eitaa logo
مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
1.4هزار دنبال‌کننده
809 عکس
357 ویدیو
37 فایل
اهداف مؤسسه: ۱_مطالعات راهبردی تمدنی نظام خانواده در اسلام ۲_پژوهش، آموزش و حمایت از ازدواج های: * آسان و الگو ساز، *بهنگام، * زنان سرپرست خانواده، *خانواده شهدا، * دختران در سن بالا، * بین فرهنگی و چند همسری در جهان اسلام. ارتباط با ادمین: @mvthho
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع : حقیقت نظام خانواده جایگاه شخص و شخصیت در زن و مرد (بخش اول) سخنران: استاد سید محمدحسن آیت (پژوهشگر در نظام خانواده و سلامت) تفاوت شخص با شخصیت مقایسه شخصیت ها از جنبه تقسیم عادلانه وظیفه... 🔻 موسسه وطن توحیدی حیات حسنی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna تلگرام: T.me/hhosna_ir سروش: sapp.ir/hayat_hosna آپارات: aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: instagram.com/hhosna.ir ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع : حقیقت نظام خانواده جایگاه شخص و شخصیت در زن و مرد (بخش دوم) سخنران: استاد سید محمدحسن آیت (پژوهشگر در نظام خانواده و سلامت) عن النبیّ (ص): إنَّ خیر نسائکم الولود الودود العفیفة العزیزة فی أهلها، الذلیلة مع بعلها... کافی (ط - دار الحدیث) / ج10 / 570 / 4 . ص : 570 🔻 موسسه وطن توحیدی حیات حسنی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna تلگرام: T.me/hhosna_ir سروش: sapp.ir/hayat_hosna آپارات: aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: instagram.com/hhosna.ir ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
عن النبیّ (صلّی اللّٰه علیه و آله): إنَّ خیر نسائکم الولود الودود العفیفة ، ، المتبرّجة مع زوجها، الحصان علی غیره، الّتی تسمع قوله و تطیع أمره، و إذا خلا بها بذلت له ما یرید منها، و لم تبذل کتبذّل الرجل.... کتاب العروة الوثقی مع تعالیق الامام الخمینی (س) (ج. 2) صفحه 606 کافی (ط - دار الحدیث) / ج10 / 570 / 4 - باب خیر النساء ..... ص : 570 در فرمایش پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله): بهترین زنان زنی است که بسیار بچه آورد و عفیف باشد و و و برای شوهر زینت کند و برای غیر شوهر محفوظ باشد و حرف شوهر را بشنود و اطاعت امر شوهر کند و هر وقت با شوهر خلوت کند آنچه شوهر از او می خواهد انجام دهد (مسائل جنسی) و مانند شوهر به مسائل جنسی رغبت نشان ندهد (زن باید غیر مستقیم و با خودنمایی و عشوه و .... مرد را به رابطه جنسی ترغیب کند و مستقیما درخواست نکند) و بدترین زنان هم زنی است که چنین نباشد. در این روایت و ، ویژگی تعامل مثبت قلمداد شده است. پرسش اين است: چگونه ممکن است دین اسلام که به تکریم زن سفارش می‌کند، ذلّت زن نزد شوهرش را الگوی تعامل مثبت بداند❓❗️ چگونه ممکن است پیامبر خدا(ص) عزیز بودن زن با شوهر را منفی بداند❓❗️ پاسخ در پیام بعد ⬇️⬇️⬇️ ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna سروش: https://sapp.ir/hayat_hosna
مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
عن النبیّ (صلّی اللّٰه علیه و آله): إنَّ خیر نسائکم الولود الودود العفیفة #العزیزة_فی_أهلها، #الذلیل
