eitaa logo
هیئت قرآن و ولایت
1.9هزار دنبال‌کننده
568 عکس
256 ویدیو
113 فایل
محلی برای پاسخ کاربردی به مسائل روزمره؛ مبتنی بر معارف تدبری قرآن و عترت علیهم‌السلام ارتباط با مدیر کانال: @mr7167
مشاهده در ایتا
دانلود
1⃣6⃣ انتظار یک پدیده‌ی مهم 🔹قسم به آن شبی که وقتی سپری می‌شود به دنبالش فجر طلوع می‌کند.🔹 💠 اگر قرار است ده شب سپری شود تا یک سپیده‌دم مقدس طلوع کند، از بین این ده شب کدام شب از همه مهم‌تر است؟ اگر خدا بخواهد به یک تک شب سوگند یاد کند و به لحظه‌های سپری شدنش قسم بخورد، کدام می‌تواند مهم‌ترین شب باشد؟ بله، شب دهم. آن شبی که وقتی سپری می‌شود و وقتی لحظه‌ها و دقایقش طی می‌شود، به دنبالش فجر طلوع می‌کند. بنابراین، وَاللَّيْلِ إِذَا يَسْرِ ﴿۴﴾ قسم به شب پایانی این ده شب است. 💠بله خداوند سوگند یاد کرده به فجر، فجری که بعد از ده شب طلوع می‌کند و بعد سوگند یاد کرده به آن ده شبی که قبل از این فجر است، و توی این ده شب، سوگند یاد کرده به شب هشتم، شب نهم و شب دهم، لحظه لحظه‌ی سپری شدنش، که وقتی سپری می‌شود فجر طلوع می‌کند. هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
1⃣6⃣ انتظار یک پدیده‌ی مهم 💠دسته‌ی اول در سوره فجر، قسم است و قسم برای تأکید است. برای تأکید چه چیز خدا قسم یاد کرده؟ درست در جایی که ما منتظریم تا خدا جوابی برای سوگندها مطرح کند، خدا به جای جواب سوگند و به جای جمله‌ای که تأکید بشود، یک سؤال از ما می‌پرسد: 🔹هَلْ فِي ذَلِكَ قَسَمٌ لِذِي حِجْرٍ ﴿۵﴾ آیا در آن‌چه گفته شد برای خردمند قسمی وجود دارد؟ آیا در این تأکیدها، در قسم به «فَجْرِ» و «وَلَيَالٍ عَشْرٍ» و «وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ» تأکید کافی برای «ذِي حِجْرٍ» یعنی خردمند هست؟ در حقیقت می‌شود گفت قسم‌های سوره‌ی فجر بدون جواب تمام می‌شود، با یک سؤال تمام می‌شود و آن سؤال می‌خواهد تأکید این قسم‌ها را مضاعف کند. پس خدا برای چه قسم خورد؟ چه چیز را می‌خواست تأکید کند؟ در این قسم‌ها تأکید کافی برای عاقل نسبت به چه مسأله‌ای هست یا نیست؟ 🔹هَلْ فِي ذَلِكَ قَسَمٌ لِذِي حِجْرٍ ﴿۵﴾ این سؤالی است که جوابش را باید با فهمیدن دسته‌های بعدی سوره‌ی فجر به‌دست بیاوریم. هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
1⃣6⃣ انتظار یک پدیده‌ی مهم 🔹هر چه انسان به یک حادثه‌ی مهم نزدیک تر می‌شود، بیشتر لحظه شماری می‌کند.🔹 💠وقتی انسان منتظر یک پدیده و حادثه‌ی بسیار مهم است، وقتی نزدیک‌تر می‌شود به آن حادثه، دیگر دقیقه‌ها را می‌شمارد، ثانیه‌ها را می‌شمارد. مثل حادثه‌ی عید نوروز که وقتی به آن نزدیک می‌شویم، چند روز مانده به عید نوروز می‌گوییم دیگر ده روز مانده. بعد باز هم نزدیک‌تر می‌شویم می‌گوییم سه روز بیشتر نمانده. بعد نزدیک تر که می‌شویم، چند ساعت که مانده به عید نوروز، می‌بینید تلویزیون دارد دقیقه‌ها و ثانیه‌ها را می‌شمارد. این، انتظار کشیدن برای یک پدیده‌ی مهم است. 🔹«وَالْفَجْرِ» ﴿۱﴾ سوگند به فجر. 🔹«وَلَيَالٍ عَشْرٍ» ﴿۲﴾ و به ده شب قبلش، که در این ده شب انتظار فجر را می‌کشیم. 🔹«وَالشَّفْعِ» و وقتی نزدیک فجر می‌شویم، سه شب مانده به فجر خداوند می‌فرماید سوگند به شب هشتم. 🔹«وَالْوَتْرِ» ﴿۳﴾ دو شب مانده، سوگند به شب نهم. 🔹«وَاللَّيْلِ إِذَا يَسْرِ» ﴿۴﴾ یک شب مانده به فجر، خدا می‌فرماید: سوگند به شب دهم. «إِذَا يَسْرِ» یعنی لحظه لحظه‌ی سپری شدنش. هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
0⃣6⃣ طراح بهترین سبک زندگی 📣 صوت کامل برای مشاهده ویدیو به آدرس زیر مراجعه نمایید 👇 https://www.aparat.com/v/U60J5 هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣6⃣ انتظار یک پدیده مهم 🔊صوت کامل برای مشاهده ویدیو به آدرس زیر مراجعه نمایید 👇 https://www.aparat.com/v/T3Ztd هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
2⃣6⃣ جایگاه کمین برای مشاهده ویدیو به آدرس زیر مراجعه نمایید 👇 https://www.aparat.com/v/xrTms هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
🕋 *غدیر؛ عید سیاسی امت اسلام* 🕋 ✅ *بیانات حجت الاسلام علی صبوحی در جلسۀ هفتگی هیات قرآن و لایت به مناسبت عید غدیر * ◀️ *بخش اول:* واقعۀ غدیر؛ پایان‌بخش فرایند نزول سورۀ مبارک مائده ◀️ *بخش دوم:* غدیر؛ عید سیاسی و نه عید فامیلی 📝 جهت دانلود فایل متن کامل جزوه، در کانال جلسۀ هفتگی هیات قرآن و ولایت عضو شوید: @heiat_tadabbor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
2⃣6⃣ جایگاه کمین 📽ویدیو کامل برای مشاهده ویدیو با کیفیت بالاتر به آدرس زیر مراجعه نمایید 👇 https://www.aparat.com/v/xrTms هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
2⃣6⃣ جایگاه کمین 🔹ندیدی خداوند با فرعون، صاحب این ساختمان‌های مانند کوه چه کرد؟🔹 🔹وَفِرْعَوْنَ ذِي الْأَوْتَادِ ﴿۱۰﴾ ندیدی خدا با فرعون چه کرد؟ فرعونی که دارای «أَوْتَادِ» است. «أَوْتَادِ» جمع وتد است، وتد یعنی میخ. فرعون دارای «أَوْتَادِ» است یعنی چه؟ خداوند در قرآن کریم در سوره‌ی مبارکه‌ی نبأ می‌فرماید: «وَالْجِبَالَ أَوْتَادًا» ﴿۷﴾ کوه‌ها میخ‌های زمین‌اند. 💠اگر ثمود کوه‌ها را شکافته، اگر قوم عاد ارم مستحکم داشته، فرعون هم دارای کوه‌ها بوده. آیا فرعون دارای کوه‌ها بود؟ نه، این کنایه است. فرعون ساختمان‌هایی داشت که مانند کوه مستحکم بودند. اهرام ثلاثه‌ی مصر را می‌شناسید؟ ساختمان‌های بزرگی که مانند کوه سر به فلک کشیده‌اند و ریشه‌دار و مستحکم‌اند و بعد از گذشت هزاران سال هنوز باقی‌اند. 💠ندیدی خداوند با فرعون، صاحب این ساختمان‌های مانند کوه چه کرد؟ به چه جرمی؟ مگر فرعون، عاد یا ثمود چه کرده بودند؟ مگر ارم داشتن جرم است؟ مگر دل کوه‌ها را شکافتن و برای خودش انسان خانه و کاشانه درست کند جرم است؟ مگر کسی ساختمان‌ها و برج‌های بلند بسازد جرم است؟ نه. این‌ها کسانی بودند که در سرزمینها طغیان کردند. هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
جلسه هفتگی هیات قرآن و ولایت (خانوادگی)-جلسه بیست و یکم سوره نحل-پنجشنبه 31مرداد ساعت 9 صبح- میدان سپاه-خیابان پادگان ولی عصر-حسینیه فاطمه الزهرا (س) توجه: درب ورودی، 50 متر بالاتر از درب اصلی حسینیه است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
