eitaa logo
هیئت لبیک
1.2هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
351 ویدیو
53 فایل
شماره تماس: ۰۹۱۵۳۰۴۹۸۴۸ - ۰۹۳۵۵۹۰۲۷۱۵ آدرس: مشهد مقدس- میدان شهدا- چهارطبقه - شهید مدرس ۴ - حسینیه هنر شماره کارت جهت دریافت نذورات: ۵۰۲۹۰۸۷۰۰۰۵۶۳۹۰۱ به‌نام هیئت لبیک - بانک توسعه و تعاون
مشاهده در ایتا
دانلود
📷 چهارشنبه ۹ مهر ۹۹ | @Heiat_Labbayk
سخنرانی جلسه هفتگی 9 مهر 99 - حجت الاسلام عزتی.mp3
36.58M
🎙سخنرانی حجت‌ الاسلام #عزتی 📚جلسه هفتگی چهارشنبه ۹مهر ماه ۹۹ _ حسینیه هنر #هیئت_لبیک #هیئت_هفتگی #چهارشنبه_شب‌ها @Heiat_Labbayk
روضه جلسه هفتگی 9 مهر 99 - جواد مصطفوی.mp3
14.04M
#روضه 🎤مداح: برادر #جواد_مصطفوی چهارشنبه ۹مهر ماه ۹۹ _ حسینیه هنر #هیئت_لبیک #هیئت_هفتگی #چهارشنبه_شب‌ها @Heiat_Labbayk
مناجات جلسه هفتگی 9 مهر 99 - جواد مصطفوی.mp3
21.39M
#مناجات_با_خدا 🎤مداح: برادر #جواد_مصطفوی چهارشنبه ۹مهر ماه ۹۹ _ حسینیه هنر #هیئت_لبیک #هیئت_هفتگی #چهارشنبه_شب‌ها @Heiat_Labbayk
بسم الله الرحمن الرحیم . 📃 خلاصه سخنرانی جلسه هفتگی نهم مهرماه ۱۳۹۹ حجت الاسلام . 🔷 موضوع: طرح و شرح «فصل آخر کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن نوشته رهبر انقلاب» 🔶 «ولایت» حقیقتی است که سه ضلع دارد: حفظ وابستگی نیروهای داخل جامعه‌ی اسلامی با هم و نفی پیوستگی و دلبستگی به دشمن، بر مدار پیوند خوردن با امام جامعه: 🔻 حفظ پیوستگی و وابستگی مؤمنین با یکدیگر: مؤمنین به‌ هم نزدیک بشوید! امام جامعه به شما نیاز دارد. اگر هر کسی و هر گروهی برای خودش یک سازی بزند، امام جامعه اگر امیرالمؤمنین علیه‌السلام هم باشد، باز نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. به ادنی مناسبتی، به کوچک‌ترین بهانه‌ای اختلاف بین خودتان درست نکنید. بزرگ‌ترین اختلافات را کوچک ببینید و کنار بزنید. 🔻 نفی هرگونه وابستگی و پیوستگی با دشمنان خدا: کوچک‌ترین بهانه‌ و دلیل برای دشمنی با دشمنان را بزرگ کنید. ما حاضر نیستیم با استکبار و کسی که ظلم می‌کند کنار بیاییم و دل به آن‌ها ببندیم. 🔻 محوریّت امام جامعه: این اتّصال (ضلع اول) و عدم اتّصال (ضلع دوم) بر مدار اتّصال با امام جامعه تعریف می‌شود؛ یعنی امام جامعه می‌تواند بگوید با چه کسی پیوند نخورید و یا چه‌طور با هم پیوند بخورید. 🔹مقام معظم رهبری حفظه‌الله در بخش پایانی کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، برای هر سه ضلع از این تعریف، آیاتی را می‌آورند و تشریح می‌کنند. البته قبل تشریح این سه ضلع، در همان کتاب یک‌سری نفی‌هایی مطرح می‌شود؛ به این معنا که ولایت چی‌ها نیست؟ متأسّفانه منبری می‌رود بالای منبر و می‌گوید ولایت یعنی این‌که برای امام حسین علیه‌السلام گریه کنید. کجا ولایت این است؟! ولایت یعنی اشک ریختن بر سید الشهداء علیه‌السلام؟ ولایت یعنی محبتّ به اهل ‌بیت علیهم‌السلام؟ولایت یعنی اهل بیت علیهم‌السلام بر حقّند؟ این‌ها که نشد ولایت. اگر این‌ها ولایت است، که دشمنان اهل بیت علیهم‌السلام هم این‌ها را داشتند. کدام یک از دشمنان اهل بیت علیهم‌السلام بودند که نمی‌دانستند اهل بیت علیهم‌السلام بر حقّند؟ یکی‌شان را نام ببرید. اگر نمی‌دانستند که بر حقّند که با آن‌ها مبارزه نمی‌کردند. 🔹حالا چند آیه‌ی قرآن می‌خوانیم که این سه ضلع را توضیح داده باشد: ۱- «یا أیُّها الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُو الیَهودَ و النَّصاری أولِیاءَ» (المائده : 51) ضلع اول، عدم هم‌جبهگی و پیوستگی با دشمن. در مقابل این اصل، بعضی‌ها را قرآن این‌جوری تعریف می‌کند: «فَتَری الَّذین فی قُلوبِهم مَرَضٌ یُسارِعون فیهم»؛ بعضی از کسانی که ایمان درست و حسابی ندارند و دل‌هایشان مریضست را می‌بینی که می‌دَوَند به سمت دشمن! اما چرا؟ «یَقولُونَ نَخشی أن تُصیبَنا دائِرَهٌ»؛ می‌گویند می‌ترسیم یهودیان اطراف مدینه، پدرمان را در بیاورند! برویم با کدخداهای اطراف مدینه ببندیم تا تحریم‌مان نکنند! در مقابل، قرآن می‌گوید ای پیامبر به آن‌ها بگو: «قُل عَسی اللهُ أن یَأتِیَ بِالفَتح فَیُصبِحُوا علی ما أسَرُّوا فی أنفُسِهِم نادِمین» (المائده : 51)؛ بگو امیدست که خداوند ما را پیروز کند و اگر خدا فتح را نصیب ما کند، اهل مرض، نادم و پشیمان می‌شوند. البته معنای این حرف (عدم پیوستگی با دشمن) انزوای سیاسی نیست .ما اگر از روی سه اصل «حکمت» و «مصلحت» و «عزّت» با کشورهای دیگر ارتباط بگیریم و تعامل داشته باشیم، این به نفع جامعه‌ی اسلامی است. اما نه این‌که بترسیم! خدا رحمت کند امام خمینی را؛ ایشان می‌فرمود –نقل به مضمون-«ما را می‌ترسانند به تهدید نظامی. بترسانید؛ ما فرزند محرّمیم. خنجر و شمشیر شنیده و دیدده‌ایم. می‌گویند شما را تحریم اقتصادی می ‌نیم. بکنید؛ ما فرزند رمضانیم. تشنگی و گرسنگی چشیده‌ایم.» البته بیخود خودمان را در مخمصه نمی‌اندازیم، ولی با تکیه به توان خودمان می‌توانیم مشکلات‌مان را حلّ کنیم. ۲- «مَن یَرتَدَّ مِنکُم عَن دینه فَسَوف یأتی اللهُ بِقَومٍ یُحِبُّهُم و یُحِبُّونَه أذِلَّهٍ عَلی المُؤمِنین» (المائده : 54) ضلع دوم، پیوند خوردن مؤمنین با هم. آیه‌ی شریفه می‌گوید اگر قرار باشد شما به یاری دین خدا برنخیزید، خداوند شما را می‌بَرد و بجای‌تان قومی را می‌آورد که ویژگی این گروه این است که در مقابل مؤمنین ذلیل و متواضع‌اند، این‌ها با هم جوش می‌خورند. «إنَّ الَّذینَ آمَنُوا و هاجَرُوا و جاهَدُوا بَأموالِهم و أنفُسِهم فی سَبیلِ اللهِ و الَّذینَ آوَوا و نَصَروا أولئِکَ بَعضُهُم أولِیاءُ بَعضٍ» (الانفال : 72) ۳- «إنَّما وَلیُّکُم اللهُ و رَسُولُه والَّذین آمَنُوا الَّذینَ یُقیمونَ الصَّلاهَ و یُؤتونَ الزَّکاهَ و هم راکِعون» (المائده : 55) حال این آیه‌ی معروف، الان معنای بهتری پیدا می‌کند؛ وقتی دو ضلع دیگر ولایت را از آیات ماقبل استخراج کردیم. @heiat_labbayk
