بیانیه شورای امنیت کشور درباره رخدادهای اخیر؛ ۲۰۰ نفر در اغتشاشات جان خود را از دست دادند
تاریخ انتشار: 1401/09/12 - 13:4
akhr.ir/9386820
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افسر بازنشسته موساد؛ کسی که نقشه تجزیه ایران را کشید!
@amniatemeli
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
عضو مجلس خبرگان: روحانیونی که حجاب را اختیاری می دانند، مراقب عاقبت خود باشند / سخنانشان جنبۀ تحریف دین و بدعت دارد

آیتالله دکتر محسن حیدری عضو مجلس خبرگان و امام جمعه موقت اهواز در یادداشت کیهان نوشت: سخنان مزبور، گرچه ظاهری زیبا دارد، اما در بطن خود تحریفی ناروا و بدعتآمیز نسبت به اسلام دارد.
در ایام مذکور و چندی پیش از آن سخنانی از سوی برخی از کسانی که در لباس روحانیت هستند و خود را محقق و مدرس میدانند، شنیده شده که خطرات هولناکتری در پی خواهد داشت، چون جنبۀ تحریف دین و بدعت دارد، امّا کمتر کسی از آن سخنان تبّری جسته است.
در حوادث اخیر،جرائمی هولناک توسط اغتشاشگران انجام شد.کارهائی از قبیل آتش زدن اموال عمومی و خصوصی مثل آمبولانسها، بانکها، وسایل نقلیه مردم و پلیس، کشتن انسانهای بیگناه، هتک حرمت قرآن، مقدّسات و نوامیس مردم قطعاً محکوم است. ملّت مسلمان ایران و مراجع تقلید و سایر اندیشمندان و مصلحان از آن کارها تبری جستند و آنها را محکوم کردند.
امّا در ایام مذکور و چندی پیش از آن سخنانی از سوی برخی از کسانی که در لباس روحانیت هستند و خود را محقق و مدرس میدانند، شنیده شده که خطرات هولناکتری در پی خواهد داشت، چون جنبۀ تحریف دین و بدعت دارد، امّا کمتر کسی از آن سخنان تبّری جسته است.
سخنانی از قبیل اینکه: «حجاب درعین حال که وجوب شرعی دارد اختیاری است. حجاب مثل نماز است مگر نماز اجباری است؟ و یا اینکه: دراسلام حتی نماز یا روزه تحمیلی نیست چه برسد به حجاب. اصلاً ما در دین تحمیل نداریم. اساس دین اختیار و انتخاب است درخود قرآن هم به این مسئله اشاره شد،حجاب را به هیچ وجه نمیتوان به کسی تحمیل کرد. قانونی برای اجباری کردن حجاب نداریم. در اسلام نمیتوان حجاب را اجباری کرد».
سخنان مزبور گرچه ظاهری زیبا دارد، اما در بطن خود تحریفی ناروا و بدعتآمیز نسبت به اسلام دارد.
امور اعتقادی مثل اعتقاد به اصل وجود خدا و صفات او، نبوت، معاد، امامت و غیره، چون جنبۀ فکری و عاطفی دارد،نه در زمینه ایجاد و نه امحاء اکراه و اجبار بردار نیست. انسان در موقع پذیرش دین باید آزاد گذاشته شود تا با اختیار خود دین را بپذیرد.
امّا همینکه انسانی با طوع و رغبت اسلام را پذیرفت باید التزام عملی به ماندن بر اسلام و عمل کردن به احکام و دستورات دینی داشته باشد. اگر کسی بخواهد بعد از مسلمانی به کفر بر گردد و مرتد شود، و یا اینکه واجبات شرعی را عمل نکند، و محرّمات الهی را مرتکب شود، با احکام و مقرراتی به نام حدود و تعزیرات مواجه میگردد.
