار سرباز از جنگ 9. امتناع ۴۰۰خلبان از پیوستن به جنگ 10. آوارگی ۵۰۰هزار ساکن اسرائیلی تبدیل تل‌آویو به شهر اشباح 11. شکست کامل پروپاگاندای رسانه‌ای و آگاه شدن مردم جهان از جنایات اسرائیل 12. گرایش بخش بزرگی از مردم دنیا به اسلام تحت تاثیر ایمان قوی فلسطینیان، اگر تعریف و تعبیر ‎ صهیونیست ها غیر از این باشد، پس چیست؟
// نشریه / سياحت غرب 72 فهرست پر مراجعه  آمریکایی سازی  نیمه تاریک دوبی  مصرف بیش از حد: مشکل همگان  فروش آموزش، تولید تکنوکرات و شکنجه روح ها  تغذیه جرم و جنایت  فرهنگ تجاوز جنسی بدون مجازات در ارتش آمریکا  دو شهادت  تأثیر بحران اقتصادی بر بهداشت عمومی  جنگ ایالات متحده علیه رسانه ها  آیا اعتراضات ناشی از انتخابات ایران، یک «انقلاب رنگی» دیگر با رهبری آمریکاست؟  تلاش اسراییل برای ایجاد بی ثباتی در ایران از طریق تویتر1   چه کسی «سبز» را انقلاب سبز قلمداد کرد؟  آمریکا در حال حرکت به سوی تزاریسم و دور شدن از دمکراسی است  صهیونیست ها؛ نیروهای ستون پنجم در ایالات متحده  چند زندان مخفی در اسرائیل وجود دارد؟  جان سوم صندوق بین المللی پول  آمریکای دیگری در حال شکل گیری است  ما پول داریم، اگر آن را تنها در زمینه بودجه دفاعی هدر نمیدادیم  از خون تا طلا: چگونه شرکت های معدنی کانادایی به غارت کنگو مشغولند؟  نگاه نکن روی قوطی چی نوشته شده!  مشکلات و نویدهای تکنولوژی نوین  فراتر از مصرف سبز فرهنگ تجاوز جنسی بدون مجازات در ارتش آمریکا □ ظاهر جمیل1 چکیده: سوء استفاده و تجاوز جنسی یکی از معضلاتی است که ارتش آمریکا همواره با آن دست به گریبان بوده و صرفاً گهگاه با گزارش یا شکایت یک یا چند تن از قربانیان است که این موضوع به عرصه عمومی کشیده می شود. نویسنده این مقاله با ذکر آمار و ارقام به این نتیجه می رسد که تجاوز و سوء استفاده جنسی از سربازان زن در ارتش آمریکا به فرهنگی قدرتمند و ریشه دار تبدیل شده است که تا اراده ای را برای حل این معضل از سوی مقامات نظامی و سیاسی شاهد نباشیم، همچنان از میان سربازان زن قربانی خواهد گرفت. زنان در ایالات متحده، برای نخستین بار در طول جنگ انقلابی سال 1775 اجازه عضویت و حضور در ارتش را یافتند و رنج و عذاب آنها پیشینه ای دراز دارد. مارسیلا گازمن از سال 1998 تا 2002 به عنوان تکنسین رایانه در نیروی دریایی آمریکا، ابتدا در جزیره دیه گو گارسیا و بعد در ناپل ایتالیا خدمت کرده است. او در مدتی که در اردوگاه آموزشی به سر می برد، مورد تجاوز قرار گرفت، اما تا زمانی که در ارتش حضور داشت، از سخن گفتن درباره این اتفاق در هراس بود. به تعبیر خودش، من «با تبدیل شدن به یک معتاد به کار بود که توانستم دوام بیاورم. متأسفانه یا خوشبختانه، سود این اعتیاد من به ارتش رسید و چیزی که گیر من آمد این بود که سربازی باشم پایبند به اخلاق کاری». گازمن با مشاهده رفتار ارتش با مردم محلی دیه گو گارسیا تصمیم به جدایی از ارتش گرفت . او بعد از ترخیص از ارتش، توانایی اداره زندگی خود را از دست داد. اثرات ناهنجار و استرس پس از ضربه ناشی از تجاوز جنسی، زیان های سنگینی به او وارد آورده است. وی پس از اقدام به طلاق، خودکشی ناموفق و بی خانمانی، نزد والدینش رفت تا با آنها زندگی کند. شانس به او رو آورد و در جریان یک تظاهرات سیاسی در لس آنجلس، با یک سرباز قدیمی زن برخورد کرد. آن زن او را تشویق کرد تا برای کمک به اداره سربازان قدیمی مراجعه کند. در آنجا بود که زیر نظر یک درمانگر قرار گرفت و او تشخیص داد که گازمن در اثر آن تجاوز جنسی به بیماری PTSD مبتلا شده است. با این حال، او به «آی پی اس» گفت که اداره سربازان قدیمی ادعایش را رد کرد، «چون گفتند که من نمی توانم این ادعا را اثبات کنم... چرا که وقتی این اتفاق افتاده، آن را مطرح نکرده ام و نیز به این دلیل که در طول خدمتم، هیچ رفتار غیر طبیعی از من سر نزده است.» گازمن نیز همانند افراد بی شمار دیگر، خیلی زود یاد گرفت که فرهنگ ارتش، سکوت در قبال تجاوز جنسی را تشویق می کند. تجربه او در طول این سال ها او را متقاعد کرده که خشونت جنسی یک معضل نظام مند در ارتش به شمار می رود. گازمن به ای پی اس گفت: «از زمانی که به زنان اجازه ورود به ارتش داده شده، این اتفاق رخ داده است و بعد از عراق و افغانستان هم همچنان اتفاق خواهد افتاد. ما از طریق شایعات، ماجرای زنانی را می شنویم که گزارش کرده اند، مورد تجاوز قرار گرفته اند. نه اصول محرمانه ماندن اطلاعات مربوط به آنها حفظ می شود و نه از آنها محافظتی به عمل می آید تا آنها را در قبال حملات تازه ایمن سازد.» گازمن می افزاید: «فرهنگ باشگاه پسرها قدرتمند است و رقابت، منحصر به آنهاست. زنان برای پیشرفت کردن، باید خیلی بهتر از مردان باشند. بیشتر بخش های ارتش، موارد تجاوز را گزارش نمی کنند، چون این اتفاق یک لکه ننگ است و می تواند حیات شغلی شما را نابود کند.» او به وقوع هیچ تغییر اساسی در آینده نزدیک امیدوار نیست، اما «یک نکته خوب که از دل این مبارزه بیرون آمده این است که حالا افراد می خواهند در این باره حرف بزنند». بیشتر از صد و نود هزار سرباز زنی که تاکنون در عراق و افغانستان در خطوط مقدم خدمت کرده اند، غالباً با تجاوز و آزار جنسی از سوی همقطاران خودشان مواجه بوده اند. مرکز PTSD ادعا م
