eitaa logo
هیئت یا زهرا
141 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
7.8هزار ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتند برو عمر سفر کوتاه است چون می‌روم و نمی‌رسم جانکاه است از او تا من فاصله یک گام است از من تا او هزار فرسخ راه است لحظاتی از شعرخوانی آقای هادی سعیدی کیاسری در دیدار امشب جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با رهبر انقلاب در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام
🌟 صد مرتبه سوره قدر (جمعه) 🔸️میرزا جواد آقا از استادشان میرزا حسینقلی همدانی رضوان الله تعالی علیهما نقل می کند که ایشان فرمودند: هیچ عملی از اعمال مستحبه را ندیدم که به اندازه این عمل تاثیر داشته باشد. 🔹️در شب جمعه و همچنین عصر جمعه، صد مرتبه سوره قدر را بخوان. عرفا و بزرگان سفارش کرده اند که هر عمل مستحبی را در طول هفته فراموش کردید، این عمل را فراموش نکنید. 👇 https://eitaa.com/heyatey
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍پاسخ شنیدنی حاج‌آقا قرائتی به جوانی که دین را بد فهمیده بود 🔹‌کشورهای دیگه رفتن فضا ما نشستیم دعا می‌خونیم؟! 👇 https://eitaa.com/heyatey
مراقباتِ لیله‌القدر.mp3
10.31M
| تقدیری که شب قدر رقم می‌خورد برای شما را؛ خود شما می‌نویسید! فرمول‌های جذب تقدیرات عالی را در این پادکست بشنوید! منبع: کارگاه نقش انسان در تقدیرات شب قدر ( کتاب نقش انسان در تقدیرات شب قدر )
  ※ لیست مکان‌های برگزاری مراسم دعا و استغاثه به امام زمان علیه‌السلام بمنظور تعجیل در امر فرج، جمعه‌ها دو ساعت مانده به اذان مغرب، بطور همزمان در سراسر کشور √ این هفته: جمعه ۱۰ فروردین √ دو ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء ✘ برای اطلاع از نزدیک‌ترین مراسم استغاثه‌ به محل سکونت خود در سراسر کشور، به جدول بالا یا سایت استغاثه مراجعه فرمایید: 🌐 esteghase.com 🔺نشانی اجتماع مرکزی در «تهران» : بهشت زهرا، گلزار شهدا، قطعه ۴۰(شهدای گمنام) جمعه ۱۰ فروردین، ساعت ۱۶ «با سخنرانی استاد محمد شجاعی و مداحی سید حیدر موسوی» https://eitaa.com/heyatey
※ مجتمع آموزشی پژوهشی و فرهنگی امام رضا علیه السلام برگزار می‌کند: 🌟 مراسم احیاء شب‌های قدر (شبهای ۱۹، ۲۱، ۲۳ رمضان) • با سخنرانی : استاد محمد شجاعی • شروع زمان مراسم : ساعت ۲۲ • شروع زمان سخنرانی استاد شجاعی : ساعت ۰۰:۳۰ بامداد ※ مکان: چیتگر | بلوار کوهک | نسیم ۱۶ غربی | مجتمع فرهنگی امام رضا علیه‌السلام 🖥 این مراسم از طریق صفحه پخش زنده مجتمع امام رضا علیه‌السلام در آپارات در لینک زیر پشتیبانی خواهد شد : www.aparat.com/ircom_8/live
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه قسمت بیست و پنجم : «تنوع در خلقت خرما» رمضان‌ها که این میوه‌ی بهشتی خدا بیشتر به چشمانمان می‌آید به هنرنمایی خدا در این طیف کوچک از مخلوقاتش بیشتر دقت کنیم. https://eitaa.com/heyatey
❤️دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان
تحدیر(تندخوانی)جزء۱۸ قرآن‌کریم - <unknown>.mp3
4.16M
‌ ‍ ❤️ چند دقیقه آرامش 🌷هدیه به امام زمان تندخوانی قرآن کریم، جزء: ۱۸ https://eitaa.com/heyatey
