حسینی کمال آبادی
همراهان گرامی
سلام
کتاب های اینجانب را از نمایشگاه کتاب تهران از قسمت مجازی از انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری می توانید تهیه بفرمایید.
به قول علامه حسن زاده آملی قدس سره
به حقیقت برسیدم ولی از راه مجاز
وه چه راهی که بسی دور و دراز
۱. کتاب #زائر_صلح که تحلیل سیاسی اجتماعی ملاقات پاپ فرانسیس با آیت الله سیستانی جدیدترین اثر است که در نمایشگاه است، و اثری متفاوت از اینجانب است.
۲و ۳. مانند گذشته هنوز کتاب #تشنه_دانش مدیریت در تحصیل بر اساس زیست نامه علامه حسن زاده آملی قدس سره پر فروش این مجموعه هست.
کتابی که در ادامه تشنه دانش در دست تالیف دارم و قسمت نبود که به نمایشگاه برسد کتابی است به نام #هندسه_دین_شناسی که نظریه ای است در بابت نسبت میان جامعیت، تخصص و تمحض با تطبیق بر نظام فکری علامه حسن زاده آملی قدس سره.
۴ کتاب #میراث_خلیل در برخی دانشگاه ها و برخی مدارس علمیه کتاب درسی شد.
۵و ۶.کتاب #حق_هستی که مجموعه دفاتری در نظام فکری استادم #آیت_الله_علیدوست است، دفتر اول آن که اندیشه های تقریبی میان ادیان و مذاهب است. منتشر شده. دفتر دوم آن که ویژه نوآوری های ایشان است، در مرحله آماده سازی است.
۷ . کتاب #نقش_ادبیات_در_فرآیند_استنباط که حاصل تقریر سلسله سمینارهای ادبیات عربی است، در حال تدوین ویراست دوم با افزوده سمینارهای جدید است.
۸. کتاب #هندسه_روحانی مجموعه تقریظ های علامه حسن زاده آملی بر آثار علمی است.
۹. و.... مانند تصحیح کنزالحقائق و گنجینة الأسرار عمان سامانی
#عهد ی که با شما گرامیان دارم
قلمم، جوهرش از جوش و جراحت ،جاریاست پست باشم که پی نان و نوا بنویسم
بارها قصد خطر کردم و گفتی:ننویس!
پس من این بغض فروخورده کجا بنویسم؟
از همکارانم در انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری که با وجود سختی کار متصدی و متعهد نشر آثار بوده اند کمال تشکر را دارم.
#سید_مرتضی_حسینی_کمال_آبادی #انتشارت_پژوهشکده_ادیب_فقه_جواهری #پژوهشکده_اديب_فقه_جواهری #نمایشگاه_بین_المللی_کتاب_تهران #علامه_حسن_زاده_آملی
#حسینی_کمال_آبادی
نگاهی به آثار سید مرتضی حسینی کمال آبادی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
http://www.hkamal.ir/index.php/fa/products/62-2023-05-15-22-07-40
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرور گرامی
سلام
از شما دعوت می شود که در سالگرد مرحوم حاج سید جواد حسینی کمال آبادی که در روز پنج شنبه 1402/02/28 در بهشت زهرا س قطعه 35 ساعت 17 تا 18:30 برگزار می گردد، شرکت فرمایید و مایه تسلی بازماندگان و شادی روح آن عزیز سفر کرده باشید.
درود بر شما
آیه کریمه هو الاول و الآخر و الظاهر و الباطن اگر در قرآن کریم نبود، #متکلم_نماهای_متجمد چنان به جنگ آن می رفتند، که وصف آن ز گفت و گو برون است.
همینکه خروجی یک نظام فکری هیچگاه به این آیه ختم نمی شود، نشان از دوری از حقیقت دارد.
اگر دست آنان بود، میگفتند در #قرآن نباشد بهتر است در #فتوحات_مکیه باشد!
حسینی کمال آبادی
@hkamal
مغالطه آشکار یا عدم توجه به پیچیدگیهای اجتماعی در رابطه با مساله عفاف و حجاب به قلم سید مرتضی حسینی کمال آبادی
http://www.hkamal.ir/index.php/fa/2019-03-22-04-54-21/63-2023-06-28-09-36-05
ایتا:
@hkamal
یکی از مشکلات فرهنگی ما عدم احترام به تخصص،همه دانی و مرزنشناسی است.
این مشکل تاآنجا است که فردی که هیچگونه تحصیل علوم دینی ندارد، به خوداجازه می دهد، مرجع تقلید را نقد کند و بمثل کاتولیک تر از پاپ شود یا به یک متخصص بلکه متمحض، نقد نویسی کند و بدتر آنکه ما عیب نمی دانیم و منتظر پاسخ هم هستیم!
