🔹 اتکا به ثابت
اگر به جامی فلزی که رها باشد ضربهای وارد شود، تا مدتی ارتعاش خواهد داشت؛ ولی اگر جام را با دست بگیریم و ضربهای به آن وارد کنیم، دیگر ارتعاشی نخواهد داشت.
انسانی که #خدا را #تکیهگاه خود قرار نداده است، با یک ضربه آرامش خود را از دست میدهد و تا مدتها مضطرب و سردرگم و حیران خواهد ماند؛ اما کسی که متکی به خداست و دلش به او آرام شده و خدا او را گرفته است، در مقابل ضربات مضطرب نخواهد شد و #آرامش خود را حفظ خواهد کرد.
🔸 #حکومتجهانیخدا - صفحه ۵۳ 🔸
@hekmat_books
حکومتجهانیخدا.jpg
2.38M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@hekmat_books
📖 تا قبل از مطالعه کتابهای حضرت آیت الله حائری شیرازی معنی #حکمت را نمیدانستم.
✅ #نظرات_مخاطبان
@hekmat_books
🔹 تربیت
خیانت به یک انسان گاهی نیز به این صورت است که شرایط را چنان از دسترس او خارج کنی که #یأس بر او غالب شود و هرگونه فعالیت تعطیل گردد؛ پس مرز بین خیانت و خدمت و ظلم و احسان، فعال کردن انسانیت و به تعطیل کشاندن آن است. وضع در نفسانیت و هوا و هوس انسان نیز به همینگونه است. فراهم آوردن زمینه تسلط #نفسانیت بر انسان خیانت است و فراهم آوردن زمینه حکومت #انسانیت بر نفسانیت خدمت است. مهیا کردن شرایط برای جلوگیری از تسلط نفسانیت، خدمت به انسانیت است و مهیا کردن شرایط برای جلوگیری از تسلط انسانیت بر نفسانیت خیانت است.
#تربیت، تنظیم لحظهبهلحظه شرایط است برای حاکمیت مستمر انسانیت بر هوای نفس، بهگونهای که تکیهگاه این حاکمیت در نور《آگاهی》انسان و《تعهد》او به آگاهیاش باشد.
🔸 #مربیوتربیت - صفحه ۱۸ 🔸
@hekmat_books
مربیوتربیت.jpg
1.95M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@hekmat_books
🔹 مستضعفِ اسلام
مستضعفِ اسلام، فقیر نیست؛ مستضعف اسلام، دون نیست؛ مستضعفِ اسلام 《لایُرِیدُونَ عُلُواً》 است. داوود #مستضعف بود و بلعم باعورا مستکبر. خوراک بلعم قُرصی نان جو بود و خانهاش غاری و هیچیک از نعمات دنیایی در اختیارش نبود؛ اما #مستکبر به شمار میآمد؛ چون وقتی سلطان محل از او میخواهد که مؤمنان را نفرین کند، نمیتواند نظر سلطان درباره خودش را دستکم بگیرد. میگوید پادشاهی با افراد محترم دربارش، در معبد من حاضر و به من معتقد هستند و پیش من حاجتی آوردهاند. اگر من حاجتشان را رد کنم، آنها به من بیعقیده میشوند. او نمیتواند بیعقیده شدن مستکبری به خودش را تحمل کند.
🔸 #تعلق - صفحه ۱۴ 🔸
@hekmat_books
تعلق02.jpg
3.03M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@hekmat_books
🔹 پذیرش حرف مربی توسط همه شاگردان، طبیعی نیست!
وقتی کلاس میروی این را باید یادت باشد: 《لَّسْتَ عَلَيْهِم بِمُصَيْطِرٍ》؛ #سیطره بر آنها نخواهی داشت. اگر نپذیرفتند نگران نشو. اگر حرفی میزنی و نمیپذیرند، خب نپذیرند. آیا باید کاری کنی که همهی کلاس بپذیرند؟ در این صورت، شما از اصل خودت عدول کردهای؛ میدانی چهکار کردی؟ حتما استخفاف کردی و #خفقان ایجاد کردی که همه میپذیرند؛ پس از خفقان انفجار و انزجار است. عمل تو اثر عکس دارد؛ چون انسان آفریده نشده برای اینکه کسی او را ببرد، آفریده شده برای اینکه #انتخاب کند.
🔸 #مربیوتربیت - صفحه ۱۳۷
@hekmat_books
مربی و تربیت ٢.jpg
1.64M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@hekmat_books
هدایت شده از حکمت ناب | پخش آثار آیت الله حائری شیرازی - پشتیبان
📚 مسابقه کتابخوانی کتاب مربی و تربیت - ویژه فرهنگیان
⏳ زمان مسابقه: ۱۵ خرداد تا ۱۵ تیر
📌 جهت شرکت و پاسخگویی به سوالات به آدرس haerishirazi.ir مراجعه کنید.
✅ کتاب مربی و تربیت را با ۲۰ درصد #تخفیف از حکمت ناب تهیه کنید.
#مسابقه_کتابخوانی
#مربیوتربیت
@hekmat_books
🔹 لازمه انصاف، خروج از خودیت است!
شرط اینکه انسان منصف باشد، این است که اول از خودش بیرون آید و از خودش آزاد شود. تا انسان از خود آزاد نشود، نمیتواند به طرف #انصاف قدم بردارد. از خود بیرون آمدن این است که انسان همانطوری که دیگران را میبیند، بتواند خود را ببیند. این، کار بسیار دشواری است؛ مانند چشم که چون در صورت قرار دارد، انسان صورت خود را نمیبیند. چشم میتواند دست را ببیند، اما نمیتواند بینی و گونه را ببیند.
انسان برای دیدن دیگران آیینه لازم ندارد، اما برای دیدن خودش آیینه لازم دارد. این نشان میدهد که برای آگاهی بر خود، دشواریای وجود دارد که در آگاهی بر دیگران، این دشواری نیست.
🔸 #تمثیلاتاخلاقیتربیتیجلدیک - صفحه ۱۹
@hekmat_books
تمثیلات.jpg
1.61M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@hekmat_books