eitaa logo
روشنی چشم رسول(ص)
200 دنبال‌کننده
919 عکس
58 ویدیو
7 فایل
شناسه ارتباطی @noornamaaz هر دوره انس با یکی از اجزای نماز دو روز در هفته مطالب آموزشی جدید . دوره های برگزار شده موجود در کانال: طهارت، قبله، پوشش، حمد ، اذان و اقامه،تکبیره الاحرام دوره ی در حال برگزاری: طهارت
مشاهده در ایتا
دانلود
شب زیارتی اباعبدالله (ع) با تمام جانم زمزمه می کنم... 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🍃 🌸 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّه (اَبَداً)مابَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَه اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لزیارتکم ،اَلسَّلامُ عَلی الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْن وَ عَلى اَوْلادِالْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحاب الْحُسَیْنِ 🌸 🍃 🌸 🍃 🌸 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 💖 @hobbenamaz
اولین رجوع سوره مبارکه حمد با بسم الله الرحمن الرحیم است! راجع بسم الله الرحمن الرحیم به این نکته توجه کنید تنها آيه ای که 114 مرتبه نازل شده است بسم الله الرحمن الرحیم است فکر نکنید بسم الله الرحمن الرحیم یکبار نازل شده است و اول 113سوره قران قرار گرفته و یک دفعه هم در اول نامه حضرت سلیمان قرار گرفته است! یعنی خدا یکبار بسم الله الرحمن الرحیم بر پیامبر نازل کرده و هر سوره پیامبر بسم الله الرحمن الرحیم را بگذارد! خیر! 113 مرتبه بخاطر 113 سوره، چون سوره برائت بسم الله الرحمن الرحیم ندارد،113 این ایه بر پیامبر نازل شده است! روایت داریم اصحاب وقتی جبرییل نازل میشد و بسم الله الرحمن الرحیم را قرائت می کرد بر پیامبر ،حضرت میفرمود جبرئیل آمد و بسم الله الرحمن الرحیم را آورد می فهمیدند سوره قبلی تمام شده است و سوره جدید میخواهد آغاز شود و این کلید فهم پایان یافتن و آغاز سوره بعد بود. نویسندگان قران پايان سوره را می زدند و ابتدای سوره را با بسم الله الرحمن الرحیم شروع می کردند. استاد سعادت فر @hobbenamaz
بسم الله الرحمن الرحیم هر سوره ای معنایش بسیار متفاوت است! معنای بسم الله الرحمن الرحیم هر سوره مربوط می شود به آيات آن سوره. یک دلیل فقهی هم براتون عرض بکنم که این مساله واضح شود شما می دانید کسی که غسل بر او واجب است در حال جنابت یا اقسام دیگر که غسل بر او واجب است، این شخص جنب می تواند قرآن کریم تلاوت کند غیر از 4 سوره ای که سجده دارد .... در این 4 سوره حتی بسم الله الرحمن الرحیم را هم نمی تواند بگوید. چون این بسم الله الرحمن الرحیم سوره علق با بسم الله الرحمن الرحیم سوره بقره فرق می کند جایز نیست و حالا ادله دیگری هم داریم که ضرورت‌ ندارد مطرح شود خلاصه این بسم الله الرحمن الرحیم عظمتی است و رجوع به عظمتی که 113 بار برای 113 سوره بر پیامبر نازل شده است. استاد سعادت فر @hobbenamaz
رجوعی که در بسم الله الرحمن الرحیم است! شخص به بسم الله الرحمن الرحیم رجوع می کند ... حالایه توضیحی راجع اسم خدمتتان عرض کنم که ببنیم اسم یعنی چی؟ اولا که می فرمایند بسم الله الرحمن الرحیم .... بسم از اسما حق تبارک و تعالی است که لفظ نیستند. الفاظ فقط برای ماست که در وجود کتبی قران کریم که به دست ما و چشم مادی می بینیم یک الفاظ با الله نوشته شده است و آنجا که خدای سبحان می فرمایند سبح بسم ربک الاعلی " پیامبر تسبیح کن اسم ربت را .... یا در آیه پایانی سوره الرحمن تبارک اسم ربک ذی الجلال و الاکرام. مبارک است اسم رب تو که صاحب جلال و اکرام است. پس بنابراین اسم خدای متعال و اسما خدای متعال " و لله الاسما الحسنی " لفظ نیست آن‌ها یک حقایقی هستند که حد ندارند و می فرمایند اسما خدای متعالی مقام الوهیت حق تبارک و تعالی است. استاد سعادت فر @hobbenamaz
