eitaa logo
▪️حفظ هدفمند▪️
239 دنبال‌کننده
120 عکس
187 ویدیو
0 فایل
حفظ موضوعی، بهترین، کارآمدترین و آسانترین راه برای آشنایی هدفمند با قرآن کریم است. جهت #حفظ_هدفمند آیات قرآن کریم همراه با شرح آیات و روایات و نکته ها و تمثیل های ناب قرآنی با ما همراه باشید... @rigeravan #حفظ_هدفمند
مشاهده در ایتا
دانلود
خلاصه ی پیام آیه برای ما👆
با سلام و تسلیت رحلت جانسوز آقا رسول الله صلوات الله علیه آیات قبل را با اهدا ثواب آن به روح آقا رسول الله مرور کنید.
▪️حفظ هدفمند▪️
5⃣🔰آیه #پنجم(دوره حفظ موضوعی) موضوع:گذشت از خطاهای دیگران ❇️وَ لا يَأْتَلِ أُولُوا الْفَضْلِ مِنْك
6⃣🔰 موضوع:پاسخ بدی با خوبی ⚜وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ۚ_ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَن_ُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَة_ٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ 🔅ترجمه: هرگز نیکی و بدی در جهان یکسان نیست، همیشه بدی (خلق) را به بهترین شیوه (که خیر و نیکی است پاداش ده و) دور کن تا همان کس که گویی با تو بر سر دشمنی است دوست و خویش تو گردد. 🔆تفسیر: آیه فوق میزان اهمیت احسان و فایده آن را ترسیم می‌کند زیرا توصیه می‌کند حتی در مقابل بدی دیگران نیز به جای مقابله به مثل تلاش شود تا به بهترین صورت با وی برخورد شود این کار سبب رفع کینه از قلب وی شده و دشمنی‌ها را به دوستی تبدیل می‌کند بی‌گمان عمل به این آیه بسیاری از اختلافات اجتماعی و کینه و کدورت‌های بی‌مورد را برطرف خواهد ساخت سیره تبلیغی پیشوایان دینی مملو از مواردی است که به جهت حلم و مدارا با دشمن خود قلب او را تسخیر کرده و شیفته خود نموده‌اند. 📜حدیث: 📌 امام علی علیه السلام:هر کس به آن کس که به او بدی کرده احسان کند همه فضائل اخلاقی را در خود جمع کرده است 📚منبع: غرالحکم جلد ۵ صفحه ۳۹۴ حدیث ۸۹۰۵ 👇(مبلّغ قرآن باشید)👇 @hefzehadafmand
041034 (1).mp3
110.7K
ترتیل آیه امروز توسط استاد پرهیزکار
پیام آیه: گر تو با بد،بد کنی پس فرق چیست؟
جهت سهولت در حفظ،آیه فوق به ۴قسمت تقسیم شده است.
📸 ما کدام طرف ایستاده‌ایم؟ @Farsna - Link
▪️حفظ هدفمند▪️
6⃣🔰 #آیه_ششم موضوع:پاسخ بدی با خوبی ⚜وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ۚ_ ادْفَعْ بِ
7⃣ آیه 📌موضوع: ضرورت و آداب دعا ادْعُوا رَبَّکُمْ تَضَرُّعآ وَ خُفْیَه_ً اِنَّهُ لا یُحِبُّ الْمُعْتَدینَ(۵۵اعراف) 🔅ترجمه: پروردگارتان را از روی فروتنی و زاری و مخفیانه بخوانید [و از آداب و شرایط دعا تجاوز نکنید]؛ یقیناً خدا متجاوزان را دوست ندارد. 🔆تفسیر: پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله در سفرى بعضى اصحاب را ديدند كه با فرياد دعا مى‌كنند، حضرت فرمودند: «آرام دعا كنيد». حضرت زكريّا نيز خداوند را در پنهانى و با اخلاص ندا مى‌كرد. «نادى‌ رَبَّهُ نِداءً خَفِيًّا» «2» زيرا نشانه‌ى ادب است چنانكه خداوند به مؤمنان مى‌فرمايد: بلندتر از صداى پيامبربا او سخن نگوييد. «لا تَرْفَعُوا أَصْواتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ وَ لا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ» «3» وممكن است صداى بلند در عبادت ونيايش، زمينه‌ساز تظاهر و ريا باشد. تضرّع و ناله در دعا، نشانه‌ى توجّه انسان به كمبودها و نيازهاى خود و عامل شكستن غرور و خودخواهى است. زيرا آنكه خود را قوى و غنى بداند، در برابر هيچ كس ناله و درخواستى ندارد. ⚜حدیث: امام صادق عليه السلام فرمود: «تضرّع در دعا، دستان را به طرف آسمان بلند كردن و دعا نمودن است»، «1» پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله نيز چنين دعا مى‌كرد و سلمان فارسى از آن حضرت نقل كرده كه فرمود: «خداوند حيا مى‌كند دستى را كه به دعا بلند شود محروم برگرداند». 👇(مبلّغ قرآن باشید)👇 https://eitaa.com/hefzeroozaneh
007055.mp3
65.7K
تلاوت آیه امروز توسط استاد پرهیزکار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️حفظ هدفمند▪️
7⃣ آیه #هفتم 📌موضوع: ضرورت و آداب دعا ادْعُوا رَبَّکُمْ تَضَرُّعآ وَ خُفْیَه_ً اِنَّهُ لا یُحِبُّ
8⃣آیه هشتم 📌موضوع:دشمن شناسی/استراتژی مقابله با دشمن 🔰لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًى مُّحَصَّنَةٍ_أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرٍ_ ‌بَأْسُهُم بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ _‌تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ _‌ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا یَعْقِلُونَ 🔅ترجمه: یهودیان] هرگز به صورت متّحد با شما نخواهند جنگید، مگر در قریه‌هاى داراى حصار یا از پشت دیوارها که شدّتِ صلابت شان [تنها] میانِ خودشان است، آنان را متّحد مى‌پندارى در حالی که دل‌هایشان پراکنده است. این بدان سبب است که آنان مردمى هستند که نمى‌اندیشند. 🔆تفسیر: یعنی این‌ها «رودررو» نخواهند شد. باید «پشت سلاح‌های سنگین» بنشینند و بجنگند. این‌ها باید «پشت سنگرها» باشند و فعالیت کنند. نمی‌توانند رودررو بیایند؛ نمی‌توانند از سنگر خودشان خارج شوند؛ باید پشت سنگر خود پنهان شوند تا فعال باشند؛ در «قُرًی مُحَصَّنَه». این را قرآن عیب و نقص یک جنگجو می‌داند. جنگجویی که تا «قُرًی مُحَصَّنَه» نباشد، پشت دیوار نباشد و قلعۀ سنگی نباشد نمی‌تواند بجنگد، دچار نقص است. قرآن این را علامت آسیب‌پذیری و می‌داند. می‌گوید تو قلعۀ او را بشکن؛ تسلیم خواهد شد. ! دستش را بالا می‌کند. زره‌اش را از او بگیر، سلاح سنگینش را بگیر، تسلیم تو خواهد شد. او محال است «قتال» کند، مگر اینکه پشت دیوار باشد. تو دیوار او را خراب کن. این دیگر تسلیم توست.(آیت الله حائری شیرازی) 🆔 @hefzeroozaneh