قرآن ترجمه المیزان سوره 13 سوره مبارکه الرعد صفحه 253 الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ طُوبَىٰ لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ (29) کسانى که ايمان آورده و کارهاى شايسته کردند ، زندگانى پاک تر و نيکويى بازگشت از آنِ ايشان است. (29) كَذَٰلِكَ أَرْسَلْنَاكَ فِي أُمَّةٍ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهَا أُمَمٌ لِتَتْلُوَ عَلَيْهِمُ الَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَهُمْ يَكْفُرُونَ بِالرَّحْمَٰنِ ۚ قُلْ هُوَ رَبِّي لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ مَتَابِ (30) همين گونه تو را در ميان امتى - که پيش از آن امتهايى گذشتند - فرستاديم تا بر آنان تلاوت کنى آنچه را که به تو وحى کرديم ، در حالى که آنان به خداوند رحمان کفر مىورزند. بگو: <او پروردگار من است. معبودى جز او نيست. فقط بر او توکل کرده ام و بازگشتم فقط به سوى اوست>. (30) وَلَوْ أَنَّ قُرْآنًا سُيِّرَتْ بِهِ الْجِبَالُ أَوْ قُطِّعَتْ بِهِ الْأَرْضُ أَوْ كُلِّمَ بِهِ الْمَوْتَىٰ ۗ بَلْ لِلَّهِ الْأَمْرُ جَمِيعًا ۗ أَفَلَمْ يَيْأَسِ الَّذِينَ آمَنُوا أَنْ لَوْ يَشَاءُ اللَّهُ لَهَدَى النَّاسَ جَمِيعًا ۗ وَلَا يَزَالُ الَّذِينَ كَفَرُوا تُصِيبُهُمْ بِمَا صَنَعُوا قَارِعَةٌ أَوْ تَحُلُّ قَرِيبًا مِنْ دَارِهِمْ حَتَّىٰ يَأْتِيَ وَعْدُ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُخْلِفُ الْمِيعَادَ (31) و اگر قرآنى بود که کوهها با آن رانده مى شد و يا زمين با آن شکافته و پاره پاره مى شد و يا بدان با مردگان سخن گفته مى شد ، [مايه هدايت کافران معاند نبود]. نه چنين است [که امر هدايت از آن غير خدا باشد] ، بلکه همه کار از آن خداوند است. پس آيا کسانى که ايمان آورده اند [از هدايت آنان ]نوميد نشده و ندانسته اند که اگر خداوند مى خواست ، همانا تمامى انسانها را هدايت مى کرد؟ و اين کسان که کفر ورزيدند ، هماره به سبب آنچه کرده اند حادثه کوبنده اى به آنان مى رسد و يا نزديک ديارشان فرو مى آيد تا اينکه وعده خدا فرا رسد. به يقين خداوند وعده اش را خلاف نمى کند. (31) وَلَقَدِ اسْتُهْزِئَ بِرُسُلٍ مِنْ قَبْلِكَ فَأَمْلَيْتُ لِلَّذِينَ كَفَرُوا ثُمَّ أَخَذْتُهُمْ ۖ فَكَيْفَ كَانَ عِقَابِ (32) و همانا رسولانى که پيش از تو بودند ، استهزا شدند ; پس به آنان که کفر ورزيدند مهلت دادم. آن گاه ايشان را گرفتار ساختم. پس [درياب که] چگونه است کيفر من! (32) أَفَمَنْ هُوَ قَائِمٌ عَلَىٰ كُلِّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ ۗ وَجَعَلُوا لِلَّهِ شُرَكَاءَ قُلْ سَمُّوهُمْ ۚ أَمْ تُنَبِّئُونَهُ بِمَا لَا يَعْلَمُ فِي الْأَرْضِ أَمْ بِظَاهِرٍ مِنَ الْقَوْلِ ۗ بَلْ زُيِّنَ لِلَّذِينَ كَفَرُوا مَكْرُهُمْ وَصُدُّوا عَنِ السَّبِيلِ ۗ وَمَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ (33) پس آيا آن کس که او هر فردى را با هر چه به دست آورده ، قوام بخش است [همسانى دارد] که براى خدا شريک قرار داده اند؟ بگو: <آنها را نام ببريد ; بلکه آيا به چيزى که در زمين نمى داند ، خبرش مى دهيد ، يا اينکه [خدا ناميدن آنها ]به سخن ظاهرى است ; بلکه براى کسانى که کفر ورزيدند نيرنگشان آراسته شده است و از راه بازداشته شده اند و هر که را خداوند گمراه کند ، او را هيچ هدايتگرى نيست. (33) لَهُمْ عَذَابٌ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۖ وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَشَقُّ ۖ وَمَا لَهُمْ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَاقٍ (34) در زندگانى دنيا آنان را عذابى است و همانا عذاب آخرت دشوارتر است و ايشان را هيچ نگه دارنده اى از [عذاب ]خداوند نيست. (34) 👇 https://eitaa.com/heyatey