مقصود از حدود، آن عقوبتهایی است که در منابع فقه مثل کتاب سنت و اجماع معین شده باشد مثل حدود مربوط به ارتداد، زنا، لواط، سرقت، محاربه و افساد فیالارض، شرب خمر، و غیره. و تعزیرات مربوط به عقوبتهایی است که در منابع مذکور معین نشده و تعیین کمیّت و کیفیت آنها به حکومت شرعی تفویض شده است، و شرط شده که تعزیرات از پائینترین حد از حدود شرعی زیادتر نباشد. البته تعزیرات اختصاص به ضربه شلاق ندارد و به جرایم مالی و حبس هم قابل تعمیم است.
بنا بر این، آقایانی که هر گونه اجبار و الزام را در دین نفی میکنند، درباره حدود و تعزیرات چه میگویند؟ آیا آنها را منکرند؟ در این صورت به عنوان منکر ضرورتهای مسلّم دین باید شناخته شوند. و اگر قبول دارند، وجه اینکه میگویند حجاب باید اختیاری باشد، چیست؟ آیا در مقابل کشف حجاب، مردم وظیفه نهی از منکر ولو لسانی طبق شرایط مقرّره ندارند، و آیا نظام اسلامی وظیفه برخورد با متخلف را ندارد؟
حدود و تعزیرات هم مبنای قرآنی و روائی دارد، و هم فیالجملة مورد اجماع همۀ مسلمین است، و البته فلسفۀ محکم اجتماعی و تربیتی و اخلاقی دارد. عمدۀ فلسفۀ آنها به تأمین امنیت همهجانبه برای جامعه، و رشد و تربیت معنوی بر میگردد. چرا که در اسلام نظامهای منسجمی برای امنیت و تربیت تعریف شده است، و ارتکاب محرّمات آن نظامها را دچار اختلال مینماید.
دربارۀ امنیت باید گفت: هر جامعۀ انسانی نیازمند امنیت همهجانبه است. همانگونه که نیازمند به غذا، هوا و آب است، امنیت همهجانبه یعنی جانی، مالی، ناموسی، اخلاقی و غیره هم لازم دارد. لذا در اسلام با همه کارهایی که امنیت همهجانبه جامعه را مورد تهدید قرار میدهد، مقابله میشود، و قوانینی را هم برای پیشگیری و هم برای درمان متخلفان قرار داده شده است.
مثلاً کسی که در پی ترور افراد جامعه چه با اسلحه سرد و چه با اسلحه گرم و یا مثل سم، و بیوشیمی برآید، حکومت اسلامی باید جلوی او را بگیرد، و او را به عقوبت مناسب محکوم کند. قصاص، حد محاربه و افساد فیالارض از این قبیل احکام است.
و همینطور است، اگر کسی امنیت مالی جامعه را مورد تهدید قرار دهد و دست به دزدی، اختلاس و غیره بزند باید دست او را کوتاه کند. حدّ سرقت و احکام مقابله با اختلاس، رباخواری و
رشوهخواری برای این هدف تشریع شده است.
امنیت اخلاقی جامعه هم کمتر از امنیت جانی و مالی نیست. چنانچه اینگونه امنیت لطمه بخورد حتی امنیت جانی و مالی هم از بین میرود و دنیا و آخرت مردم تباه میگردد. حدود مربوط به زنا، لواط، قذف، شرب خمر و تعزیرات مربوط به فعل محرمات دیگر از قبیل کشف حجاب در این راستا باید تفسیر شود.
بر اساس حکم اجماعی مشروعیت انجام تعزیرات در مورد تارک یکی از واجبات و یا مرتکب یکی از محرمات، میتوان مشروعیت آن را در مورد خانمی که کشف حجاب کند، و در ملأ عام تظاهر به گناه نماید اثبات کرد. زیرا حفظ حجاب یک واجب مسلّم شرعی است که مبنای آن آیات قرآنی و سنت قطعی و اجماع مسلمین است، و کسی که آنرا ترک بکند مرتکب گناه کبیره به حساب میآید.