ی کند که وقوع تجاوز، تعدی و آزار جنسی در زمان جنگ و در طول سال 1991 و حمله آمریکا به عراق، نسبت به زمان صلح بیشتر بوده است. از این رو، تعداد موارد رخ داده در عراق، یک تداوم و رشدی ناراحت کننده را در این زمینه نشان می دهد. فرهنگ تبعیض جنسی و بد دهانی جنسی ارتش، شهره عام و خاص است. مربیان نظامی با «جیگر»، «تیکه»، «ماده سگ» و «هم جنس باز» خواندن سربازان، این چیزها را به آنها القا می کنند. در ارتش از پورنوگرافی جلوگیری می شود، اما بد دهانی جنسی، دهه هاست که در آن وجود دارد. آمار سوء استفاده ها و تجاوزات جنسی که وزارت دفاع اعلام می کند، به طرزی قابل فهم، بسیار کمتر از آمار مطرح شده از سوی سایر منابع است. دلیل این تفاوت آمار، عمدتاً در این است که پنتاگون صرفاً تجاوزاتی را به شمار می آورد که سربازان به طور رسمی گزارش کرده اند. حتی طبق اعلام خود پنتاگون نیز هشتاد درصد این تعدی ها گزارش نمی شوند. سخنگوی پنتاگون سینتیا اسمیت به ای پی اس گفت: «ما اهمیت این موضوع را درک می کنیم که برای جلوگیری از سوء استفاده های جنسی، همه باید دست به کار شوند و از همدیگر بخواهند که آنها نیز دخالت کنند، پا جلو بگذارند و هوای همدیگر را داشته باشند.» بر اساس «گزارش وزارت دفاع درباره سوء استفاده های جنسی در ارتش» در سال 2007، «در مجموع، دو هزار و ششصد و هشتاد و هشت گزارش در باره سوء استفاده های جنسی دریافت شده که اعضای نیروهای مسلح در آنها دخیل بوده اند و نیروهای مسلح مجموعاً هزار و نهصد و پنجاه و پنج تحقیقات جزایی را درباره گزارش های همین سال مالی یا قبل از آن انجام داده است.» این تحقیقات جزایی فقط به تشکیل صد و هشتاد و نه مورد دادگاه جنگی منتج شده که به شدت تکان دهنده است. اسمیت به ای پی اس گفت: «ما درک می کنیم که تعدی جنسی در وزارت دفاع خیلی زیاد است. ما دفتری داریم که برای جلوگیری و واکنش نسبت به این اتفاقات فعالیت می کند». بر اساس مطالعه ای که در سال 1995 انجام شد و در «آرشیو پزشکی خانواده» انتشار یافت، نود درصد از سربازان زن قدیمی که در جریان حمله آمریکا به عراق یا جنگ های پیشتر از آن خدمت کرده اند، مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند. در پیمایش به عمل آمده در سال 2003 از سربازان زن قدیمی که از زمان جنگ ویتنام تا جنگ عراق در سال 1991 عضو ارتش بوده اند و نتیجه آن در جورنال «پزشکی صنعتی آمریکا » منتشر شد، نشان داده شد که سی درصد این زنان گفته اند که آنها مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند. در مطالعه ای که در سال 2004 از سربازان قدیمی تمام جنگ ها از زمان ویتنام و پس از آن به عمل آمد و یافته های آن در جورنال «پزشکی نظامی « منتشر شد، نشان داده شد که هفتاد و یک درصد از این زنان، در طول خدمت خود مورد تعدی یا تجاوز جنسی قرار گرفته اند. در گرد هم آیی سال 2006 سیاتل سربازان قدیمی برای صلح، آپریل فیتز سایمونز که به تازگی در حین خدمت از سوی یک سرباز مورد تجاوز قرار گرفته بود، با چهل و پنج سرباز زن قدیمی دیگر ملاقات و شروع به گردآوری اطلاعات کرد. فیتزسایمونز به ای پی اس گفت: «من از سربازان زن قدیمی که در طول خدمت خود مورد تعدی جنسی قرار گرفته اند، خواستم که دستشان را بالا ببرند و مشاهده کردم که نیمی از زنان حاضر در آن محل، دست هایشان را بالا بردند.» او در کنار سایر سربازان زن قدیمی همچون گازمن، «شبکه اقدام زنان نظامی» را تأسیس کردند تا به زنان نظامی که قربانی خشونت جنسی شده اند، کمک کنند. فیتزسایمونز به ای پی اس گفت: «وقتی قربانیان پا پیش می گذارند، مطرود، مشکوک و منزوی از اجتماع هستند. بسیاری از تجاوزگران، افسرانی هستند که از درجه خود برای مجبور کردن زنان به تن دادن به خواسته خود استفاده می کنند. ارتش یک اجتماع شدیداً درهم بافته است، به همین دلیل، تجاوزگران در درون این سیستم در امان هستند و بی هیچ ترسی می توانند در بین قربانیانشان رفت و آمد کنند.» فیتزسایمونز عمق هراس آور این معضل را با ای پی اس در میان می گذارد. او می گوید: «این بحران آنقدر وخیم است که من به زنان می گویم، به سادگی تن به عضویت در ارتش ندهید، چون فضای آنجا مطلقاً ناامن است و آنها را در معرض خطر قرار می دهد. تا وقتی که چیزی در رأس تغییر نکند، هیچ زنی نباید به عضویت ارتش درآید». 1 . DAHER JAMIL ، نویسنده و عضو مرکز «تحقیقات جهانی». → بخش قبلیبخش بعدی ← // درباره مرکز رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه‌اي ـ دامت بركاته ـ در حكم انتصاب آقاي دكتر علي لاريجاني به سمت رياست سازمان صدا و سيما (در تاريخ 24/11/1372) بر ضرورت همكاري «متين و سنجيده» صدا و سيما با حوزه‌هاي علميه براي رسيدن به «كيفيت، عمق و والايي» لازم در طرح مباحث اسلامي تأكيد كرده و فرمودند ... ادامه // ارتباط با مرکز آدرس: قم بولوار امین مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما تلفن: (025) 3291 - 9671 // پیگیری ما را دنبال کنید خانه /
