eitaa logo
حکمت بیان
2.8هزار دنبال‌کننده
69 عکس
8 ویدیو
338 فایل
منبر مکتوب ویژه مبلغان نخبه و مخاطبان هوشمند
مشاهده در ایتا
دانلود
امام: ضد انقلاب کسی است که در کاری که مشغول هست سستی کند امام خمینی ره: 🔻امروز ضدانقلاب کسی است که آن کاری که مشغول هست، در آن کار سستی کند، در آن کار بیکاری کند یا وادار کند اشخاصی را که آنها کم کاری کنند، از زیر بار، شانه خالی کنند که این ضربه‌ای است به کشور خودشان. 📗12 دى 1358 ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از بسته فرهنگی
💠پویش مردمی هر خانه یک موکب در قاب تصویر💠 📌 ارسال تصاویر در محورهای زیر: ✅طبخ و توزیع غذای گرم ویژه همسایگان نیازمند ✅برگزاری مجلس روضه و قرائت زیارت اربعین در خانه با نصب پرچم و تمثال شهدای مقاومت ✅پیاده روی خانوادگی با همراه داشتن پرچم، کوله اربعین و تمثال شهدای مقاومت ✅قرائت زیارت اربعین در گلزار شهدا به همراه خانواده ✅قرائت زیارت اربعین در صحرا به همراه خانواده ✅تهیه بسته های کمک مؤمنانه مثل بسته غذایی، لوازم التحریر ✅جمع آوری کمک های خاندان برای تأمین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان کم بضاعت، آزادی زندانیان، تامین هزینه های درمان زوج‌های نابارور ✅حمایت از خانواده های آسیب پذیر در شرایط کرونایی 🔹 آخرین مهلت ارسال تصاویر تا ۱۸ مهرماه در پیام رسان ایتا 👇👇 Eitaa.com/abastefarhangi ⭐️⭐️ به ۱۰ اثر برتر ، ۱۰ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا می شود. 📚بسته فرهنگی 🌐 bastefarhangi.ir 🆔 @bastefarhangi 📞۰۹۰۲۴۱۰۹۸۰۶
🔰 چرا رهبری برای حل مشکلات کشور ورود نمی کند⁉️ ✅ پاسخ حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان: 🔻 در شیوه اداره جامعه توسط ولی، چه اولیاء خدا را در نظر بگیریم و چه حکومت خودمان را درنظر بگیریم که یکی از نائبان عام به‌عنوان ولی فقیه مسئولیت به‌عهده می‌گیرند، در این شیوه رهبر کلیت جامعه را اداره می‌کند. نه اینکه شخصاً مسئولیت تک‌تک عملیات مسئولان و مدیران را برعهده بگیرد. 🔻وقتی کلیت جامعه را اداره کرد، شبیه داوری که یک بازی را اداره می‌کند، وقتی داور زمین بازی را درست اداره کرد، این بازیکنان هستند که بازی را رقم می‌زنند و همه از رهبری انتظار دارند در درجه اول کنترل و مدیریت کلان بازی را برعهده بگیرد. 🔻رهبری چه‌وقت در جزئیات دخالت می‌کند؟ وقتی موضوع فوق‌العاده حساس شود. شیوه دخالت، مرحله‌بندی شده است. ابتدا تذکر می‌دهد، بعد در مقام توبیخ عمومی قرار می‌دهد، بعد دستور مشخص می‌دهد و دخالت می‌کند. 🔻رهبری هرچقدر بتواند با دستور مشخص و جزئی کمتری جامعه را اداره کند، موجب رشد جامعه خواهد شد. 🔻خود جامعه باید مدیران منتخب خودشان را کنترل و نظارت کنند و آرای خود را برای دفعات بعد اصلاح کنند. مردم وقتی به کسی رأی می‌دهند باید نتیجه رأی خود را ببینند. 📚 برنامه جهان‌آرا مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
