🍃#حدیث_روز
امام مهدی علیهالسلام فرمودند:
دختر رسول خدا[فاطمه]، برای من الگوی نمونهای است.
بحارالانوار،ج۵۳،ص۱۸۰
•••••═❁🏴๑🌷๑🏴❁═•••••
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یارالی زهرا...😭😭😭😭
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای مادر از همه خستهام :)🖤 .
#فاطمیه .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضه میخونی همش با حسین ،
بگو من غریبترم یا حسین ؟💔:) .
سلام بر مردی که این روزا
جواب سلامش را نمیدادند..
السلامعلیکیاامیرالمؤمنین
📣 حکایت قالیچه سوخته
🔸مردی ﺑﺪﻫﮑﺎﺭ ﺷده بود و ﻓﻘﻂ يك ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ ﺩﺍﺷﺖ،ﮔﻮﺷﻪ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ.ﻫﺮ ﻣﻐﺎﺯﻩﺍﯼ كه ﻣﯿﺮﻓﺖ،ﻣﯿﮕﻔﺘﻦ: ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ ﺍﮔﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻮد ۵۰۰ تومن ﻣﯽﺍﺭﺯﯾﺪ، ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﻣﺎ ١٠٠ ﯾﺎ ۱۵۰ تومن ﺑﯿﺸﺘﺮ نمیخریم.
🔸ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺑﻮﺩ و به ﺍﻣﯿﺪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺨﺮند ﺍﺯ اﯾﻦ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺑﻪ ﺍﻭﻥ ﻣﻐﺎﺯﻩ میرفت.
🔸داخل ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﻫﺎ، ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺩﺍﺭ ﭘﺮﺳﯿﺪ: ﭼﯽ ﺷﺪﻩ كه ﻗﺎﻟﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺑﯽ ﺭﻭ ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﻧﮑﺮﺩﯾﺪ؟
ﮔﻔﺖ:ﻣﻨﺰﻟﻤﻮﻥ ﺭﻭﺿﻪ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ، ﻣﻨﻘﻞ ﭼﺎﯾﯽ ﺭﻭﯼ ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻟﯽ ﺑﻮﺩ، ﺫﻏﺎلها ﺭﯾﺨﺖ و ﻗﺎﻟﯽ ﺳﻮﺧﺖ.
ﻫﺮ ﭼﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ مىتونى ﺍﺯﻡ ﺑﺨﺮ، ﮔﺮﻓﺘﺎﺭﻡ ...
🔸ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺩﺍﺭ پرسید:گفتی ﺗﻮ ﺭﻭﺿﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ؟
گفت: بله.
🔸مغازه دار گفت: ﺍﮔﻪ این قالیچه ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻮد ۵۰۰ تومن ﻣﯽﺍﺭﺯﯾﺪ ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺑﺮﺍی اﺭﺑﺎﺏ ﻣﻦ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﻣﻦ ١ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺍﺯﺕ میخرم.
🔸قالیچه رو خرید و روی میزش پهن کرد و تا آخر عمرش آن یک قسمتی که سوخته بود رو همیشه گلمحمدی و گل رز میخرید و روی قسمت سوخته قالیچه که به اندازه کف دست بود پرپر می کرد و دوستان صمیمی و همکارانش همه به نیت تبرک یک پر از گل را برداشته یا در جانمازشان میگذاشتند یا در قوری چای یا غذایشان می ریختند.
🔸اوﻥ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ که تو روضه سوخته ﺑﻮﺩ قیمت گرفت،کاش دل ما هم تو روضهها بسوزه.
اونوقت بگیم:
یا زهرا سلام الله علیها دل ما برای شما سوخته،
بیبی جان آن را چند میخری؟!😭
#آجرکاللهیاصاحبالزمان روحی فداک🏴🌷
هدایت شده از ناگفتههاییهدهههشتادی:)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 ویژه #استوری
زهرا نگاهی به علی انداخت و فرمود:
«نَفْسی لِنَفسِکَ الوِقاء»
فدایت شوم
جانم سپر جان توست علی
🏴 #ایام_فاطمیه ◼️
#فاطمیه #جنگ_جمل
از عجایب روزگار...❗️
✍🏻 مرحوم علامه ابوالفتح کراجکی (م۴۴۹ق)، فقیه و متکلّم شیعه در قرن پنجم و از شاگردان مرحوم شیخ مفید و شیخ طوسی مینویسد:
💠 فمن عجيب الامور و طريفها: أن تخرج فاطمة الزهراء البتول سيّدة نساء العالمين، ابنة خاتم النبيّين، تندب أباها و تستغيث بامّته، و من هداهم إلى شريعته، في منع أبي بكر من ظلمها فلا يساعدها أحد، و لا يتكلّم معها بشر، مع قرب العهد برسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله، و مع ما يدخل القلوب من الرّقة في مثل هذا الفعل إذا ورد من مثلها حتى تحمل الناس أنفسهم على الظلم فضلا عن غيره، 👈🏼 ثمّ تخرج عائشة بنت أبي بكر إلى البصرة تحرّض الناس على قتال أمير المؤمنين عليّ بن أبي طالب عليه السّلام، و قتال من معه من خيار الناس، ساعية في سفك دمه و دماء أولاده، و أهله و شيعته، فتجيبها عشرة آلاف من الناس، و يقاتلون أمامها، إلى أن هلك أكثرهم بين يديها، إنّ هذا لمن الأمر العجيب!