🏴 مراسم عزاداری اربعین حسینی 🎙سخنران : حجت‌الاسلام و المسلمین #مرویان 🎤 مداحان : برادر سیدرضا #یعقوبی_آل برادر جواد #محسن_زاده چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹_ ساعت ۲۰ بولوار شهیدمدرس ۴، #حسینیه‌_هنر 🔺 با برنامه ویژه #کودکان 🔺 با برنامه ویژه #نوجوانان ✅ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم الزامی است. لطفا ماسک به همراه داشته باشید. #هیئت_لبیک @Heiat_Labbayk
🔻ما همه گریه کن خون خداییم 🔺 امسال برآن شدیم شام اربعین امام حسین(ع)، خیمه هیئت لبیک را به همت جوانان دغدغه‌مند شهر در محله‌ای از حاشیه شهر برای بی‌پناهان و نیازمندان برپاکنیم. 💳 جهت همیاری در این حرکت می‌توانید نذورات خود را به شماره کارت زیر واریز کنید: 5859831141533439 (مهدی قصری خوزانی) 📲 جهت ارتباط: ۰۹۱۵۶۹۸۳۵۷۰ 🔸 #هیئت_لبیک @arman_fum @Heiat_Labbayk
#معرفی_کتاب 📚 کتاب «بینش و نگرش» 🔹«و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهالة و‌حیرة الضلالة» در فرازی از #زیارت_اربعین میخوانیم که سیدالشهدا (ع) برای نجات امت از جهالت،حیرانی و گمراهی جان خود را در راه خدا فدا کرد. 🔻این نجات و اصلاح امت و ایجاد تحول در انسانها، دغدغه هر انسان مومن و انقلابی است که نسخه اصیل و کارآمد آن را در مکتب عاشورا باید آموخت. 📜مجموعه ده جلدی «سلوک عاشورایی» اثر ارزشمند #حاج_آقا_مجتبی_تهرانی، مجموعه سخنرانی های ایشان است که طی ده سال در محرم هر سال با یک موضوع خاص ایراد شده و در هر سال از یک دریچه ناب به قیام سیدالشهدا (ع) پرداخته است. جلد نهم این مجموعه با نام #بینش_و_نگرش، از دریچه اصلاح بینش و ‌نگرش امت به قیام عاشورا نگاه کرده و رهیافت های خوبی را برای فعالان انقلاب به ارمغان می آورد. 📣می‌توانید این کتاب را امشب در #هیئت_لبیک با تخفیف تهیه نمایید. #هیئت_لبیک #هیئت_هفتگی #چهارشنبه_شب_ها @heiat_labbayk
📷 مراسم عزاداری اربعین حسینی چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹ | #هیئت_لبیک @Heiat_Labbayk
📷 مراسم عزاداری اربعین حسینی چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹ | @Heiat_Labbayk
📷 مراسم عزاداری اربعین حسینی چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹ | @Heiat_Labbayk
📷 مراسم عزاداری اربعین حسینی چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹ | @Heiat_Labbayk
📷 مراسم عزاداری اربعین حسینی چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹ | @Heiat_Labbayk
📷 مراسم عزاداری اربعین حسینی چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹ | @Heiat_Labbayk
📷 مراسم عزاداری اربعین حسینی چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹ | @Heiat_Labbayk
📷 مراسم عزاداری اربعین حسینی چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹ | @Heiat_Labbayk
زمینه - قلبم شکسته، مثل ابر بهارم - جواد محسن زاده.mp3
11.94M