❤️ پیاده روی مجازی اربعین❤️ به صورت سه بعدی از مرز ایران تا نجف طی مسیر و موکب ها سپس کربلا در سایت 👇 Haram360.ir ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
علمدار عزت.pdf
292.9K
🏴مناسبت: 🏴 🌀عنوان: «علمدار عزت» 🔰تقابل کاذب منفعت با عزت؛ آیا عزت در مقابل منافع ملی قرار دارد یا منافع ملی بدون عزت تامین نمی شود⁉️ 🔰 نقش امام حسن (ع) در عزت آفرینی برای جامعه 📌امام حسن (ع):«لَكِنِّي مُعِزُّ الْمُؤْمِنِينَ ، من عزت بخش به مومنین بودم»(تحف العقول،ص308) ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀 صلح امام حسن (ع) اصالت دارد یا جنگ امام حسین (ع)؟ ✅ پرسش: 🔻همیشه تحلیل های غلط و ناروا دربارۀ صلح امام حسن (ع)، موجب شده تا به مظلومیت این امام همام افزوده شود. برخی سیاسیون گفتند که اکنون نیاز داریم پرچم صلح امام حسن (ع) به اهتزاز در آید. یا اخیرا گفتند که امام حسن(ع) امام صلح بود، در واقع اینکه امام حسن ع امام صلح بود یا مبارزه منوط به پاسخ به پرسش اساسی است که آیا در دین ما اصالت با جنگ است یا با صلح⁉️ ✅ پاسخ اجمالی: 🔻 در این میان دو نظریه وجود دارد برخی قائلند که با توجه به کثرت آیات جهاد، همچنین سیره نبوی که بیش از 80 غزوه و سریه داشته اند یعنی جهاد با دشمن، بنابراین اصالت با جنگ هست. برخی دیگر قائلند که اصالت با صلح هست. بدین معنا نفی جنگ می کنند. اما نظریه سوم هم در این میان هست که می گوید: «اگرچه اصالت با صلح است اما صلح بدون جهاد و مبارزه امکان برقراری در جهان را ندارد.» آنهایی که شعار صلح را بدون جهاد و مبارزه دادند خودشان بزرگترین جنگ ها را به بشریت تحمیل کردند. ✅ توضیح مطلب: 🔻در دین ما اصالت با صلح هست. در جنگ، جان و مال و ناموس مردم که در دین به شدت محترم هست در معرض خطر قرار می گیرد. هیچ دینی مثل ما، برای جان انسان ها ارزش قائل نیست چنان که فرمود: «اگر یک نفر را بکشید گویا همۀ انسان ها را کشتید.»(مائده،32) 🔻اما در جایی که امنیت در معرض خطر قرار بگیرد تکلیف چیست؟ آیا با شعار صلح، امنیت برقرار می شود؟ اگر اسلام دعوت به جهاد و جنگ می کند برای برقراری صلح است. و صلح بدون جنگ و جهاد امکان ندارد. چرا که همیشه دشمنان بشریت، اجازه برقراری صلح و امنیت را که شعار انبیاء هست را نمی دهند.بنابراین انبیاء برای برقراری صلح، اول دعوت به اجتناب از طاغوت می کنند. موسی بن عمران(ع) ع برای نجات قومش و برقراری صلح، اول به سراغ فرعون می رود. 🔻بنابراین برای برقراری صلح و امنیت چاره ای نداریم که با دشمنان بشریت بجنگیم همان تروریست های که داعش را تولید می کنند. همان غرب های وحشی که به مردم و کودکان مظلوم یمن رحم نمی کنند. همان هایی که در نهایت ناجوان مردی سردار سلیمانی ها را به شهادت می رسانند و تروریست های اقتصادی و وحشی که تحریم های ضد بشری علیه مردم ایران انجام می دهند و حتی اجازه ورود دارو را به کشور ما نمی دهند. 