پژوهش / کتاب / نشریه / گزیده معارفی / مقاله / پژوهشگران تمام حقوق مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما محفوظ است
📌تصویر قابل تامل آزادی زن اسیر اسرائیلی امشب به محض مخابره تصویر آزادی یک زن اسیر اسرائیلی در غزه در حالی که سگش را در بغل دارد، واکنش‌ها به آن در فضای مجازی عبری و همچنین منطقه و جهان شروع شده است. عده‌ای نوشته‌اند که یک دنیا حرف و پیام در این یک تصویر نهفته است. این تصویر هزینه‌های سرسام آور تبلیغات صهیونیستی برای تخریب چهره حماس و مقاومت فلسطین را بر باد داده است. برخی هم گفته‌اند در حالی که زندان‌های صهیونیستی در دو ماه اخیر شکنجه اسرای فلسطینی را تشدید و چند نفر از آن‌ها را شهید کردند، اما تصویر این زن اسرائیلی همراه با سگش نشان می‌دهد که با وجود نسل کشی و جنایت‌های جنگی در غزه طی 48 روز جنگ، تا چه اندازه حماس با اسرای اسرائیلی رفتاری انسانی داشته و به سلایق آن‌ها احترام گذاشته است و حتی از جان این حیوان محافظت کرده است. آزادی اسرای اسرائیلی در این پنج روز توام با اتفاقاتی جالب توجه از جمله خداحافظی گرم اسرای اسرائیلی و همچون نامه به مبارزان قسام و خاطرات خوش آنها از دوران اسارت پس از بازگشت بوده است که روایت اشغالگران از حماس و غزه را زیر سوال برده است. وستانیوز https://eitaa.com/westanews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیش بینی بزرگ: اسرائیل دو سال آینده را نخواهد دید! ۶، ۷ ماه تا نابودی اسرائیل لطفاً این کلیپ مهم را ببینید و تا می توانید منتشر کنید 🔹پیشبینی خاص درباره جنگ غزه سید مجتبی ابطحی تحلیلگر مسائل منطقه و دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت ار انتفاضه فلسطین: 🔹 پیشبینی من این است که این آتش‌بس در دوره‌های سه تا پنج روزه تمدید خواهد شد، سپس دو طرف طی یک یا دو ماه، در حالت نه جنگ_نه صلح به سر خواهند برد. 🔹در این حالت به خاطر خستگی ارتش صهیونیستی و ترخیص شدن نیروهای احتیاط، یا حماس در عملیاتی جدید آنها را از غزه بیرون می‌کند یا اینکه به خاطر اختلافات داخلی و همین‌طور شرایط بین‌المللی، ارتش صهیونیستی عقب‌نشینی می‌کند. 🚨 تا پیش از ، سال ۱۴۰۷ را سال سرنگونی و فروپاشی اسرائیل می‌دانستم، ولی حالا قطعاً این تاریخ جلو افتاده، طبق محاسبات من، اسرائیل ۶، ۷ ماه آینده را نمی‌بیند. 🔹 در این عملیات و طی این روزها، سنگرهای مختلف رژیم صهیونیستی فرو ریخته و مقاومت، اجازه بازسازی آنها را نخواهد داد. باید آماده شویم تا در یکی دو سال آینده در مسجدالاقصی نماز بخوانیم. ✍ طبق آیات و روایات، فروپاشی اسرائیل مساوی است با زمان دقیق وقوع ظهور امام زمان علیه‌السلام ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 «سیاست ما» 🌐 @siasatema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️شیعه شدن بانوى اهل سنت از کشور انگلیس با فهمیدن نحوه شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها او بعد از شیعه شدن گفت: در مورد نحوه شهادت، به من دروغ گفته بودند.... 🗣 @navad_siasi
🔴اسامی جاسوسان اسرائیلی در ایران در دست مقاومت است 🔻ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با تشریح تمدید آتش‌بس در کرانه باختری رود اردن، گفت: موضوع اصلی این آتش‌بس مبادله اسرا و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است، هدف اصلی مبادله این است که تمام جهان بدانند ما گروگان‌هایی نزد اسرائیل داریم. 🔻هدف از عملیات طوفان الاقصی، تلاشی برای نقش برآب کردن توطئه علیه فلسطین بود، رژیم صهیونیستی در چارچوب توافق ابراهیم در تلاش برای عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی و اسلامی بود در این توطئه که با محوریت آمریکا و کشورهای عربی صورت گرفت دشمن‌انگاری جمهوری اسلامی ایران را در دستورکار قرار داشت. 🔻دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی بیش از حد تصور است، زیرا تصور نمی‌شد تمام سازمان‌های اطلاعاتی جهان در خواب باشند، پنجاه پایگاه اسرائیل به تسخیر مقاومت درآمد و بسیاری از نظامیان کشته شدند در این عملیات مقاومت موفق شد سرورهای اطلاعاتی اسرائیل را به داخل غزه بیاورد، در این سرور نام بسیاری از جاسوس‌ها حتی جاسوس‌های داخل جمهوری اسلامی ایران وجود داشت. 🔻این عملیات چهره حقیقی اسرائیل را افشا کرد، این عملیات نشان داد رژیم صهیونسیتی به تنهایی قادر به ادامه حیات نیست، حتی شاهد حضور بایدن در اتاق عملیات جنگ رژیم صهیونسیتی بودیم جامعه صهیونیستی تا قبل از هفت اکتبر به ساختار اطلاعاتی خود اطمینان داشت و این اطمینان بعد از عملیات سلب شد. @syriankhabar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس اسکای نیوز: 📍خشمگینم زیرا ایران کاری کرده که برای آزادسازی چند گروگان باید از تعدادی قرون وسطایی تشکر کنیم/آن ها از عمق تونل ها مشغول تحقیر رئیس جمهور آمریکا هستند... پ‌ن: چقدر لذت بخش است وقتی عصبانیت دشمنت را می بینی… قل موتوا بغیظکم .
