eitaa logo
هیئت قرآن و ولایت
1.9هزار دنبال‌کننده
567 عکس
256 ویدیو
113 فایل
محلی برای پاسخ کاربردی به مسائل روزمره؛ مبتنی بر معارف تدبری قرآن و عترت علیهم‌السلام ارتباط با مدیر کانال: @mr7167
مشاهده در ایتا
دانلود
انتشار مستدل تدبر در سوره مبارکه فسطاط (۲۴) *انفاق بسترساز احکام الهی* يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ قُلْ فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَآ أَكْبَرُ مِن نَّفْعِهِمَا وَيَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ كَذَلِكَ يُبيِّنُ اللّهُ لَكُمُ الآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ (۲۱۹) ⏪دراین آیه دوسوال از پیامبر اکرم شده‌است، یک سوال درباره خمر و میسر و سوال دوم درباره انفاق، سوالی اینجاست که ارتباطی بین این دوسوال است؟ ⏪درپاسخ سوال اول فرمود آسیب خمر و میسر بسیار بیشتر از منافع آن است، در اینجا مهم است که فرمان تحریم و خمر و میسر نیست، در حالیکه بیان میکند که آسیب آن بسیار بیشتر است، حال در این شرایط سوال دوم مفهموم میابد، یعنی در این شرایط سوال میشود که چه چیز انفاق کنیم، یعنی از چه نفعی و منفعتی در راه خدا چشم پوشی کنیم؟ پاسخ اینست که "عفو" و گذشت را انفاق کنیم، خب در این سیاق یعنی گذشت از منافع خمر و میسر را در راه خدا انفاق کنید. ✳️به عبارت دیگر خمر و میسر بقدری در دوران جاهلیت رواج و محبوبیت دارد که خداوند متعال در فرآیند تحریم آن ابتدائا مومنین را دعوت به انفاق و صرف نظر کردن از منافع خمر و میسر میکند تا این فرهنگ خمر و میسر از رونق بیافتد. یعنی چشم پوشی از منافع خمر میسر درواقع انفاق فی سبیل الله است. 💠لذا در پایان آیه فرمود اینچنین خداوند برای شما آیات را بیان میکند و درواقع این عبارت دلالت بر ارتباط پاسخ‌های اول و دوم دارد. و این کمال هماهنگی این دوفراز آیه است. برای بهره‌مندی از صوت کامل به آدرس زیر مراجعه فرمایید:👇 http://ganjineh-tadabbor.ir ۲۱۹ @heyat_quran
📽🎵 *صوت و تصویر جلسات سورۀ مبارک بقره (فسطاط)* ✅ *جلسه سی و سوم* (25 اردیبهشت 99- بیستم رمضان المبارک- پخش زنده): 🎵 صوت: https://b2n.ir/291336 📽 تصویر: https://www.aparat.com/v/wgRB7 ✅ *جلسه سی و چهارم* (27 اردیبهشت 99- بیست و دوم رمضان المبارک- پخش زنده): 🎵 صوت: https://b2n.ir/521383 📽 تصویر: https://aparat.com/v/0ZD89 🕋در صورت استفاده از صوت ها و تصویرها، از طریق پرداخت انواع وجوه شرعی، در ثواب *«حمایت از نهضت مردمی تدبرآموزی»* سهیم باشید: 👇 👇 👇 http://nehzattadabor.com/ @heyat_quran
📽🎵 *صوت و تصویر جلسات سورۀ مبارک بقره (فسطاط)* ✅ *جلسه سی و پنجم* (28 اردیبهشت 99- بیست و سوم رمضان المبارک- پخش زنده): 🎵 صوت: https://b2n.ir/125811 📽 تصویر: https://www.aparat.com/v/f3EVm ✅ *جلسه سی و ششم* (29 اردیبهشت 99- بیست و چهارم رمضان المبارک- پخش زنده): 🎵 صوت: https://b2n.ir/860717 📽 تصویر: https://aparat.com/v/0ZD89 🕋در صورت استفاده از صوت ها و تصویرها، از طریق پرداخت انواع وجوه شرعی، در ثواب *«حمایت از نهضت مردمی تدبرآموزی»* سهیم باشید: 👇 👇 👇 http://nehzattadabor.com/ @heyat_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتشار مستدل تدبر در سوره مبارکه فسطاط (۲۵) *دو مکتب در نگاه به دنیا* برای بهره‌مندی از ویدئوی کامل به آدرس زیر مراجعه فرمایید:👇 https://www.aparat.com/v/P8Iie #تدبر_در_قرآن‌ #علی_صبوحی #هیأت_قرآن_و_ولايت #سوره_فسطاط_آیات_۲۰۰_۲۰۷ @heyat_quran