در ابتدا باید دانست که مقصود از در اینجا به معنی معمول فارسی آن و به معنی دوست داشتن نیست، همچنین در اینجا به معنی خوار بودن و حقارت نیست. و در اصل پاسخ این پرسش ها در بازشناسی معنای و نهفته است. در لغت به معنای نرمی و نفوذپذیری و به معنای سختی و نفوذناپذیری است(ر. ک: معجم مقاییس اللغة، الصحاح، لسان العرب و... .) پس در این حدیث به آن معنا است که سرسخت و نفوذناپذیر باشد، بلکه باید نرم و نفوذپذیر باشد. همچنین نرم و نفوذپذیر باشد، بلکه سرسخت و نفوذناپذیر باشد(). توضیح این که از مسایلی که روابط همسران را به چالش می‌کشد، چگونگی تعامل همسر، با خانوادۀ پدری‌ است. چگونگی تعامل با خانوادۀ پدری، گاه در رابطۀ همسری اثر می‌گذارد. مراد از تعامل در این جا تعاملِ «ناظر به شخص ثالث» است که به مفهوم چگونگی رفتار همسر، با خانوادۀ خود دربارۀ شوهر و زندگی زناشویی است. از روایت، چنین به دست می‌آید که در الگوی درست تعامل ناظر به شخص ثالث، فرد، نسبت به شوهر خود، نفوذپذیر، و در عین حال نسبت به خانواده‌اش نفوذناپذیر است. چنین وضعیتی می‌تواند تعامل مثبت و سازنده‌ای را برای زندگی رقم زند. در این الگو، سرسختی و انعطاف ناپذیری زن در تعامل با والدین، . فرزند در چارچوب تعامل والد_فرزند باید به تمامی دستورات دین در این رابطه عمل کند و احترام والدین را نگهدارد؛ اما در عین حال نسبت به زندگی مشترک خود با همسرش، نفوذناپذیر باشد. برای درک بهتر و ملموس تر مسئله، «در پیام بعد» توجه شما رو به خاطره ای از اساتید بنده، جلب میکنم.⬇️⬇️⬇️ ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna سروش: https://sapp.ir/hayat_hosna
مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
در ابتدا باید دانست که مقصود از #عزیز در اینجا به معنی معمول فارسی آن و به معنی دوست داشتن نیست، همچ
یکی از اساتید بزرگوار بنده در جلسه ای که پیرامون انتخاب همسر خوب تشکیل شده بود، با ذکر خاطره ای از همسر خود تعریف و تمجید بسیار کرد:⬇️⬇️⬇️ مدتی بود بین من و پدر خانومم اختلافات جزئی پیش اومده بود. یک روز که برای حل اختلافات و رفع کدورت به خونه پدر خانومم رفته بودیم، سر مسائلی اختلاف و دعوا بسیار شدیدتری پیش اومد و واسه همین به همسرم گفتم سریعا آماده بشه تا به خونه خودمون برگردیم. پدر خانومم که آتیشش بسیار تند بود به همسرم گفت که اگر بری خونه شوهرت دیگه دختر من نیستی و عاقت میکنم! ولی همسرم با احترام به پدرش گفت بابا تو عزیز منی ولی من به حرف شوهرم باید گوش بدم. و بدون هیچ تردیدی آماده شد و اونجا رو ترک کردیم. ✅✅✅✅✅✅✅✅ در این داستانی که استاد بزرگوارم تعریف کردند یکی از ویژگی های بهترین همسران در کلام پیامبر اکرم(ص)، در همسرشان صدق میکرد که موجب چنین تعریف و تمجیدی از همسرشان شده بود⬇️⬇️⬇️ نزد خانواده پدری خود عزیز(سخت و نفوذ ناپذیر) باشد. نزد شوهر خود ذلیل(نرم و نفوذ پذیر) باشد ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna سروش: https://sapp.ir/hayat_hosna
