فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ قابل توجه خانم ها و آقایانی که در اینستاگرام و توییتر برای هم کامنت های عاطفی میذارن و باهم شوخی میکنن‼️
⚠️خطری که مذهبی ها را تهدید میکند⚠️
📛 خلوت پیامکی و واتساپی و تلگرامی و... حرام است..!!
♨️ جایی که امام علی میفرمایند
من از سلام دادن به زن جوان ابا دارم، ما دیگه چی میتونیم بگیم؟؟!!
#خطر
فلسفـهحجاب
تنهابهگنـاهنیفتـادنمردهـانیست!
کهاگرچنینبود ،
چراخداتوراباحجـابکامل
بهحضورمیطلبددرعاشقانهترینعبادتت؟
جنـستوباحیـاخلقشده...
"رعایتحجابتوشرطانتظارحجتابنالحسن(عج) است"
بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
▪️بدینوسیله ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله ناصری قدس سره را به اطلاع عموم مومنین و علاقمندان می رسانیم و از خداوند متعال علو درجات ایشان را خواستاریم.
▪️برنامه تشییع و مراسمات متعاقبا اعلان خواهد شد.
کانال رسمی آیت الله ناصری
@naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❏'حـــجــــاب' چیست...؟!🤔🌱
#حجاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا شأن زن مسلمان ایرانی این است؟
6.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 احکام به زبان ساده: سراغ سِحر و جادو نرو!
📚📚📚
یک مدل شبکههای اجتماعی که فقط عکسهای با بیکینی از خودش منتشر میکند نوشته در سوپرمارکتی در کالیفرنیا مورد آزار جنسی قرار گرفتم و به خانمها توصیه کرده مراقب خودتون باشید!
اما با سیل کامنتها مواجه شده که میخواستی با این تیپ نری فروشگاه! وقتی رفتارت اینجوریه یعنی خودت خواستی!
حتی اونی که دینش مسیحیت تحریفشده هست میفهمه اگر پوششت مناسب نباشه مورد تعرض واقع میشی بعد یه سری روغنفکر میگن اگر توی ایران آزادی باشه این مشکلات حل میشه 😐😐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه توی هواپیما بلند شدند سوت و کف زدند گفتند: حاجآقا دمت گرم!
ــــــــــــــــــــــــ
حجتالاسلام صالحپرور:
کار اشتباه از شما، فحش خوردنش با ما
ببینید انتقاد درست و مطالبه گری به موقع چگونه میتونه اثرگذار باشه.
#امید_آفرینی
💥 بصیر 💥
🔻حجاب الزامی در دولت اسلامی:
معقولیّت مواجهۀ قانونی با اقلّیّتِ محض
🖋 مهدی جمشیدی
۱. مسئولیّت دینیِ حاکمیّت، منحصر به موارد «سلبی» و «حقوقی» نیست و نباید تصوّر کرد که دین از طریق «ممنوعیّت» و «مقابله»، نهادینه و درونی میشود، امّا سخن دربارۀ «کفایت مطلق و انحصاریِ سازوکارهای سلبی» نیست، بلکه بحث بر سر این است که چنانچه اقلّیّتی خواستند «فضای عمومیِ جامعه» را با ولنگاری و بیبندوباری در پوشش، مسموم و آلوده کنند، دولت اسلامی نباید به آنها چنین مجالی بدهد. اینکه باید مواجهۀ حقوقی باید «فرعی/ جنبی/ ثانوی/ متأخّر/ اقلّی» باشد، سخن دین است و انکارناپذیر، امّا مسأله این است که کسانی از اساس با هر نوع مواجهۀ قانونی و سخت مخالف هستند. دربارۀ همۀ ارزشهای اسلامی میتوان با این توجیه، هر گونه «بازدارندگیِ قهری» را نفی کرد. بنابراین، مسألۀ ما عبارت است از اثبات کارآمدی و مشروعیّت روشهای حقوقی و سخت به عنوان «روش ثانوی»، نه «روش اوّلی».