🔻آیا با این موجودات وحشی می توان روی صلح و آرامش را در جهان دید. آنهایی که شعار صلح را بدون جهاد و مبارزه دادند خودشان بزرگترین جنگ ها را به بشریت تحمیل کردند. 🔻 آنان که دم از صلح امام حسن (ع) می زنند نه صلح را شناخته اند نه امام حسن (ع)، مرد مبارزه روزهای صفین و همان آقایی که بارها به معاویه فرمود اگر یارانی داشتم صبح و شام با تو مبارزه می کردم. اما دریغا از خیانت مسئولین و فرماندهان. آنان که دم از صلح امام حسن (ع) می زنند آیا خیانتی و یا خائنینی در بین آنها هست؟ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
🌀آخرین کلمات امام حسن (ع) با لب های خونی: «اگر یارانی داشتم پیوسته با معاویه جنگ می کردم» 🔰 امام حسن (ع) امام صلح یا مبارزه با مستکبر⁉️ 🔸مردى نزد امام حسن عليه السّلام رسيده و گفت: اى زاده رسول خدا، گردنهايمان را خوار و ذليل ساختى، و آنچنان ما شيعيان را به بردگى انداختى كه هيچ كسى برايت باقى نماند!!. 🔻قالَ: أَتَيْتُ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ ع فَقُلْتُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَذْلَلْتَ رِقَابَنَا وَ جَعَلْتَنَا مَعْشَرَ الشِّيعَةِ عَبِيداً مَا بَقِيَ مَعَكَ رَجُلٌ؟ 🔸حضرت فرمود: براى چه؟! 🔻قالَ وَ مِمَّ ذَاكَ؟ 🔸گفت: به اينكه حكومت را تسليم اين طاغيه نمودى!. حضرت فرمود: بخدا اين حكومت به او واگذار نكردم جز براى اينكه يار و ياورى براى خود نيافتم، و گر نه با او شبانه روز جنگ مى‏كردم تا خود خداوند ميان من و او حكم و داورى فرمايد، ولى أهل كوفه را شناخته و آزمودم، و هيچ خيرى نديدم، اينان عارى از هر وفا و عهدى در سخن و كردار و دمدمى مزاجند، اينان معتقدند كه قلب و دلشان با ماست ولى شمشيرهاشان عليه ما كشيده شده است. 🔻قالَ قُلْتُ بِتَسْلِيمِكَ الْأَمْرَ لِهَذَا الطَّاغِيَةِ قَالَ وَ اللَّهِ مَا سَلَّمْتُ الْأَمْرَ إِلَيْهِ إِلَّا أَنِّي لَمْ أَجِدْ أَنْصَاراً وَ لَوْ وَجَدْتُ أَنْصَاراً لَقَاتَلْتُهُ لَيْلِي وَ نَهَارِي حَتَّى يَحْكُمَ اللَّهُ بَيْنِي وَ بَيْنَهُ وَ لَكِنِّي عَرَفْتُ أَهْلَ الْكُوفَةِ وَ بَلَوْتُهُمْ وَ لَا يَصْلُحُ لِي مِنْهُمْ مَنْ كَانَ فَاسِداً إِنَّهُمْ لَا وَفَاءَ لَهُمْ وَ لَا ذِمَّةَ فِي قَوْلٍ وَ لَا فِعْلٍ إِنَّهُمْ لَمُخْتَلِفُونَ وَ يَقُولُونَ لَنَا إِنَّ قُلُوبَهُمْ مَعَنَا وَ إِنَّ سُيُوفَهُمْ لَمَشْهُورَةٌ عَلَيْنَا 🔸مرد گفت: همين طور با من سرگرم صحبت بود كه ناگاه خون بالا آورد، ظرفى طلبيد و از معده‏اش آنقدر خون آمد كه آن ظرف لبريز شد. 