https://eitaa.com/hkamal
#کرسی_نظریه_پردازی
🔰کمیته فرادستگاهی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(علیه السلام) برگزار می کند:
🌀پیش اجلاسیه کرسی نظریه پردازی: ساز و کار برون رفت از تزاحم حقوق در دانش فقه
🎙ارائه دهنده:
#محمد_عشایری_منفرد
🎙کمیته داوران:
#استاد_محمد_قائینی
#استاد_سید_صادق_محمدی
#استاد_سید_حمید_جزائری
#استاد_سیف_الله_صرامی
🎙شورای ناقدان:
#استاد_علی_رحمانی_سبزواری
#استاد_محمد_محمدی_قائینی
#استاد_مصطفی_جعفر_پیشه_فرد
#استاد_ذبیح_الله_نعیمیان
🎙مدیر کرسی
#استاد_حسینی_کمال_آبادی
🗓 زمان: 5شنبه 29 تیرماه ساعت 16-19
🕌 مکان: قم_میدان سعیدی- خیابان 7 تیر- کوچه 12- تقاطع اول- موسسه امام رضا(ع)
#کرسی_نظریه_پردازی
#کمیته_فرادستگاهی_موسسه_امام_رضا
#نظریه_تزاحم_حقوق
💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
🆔 @irsichannel
انسان، اگر در فلسفه رنج تفکر نماید، اسراری از عالم را در می یابد.
خدا در قرآن کریم سوره بلد می فرماید: به راستی انسان را در رنج آفریدیم.
نسبت رنج
با ظلم پذیری با عسر و حرج؟
با سلوک عرفانی؟
با اشتداد وجودی و حرکت جوهری؟
با فایده مندی و خدمات اجتماعی؟
با لذت و رفاه؟
باآزمون الاهی؟
بابندگی و طغیان؟
با تلاش و موفقیت؟
آیا رنج را می شود دوست داشت؟
https://eitaa.com/hkamal
إذا فكر الإنسان في فلسفة المعاناة ، فسوف يكتشف أسرار من العالم.
قال الله تعالى في القرآن الكريم ، سورة البلد: لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي كَبَدٍ
ما نسبة المعاناة
بالظلم والمشقة؟
بالسلوك العرفانی؟
باشتداد الوجودی و الحرکة الجوهری؟
بالمرافق والخدمات الاجتماعية؟
بالسرور والازدهار؟
بالاختبار الالهي؟
بالعبودیة و الطغیان؟
بالجهد والنجاح؟
هل يمكن أن يحب المعاناة؟
https://eitaa.com/hkamal
شما را روی سر
شما را روی چشم باید گذاشت!
که یادمان نرود
این حسین حسین گفتنها
در آرامشِ این شبهایمان
ثمرهی خون شماست..
#محرم
#تَمَـــــنّا
ــــــــــــــــــــــــــــــ🖤☁️ــــــــــــــــــــــــــــــ
مثل سرباز #امام_زمان باش
🌿 https://eitaa.com/safari_ir🌿
شاید کم رنگ کردن سخنرانیها و پر رنگ کردن مداحان رو متوجه شده باشیم. دیشب مداحی گفت:گاه بیتی کار جلسه سخنرانی می کند!او نگفت که گاه هزار بیت کار تفسیر آیه قرآن و حدیث را نمیکند.اگر قسمتی مداحی شور مکتب است قسمت سخنرانی شعورآن را مینماید.مشکل ماآن است که درپازلی جامع با نقشه راه کامل قدم نمیگیریم
@hkamal
لاک پشت گمان می کرد
چو از لاک زند بیرون
به آزادی رسیده
ولی نمی دانست که
حافظ و حامی خود را از دست داده است
@hkamal
عارف نامی، ابن عربی انسانی فوق العاده بوده و توانسته ظرفیت بخشی از تراث ارزشمند اسلامی از منظر عرفانی را بنمایاند.
ابن عربی، معصوم نبوده و دارای اشتباهاتی هم هست و در میان ناصبی های آندلس هم زندگی کرده و تقیه هم می کرده است.
کلمات او بالا و پایین بسیار دارد و استناد به یک تیکه عبارت معارض با عبارتی دیگر است و فهم آن جز برای کسی که واقعا دنبال فهم مراد او باشد و غور سنگین در کلماتش بکند، میسر نیست.
آشکارا گفته اند که بحث ما واضح نیست با رمزگذاری و کد گذاری همراه است، تا دست نااهل نیفتد، چنین نیست که این نویسنده در فسحت کافی از ارائه مباحث بود و در آکادمی علوم در امنیت کامل قرار داشته است و مباحثی را ارائه کرده است.
لذا مراجعه به آثار او و آدرس دادن به تکه عبارتی که معارض هم دارد، نمی تواند حرف آخر او را برملا کند.
علاوه بر همه اینها گزارش هایی مبنی بر دست بردن در آثار وی از عبدالوهاب شعرانی و دیگران نیز رسیده که برخی مشتی ناروا به کتاب های او ریختند؛ اختلاف نسخ نیز این مهم را تایید می کند.
آن دسته از دوستان که اهل داستان نقل کردن هستند خوب است که به ماجرایی که برای حکیم جلوه در رابطه با ابن عربی رخ داد توجه کنند و درس بگیرند.
عارف نامی روحت شاد هنگامی که نوشتی علی سر ألانبياء و العالمين أجمعين
هنگامی که نوشتی فقط دو نفر به مقام صادر اول رسیدند پیامبر ص و علی ع
حسینی کمال آبادی
@hkamal