#اهل_سنت_پیشتاز_تعدد_زوجات ⁉️ کلام مخاطب: شنیدم یک نفر با #چهارهمسر در یک خانه آپارتمانی زندگی میکنه که موفق شدم به اتفاق همسرم برم خونشون خیلی برام جالب بود این مرد با چهارهمسر و 27 فرزند و 9 نوه در یک آپارتمان دو واحده که یکیش نیمه کاره بود در صفا و صمیمیت کامل زندگی میکردند البته اصالتا اهل بلوچستان و #اهل_سنت هستند @Chandhamsari_Ormavi آدرس ما در شبکه های اجتماعی: @hayat_hosna
مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
#اهل_سنت_پیشتاز_تعدد_زوجات ⁉️ کلام مخاطب: شنیدم یک نفر با #چهارهمسر در یک خانه آپارتمانی زندگی می
پیام قبل که با عنوان در کانال ارسال شد بدین صورت مورد نقد مخاطبین واقع شد: : خوب چند تا می گیرن خوب و خوش، بهتر از شیعه هان؟!!! پیشتازن!! اینا چیه میزارین تو کانال تون الان بریم از اینا یاد بگیریم؟ : 1- عمل نکردن و بی اعتنایی ما به دستورات دینی و سیره پیامبر و اهل بیت مد نظر است وگرنه شیعه به نفسه بهترین و کاملترین مذهب در بین سایر مذاهب است(...الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا...3 مائده) 2- اگر رفتار و گفتاری به حق و مطابق با دستورات الهی باشد از سوی هر کس با هر دین و مذهبی بیان یا بدان عمل شده باشد، مورد تایید است و این تایید فقط بر آن رفتار و گفتار صحیح است نه سایر اعمال و رفتار آنها (اُنْظُرْ الی مَا قَالَ، و لا تَنْظُر إِلَی مَنْ قَالَ؛ به گفته بنگر نه به گوینده.....امیرالمومنین ....غررالحکم، ص361) 💥3- مقصود ما از پیام مذکور این است: چرا باید که سنت اهل بیت و شیعیانشان بوده و از آن برای بهره می بردند، به خلاف عرف و فرهنگ، تبدیل و فرهنگ فمینیسم جایگزین این حکم الهی شود⁉️ در اصل اشاره ما به یادگیری از سیره اهل بیت و شیعیان به حقشان است، نه سایر فرق و مذاهب. ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna سروش: https://sapp.ir/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna
🔴 🔥🔥، از دلایل اصلی مخالفت خانوم ها با 💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥 راوى گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: . ولى . غيرت براى مردان است و به همين جهت خداوند براى زنان، جز شوهرشان (باقى مردان) را حرام نموده است و را حلال كرده است. خداوند بزرگوارتر از آن است كه زنان را دچار غيرت كند و از طرفى براى مردان به اضافه اين همسر، سه زن ديگر را نيز حلال سازد! معصوم : امام صادق (علیه السلام) عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ:لَيْسَ اَلْغَيْرَةُ إِلاَّ لِلرِّجَالِ وَ أَمَّا اَلنِّسَاءُ فَإِنَّمَا ذَلِكَ مِنْهُنَّ حَسَدٌ وَ اَلْغَيْرَةُ لِلرِّجَالِ وَ لِذَلِكَ حَرَّمَ اَللَّهُ عَلَى اَلنِّسَاءِ إِلاَّ زَوْجَهَا وَ أَحَلَّ لِلرِّجَالِ أَرْبَعاً وَ إِنَّ اَللَّهَ أَكْرَمُ أَنْ يَبْتَلِيَهُنَّ بِالْغَيْرَةِ وَ يُحِلَّ لِلرِّجَالِ مَعَهَا ثَلاَثاً. نشانی : الکافي , ج 5 , ص 504 ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna سروش: https://sapp.ir/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna
استاد الهی: ▫️اکثر عصبانیت ها، بدخلقی ها، غم و غصه ها،خیالات و مشغولیت های ذهنی، نگرانی ها و بی خوابی ها مال است. ▫️علی الدوام فکر می کند یک چیزی کم دارد. علی الدوام فکر می کند عده‌ای یک چیزی دارند که او ندارد. ▫️و این بخاطر هست؛ یعنی آن شیء را می بیند، آن . ▫️بعد به جایی میرسد که نمی بیند چه نعمت هایی در وجود خودش است که دیگران دارند به او حسادت می کنند. ⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️ هم که طبق احادیث، با عنوان از آن نام برده شده، یکی از اقسام حسد است.(از این نمونه احادیث در پیام قبل آورده شد) در مواجهه با ، عصبانی می شود، بدخلقی می کند و با غم و غصه و خیالات و مشغولیت های ذهنی،خود و خانواده اش را از آرامش محروم می کند و بیشتر به خاطر است که حاضر نمی شود همسرش در کنار دوست داشتنش، زن دیگری را هم دوست داشته باشد. که نشأت گرفته از است، و اینجاست که 🔥. ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna سروش: https://sapp.ir/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع : حقیقت نظام خانواده جایگاه شخص و شخصیت در زن و مرد (بخش سوم) سخنران: استاد سید محمدحسن آیت 1) امام باقر(ع) فرمود: برای زن شفیعی مؤثرتر از رضایت همسرش نیست. رضایت شوهر برای همسر چنان اهمیت دارد که وقتی حضرت فاطمه(س) در گذشت، امیر مؤمنان بر سر تربت او گفت: خدایا! من از دختر پیامبرت راضی هستم. 2) جهاد المرأة حسن التّبعّل جهاد زن، حسن شوهرداری است.(نهج البلاغه حكمت 252) 🔻 موسسه وطن توحیدی حیات حسنی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna تلگرام: T.me/hhosna_ir سروش: sapp.ir/hayat_hosna آپارات: aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: instagram.com/hhosna.ir ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
پذیرش [] از منظر 🔸 🔻آیت الله سیدمحمدصادق حسینی طهرانی فرزند در بیان خاطره ای از پدرشان میفرمایند: 🔸روزی در محضر حضرت علامه والد بودیم شوهر یکی از مخدّرات [خانمها] به ایشان گفت: 🔻خانمِ ما تقاضا دارد که او را [بعنوان شاگرد سلوکی] بپذیرید... ⚠️ولی با تندی رد کردند و نپذیرفتند. 🔻بعد از مدتی، آن شخص، حقیر (فرزند علامه) را جهت همین امر واسطه قرار داد و بنده پیام ایشان را به علامه والد رساندم، اما ایشان باز هم نپذیرفتند و فرمودند: 🔻آقاجان! این خانم است؟! اگر شوهر او کند [و داشته باشد]، آیا این خانم آرام می نشیند یا غوغا به پا میکند؟! 🔻حقیر که آن مخدره را میشناختم و می دانستم که در او نیست و در برابر این امور تاب نمی آورد، عرض کردم: نه، ایشان داد و فریاد کرده و غوغا به پا می کند! 🔸 فرمودند: 👌 که تنها نیست! ✨سلوک، بودن و گردن نهادن به «ما جاءَ بِهِ النبي (صلى الله عليه وآله وسلم)» (اقتدا و تسلیم به شریعتِ پیامبر اسلام) است. ✨سلوک است. ✨سلوک یعنی [از حکم الهی] هر چه به او گفتند، بگوید «چشم». ✨[سلوک یعنی] در پیشگاه خدا عبدِ مملوکی باشد که «لا يَقْدِرُ عَلَى شَيْء» : (خودش -بدون اتکاء به حق- قدرت بر شئ و کاری در خود نیابد -و فقط خدایش را قادر و مالک ببیند-). ✨[سلوک یعنی] به حقیقت ببیند که «لاَ يَمْلِكُ لِنَفْسِهِ نَفْعاً وَ لاَ ضَرّاً وَ لاَ مَوْتاً وَ لاَ حَيَاهً وَ لاَ نُشُوراً» : (اینكه عبد، هیچ سود و زيان و مرگ و زندگی و رستاخيز خويش را در اختيار خودش ندارد -و هرچه دارد از خدا بیابد که او مالکِ علی الاطلاق است-)؛ ✨نه اینکه عبد به [آن] ‌[مانند ] که موافق هوای نفس او نیست اعتراض کرده، و داد و