۲. شاید گفته شود که اگر در سنّت، مجازاتی برای بیحجابی در نظر گرفته نشده است، دولت اسلامی در زمانۀ کنونی هم مجاز به تعیین مجازات نیست. بنابراین، لحاظکردن مجازات برای بیحجابی در عرصۀ عمومی، مأخد اسلامی ندارد و ساختۀ نظام جمهوری اسلامی هست. اهل تحقیق گفتهاند که در سنّت، چنین مجازاتی وجود ندارد، امّا منابع دین ما، فقط سنّت نیست، بلکه اختیارات حاکم اسلامی دربارۀ وضع احکام حکومتی مبتنی بر مصالح جامعۀ اسلامی را نیز باید در نظر گرفت. بر فرض که شرع دربارۀ یک مسألۀ اجتماعی، حکم نداشته باشد، همیشه به «عرف» ارجاع داده نمیشود، بلکه ولیّفقیه بر اساس «مصالح»، تصمیم میگیرد و وجود مصلحت، نافی حکم اباحه است. «احکام حکومتی» در کنار احکام اوّلیّه و احکام ثانویّه، جزو احکام شرعی و مقدس هست. اگر «حکومت اسلامی» باید از «حرام اجتماعی» جلوگیری کند و اگر «کشف حجاب در عرصۀ عمومی»، حرام اجتماعی هست، روشن است که باید «الزام قانونی» و «مجازات رسمی» برای آن وجود داشته باشد. روشن است که اگر مصلحت، جنبۀ اجتماعی داشته باشد، حاکم اسلامی نمیتواند نسبت به آن، بیطرف و منفعل باشد، بلکه به سبب وجوه اجتماعی و عام، باید جانب مصالح عمومی و جمعی را بگیرد و آزادیهای فردی را محدود کند. فلسفۀ حجاب اسلامی نیز، حفظ «عفت» هست و چنانچه ولیّفقیه احساس کند که دشمنان اسلام از این طریق در پی زدودن عفت و حیا و پاکدامنی و اخلاق از جامعۀ اسلامی هستند، بهحتم باید امکانهای حکومتی را در جهت حفظ قوام و کیان جامعۀ اسلامی، بهکار بگیرد. در عمل هم مشاهده میکنیم که کشف حجاب، پیشدرآمدی بر ارتباطات نامشروع و سمپاشیِ ضدّفرهنگی در جامعه و راهاندازی موج اباحیگری و ولنگاری در جامعه هست. اگر به واقع در مسائل سیاسی و اجتماعی، تابع نظر ولیّفقیه هستیم، تکلیف روشن است: هم امام خمینی و هم آیتالله خامنهای، هر دو به الزام حکومتی برای حجاب در عرصۀ حکومتی حکم کردهاند. و روشن است که هر الزام حکومتی، جنبۀ قانونی دارد و قانون نیز با مجازات متخلف، گره خورده است.
۳. مخالفان حجاب الزامی، مخالفان «عقل سلیم» هستند، نه فقط مخالف «منطق دینی». عقل میگوید که «عفاف» بدون «حجاب»، ممکن نیست و «جامعۀ برهنه»، بهطور ضروری، «جامعۀ فاسد» نیز هست. در جایی که دلیل قطعیِ عقلی وجود دارد، حکم شرع، ارشادی است و عقل در تلقّی شیعی، حجیّت ذاتی دارد. انسان به طور طبعی میفهمد برهنگی، معارض با عفت است. در اینجا، شرع به کمک این درک اجمالی میآید و حد را تعیین میکند. پس اصل حجاب، فطری است و حد آن شرعی.
۴. دیگریِ محجبهها در جامعۀ ایران - یعنی بیحجابها - آنقدر اندک هستند که قدرت ایجاد «شکاف اجتماعی» ندارند. تصویر سازی مبالغه آمیز از این «اقلّیّتِ محض»، شرط واقع گرایی و صداقت علمی نیست، امّا اینان آنها را بخش عمدهای از جامعه معرفی میکنند و سپس «دو قطبی شدن جامعه» را ملامت می کنند؛ حال آن که اینان کمّیّتی ندارند که قطب بهشمار بیایند. نمیتوان با روایت، تصویر برهنه از زنان ایران ارائه داد. اکثریّت مطلقِ زنان ایران، عفیف و پاک و محجبه هستند. آری، بعضی از اینها «کمحجاب» و «شُلحجاب» هستند، امّا نه با «اسلام»، سرِ ستیز و ناساگاری دارند و نه با «انقلاب». فقط و فقط، عدّۀ بسیار کمی، لجوج و مغرض و بیماردل هستند و باید با آنها از طریق الزام و اجبار قانونی، مواجه شد. در این میان، اگر «خواص جامعه»، جانب دین پیامبر را بگیرند - نه اینکه در میانه بنشینند و بیطرف باشند - نه فقط هیچ گسل و گسستی شکل نخواهد گرفت، بلکه بی حجابها، وادار به تغییر پوشش خواهند شد. مسألۀ اصلی، سوگیریِ تشدید کنندۀ طیفی از خواص است که انگیزه ها و اندیشه های لیبرالی دارند و به اسلام از دریچۀ لیبرالیسم می نگرند.
⭕️امام جمعه یاسوج: رواج سگ گردانی به دلیل نادانی و حماقت است؛ نکبت را به خانه می برید/ به جای هزینه برای سگ به ازدواج جوانان کمک کنید
حسینی:
🔻سگ گردانی با فرهنگ ایرانی و اسلامی و بومی ما هیچگونه مطابقتی ندارد مگر سگ چه قیمت و ارزشی دارد که آن را در خانه های خودمان جا بدهیم.
🔻هزینه سنگینی هم باید بپردازند ماهانه ۴ تا ۵ میلیون هزینه پزشک و اتاق و غذای آنها می شود آیا انسان عاقل چنین کاری را میکند.