eitaa logo
چرا حجاب؟!
1.2هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
159 فایل
..::بسم الله الرحمن الرحیم 👣قدمی در راستای جهاد تبیین با رنگ و بوی حجاب🧕 🌐ارتباط با ادمین: @MAHDAWi_110 تبادلات: 👨‍💻 @Allahisgreat18 @mobin_norozi914
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ چهار تجربه‌ نزدیک به مرگ از تجربه گرانی که پس از بیان تجربه‌شان به آنها حمله شد!!! ❗️به خاطر بیان تجربه در مورد اهمیت 🔻تجربه‌گر: خانم فاطمه نعمت اللهی ‌‌● Roshangari.ir/video/67132 🔻تجربه‌گر: خانم رعنا عباداللهی ‌‌● Roshangari.ir/video/69113 🔻تجربه‌گر: خانم سمانه مختارزاده ‌‌● Roshangari.ir/video/67264 🔻تجربه‌گر: خانم مریم قربانی ‌‌● Roshangari.ir/video/69019 (بخش اول) ‌‌● Roshangari.ir/video/69022 (بخش دوم) 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5811961830985173059.mp3
8.31M
🛑📖 قرآن کریم 🔻 جزء بیست و چهارم 🎙 احمد دباغ 🔹 @hijab213 🔹
چرا حجاب؟!
🔴 زینت 🟢 در ادامه آیه ۳۱ سوره مبارکه نور، خداوند متعال می‌فرماید: " « وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ
سلام اگر یادتون باشه بحثمون رسیده بود به بررسی "آیات حجاب" در قرآن. و بطور خاص آیه ۳۱ سوره نور...
🔴 کیفیت پوشش 🟢 بعد از استثناءِ "الا ما ظهر منها" _که در پست های قبلی آن را توضیح دادیم _ این جمله آمده است : " «وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ»" یعنی زنان مؤمنه باید روسری خود را بر روی سینه و گریبان خویش قرار دهند. البته اینجا روسری خصوصیتی ندارد، مقصود پوشاندن سر و گردن و گریبان‌ است. 🔵 در آن زمان، زنان عرب معمولا پیراهن هایی می‌پوشیدند که گریبان هایشان باز بود و دور گردن و سینه را نمی‌پوشانید. روسری هایی هم که روی سر خود می‌انداختند از پشت سر می‌آویختند - همانطوری که الان بین مردان عرب‌ متداول است - که طبیعتا گوش ها و بناگوش ها و گوشواره‌ها و جلوی سینه و گردن‌ نمایان می‌شد. 🟡 این آیه دستور می‌دهد که باید قسمت آویخته همان روسری ها را از دو طرف روی سینه و گریبان خود بیفکنند تا قسمتهای یاد شده پوشیده‌ گردند. ابن عباس در تفسیر این جمله گفته است : " تغطی شعرها و صدرها و ترائبها و سوالفها " یعنی زن باید مو و سینه و دور گردن و زیر گلوی خود را بپوشاند. 🔻در واقع این آیه حدود پوشش را مشخص می‌کند . 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در ذیل این آیه شیعه و سنی روایت‌ کرده‌اند که : " روزی در هوای گرم مدینه زنی جوان و زیبا در حالی که طبق معمول روسری‌ خود را به پشت گردن انداخته و دور گردن و بناگوشش پیدا بود، از کوچه‌ عبور می‌کرد. مردی از اصحاب رسول خدا از طرف مقابل می‌آمد. آن منظره زیبا، بشدت نظر او را جلب کرد و چنان غرق تماشای آن‌ زیبا شد که از خودش و اطرافش غافل گشت و جلو خودش را نگاه نمی‌کرد. آن زن وارد کوچه‌ای شد و جوان با چشم خود او را دنبال می‌کرد. همانطور که‌ می‌رفت، ناگهان استخوان یا شیشه‌ای که از دیوار بیرون آمده بود به صورتش‌ اصابت کرد و صورتش را مجروح ساخت. وقتی به خود آمد که خون از سر و صورتش جاری شده بود. با همین حال به حضور رسول اکرم رفت و ماجرا را به‌ عرض رساند. اینجا بود که این آیه مبارکه نازل شد : " « قل للمؤمنین یغضوا من ابصارهم ». . . " و آیه بعد آن نازل شد. 📚 کافی جلد 5 ، صفحه 521 و وسائل جلد 3 ، صفحه 24 و تفسیر صافی و تفسیر در المنثور سیوطی جلد 5 صفحه 40 ذیل همین آیه. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ این ترکیب لغوی، یعنی ترکیب لغت "ضرب" با لغت "علی" در عبارت "وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ" این‌ معنی را می‌رساند که چیزی را بر روی چیز دیگر قرار دهند به طوری که مانع و حاجبی بر او شمرده شود. 🔻 در تفسیر کشاف می‌گوید : "ضربت بخمارها علی جیبها کقولک ضربت بیدی علی الحائط اذا وضعتها علیه". یعنی این تعبیر نظیر این است که بگوییم دست خود را روی دیوار گذاشتیم. همچنین در کشاف در ذیل آیه 11 از سوره کهف که این ترکیب لغوی در آنجا آمده است و می‌فرماید : " « فضربنا علی آذانهم »" می‌گوید : "أی ضربنا علیها حجابا من ان تسمع" یعنی بر روی گوش های آن ها پرده‌ای‌ قرار دادیم که نشنوند. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 در تفسیر مجمع البیان در ذیل آیه مورد بحث می‌گوید: زنان مأمور شده‌اند که روسری های خود را بر روی سینه خود بیفکنند تا دور گردن آنان پوشیده شود. چرا که گفته شده است قبلا دامنه روسری ها را به‌ پشت سر می‌افکندند و سینه‌هایشان پیدا بود. کلمه "جیوب" ( گریبان ها) کنایه است از سینه‌ها، زیرا گریبان هاست که روی سینه‌ها را می‌پوشاند. و گفته شده است که از آن جهت این دستور رسیده است که زنان موها و گوشواره‌ها و گردنهای خویش را بپوشانند. 🔻 ابن عباس در ذیل این آیه گفته‌ است : "زن باید موی و سینه و دور گردن و زیر گلوی خویش را بپوشاند". 🔻تفسیر صافی نیز بعد از ذکر جمله "«و لیضربن بخمرهن علی جیوبهن»" می‌گوید :"برای اینکه گردنها پوشیده شود". به هر حال منظور این است که این آیه در کمال صراحت حدود پوشش لازم را بیان می‌کند. 🔻 مراجعه به تفاسیر و روایات اعم از شیعه و سنی و مخصوصا روایات شیعه کاملا مطلب را روشن می‌کند و جای تردید در مفهوم آیه باقی‌ نمی‌گذارد. 🔹 @hijab213 🔹