2⃣6⃣ جایگاه کمین 📽 گزیده ویدیو برای مشاهده ویدیو کامل به آدرس زیر مراجعه نمایید 👇 https://www.aparat.com/v/xrTms هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
2⃣6⃣ جایگاه کمین 🔹آب اگر ازحدش گذشت، ویرانگر می‌شود.🔹 🔹الَّذِينَ طَغَوْا فِي الْبِلَادِ ﴿۱۱﴾ این‌ها کسانی بودند که در سرزمین‌ها طغیان کردند. 🔹فَأَكْثَرُوا فِيهَا الْفَسَادَ ﴿۱۲﴾ و در سرزمین‌ها فساد و تباهی را گسترش دادند. 💠آب را بهش توجه کرده‌اید؟ تا وقتی در بستر رودخانه حرکت می‌کند باعث آبادانی است. مزرعه‌ها، باغ‌ها، آبیاری می‌شوند با آبی که در رودخانه است. اما اگر آب طغیان کرد چه؟ اگر از حدش گذشت چه؟ اگر از بستر رودخانه خارج شد و سیل ایجاد شد، همین آب می‌شود ویرانگر. بله، انسان‌ها هم بعضی وقت‌ها طغیان می‌کنند. و وقتی طغیان می‌کنند، فساد و تباهی ایجاد می‌کنند، ویرانی به بار می‌آورند. 💠همان انسانی که باید باعث عمران و آبادانی زمین باشد، همان انسانی که باید در خدمت خلق خدا باشد می‌بینید ویران می‌کند زمین را، می‌بینید انسان‌ها را به تباهی می‌کشد. هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
3⃣6⃣ ابزار دنیا جهت امتحان انسان برای مشاهده ویدیو به آدرس زیر مراجعه نمایید 👇 https://www.aparat.com/v/9M4xh هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
3⃣6⃣ ابزار دنیا جهت امتحان انسان 📽 ویدئو کامل برای مشاهده ویدیو با کیفیت بالاتر به آدرس زیر مراجعه نمایید 👇 https://www.aparat.com/v/9M4xh هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
3⃣6⃣ ابزار دنیا جهت امتحان انسان 🔹این که بعضی به فساد و طغیان کشیده می‌شوند، ریشه در نگاه غلط انسان دارد.🔹 💠در سیاق دوم سوره مبارکه فجر راجع به قوم عاد صحبت شد، راجع به قوم ثمود صحبت شد. درباره‌ی فرعون و طغیان‌گری‌های این‌ها صحبت شد، از فسادشان صحبت شد، از عذابشان خداوند مطالبی را فرمود. اما آیا قرآن کتاب داستان‌سرایی و قصه‌سرایی است؟ مسلماً این‌طوری نیست. قرآن کتاب هدایت است، کتاب عبرت گرفتن است. 💠پس اگر از قوم عاد، اگر از ثمود، اگر از فرعون صحبت کرده، مسأله فقط مسأله‌ی آن‌ها نیست، بلکه مسأله مسأله‌ی انسان است. به همین خاطر سیاق سوم بحث را این‌طور شروع می‌کند: «فَأَمَّا الْإِنْسَانُ». اما انسان... خداوند می‌خواهد بگوید تمام این مسائلی که می‌بینید بعضی به طغیان کشیده می‌شوند، بعضی به فساد کشیده می‌شوند مستحق عذاب می‌شوند، ریشه در یک نگاه غلطی دارد، انسان یک مطلبی را خوب ملتفت نیست. هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