➖ ترجمه:
از عجایب روزگار این است که فاطمه زهراء بتول، سیدة نساء العالمین، دختر خاتم الانبیاء، بسوی پدرش گریهکنان خارج میشد و از امتّش یاری میطلبید و از کسانی که آنان را به دینش هدایت کرده بود برای دفع ظلم ابوبکر در حقّش استمداد میکرد، اما هیچکس او را یاری نکرد و پاسخش را نداد، با وجود زمان کمی که از رسول خدا صلّیاللهعلیهوآله گذشته بود و اگر این عمل آن غاصبان در حقّ فرد دیگری مثل او صادر میشد، رقّت قلبی بر مردم عارض میگشت و به یاری آن مظلوم میشتافتند!
⚠️ اما دیر زمانی نگذشت که عایشه دختر ابوبکر، بسوی بصره خارج شد و مردم را به جنگ با امیرالمؤمنین علیّ بن ابیطالب علیهماالسلام و نیکانی که در اصحابش بودند تحریض و ترغیب کرد و بسوی ریختن خون او و فرزندان و خاندان و شیعیانش سوق داد، در عین حال ده هزار نفر از همین مردم ندای او را لبیک گفتند و (در جنگ جمل) در برابرش جنگیدند تا اینکه اکثرشان در مقابلش به هلاکت رسیدند! و این از امور عجیب روزگار است!
📕 التعجب من أغلاط العامة في مسألة الإمامة، صفحه ۱۲۸
لعنت الله علی القوم الظالمین.
#فاطمیه
شروع مظلومیت امیرالمؤمنین...💔
🖋ابن ابالحدید معتزلی در کتاب "شرح نهج البلاغه" و دیگرانی نقل کرده اند:
▪️« وَ کَانَ لِعَلِيٍ وَجْهٌ فِي حَيَاةِ فَاطِمَةَ فَلَمَّا تُوُفِّيَت فَاطِمَةُ إنصَرَفَ وُجوهُ النَّاسِ عَنْهُ»
🔻ترجمه:
«برای علی علیه السلام، احترامی در حياة حضرت فاطمه سلام الله علیها [ بین مردم ] بود تا هنگامی که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از دنیا رفت... مردم از علی علیه السلام روی گردان شدند»
📕 إحقاق الحق و إزهاق الباطل،جلد ۱۰ صفحه ۴۸۴
لعنت الله علی القوم الظالمین.
May 11
مولایمتقینﷺ میفرمود:
اگر کسی از چهار موضوع پرهیز کند،
شایستهی این است که
#ناخوشی به او نرسد:
• لجبازی
• خود بزرگبینی
• تنبلی
• عجله
تحفالعقول،ص۳۴۹
#علمای_صالح #فاطمیه
🖋 آیت الله وحید خراسانی(دام ظلّه):
قِوام مذهب حقّهٔ شیعه فقط به دو چیز است: «تولّی و تبرّی». آنچه که این دو امر را زنده میکند،بزرگداشتِ روز شهادت صدّیقه کبریٰ(علیها السلام) است!
📕 حلقهٔ وصل رسالت و امامت؛ ص ۳۳۹-۳۴۰
#فاطمیه
⚫️ شیخ صدوق رحمه الله:
اگر آزار دادنِ حضرت زهرا سلام الله علیها آزار به رسول خداست، پس قتل ایشان چگونه خواهد بود !!!
🔻 مرحوم شيخ صدوق در کتاب شریف "من لا يحضره الفقيه" روایت کرده است:
وَ قَدْ قَالَ النَّبِیُّ صلی الله علیه و آله مَنْ آذَی ذِمَّتِی فَقَدْ آذَانِی.
⇠ ترجمه:
رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: هرکس افرادِ در ذمه و أمان من را بیازارد، من را آزرده.
💠 سپس ایشان در شرح و توضیح روایت فوق می نویسد:
فَإِذَا کَانَ فِی إِیذَائِهِمْ إِیذَاءُ النَّبِیِّ صلی الله علیه و آله و سلّم فَکَیْفَ فِی قَتْلِهِمْ!؟ وَ إِنَّمَا أَرَادَ النَّبِیُّ صلی الله علیه و آله و سلّم بِذَلِکَ فَاطِمَةَ صلی الله علیه و آله و سلّم وَ قَالَ إِذَا کَانَ مَنْ آذَی ذِمَّتِی فَقَدْ آذَانِی لِمَنْعِی مِنْ ظُلْمِهِ وَ إِیذَائِهِ فَکَیْفَ مَنْ آذَی ابْنَتِی وَ وَاحِدَتِی الَّتِی هِیَ بَضْعَةٌ مِنِّی وَ سَیِّدَةُ نِسَاءِ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ وَ أَتْبَعَ علیه السلام ذَلِکَ بِأَنْ قَالَ مَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی وَ مَنْ غَاظَهَا فَقَدْ غَاظَنِی وَ مَنْ سَرَّهَا فَقَدْ سَرَّنِی.
⇠ترجمه:
اگر آزار و اذیت آنان مساوی با آزارِ رسول خدا صلی الله علیه و آله باشد، پس قتل ایشان با رسول اکرم چه خواهد کرد؟ و منظور رسول اکرم صلی الله علیه و آله از این کلام، حضرت زهرا سلام الله علیها بود. حضرت، با این کلام منع کردند از ظلم و آزار به ایشان، و خواستند بفرمایند که وقتی آزار و ظلم به دخترم اینگونه باشد، پس قتل او چگونه خواهد بود؟! حال آنکه او تنها دختر من است و پاره تن من و سَرور تمام زنان از اولین تا آخرین میباشد؛ و حضرت رسول اکرم این کلام را در راستای همان حدیث مشهور فرمودند که هرکس دخترم فاطمه را بيازارد و خشمگین کند، مرا آزرده و خشمگین کرده، و هرکس او را شاد کند، مرا شاد کرده.
📚 کتاب من لا یحضره الفقیه، ط_الاسلامیه، جلد ۴ صفحهٔ ٩٣