eitaa logo
حجاب؛ محدودیت یا مصونیت
133 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
7.3هزار ویدیو
36 فایل
مطالب این کانال حول محور حجاب و موضوعات مرتبط با آن نظیر حیا، غیرت، عفت و... است. امیدوارم که مورد استفاده هرچه بیشتر قرار گیرد. التماس دعا @hejabezahraii
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک مدل شبکه‌های اجتماعی که فقط عکس‌های با بیکینی از خودش منتشر می‌کند نوشته در سوپرمارکتی در کالیفرنیا مورد آزار جنسی قرار گرفتم و به خانم‌ها توصیه کرده مراقب خودتون باشید! اما با سیل کامنت‌ها مواجه شده که میخواستی با این تیپ نری فروشگاه! وقتی رفتارت اینجوریه یعنی خودت خواستی! حتی اونی که دینش مسیحیت تحریف‌شده هست میفهمه اگر پوششت مناسب نباشه مورد تعرض واقع میشی بعد یه سری روغنفکر میگن اگر توی ایران آزادی باشه این مشکلات حل میشه 😐😐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه توی هواپیما بلند شدند سوت و کف زدند گفتند: حاج‌آقا دمت گرم! ــــــــــــــــــــــــ حجت‌الاسلام صالح‌پرور: کار اشتباه از شما، فحش خوردنش با ما ببینید انتقاد درست و مطالبه گری به موقع چگونه می‌تونه اثرگذار باشه. 💥 بصیر 💥
🔻حجاب الزامی در دولت اسلامی: معقولیّت مواجهۀ قانونی با اقلّیّتِ محض 🖋 مهدی جمشیدی ۱. مسئولیّت دینیِ حاکمیّت، منحصر به موارد «سلبی» و «حقوقی» نیست و نباید تصوّر کرد که دین از طریق «ممنوعیّت» و «مقابله»، نهادینه و درونی می‌شود، امّا سخن دربارۀ «کفایت مطلق و انحصاریِ سازوکارهای سلبی» نیست، بلکه بحث بر سر این است که چنانچه اقلّیّتی خواستند «فضای عمومیِ جامعه» را با ولنگاری و بی‌بندوباری در پوشش، مسموم و آلوده کنند، دولت اسلامی نباید به آنها چنین مجالی بدهد. اینکه باید مواجهۀ حقوقی باید «فرعی/ جنبی/ ثانوی/ متأخّر/ اقلّی» باشد، سخن دین است و انکارناپذیر، امّا مسأله این است که کسانی از اساس با هر نوع مواجهۀ قانونی و سخت مخالف هستند. دربارۀ همۀ ارزش‌های اسلامی می‌توان با این توجیه، هر گونه «بازدارندگیِ قهری» را نفی کرد. بنابراین، مسألۀ ما عبارت است از اثبات کارآمدی و مشروعیّت روش‌های حقوقی و سخت به عنوان «روش ثانوی»، نه «روش اوّلی». ۲. شاید گفته شود که اگر در سنّت، مجازاتی برای بی‌حجابی در نظر گرفته نشده است، دولت اسلامی در زمانۀ کنونی هم مجاز به تعیین مجازات نیست. بنابراین، لحاظ‌کردن مجازات برای بی‌حجابی در عرصۀ عمومی، مأخد اسلامی ندارد و ساختۀ نظام جمهوری اسلامی هست. اهل تحقیق گفته‌اند که در سنّت، چنین مجازاتی وجود ندارد، امّا منابع دین ما، فقط سنّت نیست، بلکه اختیارات حاکم اسلامی دربارۀ وضع احکام حکومتی مبتنی بر مصالح جامعۀ اسلامی را نیز باید در نظر گرفت. بر فرض که شرع دربارۀ یک مسألۀ اجتماعی، حکم نداشته باشد، همیشه به «عرف» ارجاع داده نمی‌شود، بلکه ولیّ‌فقیه بر اساس «مصالح»، تصمیم می‌گیرد و وجود مصلحت، نافی حکم اباحه است. «احکام حکومتی» در کنار احکام اوّلیّه و احکام ثانویّه، جزو