◾️ #زمینه/ قلبم شکسته . عزاداری شب اربعین 🎤مداح:برادر #جواد_محسن_زاده 🗒شاعر: برادر #الیاس_موحدی . چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹ حسینیه هنر #هیئت_لبیک @Heiat_Labbayk
روضه عزاداری اربعین حسینی - سیدرضا یعقوبی آل.mp3
23.84M
◾️ #روضه شب اربعین . 🎤مداح:برادر #سیدرضا_یعقوبی_آل . چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹ حسینیه هنر . #هیئت_لبیک @Heiat_Labbayk
سخنرانی عزاداری اربعین حسینی - حجت الاسلام مرویان.mp3
39.13M
🎙سخنرانی حجت‌ الاسلام و المسلمین #مرویان 📚عزاداری شب اربعین . چهارشنبه ۱۶مهر ۹۹ _ حسینیه هنر #هیئت_لبیک @Heiat_Labbayk
واحد - یه وقتایی دلم میره - جواد محسن زاده.mp3
15.54M
◾️ #واحد/ یه وقتایی دلم میره . عزاداری شب اربعین 🎤مداح:برادر #جواد_محسن_زاده . چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹ حسینیه هنر #هیئت_لبیک @Heiat_Labbayk
🏴🏴"بسم رب الحسین"🏴🏴 🔸به لطف خدا و با همراهی شما عزیزان در شام ،محفل روضه سیدالشهدا (ع) در محدوده خواب بی سر پناهان(کارتن‌خوابان) یکی از مناطق حاشیه ای شهر مشهد با همکاری تشکل برگزار گردید. 🔸در ابتدای این جلسه گلایه های این عزیزان نسبت به کوتاهی های مسئولین ذیربط شنیده شد و سپس محفل روضه امام مظلومان و مستضعفان برقرار گردید و در پایان محرومین مهمان اباعبدالله الحسین (ع) شدند. 🔹مجموع کمک های مالی صورت پذیرفته : ۱۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال (که صرف تهیه 150 پرس پلو عدس به همراه ماست و قند و چای و لیوان یک بار مصرف روضه گردید) . ■امسال اربعین تو بیا بازدید ما میقات ما حسینیه‌های تو یاحسین این اربعین اگر به مواکب نمیرسیم ماییم و موکب شهدای تو یاحسین■ @heiat_labbayk
بسم الله الرحمن الرحیم . 🗒متن سخنرانی شب اربعین - شانزدهم مهرماه ۱۳۹۹ حجت الاسلام و المسلمین . 🔸خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند: لَّقَدْ سَمِعَ اللَّهُ قَوْلَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ فَقِيرٌ وَنَحْنُ أَغْنِيَاءُ ۘ سَنَكْتُبُ مَا قَالُوا وَقَتْلَهُمُ الْأَنبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ وَنَقُولُ ذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِيقِ. ذَٰلِكَ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيكُمْ وَأَنَّ اللَّهَ لَيْسَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ(آیه181 – آل عمران) خداوند سخن آن کسانی را که میگفتند إِنَّ اللَّهَ فَقِيرٌ وَنَحْنُ أَغْنِيَاءُ را شنید.یهود معاصر پیامبر در مدینه وقتی آیه‌ مَنْ ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا نازل شد، شروع به مسخره کردن خدا کردند و گفتند که خدا فقیر شده است و ما پولدار هستیم. چون خدا از ما قرض میخواهد.