ی موقوفه مدرسه زحمات زیادی را تحمل کرد. عصرهای پنجشنبه اغلب در گرمای شدید تابستان به روستای اطراف ورامین رفته و خود قنات‌های روستاهای این منطقه را مورد بازدید قرار می‌داد و گاه به داخل چاه‌ها می‌رفت و در تعمیر آنها همکاری می‌کرد و از اینکه با چرخ از چاه گل بکشد هیچ ابایی نداشت. [۲۸] در این مدرسه شخصیت‌هایی چون آیت‌ الله ابوالحسن شعرانی، آیت‌الله سید مرتضی پسندیده (برادر بزرگتر امام خمینی)، شیخ محمدعلی لواسانی و... تربیت شدند. [۲۹] ۴ - فعالیت‌های پژوهشی [ویرایش] مدرس در اصفهان و در سنین جوانی کتابی تحقیقی در فقه و اصول نگاشت که مقام فقهی او را به ثبوت می‌رساند. از آن شهید رساله‌ای در فقه استدلالی به جای مانده که اگر صاحبان فن و اهل نظر آن را بررسی کنند تصدیق می‌نمایند که در صورت تکمیل، این کتاب هم تراز کتاب مکاسب شیخ انصاری است. [۳۰] مدرس اولین کسی بود که تدریس نهج‌البلاغه را در حوزه‌های علمیه رسمی کرد و نخستین مجتهدی بود که این کتاب را جزو متون درسی طلاب قرار داد. شخصیتی چون حاج میرزا آقا علی شیرازی - استاد شهید مطهری - و آیت‌ الله‌ بروجردی نهج‌البلاغه را نزد شهید مدرس آموختند. از کارهای مهم و درخور توجه این فقیه فرزانه تدوین تفسیری جامع برای قرآن بود که علاوه بر جمع‌آوری تفاسیر خطی و چاپی عده‌ای از دانشمندان را برای نیل بدین مقصود به همکاری دعوت نمود و درصورتی‌که این طرح تفصیلی جامع به اجرا درمی‌آمد روشی بسیار عالی و سبکی تازه و عمیق بود. مدرس مدت‌ها فلسفه تدریس می‌کرد و در عرفان مهارت داشت و در زندان خواف برای عده‌ای از ماموران قلعه‌ای که در آن به سر می‌برد مثنوی را تفسیر می‌کرد. [۳۱] ۵ - آثار [ویرایش] ۱. تعلیقه بر کفایة الاصول آخوند خراسانی. ۲. رسائل الفقهیه که به کوشش استاد ابوالفضل شکوری به‌تازگی انتشار یافته است. ۳. رساله‌ای در ترتّب (در علم اصول فقه). ۴. رساله‌ای در شرط متأخر (در اصول). ۵. رساله‌ای در عقود و ایقاعات. ۶. رساله‌ای در لزوم و عدم لزوم قبض در موقوفه. ۷. حجیة الظن (در اصول). ۸. شرح رسائل شیخ مرتضی انصاری. ۹. حاشیه بر کتاب کتاب النکاح مرحوم آیت‌ الله شیخ محمدرضا نجفی مسجدشاهی. ۱۰. دوره تقریرات اصول میرزای شیرازی. ۱۱. رساله‌ای در شرط امام و مأموم. ۱۲. کتابی در باب استصحاب (در علم اصول). ۱۳. کتاب احوال الظن فی اصول الدین. ۱۴. شرح روان بر نهج‌البلاغه. ۱۵. اصول تشکیلات عدلیه با (همکاری دیگران). ۱۶. زندگینامه خودنوشت که برای روزنامه اطلاعات فرستاده است. ۶ - ویژگی‌های شخصیتی [ویرایش] به لحاظ شخصیتی هر چند برخی قاطعیت مدرس را غرور، قدرت‌طلبی، عدم پایبندی به اصول خاص، لجوج، حادثه‌جو و خودخواه معرفی نموده‌اند، [۳۲][۳۳][۳۴][۳۵][۳۶] اما سیری در زندگانی وی بیانگر هوش سرشار، درستکاری، تقوا، ساده‌زیستی، شوخ‌طبعی و حاضرجوابی، پاکدامنی، سلاست و روانی گفتار، طبع شعر، دانش، کار و تلاش، وارستگی، آزادگی، پرهیز از ظاهرسازی و عوام‌فریبی، ظلم‌ستیزی، سخاوت، دقت و نظم، اخلاص، ایمان، اراده خلل‌ناپذیر، شهامت، شجاعت، ازخودگذشتگی، سیاستمداری، مردم‌داری، دفاع از حقوق مردم، انجام امور عام‌المنفعه و... ‌در شخصیت مدرس است. ‌[۳۷][۳۸][۳۹][۴۰][۴۱][۴۲][۴۳][۴۴][۴۵][۴۶] ۷ - اندیشه‌ها [ویرایش] مدرس دارای اندیشه اقتصادی عادلانه و غیر وابسته به استثمارگران، [۴۷] خدمتگزاری، آبادانی و سازندگی بود. ‌[۴۸] در زمینه سیاسی نیز سیاست را عین دیانت دانسته، [۴۹] دوستی با همه دنیا اما مقابله با تهاجم کشورهای بیگانه، اولویت دادن به دولت‌های اسلامی، هوشیاری در برابر استعمارگران، [۵۰] تقویت قوای نظامی و امنیتی، [۵۱] توجه به عظمت، حفظ اسلام و آزادگی انسان‌ها را همواره مد نظر داشت. ‌[۵۲] وی به ضرورت همبستگی مسلمانان برای حفظ شرافت خود توجه داشت و همواره از عدم اتحاد و استعمار دول غربی نگران بود و جدایی سیاست از دیانت را یکی از علل عقب‌ماندگی مسلمانان می‌دانست. ‌[۵۳] ملاک