حالا مقام الوهیت چیه؟ یک مقام مقام ذات حق تعالی است. آن ذاتی که نامحدود است هوالاول و الاخر و الظاهر و الباطن ذات اقدسی که حد ندارد پس او اول و آخر و ظاهر و باطن است و در مقام ذات حتی اسم هم دیگه نیست! چون خود اسم یک حد دارد شما وقتی میگید رئوف دارید فقط رافت را می بینید پس یک حد است وقتی گفته می شود ودود ، فقط ودود بدون حق را می بینید این شد یک حد اما ذات ، در واقع هو ، نه اسم دارد نه صفتی در آن مقام دارد. این مقام ذات است. استاد سعادت فر @hobbenamaz
مقام احدیت در مقام احدیت که خدا می فرماید قل هو . خدای متعال از اون مقام ذات برای بنده هایش تنزل کرد به مقام احدیتش و اسم شریف هو را برای خودش بکار برد! که این اسم شریف هو، اعظم اسما است که اشاره می کند به آن ذاتی که فقط من می دانم هست همین دیگر هیچی درباره اش نمی دانم که بگویم در این مقام.بعد می شود مقام واحدیت که مقام اسما است و بعد کله بعد هوالله ، الله می شود اسمی که مستجمع همه صفات است بعد این اسم شریف الله امام اسما حسنی و لله الاسما الحسنی و اسم ودود و شکور و رئوف و رحمن ... استاد سعادت فر @hobbenamaz
اولوهیت، مقام ظهور اسما همه این اسما هم، مقام واحدیت است بعد مقام اولوهیت است. حالا این بسم الله میخواد مقام اولوهیت را بیان بکند. فقط یک اشاره به اولوهیت کنم .مقام اولوهیت مقام ظهور اسما است. این اسما بعد ظهور پیدا کردند شد یک عالم شما در دعای شب عرفه ... این دعایی ست که جبرییل برای رسول اکرم اورده است که مستحب است در شب عرفه و در شبهای جمعه طول سال خوانده شود دعایی که جبرئیل برای پیامبر آورده است ....عظمتش با این آورنده و فرستنده اوست. در این دعای شریف این اولوهیت اسما مقداری باز شده مثلا اسئلک باسمک الذی خلقت. خدایا با اون اسمی که آسمان‌ها را خلق کردی. خدایا با اون اسمی که عیسی بن مریم مرده ها را زنده می کرد با اون اسمی که ...و همین طوری این اسما را در این دعای شریف نگاه کنید این می شود مقام اولوهیت! یعنی مقامی که اسما ظهور پیدا کردند دریا خلق شد کهکشانها خلق شدند،انسان خلق شد ،جمادات نباتات، حیوانات اینها همه ظهور اسما حق هستند. استاد سعادت فر @hobbenamaz
رجوع به مقام اولوهیت حق در بسم الله گفتن عبد رجوع به مقام اولوهیت حق است . اولین رجوع است، تو بعد از این مقام که رجوع کردی اون وقت می توانی به مقام های بعدی هم رجوع پیدا کنی و بیابی . به ما توصیه شده این اسم شریف را در شروع هر کاری بگویید بسم الله. این بسم الله در شروع هر کار خدای سبحان که فرمودند هوالاول هر کاری که با اسم خدای متعال آغاز نشود منقطع الاول است اول ندارد و هوالاخر . کاری که اغاز می شود و رجوع به خدا نباشد منقطع الاول و الاخر است. کاری که رجوع به خدا نباشد ابتر است همین دنیا می ماند و میگذارد و میرود!‌ بنابراین هر عملی که انسان انجام میدهد حتی آب می خورید میگویید بسم الله آن برکت را برای صاحبش دارد. استاد سعادت فر @hobbenamaz
