eitaa logo
هیئت یا زهرا
142 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
7.9هزار ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
※ مجتمع آموزشی پژوهشی و فرهنگی امام رضا علیه السلام برگزار می‌کند: 🌟 مراسم احیاء شب‌های قدر (شبهای ۱۹، ۲۱، ۲۳ رمضان) • با سخنرانی : استاد محمد شجاعی • شروع زمان مراسم : ساعت ۲۲ • شروع زمان سخنرانی استاد شجاعی : ساعت ۰۰:۳۰ بامداد ※ مکان: چیتگر | بلوار کوهک | نسیم ۱۶ غربی | مجتمع فرهنگی امام رضا علیه‌السلام 🖥 این مراسم از طریق صفحه پخش زنده مجتمع امام رضا علیه‌السلام در آپارات در لینک زیر پشتیبانی خواهد شد : www.aparat.com/ircom_8/live
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه قسمت بیست و پنجم : «تنوع در خلقت خرما» رمضان‌ها که این میوه‌ی بهشتی خدا بیشتر به چشمانمان می‌آید به هنرنمایی خدا در این طیف کوچک از مخلوقاتش بیشتر دقت کنیم. https://eitaa.com/heyatey
❤️دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان
تحدیر(تندخوانی)جزء۱۸ قرآن‌کریم - <unknown>.mp3
4.16M
‌ ‍ ❤️ چند دقیقه آرامش 🌷هدیه به امام زمان تندخوانی قرآن کریم، جزء: ۱۸ https://eitaa.com/heyatey
قرآن ترجمه المیزان سوره 13 سوره مبارکه الرعد صفحه 253 الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ طُوبَىٰ لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ (29) کسانى که ايمان آورده و کارهاى شايسته کردند ، زندگانى پاک تر و نيکويى بازگشت از آنِ ايشان است. (29) كَذَٰلِكَ أَرْسَلْنَاكَ فِي أُمَّةٍ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهَا أُمَمٌ لِتَتْلُوَ عَلَيْهِمُ الَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَهُمْ يَكْفُرُونَ بِالرَّحْمَٰنِ ۚ قُلْ هُوَ رَبِّي لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ مَتَابِ (30) همين گونه تو را در ميان امتى - که پيش از آن امتهايى گذشتند - فرستاديم تا بر آنان تلاوت کنى آنچه را که به تو وحى کرديم ، در حالى که آنان به خداوند رحمان کفر مىورزند. بگو: <او پروردگار من است. معبودى جز او نيست. فقط بر او توکل کرده ام و بازگشتم فقط به سوى اوست>. (30) وَلَوْ أَنَّ قُرْآنًا سُيِّرَتْ بِهِ الْجِبَالُ أَوْ قُطِّعَتْ بِهِ الْأَرْضُ أَوْ كُلِّمَ بِهِ الْمَوْتَىٰ ۗ بَلْ لِلَّهِ الْأَمْرُ جَمِيعًا ۗ أَفَلَمْ يَيْأَسِ الَّذِينَ آمَنُوا أَنْ لَوْ يَشَاءُ اللَّهُ لَهَدَى النَّاسَ جَمِيعًا ۗ وَلَا يَزَالُ الَّذِينَ كَفَرُوا تُصِيبُهُمْ بِمَا صَنَعُوا قَارِعَةٌ أَوْ تَحُلُّ قَرِيبًا مِنْ دَارِهِمْ حَتَّىٰ يَأْتِيَ وَعْدُ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُخْلِفُ الْمِيعَادَ (31) و اگر قرآنى بود که کوهها با آن رانده مى شد و يا زمين با آن شکافته و پاره پاره مى شد و يا بدان با مردگان سخن گفته مى شد ، [مايه هدايت کافران معاند نبود]. نه چنين است [که امر هدايت از آن غير خدا باشد] ، بلکه همه کار از آن خداوند است. پس آيا کسانى که ايمان آورده اند [از هدايت آنان ]نوميد نشده و ندانسته اند که اگر خداوند مى خواست ، همانا تمامى انسانها را هدايت مى کرد؟ و اين کسان که کفر ورزيدند ، هماره به سبب آنچه کرده اند حادثه کوبنده اى به آنان مى رسد و يا نزديک ديارشان فرو مى آيد تا اينکه وعده خدا فرا رسد. به يقين خداوند وعده اش را خلاف نمى کند. (31) وَلَقَدِ اسْتُهْزِئَ بِرُسُلٍ مِنْ قَبْلِكَ فَأَمْلَيْتُ لِلَّذِينَ كَفَرُوا ثُمَّ أَخَذْتُهُمْ ۖ فَكَيْفَ كَانَ عِقَابِ (32) و همانا رسولانى که پيش از تو بودند ، استهزا شدند ; پس به آنان که کفر ورزيدند مهلت دادم. آن گاه ايشان را گرفتار ساختم. پس [درياب که] چگونه است کيفر من! (32) أَفَمَنْ هُوَ قَائِمٌ عَلَىٰ كُلِّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ ۗ وَجَعَلُوا لِلَّهِ شُرَكَاءَ قُلْ سَمُّوهُمْ ۚ أَمْ تُنَبِّئُونَهُ بِمَا لَا يَعْلَمُ فِي الْأَرْضِ أَمْ بِظَاهِرٍ مِنَ الْقَوْلِ ۗ بَلْ زُيِّنَ لِلَّذِينَ كَفَرُوا مَكْرُهُمْ وَصُدُّوا عَنِ السَّبِيلِ ۗ وَمَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ (33) پس آيا آن کس که او هر فردى را با هر چه به دست آورده ، قوام بخش است [همسانى دارد] که براى خدا شريک قرار داده اند؟ بگو: <آنها را نام ببريد ; بلکه آيا به چيزى که در زمين نمى داند ، خبرش مى دهيد ، يا اينکه [خدا ناميدن آنها ]به سخن ظاهرى است ; بلکه براى کسانى که کفر ورزيدند نيرنگشان آراسته شده است و از راه بازداشته شده اند و هر که را خداوند گمراه کند ، او را هيچ هدايتگرى نيست. (33) لَهُمْ عَذَابٌ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۖ وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَشَقُّ ۖ وَمَا لَهُمْ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَاقٍ (34) در زندگانى دنيا آنان را عذابى است و همانا عذاب آخرت دشوارتر است و ايشان را هيچ نگه دارنده اى از [عذاب ]خداوند نيست. (34) 👇 https://eitaa.com/heyatey
🌷 نکته تفسیری صفحه ۲۵۳🌷 بهترین زندگی: «چگونه زندگی بهتری داشته باشیم؟»؛ این سؤالی است که تک تک ما در جستجوی پاسخ آن هستیم و برای رسیدن به آن، شب و روز تلاش می کنیم. شاید مهم ترین دغدغه‏ ی دنیای مدرن امروز نیز پاسخ به همین سؤال باشد؛ امّا چرا با این همه پیشرفت و تمدّن ظاهری، هنوز بیشتر انسان ها روی خوشی و آسایش را ندیده اند؟ چرا اضطراب و افسردگی در دنیا بیداد می کند و چرا بسیاری از مردم، با داشتن بسیاری از امکانات، باز هم از زندگی خود لذّت نمی برند؟ پاسخ این پرسش ها جز با شناخت صحیح انسان به دست نمی آید. بدون‏ شک اگر ما انسان را موجودی مادّی بدانیم و همه‏ ی وجود او را در جسمش خلاصه کنیم، ایجاد بهترین زندگی مادّی برای او، مساوی با فراهم شدن بهترین زندگی خواهد بود؛ ولی موضوع این است که انسان موجودی دوبُعدی است: یک بُعد، جسم اوست که به جهان مادّه مربوط می شود، و بُعد دیگر، روح اوست که به عالم ملکوت متّصل است، و تا زمانی که به جسم و روح انسان رسیدگی کافی و هماهنگ نشود، او از وضعیت خود راضی نخواهد شد. امّا چه‏ کسی می تواند برنامه‏ ی دقیقی برای سلامت جسم و روح انسان ارایه کند؟ آیا خود انسان می تواند تمام نیازهای روحی و جسمی خود را که بدون‏ شک پیچیده ترین موجود روی زمین است برآورده کند؟ پاسخ قطعی این سؤال، منفی است؛ زیرا انسان، نقطه‏ ی کوچکی از این جهان است و بدرستی نمی داند که در کجای عالم هستی قرار دارد و برای رسیدن به هدف نهایی خود، چه‏ کارهایی باید بکند. او که خود یکی از مخلوقات است، از نیازها و توانایی های حقیقی خود خبری ندارد، و تنها آفریدگار او از تمامی نیازهایش آگاه است و می تواند برای سعادتش برنامه ریزی کند. پس تنها راه سعادت بشـریت و یگانه مسیر رسیدن به خوشبختی، پیروی از مقرّرات دین اسلام است که آفریدگار هستی برای سعادت بشر نازل کرده است. این آیه به وضوح بیان می کند که بهترین و پاک ترین زندگی، برای افراد باایمانی ست که با توجّه به دستورهای دین، به شایستگی رفتار می کنند. آیات 28 و 29 بیان می کند که دو عامل مهم، مایه‏ ی آبادانی زندگی فردی و اجتماعی انسان در دنیا و آخرت است؛ توجّه به خدا و پیروی از دستورهای دین. در آیه‏ ی 96 سوره‏ ی اعراف نیز می خوانیم: «اگر مردم شهرها باایمان و پرهیزکار بودند، خیر و برکاتِ آسمان و زمین را به رویشان می گشودیم.» در مقابل، در آیه‏ ی 124 سوره‏ی طه نیز می خوانیم: «هر کس که از یاد من روی گرداند، زندگی سختی خواهد داشت.» آری، راز خوشبختی انسانها در دنیا و آخرت، همین نکته است، و تنها با شناخت پیام خدا و با ایمان و عمل به آن می توان به سعادت قطعی رسید. البته باید به یاد داشته باشیم که این کار گفتن اش آسان و اجرایش سخت و دشوار است. هرچند «اسلام» نامی آشناست و در ظاهر میلیون ها پیرو دارد، باید بپذیریم که مظلوم ترین حقیقت جهان است و واقعیت این است که اکثر مسلمانان، تنها نام اسلام را با خود حمل می کنند و از آموزه های حیات‏ بخش آن بهره‏ ی زیادی ندارند. بی شک تا زمانی که پیروی ما از دین، تنها در حدّ ادعا بماند، از آثار بی نظیرش نصیب زیادی نخواهیم برد؛ درست مانند شخص گرسنه ای که غذای خوشبویی را فقط می بوید، یا بیماری ‏که تنها به دارو می نگرد! آری، تا زمانی که صداقت، امانت، وجدان کاری، نوع‏ دوستی، خوش‏ خلقی، راست گویی و ... ـ که دستورهای بدیه ی و بنیادین اسلام هستند در زندگی ما جایگاه محکمی نداشته باشند، ما از برکات اسلام بهره‏ ی زیادی نخواهیم برد. 👇 https://eitaa.com/heyatey
: «باکلاس در این مراسم شرکت کنید!» ✍ بین‌الطلوعینِ امروز، در اینستاگرام گلایه‌های دکتر عباس موزون را در یک لایو سحرگاهی می‌دیدم که از ناشناخته ماندن قیمتِ برنامه «زندگی پس از زندگی» صحبت می‌کردند در تغییر ارکانِ تمدن جهان. می‌گفتند این تجربه‌ها می‌تواند بسیاری از بخش‌های زندگی را ارتقاء بخشد مثل هنر، مثل پزشکی، مثل قوانین اجتماعی، مثل .... و هنوز نه تنها جایگاه حقیقی‌اش شناخته نشده که سرشار از قضاوتهای غیرمنصفانه است. ※ آنقدر دردشان ملموس بود که سلول به سلولِ جانم تیر کشید. چقدر دقیق بود این گلایه‌ها! • با خودم گفتم: نه صرفاُ برنامه‌ی «زندگی پس از زندگی» که اساساً هر کجا که انسان «قدر» خویش را می‌فهمد از همان نقطه به خودش و به آنچه در پیرامونش می‌گذرد قیمتی نگاه می‌کند، و قیمتی استفاده می‌کند! اساساً هر کفرانِ (قدرناشناسیِ) نعمتی، مالِ نافهمیِ انسان است. و نافهمی یا کم‌فهمیِ قیمت یا قدر چیزی باعث می‌شود که به آن کوچک نگاه می‌کند و قادر به بهره‌گیری از آن نیست! • قطعاً همینطور است: خبرهایی که تجربه‌گران از جهان پس از دنیا می‌دهند می‌تواند به ارتقاء تمام مدیریت‌ها و سبک‌ زندگی‌ها و رفتارها بینجامد، چرا که از جهانی خبر می‌دهد که مقصدِ حرکت انسان در این دنیاست و هر چه انسان جغرافیای مقصدش را بیشتر بشناسد مسیرش را درست‌تر و دقیق‌تر و متناسب با این مقصد تنظیم می‌کند. ✘ مهجور ماندن أنبیاء و امامان معصوم علیهم‌السلام علّتی جز این دارد آیا؟ وقتی شیعه «قدر» خود را بعنوان یک «انسان» نشناخت: دیگر امام به کارش نمی‌آمد. چون قدّ و اندام بدون امام می‌توانست بزرگ شود، بدون امام می‌توانست ازدواج کند، بدون امام می‌توانست شغل داشته باشد و به زندگی اجتماعی برسد... درست مثل حیوانات! ولی او نمیدانست که باید «باطن سازی» کند نه اندام سازی! اندام سازی مال وقتی بود که در رحم مادرش بود. • چه کسانی از یک نعمت بیشترین بهره را می‌برند؟ آنان که قدر نعمتشان را آنگونه که هست می‌شناسند! √ شبهای قدر هم کسانی بیشترین بهره را می‌برند که «قدر شناسی» بلد شده اند! قدرشناسی از چه کسی؟ از «خودِ واقعیِ شان» نه این خانم و آقا که زندگی طبیعی دارد، بلکه همان خودِ بی نهایتی که در درونشان امانت گذاشته خدا .... • «شبهای قدر» شبِ آدمهای قدرشناس است! آنان که قدر خود را شناخته‌اند و دیگر ارزان فروشی نمی‌کنند! آدمهای وزین ... آدمهای باکلاس!! که دغدغه‌ها و آرزوهای واقعیِ قلبشان هم باکلاس است! ※ و شب قدر ... شب اجابت همین قلبهای با کلاس است! @ostad_shojae | montazer.ir
4_527607474996379821.mp3
4.02M
جزء 19 تند خوانی استاد آقایی « هرکس که در ماه رمضان يک آيه از قرآن تلاوت کند، ثواب کسى را دارد که در ماههاى ديگر کل قرآن را ختم کرده باشد.» https://eitaa.com/heyatey
18.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 دعای امام زمان(عج) _ قرائت دعای فرج توسط رهبر انقلاب 🔹رهبر انقلاب: وقتی «اَلّلهُمَّ کُن لِوَلِیّک» را میخوانید، در واقع دارید ارتباط میگیرید با امام زمانتان، که فرموده‌اند: ما را دعا کنید، ما هم شما را دعا میکنیم. 👇 https://eitaa.com/heyatey
اهمیت دعا (2).mp3
10.58M
| برا چی میری مشکلاتت رو به این و اون میگی؟ √ مگه من نیستم کنارت؟ √ مگه تو خدا نداری؟ 👇 https://eitaa.com/heyatey
www.vaezin-313.ir - آیت الله ناصری.mp3
3.33M
💠آیت الله ناصری(ره) 🔸شب قدر و اعمال آن 👇 https://eitaa.com/heyatey
ده سال یک رسانه‌ی غربی پیدا نمیشد که بگوید «»! همه می‌گفتند «». سال 59 از یکی از اساتید پرسیدم «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیف‌اش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب #«ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. کلمه‌ی #"رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما #"امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!». با این صراحت این را به من گفت. یک رسانه‌ی غربی یا شرقی را پیدا نمی‌کنید که گفته باشد «امام خمینی». رسانه‌های غربی حتی نپذیرفتند که یک آگهی بدهند به نام " امام خمینی"! حتی در ازای 60،000 مارک قبول نکردند که یک آگهی چاپ کنند ! شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی ، کلمه‌ی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفتند شما نمی‌توانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دسته‌جمعی دولت را کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم! امامت‌محوری، امّت‌گرایی، عدالت‌گستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود. امام خمینی از دنیا رفتند. ❌آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبه‌ی اولین نمازجمعه‌ی بعد از رحلت امام، راجع به دو جمله گفتند یک : «"امام"_بگوییم» ! این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ شهید بهشتی قربانی شد برای احیای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده، امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما می‌گویی نمی‌خواهیم ؟ به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشین‌اش نمی‌گوییم امام! انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را می‌خواهم با شما دفن کنم! جمله‌ی دوم‌شان این بود : «». یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام. وقتی ایشان جای «» گذاشت «»، «» شد «». یعنی عملاً سیستم -رهبر انگلیسی‌ها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم ... وقتی «» شد «»، عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند-، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «» و « ». اما کلمه‌ی سوم یعنی «»؛ مقدس‌ترین کلمه‌ای که آقای هاشمی در دوران ریاست‌جمهوری‌شان ابداع و تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمه‌ی «» بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «» را خدا و پیغمبر (ص) و علی مرتضی (ع) تعریف می‌کنند، اما «» را صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست‌های عالَم. در عرصه‌ی بین‌الملل هم دو کلیدواژه‌ی قرآنی «» و «» را ایشان اصلاح کردند و گفتند «» فحش و توهین‌آمیز است! به جایش بگوییم « جهانی»! خب وقتی گفتی «» باید با آن‌ها «» کنی، اما وقتی گفتی « جهانی» باید با آن‌ها «» کنی. «» را هم کردند «قشر آسیب‌پذیر»؛ یعنی آدم‌های بی‌عرضه‌ای که خودشان پذیرای آسیب‌اند! پنج کلیدواژه‌ی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تحریف شد به همان کلیدواژه‌هایی که دشمنان می‌خواستند. ✅ تا موقعی که کلیدواژه‌های قرآنی امام خمینی –که رأس آن‌ها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصله‌پینه کردن است... ✅ شما هر لعنی که به هر ملعونی بکنید، این قدر جگر دشمنان نمی‌سوزد که بگویید «امام خامنه ای». 👇 https://eitaa.com/heyatey
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دستورالعملی بسیار ویژه برای حاجت روایی در شبهای قدر از استاد فاطمی نیا لطفا برای همه بفرستید
21.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نان خونین 🔹نماهنگ نان خونین، با نوای حاج مهدی رسولی برای مردم مظلوم غزه https://eitaa.com/heyatey
قرآن ترجمه المیزان سوره 13 سوره مبارکه الرعد صفحه 254 ۞ مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ ۖ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ۖ أُكُلُهَا دَائِمٌ وَظِلُّهَا ۚ تِلْكَ عُقْبَى الَّذِينَ اتَّقَوْا ۖ وَعُقْبَى الْكَافِرِينَ النَّارُ (35) حکايت آن بهشتى که به تقواپيشگان وعده داده شده ، [اين است که] از زيرش نهرهاى فراوان جارى است. ميوه اش و سايه اش هميشگى است. آن فرجام کسانى است که تقوا پيشه کردند و فرجام کافران آتش است. (35) وَالَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَفْرَحُونَ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ ۖ وَمِنَ الْأَحْزَابِ مَنْ يُنْكِرُ بَعْضَهُ ۚ قُلْ إِنَّمَا أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ اللَّهَ وَلَا أُشْرِكَ بِهِ ۚ إِلَيْهِ أَدْعُو وَإِلَيْهِ مَآبِ (36) و کسانى که به ايشان کتاب آسمانى داديم از آنچه بر تو نازل شده است ، شادمان مى گردند و از اين دسته ها کسانى هستند که بخشى از آن را انکار مى کنند. بگو: <فقط فرمان دارم که خداوند را عبادت کنم و به او شرک نورزم. فقط به سوى او فرا مى خوانم و بازگشتم فقط به سوى اوست>. (36) وَكَذَٰلِكَ أَنْزَلْنَاهُ حُكْمًا عَرَبِيًّا ۚ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَمَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا وَاقٍ (37) و اين گونه نازل کرديم آن را که حکم (فرمان ، قانون و . ..) است و به لغت عرب اگر از هواها و آراى نفسانى آنان پيروى کنى ، بعد از آنچه تو را آمده است - که سراسر دانش است - همانا هيچ ياور و نگه دارنده اى از [عذاب ]خداوند براى تو نخواهد بود. (37) وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلًا مِنْ قَبْلِكَ وَجَعَلْنَا لَهُمْ أَزْوَاجًا وَذُرِّيَّةً ۚ وَمَا كَانَ لِرَسُولٍ أَنْ يَأْتِيَ بِآيَةٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ ۗ لِكُلِّ أَجَلٍ كِتَابٌ (38) و همانا پيش از تو رسولانى را فرستاديم و براى آنان همسران و فرزندان و نسلى قرار داديم و هيچ پيامبرى را نسزد که جز به اذن خداوند ، آيتى (معجزه اى) آورد ; براى هر مدتى امرى ثبت شده و تقدير شده است. (38) يَمْحُو اللَّهُ مَا يَشَاءُ وَيُثْبِتُ ۖ وَعِنْدَهُ أُمُّ الْكِتَابِ (39) خداوند هر چه را بخواهد محو مى کند و [هر چه را بخواهد] باقى مى گذارد و نزد اوست اساس امر تقدير شده. (39) وَإِنْ مَا نُرِيَنَّكَ بَعْضَ الَّذِي نَعِدُهُمْ أَوْ نَتَوَفَّيَنَّكَ فَإِنَّمَا عَلَيْكَ الْبَلَاغُ وَعَلَيْنَا الْحِسَابُ (40) و اگر بنمايانيم به تو برخى از آنچه به آنان وعده مى دهيم و يا تو را [پيش از آن ]بميرانيم ، جز اين نيست که ابلاغ کردن [وعده ها و پيامها] بر تو است و بر ماست حسابرسى. (40) أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّا نَأْتِي الْأَرْضَ نَنْقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا ۚ وَاللَّهُ يَحْكُمُ لَا مُعَقِّبَ لِحُكْمِهِ ۚ وَهُوَ سَرِيعُ الْحِسَابِ (41) آيا نديده اند که ما به زمين مى پردازيم و از اطرافش ، آن را مى کاهيم و خداوند حکم مى راند در حالى که حکمش را هيچ تعقيب کننده اى [که مانع آن شود ]نيست و او در حسابرسى سريع است. (41) وَقَدْ مَكَرَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلِلَّهِ الْمَكْرُ جَمِيعًا ۖ يَعْلَمُ مَا تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ ۗ وَسَيَعْلَمُ الْكُفَّارُ لِمَنْ عُقْبَى الدَّارِ (42) و همان کسانى که پيش از ايشان بودند ، مکر کردند [ولى کار به جايى نبردند]. پس [بدان ]همه مکرها و نقشه هاى پنهانى از آن خداوند است ; زيرا مى داند آنچه را هر فردى به دست مى آورد و به زودى کافران خواهند دانست که فرجام اين سراى از آنِ کيست. (42) 👇 https://eitaa.com/heyatey