وی در همراهی با افراد نیز حفظ مصالح ملی (حال و آتیه کشور) و امور مذهبی بود. ‌[۵۴] [۵۵] مدرس در یکی از جلسات مجلس ششم درباره رابطه اسلامیت و وطن‌پرستی چنین می‌گوید: «... ‌با اندک فهمی هر کس می‌داند که حکومت داشتن در یک ده خراب بهتر از اسارت در یک مملکت آباد است. ‌بنابراین هر ایرانی که دیندار است و هر کس که شرافتمند است، تا بتواند باید روی دو اصل از وطن خود دفاع کند و خود را تسلیم هیچ قوه ننماید. ‌که یکی از آن دو اصل، اسلامیت است و دیگر وطن‌پرستی و در مملکت ما اصل اسلامیت اقوی است، زیرا یک مسلمان حقیقی تسلیم نمی‌شود مگر این‌که حیات او قطع شود. ‌برای جلب این قبیل مسلمین است که دول مسیحی در پایتخت‌های خود مسجد بنا می‌نمایند ولی یک متجدد سطحی و بی‌فکر را می‌توانند به یک تعارفی تسلیم نمایند. ‌اصل اسلامیت و اصل وطن‌پرستی با هم متباین نیست و نسبت بین این دو از نسب اربعه، عموم و خصوص مطلق است یعنی هر
مسلمان وطن‌پرست است. ‌چه «حب‌ الوطن من الایمان [۵۶]» ‌ولی می‌شود که وطن‌پرستی مسلمان نباشد، هم‌چنان‌که ممالک غیرمسلمان روی این اصل خود را حفظ می‌نمایند.» [۵۷] ۸ - حیات علمی [ویرایش] سید حسن از ۶ تا ۱۴ سالگی در شهرضا مقدمات عربی و فارسی را فرا گرفت و در ۱۶ سالگی (فروردین ۱۳۹۸ق) با فوت پدربزرگ و بنا به وصیت وی به حوزه علمیه اصفهان رفت و به مدت سیزده سال نزد حدود سی استاد؛ همچون میرزا عبدالعلی هرندی، جهانگیر قشقائی و ملا محمد کاشانی به تحصیل پرداخت. ‌پس از اتمام سطح خارج (۱۳۱۱ق) و همزمان با واقعه دخانیه به نجف رفته، تحصیلات خود را به مدت هفت سال نزد اساتیدی چون آخوند ملا محمدکاظم خراسانی و آیت‌ الله سید کاظم یزدی گذراند و موفق به دریافت درجه اجتهاد شد. ‌مدرس با اشخاصی چون سید ابوالحسن اصفهانی و سید علی کازرونی نیز هم‌مباحثه بود. ‌[۵۸][۵۹][۶۰][۶۱][۶۲] وی پس از دریافت اجتهاد به اصفهان بازگشت و به تدریس فقه و اصول در مدرسه جده (مدرس کنونی[۶۳]) اصفهان پرداخت. ‌[۶۴][۶۵] مدرس هیچ‌گاه تدریس را حتی در ایام حضورش در مجلس رها نکرد. ‌[۶۶] وی تدریس را کار اصلی و سیاست را کار دوم خود می‌دانست. ‌[۶۷] حیات علمی مدرس که تحت‌الشعاع فعالیت‌های سیاسی وی تا حد زیادی مغفول مانده است را با توجه به آثار و تألیفات مختلف وی در زمینه‌های فقه و اصول، عقاید و تفسیر، سیاسی و اجتماعی[۶۸] که از وی باقیمانده است، می‌توان دریافت، که البته تعدادی به صورت خطی و برخی نیز جز نامی از آن‌ها باقی نمانده است. ‌حاشیه بر رسائل شیخ انصاری، حاشیه بر کفایه استاد در اصول، رسالة فی سهو الامام و الماموم، رسالة فی قضاء الفوائت، رسالة فی الضمان الغاصب المغضوی الفائت، رسالة فی بعض مسائل العده و... ‌اصول تشکیلات عدلیه، کتاب زرد و خوافنامه[۶۹] (سیاسی) است. ‌هم‌چنین ایشان قصد نگارش تفسیری بر قرآن داشتند که تبعید، این اجازه را به ایشان نمی‌دهد. ‌[۷۰][۷۱][۷۲] مذاکرات ایشان در مجلس منبع دیگری برای دسترسی به نظرات ایشان است. ‌[۷۳][۷۴] مدرس علاوه بر علوم اسلامی با تاریخ غرب نیز آشنایی داشت[۷۵] و علم توأم با تقوا را برای انسان مفید می‌دانست. ‌[۷۶] ۹ - فعالیت‌های سیاسی [ویرایش] مدرس در زندگانی خویش همواره به مسائل اجتماعی و سیاسی نظر داشت. ‌ ۹.۱ - عضویت در انجمن ولایتی مدرس در زمان مبارزه آزادی‌خواهان علیه حکومت استبدادی محمدعلی‌ شاه با اتحاد با برخی از علمای اصفهان همچون آقا نورالله اصفهانی و سردار اسعد، علیه اقبال‌الدوله کاشی، حاکم اصفهان، قیام کرده، پس از برقراری مشروطه به عضویت انجمن ولایتی اصفهان درآمد. ‌[۷۷][۷۸][۷۹] ۹.