3⃣6⃣ ابزار دنیا جهت امتحان انسان 🔹فَأَمَّا الْإِنْسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ ﴿۱۵﴾ وقتی خداوند انسان را امتحان می‌کند؛ چطور او را امتحان می‌کند؟ 🔹فَأَكْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ او را گرامی می‌دارد و به او نعمت زیاد می‌بخشد؛ فرض کنید ثروتش را زیاد می‌کند، قدرتش را زیاد می‌کند، شهرتش را زیاد می‌کند، خانواده‌ی او را توسعه می‌دهد، موقعیت اجتماعی او را تثبیت می‌کند. 🔹فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ ﴿۱۵﴾ عکس العمل این انسان این است که می‌گوید پروردگارم مرا اکرام کرد، پروردگارم مرا احترام کرد. گویا این انسان اصلاً امتحان را نمی‌بیند. عکس‌العمل انسان باید این می‌بود: باید می‌گفت پروردگارم مرا امتحان کرد. اگر انسان توجه می‌کرد به این‌که امتحان می‌شود، یک موضع خاصی می‌گرفت که از عهده‌ی امتحان بربیاید، بتواند پاسخ درستی به این امتحان بدهد، بتواند موقعیت درستی را در این امتحان برای خودش رقم بزند، این کار را می‌کرد ولی متأسفانه انسان امتحان را نمی‌بیند. 🔹فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ ﴿۱۵﴾ می‌گوید پروردگارم مرا اکرام کرده، احترام کرده. خیال می‌کند خودش کسی بوده، یک ارزش خاصی پیش خدا داشته و به خاطر آن ارزش خاص، خدا به او زیبایی بیشتر داده، علم بیشتر داده، قدرت بیشتر داده، شهرت و آبروی بیشتری داده. این‌طور تصوری می‌کند انسان. هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
3⃣6⃣ ابزار دنیا جهت امتحان انسان 📽 گزیده ویدئو برای مشاهده ویدیو با کیفیت بالاتر به آدرس زیر مراجعه نمایید 👇 https://www.aparat.com/v/9M4xh هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
3⃣6⃣ ابزار دنیا جهت امتحان انسان 🔹خداوند با ابزار دنیا می‌خواهد انسان را امتحان کند.🔹 💠گاهی می‌خواهد یک چیزی از متاع دنیا را به انسان بدهد، این‌طور او را امتحان کند. ولی این انسان گویا امتحان را نمی‌بیند. می‌گوید بله خدا به من احترام کرده، خیال می‌کند کسی بوده، ارزش ویژه‌ای داشته، به خاطر همین به او این نعمت را داده‌اند. توجه نمی‌کند که این نعمت را به او داده‌اند تا ببینند آیا وظیفه‌ی خود را در برابر این نعمت انجام می‌دهد؟ آیا شکرش را به‌جای می‌آورد؟ آیا از این نعمت برای خدمت به دیگران استفاده می‌کند؟ این مسأله است. 💠گاهی خدا با ابزار دنیا انسان را امتحان می‌کند ولی این‌طور که نعمت را از انسان می‌گیرد؛ ببیند آیا صبر می‌کند؟ آیا حاضر است از خودش مقاومت نشان بدهد؟ آیا حاضر است سرخوردگی و افسردگی را به دل خودش راه ندهد؟ آیا حاضر است در صدد انتقام برنیاید؟ خوب اینجا هم می‌بینیم متأسفانه انسان باز امتحان را نمی‌بیند. این مشکل مهمی است. 💠همین مشکل است که قوم عاد را عاد کرد. همین مشکل است که قوم ثمود را ثمود کرد. همین مشکل است که فرعون را فرعون کرد. ثروت داشتند، قدرت داشتند، اما به طغیان کشید کار آن‌ها را، چون نفهمیدند امتحان است. فکر کردند کسی‌اند که این ثروت و قدرت به آن‌ها داده شده. هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat
4⃣6⃣ مهار حب دنیا در دل انسان برای مشاهده ویدیو به آدرس زیر مراجعه نمایید 👇 https://www.aparat.com/v/nW4pD هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