احکام شرعی و مقدس هست. اگر «حکومت اسلامی» باید از «حرام اجتماعی» جلوگیری کند و اگر «کشف حجاب در عرصۀ عمومی»، حرام اجتماعی هست، روشن است که باید «الزام قانونی» و «مجازات رسمی» برای آن وجود داشته باشد. روشن است که اگر مصلحت، جنبۀ اجتماعی داشته باشد، حاکم اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن، بی‌طرف و منفعل باشد، بلکه به سبب وجوه اجتماعی و عام، باید جانب مصالح عمومی و جمعی را بگیرد و آزادی‌های فردی را محدود کند. فلسفۀ حجاب اسلامی نیز، حفظ «عفت» هست و چنانچه ولی‌ّ‌فقیه احساس کند که دشمنان اسلام از این طریق در پی زدودن عفت و حیا و پاکدامنی و اخلاق از جامعۀ اسلامی هستند، به‌حتم باید امکان‌های حکومتی را در جهت حفظ قوام و کیان جامعۀ اسلامی، به‌‎کار بگیرد. در عمل هم مشاهده می‌کنیم که کشف حجاب، پیش‌درآمدی بر ارتباطات نامشروع و سم‌پاشیِ ضدّفرهنگی در جامعه و راه‌اندازی موج اباحی‌گری و ولنگاری در جامعه هست. اگر به واقع در مسائل سیاسی و اجتماعی، تابع نظر ولیّ‌فقیه هستیم، تکلیف روشن است: هم امام خمینی و هم آیت‌الله خامنه‌ای، هر دو به الزام حکومتی برای حجاب در عرصۀ حکومتی حکم کرده‌اند. و روشن است که هر الزام حکومتی، جنبۀ قانونی دارد و قانون نیز با مجازات متخلف، گره خورده است. ۳. مخالفان حجاب الزامی، مخالفان «عقل سلیم» هستند، نه ‌فقط مخالف «منطق دینی». عقل می‌گوید که «عفاف» بدون «حجاب»، ممکن نیست و «جامعۀ برهنه»، به‌طور ضروری، «جامعۀ فاسد» نیز هست. در جایی ‌که دلیل قطعیِ عقلی وجود دارد، حکم شرع، ارشادی است و عقل در تلقّی شیعی، حجیّت ذاتی دارد. انسان به ‌طور طبعی می‌فهمد برهنگی، معارض با عفت است. در اینجا، شرع به کمک این درک اجمالی می‌آید و حد را تعیین می‌کند. پس اصل حجاب، فطری است و حد آن شرعی. ۴. دیگریِ محجبه‌ها در جامعۀ ایران - یعنی بی‌حجاب‌ها - آنقدر اندک هستند که قدرت ایجاد «شکاف اجتماعی» ندارند. تصویر سازی مبالغه ‌آمیز از این «اقلّیّتِ محض»، شرط واقع‌ گرایی و صداقت علمی نیست، امّا اینان آنها را بخش عمده‌ای از جامعه معرفی می‌کنند و سپس «دو قطبی ‌شدن جامعه» را ملامت می ‌کنند؛ حال ‌آن‌ که اینان کمّیّتی ندارند که قطب به‌شمار بیایند. نمی‌توان با روایت، تصویر برهنه از زنان ایران ارائه داد. اکثریّت مطلقِ زنان ایران، عفیف و پاک و محجبه هستند. آری، بعضی از اینها «کم‌حجاب» و «شُل‌حجاب» هستند، امّا نه با «اسلام»، سرِ ستیز و ناساگاری دارند و نه با «انقلاب». فقط ‌و فقط، عدّۀ بسیار کمی، لجوج و مغرض و بیماردل هستند و باید با آنها از طریق الزام و اجبار قانونی، مواجه شد. در این میان، اگر «خواص جامعه»، جانب دین پیامبر را بگیرند - نه اینکه در میانه بنشینند و بی‌طرف باشند - نه ‌فقط هیچ گسل و گسستی شکل نخواهد گرفت، بلکه بی حجاب‌ها، وادار به تغییر پوشش خواهند شد. مسألۀ اصلی، سوگیریِ تشدید کنندۀ طیفی از خواص است که انگیزه ‌ها و اندیشه ‌های لیبرالی دارند و به اسلام از دریچۀ لیبرالیسم می ‌نگرند.