۲ - نماینده دوره دوم مجلس مدرس پس از استبداد صغیر در دوره مشروطه و برگزاری دوره دوم مجلس شورای ملی، مدرس (۱۲۸۸ش) از سوی علمای نجف به عنوان یکی از پنج نفر علمای طراز اول برای نظارت بر قوانین مصوبه مجلس انتخاب گردید. ‌[۸۰][۸۱][۸۲][۸۳] وی در مجلس همواره با نطق‌ها و بحث‌های مختلف، دولت را در حل مشکلات یاری داده و در مقابل خواسته‌های غیرقانونی امنای دولت سرسختانه مبارزه کرده، سعی در جلوگیری از آن داشت. ‌[۸۴] اواخر دوره دوم مجلس که با تشنجات داخلی، بازگشت محمدعلی شاه برای دستیابی به سلطنت و اولتیماتوم روسیه به ایران همراه بود، به علت قابل اجرایی نبودن تصمیمات، عمر مجلس در سوم دی ۱۲۹۰ش پایان یافت. ‌[۸۵] جمله معروف مدرس مبنی بر «حالا که بناست از بین برویم چرا با دست خودمان از بین برویم» در مقابل اولتیماتوم ۴۸ ساعته روسیه به ایران است. ‌[۸۶] پس از تعطیلی مجلس، مدرس ضمن تدریس و اداره مدرسه سپهسالار (که در بدو ورود وی از اصفهان به تهران، تولیت مدرسه به وی سپرده شد[۸۷]) در محافل سیاسی تهران حضور داشت، ضمن این‌که جلسات کمیسیون عدلیه مجلس برپا بوده، مصوباتی نیز داشت. ‌[۸۸][۸۹] ۹.۳ - نماینده دوره سوم مجلس پس از فترتی سه ساله، با برگزاری دوره سوم انتخابات مجلس (آذر ۱۲۹۳ش) مدرس از سوی مردم تهران نماینده مجلس شد، اما به دلیل وقوع جنگ جهانی اول این دوره از مجلس بیشتر از یک سال دوام نیافت. ‌[۹۰][۹۱][۹۲] به دنبال حرکت قوای قزاق به سمت تهران در نیمه‌های آبان ۱۲۹۴ش گروهی از مجلسیان از جمله مدرس به همراه عده زیادی از رجال، روحانیون و نمایندگان مجلس با حرکت به سمت قم (و تشکیل کمیته دفاع ملی، [۹۳] کاشان و اصفهان حرکت نمودند، اما به علت تعقیب توسط روس‌ها به سمت کرمانشاه حرکت کرده، با تشکیل دولت موقت مهاجرین در کرمانشاه به ریاست رضاقلی‌خان نظام‌السلطنه (حکمران بروجرد، لرستان و خوزستان) و وزارت مدرس در عدلیه و اوقاف درصدد دفاع از کشور برآمدند که به دنبال پیشروی روس‌ها به سمت کرمانشاه، دولت موقت به سمت غرب ایران، بصره، بغداد و سرانجام استانبول رفته و تا پایان جنگ جهانی اول که دو سال به طول انجامید، در آنجا بسر بردند و چندین بار با سلطان عثمانی و مقامات عالی‌رتبه آن کشور ملاقات و مذاکره نم
  سید حسن مدرس ذخیره مقاله با فرمت پی دی اف دیگر کاربردها: مدرس (ابهام‌زدایی). دیگر کاربردها: سید حسن مدرس (ابهام‌زدایی). ‌سید حسن مدرس (۱۲۴۹-۱۳۱۶ش)، از مجتهدان، سیاستمداران و مبارزین سیاسی ایران در سده سیزدهم و چهاردهم شمسی بود. او از علمای اصفهان بود که در اصفهان و نجف تحصیل کرده و به درجه اجتهاد رسید. وی از مدرسان حوزه اصفهان و تهران بوده و به خاطر تسلط بر تدریس به مدرس مشهور شد. مدرس مناصب متعددی را در حکومت وقت داشت؛ از جمله این مناصب، انتخاب وی از سوی علمای نجف به عنوان یکی از پنج نفر علمای طراز اول برای نظارت بر قوانین مصوبه مجلس شورای ملی بود. او اقدامات سیاسی بسیاری داشته که حمایت از مشروطه‌خواهان، عضویت در انجمن ولایتی، نمایندگی در دوره دوم تا ششم مجلس شورای ملی، مخالفت با اولتیماتوم دولت روس، تشکیل کمیته دفاع ملی در جنگ جهانی اول، مبارزه با استبداد رضاخانی و ... از جمله فعالیت‌های ایشان بود. وی بارها در طول زندگی خود مورد سوءقصد واقع شد و به زندان رفت؛ در سال ۱۳۰۷ به قلعه خواف و از آنجا به کاشمر تبعید شد و سرانجام در سال ۱۳۱۶ به شهادت رسید. در کشور ایران دهم ماه آذر، به مناسبت شهادت شهید مدرس، به نام «روز مجلس» نام‌گذاری شده است. فهرست مندرجات ۱ - معرفی اجمالی ۲ - تحصیلات و اساتید ۳ - دوران تدریس        ۳.۱ - مقابله با ظلم در کنار تدریس        ۳.۲ - رسیدگی به طلاب        ۳.۳ - مقام علمی        ۳.۴ - تولیت مدرسه سپهسالار ۴ - فعالیت‌های پژوهشی ۵ - آثار ۶ - ویژگی‌های شخصیتی ۷ - اندیشه‌ها ۸ - حیات علمی ۹ - فعالیت‌های سیاسی        ۹.۱ - عضویت در انجمن ولایتی        ۹.۲ - نماینده دوره دوم مجلس        ۹.۳ - نماینده دوره سوم مجلس        ۹.۴ - نماینده دوره چهارم مجلس        ۹.۵ - تشکیل حزب اصلاح‌طلبان        ۹.۶ - نماینده دوره پنجم مجلس        ۹.۷ - نماینده دوره ششم مجلس        ۹.