تعریف من از جامعه آزاد
جایی است که اگر کسی نخواهد
همرنگ جماعت شود، در امنیت باشد!
#آدلای_استیونسون
آنچه از همه دردناک تر است،
فقر و بیماری نیست؛
بی رحمی مردم نسبت به یکدیگر است.
#رومن_رولان
خیلی با خودم کلنجار رفتم که دستاتو بگیرم تو دستم ،
که زول بزنم تو چشات وبهت بگم :
-میشه نری؟ میشه بمونی؟
اما نتونستم ؛میدونی چرا؟
چون من میدونم انتظار یعنی چی ، تب عشق یعنی چی؛
من میدونم شب تا صبح نخوابیدن وفکر کردن به دلبر یعنی چی ؛
ول دلم نمیخواد تو درد هیچکدوم رو بکشی !
بهت نگفتم بمون چون میدونستم تویی که بمونه نه جسمش ونه روحش برای من نیست ،
تویی که بمونه دیگه مهربون نیست،
تویی که بمونه میشه یه ادم دلسردِ بی رحمِ چشم انتظار؛
ولی من همینجوری تو رو دوست داشتم !
نگفتم بمون چون دلم نمیخواست بابت تغییرت ازت متنفرشم .
#ناگفته_ها
#برای_تو
اخوان ثالث تو بخشی از شعر قاصدکش میگه: «برو آنجا که تو را منتظرند» ببین خیلی حرفش قشنگه…
اینکه زور بزنی تو دل کسی جا شی و التماس توجه و همراهیش رو بکنی هیچ ثمری برات نداره جز اینکه غرورت بشکنه، عزت نفست بیاد پایین و به خودت حس بدی داشته باشه.
اونجا که مولانا میگه؛
تو مرا جان و جهانی چه کنم جان و جهان را
تو مرا گنج روانی چه کنم سود و زیان را
نفسی یار شرابم نفسی یار کبابم
چو در این دور خرابم چه کنم دور زمان را
ز همه خلق رمیدم ز همه بازرهیدم
نه نهانم نه بدیدم چه کنم کون و مکان را