🔻قالَ وَ هُوَ يُكَلِّمُنِي إِذْ تَنَخَّعَ الدَّمَ فَدَعَا بِطَسْتٍ فَحُمِلَ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ مَلِي‏ءٌ مِمَّا خَرَجَ مِنْ جَوْفِهِ مِنَ الدَّمِ 🔸عرض كردم: اى زاده رسول خدا اين چه حالى است كه شما را رنجور مى‏بينم؟! 🔻فقُلْتُ لَهُ مَا هَذَا يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ ص إِنِّي لَأَرَاكَ وَجِعاً 🔸فرمود: اين طاغيه كسى را مأمور نموده كه به من سمّ دهد و آن بر جگر من أثر گذاشته و همان طور كه مى‏بينى تكّه تكّه از دلم خارج مى‏شود. 🔻قالَ أَجَلْ دَسَّ إِلَيَّ هَذَا الطَّاغِيَةُ مَنْ سَقَانِي سَمّاً فَقَدْ وَقَعَ عَلَى كَبِدِي وَ هُوَ يَخْرُجُ قِطَعاً كَمَا تَرَى 🔸عرض كردم: آيا قصد درمان آن را نداريد؟! 🔻قلْتُ أَ فَلَا تَتَدَاوَى؟ 🔸 فرمود: دو مرتبه اين سمّ را به من خورانده و آن را درمان كرده‏ام ولى اين بار هيچ دوايى برايش نيافتم. و بمن خبر رسيده كه معاويه نامه‏اى به پادشاه روم ارسال نموده و درخواست سمّ كشنده مايعى نموده، و او در جواب نامه گفته در دين ما جايز نيست كه كمر به قتل كسى ببنديم كه قصد جان ما را نكرده است. 🔻قالَ قَدْ سَقَانِي مَرَّتَيْنِ وَ هَذِهِ الثَّالِثَةُ لَا أَجِدُ لَهَا دَوَاءً وَ لَقَدْ رُقِيَ إِلَيَّ أَنَّهُ كَتَبَ إِلَى مَلِك‏ الرُّومِ يَسْأَلُهُ أَنْ يُوَجِّهَ إِلَيْهِ مِنَ السَّمِّ الْقَتَّالِ شَرْبَةً فَكَتَبَ إِلَيْهِ مَلِكُ الرُّومِ أَنَّهُ لَا يَصْلُحُ لَنَا فِي دِينِنَا أَنْ نُعِينَ عَلَى قِتَالِ مَنْ لَا يُقَاتِلُنَا 🔸 و معاويه در نامه بعدى به او نگاشته كه: اين فرد فرزند مردى است كه در ارض تهامه شورش نموده و قصد مطالبه حكومت پدرش را دارد، و من مى‏خواهم كسى را مأمور كنم تا اين زهر را به او بنوشاند تا تمام عباد را راحت و آسوده و همه جا را آرام كنم. و همراه اين نامه هداياى بسيارى روانه ساخت تا اينكه پادشاه روم نيز اين سمّ كه مرا با آن مسموم نمود را برايش ارسال نمود البتّه با شرط و شروط. 🔻فكَتَبَ إِلَيْهِ أَنَّ هَذَا ابْنُ الرَّجُلِ الَّذِي خَرَجَ بِأَرْضِ تِهَامَةَ وَ قَدْ خَرَجَ يَطْلُبُ مُلْكَ أَبِيهِ وَ أَنَا أُرِيدُ أَنْ أَدُسَّ إِلَيْهِ مَنْ يَسْقِيهِ ذَلِكَ فَأُرِيحَ الْعِبَادَ وَ الْبِلَادَ مِنْهُ وَ وَجَّهَ إِلَيْهِ بِهَدَايَا وَ أَلْطَافٍ فَوَجَّهَ إِلَيْهِ مَلِكُ الرُّومِ بِهَذِهِ الشَّرْبَةِ الَّتِي دَسَّ فِيهَا فَسُقِيتُهَا وَ اشْتَرَطَ عَلَيْهِ فِي ذَلِكَ شُرُوطاً. 📚الاحتجاج،ج2، ص292 ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از حکمت بیان