طرفداران حجاب اختیاری میگویند: «حجاب وجوب شرعی دارد و اختیاری است. حجاب مثل نماز است مگر نماز اجباری است؟... اصلاً ما در دین تحمیل نداریم...». ظاهر کلام آنها این است که انسان اختیار دارد که بخواهد نماز بخواند و یا نخواند، زن مختار است که حجاب داشته باشد یا کشف حجاب کند، حجاب به خودش مربوط است. و کسی نمیتواند به او اعتراض کند و هیچ دستگاهی نمیتواند او را با تعزیر باز دارد.
ظاهر کلام طرفداران حجاب اختیاری این است که هیچکس نمیتواند جلوی کشف حجاب را بگیرد. قطعاً کسی که این حرف را میزند باید قائل به این باشد که در اسلام هیچ تکلیف الزامی وجود ندارد، نه واجب و نه حرام و همه احکام مباحات است و این همان اباحیگری است. و نیز باید وجوب امر به معروف و نهی از منکر و همۀ حدود و تعزیرات را که از ضروریات دین است انکار کند. زیرا همۀ این احکام بازدارنده است و عمل کردن به آنها باعث الزام افراد به ادای واجبات و ترک محرمات میگردد، و این مطلب بر خلاف نظریه حجاب اختیاری است.
آخرین سخن، این هشدار است که فرهنگ برهنگی، برهنگی فرهنگی در پی دارد. کشف حجاب که از رهاوردهای فرهنگ مبتذل غرب است، زمینهساز انحطاط فرهنگی و اخلاقی است. و معلوم است که انحطاط اخلاقی، همان سقوط انسانیت و بسترسازی برای اعراض از خدا، معنویت، پیشرفت، کرامت و عزّت اسلامی، و کشاندن جوانان به بیغولههای جرم و جنایت است. تجربۀ تلخ و تاریخی اندلس اسلامی که با طراحی و عملیات افساد اخلاقی جوانان مسلمان توسط صلیبیها در قرون گذشته، آن کشور اسلامی سقوط کرد، و جز ویرانههایی از تمدن پرشکوه اسلامی در مغرب زمین نمانده است، فرا روی همگان است. امروز هم غربیهای صهیونیست و صلیبیها با طراحی ترفندهایی مثل سند۲۰۳۰ در پی استحاله فکری و اخلاقی کشورهای اسلامی و ترویج سبک زندگی غربی و کنار زدن سبک زندگی اسلامیاند.
آن کسانی که امروزه بیمحابا پاروی پدال ترویج حجاب اختیاری گذاشتهاند، کمی به فکر فرجام خود و جامعه اسلامی باشند.
"حمایت مادی و معنوی از رویدادهای فاطمیه"
لینک ثبت طرح، جهت حمایت از رویدادهای برتر هیأت ها و تشکلهای دینی سراسرکشور در ایام فاطمیه ۱۴۰۱
https://survey.porsline.ir/s/LlnctE85
#حماسه_هیأت_ها
#سازمان_هیأت_و_تشکلهای_دینی
❓چه کنیم که فروتن و متواضع شویم؟
✍️ پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) نشانه هایی را برای اهل تواضع بیان می کند که از جمله ی آن ها، سه نوع حرکت و رفتار اجتماعی است که بیانگر فروتنی شخص است. آن حضرت می فرمایند:
🌺 «مِنْ رَأْسِ التَّوَاضُعِ أَنْ تَبْدَأَ بِالسَّلَامِ عَلَى مَنْ لَقِيتَ وَ تَرُدَّ عَلَى مَنْ سَلَّمَ عَلَيْكَ- وَ أَنْ تَرْضَى بِالدُّونِ مِنَ الْمَجْلِسِ وَ لَا تُحِبَّ الْمِدْحَةَ وَ التَّزْكِيَة. (۱) سرآغاز تواضع این است که به هر کس که برخورد کنی ابتدا به سلام کنی، و به هر کس که به تو سلام کرد، ردّ سلام کنی و به [نشستن] پایین مجلس راضی باشی و مدح و ثناگویی [دیگران نسبت به خودت] را دوست نداشته باشی.»