4⃣6⃣ مهار حب دنیا در دل انسان 📽ویدیو کامل برای مشاهده ویدیو با کیفیت بالاتر به آدرس زیر مراجعه نمایید 👇 https://www.aparat.com/v/nW4pD هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
جلسه هفتگی هیات قرآن و ولایت (خانوادگی)-جلسه بیست و دوم سوره نحل-پنجشنبه 7شهریور- ساعت 9 صبح- میدان سپاه-خیابان پادگان ولی عصر-حسینیه فاطمه الزهرا (س) *توجه: درب ورودی، 50 متر بالاتر از درب اصلی حسینیه است. *
4⃣6⃣ مهار حب دنیا در دل انسان 💠 چرا انسان‌ها امتحان و ابتلاء را نمی‌فهمند؟ بَلْ برای ریشه‌یابی می‌آید. كَلَّا بَلْ ریشه‌اش چهار تا چیز است: 🔹لَا تُكْرِمُونَ الْيَتِيمَ ﴿۱۷﴾ ۱. شما یتیم‌نواز نیستید. وظیفه‌ی خودتان را در قبال یتیم یعنی کسی که سرپرست و حامی خودش را از دست داده، به نحو احسن انجام نمی‌دهید. از او حمایت نمی‌کنید. او را پشتیبانی نمی‌کنید به لحاظ عاطفی، به لحاظ مالی، به لحاظ شخصیتی، به لحاظ تحصیلی، به لحاظ اشتغال، ازدواج، مسکن و سایر مسائل. 🔹وَلَا تَحَاضُّونَ عَلَى طَعَامِ الْمِسْكِينِ ﴿۱۸﴾ ۲. دومین اشکال شما این است که یکدیگر را بر غذای گرسنگان و فقرا تشویق نمی‌کنید. یعنی در جامعه‌ی شما عده‌ای به خاطر فقر گرسنه می‌خوابند و شما عین خیالتان نیست. نه خودتان احساس مسئولیت می‌کنید نه دیگران را به اطعام آن‌ها ترغیب می‌کنید. اصلاً گویا برای شما مهم نیست. 🔹وَتَأْكُلُونَ التُّرَاثَ أَكْلًا لَمًّا ﴿۱۹﴾ ۳. سومین اشکال شما این است که حق دیگران، مال دیگران، ارث دیگران را به چپاول می‌خورید. ارث‌خوری، حق‌خوری، مال مردم‌خوری، حرام‌خواری در بین شماست. مادامی که شما به لقمه‌ی حرام توجه می‌کنید، امتحانتان را نخواهید فهمید. هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran
4⃣6⃣ مهار حب دنیا در دل انسان 🔹کسی که برای دنیا ارزش قائل است، امتحان را نمی‌فهمد.🔹 💠 خداوند علت چهارم در ریشه‌ی اشتباه انسان را این‌طور مطرح می‌فرماید: 🔹وَتُحِبُّونَ الْمَالَ حُبًّا جَمًّا ﴿۲۰﴾ یعنی گویا علت هر سه رفتار قبلی: یک: یتیم‌نواز نبودن. دو: به فکر گرسنگان فقیر نبودن. سه: لقمه‌ی حرام خوردن، سهم، مال و حق دیگران را به چپاول خوردن. این سه تا رفتار را خدا می‌خواهد در یک جمله جمع‌بندی کند: 🔹وَتُحِبُّونَ الْمَالَ حُبًّا جَمًّا ﴿۲۰﴾ علاقه‌ی شدید به دنیا و مال دنیا. دنیاگرایی مسأله است. ارزش قائل بودن برای دنیا مسأله است. 💠 بله، تا وقتی شما برای دنیا ارزش ذاتی قائلی، دنیا را به خودی خود عزیز می‌شماری محترم می‌شماری، تا این وقت چه توقعی داری که ابتلاء و امتحان را بفهمی؟ کسی که برای دنیا ارزش قائل است، هر وقت خدا یک چیزی از دنیا به او بدهد می‌گوید خدا به من ارزش داده؛ «رَبِّي أَكْرَمَنِ». کسی که برای دنیا ارزش قائل است، هر وقت خدا چیزی از دنیا را از او بگیرد، می‌گوید خدا از من سلب ارزش کرده؛ «رَبِّي أَهَانَنِ» خدا به من اهانت کرده. هیات مجازی قرآن و ولایت، محلی است برای پاسخ کاربردی به مسایل روزمره زندگی براساس معارف تدبری قرآن و عترت با ارائه استاد علی صبوحی برای مشاهده محتوا، کافیست با فشردن بر آدرس زیر 👇👇در کانال هیات مجازی عضو شوید. @heyat_quran