در واقع خدای متعال به این خاطر که مردم انگیزه پیدا کنند که به نیازمندان کمک کنند فرمود هر کس به فقیر کمک کند به خدا قرض الحسنه داده است. خداوند می خواست محرومِ مستضعفِ فقیر را تکریم کند. اما این یهود خداوند را مسخره کردند. بعد از این اتفاق آیه‌ی ۱۸۱ سوره مبارکه آل‌عمران نازل شد. خداوند در مقام کیفر و عقوبت این افراد می‌فرماید: ما دو عقوبت در حق این افراد قرار می‌دهیم. ۱- سَنَكْتُبُ مَا قَالُوا. آنچه را که گفتند و خداوند را مسخره کردند در پرونده اعمالشان می‌نویسیم. ۲- وَقَتْلَهُمُ الْأَنبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ. می‌نویسیم که این‌ها پیغمبر کشی کردند. این دومین کیفر آن‌هاست. بعد از این فرمود: وَنَقُولُ ذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِيقِ. به آن‌ها می‌گوییم این عذاب سوزان را بچشید. ذَٰلِكَ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيكُمْ. این عذابی که برای شما در قیامت قرار می‌دهیم به واسطه آن چیزی که با دستان خودتان فراهم کردید. وَأَنَّ اللَّهَ لَيْسَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ. و خداوند ظلم کننده به بندگان نیست. . 🔸خداوند فرمود ما این کار شما را در پرونده اعمال شما ثبت می‌کنیم و می‌نویسیم که شما پیغمبر کشی کردید. اما آن‌ها که پیغمبری نکشته بودند. یهود آن دوره اصلا پیامبری نداشته است که بکشد. آخرین پیامبر قبل از حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم، حضرت عیسی علیه السلام بوده است. اینکه این‌ها خداوند را مسخره کردند و در پرونده اعمالشان نوشته می‌شود قبول است. اما چرا پیغمبر کشی در پرونده‌شان نوشته شود؟ تازه خداوند میفرماید که این کار را شما با همین دست‌های خودتان انجام دادید. این‌ها که خودشان پیغمبر نکشته بودند. 🔹این یک چالشی است که در این آیه‌ی شریفه وجود دارد. برای اینکه این مسئله برطرف شود چند روایت می‌خوانم. یک شخصی در دوران امامت امام صادق علیه السلام خدمت ایشان آمد. حضرت به او فرمودند که آیا به کوفه می‌روی؟ جواب داد که بله. می‌روم. حضرت فرمودند: تَرَوْنَ قَتَلَةَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ بَيْنَ أَظْهُرِكُمْ. آیا قاتلان حسین ما را در کوفه می‌بینی؟ میگوید که گفتم آقا الان سال ۱۴۰ هجری است. قاتلین امام حسین متعلق به سال ۶۱ هجری و آن حوالی بودند. جانم به فدایت هیچ کدام از آن‌ها را ندیده‌ام. امام فرمودند: لاَ تَرَى اَلْقَاتِلَ إِلاَّ مَنْ قَتَلَ أَوْ مَنْ وَلِيَ اَلْقَتْلَ. آن کسانی که در کوفه می‌بینی یا خودشان قاتل هستند و یا طرفدار قاتل هستند. ولی همه آن‌ها را ما قاتل می‌گوییم. 🔻اینجاست که می‌بینیم که قرآن یک قاعده‌ای را دارد بیان می‌کند؛ که نسل‌های بعد شریک در رذالت نسل‌های گذشته هستند؛ به این واسطه که نسبت به کار آن‌ها رضایت و خوشنودی داشتند و یا واکنشی نشان ندادند. یعنی کسانی که راضی و خوشنود باشند به عمل گذشتگان، آن عمل در پرونده اعمال آن ها نیز نوشته می‌شود. از دیدگاه قرآن انسان یک پیوند تاریخی با گذشتگان خودش دارد. این انسان تنها یک گوشه عالم و یک گوشه تاریخ نیافتاده است. این انسان در پهنه تاریخ و جغرافیا حضور دارد. حضورش به چیست؟ به رضایت و خوشنودی. یک عامل فصل و وصلی بین انسان‌ها است. عامل وصل انسان‌ها با هم رضایت‌مندی و خوشنودی نسبت به اعمال آن‌هاست و عامل فصل و جدایی آن‌ها مخالفت داشتن با اعمال آن‌هاست. @heiat_labbayk
