eitaa logo
حکمت بیان
2.8هزار دنبال‌کننده
70 عکس
8 ویدیو
338 فایل
منبر مکتوب ویژه مبلغان نخبه و مخاطبان هوشمند
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اربعین، زندگی به سبک عصر ظهور.pdf
295.7K
🌀«اربعین؛ زندگی به سبک عصر ظهور» 📌 موضوع: 🔸اگرچه زیارت مقصد عالی تمام زائرین اربعین است. اما این مقصد عالی، یک مقدمۀ مهم و زیربنایی دارد و آن تمرین یک زندگی جمعی و فوق العاده عالی در متن پیاده روی زیارت اربعین است. 🔸مهم‌ترین شباهت زندگی در اربعین و عصر ظهور، در اوج بودن روابط انسانی و عاطفی، است به حدی که مردم حاضر می‌شوند با دل و جانشان از جیبشان بگذرند به خاطر محبت به امام همان چیزی که حضرت شرط دیدار خودشان را بیان کردند؛ یعنی اجتماع قلوب حول امام. ✅کانال منبر مکتوب ╭┅─────────┅╮ 🆔@menbarahemaktob ╰┅─────────┅╯
چرا به زیارت اربعین می رویم؟.pdf
434.2K
🌀چرا به زیارت اربعین برویم⁉️ 📌 موضوع: بررسی 5 انگیزه زیارت براساس روایت که عبارتست از 1- شادی و نشاط معنوی 2- دل تنگی و بی تابی از فراق حرم«شوق» 3- طهارت و تربیت معنوی و سلوک عرفانی 4- ادای حق امام و برجسته سازی مهم ترین انگیزه زیارت براساس متن زیارت نامه اربعین یعنی 5- اعلام آمادگی برای نصرت امام «نصرتی لکم معده»که عصاره زیارت اربعین است. ✅ حکمتِ بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
اربعین، آغازی برای یک پایان.pdf
273.2K
🌀 اربعین آغازی برای یک پایان 🔻اربعین فقط یک تفریح معنوی نیست، اصلی ترین کارکرد آن، تمدن سازی و تمدن سوزی است. 🔻اربعین حرف تازۀ ما برای بشریت خسته از مدیریت ناکارآمد جهانی است. 🔻تمدن غرب اگرچه گرۀ از گره های بشریت را باز کرده است، اما هزاران گره ناگشوده، در زندگی بشر ایجاد کرده است. 🔻اربعین، آغازی است برای پایان تمدن پوسیده و ناکارآمد غرب. ✅ حکمتِ بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
فرهنگ مدیریتی دفاع مقدس در نگاه حاج قاسم.pdf
549.6K
🌀فرهنگ مدیریتی دفاع مقدس در نگاه حاج قاسم 📌موضوع: «بررسی 3 ویژگی مهم مدیریتی دفاع مقدس از منظر سردار سلیمانی»: 1. مدیریت بیا نه مدیریت برو 2. مدیریت بن بست شکن نه مدیریت بن بست زا 3. مدیریت مردمی نه مدیریت نورچشمی ها.» 🔻ما معمولاً از دفاع مقدس آن بخش معنویت و صفای باطن بچه های جنگ را ترویج کردیم و سعی کردیم فقط از این بخش دفاع مقدس بهره برداری کنیم. 🔻در حالی که دفاع مقدس فراتر از بخش معنویت و اخلاق فردی بچه های رزمنده، چیز دیگری برای جامعۀ امروز ما، برای جوان امروز ما ندارد؟ 🔻اگر جنگ، حقیقتا گنج تمام نشدنی است، آیا ما همۀ گنج جنگ را در اختیار عموم مردم قرار داده ایم و همۀ این گنج استخراج شده است؟ 