🌷 نکته تفسیری صفحه ۲۵۳🌷 بهترین زندگی: «چگونه زندگی بهتری داشته باشیم؟»؛ این سؤالی است که تک تک ما در جستجوی پاسخ آن هستیم و برای رسیدن به آن، شب و روز تلاش می کنیم. شاید مهم ترین دغدغه‏ ی دنیای مدرن امروز نیز پاسخ به همین سؤال باشد؛ امّا چرا با این همه پیشرفت و تمدّن ظاهری، هنوز بیشتر انسان ها روی خوشی و آسایش را ندیده اند؟ چرا اضطراب و افسردگی در دنیا بیداد می کند و چرا بسیاری از مردم، با داشتن بسیاری از امکانات، باز هم از زندگی خود لذّت نمی برند؟ پاسخ این پرسش ها جز با شناخت صحیح انسان به دست نمی آید. بدون‏ شک اگر ما انسان را موجودی مادّی بدانیم و همه‏ ی وجود او را در جسمش خلاصه کنیم، ایجاد بهترین زندگی مادّی برای او، مساوی با فراهم شدن بهترین زندگی خواهد بود؛ ولی موضوع این است که انسان موجودی دوبُعدی است: یک بُعد، جسم اوست که به جهان مادّه مربوط می شود، و بُعد دیگر، روح اوست که به عالم ملکوت متّصل است، و تا زمانی که به جسم و روح انسان رسیدگی کافی و هماهنگ نشود، او از وضعیت خود راضی نخواهد شد. امّا چه‏ کسی می تواند برنامه‏ ی دقیقی برای سلامت جسم و روح انسان ارایه کند؟ آیا خود انسان می تواند تمام نیازهای روحی و جسمی خود را که بدون‏ شک پیچیده ترین موجود روی زمین است برآورده کند؟ پاسخ قطعی این سؤال، منفی است؛ زیرا انسان، نقطه‏ ی کوچکی از این جهان است و بدرستی نمی داند که در کجای عالم هستی قرار دارد و برای رسیدن به هدف نهایی خود، چه‏ کارهایی باید بکند. او که خود یکی از مخلوقات است، از نیازها و توانایی های حقیقی خود خبری ندارد، و تنها آفریدگار او از تمامی نیازهایش آگاه است و می تواند برای سعادتش برنامه ریزی کند. پس تنها راه سعادت بشـریت و یگانه مسیر رسیدن به خوشبختی، پیروی از مقرّرات دین اسلام است که آفریدگار هستی برای سعادت بشر نازل کرده است. این آیه به وضوح بیان می کند که بهترین و پاک ترین زندگی، برای افراد باایمانی ست که با توجّه به دستورهای دین، به شایستگی رفتار می کنند. آیات 28 و 29 بیان می کند که دو عامل مهم، مایه‏ ی آبادانی زندگی فردی و اجتماعی انسان در دنیا و آخرت است؛ توجّه به خدا و پیروی از دستورهای دین. در آیه‏ ی 96 سوره‏ ی اعراف نیز می خوانیم: «اگر مردم شهرها باایمان و پرهیزکار بودند، خیر و برکاتِ آسمان و زمین را به رویشان می گشودیم.» در مقابل، در آیه‏ ی 124 سوره‏ی طه نیز می خوانیم: «هر کس که از یاد من روی گرداند، زندگی سختی خواهد داشت.» آری، راز خوشبختی انسانها در دنیا و آخرت، همین نکته است، و تنها با شناخت پیام خدا و با ایمان و عمل به آن می توان به سعادت قطعی رسید. البته باید به یاد داشته باشیم که این کار گفتن اش آسان و اجرایش سخت و دشوار است. هرچند «اسلام» نامی آشناست و در ظاهر میلیون ها پیرو دارد، باید بپذیریم که مظلوم ترین حقیقت جهان است و واقعیت این است که اکثر مسلمانان، تنها نام اسلام را با خود حمل می کنند و از آموزه های حیات‏ بخش آن بهره‏ ی زیادی ندارند. بی شک تا زمانی که پیروی ما از دین، تنها در حدّ ادعا بماند، از آثار بی نظیرش نصیب زیادی نخواهیم برد؛ درست مانند شخص گرسنه ای که غذای خوشبویی را فقط می بوید، یا بیماری ‏که تنها به دارو می نگرد! آری، تا زمانی که صداقت، امانت، وجدان کاری، نوع‏ دوستی، خوش‏ خلقی، راست گویی و ... ـ که دستورهای بدیه ی و بنیادین اسلام هستند در زندگی ما جایگاه محکمی نداشته باشند، ما از برکات اسلام بهره‏ ی زیادی نخواهیم برد. 👇 https://eitaa.com/heyatey