🗒متن سخنرانی شب اربعین -حجت الاسلام و المسلمین . 🔸عن امیرالمومنین (ع) أَيُّهَا النّاسُ، إِنَّما يَجْمَعُ النّاسَ الرِّضا وَ ‏السُّخْطُ. همه انسان‌ها به وسیله رضا و سخط با هم جمع می‌شوند. بعد حضرت در این‌ باره یک استدلال قرآنی می‌کنند: وَ إِنَّما عَقَرَ ناقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ واحِدٌ. ناقه ثمود را یک نفر کشت. فَعَمَّهُمُ اللَّهُ بِالْعَذابِ. اما خداوند در قرآن میفرماید همه‌ی آن‌ها را ما عذاب کردیم. چرا همه؟ لَمّا عَمُّوهُ بِالْرِّضا. چون همگی راضی به این کار بودند.بنابراین قرآن میفرماید: فَعَقَرُوها ‏فَأَصْبَحُوا ‏نادِمِينَ‏. شتر را کشتند. چرا میفرماید کشتند؟ چون راضی بودند.کسانی هم که در آینده ماجرا را بشنوند و به آن رضایت دهند، شریک در کشتن شترهستند 🔸امیرالمومنین(ع)میفرماید: الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْم كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ. اگر کسی راضی به عملی بود، آن فرد داخل در آن عمل هست. این یک اصل قرآنی است.بنابراین مسئله حل می‌شود. یهود معاصر پیامبر که خداوند را مسخره می‌کرد که پیامبری را نکشت. اما به پیغمبر کشی بنی اسرائیل راضی بودند. پس میفرماید این‌ها پیغمبر کشتند و این را هم خودتان با دستان خودتان از پیش فرستاده‌اید. و به خدا آن را نسبت ندهید که خدا لَيْسَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ. این یک اصل قرآنی است. 🔸جنگ جمل شد و امیرالمومنین پیروز شدند. یک کسی آمد و گفت: آقا کاش فلانی هم که از محبان شما در‌ مدینه بود می‌توانست بیاد و شما را کمک کند و ببیند که خدا شما را پیروز کرد. امیرالمومنین فرمودند که آیا میلش با ما بود؟ جواب داد بله. اما پا نداشت که به جبهه بیاید.حضرت فرمودند: وَ لَقَدْ شَهِدَنا فِى عَسْكَرِنا هذا. پس همراه ما در همین لشکر بوده است.بعد می‌فرمایند: أَقْوامٌ فِى أَصْلابِ الرِّجالِ وَ أَرْحامِ النِّساءِ، ‌‏سَيَرْعَفُ‌‏ ‌‏بِهِمُ‌‏ ‌‏الزَّمانُ‌‏، وَ يَقْوى بِهِمُ الْإِيمانُ. نه تنها آن فرد، بلکه کسانی که هنوز متولد نشده‌اند و هم عقیده با ما هستند در پرونده اعمالشان نوشته عنوان رزمنده جنگ جمل نوشته می‌شود. . 