🔻وقتی شما، تمام ثمرات جنگ را خلاصه کردی در معنویت و اخلاق، بعد می شود به راحتی دفاع مقدس را از زندگی اجتماعی خودمان حذف کنیم 🔻همان طور که از دفاع مقدس، موزه ساختیم، از فرهنگ دفاع مقدس هم با این نگاه، می شود یک موزه فرهنگ دفاع مقدس درست کرد، که هرزگاهی سری به آن بزنیم و خاطرات خوش خودمان را و حالات خوب بچه های جنگ را به نمایش بگذارید و بعدش برویم سراغ زندگی خودمان. 🔻پشت ویترین فرهنگ دفاع مقدس بگوییم به به! عجب فرهنگ خوبی! اما برای زندگی خودمان بهره برداری نکنیم. ✅ حکمتِ بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
راز سقوط جامعۀ نبوی.pdf
266.4K
🌀راز سقوط جامعۀ نبوی ⚫️ مناسبت : رحلت رسول الله(ص) ✅ حکمتِ بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
«واکاوی باطن صلح امام حسن(ع)».pdf
174.7K
🌀واکاوی باطن صلح امام حسن(ع) ⚫️ مناسبت : شهادت امام حسن(ع) ✅ حکمتِ بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
چرایی غربت امام رضا ع.pdf
264.7K
🌀چرایی غربت امام رضا(ع) ⚫️ مناسبت : شهادت امام رضا(ع) ✅ حکمتِ بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از شمع | شبکهٔ مبلغان
به کدامین گناه.pdf
1.02M
به کدامین گناه؟! ــــــــــــــــــــــــ بررسی نقش رسانه در اسارت ذهنی جامعه ــــــــــــــــــــــــ ما بیشتر از اینکه واقع‌بین باشیم، اسیر ذهنیت‌های خودمان هستیم. همیشه یک فاصله‌ای بین واقعیت‌ها و ذهنیت‌های ما وجود دارد و کسی که اسیر ذهنیت‌های غلط خودش باشد، نمی‌تواند در زندگی موفق باشد، اگر ما از زندان ذهنیت‌های غلط خودمان نجات پیدا کردیم، زندگی را می‌توانیم تغییر دهیم. اسارت ذهنی خیلی بدتر از اسارت بیرونی است. ــــــــــــــــــــــــ متن فوق یک نمونه ، جهت تبیین نقش رسانه در اسارت ذهنی جامعه‌ است. ــــــــــــــــــــــــ شمع شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh
شباهت_ها_و_تفاوت_های_قیام_حسنی_و_حسینی.pdf
138.4K
🌀شباهت ها و تفاوت های قعود حسنی و قیام حسینی ⚫️ مناسبت : شهادت امام حسن(ع) 🔻پیغمبر فرمودند حسن(ع) و حسین(ع) امامند چه اینکه قیام کنند چه اینکه قعود کنند. چه شباهت ها و تفاوت های بین قعود حسنی و قیام حسینی وجود دارد؟ 🔻مهم ترین تفاوت قعود حسنی و قیام حسینی، در قیام و قعود مردم است. اگر مردم اهل قیام باشند امام قیام می کند وگرنه همه امامان ما مثل امیرالمومنین قعود داشتند. 🔻امام زمان(عج) اگرچه امام قیام است اما در دوران غیبت به خاطر قعود مردم امام قعود می کند 🔻امام حسن(ع) امام قیام هست، قیام او در رکاب امیرالمومنین فتنه جمل را جمع کرد و در مقابل معاویه امام قیام کرد اما وقتی مردم قعود کردند مجبور به قعود شدند. این راز قیام و قعود امام است. 🔻بعد از قیام با امام، جامعه باید استقامت و تاب آوری کند تا جامعه قوی شود. مردم ما با امام قیام کردند و تا به حال استقامت واین استقامت مسیر قوی شدن ماست. 