۸ - نماینده دوره هفتم مجلس ۱۰ - اقدامات سیاسی در مجلس ۱۱ - مبارزه با استبداد رضاخانی ۱۲ - شهادت ۱۳ - بازسازی مزار ۱۴ - پانویس ۱۵ - منبع ۱ - معرفی اجمالی [ویرایش] سید حسن مدرس، از سادات طباطبایی، یکی از مهم‌ترین رجال علمی، مذهبی و سیاسی ایران در عصر مشروطه و پهلوی اول است که در ۱۲۸۷ق در روستای سرابه کچو از توابع اردستان اصفهان در خانواده‌ای تنگدست اما متدین، روحانی و زراعت‌پیشه متولد شد. ‌[۱][۲][۳][۴][۵] پدر سید حسن اسماعیل و جدش میرعبدالباقی از طایفه میرعابدین بودند که از زواره به این منطقه (سرابه کچو) آمده و ساکن شده بودند. ‌[۶][۷] پس از چندی پدر به دلیل مشکلات به وجود آمده با اهالی، این منطقه را ترک کرده، غالباً در زواره می‌زیست؛ اما سید حسن تا سن شش سالگی در کنار مادر خود خدیجه، در سرابه ماند تا این‌که پدر، وی را در شش سالگی (۱۲۶۴ش) [۸] به دلیل محیط نامناسب این منطقه، درحالی‌که مادر حاضر به همراهی آنان نشد، همراه خود به قمشه (شهرضا) نزد جدش میرعبدالباقی برد. ‌[۹][۱۰][۱۱][۱۲] این در حالی بود که میر عبدالباقی قبلاً از زواره به قمشه مهاجرت کرده و در این شهر به فعالیت‌های علمی و تبلیغی مشغول بود. [۱۳] سید عبدالباقی بیشترین نقش را در تعلیم سید حسن ایفا نمود و او را در مسیر علم و تقوا هدایت کرد و به هنگام مرگ در ضمن وصیت نامه‌ای سید حسن را بر ادامه تحصیل علوم دینی تشویق و سفارش نمود زمانی که سید عبدالباقی دار فانی را وداع گفت مدرس چهارده ساله بود. [۱۴] مدرس دو بار ازدواج نمود. ‌حاصل ازدواج ۱ که در سال ششم تحصیل وی در اصفهان بود، [۱۵] دو پسر (اسماعیل و عبدالباقی) و دو دختر[۱۶] و یک پسر از همسر دوم که در تهران با وی ازدواج می‌کند است (زمانی که مدرس در مهاجرت به سر می‌برد، در ۱۳۳۴ش ابتدا پسر و سپس مادر فوت می‌شوند). [۱۷] ۲ - تحصیلات و اساتید [ویرایش] مدرس در سال ۱۲۹۸ق. به منظور ادامه تحصیل علوم دینی رهسپار اصفهان گردید و به مدت ۱۳ سال در حوزه علمیه این شهر محضر بیش از سی استاد را درک کرد. [۱۸] ابتدا به خواندن جامع المقدمات در علم صرف و نحو مشغول گشت و مقدمات ادبیات عرب و منطق و بیان را نزد اساتیدی چون میرزا عبدالعلی هرندی آموخت. در محضر آخوند ملا محمد کاشی کتاب شرح لمعه در فقه و پس از آن قوانین و فصول را در علم اصول تحصیل نمود. یکی از اساتیدی که دانش حکمت و عرفان و فلسفه را به مدرس آموخت حکیم نامدار میرزا جهانگیرخان قشقایی است. [۱۹] مدرس در طول این مدت در حضور آیات عظام سید محمدباقر درچه‌ای و شیخ مرتضی ریزی و دیگر اساتید در فقه و اصول به درجه اجتهاد رسید و در اصول آن‌چنان مهارتی یافت که توانست تقریرات مرحوم‌ ریزی را که حاوی ده هزار سطر بود، بنگارد. شهید مدرس چکیده زندگی‌نامه تحصیلی خود را در حوزه علمیه اصفهان در مقدمه شرح رسائل که به زبان عربی نگاشته، آورده است. وی پس از اتمام تحصیلات در اصفهان در شعبان ۱۳۱۱ق. وارد نجف اشرف شد و پس از زیارت با
رگاه مقدس نخستین فروغ امامت و تشرف به حضور آیت‌ الله میرزای شیرازی در مدرسه منسوب به صدر سکونت اختیار نمود و با عارف نامدار شیخ حاج‌آقا شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی هم‌حجره گردید. مدرس در این شهر از جلسه درس آیات عظام سید محمد فشارکی و شریعت اصفهانی بهره برد و با سید ابوالحسن اصفهانی، سید محمدصادق طباطبائی و شیخ عبدالکریم حائری، سید هبةالدین شهرستانی و سید مصطفی کاشانی ارتباط داشت و مباحثه‌های دروس خارج را با آیت‌ الله حاج سید ابوالحسن و آیت‌الله حاج سید علی کازرونی انجام می‌داد. مدرس به هنگام اقامت در نجف روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته به کار می‌پرداخت و درآمد آن را در پنج روز دیگر صرف زندگی خود می‌نمود. پس از هفت سال اقامت در نجف و تائید مقام اجتهاد او از سوی علمای این شهر به سال ۱۳۱۸ق. (در چهل سالگی) از راه ناصریه به اهواز و منطقه چهارمحال و بختیاری راهی اصفهان گردید. ۳ - دوران تدریس [ویرایش] مدرس پس از بازگشت از نجف و اقامت کوتاه در قمشه خصوصاً روستای اسفه و دیدار با فامیل و بستگان، قمشه را به قصد اقامت در اصفهان ترک و در این شهر اقامت نمود. وی صبح‌ها در مدرسه جده کوچک (مدرسه شهید مدرس) درس فقه و اصول و عصرها در مدرسه جده بزرگ درس منطق و شرح منظومه می‌گفت و در روزهای پنجشنبه طلاب را با نهج‌البلاغه آشنا می‌نمود. تسلط وی به هنگام تدریس در حدّی بود که از این زمان به «مدرس» مشهور گشت. ۳.