⭕️امام جمعه یاسوج: رواج سگ گردانی به دلیل نادانی و حماقت است؛ نکبت را به خانه می برید/ به جای هزینه برای سگ به ازدواج جوانان کمک کنید حسینی: 🔻سگ گردانی با فرهنگ ایرانی و اسلامی و بومی ما هیچگونه مطابقتی ندارد مگر سگ چه قیمت و ارزشی دارد که آن را در خانه های خودمان جا بدهیم. 🔻هزینه سنگینی هم باید بپردازند ماهانه ۴ تا ۵ میلیون هزینه پزشک و اتاق و غذای آنها می شود آیا انسان عاقل چنین کاری را می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️مهدی طحانیان اسیر ۱۲ ساله ی ایرانی که بدلیل بی حجابی خبرنگار هندی از گفتگو با او سر باز میزند. سرانجام آن خبرنگار مجبور به سر کردن روسری ش میشود. هم اکنون او ۵۵ سال سن دارد. او را بردیم در میان مردم. عکس العمل مردم در مواجهه با این قهرمان را ببینید. کتاب "سرباز کوچک امام" به قلم سرکار خانم دوست کامی سرگذشت این اسیر نوجوان ۱۳ ساله را روایت می کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نسخه پیچ‌های شبکه من و تو برای خانواده‌های ایرانی حالا از شدت تنهایی توی برنامه زنده زار زار گریه می‌کنند
🖼 | مهندسی حجاب در عصر نبوی(ص) 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ، عضو هیات علمی گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: ◽️ حکم حجاب با نماز و سایر احکام حتی احکامی که بعد اجتماعی دارند، یک تفاوت بنیادین دارد و آن نماد بودن آن است. اگر فردی نماز نخواند نمی‌توان از ترک نماز او مطلع شد مگر این که در وقت کامل نماز با او همراه باشد و به او تذکر بدهد، لیکن اگر زنی در جامعه اسلامی در خیابان بدون حجاب راه برود، غیر مسلمان تلقی می‌شود؛ بنابراین، ممکن است برای ترک نماز مجازاتی تعیین نشود ولی برای ترک حجاب بشود. البته حجاب در خارج از جامعه اسلامی در حکم احکام فردی است و داستان خود را دارد. ◽️ افزون بر نماد بودن حجاب، این حکم شرعی از بعد اجتماعی نیز برخوردار است و رعایت نکردن آن جامعه را متضرر می‌کند؛ از این رو، حاکم اسلامی از دو جهت در برابر آن وظیفه دارد:‌ اولاً: از جهت نماد بودن آن که مسئله بسیار مهم است و ثانیاً: از جهت اجتماعی بودن آن؛ مانند شراب‌خواری علنی و مانند آن.
میزان اعتقاد به خدا در کشورهای اروپایی که تقریبا رابطه مستقیمی با میزان حرامزادگی جمعیت داره نویتسا بانج 🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻 @Haazer_javab1 instagram.com/Haazer_javab1
و تو اي خواهر ديني ام، چادر سياهي كه تو را احاطه كرده است از خون سرخ من كوبنده تر است.»(شهيد عبدالله محمودي) «خواهرم! محجوب باش و باتقوا، كه شماييد كه دشمن را با چادرسياهتان و تقوايتان مي كشيد.» (سردار شهيد رحيم آنجفي) توصيه اي كه به خواهران دارم اين است كه اگر مي خواهند خون شهيدان را پايمال نكنند اين است كه حجاب خود را حفظ كنند.( شهيد آبياران) «خواهرم! سرخي خونم را نزد سياهي چادرت به امانت مي گذارم، پس امانت دار خوبي باش.»(شهيد مصطفي رداني پور) «خواهرم! حجاب تو مشت محكمي بر دهان منافقين و دشمنان اسلام مي زند.»(شهيد بهرام يادگاري) «اي خواهرم قبل از هر چيز استعمار از سياهي چادر تو مي ترسد تا سرخي خون من.» (شهيد محمدحسن جعفرزاده) «مادرم... ! من با حجاب و عزت نفس و فداكاري شما رشد پيدا كردم.» (شهيد غلامرضا عسكري) «حجاب اسلامي خود را كاملاً حفظ كنيد چون كه حجاب تو اي مادر و اي خواهر كوبنده تر از خون من مي باشد.»(شهيد فرامرز حقگو ، شهيد ظهر عاشورا) «خواهر مسلمان: حجاب شما موجب حفظ نگاه برادران خواهد شد. برادرمسلمان: بي اعتنايي شما و حفظ نگاه شما موجب حجاب خواهران خواهد شد.» (شهيد علي اصغر پور فرح آبادي) «خواهرم! زينب گونه حجابت را كه كوبنده تر از خون من است حفظ كن.» (شهيد محمدعلي فرزانه) «خواهران ما در حالي كه چادر خود را محكم برگرفته اند و خود را همچون فاطمه و زينب حفظ مي كنند... هدف دار در جامعه حاضرشده اند.» (رئيس جمهور شهيد محمدعلي رجايي) «خواهران عزيز، حجاب خود را حفظ كنيد، شما بايد در مقابل شايعه پراكني ها و بي حجابي ها مبارزه كنيد و رسالت زينبي را در جامعه ايفا كنيد.»( شهيد علي اصغر عدالتيان) «حجاب تو سنگر تو است، تو از داخل حجاب دشمن را مي بيني و دشمن تو را نمي بيند .» (سردار شهيد رحيم آنجفي) «خواهرم! از بي حجابي است اگر عمر گل كم است، نهفته باش و هميشه گل باش.» (شهيد حميدرضا نظام) «يك دختر نجيب بايد باحجاب باشد.» (شهيد صادق مهدي پور ) «از تمامي خواهرانم مي خواهم كه حجاب اين لباس رزم را حافظ باشند.» (شهيد سيدمحمدتقي ميرغفوريان ) «اما پيامم به جوانان عزيز:خواهران و برادران! جبهه ها را خالي نگذاريد و جهاد اكبر را هم فراموش نكنيد، از نفسهاي شيطاني دور باشيد و به نامحرم نگاه نكنيد. خواهران، حجاب خود را حفظ كنيد.»( شهيد ميرطاهر سرمست زاده) «خواهرم اميدوارم كه براي من گريه دشمن شاد نكنيد و در انجام فرايض ديني و حجاب اسلامي كوتاهي نكنيد.»(شهيد علي اكبر حسن بيگي)
🔴خنده های رذیلانه سربازان صهیونیست‌ بر پیکر مطهر «می عفانه» بانوی شهید فلسطینی که پیکرش بعد از ۱۴ ماه از تاریخ شهادت، هفته گذشته تحویل خانواده‌اش شد.