📽🎵 *صوت و تصویر جلسات سورۀ مبارک بقره (فسطاط)* ✅ *جلسه سی و هفتم* (30 اردیبهشت 99- بیست و پنجم رمضان المبارک- پخش زنده): 🎵 صوت: https://b2n.ir/075057 📽 تصویر: https://www.aparat.com/v/W1VCd 🕋اگر از محصولات فوق استفاده کردید، در قالب انواع حمایت ها، از قبیل پرداخت نقدی، نذر، وجوهات شرعی، قرض الحسنه، وقف و... در ثواب *«حمایت از نهضت مردمی تدبرآموزی»* سهیم باشید: 👇 👇 👇 http://nehzattadabor.com @heyat_quran
📽 فیلم سخنرانی حجت الاسلام علی صبوحی در مراسم رونمایی از *«قرارگاه حمایت از نهضت مردمی تدبرآموزی»* ✅ به منظور تجمیع و مدیریت حمایت ها از جریان تدبر در کشور، قرارگاه حمایت از نهضت مردمی تدبر در حجسته میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام رونمایی شد. در این فایل استاد علی صبوحی با رونمایی از این قرارگاه، فعالیت ها و نحوه کار این قرارگاه را توضیح می دهد. 🌐 http://alisaboohi.com/?p=2600 @alisaboohi_com | علی صبوحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتشار مستدل تدبر در سوره مبارکه فسطاط (۲۶) *نعمت حقیقی* برای بهره‌مندی از ویدئوی کامل به آدرس زیر مراجعه فرمایید:👇 https://www.aparat.com/v/P8Iie #تدبر_در_قرآن‌ #علی_صبوحی #هیأت_قرآن_و_ولايت #سوره_فسطاط_جلسه_سی_و_سوم_آیه_۲۱۱ @heyat_quran
مگر تقسیم‌بردار است؟ یکی از معانی ، غیرقابل تقسیم بودن شئون تولّی و است. اینکه کسی بگوید: «من در 10 مسأله، و پیغمبرش را قبول دارم، اما اینجا که می‌گویند بروید بجنگید، چون من عقلم تشخیص داده که الآن نباید با جنگید، قبول نمی‌کنم. چرا سری که درد نمی‌کند دستمال ببندیم؟ این چه کاری است که هر روز در خیابان برویم و بگوییم مرگ بر آن، مرگ بر این؟ این یک مورد را؛ یعنی و مرگ گفتن و جنگیدن را، جدا هستیم، اما با بقیه‌ی دین همراهیم؛ به می‌رویم، می‌خوانیم، نماز مستحبی هم می‌خوانیم، اما وقتی بخواهند بگویند ، ، ما سرمان را می‌اندازیم پایین و ذکرمان را می‌گوییم، به ما چه مرگ بر کی! دعایمان را می‌کنیم، نمازمان را می‌خوانیم، کاری به نداریم، این‌ها می‌خواهند باهم بجنگند، بجنگند، می‌خواهند صلح کنند، صلح کنند، بر سر قدرت در دنیا با هم می‌جنگند!» این به این معناست که چنین فردی در بعضی مسائل از ولایت‌پذیری عقب‌نشینی کرده است؛ خداوند می‌گوید اینان سایر اعمالشان نیز حبط می‌شود: *«ذلِک بِاَنَّهُمُ اتَّبَعوا مَا اَسخَطَ اللهَ وَکرِهوا رِضوانَهُ فَاَحبَطَ اَعمالَهُم»* (سوره 47، آیه 28) دین و اطاعت از خدا تبعیض‌بردار نیست، اگر خدا را تکلیف کرده، برای همه تکلیف کرده است. بخشی از صلی الله علیه و آله علی صبوحی @alisaboohi_com | علی صبوحی