🔹کلاس: منتهی المدارک
استاد: حضرت حجت الاسلام والمسلمین رمضانی (زیده عزه)
زمان: شنبه تا دوشنبه - ساعت 9-8:15
مکان : مدرسه فیضیه، مدرس زیر کتابخانه
تاریخ شروع: 1399/06/22
🔺برگزاری کلاس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی
داشتن ماسک برای ورود به کلاس الزامی است.
@hekmateislami
🔹کلاس:مصباح الانس
استاد: حضرت حجت الاسلام والمسلمین رمضانی (زیده عزه)
زمان: شنبه تا سه شنبه - یک ساعت به مغرب
مکان : سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی
تاریخ شروع: 1399/06/22
🔺برگزاری کلاس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی
داشتن ماسک برای ورود به کلاس الزامی است.
@hekmateislami
🔹کلاس: شرح الاسماء
استاد: حضرت حجت الاسلام والمسلمین رمضانی
زمان: سه شنبه و چهارشنبه - ساعت 9-8:15
مکان : مدرسه فیضیه، مدرس زیر کتابخانه
تاریخ شروع: 1399/06/25
🔺برگزاری کلاس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی
داشتن ماسک برای ورود به کلاس الزامی است.
@hekmateislami
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر ایراندوست
عضو محترم مجمع عالی حکمت اسلامی
با نهایت تاسف و تاثر درگذشت والده مکرمه را تسلیت عرض کرده، از درگاه خدای منان برای آن مرحومه علو درجات و حشر با فرزندان شهیدش و برای جنابعالی و سایر بازماندگان صبر و اجر مسئلت داریم.
مجمع عالی حکمت اسلامی
۲۴ شهریور ۱۳۹۹
@hekmateislami
🔹کلاس: خارج نهایه الحکمه (ادامه سال قبل)
استاد: حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید یدالله یزدان پناه (زیده عزه)
زمان: شنبه تا سه شنبه - ساعت 11-10
مکان : مسجد حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی
تاریخ شروع: 1399/06/27
🔺برگزاری کلاس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی
داشتن ماسک برای ورود به کلاس الزامی است.
@hekmateislami
🔹کلاس:تفسیر المیزان
استاد: حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید یدالله یزدان پناه (زیده عزه)
زمان: یکشنبه تا سه شنبه - 10-9
مکان : مسجد حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی
تاریخ شروع: 1399/06/27
🔺برگزاری کلاس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی
داشتن ماسک برای ورود به کلاس الزامی است.
@hekmateislami
🔹کلاس: اسفار جلد 8
استاد: حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید یدالله یزدان پناه (زیده عزه)
زمان: یکشنبه و سه شنبه - یک ساعت به مغرب
مکان :«موسسه نفحات» خیابان عطاران, کوچه هشت, فرعی اول سمت چپ (شهید عزتی پور), پلاک 1/10
تاریخ شروع: 1399/06/27
🔺برگزاری کلاس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی
داشتن ماسک برای ورود به کلاس الزامی است.
@hekmateislami
🔹کلاس: محاضرات فی الالهیات(نبوت)
استاد: جناب حجت الاسلام والمسلمین افشارپور (زیده عزه)
زمان:پنجشنبه ها- ساعت 12-11
مکان :مدرس صاحب الزمان (علیه السلام) مدرس 11 - حضوری
تاریخ شروع: 1399/06/27
🔺برگزاری کلاس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی
داشتن ماسک برای ورود به کلاس الزامی است.
@hekmateislami
🔹کلاس: نهایه الحکمه (مرحله الثامنه)
استاد: جناب حجت الاسلام والمسلمین افشارپور (زیده عزه)
زمان:هرروز- ساعت 12-11
مکان :مدرسه صاحب الامر (علیه السلام) مدرس 5 - حضوری
تاریخ شروع: 1399/06/15
🔺برگزاری کلاس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی
داشتن ماسک برای ورود به کلاس الزامی است.
@hekmateislami
کلاس: نهایه الحکمه (پایه دهم)
استاد: جناب حجت الاسلام والمسلمین احمد زکی افشاگر (زیده عزه)
زمان:هرروز- ساعت 11-10
مکان :مدرسه امام کاظم (علیه السلام) مدرس 203 - حضوری
تاریخ شروع: 1399/06/15
🔺برگزاری کلاس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی
داشتن ماسک برای ورود به کلاس الزامی است.
