eitaa logo
حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس (ره)
1.3هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
163 ویدیو
428 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
با سلام خدمت شما دانش پژوه گرامی نظر به اتمام ترم جاری حوزه مجازی اخلاق منت بگذارید و با بذل نظرات خویش، این مجموعه را در ادامه مسیر یاری بفرمایید. فرم نظر سنجی مقاطع سنین بالاتر (آنلاین و آفلاین) https://survey.porsline.ir/s/r0dYcDd فرم نظر سنجی مقاطع سنین پایینتر (فقط آنلاین) https://survey.porsline.ir/s/Hkdjnxs با تشکر🌹
🌷اجتماع بزرگ خانوادگی حوزه علمیه آیت الله حق شناس رضوان الله تعالی علیه (امین الدوله -فیلسوف الدوله) ❤️روزی به یاد ماندنی همراه با مسابقه و اهدا جوائز استخر_ فوتبال_ والیبال_طناب کشی و... 📌ویژه 🔹طلاب حوزه و خانواده محترمشان 🔸اساتید حوزه و خانواده محترمشان 🔹دانش آموختگان حوزه و خانواده محترمشان 🔸دانش پژوهان حوزه مجازی اخلاق برادران و خانواده محترمشان 🔹دانش پژوهان حوزه مجازی اخلاق خواهران و خانواده محترمشان 📆شنبه ۲۴ تیرماه 🕑از ۶ صبح تا ۱۶ عصر 🖊برای ثبت نام به آیدی مراجعه فرمایید @Mohammadsaeed313 🕌حوزه علمیه حضرت آیت الله حق شناس رضوان الله تعالی علیه(امین الدوله -فیلسوف الدوله) https://eitaa.com/hhaghshenas
043.mp3
1.19M
🔈 ره 📆 جلسه چهاردهم گنج درون 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
برکات امام زمان علیه السلام در زمان غیبت.mp3
5.16M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه چهاردهم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
جلسه 014. رساله حقوق.mp3
7.27M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه چهاردهم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
جلسه چهاردهم استاد دهبان .mp3
27.27M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه چهاردهم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
شب بیستم.mp3
28.65M
🔈 استاد:حجت الاسلام عج 📆 جلسه چهاردهم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
روش شناسی فریب و مغالطه در سخن ۱۳.m4a
25.73M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه سیزدهم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 استاد:حجت الاسلام علیه السلام 📆 جلسه سیزدهم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
تاریخ سیدالشهداء.جلسه سیزدهم.mp3
29.12M
🔈 استاد:حجت الاسلام علیه السلام 📆 جلسه سیزدهم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
سنت ابتلا جلسه چهاردهم.m4a
29.41M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه چهاردهم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
🌺 حدیث جلسه ۱۳: "صفات برجسته شیعه محبوب اهل بیت (عليهم‌السّلام)" 📜 روایت ابتدای درس خارج مقام معظّم رهبری (حفظه الله) 🌕 الشافي: [مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ بَكْرِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلْهَاشِمِيِّ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ عَبَّادٍ قَالَ بَكْرٌ وَ أَظُنُّنِي قَدْ سَمِعْتُهُ مِنْ إِسْمَاعِيلَ عَنْ عَبْدِاَلله بْنِ بُكَيْرٍ] عَنْ أَبِي عَبْدِالله (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) قَالَ: «إِنَّا لَنُحِبُّ مَنْ كَانَ عَاقِلاً، فَهِماً، فَقِيهاً، حَلِيماً، مُدَارِياً، صَبُوراً، صَدُوقاً، وَفِيّاً. إِنَّ اَللهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَصَّ اَلْأَنْبِيَاءَ بِمَكَارِمِ اَلْأَخْلاَقِ؛ فَمَنْ كَانَتْ فِيهِ فَلْيَحْمَدِ اَللهَ عَلَى ذَلِكَ، وَ مَنْ لَمْ تَكُنْ فِيهِ فَلْيَتَضَرَّعْ إِلَى اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ لْيَسْأَلْهُ إِيَّاهَا» 🖊 شرح حدیث: 🍃 در كتاب "شافي"، مرحوم فيض كه "خلاصه كتب أربعه" است، از امام صادق (عليه‌السلام) نقل مى‌كند: ◀️ هر كس اين هشت صفت را داشته باشد، ما او را دوست می‌داریم: 1⃣ عقل 2⃣ فهم 3⃣ فقه 4⃣ حلم 5⃣ مدارا 6⃣ صبر 7⃣ صدق 8⃣ وفا 🍃 انبياء كسانى هستند كه خداى متعال آن‌ها را به مكارم اخلاق مخصوص كرده است. 🌱 يعنى حتماً اين خُلُق عالى و مستحسن بشری را در آن‌ها قرار داده است، ❌ نه به اين معنا كه ديگران از آن‌ها بی‌نصیب مانده‌اند، 🍃 يعنى خداى متعال به طور حتم در انبياء الهى و برگزيدگان خود اين خصوصيات را قرار داده است. ✅ همه پيامبران داراى صدقند، دارای وفايند، و از اين قبيل، ❇️ لكن آن مكارم اخلاقى كه در اينجا به آن اشاره شده است، چيزهايی است كه در ادامه حديث آن‌ها را خواهيم خواند... 📚 الشّافی (تلخیص کتب اربعه)؛ جلد ۱، صفحه ۴۹۰؛ فیض کاشانی 📆 ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ (جلسه ۱۶۹ مکاسب محرّمه).
🌺 حدیث جلسه ۱۳: "مکارم اخلاقی انبياء الهى" 📜 روایت ابتدای درس خارج مقام معظّم رهبری (حفظه الله) 🌕 عَنْ أَبِي عَبْدِالله (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) قَالَ: «... إِنَّ اَللهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَصَّ اَلْأَنْبِيَاءَ بِمَكَارِمِ اَلْأَخْلاَقِ؛ فَمَنْ كَانَتْ فِيهِ فَلْيَحْمَدِ اَللهَ عَلَى ذَلِكَ، وَ مَنْ لَمْ تَكُنْ فِيهِ فَلْيَتَضَرَّعْ إِلَى اَللهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ لْيَسْأَلْهُ إِيَّاهَا؛ قَالَ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ؛ وَ مَا هُنَّ؟ قَالَ (علیه‌السّلام): هُنَّ اَلْوَرَعُ، وَ اَلْقَنَاعَةُ، وَ اَلصَّبْرُ، وَ اَلشُّكْرُ، وَ اَلْحِلْمُ، وَ اَلْحَيَاءُ، وَ اَلسَّخَاءُ، وَ اَلشَّجَاعَةُ، وَ اَلْغَيْرَةُ، وَ اَلْبِرُّ، وَ صِدْقُ اَلْحَدِيثِ، وَ أَدَاءُ اَلْأَمَانَةِ.» 🖊 شرح حدیث: 🍃 اين مكارمی كه خداى متعال بر انبياء منّت گذاشته و به آن‌ها عطا كرده است: 1⃣ اوّلش ورع است ورع يعنى: حالت پرهيز از محارم الهى، نزديک نشدن به غُرُقگاه‌هاى الهى. 2⃣ قناعت در مقابل شُحّ و حرص است. 3⃣ پايداری و استقامت ادامه راه در هر راهى كه انسان حركت می‌كند. 4⃣ شکر نعمت خدا را به ياد داشتن، و خدا را بر آن سپاس گزاردن؛ و لازمه اين هم اين است كه نعمت را در جاى خود مصرف كردن. 5⃣ بردبارى يعنى: انسان داراى ظرفيت باشد. در تعبيرات امروز می‌گويند: فلانى آدم با ظرفيتی است، نه فقط در مقابل دشنام ديگران از جا در نرود، در مقابل ستايش ديگران هم از جا در نرود، مثل يک دريای عمیقى كه به آسانى نمی‌شود در آن موج ايجاد كرد، اين معناى حلم است. 6⃣ حيا به معناى خجالتی بودن نيست، بلكه به معناى اين است كه از آن چيزهايی كه منكر و قبيح است، يک اجتناب نفسانى و روحى نسبت به آن‌ها داشته باشد. 7⃣ گشادگی دست 8⃣ شجاعت 9⃣ غيرت غيرت همان تعصب خوب نسبت به چيزى كه وابسته به انسان است، 🌱 يک نمونه‌اش در مورد نواميس انسانى است. 🌱 در مورد دين، غيرت در دين. 🔟 نيكوكاری براى مردم به كار مردم بپردازد. اين فرق مى‌كند با سخاوت. گاهى اوقات نيكوكاری متضمّن و متوقّف بر دادن پول و مال نيست، كه سخاوت بخواهد. 