کشفیاتم از وقتی که فهمیدم بسم الله الرحمن الرحیم ۱۱۴ بار نازل شده و هر سوره با توجه به محتوایش بسم الله مخصوص خودش را دارد! سعی میکنم اول کارهایم بسم الله رو بگم که کارم به اسم خودش به سر و سامان برسه. فهمیدم مقام اولوهیت،مقامیه که اسما ظهور پیدا کردند و به این واسطه عالم خلق شد! و از اولین رجوع از هفت رجوع سوره مبارکه حمد رجوع به اسم رب و به مقام الوهیت حقه که باید همه ی این عالم را مخلوق ببینم و عین ربط و فقر به خدای متعال چقدر لازم دارم بیشتر بفهمم که با اسمهای خدای بزرگ چه اتفاقاتی در عالم میفته؟ @hobbenamaz
شب زیارتی اباعبدالله (ع) با تمام جانم زمزمه می کنم... 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🍃 🌸 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّه (اَبَداً)مابَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَه اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لزیارتکم ،اَلسَّلامُ عَلی الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْن وَ عَلى اَوْلادِالْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحاب الْحُسَیْنِ 🌸 🍃 🌸 🍃 🌸 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 💖 @hobbenamaz
🖤 پای درس امام جواد(ع) 🖤 شرایط پذیرش توبه چهار چیز است: ١- پشیمانی قلبی ٢- استغفار با زبان ٣- جبران كردن گناه ٤- تصمیم جدّی بر این كه دیگر مرتكب آن گناه نشود. @hobbenamaz
🌱 سلام دوستان خوبم 🌘 نماز دهه ی اول ذی الحجه از امشب شروع میشه 🦋 از فیض این نماز بی بهره نباشید ان شاءالله @davat_namaz
🖤 *پای درس امام محمدباقر(ع)* 🖤 سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل نکند. @hobbenamaz
*دعاهای دوست خدا(۱) * تصمیم گرفتم از این عید قربان دعاهای زیبای حضرت ابراهیم را در قنوت هایم یا بعد نماز بخونم💖 : 🌸 *رَبِّ هَبْ لِي مِنَ الصَّالِحِينَ* پروردگارا! به من (فرزندى) از صالحان ببخش.»(صافات/۱۰۰) 🌸 *رَبِّ هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ* پروردگارا! به من علم و دانش ببخش، و مرا به صالحان ملحق کن.(شعرا/۸۳) @hobbenamaz
*دعاهای دوست خدا (۲) * تصمیم گرفتم از این عید قربان، دعاهای زیبای حضرت ابراهیم را در قنوت و یا بعد از نمازم بخونم💖 : 🌸 *رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِن ذُرِّيَّتِي ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ* پروردگارا! مرا بر پادارنده نماز قرار ده، و از فرزندانم (نیز چنین فرما)، پروردگارا! دعاى مرا بپذیر (ابراهیم/40) 🌸 * رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ* پروردگارا! من و پدر و مادرم و همه مؤمنان را، در آن روزى که حساب برپا مى شود، بیامرز!»(ابراهیم/41) . @hobbenamaz
*دعاهای دوست خدا(۳) * تصمیم گرفتم از این عید قربان دعاهای زیبای حضرت ابراهیم را در قنوت هایم یا بعد نماز بخونم💖 : 🌸 *رَبَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَيْنِ لَكَ وَمِن ذُرِّيَّتِنَا أُمَّةً مُّسْلِمَةً لَّكَ وَأَرِنَا مَنَاسِكَنَا وَتُبْ عَلَيْنَآ إِنَّكَ أَنتَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ* (ابراهيم واسماعيل همچنين گفتند:) پروردگارا! ما را تسليم (فرمان) خود قرارده واز نسل ما (نيز) امّتى كه تسليم تو باشند قرارده و راه وروش پرستش را به ما نشان ده وتوبه ى ما را بپذير، كه همانا تو، توبه پذير مهربانى(بقره/۱۲۸). . @hobbenamaz
دومین رجوع سوره حمد چیه؟ گفتیم اولین رجوع قرائت، رجوع به اسم رب و به مقام الوهیت حق است که انسان همه ی این عالم را مخلوق می بیند و عین ربط و فقر به خدای متعال می باشد. رجوع دوم که امام صادق(ع) فرمودند با الحمدلله رب العالمین که در این آیه شریفه رجوعی که عبد دارد این است که همه ی این ثناها را از آن رب العالمین می بیند یعنی اولا حصر ربوبیت میکند در خدای متعال ، رب العالمین اوست ! استاد سعادت فر @hobbenamaz
