eitaa logo
تکاپو برای بهتر زیستن
360 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
681 ویدیو
386 فایل
پیشنهادات و انتقادات و مطالب تان را از طریق آیدی زیر: @hekmati52 به مدیر انتقال دهید. با ما در👇همراه باشید. 🔶ایتا: http://Eitaa.com/hekmati12 تلگرام: https://t.me/hikmati112 https://eitaa.com/joinchat/793640970C53eb70d335 📅ت 1397.01.17 ابراهیم حکمتی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  کتابیتا
📚عنوان : طرح کلی اندیشه اسلامی درقرآن ✍نویسنده : مقام معظم رهبری 📖موضوع : اندیشه اسلامی 📄تعداد صفحات:۶۳ صفحه 📌 کتاب از طریق لینک زیر:ketabeitaa.ir/Books/Andisheeslami/Tarhe-koli-andishe.pdf 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از  کتابیتا
📚عنوان: انواع شعر فارسی ✍نویسنده:دکتر منصور رستگار فسایی 📖موضوع: شعر 📄تعداد صفحات : ۶۹۷ صفحه 📌 کتاب از طریق لینک زیر:ketabeitaa.ir/Books/Sher/Anvaye-sheare-farsi.pdf 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از  کتابیتا
📚عنوان: منزلت عقل در هندسه معرفت دینی ✍نویسنده : آیت الله جوادی آملی 📖موضوع : علوم عقلی 📄تعداد صفحات :۱۴۰ صفحه 📌دانلود کتاب از طریق لینک زیر : ketabeitaa.ir/Books/Olomaghli/Manzalate-aghl.pdf 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از  کتابیتا
📚عنوان: عرفان اسلامی در شرق وغرب ✍نویسنده : سید حسین نصر 📖موضوع : عرفان 📄تعداد صفحات :۴۲ صفحه 📌دانلود کتاب از طریق لینک زیر : ketabeitaa.ir/Books/erfan/Erfan-eslami-dar-shargh-va-qharb.pdf 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از  کتابیتا
📚عنوان : روش تحصیل ادبیات عرب ✍نویسنده : آیت الله صفائی بوشهزی 📖موضوع : ادبیات عرب 📄تعداد صفحات : ۴۵ صفحه 📌 کتاب از طریق لینک زیر: ketabeitaa.ir/Books/Adabiatarab/Ravesh-tahsil-adabiat-arab.pdf 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از  کتابیتا
📚عنوان : آشنایی با سوره ها ✍نویسنده : جواد محدثی 📖موضوع : قرآن کریم 📄تعداد صفحات:۶۳ صفحه 📌 کتاب از طریق لینک زیر:ketabeitaa.ir/Books/Motafareghe/Ashenayi-ba-sore-ha.pdf 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از  کتابیتا
🔰🔰 📚عنوان:جرس فریاد می داد 📆به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین 📌این کتاب اصولاً کتاب جامع و کار راه اندازی است. این دو کلمه، بهترین توصیفش می‌تواند باشد. 📌کتاب مجموعه ۷۲۰ عزل عاشورایی است که از تمام اعصار و دوره‌های شعر فارسی جمع آوری شده؛ از فیض کاشانی، تا حمیدرضا برقعی. 📌جمع آوری جامع یک طرف قضیه این کتاب است و روی دیگرش، فهرست بندی جالب آن می‌باشد. 📌کتاب به یاد عدد مقدس کربلا، در چهل منزل تدوین شده؛ چهار سرفصل و موضوع کلی. 📌 از مدت‌ها قبل از عاشورا تا مدت‌ها بعد از آن (بازگشت اسرار و اربعین)؛ چهل منزلی که هم شامل مناسبت‌های مهم تقویم عاشوراست و هم بزرگواران شاخص آن حادثه. 📌جامعیت تاریخی و موضوعی کتاب، آن را گزینه مناسبی برای برطرف کردن هر نیازی کرده است. 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از KHAMENEI.IR
661462785_1248477469.mp3
17.93M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمع کثیری از بسیجیان. ۱۴۰۱/۹/۵ 💻 Farsi.Khamenei.ir