🍃 يعنی هميشه در فكر گره‌گشايی از امور مردم باشد. 1⃣1⃣ راستگويی حرف دروغ، حرف خلاف بر زبان او جارى نشود. 2⃣1⃣ امانت‌داری ❇️ اين‌ها آن خصوصيات انبياء است كه خداى متعال به آن‌ها داده است. 🍃 در روايتی آمده است: كه اگر كسى داراى چنين خصوصيات اخلاقى باشد، گناه هم به او ضرر نمی‌زند. 🌱 اين نكته مهمى است. نه اينكه گناه، گناه نيست، و يا آثارش را ندارد، يعنى با داشتن اين صفات، گناه او را از هويّت ايمانی خارج نمى‌كند. اگر انسان اين خلقيات را نداشته باشد، هرچند ظواهر شرع را هم رعايت بكند، فايده‌ای ندارد، اساس شاكله شخصيت معنوى و ايمانی انسان بعد از اعتقادات و ايمان‌هاى اصلى، به همين خلقيات است. اين‌ها است كه در انسان مى‏ماند. محفوظات بعد از مرگ از بين می‌رود، آنچه كه مى‏ماند و شاكله شخصيت انسانى است، و در قيامت و در عالم برزخ بروز پيدا مى‌كند، همين خُلقيات انسانى است كه بايد خودمان را به اين‌ها تربيت كنيم. 📚 الشّافی (تلخیص کتب اربعه)؛ جلد ۱، صفحه ۴۹۰؛ فیض کاشانی 📆 ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ (جلسه ۱۷۰ مکاسب محرّمه).
📜 جزوه جلسه سیزدهم: نکات تکمیلی ◀️ واجبات نماز 3⃣ تكبيرة الإحرام (تكبيرة الإفتتاح) ❇️ قاعدة "تجاوز" 🌕 سَعْدٌ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ اَلْمُغِيرَةِ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ جَابِرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ): «... كُلُّ شَيْءٍ شَكَّ فِيهِ مِمَّا قَدْ جَاوَزَهُ، وَ دَخَلَ فِي غَيْرِهِ فَلْيَمْضِ عَلَيْهِ». (تهذيب الأحکام، ج ۲، ص ۱۵۳) ❇️ قاعدة "فراغ" 🌕 اَلْحُسَيْنُ بْنُ سَعِيدٍ عَنْ صَفْوَانَ عَنِ اِبْنِ بُكَيْرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) قَالَ: «كُلُّ مَا شَكَكْتَ فِيهِ مِمَّا قَدْ مَضَى فَامْضِهِ كَمَا هُوَ». (تهذيب الأحکام، ج ۲، ص ۳۴۴)
📜 مستحبّات تكبيرة الإحرام 🍃 ۱. تکبیرات سبعه (۶ تکبیر مستحبّ) 🍃 ۲. رفع الیدین (بالا آوردن دست‌ها)
recording-20230615-182050.mp3
4.7M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه یازدهم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
recording-20230615-184638.mp3
4.01M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه دهم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
recording-20230615-190616.mp3
3.81M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه دهم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
براهین جلسه ۱۲.mp3
6.85M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه دوازدهم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
بعثت خمینی _حرکت مردمی.m4a
41.58M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه سیزدهم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
مبانی نظریه ولایت فقیه ج۱۱ .mp3
21.55M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه یازدهم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 https://eitaa.com/joinchat/3169452336C50941cbd69
🌹منشور بندگی : استاد نادر علی ۱. قفل های شرور ناشی از زبان چیست؟ ۲. دروغ در عصر امروز چه وجوه جدیدی پیدا کرده است؟
🌹ظهور و سقوط یک تمدن: استاد دهبان ۱. مهم ترین محل برای هدایت و ضلالت نسل و جامعه کجاست؟ چگونه؟ دلیل فراگیری آهنگ ها و نمایش های غربی چیست؟