بیداد و غوغا کند. [اینکه به حکم خدا اعتراض کند، یعنی خدا را تنها «مولا» و تنها «ربُّ الأرباب» و تنها «صاحب تصرّف مطلق» در خودش نیابد، ولذا حاضر نمی شود که خداوند به هر حُکمِ حکیمانه اش در او نفوذ و تصرّف ربّانی کند، و این فرد در برخی احکام مانند از ربوبیت حق سرکشی کرده و به سلیقه ی هوای نفسانیِ خودش و تسلیم میشود، و خودش را به شریک در تصرّفِ ربوبیت و حاکمیت حق می پندارد. در حالی که تماماً تحت تصرّف اراده و حکم حق هستند، و هرگز بدون اذن و امر الهی، در خویش و خلقت تصرّف نمیکنند]. [پایان بیان سخن علامه طهرانی] 🔶 🔻فرزند علامه طهرانی در توضیح می فرماید: 🔸آری، همانطور که اشاره شد حضرت علامه ی والد بر تاکید و اصرار داشتند؛ زیرا عِمادِ سلوک در رفعِ «حجاب تعیّن» فقط است، و سالکی که در او و [مطلق] نیست، برای همیشه در «غَیابَتِ الجُبِّ نفس (نهانخانه قعر چاه نفس)» محبوس میماند!! ⚠️(پناه بر خدا) ✨(اشارتی انفسی، به آیات ۱۰ و ۱۵ سوره یوسف، که «یوسف» را اشارت و نماد روح و جانِ قدسی، و «قعر چاه» را اشارت و نماد بدن و میل نفس اماره و تعلّق به عالم طبیعت می یابند، که آن یوسفِ جانِ قدسی در آن قعر چاه امیال نفسانی محبوس و گرفتار است). 🔻[برای نجات جانِ قدسی از حبس در قعر چاه نفس]، سالک با حُسن استقامت در و و رسول الله (صلی الله علیه و آله)، نباید هیچ نصیب و بهره ای برای نفس بگذارد، و در برابر مشکلاتِ طریقت، صبور و شکیبا باشد، و لِمَ و بِمَ (چون و چرا) نکند، و الا اگر بخواهد هم از [هوای نفس و] حظوظ نفس بهره ببرد و هم از [در عبودیت به ]، آنگاه محکوم به است. ✨[چرا که ظاهرش را توحیدی و مسلمان نشان میدهد، اما در باطن تسلیم نیست و مخالفت و اعتراض به احکامِ حق -مانند - دارد، و این علامت و و موجب هلاکتِ جان است، که از این خطر عظیم پناه به خدای کریم میبریم] 🔶 🔻منبع: کتاب «نور مجرد»، جلد ۱ ، ص۶۰۲ و ۶۰۳ 🔻 موسسه وطن توحیدی حیات حسنی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna تلگرام: T.me/hhosna_ir سروش: sapp.ir/hayat_hosna آپارات: aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: instagram.com/hhosna.ir ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
آیت الله حائری شیرازی: حلال را مسدود نکنیم تا حرام سرازیر نشود. @hayat_hosna
ترجمه عکس نوشته: نعیمه صالحی رئیس حزب الجزایری "عدل و بیان" می گوید: #تعدد_زوجات تکریم زنان است ومن آماده پذیرش #هوو هستم. با #تعدد_زوجات خانه هایی را برای زنهای بیوه و مطلقه و جاماندگان از قطار ازدواج، ایجاد می کنیم. @hayat_hosna
🔻قانون حمایتی #تعددزوجات👆که خانم جميله العبیدی نماینده مجلس عراق برای #صیانت ازکرامت و حق زوجیت۴میلیون زن #بیوه، #مطلقه و #عوانس(دختران مجرد سن بالا) ارائه کرده ⚠️مجلس #ایران چه می کند؟! @hayat_hosna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع : حقیقت نظام خانواده جایگاه شخص و شخصیت در زن و مرد (بخش چهارم) سخنران: استاد سید محمدحسن آیت خیلی از نزاع های همسری به خاطر تقاضای یکی از دو جنس در شخصیت دیگری است (بخاطر عدم وجود شخصیت مقابل در خانواده یا در صورت وجود، مسئولیتش بدرستی انجام نداده مثلا برادر نداشته یا برادرش مسئولیتش را به درستی انجام نداده) لذا تربیت در خانواده هایی که شلوغ است بطور طبیعی بهتر اتفاق می افتد. 🔻 موسسه وطن توحیدی حیات حسنی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna تلگرام: T.me/hhosna_ir سروش: sapp.ir/hayat_hosna آپارات: aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: instagram.com/hhosna.ir ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