در نشست دانش پژوهان رشته روان شناسی مطرح شد: 🔹تولید ۲۲۹ مقاله علمی توسط اساتید و دانش پژوهان گروه روانشناسی ▫️تا کنون 21 موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد و 9 موضوع رساله دکتری در گروه تصویب شده است که از این تعداد 10 پایان نامه کارشناسی ارشد دفاع شده و 4 رساله دکتری به مرحله دفاع رسیده است. که از این میان چهار رساله و سه پایان نامه کارشناسی ارشد دفاع شده، به کتاب تبدیل شده اند. 🔰مشاهده خبر https://news.miu.ac.ir/?p=873 🌐کانال روابط عمومی/مرکز خبر المصطفی/ 👇👇👇 🆔http://eitaa.com/newsmiu
هدایت شده از حسین
🔍 شماره پلاک ماشین ها، استان و شهرهای مربوط به هر کدام : برا اینکه بدونی مسافرا مال کجان: ایران 10 – تهران ایران 11 – تهران ایران 12 – مشهد ایران 13 – اصفهان ایران 14 – اهواز ایران 15 – تبریز ایران 16 – شهر قم ایران 17 – ارومیه ایران 18 – همدان ایران 19 – کرمانشاه ایران 21 – کرج (حرف و برای کرج و بقیه حروف حومه کرج) ایران 21 – ورامین (حرف س) ایران 22 – تهران ایران 23 – حومه اصفهان ایران 24 – حومه خوزستان ایران 25 _ استان آذربایجان شرقی – حومه ایران 26 _ استان خراسان شمالی – حومه (بجنورد(ب ج د س)شیروان(ص)اسفراین(ط)آشخانه(ل)جاجرم و گرمه(ق) فاروج(م) (این پلاک قدیم برای قم بود) ایران 27 _استان آدربایجان غربی – حومه ایران 28 استان همدان – حومه ایران 29 استان کرمانشاه – حومه ایران 31 _استان لرستان – خرم آباد ایران 32 _استان خراسان – حومه ایران 33 _استان تهران – تهران ایران 34 _استان خوزستان – حومه ایران 35 _استان آذربایجان شرقی – تبریز ایران 36 _استان خراسان رضوی، مشهد – حومه (ب، ج، د ، س، ص، ط، ه) (این پلاک قدیم برای قم بود) – حرف ق کاشمر، حرف ل نیشابور، حرف م سبزوار، حرف ن تربت حیدریه ایران 37 _استان آذربایجان غربی – حومه ایران 38 _استان البرز ، کرج ایران 39 _استان کرمان – حومه ایران 41 _استان لرستان – حومه ایران 42 _استان خراسان – حومه ایران 43 _استان اصفهان – حومه ایران 44 _استان تهران – تهران ایران 45 _استان کرمان – کرمان ایران 46 _استان گیلان – رشت ایران 47 _استان مرکزی – اراک ایران 48 _استان بوشهر- بوشهر ایران 49 _استان کهکلویه و بویر احمد – یاسوج و حومه ایران 51 _استان کردستان – سنندج ایران 52 _استان خراسان جنوبی ایران 53 _استان اصفهان – اصفهان ایران 54 _استان یزد – یزد ایران 55 _استان تهران – تهران ایران 56 _استان گیلان – حومه ایران 57 _استان مرکزی – حومه ایران 58 _استان بوشهر – حومه ایران 59 _استان گلستان – گرگان ایران 61 _استان کردستان – حومه ایران 62 _استان مازندران – ساری ایران 63 _استان فارس – شیراز ایران 64 _استان یزد – حومه ایران 65 _استان کرمان – حومه ایران 66 _استان تهران – تهران(کد ذخیره) ایران 67 _استان اصفهان ایران 68 _استان تهران – کرج ایران 69 _استان گلستان – حومه ایران 71 _استان چهارمحال و بختیاری – شهر کرد ایران 72 _استان مازندران – حومه ایران 73 _استان فارس – حومه ایران 74 استان یزد – یزد – حرف ب شمهد ایران 75 _استان کرمان – حومه ایران 76 استان گیلان – حومه (ذخیره) ایران 77 _استان تهران – تهران(ذخیره) ایران 78 _استان تهران – لواسان، پاکدشت، ورامین و شهرستانهای حومه ایران 79 _استان قزوین – قزوین ایران 81 _استان چهارمحال و بختیاری – حومه ایران 82 _استان مازندران – حومه ایران 83 _استان فارس – حومه ایران 84 _استان هرمزگان – بندرعباس ایران 85 _استان سیستان و بلوچستان – زاهدان ایران 86 _استان سمنان – سمنان ایران 87 _استان زنجان – زنجان ایران 88 _استان تهران – تهران(کد ذخیره) ایران 89 _استان قزوین – حومه ایران 91 _استان اردبیل – اردبیل و حومه ایران 92 _استان مازندران – حومه ایران 93 _استان فارس، شیراز – حومه ایران 94 _استان هرمزگان – حومه ایران 95 استان سیستان و بلوچستان – حومه ایران 96 _استان سمنان – حومه ایران 97 _استان زنجان – حومه ایران 98 _استان ایلام – ایلام و حومه ایران 99 _استان تهران – تهران (کد ذخیره) حروف بین اعداد در پلاکها به معنی زیر می‌باشد. نکته: حروفی که توضیح ندارد برای سایر خودروهاست الف (ویزه خودروهای دولتی) ب پ (ویژه خودروهای نیروی انتظامی) ت (ویژه تاکسی‌ها) ج د س ص ط ق ک (ویژه خودروهای کشاورزی) ع (ویژه خودروهای عمومی) ل م ن و ه ی
هدایت شده از Abdolmalek Saeidi
اطلاعیه پذیرش طلبه(برادران) در مقطع؛ سطح ۱ و کارشناسی در دو رشته: فقه و معارف اسلامی _ علوم قرآن و حدیث
؛ تمایز حیوان و ++++ فلاسفه از قدیم تعبیر خیلی خوبی انتخاب کرده‌اند گو اینکه بعضی شاید نکته‌‏اش را درست در نمی‌یابند. وقتی می‌خواهند انسان را تعریف کنند، به «حیوان ناطق» تعریف می‌کنند، حیوان سخنگو، با اینکه به قول خودشان می‌خواهند جنس و فصل را بیان کرده باشند. بعد این سؤال برای افراد مطرح می‌شود که «سخنگویی» مگر چه اهمیتی برای انسان دارد که ما آن را به‏ جای فصل انسان بگیریم یعنی به‏ جای «جزء ذات» و «ذاتی» انسان بشماریم؟ سخن گفتن برای انسان یک عمل است؛ مثل خندیدن. همین‌طور که خندیدن از مختصات انسان است سخن گفتن هم از مختصات انسان است و برعکس. شاید مثلًا پهن ناخن بودن هم از مختصات انسان باشد. پس این چیست که در باب انسان گفته‌اند؟ بعضی گفتند- و حرفشان درست است- که معنی نطق در اینجا سخن گفتن نیست، ادراک کلیات است؛ یعنی حیوان احساس می‌کند، درک می‌کند ولی جزئیها یعنی فرد را درک می‌کند. در ذهن حیوان فقط فرد وجود دارد؛ مثلًا صاحب خودش را می‌شناسد، آن انسان دیگر را می‌شناسد؛ آن خانه را می‌شناسد، آن خانه دیگر را می‌شناسد، صد خانه را ممکن است بشناسد ولی از همه اینها نمی‌تواند یک معنی کلی بسازد و با آن کلیات در ذهن خودش قانون تشکیل بدهد. انسان ادراک معانی و مفاهیم کلی می‌کند. این درست، ولی چرا ادراک کلیات را با لفظ «ادراک کلیات» نگفته‌اند، با لفظ «سخنگو» گفته‌اند؟ به خاطر ارتباط قطعی‌‏ای که میان ایندو هست؛ یعنی انسان اگر مدرک «کلی» نمی‏‌بود سخنگو هم نمی‌‏بود. سخن گفتن فقط این [حالت ظاهری‏] نیست، طوطی هم ممکن است چهار کلمه‌ای حرف بزند. یک معنی را که انسان احساس می‌کند، [اگر فقط بتواند لفظ آن معنی را بگوید،] فرض کنید که انسان پدر خودش را می‌بیند، بعد فقط بتواند لفظ «پدر» را بگوید، این سخن گفتن نیست. سخن گفتن، با ارتباط دادن و نسبت برقرار کردن میان معانی و مفاهیم و دیده‌ه است؛ می‌گوییم این ایستاده است، آن نشسته است. «است» و «نیست» وقتی که آمد، «هست» و «نیست» اگر آمد، هست و نیست «جزئی» ندارد، همیشه در ذهن انسان «کلی» است. اگر انسان استعداد ادراک کلیات را نمی‌داشت نمی‌توانست حرف بزند. انسان که حرف می‌زند نه از باب این است که جهازات جسمانی انسان با حیوان فرق می‌کند، یعنی زبان انسان را بر خلاف حیوان طوری ساخته‌اند که بتواند حرف بزند. به زبان مربوط نیست، به جسم مربوط نیست، به روح مربوط است. این زبان و دهان و مخارجی که انسان دارد حیوان هم عیناً اینها را دارد ولی حیوان که نمی‌تواند حرف بزند به دلیل این است که ادراکش برای سخن گفتن کافی نیست. پس منشأ و ریشه سخن گفتن آن استعداد فطری انسان در ادراک کلیات است. 📚شهید آیت الله مطهری، آشنایی با قرآن، ج 6، ص۱۷- ۱۸