فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 ترامپ: به ما چه که برای حجاب و پوشش در کشورای مسلمان دخالت کنیم!
۱۰۰۰ ساله آنها دوست دارند حجاب داشته باشند. چرا باید دخالت کنیم؟!
من اگر زن بودم، نمیخواستم آرایش کنم، حجاب میذاشتم، راحت.
✍تغییر موضع ترامپ نسبت به ۵ سال قبل نشان میدهد وی برای پیروزی در انتخابات روی مسلمانان و کشورهای اسلامی حساب باز کرده است!
👆همچنین ناگفته پیداست که این جنبش های زنانه اخیر در ایران، پشت پرده اش اهداف سیاسی استکبار بوده و هست! اینکه رهبری فرمود: بی حجابی حرام سیاسی است، یعنی همین!
#حجاب
🔹 @hijab213 🔹
🔴 زینت
🟢 در ادامه آیه ۳۱ سوره مبارکه نور، خداوند متعال میفرماید: " « وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ »". ای رسول ما! به زنان با ایمان بگو! زینت خود را -جز آن مقدار که نمایان است- آشکار نکنند. بعبارت دیگر زینت خود را [مانند لباس های زیبا، گوشواره و گردن بند] مگر مقداری که [طبیعتاً مانند انگشتر و حنا و سرمه، بر دست و صورت] پیداست [در برابر کسی] آشکار نکنند.
💅 معنای کلمه " زینت " در عربی از کلمه "زیور" در فارسی عام تر و گسترده تر است؛ زیرا زیور به زینت هایی گفته میشود که از بدن جدا میباشد؛ مانند طلا و جواهرات ، ولی کلمه زینت هم به این دسته گفته میشود و هم به آرایش هایی که به بدن متصل است نظیر سرمه و خضاب. مفاد این دستور این است که زنان نباید آرایش و زیور خود را آشکار سازند.💋💄💍👠
🔻سپس دو استثناء برای این وظیفه ذکر شده است که هر دو را مفصلا مورد بحث قرار میدهیم:
#حجاب
🔹 @hijab213 🔹
1⃣ استثناء اول:
🔴 "« الا ما ظهر منها »" یعنی جز زینت هایی که آشکار است.
از این عبارت چنین استفاده میشود که زینت های زن دو نوع است:
یک نوع زینتی است که آشکار است.
نوع دیگر زینتی است که مخفی است مگر آنکه زن عمداً و از قصد بخواهد آن را آشکار کند.
آنگاه پوشاندن زینت نوع اول واجب نیست. اما پوشاندن زینت های نوع دوم واجب است.
#حجاب
🔹 @hijab213 🔹
🔴 اینجاست که این پرسش جا دارد: زینت آشکار کدام است و زینت نهان کدام⁉️
درباره این سوال، از قدیم همواره از صحابه و تابعین و ائمه طاهرین علیهم السلام سوال می شده است.
▫️در تفسیر مجمع البیان می گوید:
"درباره این استثناء سه قول است :
اول اینکه مراد از زینت آشکار، جامهها است (جامههای رو)، و مراد از زینت نهان، پابند و گوشواره و دستبند است.
قول دوم اینکه مراز از زینت آشکار، سرمه و انگشتر و حنای دست است؛ یعنی زینت هایی که در چهره و دو دست تا مچ واقع میشود.
قول سوم این است که مراد از زینت آشکار، خود چهره و دو دست تا مچ است. "
#حجاب
🔹@hijab213 🔹
🔴 درباره این استثناء از ائمه اطهار علیهم السلام زیاد پرسش شده است و آنها جواب دادهاند.
🟢 ما چند روایت از کتب حدیث نقل میکنیم. در تفسیر صافی نیز همین روایت ها غالبا نقل شده است.
🔹 ۱. « عن زراره عن ابی عبدالله علیه السلام فی قوله: "الا ما ظهر منها " قال : الزینة الظاهره الکحل و الخاتم»
📚تفسير الصافي , جلد۳ , صفحه۴۳۰
یعنی از امام صادق سؤال شد که مقصود از زینت آشکار که پوشیدنش برای زن واجب نیست، چیست ؟ فرمود زینت آشکار عبارت است از سرمه و انگشتر.
🔹 ۲. « عن الباقر عليه السلام في هذه الآية قال: هي الثياب و الكحل و الخاتم و خضاب الكفّ و السوار و الزينة ثلاث زينة للنّاس و زينة للمحرم و زينة للزّوج فأما زينة الناس فقد ذكرناها و أمّا زينة المحرم فموضع القلادة فما فوقها و الدّملج و ما دونه و الخلخال و ما أسفل منه و اما زينة الزوج فالجسد كلّه.»
📚تفسير الصافي , جلد۳ , صفحه۴۳۰
امام باقر پیرامون این کلام خداوند: "وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها" فرمود: «زینت آشکار عبارت است از: جامه، سُرمه، انگشتر، حنای کفِ دست و دستبند.
و زینت [که آشکارکردنش اشکالی ندارد] سه نوع است: زینتی برای مردم عادی، زینتی برای مَحْرم و زینتی برای شوهر؛
امّا زینتی که برای مردم [آشکار کردنش مجاز] است، همان است که بیان کردیم؛
امّا زینتی که برای محرم است عبارت است از: جایبستن گردنبند و بالاتر از آن، محلّ بستن بازوبند و پایینتر از آن و محلّ بستن خلخال و پایینتر از آن.
امّا زینتی که برای شوهر است تمام بدن زن میباشد».
#حجاب
🔹 @hijab213 🔹