به نام خدا در اعتراض به ورود سازمان دهی شده زنان به ورزشگاه ها و دخالت های صورت گرفته در نظام خانواده که منجر به بروز بحران های متعددی در جامعه شده است، نامه ای تحلیلی تنظیم شده که متن آن در ذیل می آید. دوستانی که موافق امضاء آن هستند نام، نام خانوادگی و عنوان خود را به ادمین ارسال فرمایند. ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
بسم الله الرحمن الرحیم نامه جمعی از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه به مراجع معظم تقلید، اساتید حوزه و دانشگاه و مسئولان تقنینی، اجرایی، قضایی کشور در خصوص تغییرات هویتی جامعه زنان و به هم ریختگی نظام خانواده در ایران متاسفانه در روزهای اخیر شاهد حضور رسمی تعدادی از زنان به صورت سازمان یافته و هدفمند در ورزشگاه آزادی تهران بوده ایم. امری که حتی تصمیم به آن از سوی دولت قبل با واکنش به جا وشایسته جامعه از جمله مراجع محترم تقلید روبرو شد؛ اما اکنون در مقابل حمایت و بهره برداری علنی رئیس دولت از آن، با تعجب شاهد سکوت در این زمینه هستیم و نمی دانیم این سکوت امروز را در مقایسه با اعتراض دیروز چگونه توجیه کنیم؟ آیا ما عوض شده ایم یا شرع و یا اینکه سیاست هر دو را عوض کرده است؟ وقتی نیازهای اصلی جامعه از دل ارتباط با مردم شناخته نمی شود، و سیاست بازان بقای خود را بر تولید نیازهای کاذب و پاسخ پرهیاهو به آن می بینند، باید پرسید آیا پاسخگویی به حق تاهل و برخورداری از نعمت مادری میلیون ها دختر و زن این کشور مهمتر است یا تولید نیاز رفتن به ورزشگاه؟ با هزاران تاسف باید گفت سالهاست دستگاه های مختلف تصمیم ساز، تصمیم گیر و مجری کشور و همچنین نهادهای گوناگون فرهنگی و رسانه ای با دست اندازی در الگوهای الهی خانواده و اخلال در سیاست های مدیریتی دین در این حوزه با تغییرات اندیشه ای، گرایشی و هنجاری در جامعه، شرایط را به گونه ای رقم زده اند که بنا بر آمار رسمی کشور گرفتار آسیب های زیر هستیم: - از میانگین هر سه ازدواج در کشور یک مورد طلاق رسمی - فراگیری طلاق های عاطفی - کاهش نرخ باروری کم سابقه در میان کشورهای جهان و مواجهه کشور با بحران های امنیتی، سیاسی و اقتصادی در آینده - وجود یک میلیون و 300 هزار دختر ازدواج نکرده 30 تا 49 سال - وجود 3 میلیون زن سرپرست خانواده - وجود بیش از 700 هزار مطلقه، وضعیت به گونه ای است که اگر همه مردان مجرد جامعه حتی زندانیان، معتادان و مهاجران تنها یک همسر برگزینند، باز هم بیش از سه میلیون زن و دختر در کشور بدون همسر خواهند ماند. متاسفانه در حوزه آسیب های اجتماعی وضعیت غم انگیزتر است. بنا به اعلام نظر آسیب شناسان اجتماعی: - حدود 60 درصد از دختران دانش آموز تا قبل از رسیدن به سن 18 سالگی با جنس مخالف ارتباط دارند که 20 درصد آن رابطه پیشرفته است، - و