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۵۴🌷 قانون های الهی؛ قطعی یا تغییرپذیر؟: در هر حکومتی، قوانینی حاکم است که آن حکومت بر اساس آنها اداره می شود. فرمانروایی جهان هستی نیز قوانین خاصّی دارد که فرمانروای والامقام آن وضع کرده است. بر اساس این آیه، قوانین الهی و تصمیمات او، دو نوع هستند. نوع یکم، قوانین و تصمیماتی است که بی شک اجرا می شوند و هیچ تغییر و دگرگونی در آن ها رخ نمی دهد؛ مانند ظهور امام زمان یا برپایی قیامت که بنا بر اراده‏ ی قطعی خدا، بدون هیچ شک و شبهه ای به وقوع می پیوندد. آیات قرآن و روایات معصومین، جایگاه این قوانین را «لوح محفوظ» یا «ام الکتاب» برشمرده اند که اشاره ای به علم و دانش خدا در مورد قطعیّت اجرای آنهاست. نوع دومِ قوانین خدا در جهان هستی، قوانین مشروط و تبصره دار است؛ قوانینی که به شروطی اجرا می شود، و با تغییر آن شروط اجرا نمی شود، یا در اجرای آن ها تغییراتی پدید می آید. طبق روایات، جایگاه این قوانین، «لوح محو و اثبات» است که به دانش خدا در مورد احتمال تغییر در این تصمیمات اشاره ای دارد. برای نمونه، پیشوایان معصوم ما گفته اند که دعا، مقدّرات و تصمیمات خدا را تغییر می‏ دهد. یعنی مثلاً شخصی که به‏ سبب گناهانی، مستحق کیفر خدا شده است، می تواند با توبه و درخواست بخشش از خدا، از عذاب نجات پیدا کند؛ یا بر اساس برخی از روایات، ظهور حضرت مهدی زمان مشخّصی دارد که ممکن است با دعای شیعیانِ آن حضرت نزدیک تر شود ؛ یا پیشوایان ما که آگاه ترین افراد از قوانین خدا هستند ـ به ما فرموده اند که صدقه و کمک به نیازمندان، نیکی به پدر و مادر و انجام کارهای خوب، مدّت عمر انسان را از زمان مقرّر بیشتر می کند و حوادث ناگواری را که قرار است برای انسان اتّفاق بیفتد، برطرف می‏ کند. در روایات معصومین، این تغییر مهم، «بَداء» نامیده شده است. بِداء (آشکار شدن) که یکی از اعتقادات ما شیعیان است، یعنی حوادثی که قرار بوده اتّفاق بیفتد و حتّی برخی از آن ها را پیشوایان دین نیز پیش گویی کرده اند، به سبب تغییر اوضاع اتّفاق نمی افتد و بدین‏وسیله، خواست قطعی خدا، پس از خواست مشروطش آشکار می شود. در بعضی از روایات می خوانیم که ممکن است برخی از حوادث پیش از ظهور که امامان پیش گویی کرده اند، به سبب تغییر اوضاع اتّفاق نیفتد. شاید یکی از مهم ترین علل وجود قانون های تبصره دار و بداء در جهان هستی، توجّه بیشتر انسان ها به این نکته باشد که آنان می توانند با تغییر رفتار خود و توبه و توجه به سوی خدا، سرنوشت خویش را تغییر دهند و با اراده‏ ی خود، به سرانجام نیکوتری برسند https://eitaa.com/heyatey
4_5987769329335143416.mp3
20.17M
[ دنیام غمه بی مرهمه ، دردی که پیرم کرده - زمینه فوق العاده زیبا ] 👇 https://eitaa.com/heyatey
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫ای خدا تو کجایی؟! اگر حس میکنی خدا فراموشت کرده حتما این کلیپ رو ببین! https://eitaa.com/heyatey
مداحی آنلاین - آنا یا فاطمه گل یار وفاداریوه باخ - مهدی رسولی.mp3
5.43M
🔳 (ع) 🌴آنا یا فاطمه گل یار وفاداریوه باخ 🌴غملرین چاه دین غملی عزاداریوه باخ 🎙 https://eitaa.com/heyatey
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حال و هوای لحظات اذان صبح روز نوزدهم ماه رمضان حرم حضرت علی ع 👇 https://eitaa.com/heyatey