حصر ربوبیت یعنی چه؟ یعنی تنها ذاتی که میتواند هر موجود را به کمال لایقه ی خودش برساند ذات اقدس است چون رب به معنای مربی صرف نیست یک معلم هم مربی است اما او فقط یک بعد شاگرد رو گاهی تربیت میکند رب یعنی آن کسی که (آن ذاتی ) که بتواند موجود رو به تمام آن کمالاتی که دارد برساند و ربوبیت از آن خالق است ببینید تمام این موجودات اعم از موجودات مادی و غیر مادی، عالم ملائکه در همه ی اینها اوست که میداند کمال هر موجود در چیست ! در واقع رب است که همه ی این ثناها مخصوص و مختص به اوست او رب است! او دارد تربیت میکند! او دارد میرساند! حالا که او هر موجودی را به کمال خودش میرساند پس همه ی ثناها برای اوست! استاد سعادت فر @hobbenamaz
کشفیاتم با الحمدالله رب العالمین و در دومین رجوعم، به ربی که رب تمام ذرات عالمه رجوع میکنم! یادم باشه که هیچ مربی در عالم به اندازه ای که خالقم در موردم می‌دونه حتی من رو نمی‌شناسه که بتونه به من کمک کنه تا به کمالی که خداوند من را شایسته اش میدونه برسونه! یادم باشه که خدای مهربانه که داره همه رو می‌رسونه پس همه ثناها مختص خودِ خود بی همتاشه!💖 @hobbenamaz
شب زیارتی اباعبدالله (ع) با تمام جانم زمزمه می کنم... 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🍃 🌸 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّه (اَبَداً)مابَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَه اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لزیارتکم ،اَلسَّلامُ عَلی الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْن وَ عَلى اَوْلادِالْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحاب الْحُسَیْنِ 🌸 🍃 🌸 🍃 🌸 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 💖 @hobbenamaz
💖 پای درس امام هادی(ع) 💖 حسد ⬅️ نیکویی‌ها را نابود سازد! فخر فروشی ⬅️ دشمنی آورد! خودپسندی ⬅️ مانع از طلب دانش است و به سوی خواری و جهل فرامی‌خواند! بخل ⬅️ ناپسندیده‌ترین خلق و خوی است! طمع ⬅️ خصلتی ناروا و ناشایست است. @hobbenamaz
🌿ای هدایت‌گرِ گمراهان! کینه و انکار و غلوّ دربارۀ امانت‌دار تو، امیرالمؤمنین و امامان از فرزندان او را از قلب‌ها و نفس‌ها و زبان‌ها و هِمّت‌های ما بیرون ران و بر ولایت و محبّت و مودّت ما به او و امامان پس از او بیفزا؛ آنچنان‌که افزایش آن را پایانی و امتداد آن را نهایتی نباشد و *ما را چنان قرار ده که در راه ولیّ تو با آنکه عداوت او را پیشه کرده است، دشمنی بورزیم و با آنکه دوستش دارد، دوستی کنیم و ای مهربان‌ترین مهربانان! با آن کار، فرمانبری از تو را آرزومندیم.* @hobbenamaz
علامه امینی در حالی که به پهنای صورت اشک میریخت میفرمود: مگر رسول خدا (ص) نفرمودند : أنا و علیّ أبوا هذه الاُمّة "من و علي دو پدر اين امت هستيم" دو پدر به اين عظمت و بزرگواري داريم . سپس مثال زد و فرمود : انسان دو پدر ثروتمند داشته باشد و برود گدايي كند؟!چرا گدايي ميكنيد ؟!برويد و از این بزرگواران حوائجتان را بگيريد. مرحوم استاد فاطمی نیا (ره) @hobbenamaz
💖 پای درس امام موسی کاظم(ع) 💖 خسارت دیده و ورشكسته كسی است كه عُمْر خود را هر چند به مقدار یك ساعت هم كه باشد بیهوده تلف كرده باشد. @hobbenamaz