🔹پیامبر فرمودند: لَوْ أَنَّ رَجُلاً قُتِلَ بالْمَشْرِقِ و آخر رَضِيَ بِهِ بالْمَغْرِبِ. یعنی شما که هیچ. اگر کسی در مشرق کشته شود و شخص دیگری در آن طرف عالم به قتل او راضی باشد. کان کمن قتله و شرک فى دمه. مثل این است که خودش او را کشته باشد و در ریخته شدن خون او شریک است. این که می‌گویند ما از مظلومان عالم باید دفاع کنیم. این یک بحث سیاسی بی اساس نبود. این مبنای قرآنی دارد. مبنای معرفتی و هستی شناختی قرآنی دارد. که انسان نسبت به آن طرف عالم هم مسئول است. این بازی‌هایی که در می‌آید که ما به غزه و لبنان چه کار داریم به این خاطر است که افرادی که این حرف‌ را می‌زنند مبنای دینی‌شان ضعیف است. یعنی اگر ابراهیم رفت به بت‌خانه و بت‌ها را شکست، هر کسی که به آن کار او رضایت واقعی داشته باشد، در پرونده اعمالش عنوان بت‌شکن آن موقع ذکر می‌شود. کسی که میل و عشق او حضور در کربلای پنج بوده که برود آن‌جا و از آرمان اسلام دفاع کند. این در پرونده اعمالش سابقه جبهه نوشته شده است. 🔹حب به سرتاسر وجود انسان می‌نشیند.باید آن ریاضت را بکشیم و مراقبت را انجام بدهیم، تا به همان حب واقعی دست پیدا کنیم. اگر آن حب آمد، آن وقت این رضایت انسان با اعمال خیر گذشتگان واقعی می‌شود. از آن سو بعضی‌ها خودشان اهل فسق و گناه نیستند، اما وقتی یک گناهی پیششان تعریف می‌شود لذت می‌برند. از شوخی آن هم لذت می‌برد. اینطور معلوم می‌شود که راضی به آن فسق است. 🔺اولین قدم مواجهه مومن با گناه ، نهی از منکر قلبی است. یعنی از درون بدش بیاید. پیامبر فرمودند: اِنَّ اللّهَ يُبْغِضُ الْمُؤْمِنَ الضَّعيفَ الَّذى لا زِبْرٌ لَهُ. خداوند بدش می‌آید از مومن ضعیفی که زَبر ندارد. پرسیدند زَبر یعنی چه؟ فرمودند: الَّذى یری المنکر و لا ینهی. کسی که زشتی را می‌بیند و نهی نمی‌کند. لازمه نهی این است که انسان قلبا از آن عمل بدش بیاد. قلب که بدش بیاد انگار آن انسان از آن عمل بدش آمده است. لذا امیرالمونین می‌فرمایند: قِيمَةُ كُلِّ امْرِئ مَا يُحْسِنُهُ. قیمت هر انسانی به آن چیزی است که آن را نیکو می‌پندارد. انسان از چه چیزی لذت می‌برد؟ قیمت آن انسان، همان است. 🔸قرآن می‌فرماید: يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ. روز قیامت مردم را می‌خوانیم و صدا می‌زنیم که با امامتان بیایید. امام هر کس همان چیزی است که به آن علاقه دارد. مولوی گفت: عاشق و معشوق را در رستخیز / دو به دو بندند، پیش آرند تیز. رو قیامت این عاشق ها را با معشوق هایشان می‌آورند. لذا کسی که عشق او زیارت سیدالشهدا و حضور در اربعین باشد، به خاطر این عشق و رضایت و حب، عمل در پرونده او ثبت می‌کنند. که واقعا سخت هم هست. @heiat_labbayk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | سه ضلع اصلی ولایت 📚 براساس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🎙حجت‌ الاسلام 📍 جلسه هفتگی ۹مهر ۹۹ @Heiat_Labbayk
🏴 مراسم عزاداری ایام آخر صفر به مدت سه شب 🎙سخنران : حجت‌الاسلام و المسلمین 🎤 مداحان : برادر جواد برادر جواد ازپنج‌شنبه ۲۴مهر ۱۳۹۹_ ساعت ۲۰ میدان صاحب الزمان (عج) مسجد صاحب الزمان (عج) . 🔺 با برنامه ویژه ✅ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم الزامی است. لطفا ماسک به همراه داشته باشید. @Heiat_Labbayk