بیش از 80 درصد پسران مدارس تهران نیازهای جنسی خود را از طریق ارتباط با جنس مخالف، موافق یا خود برطرف میکنند. و همه این موارد حاکی از اختلال جدی در پاسخگویی به یکی از قوی ترین نیازهای انسانی و تشکیل خانواده است. بزرگواران؛ در حالی که امیرالمومنین علی علیه السلام دردمندانه از در آوردن خلخال از پای یک دختر یهودی میفرمایند: اگر مسلمانی بمیرد قابل مذمت نیست و نقل شده است که خود ایشان نیز چند روزی را تب کردند! آیا میتوان این موارد را دید و شنید و ساکت بود؟ آیا اکنون به جهت تجمیع این نیازها و عدم ارضای آن که به انفجار جنسی و فساد پنهان و پیدا در کشور منجر شده و اطلاعات دقیق زنان مطلقه توسط معاونت زنان ریاست جمهوری به سازمان های بین المللی مانند صندوق جمعیت ملل متحد داده شده و دختران مسلمان توسط گروههای سازمان دهی شده درکشورهای پیرامون ما به فحشا برده میشوند، مردن شایسته نیست؟!آیا درست است در دولت اسلامی ناموس مسلمان را به ورزشگاه کشانده و در انظار نامحرمان و با همراهی مسئولان به نماینده سازمانهای جهانی یهود ساخته، نشان دهیم تا متقابلا برای هم کف بزنند و در مقابل این ذلت و در قالب نهاد ورزش به ما مجوزهایی بدهند که تاثیر مستقیم در فرهنگ و دین داری جامعه دارد؟! آیا اکتفا کردن به صرف چند توصیه و رهنمود مخفی و یا علنی و نالیدن از بی توجهی مسئولان در برابر مراجعانی که به این وضع اعتراض دارند ادای تکلیف است؟! یا باید وظیفه را به نحوی که پاسخگوی الهی باشیم به نتیجه رسانید؟ در این سالها موارد متعددی از دست اندازی در سیاست های الهی خانواده رخ داده است که اکنون به اینجا رسیده ایم: - طرح جاری مجلس در ممنوعیت ازدواج دختران زیر 18 سال که به 16 سال کاسته شد، ضمن تقبیح فرهنگی و منع رسمی پاسخ به این نیاز اجتماعی، اکثریت مطلق دختران را به بهانه درصد بسیار معدودی با عنوان کودک آزاری از حق ازدواج محروم کرده و عملا 60 درصد دختران را به ارتباط با
جنس مخالف واداشته و مسئولین را در گناه ایشان شریک کرده است. مگر نه آن است که انسان بالغ وقتی از جانب خدا مشرف به تکلیف میشود، با خوف وقوع در گناه، ازدواج برای او واجب میشود؟ آیا این سد راه ایشان در بندگی الهی نیست؟ و آیا تعیین مرز 18 سالگی برای تعریف کودکی نوعی تشریع بشری در برابر تشریع الهی نیست؟ - قوانین بشر ساخته در تشکیل انواع الگوهای خانواده از قبیل شروطی که ذیل عقد نامه ها تحمیل میشود و با شیطنت الگوی تعدد زوجات را با حق طلاق همسر اول گره میزند، نتیجه آن میشود که جمعیت بیش از سه میلیون نفر از زنان و دختران را بی شوهر گذاشته و طلاق و فسادهایی را به جامعه تحمیل کرده است. آیا این همان پاس داشت از سنت انبیاء و اولیای الهی علیهم السلام است که در برابر حوادث کار و جنگ ها که بیشترین تلفات را از مردان میگیرد، زندگی زنان و جامعه مسلمین را در طول تاریخ بازسازی کرده و به ما رسانده است؟ - تشویق غیر متعادل جامعه زنان به اشتغال و تحصیل به گونه ای که بیش از 61 درصد دانشجویان دانشگاه از دختران هستند، تصمیم به ازدواج و مادری ایشان را برای چند سال به عقب انداخته، رضایت از زندگی را کاهش داده و نرخ باروری جامعه را به حدی رسانده که آینده پژوهان، در خصوص تحولات جمعیتی ایران اعلام خطر نموده اند! - سالهاست نهادهای فرهنگی و رسانه ای ما از جمله صدا و سیما با تعریف و تبلیغ شاخصه های غیرحقیقی موفقیت زن، رفاه خانواده و نوع روابط محرم و نامحرم، حدود فرهنگ جامعه را تغییر داده، ارزش پرورش انسان به عنوان اشرف مخلوقات را توسط زنان تخریب کرده و با تصویرسازی ذهنی، تشکیل زندگی را منوط به تامین تجملات دست و پاگیر نموده اند. ذکر مواردی که نظام خانواده را به هم ریخته فراتر از این اختصار است و لذا درخواست ما برای اتخاذ موضع صریح و موثر در مقطع کنونی تنها منحصر به جلوگیری از بدعت حضور زنان در ورزشگاهها نیست. بلکه از آنجایی که مجموعه این قوانین؛ بعضا با اطلاع و یا مجوز بزرگان و مسئولان کشور صادر گردیده است، لذا توبه اجتماعی ما از عبودیت و اجرای برنامه های غربی، منوط به اصلاح آن قوانین و جبران تبلیغات و خسارات گذشته است. لذا درخواست اصلی ما از مراجع معظم تقلید این است که همانگونه که در برخی موارد سیاسی و اجتماعی با صراحت و جدیت وارد شدند، در این مورد نیز از مسئولان تقنینی، اجرایی، قضایی و نهادهای فرهنگ ساز کشور بخواهند : - از طرح جاری مجلس در خصوص محدود کردن سن ازدواج دختران جلوگیری شود، - زمینه ازدواج پسران و دختران این کشور با مشوق هایی مانند معافیت از خدمت سربازی – که به این شکل در بیشتر کشورهای جهان منسوخ شده – و یا اعطای زمین از منابع سرزمینی برای اشتغال تولید محور– که در زمره مشوق های جمعیتی کشورهای پیشرفته است – فراهم شود. - در خصوص تحدید نسل اکنون در وضعیتی هستیم که در آینده معادلات سیاسی امنیتی ما را دستخوش بحران خواهد شد؛ لذا از نظر تبلیغات اعتقادی، اخلاقی و فقهی جبران گذشته صورت گیرد و تصحیح عملکرد گذشته قوا به صورت جدی مورد مطالبه قرار گیرد. - بحمدالله برخی از مراجع تقلید و بسیاری از مسئولین مختلف کشور و اساتید حوزه و دانشگاه از فرهنگ الهی چند همسری برخوردارند، لذا درخواست میشود از آن جایی که ازدواج بیش از 3 میلیون دختر و زن بی سرپرست در گرو اقدام هفت و نیم درصد مردان ایران است، موانع تشکیل الگوی تعدد زوجات در ذیل عقد نامه ها و قوانین و رویه های قضایی مورد اصلاح و جبران قرار گیرد؛ که تغافل بیشتر در این دهه طلایی، این بخش از جامعه را از نعمت فرزندآوری و حق تأهل محروم ساخته و ضمن ایجاد معضلات اخلاقی و اجتماعی ناشی از تجرد، خسارت های گوناگونی را برای گذراندن دوران پیری به جامعه تحمیل خواهد نمود. مجموعه ی آنچه در حال رخ دادن بوده و ورود به ورزشگاه ها یکی از آن موارد است، منجر به ایجاد تغییرات هویتی و نسلی در جامعه زنان ایران شده و آرمانهای فکری، گرایش های اخلاقی و کنش های فردی و اجتماعی ایشان را در جهتی خلاف نیازهای تکوینی و وظایف شرعی جهت دهی و روند تشکیل و حفظ خانواده را بحرانی تر خواهد نمود و لذا سکوت در این زمینه ما را در معصیت های فردی و اجتماعی جامعه ایران شریک کرده و به تاریخ تشیع و تمدن اسلامی مدیون خواهد نمود. جمعی از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه کشور
آیدی ادمین کانال موسسه حیات حسنی برای اعلام موافقت با متن نامه تحلیلی فوق⬇️ @qariiibemad لطفا در صورت موافقت با متن نامه، نام و نام خانوادگی و عنوان خود را اعلام نمایید با تشکر