: «باکلاس در این مراسم شرکت کنید!» ✍ بین‌الطلوعینِ امروز، در اینستاگرام گلایه‌های دکتر عباس موزون را در یک لایو سحرگاهی می‌دیدم که از ناشناخته ماندن قیمتِ برنامه «زندگی پس از زندگی» صحبت می‌کردند در تغییر ارکانِ تمدن جهان. می‌گفتند این تجربه‌ها می‌تواند بسیاری از بخش‌های زندگی را ارتقاء بخشد مثل هنر، مثل پزشکی، مثل قوانین اجتماعی، مثل .... و هنوز نه تنها جایگاه حقیقی‌اش شناخته نشده که سرشار از قضاوتهای غیرمنصفانه است. ※ آنقدر دردشان ملموس بود که سلول به سلولِ جانم تیر کشید. چقدر دقیق بود این گلایه‌ها! • با خودم گفتم: نه صرفاُ برنامه‌ی «زندگی پس از زندگی» که اساساً هر کجا که انسان «قدر» خویش را می‌فهمد از همان نقطه به خودش و به آنچه در پیرامونش می‌گذرد قیمتی نگاه می‌کند، و قیمتی استفاده می‌کند! اساساً هر کفرانِ (قدرناشناسیِ) نعمتی، مالِ نافهمیِ انسان است. و نافهمی یا کم‌فهمیِ قیمت یا قدر چیزی باعث می‌شود که به آن کوچک نگاه می‌کند و قادر به بهره‌گیری از آن نیست! • قطعاً همینطور است: خبرهایی که تجربه‌گران از جهان پس از دنیا می‌دهند می‌تواند به ارتقاء تمام مدیریت‌ها و سبک‌ زندگی‌ها و رفتارها بینجامد، چرا که از جهانی خبر می‌دهد که مقصدِ حرکت انسان در این دنیاست و هر چه انسان جغرافیای مقصدش را بیشتر بشناسد مسیرش را درست‌تر و دقیق‌تر و متناسب با این مقصد تنظیم می‌کند. ✘ مهجور ماندن أنبیاء و امامان معصوم علیهم‌السلام علّتی جز این دارد آیا؟ وقتی شیعه «قدر» خود را بعنوان یک «انسان» نشناخت: دیگر امام به کارش نمی‌آمد. چون قدّ و اندام بدون امام می‌توانست بزرگ شود، بدون امام می‌توانست ازدواج کند، بدون امام می‌توانست شغل داشته باشد و به زندگی اجتماعی برسد... درست مثل حیوانات! ولی او نمیدانست که باید «باطن سازی» کند نه اندام سازی! اندام سازی مال وقتی بود که در رحم مادرش بود. • چه کسانی از یک نعمت بیشترین بهره را می‌برند؟ آنان که قدر نعمتشان را آنگونه که هست می‌شناسند! √ شبهای قدر هم کسانی بیشترین بهره را می‌برند که «قدر شناسی» بلد شده اند! قدرشناسی از چه کسی؟ از «خودِ واقعیِ شان» نه این خانم و آقا که زندگی طبیعی دارد، بلکه همان خودِ بی نهایتی که در درونشان امانت گذاشته خدا .... • «شبهای قدر» شبِ آدمهای قدرشناس است! آنان که قدر خود را شناخته‌اند و دیگر ارزان فروشی نمی‌کنند! آدمهای وزین ... آدمهای باکلاس!! که دغدغه‌ها و آرزوهای واقعیِ قلبشان هم باکلاس است! ※ و شب قدر ... شب اجابت همین قلبهای با کلاس است! @ostad_shojae | montazer.ir
4_527607474996379821.mp3
4.02M
جزء 19 تند خوانی استاد آقایی « هرکس که در ماه رمضان يک آيه از قرآن تلاوت کند، ثواب کسى را دارد که در ماههاى ديگر کل قرآن را ختم کرده باشد.» https://eitaa.com/heyatey
18.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 دعای امام زمان(عج) _ قرائت دعای فرج توسط رهبر انقلاب 🔹رهبر انقلاب: وقتی «اَلّلهُمَّ کُن لِوَلِیّک» را میخوانید، در واقع دارید ارتباط میگیرید با امام زمانتان، که فرموده‌اند: ما را دعا کنید، ما هم شما را دعا میکنیم. 👇 https://eitaa.com/heyatey
اهمیت دعا (2).mp3
10.58M
| برا چی میری مشکلاتت رو به این و اون میگی؟ √ مگه من نیستم کنارت؟ √ مگه تو خدا نداری؟ 👇 https://eitaa.com/heyatey
www.vaezin-313.ir - آیت الله ناصری.mp3
3.33M