🔻مهم ترین شباهت قعود حسنی و قیام حسینی هم حفظ عزت است. امام حسن(ع) امام عزت است با قعودش مثل امام حسین(ع) که با قیامش امام عزت است. ✅ حکمتِ بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀چرا فتنه علیه حجاب در جامعۀ ما می‌گیرد⁉️ 📌 راه کاری مؤثر برای تبلیغ حجاب برای غیر محجبه‌ها 🔻 چرا دشمن، می‌تواند روی موج مسئله حجاب، یک جامعه را به هم بریزد؟ مگر ما در طول این چهل سال چگونه حجاب را در جامعه تبلیغ کردیم که دشمن میتواند با دوگانه حجاب و بی حجابی موج سواری کند؟ چرا فتنه علیه حجاب در جامعۀ ما می‌گیرد؟! 🔻دلایل متعددی وجود دارد. یکی تبلیغ فزاینده به نفع بی‌حجابی است، دیگری رفتار و گفتار برخی سیاسیون و سلبریتی‌ها علیه حجاب است و ... این دلایل سر جای خود اما یکی از دلایل مهمی که ما نتوانستیم هنوز بعد از چهل سال به‌خوبی مسئله حجاب را در جامعه جا بیندازیم، بر میگردد به رویکرد تبلیغی ما در مسئله حجاب. ببینید درباره حجاب دو رویکرد تبلیغی وجود دارد. 🔻رویکرد اول و رایج در تبلیغ حجاب این است که به خانم‌ها می‌گوییم: «حجاب را به‌خاطر خدا، پیغمبر، دین خدا، شهدا ... رعایت کنید.» اولاً این‌گونه تبلیغ کردن حجاب برای محجبه‌ها بیشتر اثر دارد تا غیر محجبه‌ها و حال‌آنکه جامعۀ هدف ما در حجاب، غیر محجبه‌ها هستند. ثانیاً این روش تبلیغ حجاب، معمولاً زمینه بروز غرور و عُجب خانم‌های محجبه را فراهم می‌کند. ثالثاً غیر محجبه‌ها با این ادبیات معمولاً نه‌تنها جذب نمی‌شوند؛ بلکه نوعی لجبازی با دین در میان آنها دیده می‌شود. نه تنها حجاب نمی گیرد بلکه با این ادبیات با همان خدا و پیغمبر و دین دشمنی می کند. 🔻اما رویکرد دوم و درست در تبلیغ حجاب این است که از منافع حجاب و آثار دنیوی حجاب با خانم‌های غیر محجبه سخن بگوییم، کتاب بنویسیم، از آثار شوم برهنگی و تجربۀ تلخ خشونت در اثر بی‌بندوباری و بی حجابی در غرب بنویسیم و بگوییم. با ادبیات عقلانی از حجاب دفاع کنیم. اگر با چنین ادبیاتی حجاب را تبلیغ می‌کردیم، دیگر بی‌حجابی کلاس نداشت. بی‌حجابی مساوی با بی‌عقلی بود. همان‌طور که قرآن می‌فرماید: «چه کسی از دین ابراهیمی روی‌گردان هست مگر کم‌خردان و کم‌عقل‌ها». آنگاه دانشگاه می‌شد مرکزی برای تبلیغ حجاب، به‌عنوان یک پدیدۀ علمی و تجربی. 🔻کتابی نوشته شده در تبیین وجوه عقلانی حجاب به نام «ترگل»، شاید این کتاب، آغازی باشد برای تبلیغ درست حجاب. با این زبان فطرت، با مردم حرف بزنیم. زبان فطرت، زبان منفعت و ضرر است. خواهش می‌کنم اگر می‌خواهیم ارزش حجاب را جا بیندازیم به‌جای تأکید به اینکه حفظ حجاب حفظ ارزش‌ها هست از ارزش حجاب یعنی منافع حجاب برای فرد و جامعه بگوییم همان‌طور که قرآن در سه آیه پیرامون حجاب، (احزاب 32 و 52 و 53) حجاب را از منظر منافع و مضار روان‌شناسانه بررسی می‌کند. شبیه روش تبلیغی خدا حجاب را عقلانی و روان شناسانه تبلیغ کنیم تا دشمن نتواند روی موج مسئله حجاب، فتنه کند. ✅ حکمتِ بیان ╭┅─────────┅╮ 🆔@hekmatebayan ╰┅─────────┅╯