@hekmateislami
کلاس: محاضرات فی الالهیات(پایه هشتم)
استاد: جناب حجت الاسلام والمسلمین احمد زکی افشاگر (زیده عزه)
زمان:پنجشنبه ها- ساعت 12-11
مکان : مدرسه امام کاظم (علیه السلام) مدرس 24 - حضوری
تاریخ شروع: 1399/06/27
🔺برگزاری کلاس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی
داشتن ماسک برای ورود به کلاس الزامی است.
@hekmateislami
کلاس: شرح نهج البلاغه
استاد: آیت الله تحریری
زمان:چهارشنبه ها - یک ساعت به مغرب
مکان :سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی
تاریخ شروع: ۲ مهر ۱۳۹۹
🔺برگزاری کلاس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی
داشتن ماسک برای ورود به کلاس الزامی است.
@hekmateislami
انا لله و انا الیه راجعون
آیت الله ممدوحی از اساتید مبرز فلسفه و عرفان اسلامی دار فانی را وداع گفت.
ارتحال این عالم فرزانه به حوزه های علیمه، شاگردان و بیت شریفش تسلیت باد.
مجمع عالی حکمت اسلامی
@hekmateislami
مجمع عالی حکمت اسلامی
انا لله و انا الیه راجعون آیت الله ممدوحی از اساتید مبرز فلسفه و عرفان اسلامی دار فانی را وداع گفت
پیام تسلیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی ارتحال آیت الله ممدوحی
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پیامی ارتحال عالم عالى قدر جامع علوم عقلى و نقلى حضرت آية الله حاج شيخ حسن ممدوحى را تسلیت گفتند.
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله وانا اليه راجعون
ارتحال عالم عالى قدر جامع علوم عقلى و نقلى حضرت آيت الله حاج شيخ حسن ممدوحى ( رضوان الله تعالى عليه) را به حوزه علميه و شاگردان و علاقمندان و به بيت مكرم ايشان تسليت عرض نموده علوّ منزلت و غفران الهى براى آن مرحوم و صبر جميل براى بازماندگان از خداى سبحان مسئلت مى شود.
٢ مهر ١٣٩٩ جوادى آملى
@hekmateislami
مجمع عالی حکمت اسلامی
انا لله و انا الیه راجعون آیت الله ممدوحی از اساتید مبرز فلسفه و عرفان اسلامی دار فانی را وداع گفت
◾️پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی درگذشت استاد حاج شیخ حسن ممدوحی
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم با فضیلت جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسن ممدوحی رضوان الله علیه را به خاندان و فرزندان گرامی و به همه ارادتمندان و شاگردان و مستفیدان از آن بزرگوار تسلیت عرض میکنم.
ایشان عالم انقلابی و وارستهئی بودند که سالها در خدمت تبیین و نشر معارف اسلامی تلاش و مجاهدت کردند. امید است این پروندهی عمل صالح مقبول حضرت حق متعال و موجب علو درجات آن مرحوم گردد. رحمت و رضوان الهی را برای ایشان مسألت میکنم.
سیدعلی خامنهای
۳ مهر ۱۳۹۹
@hekmateislami
◀️ یکصد و پنجمین جلسه گروه علمی فلسفه سیاسی مجمع عالی حکمت اسلامی با موضوع " سیاست حکمت"با ارائه آقای دکتر علیرضا صدرا– سه شنبه 1 مهر 99 :
🔹پیش درامد
اول.1.حکمت کامل: شناخت رسا و سازوار میباشد. 2.هستی شناسی و چیستی شناسی است. دانایی حقیقی و بینش یقینی میباشد. 3.شناسایی و شناندن محض و نظری است.
دوم.1.معطوف به دانش، کنش و روش یا رفتار مدنی میباشد. الف.دانش (آگاهی) چگونگی شناسی واقعی اجتماعی و سیاسی و ب.فن (صناعت) چگونگی سازی اجتماعی و سیاسی میباشد. سوم.منتج به کارامدی ملی است. بهره وری و اثربخشی عملی، تحققی و عینی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دولتی، عمومی و خصوصی است.
🔸درامد
1.حکمت مدنی بایسته: ریشه در خردورزی و دانش ورزی فطری اجتماعی و سیاسی انسانی داشته و از آن آغاز میگردد. تا خودشکوفایی، خردمندی و دانشمندی مدنی فراز رفته و میرود.
2.شرق، میانرودان و ایران، خاستگاه و جامع حکمت جاویدان شرقی و ایرانی و دیانت مدنی و مدنیت بوده است.
3.حکمت مدنی: سیری متکامل (پلکانی) تاریخی و جهانی از آغاز و بنیاد تا سر حد ساختار کمالی متعالی کنونی دارد. تا حکمت مدنی کامل مهدوی فراز رفته و خواهد رفت.