🌷 امام رضا (علیه السلام) می فرمایند:
تواضع درجات و مراحلی دارد. یکی از مراحل آن، ...... این است که هر گاه بدی [از کسی] ببیند، آن را با نیکی پاسخ دهد. فرو برنده خشم و درگذرنده از گناهان مردم باشد. خداوند نیکوکاران را دوست دارد.» (۲)
✅ یکی دیگر از نشانه هاى تواضع ترک مجادله و بحث است.
🌹امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:
تواضع نشانه هایى دارد... که یکى از آنها ترک مراء و جدال است هر چند حق با تو باشد، و تواضع سر چشمه خوبی ها است». (۳)
________________
پی نوشت:
(۱). مشکاة الانوار، فی غرر الاخبار، ص۲۰۰.
(۲). کافی (ط- الاسلامیة)، ج۲، ص ۱۲۴.
(۳). معانی الاخبار، ص۳۸۱
هدایت شده از ترفندهای سلامتی
🎀نکات خواندنی در تغذیه✅
🎀 غذاهای سرد پوکی استخوان می آورد . میتوان کلسیم لبنیات را از انجیر و بادام درختی ،سویق سنجد که گرم هستند تامین کرد .
🎀گشنیز بیش از حد غم زاست ( به خاطر سردی )
🎀سوپ گندم بهترین خونساز است و برای همه مزاجها خوب است .
🎀انواع ویتامین ب۱۲ در نان جو وجود دارد که باعث می شود موهای سر سفید نشوند .
🎀خرما برای مادران شیرده بسیار مفید است و باعث افزایش شیر و صبور شدن فرزند می گردد.
🎀آبگوشت حکیمانه ترین غذای ایرانی است .
🎀خوردن آب یخ و آب بین غذا اصلی ترین عامل در بروز مشکلات کبدی از جمله کبد چرب است .
🎀قارچ بسیار سرد است و استمرارش بدن را سرد می کند .
🎀ملاک تشخیص چاقی اندازه گیری مچ دست است که اگر مچ کوچک بود و تن چاق بود شخص اضافه وزن دارد که باید ناهار را از وعده های غذایی اش حذف کند .
🎀کسانیکه بد زخم اند و زخمهایشان دیر خوب می شود به علت صفرای کم بدنشان است که باید غذاهای صفرا ساز ( گرم و خشک ) بیشتر بخورند. مثل: سیاه دانه ـ زیره و . . .
🎀تمایل به بوهای بد مانند بوی بنزین و گازوئیل و . . . . به دلیل سودای زیاد مغز است .
🎀آدم های سرد مزاج(بلغم و سودا) به طور طبیعی منفی باف هستند.با آنها بحث نکنین.فوری چای های گرم مثل چای زعفران،بابونه ،بادرنجبویه با عسل به آنها بدین.
🎀غلبه سردی در مزاج زمینه ساز افسردگی است،و افسردگی نیز چاق کننده است.چاقی و افسردگی بعد از زایمان ناشی از تزریق دارو های بیهوشی است.
🎀هر قدر سردی و تری افزایش پیدا کند ،فرد چاقتر می شود.
🍏🍎@e_behdasht🍎🍏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈آیا دلیلی برای اثبات خدا وجود دارد ؟
🎞کلیپ را بادقت ببینیدتانوری برایمانتان افزوده شود.
📌نشر حداکثرث باشما🌹
#بهشت #جهنم
#آخرالزمان
╔✯══๑ღ🌺ღ๑══✭╗
@behesht_jahanam
╚✮══๑ღ🌺ღ๑══✬╝