۱ - مقابله با ظلم در کنار تدریس آیت الله مدرس همراه با تدریس با حربه‌ منطق و استدلال با عوامل ظلم و اجحاف به مردم، به ستیز برخاست و با اعمال و رفتار زورمداران مخالفت کرد. زمانی پس از شکست کامل قوای دولت در درگیری با نیروهای مردمی، اداره امور شهر اصفهان به انجمن ولایتی سپرده شد. صمصام السلطنه که به عنوان فرمانده نیروهای مسلح عشایر بختیاری نقش مهمی در ماجرای مشروطیت داشت در رأس حکومت اصفهان قرار گرفت و در بدو امر مخارج قوا و خساراتی را که در جنگ با استبداد قاجاریه به ایشان وارد آورده بود به عنوان غرامت از مردم اصفهان آن‌هم با ضربات شلاق طلب نمود. مدرس که در جلسه انجمن ولایتی اصفهان حضور داشت و نیابت ریاست آن‌را عهده‌دار بود با شنیدن این خبر بشدت ناراحت شد و گفت حاکم چنین حقی را ندارد و اگر شلاق زدن حد شرعی است پس در صلاحیت مجتهد است و آنها (حاکمان قاجار) دیروز به نام استبداد و اینها امروز به نام مشروطه مردم را کتک می‌زنند. صمصام السلطنه با مشاهده این وضع دستور توقیف و تبعید مدرس مبارزه را صادر کرد، امّا وقتی ماجرای تبعید این فقیه به گوش مردم اصفهان رسید، کسب و کار خود را تعطیل و به دنبال مدرس حرکت کردند. این وضع کارگزاران صمصام را بشدت نگران کرد و خشم مردم، حاکم اصفهان را ناگزیر به تسلیم نمود و با اجبار و از روی ناچاری در اخذ مالیات و دیگر رفتارهای خود تجدیدنظر کرد و مدرس هم در میان فریادهای پرخروش مردم که می‌گفتند «زنده‌باد مدرس»، به اصفهان بازگشت. ۳.۲ - رسیدگی به طلاب مدرس در ایام تدریس به وضع طلاب و مدارس علمیه و موقوفات آنها رسیدگی می‌کرد و متولیان را تحت فشار قرار می‌داد تا درآمد موقوفات را به مصرف طلاب برسانند. تسلیم‌ناپذیری او در مقابل کارهای خلاف و امور غیرمنطقی بر گروهی سودجو و فرصت‌طلب ناگوار آمد و تصمیم بر ترور او گرفتند. امّا با شجاعت مدرس و رفتار شگفت‌انگیز او این ترور نافرجام ماند و افراد مذکور در اجرای نقش مکارانه خود ناکام ماندند.[۲۰][۲۱][۲۲][۲۳][۲۴] ۳.۳ - مقام علمی آیت‌الله شهید سید حسن مدرس در سنین جوانی به مقام رفیع اجتهاد رسید و از لحاظ علمی و فقهی مجتهدی جامع الشرائط، صاحب فتوا و تقلید بود و هرچند حاضر به چاپ رساله عملیه خود نشد، در فقه و اصول و سایر علوم دینی آثاری مفصل و عمیق از خود به یادگار نهاد و آیت‌ الله‌ مرعشی نجفی (رحمة‌الله‌علیه) تألیفات فقهی او را ستوده و افزوده است که: از مدرس اجازه نقل حدیث داشته است. [۲۵] آیت‌الله حاج سید رضا بهاء‌الدینی در مصاحبه‌ای اظهار داشته است مرحوم مدرس یک رجل علمی و دینی و سیاسی بود و این‌گونه فردی مهم‌تر از رجل علمی و دینی است. زیرا این مظهر ولایت است که اگر ولایت و سیاست مسلمین نباشد دیگر فروع اسلامی تحقق کامل نمی‌یابد. [۲۶] ۳.۴ - تولیت مدرسه سپهسالار مدرس با ورود به تهران در اولین فرصت درس خود را در ایوان زیر ساعت در مدرسه سپهسالار (شهید مطهری کنونی) آغاز نمود و تأکید کرد که کار اصلی من تدریس است و سیاست کار دوم من است. [۲۷] وی در ۲۷ تیرماه ۱۳۰۴ ش. که عهده‌دار تولیت این مدرسه گشت برای اینکه طلاب علوم دینی از اوقات خود استفاده بیشتری نموده و با جدیت افزونتری به کار درس و مباحثه بپردازند برای اولین بار طرح امتحان طلاب را به مرحله اجرا درآورد و به منظور حسن اداره این مدرسه، نظام‌نامه‌ای تدوین کرد و امور تحصیلی طلاب را مورد رسیدگی قرار داد. او برای احیا و آبادانی روستاها و مغازه‌ها