فروش قلاده سگ به عنوان گردنبند زنانه در دیجی کالا 😨😡 🔗 Fatima Alia
🔺 به نقش در انفجار تروریستی شیراز در سال ۱۳۸۷ که منجر به شهید و زخمی شدن ده‌ها نفر شد، همون موقع اعتراف کرده بود. 🔹اما حالا به انگلیسی تولیت زده و میگه دلیل دستگیری شارمهد «انتقاد از حکومت» هست، تا بهانه‌ای برای فشار و تشدید تحریمها علیه ایران داده باشه!
مد یعنی پنج سال دیگه اگر عکس خودت رو دیدی وحشت کنی /تهران زمستان ۱۳۸۵ یه چیزی تو مایه‌های جوگیری :)
❗️❗️توئیت آقای ضرغامی و اظهار خوشحالی از ورود بانوان به ورزشگاه!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ران دسانتیس، فرماندار محافظه‌کار ایالت فلوریدا: ما باید در مدارس خود با جبنش بیداری (Woke) بجنگیم. ما باید در مشاغل خود با جنبش بیداری بجنگیم. ما باید در سازمان‌های دولتی خود با جنبش بیداری بجنگیم. ما هرگز و هرگز نمی‌توانیم تسلیم ایدئولوژی بیداری شویم ... ایالت فلوریدا جایی است که جنبش بیداری در آن خواهد مُرد." 🔹 جنبش بیداری (Woke) به عنوان یک اصطلاح سیاسی، اشاره به آگاهی نسبت به مسائل مربوط به عدالت اجتماعی و عدالت نژادی دارد.
معاون رئیس جمهورچیزی به نام «گشت ارشاد» نداریم 🔹انسیه خزعلی: حضور زنان در ورزشگاه تصمیم وزارت ورزش بود. فشار فیفا در این تصمیم اثر گذار نبود و اینکه این امر تداوم می‌بابد یا خیر را باید از وزارت ورزش پرسید 🔹شرایط استادیوم بسیار عادی بود و حتی از برخی محیط ها مانند بازار و سینما سالم‌تر به نظر می‌آمد 🔹چیزی به نام گشت ارشاد نداریم چراکه ممکن است درصدی از فعالیت پلیس امنیت اجتماعی به این موضوع به عنوان یک جرم چراکه رعایت حجاب و عفاف در قانون درج شده است؛ اختصاص یابد. اینکه شیوه کار چگونه است و به چه شکلی اجرا می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد و نظرات کارشناسی در آن اعمال شود/ ایسنا
🔴آنچه لایق مدیران دی جی کالاست... 🔸اهانت دی جی کالا نسبت به بانوان ایران اسلامی 🔹دی جی کالا در اقدامی ضد انسانی، اقدام به فروش قلاده سگ به بانوان کرده است! 🔴این اقدام، بیشتر به اجرای پروژه های یهودی در کشورهای اسلامی شبیه است تا یک خطا و اشتباه. 🔹قوه قضائیه چه خواهد کرد؟ آیا باز شهرت و سرمایه دی جی کالا، مصونیت آور است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️ببینید که رسانه‌های ضدایرانی، چگونه به ما دروغ می‌گویند! آقای عبداللهیان، نه دست داد و نه دست زد منوتو مخاطبینش را مشتی ساده لوح فرض می کند.