💬 توییت علی مطهری درباره #حجاب: حجاب اختیاری، صرفاً به روسری ختم نخواهد شد/ آنها به دنبال اندامنمایی هستند...
#برخورد_جدّی با #برهنگی و هرزگی
#حجاب
🔹 @hijab213 🔹
❌ چهار تجربه نزدیک به مرگ
از تجربه گرانی که پس از بیان تجربهشان به آنها حمله شد!!!
❗️به خاطر بیان تجربه در مورد اهمیت #حجاب
🔻تجربهگر: خانم فاطمه نعمت اللهی
● Roshangari.ir/video/67132
🔻تجربهگر: خانم رعنا عباداللهی
● Roshangari.ir/video/69113
🔻تجربهگر: خانم سمانه مختارزاده
● Roshangari.ir/video/67264
🔻تجربهگر: خانم مریم قربانی
● Roshangari.ir/video/69019 (بخش اول)
● Roshangari.ir/video/69022 (بخش دوم)
🔹 @hijab213 🔹
چرا حجاب؟!
🔴 زینت 🟢 در ادامه آیه ۳۱ سوره مبارکه نور، خداوند متعال میفرماید: " « وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ
سلام
اگر یادتون باشه بحثمون رسیده بود به بررسی "آیات حجاب" در قرآن.
و بطور خاص آیه ۳۱ سوره نور...
🔴 کیفیت پوشش
🟢 بعد از استثناءِ "الا ما ظهر منها" _که در پست های قبلی آن را توضیح دادیم _ این جمله آمده است : " «وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ»" یعنی زنان مؤمنه باید روسری خود را بر روی سینه و گریبان خویش قرار دهند.
البته اینجا روسری خصوصیتی ندارد، مقصود پوشاندن سر و گردن و گریبان است.
🔵 در آن زمان، زنان عرب معمولا پیراهن هایی میپوشیدند که گریبان هایشان باز بود و دور گردن و سینه را نمیپوشانید. روسری هایی هم که روی سر خود میانداختند از پشت سر میآویختند - همانطوری که الان بین مردان عرب متداول است - که طبیعتا گوش ها و بناگوش ها و گوشوارهها و جلوی سینه و گردن نمایان میشد.
🟡 این آیه دستور میدهد که باید قسمت آویخته همان روسری ها را از دو طرف روی سینه و گریبان خود بیفکنند تا قسمتهای یاد شده پوشیده گردند. ابن عباس در تفسیر این جمله گفته است : " تغطی شعرها و صدرها و ترائبها و سوالفها " یعنی زن باید مو و سینه و دور گردن و زیر گلوی خود را بپوشاند.
🔻در واقع این آیه حدود پوشش را مشخص میکند .
#حجاب
🔹 @hijab213 🔹
🔴 در ذیل این آیه شیعه و سنی روایت کردهاند که : " روزی در هوای گرم مدینه زنی جوان و زیبا در حالی که طبق معمول روسری خود را به پشت گردن انداخته و دور گردن و بناگوشش پیدا بود، از کوچه عبور میکرد.
مردی از اصحاب رسول خدا از طرف مقابل میآمد. آن منظره زیبا، بشدت نظر او را جلب کرد و چنان غرق تماشای آن زیبا شد که از خودش و اطرافش غافل گشت و جلو خودش را نگاه نمیکرد.
آن زن وارد کوچهای شد و جوان با چشم خود او را دنبال میکرد. همانطور که میرفت، ناگهان استخوان یا شیشهای که از دیوار بیرون آمده بود به صورتش اصابت کرد و صورتش را مجروح ساخت.
وقتی به خود آمد که خون از سر و صورتش جاری شده بود. با همین حال به حضور رسول اکرم رفت و ماجرا را به عرض رساند.
اینجا بود که این آیه مبارکه نازل شد : " « قل للمؤمنین یغضوا من ابصارهم ». . . " و آیه بعد آن نازل شد.
📚 کافی جلد 5 ، صفحه 521 و وسائل جلد 3 ، صفحه 24 و تفسیر صافی و تفسیر در المنثور سیوطی جلد 5 صفحه 40 ذیل همین آیه.
#حجاب
🔹 @hijab213 🔹
⭕️ این ترکیب لغوی، یعنی ترکیب لغت "ضرب" با لغت "علی" در عبارت "وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ" این معنی را میرساند که چیزی را بر روی چیز دیگر قرار دهند به طوری که مانع و حاجبی بر او شمرده شود.
🔻 در تفسیر کشاف میگوید : "ضربت بخمارها علی جیبها کقولک ضربت بیدی علی الحائط اذا وضعتها علیه".
یعنی این تعبیر نظیر این است که بگوییم دست خود را روی دیوار گذاشتیم.
همچنین در کشاف در ذیل آیه 11 از سوره کهف که این ترکیب لغوی در آنجا آمده است و میفرماید : " « فضربنا علی آذانهم »" میگوید : "أی ضربنا علیها حجابا من ان تسمع" یعنی بر روی گوش های آن ها پردهای قرار دادیم که نشنوند.
#حجاب
🔹 @hijab213 🔹