4.در چالش غلبه ظن تفلسف سیاسی تکساحتی و توهم سوفیسم سیاسی تنازعی آتنی که نخست سیاست را سخن و متقاعد کردن ملت، بعد جدل و منقاد کردن مردم و سرانجام سفسطه یا مغلطه و تحمیق توده ها، میدانست و میخواند، با انتقال حکمت جاویدان شرقی و ایرانی، ضمن تنقیح، تنظیم و تألیف روشمند علمی، سقراط پرچمی را بلند کرده و مدعی شد: «سیاست حکمت» یعنی دانایی و بینایی آگاهی و عمل مدنی بوده و «فلسفه»: فرزانگی راستین و روش دستیابی بدانست.
5.افلاطون نظریه علمی (تئوری) و نظریه عملی (دکترین) حکمت مدنی را بترتیب در جمهوریت و نوامیس تبیین و ترسیم ساخت. می توان اینها را هندسه مدنی برای مهندسی اجتماعی و سیاسی دانست.
6.ارسطو نیز روششناسی و باصطلاح منطق و دانش و اخلاق آن را در کتابهای ارگانون (ارغنون)، سیاست و اخلاق نیکوماخوسی را تألیف نمود. می توان داینها را مهندسی (معماریغ نهادسازی و نظامسازی)، مدیریت و آسیشناسی بمنظور آسیبزدایی اجتماعی و سیاسی دانست.
7.با انحطاط مکاتب پسا ارسطویی، حکمت مکتوم شد. مسیحیت نیز آنرا احیا و تجدید نکرد.
8.فارابی، بر مبانی و با زبان حکمت دینی مدنی توحید اسلام (قرآن و سنت)، به تجدید حکمت مدنی جاویدان، احیای حکمت مدنی راستین و تأسیس حکمت مدنی فاضلی توحیدی اسلامی ساخت.
9.حکمت عقلی برهانی سینوی و حکمت قلبی شهودی سهروردی، جهات نگرش و گرایش حکمت را پروانده و خواجه نصیر به تقریب و ملا صدرا به تجمیع و توحید این مسالک و مشارب در قالب حکمت متعالی معطوف به سیاست پرداخت.
10.در گفتمان حکمت متعالی صدرایی در سیر دوم جامعه سازی و سفر چهارم راهبری جامعه، حکمت: نبوت، امامت و سیاست است. تا امام خمینی (ره) از آغاز و از بنیاد رهیافت انقلابی و راهبرد جمهوری اسلامی، حکمت: هدایت، ولایت و امامت میباشد. راهبرد راهنمایی، سرپرستی و راهبری راهبردی بایسته است. در نتیجه حاکمیت، حکومت و سیاست انسانی، اسلامی و فاضلی و متعالی شایسته است.
11.انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، حکمت را وارد حکومت کرده و دغدغه و داعیه ابتنای حکومت بر حکمت را دارد.
12.حکمت مدنی: بنیاد حقیقی و بنیان ماهوی کارامدی عملی، پیشرفت (توسعه اقتصادی، تعادل سیاسی و تعالی فرهنگی؛ معنوی و اخلاقی) عینی و تمدنسازی واقعی نظام سیاسی و دولت و ملت را تجویز و تبیین مینماید.
🔸برامد
الف.حکمت مدنی بایسته سیاست، بنیاد حقیقی و بنیان ماهوی یقینی سیاست شایسته حاکمیت و حکومت حکمت اجتماعی و سیاسی است.
ب.یک.ارتقای هر چه فراتر کارامدی بهینه و بسامان ملی، پیشرفت مدنی و تمدنسازی نوین این چنین سیاست حکمتی را می طلبد. دو این چنین سیاست حکمتی، کارامدساز، پیشرفتساز و تمدنساز خواهد بود.
ج.کارامدی زیرساختی، ساختاری و کارگذاری سیاسی راهبردی؛ سیاستگذاری و سیاستمداری است. یعنی ترسیم و اعمال سیاست های عمومی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داخلی و خارجی میباشد.
د.حکمت دولتسازی و دولتسازی حکمت، نقطه آغاز بوده و محوریت عزیمت است.
هـ.یک.مهندسی سیاسی، دو.مدیریت سیاسی و سه.آسیبشناسی و آسیبزدایی شئون سه گانه دولتسازی کارامد میباشند.
و.مدیریت بهره وری و اثربخشی مدنی: 1.بسیج منابع، 2.سازماندهی، 3.پیشبرد و 4.پایش حکمی و علمی دولتی و ملی اجتماعی و سیاسی است.
✅http://hekmateislami.com/?p=10994
@hekmateislami