💠آیت الله ناصری(ره) 🔸شب قدر و اعمال آن 👇 https://eitaa.com/heyatey
ده سال یک رسانه‌ی غربی پیدا نمیشد که بگوید «»! همه می‌گفتند «». سال 59 از یکی از اساتید پرسیدم «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیف‌اش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب #«ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. کلمه‌ی #"رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما #"امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!». با این صراحت این را به من گفت. یک رسانه‌ی غربی یا شرقی را پیدا نمی‌کنید که گفته باشد «امام خمینی». رسانه‌های غربی حتی نپذیرفتند که یک آگهی بدهند به نام " امام خمینی"! حتی در ازای 60،000 مارک قبول نکردند که یک آگهی چاپ کنند ! شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی ، کلمه‌ی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفتند شما نمی‌توانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دسته‌جمعی دولت را کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم! امامت‌محوری، امّت‌گرایی، عدالت‌گستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود. امام خمینی از دنیا رفتند. ❌آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبه‌ی اولین نمازجمعه‌ی بعد از رحلت امام، راجع به دو جمله گفتند یک : «"امام"_بگوییم» ! این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ شهید بهشتی قربانی شد برای احیای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده، امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما می‌گویی نمی‌خواهیم ؟ به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشین‌اش نمی‌گوییم امام! انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را می‌خواهم با شما دفن کنم! جمله‌ی دوم‌شان این بود : «». یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام. وقتی ایشان جای «» گذاشت «»، «» شد «». یعنی عملاً سیستم -رهبر انگلیسی‌ها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم ... وقتی «» شد «»، عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند-، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «» و « ». اما کلمه‌ی سوم یعنی «»؛ مقدس‌ترین کلمه‌ای که آقای هاشمی در دوران ریاست‌جمهوری‌شان ابداع و تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمه‌ی «» بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «» را خدا و پیغمبر (ص) و علی مرتضی (ع) تعریف می‌کنند، اما «» را صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست‌های عالَم. در عرصه‌ی بین‌الملل هم دو کلیدواژه‌ی قرآنی «» و «» را ایشان اصلاح کردند و گفتند «» فحش و توهین‌آمیز است! به جایش بگوییم « جهانی»! خب وقتی گفتی «» باید با آن‌ها «» کنی، اما وقتی گفتی « جهانی» باید با آن‌ها «» کنی. «» را هم کردند «قشر آسیب‌پذیر»؛ یعنی آدم‌های بی‌عرضه‌ای که خودشان پذیرای آسیب‌اند! پنج کلیدواژه‌ی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تحریف شد به همان کلیدواژه‌هایی که دشمنان می‌خواستند. ✅ تا موقعی که کلیدواژه‌های قرآنی امام خمینی –که رأس آن‌ها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصله‌پینه کردن است... ✅ شما هر لعنی که به هر ملعونی بکنید، این قدر جگر دشمنان نمی‌سوزد که بگویید «امام خامنه ای». 👇 https://eitaa.com/heyatey