🌀 چرا به امام رضا (ع) «غریب الغرباء »می گویند؟ 🔻یکی از القاب امام رضا (ع) «غریب الغرباء» است. غربت امام رضا (ع)، شبیه غربتی است که امام حسن مجتبی (ع) داشتند. همان طور که مردم به امام حسن (ع) اعتراض می کردند که چرا حکومت را واگذار کردی؟ عده ای هم به امام رضا (ع) اعتراض می کردند که چرا حکومت را پذیرفتی؟ لذا هم امام رضا (ع) حکمت پذیرش ورود به حکومت را برای مردم توضیح می دادند و هم امام حسن (ع) حکمت واگذاری حکومت را. (عَنْ أَبِي سَعِيدٍ عَقِيصَا قَالَ: قُلْتُ لِلْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ لِمَ دَاهَنْتَ مُعَاوِيَةَ وَ صَالَحْتَهُ وَ قَدْ عَلِمْتَ أَنَّ الْحَقَّ لَكَ دُونَه)(علل الشرائع،ج1، ص211)(عَنِ الرَّيَّانِ بْنِ الصَّلْتِ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا ع فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ النَّاسُ يَقُولُونَ إِنَّكَ قَبِلْتَ وِلَايَةَ الْعَهْدِ مَعَ إِظْهَارِكَ الزُّهْدَ فِي الدُّنْيَا)(عیون اخبار الرضا، ج2، ص139) 🔻جنس غربت امام حسن (ع) و امام رضا ع از یک جنس هست و آن «عدم درک مردم از تصمیم حضرت در مدیریت جامعه» است. باید جامعه آنقدر «رشد سیاسی» کند تا به این نقطه برسد که اگرچه حکمت تصمیم امامش را نفهمید، اما به امامش «اعتماد» کند نه «اعتراض». 🔻ما برای اینکه از امام زمان خودمان رفع «غربت» کنیم و او را به «قدرت» برسانیم. باید فرهنگ «اطاعت از امام» و «اعتماد به امام» را در زمان «غیبت» تمرین کنیم. امام حسن (ع) فرمود:«مسئول جامعه نمی تواند حکمت همۀ تصمیمات خودش را بیان کند باید به او اعتماد کرد.» اگر چنین رشد سیاسی در جامعه اتفاق بیفتد، بی شک یکی از مقدمات ظهور حضرت حجت فراهم شده است. چرا که امام زمان دیگر قرار نیست همچون امامان گذشته غربت تحمل کند. (عن الحسن ع: يَا أَبَا سَعِيدٍ إِذَا كُنْتُ إِمَاماً مِنْ قِبَلِ اللَّهِ تَعَالَى ذِكْرُهُ لَمْ يَجِبْ أَنْ يُسَفَّهَ رَأْيِي فِيمَا أَتَيْتُهُ مِنْ مُهَادَنَةٍ أَوْ مُحَارَبَةٍ وَ إِنْ كَانَ وَجْهُ الْحِكْمَةِ فِيمَا أَتَيْتُهُ مُلْتَبِسا)(علل الشرائع،ج1، ص211) 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
سکینه دختر امام حسین ع.pdf
296.7K
🏴مناسبت: 🏴 🌀عنوان: «گوهر آرامش» 💢نگاهی به زندگی و فضائل حضرت سکینه س 🔰 شعر امام حسین (ع) در وصف سکینه: «خانۀ که در آن همسرم رباب و دخترم سکینه در آن هستند را دوست دارم» به جانت سوگند! خانه‌ای را که سکینه و رباب در آن باشند دوست دارم. لعمرک انّنی لاُحبّ داراً تکون بها سکینة و الرّباب آن دو را دوست دارم و همه ثروتم را در این راه می‌بخشم و هیچ سرزنش‌کننده‌ای حق سرزنش کردن ندارد. أحبّهما و أبذل جلّ مالی و لیس لعاتب عندی عتاب 📌(ابن شهرآشوب؛ مناقب آل ابیطالب، ج4، ص109 و المقرم، ص277) ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
حمله‌ی چندباره‌ی طاغوتِ فراماسون و صهیونیسمِ دولت حاکم فرانسه به محور قدرت و وحدت اسلام، امتحان میزان درک، دلبستگی و غیرت ما نسبت به دین اسلام و پیامبر اعظم (ص) است. حداقل با محارب با خدا "جاهدوا بألسنتکم"! ✍️ حجت الاسلام حاج احمد پناهیان @mohebbin_net